EA

arash gh

کاربر سایت
Aug 14, 2011
373
نام
ارش
electronic_arts.gif




الکترونیک آرتز یا به طور مختصر ایاِی (به انگلیسی: Electronic Arts) شرکتی آمریکایی است که از بزرگترین شرکتهای تولید و توزیع بازیهای کامپیوتری به شمار میآید. تریپ هاوکینگز این شرکت را در سال ۱۹۸۲ تأسیس کرد و هدف اولیهٔ او تولید انواعی از بازیهای کامپیوتری بود که در خانه میتوان با آنها بازی کرد. ایاِی در اواخر دههٔ ۸۰ به بهبود و توسعهٔ حوزهٔ کاری خود در زمینهٔ بازیهای کامپیوتری پرداخت و با جذب چندین چهرهٔ مبتکر، موفق به رشد و توسعهٔ بسیار در این زمینه شد. شرکت ایاِی در سال ۲۰۰۷ رتبهٔ هشتم در فهرست بزگترین شرکتهای طراحی نرمافزار را به خود اختصاص داد. درآمد سالانهٔ شرکت ایاِی در مه ۲۰۰۸ به بیش از ۴٫۰۲ میلیارد دلار رسید و این مقدار، رو به افزایش است. موفقترین بازیهای ایاِی، بازیهای ورزشی ( که توسط بخش EaSports، وابسته به این شرکت تولید میشود)، بازیهای برگرفته از فیلمهای محبوب و البته بازیهای معروفی است که این شرکت همواره به ساختن آنها مشغول بوده است؛ از جملهٔ این بازیها میتوان به بازیهایی مانند ، نید فور اسپید، مدال افتخار، سیمز، بَتِل فیلد و دد سپیس اشاره کرد.






Electronic-Arts.jpg







تاریخچه:



در فوریهٔ سال ۱۹۸۲ تریپ هاوکینگز با دان ولنتاین از شرکت سیکویا کپیتال جهت سرمایه گذاری در زمینهٔ تازه و توأم با ریسک یعنی تأسیس شرکت Amizin' Software (تولید نرمافزارهای سرگرم کننده) جلسهای تشکیل داد. دان ولنتاین، هاوکینگز را تشویق به ترک شرکت اپل که او در آنجا مدیر بازاریابی تولید بود-کرد و به او اجازهٔ استفاده از محیط خالی دفتر خود را داد تا او بتواند فعالیت خود را آغاز کند. در ۲۸ می سال ۱۹۸۲ هاوکینگز با سرمایهای معادل ۲۰۰٫۰۰۰ دلار شرکت خود را به ثبت رساند. هفت ماه بعد او این سرمایه را، با توجه به وام هایی که از شرکتهایی مانند سیکویا کپیتال، کلِینر پرکینز اند بایِرز و سِوین روزِن فاندرز گرفته بود، به ۲ میلیون دلار افزایش داد. در همان سال او به همراه اولین کارمند خود، ریچ مِلمون، برنامهٔ شرکت خود را بهبود بخشید. در همان زمان او دو تن از کارمندان قبلی خود را که با او در شرکت اپل کار میکردنند، به جمع کارمندان خود اضافه کرد و به کمک این دو تن او در ماههای سپتامر و اکتبر توانست برنامهٔ تجاری شرکتش را بهبود بخشد. در این بین، هاوکینگز که به دلیل استخدام ۱۱ نفر دیگر به کمبود مکان در دفتر ولنتاین دچار شده بود، دفتر شرکتش را به سَن مَتِئو نقل مکان داد. دفتر این شرکت به باند فرودگاه سَن فرانسیسکو مشرف بود


wg-electronic-arts-2.jpg



تغییر نام :



کارمندانی که تازه استخدام شده بودند از اسم این شرکت (Amazin' Software) خوششان نمیآمد. به همین دلیل هاوکینگز جلسهای برگزار کرد. آن شب همهٔ کارکنان قول دادند که تا قبل از طلوع آفتاب با اسمی جدید به توافق برسند. هاوکینگز به کسانی که در شرکتش طراحی نرمافزارها را بر عهده داشتند، Software Artists (طراحان نرمافزار) میگفت و به همین دلیل او و مِلمون عبارت SoftwareArts را پیشنهاد دادند. اما دَن بریکلین این نام را نپذیرفت. هاوکینگز کلمهٔ Electonic را خیلی دوست داشت، بنابراین او عبارت Electronic Artists و Electronic Arts را پیشنهاد کرد. به نظر میآمد که همه از عبارت Electronic Artists خوششان آمده باشد تا اینکه استیو هِیس جملهای را به زبان آورد: "ما طراحان نیستیم آنها هستند..." یعنی کسانی که ایدهها را میدهند طراح هستند نه کسانی که آنها را میسازند. بنابراین همه با عبارت Electronic Arts موافقت کردند و نام شرکت از Amazin' Software به Electronic Arts تغییر یافت.




story_ea_img01.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر