E3 2011 | پیش بینی کنفرانس E3 2011 ماکروسافت

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
بنام خدا و سلام به همه ی بروبکس بازی سنتر

قبل از شروع مقاله لازم می دانم در دو مورد توضیحاتی بدهم تا بعدا مشکل ایجاد نشود .
1. اولا از مدیران خواهش می کنم تاپیک E3 2011 را سریع تر ایجاد کنند زیرا که خیلی از اخبار از هم اکنون در مورد این رویداد است و بهتر است در تاپیک مخصوص خود قرار گیرد از طرفی ما هم مجبور نشویم کلا تاپیک را در این بخش ( نمایشگاه های بازی ) ایجاد کنیم . بنابرین خواهش می کنند هر وقت که تاپیک مربوطه ایجاد شد ، این مقاله را منتقل کنند .
2. اما در مورد بعضی از دوستان که از همین حالا میخواهند ایراد بگیرند که چرا این قدر زود پیش بینی را شروع کرده اید ، باید بگم که سایت های معروف زودتر هم شروع کرده اند (ING ) ضمنا پیش بینی که یک روز مانده به کنفرانس لطفی ندارد و بچه ها فرصت اظهار نظر و فکر در این مورد را نخواهند داشت .
امید وارم که در کل ضعف های مقاله را به بزرگی خود ببخشید . ضمنا عکس را استفاده نکردم تا صفحه سبک باشد و برای دوستانی که از تکنولوژی پیشرفته ی دایل آپ استفاده می کنند ( مانند خودم !!!!!! ) ، مشکل ایجاد نشود .

همانطور که می دانید روز به روز به مهمترین رویداد صنعت بازی نزدیک می شویم و روزی نیست که شایعه ی جدیدی در مورد E3 2011 شنیده نشود . البته این را می شود به حساسیت بالای کنفرانس های امسال شرکت های بازی سازی نیز نسبت داد زیرا که اکثر عنوان مهم شرکت ها برای عرضه در آخرین سال های نسل هفتم خود را آماده می کنند تا شهرتی به هم زده و جیب سازندگان خود را پر پول کنند . به هر حال در این بین کنفرانس سه شرکت دارنده ی کنسول های بازی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و در این بین کنفرانس های ماکروسافت برای طرفداران این شرکت و کنسول XBOX 360 بسیار مهم بوده و هست .
امسال نیز کنفرانس ماکروسافت از رقبای خود زود تر برگذار می شود و روز 6 جوئن باید شاهد یک کنفرانس بزرگ باشیم . دلیل این امر هم سه چیز است . اول این که سال قبل ماکروسافت بازی های زیادی را آنونس نکرد و بیشتر به کینکت پرداخت و بازی های زیادی در ترافیک کنفرانس امسال ماندند . دوم هم این که سال قبل به دلایلی ماکروسافت می خواست تا انتظارات را از خود و دستگاه نوآورانه اش تا حدودی پایین بیاورد طوری که قبل از کینکت صحبت های عجیبی ( مانند این که کینکت توانایی شناسایی افراد نشسته را ندارد ! ) از طرف خود مسئولان ماکروسافت زده شد که به نظرم هیچ دلیلی جر پایین آوردن سطح توقع نمی توانست داشته باشد . به همین دلیل امسال انتظار می رود که ماکروسافت با اعلام یک بسته ی بروز رسانی قابلیت های مهم و اصلی کنترولر خود را به رخ همه بکشد طوری که گفته می شود کینکت تنها از 15% از توانایی خود استفاده می کند .
سوما ، به دلیل این که به هر حال به انتهای نسل نزدیک می شویم ماکروسافت قصد دارد تا اکثر عناوین مهم خود را زود تر عرضه کند و به آنها زمانی برای آماده سازی برای نسل بعد بدهد و ضمنا سود خوبی هم از فروش بازی های خود بدست بیاورد زیرا که تعداد کنسول هم اکنون به حد اکثر خود نزدیک می شود .
از طرفی دیگر هنگامی که رقبای ماکروسافت یعنی سونی و نینتندو مشغول معرفی کنسول های جدید خود هستند و زمان زیادی از کنفرانس خود را به وسایل جدید و بازی های آنها اختصاص می دهند ماکروسافت تنها کنسول خود و کینکت را برای ارائه ی بازی دارد . ( البته اگر به سر ماکروسافت نزدند و قصد پیگری WP7 را در کنفرانس بازی خود نداشته باشد !)
در این مقاله ی نسبتا مفصل سعی شده تا تمامی بازی هایی را که به احتمال زیاد شاهد حضور آنها در کنفرانس ماکروسافت می رود معرفی بشوند و توضیح تقریبا کاملی نیز در مورد نمایش احتمالی آنها داده شود .
اما طلبق روال هر سال امسال نیز با حضور یکی از مسئولان ماکروسافت و گفتن این که امیدواریم E3 شگفت انگیزی داشته باشید به سراغ اولین عنوان یعنی CoD می رویم .

Call of Duty : Modern Warfare 3
مطمئنا اگر به یک بچه بگویید که بک عنوان در سبک اول شخص نظامی برای شما نام ببرد ، او خواهد گفت جنگاوری نوین 2 . افسانه ای که سال 2009 تکانی اساسی به کنفرانس ماکروسافت و بازار شوتر های نظامی داد و راه نسخه ی اول خود را به بهترین شکل ادامه داد . عنوانی که توسط استدیوی از هم شکافته ( از وسط جر خورده !!! ) Infinity Ward عرضه شد و با کسب موفقیت بی نظیر در تاریخ بازی های رایانه ای جاودان شد . بازی ای که نزدیک ترین رقیب آن B: BC 2 حتی بعد از یکسال نتوانست در خیلی از جهات ( بخش کمپین ) با آن مقابله کند و این کیفیت بالای این سری را می رساند .
اما همان طور که گفته شد با جدایی تعداد زیادی از سازندگان بازی اصلی و پیوستن به استدیو جدید و مستقل ، زیر نظر رقیب اکتیویژن EA کار برای ساخت ادامه بسیار سخت شد تا جایی که اکتیویژن استدیویی را برای کمک به تیم ساخت بازی اضافه کرد و همچنین با نمایش فوق العاده Battlefield 3 در زمینه اتمسفر و گرافیک کار را برای تیم سازنده بسیار سخت کرده است اما به هر حال امیدها در مورد این بازی بسیار است و اکتیویژن به نظر می رسد حاضر است هر کاری برای تثبیت این سری انجام دهد .در مورد نمایش بازی شایعه هایی در فوروم های خارجی شنیده می شود . عدهای اعتقاد دارند که بازی به مانند رقیبش به سمت خاورمیانه و مکان کویری یا جاهایی مانند عراق می رود . در مورد دیگر عده ای اعتقاد دارند بازی کمی به آینده خواهد رفت ( آینده نزدیک مانند 2016 ) و به جنگ احتمالی با کشور های خاور دور مانند چین یا کره شمالی خواهد پرداخت . به هر حال در این جا نقش موتور گرافیکی بازی بسیار مهم است که البته اخبار منتشر شده چندان دلگرم کننده نبوده . مسولان اکتیویژن اعلام کرده اند که بازی همچنان از موتور سابق استفاده خواهد کرد و خبری از تغییر موتور نخواهد بود . البته درست است که احتمالل پیشرفت هایی در موتور قدیمی بوجود خواهد آمد اما به نظر نمی رسد که سازندگان مانند DICE در زمینه گرافیک خیلی متمرکز شده باشند .
به هر حال نمایش بازی در کنفرانس ماکرسافت منتظران بسیاری دارد و به نظر می رسد می تواند یکی از سوپرایز های این کنفرانس باشد گرچه رقابت سنگینی جریان دارد و این کار را جذاب تر می کند .
البته شاید جنگاوری نوین تنها IP اکتی برای ماکروسافت نباشد . امسال در یک اتفاق مهم ، بانجی استدیویی که تا همین امسال به طور انحصاری برای ماکروسافت و XBOX بازی می ساخت اکنون به عنوان یک استدیوی مستقل با اکتیویژن قرارداد همکاری امضا کرده و در E3 امسال آماده ی نمایش اولیه از بازی خود می شود که به طبق اخبار نسبتا موثق یک شوتر چند نفره خواهد بود . البته خبر ها حاکی از آن بوده احتمال دارد که بازی در کنفرانس خبری سونی نیز معرفی بشود . البته عده ای اعتقاد دارند که اکتیویژن خیال ندارد که دل طرفداران X360 را بشکند و احتمال حضور بازی در کنفرانس ماکروسافت را می دهند . در کل اگر بخواهیم واقع کرا باشیم باید بگیم وافعا شرایط 50-50 است و احتمال حضور در هر یک از کنفرانس ها می رود . بنابرین برای فهمیدن این موضوع تنها راهی که داریم صبر کردن تا 6 جوئن است .

Metal Gear Solid : RISING
بله با توجه به این که کوجیما در این چند سال به عنوان یک برند و یک عروسک جذاب در کنفرانس ها ماکروسافت شرکت کرده که با لهجه ی زیبای خود چند کلمه انگلیسی بلغور می کند ، انتظار این می رود که امسال نیز همین آش باشد و همین کاسه . البته انتظاری جز این هم نمی رود زیرا که این عنوان در کنفرانس ماکروسافت معرفی شده و تنها نمایش خود را نیز در این کنفرانس داشته است . به نظر می رسد که امسال اگر همه چیز رو به راه باشد ، بالاخره بجای شیرین کاری های کوجیما یک نمایش زنده از بازی در کنفرانس ماکروسافت داشته باشیم . البته کوجیما بازی های دیگری نیز خواهد داشت که احتمالا شامل بازی های از سری MGS برای NGP می شود و همین طور ZoE3 که شایعه ی آن خیلی وقت است که شنیده می شود و خود کوجیما نیز گفته بود که پروژه ای مهم در E3 دارد که آینده اش به آن بستگی دارد و صورت عدم موفقیت از صنعت بازی بازنشسته می شود ( البته کوجیما از این حرف ها زیاد زده است ) ، که البته احتمالا همه این ها در کنفرانس سونی اتفاق خواهد افتاد و سهم ماکروسافت همان رایسنگ خواهد بود .
قبل از این که خیلی دوستان مرا له کنند باید اعتراف کنم که به شخصه کوجیما را برترین بازیساز جهان می دانم اما این دلیل نمی شود که رفتار توهین آمیز او را در کنفرانس سال قبل از یاد ببرم و از خیر آن بگذرم . به هر حال نمایش این بازی نیز بسیار مهم و جذاب خواهد بود و همچنین احتمالا تاریخ عرضه ی بازی نیز مشخص خواهد شد که خب خیلی مهم خواهد بود .
بعد از نمایش متال گیر احتمالا وارد بازی هایی خواهیم شد که توسط خود ماکروسافت منتشر می شوند اما قبل از آن لازم می دانم که یکی دو عنوان باقی مانده را نیز مختصر بررسی کنیم . اولین عنوان نسخه ی ششم از سری Splinter Cell است که جید ریموند ( یکی از محبوب ترین بازیسازان من ! ) آن را آنونس کرد . البته اینبار بازی در استدیوی تورنتو که ریموند ریاست آن را بر عهده دارد و قرار است که به یکی از بزرگ ترین استدیو های یوبی سافت تبدیل شود . بازی قبلی یعنی کانونشن با بازخورد های متفاوتی روبرو شد . من خودم یکی از افرادی بودم که از تغییرات راضی بودم اما انتظار مشکلات گرافیکی را نداشتم گرچه بازی از نظر هنری بسیار سینمایی بود . به نظر می رسد که این بار یوبی از موتور بهتری استفاده کند و این ایراد را رفع کند . ضمن این که با پیر شدن سم قابلیت های اکشن او کم تر و کند تر خواهد شد و این شما را مجبور به مخفی کاری می کند . هنوز موارد زیادی در مورد بازی منتشر نشده است و مخصوصا هنوز معلوم نیست که بازی آیا انحصاری ماکروسافت است یا نه اما نمایش آن در کنفرانس ماکروسافت بسیار محتمل است ( حتی در صورت مولتی شدن ) . اما بازی دیگری که نمایش آن بسیار بعید است اما به هر حال لازم است نام آن برده شود بازی هاردکور ( البته اگر هنوز هم باشد ) Ninja Gaiden III است .
از حرف و حدیث ها می توان مطمئن بود ( نظر شخصی ) بازی مولتی شده است که البته خبر مورد علاقه من نیست ! اما در تریلر بازی نشان E3 2011 خود نمایی می کرد که احتمال نمایش بازی در این کنفرانس بیشتر از کنفرانس سونی است . به هر حال اندک امید هایی برای انحصاری بودن بازی وجود دارد . البته شخصا ترجیح می دهم این بار بازی از ابتدا مولتی باشد تا این که یک سال بعد با امکانات بیشتر بروی PS3 عرضه شود !!!
اما اولین نمایش از عناوین انحصاری ماکروسافت که نمایش آن قطعی است مربوط به GeoW3 می شود .

Gears of War 3
قطعا تمامی شما با من هم عقیده هستید که این بازی بعد از هیلو محبوب ترین عنوان ماکروسافت است و دلیل خیلی از دوستان در هنگام دفاع از X360 و این عنوان به جرات برای خیلی ها نماد نسل هفتم کنسول های خانگی است ، بنابرین طبیعی است که انتظارات از این بازی بسیار تخیلی و فضایی باشد ! و باید بگم برخلاف عقیده خیلی ها که می گویند ما شاهد نسخه ی 1.3 بازی را شاهد هستیم نه 3 ! این عنوان یک ادامه ی واقعی و سزاوار برای سری خواهد بود . من نمی دانم این دوستان به چه چیزی پیشرفت می گویند ( احتمالا باید سبک بازی عوض شده و بازی به یک عنوان پلتفورم تبدیل شود ! ) اما در این نسخه از هر جهت که نگاه می کنیم شاهد پیشرفت بازی نسبت به شماره های قبلی یعنی نسخه ی دوم و حتی نسخه ی افسانه ای نخست بازی هستیم .
گیم پلی بازی با اضافه شدن یک نژاد جدید به بازی بسیار متنوع شده است . در تریلر بازی در E3 سال قبل لحظه ای با لوکاست ها مبارزه داشتم بعد از زمین موجودات وحشتناکی بیرون می زندند و بعد یک مینی باس و ... . به نظر من سرعت بازی نسبت به نسخه ی قبل پیشرفت بسیار داشته است و این برای این چنین بازی بسیار با اهمیت است . وجود نارنجک هایی که از زیر زمین به کاور شما نفوذ کرده و باعث می شوند شما بازی را با سرعت و دقت بیشتری پیگیری کنید تماما در جهت بهبود گیم پلی دو نسخه ی قبل است و این همان چیزی بود که احساس می شد سری گیرز نیاز داشت .البته هنوز المان های سری مانند دویدن کند مارکوس ( یه جورایی با جو تاریک بازی همخوانی داره انگار هر چی می دویی به هیچی نمی رسی !!! ) و وجود سلاح های خشن در بازی مشاهده می شود پس نباید انتظار داشته باشید که مارکوس مانند ناتان دریک شاخه های درخت ها را گرفته و با یک مشت لوکاست ها را چند متر به هوا بفرستد . گیرز یک شوتر خشن است نه یک Run & Gun و سبک این بازی ها با هم کاملا متفاوت است .
اما در مورد گرافیک بازی حرف بسیار است . بازی نسبت به گذشته دارای بافت های با کیفیت تر و تعداد چند ضلعی بیشتر است و تعداد یاران و دشمنان حاضر در جنگ بیشتر شده و محیط بازی هم با وجود گیاهان ایبار تنوع بسیار بالایی دارد طوری که حتی صحبت از مرحله ای زیر آب می شود ( احتمال دارد که نمایش E3 از همین مرحله باشد ) و از هم اکنون گرافیک این بازی با شاهکاری بنام آنچارتد 2 مقایسه می شود که البته به شخصه فکر می کنم مقایسه این دو عنوان با هم از بیخ ( ! ) اشتباه است و سبک گرافیکی این بازی ها با هم متفاوت است ولی به هر حال این مقایسه نشان از کیفیت گرافیکی بازی دارد .
اما چیزی که در این مورد بسیار جالب توجه است شایعات در مورد بهینه شدن بازی با استفاده از آنریل انجین نسخه ی 3.95 است ( نامی که یکی از از مسئولان اپیک به جدید ترین ورژن آنریل داده است ) و خیلی ها معتقد هستند با توجه به این که این بازی از GDC به بعد نمایش زیادی از گرافیک نداشته است احتمال یک پیشرفت گرافیکی در موتور بسیار زیاد است و صحبت ها در مورد سازگار شدن موتور آنریل با X.engine نیز شنیده می شود . به هر حال بازی در هر زمینه این از گیم پلی تا مد همکاری 4 نفره و گرافیک و مولتی پلیر پیشرفت های فوق العاده ای داشته و می رود تا داستان مارکوس را با قدرت به پایان ببرد .

Codename KINGDOM
می دونید در این یک سالی که گذشت خیلی از کرایتک خوشم اومد . همان طور که اکثر شما می دانید این شرکت و کارمندان قابل اعتماد آن ( قابل توجه کارمندان سونی و ماکروسافت ) سال قبل تا زمان معرفی پروژه Kingdom هیچ خبری بروز نداند و از آن زمان تا به حال تنها چند آرت ورک بیرون آمده است که به به نظر می رسد که مربوط به این بازی باشد بنابرین با توجه به این که ما می دانیم که این بازی در کنفرانس امسال حضور دارد تقریبا هیچ چیزی در موردش نمی دانیم و این خیلی هیجان انگیز به نظر می رسد . پس از کارمندان و مسئولان کرایتک به دلیل دهن قرصشان تشکر می کنم !
اما در مورد چیزی هایی که از بازی می دانیم باید به یکی از مصاحبه های چوات یرلی اشاره کرد که در آن مصاحبه گفته بود که آنها از ساخت شوتر های اول شخص خسته شده اند و دنبال سبک های جدید تری می گردند . خلاصه از ظواهر کار بر می آید که با یک عنوان اکشن ادونچر یا یک هک اند اسمش ! طرف باشیم که با توجه موتور Cry engine 3 گرافیک قابل توجهی باید داشته باشد . البته جایی خواندم که این موتور با Xengine مچ شده است و نسخه ی 3.5 آن با این بازی معرفی می شود . به هر حال چیز زیادی در مورد این بازی نمی دانیم اما در این میان نکته ی بسیار مهمی وجود دارد و آن هوشمندی ماکروسافت در مورد انتخواب بازی سازان انحصاری X360 است . آن ها در ابتدای نسل با اپیک و موتور خارق العاده شان قرار داد بستند و نتیجه اش این شد که اکثر عناوین این موتور بروی x360 نتیجه بهتری در بر دارند به جز یکی دو مورد مانند مدال افتخار . حال نیز ماکروسافت به دنبال کرایتک رفته است که موتورشان این روزها بسیار معروف و محبوب شده است . به خوبی به یاد دارم که در نمایشگاه GameCom 09 آلمان نسخه ی Ps3 بازی کرایسس به وضوح از نسخه ی X360 بازی بهتری بود و با این سیاست ماکروسافت حالا صحبت از کیفیت بهتر این موتور روی Xbox است و کار به جایی رسید که خود مسئولان کرایتک اعلام کنند که بازی بروی دو نسخه کاملا یکسان است و ... .
واقعا ماکروسافت خیلی مارموز هست ها !!!

Forza Motorsport 4
برای افرادی که مثل من که با افتخار اعلام می کنند سبک آرکید را به شبیه ساز ترجیح می دهند ، فورزا یک استثنا بوده و هست . سری فورزا همیشه یک شعار داشته است : WE LOVE CARS
و در راستای همین شعار هم بوده که سازندگان سعی کردند در عین حالی که یک بازی شبیه ساز حرفه ای درست می کنند ، بازی برای تمامی دوستداران ماشین لذت بخش باشد . در این سری هیچ وقت بازی با گذاشتن قوائد سختگیرانه مخاطبان خود را مجبور به کاری نمی کند . شما مجبور نیستید حتما یک راننده باشید ، البته این به آن معنا نیست که شما با یک بازی آرکید طرف خواهید بود ، بلکه بازی سعی می کند شما را کم کم وارد گود کند تا شما در هر حال و هر وضعیت بازی که هستید بتوانید تجربه ای فراموش نشدنی با ماشین های انبوه بازی داشته باشید .
بنابرین برای من یکی که حضور یک نمایش رسمی از توانایی های نهایی فورزا 4 به تنهایی برای اثبات برتری کنفرانس امسال به پارسال کافی است . از نمایش های بازی اخبار بسیار مسرت بخشی به گوش می رسد . از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
گرافیک و پیشرفت چشمگیر در مدل سازی ماشین ها ( فقط کافی است چراغ های Ford GT را در فورزا 3 با شماره ی 4 مقایسه کنید !!! ) وجود چرخه ی شبانه روز ، وجود آب و هوای پویا ، وجود مسابقات خارج از جاده ، وجود برنامه ی Top Gear و اعلام خصوصیات هر ماشین از زبان مجری آن برنامه ( چیه خب اسمشو نمی دونم !!! ) و پیشرفت در فیزیک بازی و ... .
البته از چیز هایی که می توان حدس هم زد می شود به تعداد 600-700 تایی ماشین ها و 40-70 پیست های بازی اشاره کرد . همچنین بعید نیست مانند GT5 یک ادیتور جاده در بازی وجود داشته باشد . به هر حال شاید خیلی از دوستان بگند برای بازی هایپ نکنید ولی من موارد بالا را هایپ نمی دانم . شاید در کل یکی دو مورد از بالا نادیده گرفته شود اما به شخصه در مورد بیش از 80 % این موارد مطمئن هستم .
شما را نمی دانم ولی من که دلم را حسابی صابون زدم !!!

Halo
در مورد هر بازی جرات داشته باشم پیش بینی بکنم در این مورد بنده شرمنده ام . تنها چیزی که در مورد این بازی می شه اشاره کرد همان چیز هایی که گفته می شود و تقریبا همه می دانند . از یک طرف 343 اعلام کرده است که قرار است که داستان مستر چیف را ادامه دهند و از طرف دیگر شایعه ی ساخت دوباره ی اولین هیلو یعنی Halo : CE بسیار داغ است طوری که سخت می شود آن را دروغ پنداشت . البته عده ای هم هستند که اعتقاد دارند که هر دو عرضه خواهند شد تا ماکروسافت حسابی خوش بحالش بشه ( ایضا ما !!! ) .
در هر صورت حضور یک هیلو در کنفرانس ماکروسافت تقریبا قطعی است . آن چیزی که ما در این مورد می توانیم بگوییم این است که عنوان به این دلیل که اولین تجربه ی 343 محسوب می شود از حساسیت های خاص خود برخوردار است . البته ساختار تیم بسیار عالیست و علاوه بر گروهی از سازندگان قدیمی هیلو ، افراد جدید که ماکروسافت از بهترین های استدیو های جهان ، جمع کرده است ، انتظارات را بسیار بالا برده است . مخصوصا از جنبه ی گرافیک ، زیرا که اولا تیم گرافیکی این استدیو به رهبری لو ، یکی از خبره های گرافیک صنعت بازی و استفاده از X Engine ، موتوری که این روز ها زمزمه های زیادی مبنی بر استفاده ی آن در سایر استدیو های ماکروسافت می شنویم . از گرین والت که خبر از پیشرفت کیت توسعه دهندگان Xbox را داد تا موتور گرافیکی جدید Lionhead و همین طور خبری در مورد هماهنگ شدن XE با موتور آنریل جدید و حتی CE و همچنین لیک شدن عکسی که گفته می شود از هیلو در حال ساخت گرفته شده که در آن جزئیات محیط در آن بسیار بالاست .
به هر حال تا بازی معرفی نشود نمی توان زیاد در مورد این بازی صحبت کرد زیرا که محبوب ترین ( البته در جهان ) عنوان ماکروسافت و کنسولش است و توقعات از آن تخیلی است ! اما به هر حال نمی توانم شوق خود را از معرفی عنوانی جدیدی است سری هیلو پنهان کنم ، خصوصا این که بانجی در آخرین هیلو خود سنگ تمام گذاشته بود و پیشرفت به جز در گرافیک کاریست بس دشوار زیرا معتقد هستم هیلو بهترین گیم پلی اول شخص کنسولی را دارد . البته حضور دوباره ی مستر چیف را نیز نباید فراموش کرد .

Lionhead's New IP
یعنی واقعا توضیح بیشتری می خواهید ؟ یعنی بیشتر از این که مولینیو گفته بازی طوری خواهد بود که هم می شه یک دقیقه ای تمامش کرد و هم میشه که مدت ها به بازی پرداخت . باز هم توضیح بدم ؟! شرمنده بنده خودم هم از این حرف جناب مولینیو چیزی نفهمیدم !!!
بر خلاف دوستان که می گویند هنگامی که مولینیو حرف های تخیلی درباره ی بازی هایش نمی زند بسیار بهتر است ، من کاملا نظر متفاوتی دارم . به نظر من نصف کار مولینیو در راه انداختن جنگ روانی قبل از عرضه ی بازی است . همین جمله ی پر رمز و راز را نگاه کنید . آدم حض می کنه !
از جنبه ی دیگر کار گفته می شود که این بازی میراث دار و نواده ی مرحوم مغفور مایلو می باشد که عمرش به عرضه قد نداد و از بازی تنها دو تریلر نشان داده شد که همان ها برای عاشق شدن عده ی بسیاری از بازیبازان کافی بود . با توجه به این که این عنوان تقریبا کنسل شده است اما گفته می شود که تکنولوژی بکار رفته در آن در بازی جدید استدیوی لاین هد نیز استفاده شده . ضمنا این استدیو جدیدا در همایش GDC موتور گرافیکی جدید خود را به نمایش گذاشت که از نظر فنی بسیار خیره کننده بود تا یکی از مهم ترین مشکلات بازی های لاین هد یعنی گرافیک فنی ضعیف از میان برداشته شود . از ویژگی های این موتور می توان به تعداد زیاد پلیگان ( فکر کنم چیزی حدود 10-20 میلیون !!! ) و امکان استفاده از صدها منبع نور به مدد سیستم نورپردازی پیشرفه موتور اشاره کرد .
آن طور که به نظر می رسد بازی یا انحصاری کینکت خواهد بود یا از این وسیله پشتیبانی خواهد کرد که خود یک دلیل دیگر برای مهم بودن بازی و هیجان انگیز بودن آن است . البته این بازی می تواند تنها بازی لاین هد در کنفرانس نباشد و امیدواریم که مولینیو در مورد وعده ی خود که به استفاده از کینکت در Fable3 مربوط می شد ، نیز اشاره ای بکند .

Alan Wake 2
اگر فقط چند هفته قبل قرار بود این لیست را تکمیل کنم احتمالا این بازی را در لیست تقریبا قطعی ها قرار نمی دادم ولی با شایعات داغ پیرامون بازی و اظهار نظر های سازندگان بازی در استدیوی Remedy ، احتمال حضور بازی در E3 بسیار بالا برده است ، حتی در حد یک دموی مرموز و تایید بازی .
آلن ویک بازی بود که بعد از 6 سال ساخت عرضه و با وجود مشکلات نه چندان کوچک خود اما در ذهن همه ی ما ها حک شد . بازی اتمسفری بی نظیری داشت که به طلف جلوه های خارق العاده ی بصری مه و نور پردازی شگفت انگیز ( به عقیده خیلی ها برترین نور پردازی بروی کنسول ها ) بوجود آمده بود . داستان مهیج هم کمک بسیاری به زیبایی این عنوان کرد اما این بازی از دید اکثر سایت ها با دو مشکل مواجه بود . انیمیشن های نه چندان قوی و طراحی مراحل یکنواخت در اواسط بازی .
طبق اخرین خبری که از رمدی شندیم ، این استدیو مشغول بکار گیری تکنولوژی پیشرفته ای است که گفته می شود بازی قرار است نوع ارتقا یافته ی تکنولوژی motion scan بهره ببرد که برای اولین بار در بازی L.A. NOIR بکار رفته است و به گفته ی ناظران یک انقلاب در انیمیشن بازی ها بوجود خواهد آورد . البته ما به رفع شدن مشکلات انیمیشن مخصوصا در ژشت های صورت قانع بودیم اما بکار گرفتن چنین روش های نوینی ، نشان از این دارد که رمدی خیز برداشته است تا برطرف کردن اندک ضعف های بازی نخست اینبار یک عنوان از هر نظر بی نقص عرضه کند .
البته هنوز در مورد طراحی مراحل صحبتی نشده است که با توجه به این که هنوز بازی به طور رسمی تایید هم نشده است کاملا عادی است . از صحبت ها و حدس های طرفداران بازی نخست برای نسخه ی جدید ، وجود یک فرد جدید قابل بازی ( مانند مکس پین 2 و شخصیت مونا ) مثل آلیس با توجه به پایان بازی بسیار محتمل است .
اما نکته ی قابل توجه این است که قبلا رمدی اشاره کرده بود که آنها در حال حاضر بروی دو عنوان کار می کنند ، یکی از آنها که به احتمال قریب به یقین آلن ویک 2 خواهد بود . اما در مورد عنوان دوم باید گفت که رمدی قبلا خبر عرضه بازی اولیه خود Death Rally بروی IOS را داده بود که البته خیلی ها ( از جمله خودم ! ) دوست داریم خودمان را به آن راه بزنیم و وانمود کنیم ، رمدی بروی یک عنوان دیگر نیز کار می کند . اگر چه در این چند وقت رمدی مشغول گسترش استدیوی کوچک خود بوده و تعداد زیادی آگهی استخدام داده است اما باید گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه ! البته گروهی نیز اعتقاد دارند آرزو بر جوانان عیب نیست !!!

از این قمست به بعد احتمال حضور بازی یا کم است یا اینکه در مورد پروژه های مورد نظر اطلاعات موثقی در دسترس نیست بنابرین با گفتن این جمله شروع می کنیم به بررسی ادامه عناوین .
Rare's New IP
بزارید تکلیفمان را روشن بکنیم . اگر ماکروسافت امسال هم بازی از ریر نمایش نده یا این که بازی های درب و داغون کینکت رو به چنین استدیویی تحمیل کنه ، ثابت کرده که در کله مدیرانش چیزی به جز گچ نیست . باورتان نمی شود ولی در هر فوروم ایرانی و خارجی که می رم صحبت از کانکر و بانجو هست یا یک عنوان پلتفورم جذاب برای X360 است و من نمی فهمم ماکروسافت برای چی با سپردن بازی های مسخره به Rare جلوی دست و پای این استدیو رو می گیره .
در بدترین شرایط این استدیو باید دو بازی جدید داشته باشد زیرا که آنها سال قبل اعلام کرده بودند چهار پروژه را همزمان در حال اجرا دارند . فقط امیدوارم که ماکروسافت امسال دیگه بازی ها رو نمایش بده و باز هم ما را نا امید نکند . تنها یک کانکر ، همین و دیگر هیچ !

Project Gotham Racing
PGR یکی از جذاب ترین سری های ماکروسافت بود که توسط کمپانی تعطیل شده ی ( متاسفانه ) Bizarre Creation ساخته شد . این سری بازی ها که در سبک آرکید عرضه می شد در ابتدا و در کنار سری محبوب Forza یکی از آن بازی هایی حساب می شد که می توان امید داشت که هر یکی دو سال ، یک نسخه از آن ببینیم اما از آخرین عنوان این سری یعنی PGR4 که در سال 2007 عرضه شده حدود چهار سال می گذرد و خبری از نسخه جدید نیست و این بر می گردد و به تحولات استدیوی Bizarre Creation . این استدیو در سال 2008 اگر اشتباه نکنم توسط اکتیویژن خریداری شد .
مهم ترین حاصل این خرید بازی بلور در سال 2010 بود که فروش چندانی نداشت و بعد از آن نیز یک عنوان از سری جیمز باند که در عین جذاب بودن ، با استاندارد های کاری BC بسیار فاصله داشت و نتوانست خودی نشان دهد . این شد که اکتیویژن با حساب این که می تواند با فروش این استدیو جلوی ضرر را بگیرد ، اعلام کرد که استدیو در معرض تعطیل شدن است و می دانید این اصلا راه خوبی برای معرفی و فروش یک استدیو نیست ! به هر حال کسی حاضر به خرید استدیو با قیمت گزاف نشد و اکتیویژن هم مجبور شد که استدیو رو تعطیل کنه . کارمندان اخراج شده هم نامردی نکرده و خیلی سریع یک استدیو جدید با همان کارکنان تشکیل دادند که نام آن شد :Lucid Games
حال این استدیو شروع به کار کرده و به عنوان یک استدیو تازه تاسیس بسیار ساکت عمل می کنه ، طوری که به نظر می رسه که پروژه ی آینده ی خود را شروع کرده باشند . با توجه به این که BC روابط خوبی با سگا و به خصوص ماکروسافت داشت بنابرین اولین کزینه و اولین حدس ، به یکی از این دو شرکت مربوط می شود .
از طرفی ماکروسافت نیز از چند ماه قبل به دنبال استدیویی برای نسخه ی جدید PGR می گشت که شایعات می گفت که Turn 10 اولین گزینه است اما حالا با وجود لوسید گیمز اوضاع فرق کرده . در واقع شرایط مثل دو دوتا چهار تاست ! به نظر می رسد اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد ماکروسافت این عنوان را ( ولو با یک تیزر کوتاه ) معرفی کند اگر هم غیر از باشد من که تا VGA بعدی امید خود را از دست نخواهم داد . من به حرفی که می زنم ایمان دارم : Lucid Games در حال ساخت PGR5 است ، ما مرده شما زنده !!!

خیلی خب تقریبا این مقاله ی طولانی به اتمام خود رسیده است و تمامی عناوینی که می شد در موردشان توضیح داد ، سعی شد که از قلم نیفتند . البته بنده به دلایلی بازی های کینکت را کلا از این مقاله حذف کردم . می دانم که ماکروسافت روی این مورد تاکید بسیاری خواهد داشت و به احتمال زیاد با عرضه ی فریم ورک جدید برای کینکت توانایی های آن را افزایش خواهد داد اما باور کنید ماکروسافت در مورد کینکت بسیار عجیب حرکت می کند . از طرفی می توان منتظر بازی سودا بود و از طرفی حتی می توان انتظار GeoW با کینکت را داشت ! بنابرین حق بدین که زیاد قابل پیش بینی نیست حرکات ماکروسافت .
تنها کافیست به چند عنوان که می توانند به عنوان سوپرایز های امسال ماکروسافت اعلام شوند اشاره شود . اولین عنوان که حضورش چندان شکه کننده هم نخواهد بود عنوان Final Fantasy versus است . یکی از سازندگان این بازی قبلا ادعا کرده بود در E3 خبر های بیشتری در این مورد خواهید شنید و از طرفی فروش نسبتا خوب FFXIII بروی X360 می تواند دلیل خوبی برای SE باشد که تازگی ها هنوان عجیب Gunloco را برای X360 اعلام کرده بود . ( البته این بازی هم می تواند یکی از سوپرایز های این کنفرانس باشد !!! )
اما عنوان مهم تری هم وجود دارد و آن عنوان جدید استدیوی پر افتخار Ruffian Games است . البته آنها اعلام کرده بودند که دو عنوان به طور همزمان دارند . چه شود ؟! البته من امیدوارم که کیفیت همه ی آنها درحد CrackDown 2 نباشد زیرا که کنسول های ما توانایی این همه خوشحالی را ندارند ! ( توضیح ضروریست ، من هم می دانم که اعضای این استدیو قدیم در تیم پر سابقه ی RW بوده اند اما باید گفت بازی قبلی شان یک افتضاح بود و امیدوارم آنها به خود بیایند . فعلا که آنها از نظر من مرده اند مگر این که خلاف این ثابت شود ! )
اما سوپرایز ماکروسافت حتی می تواند عنوان Jade Empire 2 از شرکت BioWare باشد که البته با وجود غول بی شاخ و دمی بنام EA این احتمال بسیار کم است . به همین دلیل هم سوپرایز است دیگر !
اما هیچ کدام از این عناوین نمی تواند مانند Shenmue III ما را سوپرایز کند . جدیدا آنقدر حرف های بو دار ! از سوزوکی شنیده ایم که کم کم دارد باورمان می شود که یک خبر هایی است . البته این احتمال هم هست که بازی در انحصار PS3 باشد یا اصلا مولتی باشد ( گرچه احتمال انحصاری بودن برای X360 بسیار بیشتر است . ) اما اگر من جای ماکروسافت بودم در صورت وجود چنین عنوانی آن را در TGS معرفی می کردم و آن را با کینکت هماهنگ می کردم . به هر حال اگر این عنوان معرفی شود و افراد زیادی می شناسم که از خوشحالی غش خواهند کرد ! کمی فکر کنید شاید شما هم او را بشناسید !
در هر حال کنفرانس امسال ماکرسافت در هر نظر که حساب می کنم ، پتانسیل بالایی دارد که در کنار جذابیت کنسول های جدید دو رقیب خود می تواند ، E3 2011 را به یکی از بیاد ماندنی ترین E3 ها تبدیل کند .

پ.ن : دوستان ببخشید اگر غلط املایی زیاد داشت ، یه مفدار هول هولکی نوشتم . سعی می کنم بزودی غلط ها را اصلاح کنم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر