Edge: تفاوت واقعی قدرت سخت افزاری بین PS4 و Xbox One

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
این مقاله ترجمه گزارشات منابع، سازندگان و استدیوهای مختلف است که با مجله Edge در ارتباط هستند.



PS4-vs-Xbox-One.jpg



بسیاری از سازندگان در منابع مختلف ذکر کرده اند که تفاوت قدرت سخت افزاری بین PS4 و Xbox One بسیار فاحش است و این اختلاف به 50 درصد می رسد.
سازندگان رابط ما اعلام کرده اند که RAM کنسول PS4 می تواند اطلاعات را 40-50 سریعتر از Xbox One بخواند و بخش Arithmetic Logic Unit) ALU) آن نیز 50 درصد سریعتر است. یکی از آنها گفته است که طی آزمایش انجام شده، Xbox One از ESRAM رنج میبرد و نمونه ساخته شده در PS4 با رزولوشن 1080×1920 و 30 فریم در ثانیه مساوی با رزولوشن 900×1600 و حدود 20 فریم درثانیه با Xbox One است. مایکروسافت از مشکلات Xbox One مطلع می باشد و برای همین سعی کرده است با افزایش سرعت پردازش، این فاصله را پر کند. یکی از دیگر از سازندگان می گوید: "این تغییر خارق العاده نیست اما از هیچی بهتر است"
یک منبع دیگر اعلام کرده است حتی در چنین زمان کمی که تا عرضه باقی مانده است، سخت افزار ثابت نیست. سونی و مایکروسافت هر دو در حال افزایش قدرت گرافیک هر دو کنسول هستند و منبعی دیگر در گزارش خود گفته است که Xbox One عقب مانده است. یکی دیگر، گرافیک این کنسول را فاجعه خطاب کرده است. گرافیک هردو کنسول حتی تا بعد از عرضه نیز افزایش پیدا خواهد کرد که تفاوت ها را کمتر خواهد کرد.


XboxOne1-610x343.jpg


یکی دیگر از سازندگان می گوید که Xbox One با صادر کردن فرامین زیاد در حافظه کمی سریعتر از PS4 خواهد شد.
هر دو کمپانی سازندگان را دعوت می کنند تا از امکانات جابی کنسول ها استفاده کنند (نظیر گیم پد DS4 و کینکت در Xbox One). یکی از سازندگان پیرامون این موضوع می گوید: "آنها از ما می خواهند از لوازم جانبی کنسول هایشان استفاده کنیم تا بر دیگری برتری بدست بیاورند. اما تا زمانی که یک طراحی خوب و مشوقی وجود نداشته باشد این کار را به ندرت انجام می دهیم."
جدا از بحث سرعت، بازی هایی که برای هر دو کنسول عرضه می شود دارای تفاوت های ناچیزی است. یکی از منابع می گوید: "گرافیک ضعیف در هر دو کنسول مانع پیشرفت اضافه در هر دو کنسول می شود و سازندگان هنوز با سخت افزار آشنایی ندارند." یک منبع معتقد است که پس از اولین موج عرضه PS4 و Xbox One شاهد استفاده بیشتر از قابلیت های هر دو کنسول خواهیم بود. در آن موقع دیگر سازندگان تجربه بیشتری دارند.


PS4-610x343.jpg



منبعی دیگر معقد است که تفاوت کیفیت یک بازی در نسخه های PS4 و Xbox One مشکلاتی را بین صاحبان پلتفرم، ناشرین و سازندگان به وجود خواهد آورد. اگر نسخه PS4 یک بازی که قرار است برای Xbox One نیز عرضه شود دارای فریم دهی و رزولوشن بیشتری باشد بایستی برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات ذکر شده، این مزایا کنار گذاشته شود.یک استدیو در پاسخ به این موضوع گفته است که: "ما می توانیم بدون هیچ مشکل سیاسی بازی خود را برای یک پلتفرم، با کیفیت بهتری عرضه کنیم اما مسئله اینجاست که به هیچ وجه از نظر اقتصادی معنی ندارد. مگر اینکه یک تفاوت کوچک فقط داشته باشیم."
تفاوت بازی هایی که برای هر دو کنسول عرضه می شود کمتر است و ارتقاء گرافیک به علاوه سیستم cloud شاید حتی به نفع Xbox One تمام شود. جدا از این مورد، PS4 کنسول تواناتری در هنگام عرضه خواهد بود.
EDGE
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
One source even suggested that enforcing parity across consoles could become a political issue between platform holders, developers and publishers. They said that it could damage perceptions of a cross platform title, not to mention Xbox One, if the PS4 version shipped with an obviously superior resolution and framerate; better to “castrate” the PS4 version and release near-identical games to avoid ruffling any feathers.

این قسمت ترجمه نشده .
 

Seser.pesar

کاربر سایت
Feb 22, 2012
941
نام
...:: محمد ::...
تو منبع هم اسم سازنده ها ذکر نشده ؟
بیچاره ها دیگه ناشناس میان صحبت میکنن که ملت رو سرشون خراب نشن :| خخخ
 

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
تو منبع هم اسم سازنده ها ذکر نشده ؟
نه هیچی نگفته
One source even suggested that enforcing parity across consoles could become a political issue between platform holders, developers and publishers. They said that it could damage perceptions of a cross platform title, not to mention Xbox One, if the PS4 version shipped with an obviously superior resolution and framerate; better to “castrate” the PS4 version and release near-identical games to avoid ruffling any feathers.

این قسمت ترجمه نشده .

اون خط قرمز نبود فقط که دنبال یک ترجمه خوب براش بودم
 

V4I-I!D

کاربر سایت
Jun 1, 2013
252
عجب ....... !

پس این مایکروسافت این همه رفته واسه این تکنولوژی esram و نمی دونم چه کوفت و زهرماری خرج کرده .. بعد هم تا این حد افتضاح ؟!!

50 درصد واقعا رقم بالایی هستش .. واقعا تایید 100 درصد و قطعی بشه من یکی از خیر خریدن ایکس باکس وان منصرف خواهم شد !

در کل خودمون رو گول نزنیم که یه کنسول ضعیف نسبت به اون یکی کنسول مانع پیشرفت گرافیکی خواهد شد .. این اتفاقا شاید سه - 4 سال اول بیفته ولی دیگه نمی یان این کار رو بکنن !
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
الانه که Terova & The second Terova بیان و اینجا رو با نظراتشون گلبارون بکنن !! :-*

در کل چیز خوفی گفته !! :-o
 
آخرین ویرایش:

SuperUser

کاربر سایت
Jun 7, 2013
387
سونی فن ها الان در حد پرستش Edge رو دوست می دارند.:)

امان از این روزی که این توهمات لبه اشتباه از آب در بیاد.قیافه ها دیدنیست.دیدنی!!!
 

magiteq

کاربر سایت
May 1, 2008
1,801
نام
Ata
این مایکرو اینقدر فرکانس gpu رو افزایش میده تا اخر کارش به 3 چراغه بکشه من نمیدونم با چه رویی با همچنین وضعیتی اسفبار perf داراه کنسول رو با همچین قیمتی میده
 

arnino

کاربر سایت
Jun 15, 2012
1,495
نام
آرمین ریاضی
مایکروسافت اعلام کرد، کنسول نسل بعدش زمان لانچ دارای ۹٫۳۷۵ درصد بهبود عملکرد در سرعت cpuی خود دارد. این بهبود همراه ۸ پردازنده مرکزی AMD بر روی GHz 1.75 قرار گرفته است که ۱۵۰ مگا هرتز نسبت به سخت افزار قبلی سریعتر عمل می کند. بالا رفتن سرعت cpu دستگاه توسط یوسف مهدی، سخنگوی ارشد قسمت بازاریابی و استراژی شرکت مایکروسافت تایید شد. وی گفت:


ما قصد داریم کنسول را در ماه نوامبر لانچ کنیم(که همینطور هم شد). در حال حاضر تمرکز ما بر روی محصول نهایی است که به بازار عرضه می کنیم. بنابراین در حال حاضر ما به تعداد واحد های مورد نیاز تولید و بسته بندی ایکس باکس وان می پردازیم. ما پیشرفت خوبی در سخت افزار کنسول داشته ایم. در واقع، ما علاوه بر افزایش قدرت گرافیکی دستگاه، قدرتcpu را هم به ۱٫۷۵ گیگا هرتز افزایش دادیم. در نتیجه به یک سخت افزار مناسب رسیده ایم که می تواند بازی ها را به صورت باورنکردنی به نمایش بگذارد. خب این خبر هم مثل ماه پیش که اعلام شد قدرت گرافیکی دستگاه افزایش یافته است، یک دستاورد مهم برای مایکروسافت بود “حالا به همان سخت افزاری که در تئوری مد نظر داشتیم رسیده ایم. سخت افزاری که زمینه را عوض می کند. حالا کنترل اوضاع و داغ کردن کنسول را بهتر در دست داریم.”



اینجاست که شما شروع به اوج گرفتن می کنید. حتی اگر استراتژی شما شکست خورده باشد، یا خیلی محافظه کار بودید و یا خیلی کم برای جنگیدن تلاش کرده اید! این موضوع واقعا یک خبر خوب برای ماست.


به نظر می رسد پرادزش بیشتری توسط یوبی سافت بر روی cpu دستگاه صورت گرفته است. بنابراین با افزایش این دو مورد، مایکرو در بازده و عملکرد کنسولش از لحاظ تئوری دیگر با مشکل مواجه نیست و نیازی به اورکلاک کردن کنسول ندارد. افزایش سریع و بی برنامه cpu می تواند علاه بر اینکه موجب بهبود کارایی نشود موجب داغ شدن سیستم دستگاه بشود. با توجه به آنالیزی که بر روی cpu دستگاه انجام شده است؛ افزایش قدرت ۲۵ درصدی cpu باعث داغ شدن حدود ۶۶ درصد مصرف دستگاه می شود. در حالی که ۱٫۶۶ گیگا هرتز- کللاک اسپید کنسول ps4- به خوبی با قدرت و معماری الکتریسیته دستگاه هماهنگ است. بنابراین مایکروسافت نیاز به یک سیستم خنک کننده قوی تری دارد. در حالی که کنسول سونی نیازی به این مورد ندارد!

جزییات بیشتری از این افزایش سرعت چند هفته گذشته در کنفرانس دانشگاهی کالیفرنیا مشخص شد. زمانی که John Sell و Patrick O’Connor از مایکروسافت اعلام کردند، چیپ های کنسول دارای ۵ بیلیون ترانزیستور به ابعاد ۳۶۳ میلی متر هستند(برای مقایسه کارت گرافیک AMD یعنی HD 7970 دارای ۴٫۳ بیلیون ترانزیستور به ابعاد ۳۶۵ میلی متر است.). قدرت power-saving دستگاه هم در حالت استند بای حدود ۲٫۵ درصد کاهش یافته است.تمامی جزییات و شرح هایی که در این کنفرانس داده شد، همگی به طور خاصی نزدیک به اطلاعاتی بودند که با نام رمز کنسول مایکروسافت یعنی Durango قبلا لیک شده بودند!! حتما با کاربری به نام SuperDaE که این روز ها در استرالیا به سر می برد آشنایی دارید! اطلاعات جالبی که تا به حال گفته نشده است:

ارتباط بین CPU و DDR3 RAM دستگاه (۳۰ گیگبایت بر ثانیه) برای مقایسه کنسول PS4 حدود ۲۰ گیگابایت بر ثانیه تبادل بین CPU و ۸ گیگابت رم GDDR5 خود دارد. پهنای باند سخت افزاری گرافیک کنسول هم ۱۷۶ گیگبایت بر ثانیه می باشد. هم چنین ۳۲ مگ از رم استایک دستگاه برای قدرت پهنای باند گرافیک دستگاه در نظر گرفته شده است.این ویژگی ها و ترکیب آن با قدرت گرافیک بهبود یافته دستگاه باعث می شود تا بدین حدس برسیم که پتانسیل CPU ایکس باکس وان یک قدم جلو تر از PS4 قرار می گیرد. همچنین کیفیت صدای دستگاه ایکس باکس وان به هنگام چت کردن هم باورنکردنیست. درحالی که PS4 در این قسمت هم عقب تر از کنسول مایکرو قرار گرفته است. البته از لحاظ گرافیکی حالا مایکروسافت می تواند با بهینه سازی به قدرت دستگاه PS4 و رم آن نزدیک شود و گوی سبقت را(در بازی های مولتی پلتفرم) برباید. هر چند طبق مالتی مدیا بودن سیستم کنسول، ایکس باکس وان می تواند کاری را انجام دهد که بی سابقه است.

مترجم : محمد جلیلی

----------------------------

اصن قیول که 50 درصد قویتره ولی اصلا بنظر نمیرسه مایکرو کاری انجام داده باشه که ندونه چیکار داره میکنه...واقعن اگه از یه تکنولوژی که اینقد افتضاح بود استفاده میکردن 100% از کرایتک راجع به مشکلات ساخت بازی RYSE به بیرون چیزی درز میکرد...ولی وقتی کمپانی با تمام جرئت میاد میگه امکان نداره 50 درصد ضعیفتر باشه حتمن یا همچین چیزی هست یا طرف داره دروغ میگه!!

اگه دروغ بگه که ممکنه این نسل رو به طرز فجیعی نبازه ولی به کل از ذهن همه ی گیمرا محو میشه , کسی دیگه اسمشم نمیاره...فک نمیکنم مایکرو همچین ریسکی بکنه بخواد لایو رو از دست بده :D حالا فرض کنیم که درست گفته باشن , اونوقت ممکنه تکنولوژیای استفاده شده توی X1 بشه چیزی شبیه CELL که تو این نسل دیدم...چیزِ بدی نیست بنظرم فقط باید دید مایکرو چه بازیای دیگه ای به جز این لانچ خوبش قرار منتشر کنه تا مشتری جذب کنه...اگه روند همین نسل رو در پیش بگیره که کلا تقریبا 9 ماه انحصاری واسش نمیاد بنظرم نمیتونه از لحاظ بازی با سونی رقایبت کنه ولی ممکنه بازم مثه این نسل سودی که میخواست رو توی TV و لایو ببره ولی باز هم نقشش توی گیم کمرنگتر میشه با این اوصاف...

پ.ن : همه ی اینا به کنار بخش آخر پاراگراف مقاله ی بالا منو بدجوری درگیر کرده...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر