E3 2009 | Splinter Cell: Conviction E3 Impressions

  • Thread starter Thread starter QuinT
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

QuinT

کاربر سایت
اگر به یاد داشته باشید Sam Fisher اخرین بار در سال 2007 بود که خود را نشان داد و بعد از ان مانند یک ستاره دوباره در تاریکی فرو رفت . بعد از این ماجرا بود که تیم مستقر در Ubisoft اعلام کرد که میخواهد روند اصلی بازی را به کلی تغییر دهد و به عبارتی بازی را دوباره از نو معرفی کند !
خیلی ها پس از چیزی که Ubisoft اعلام کرد از بازی ناامید شدند و از همان زمان ان را یک بازی شکست خورده میدانستند . اما ایا واقعا اینگونه شد ؟!

خب خوشبختانه سرانجام E3 که همه منتظر ان بودیم فرا رسید و این بازی نیز در ان حضور داشت و توانست عقیده مردم نسبت به خود را به طور کلی عوض کند .
پس از اتفاقاتی که برای سم در نسخه Double Agent پش امد او به صورت کاملا حرفه ای ناپدید شد . دو سال بعد سم سرانجام خود را نشان داد و به دنبال راننده مستی که دختر او یعنیSarah Fisher را کشت رفت اما قضیه به این سادگی ها نبود . در همین حین بود که سم به اطلاعات عجیبی دست پیدا میکند و به همین دلیل او به هدف و سمتُ سوی دیگری سوق پیدا میکند . تمامی این اطلاعات در عاقبت تنها یه یک چیز اشاره میکرد و ان واشنگتن بود . جایی که سم میتوانست سرانجام سرنخی از توطئه ای که پشت قتل دختر او بود را پیدا کند . بنابراین سم خود را بار دیگر اماده یک مامورت جدید و البته خطرناک میکند . ماموریتی که این بار با ماموریت های قبلیش به کلی تفاوت دارد !

اما مشکل بزرگی که بر سر راه سم قرار دارد این است که این ماجرا کاملا شخصی تلقی میشود بنابراین بر خلاف گذشته بدون هیچ گونه سلاح و لباس مخصوص پا به این ماجرا میگذارد . از این رو یا باید با جستجو سلاح و وسایل مورد نیاز خود را پیدا کند و یا از سلاح دشمنانی که از بین میبرد کمک بگیرد .
دلیل کوله پشتی که سم در این نسخه ان را همراه خود دارد نیز همین است .

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601065842038.jpg


لازم به ذکر هست که Snake Cam معروف سم نیز در این نسخه دیگر وجود ندارد و جای خود را به وسایل دیگر داده است .
به طور مثل شما در این نسخه برای اینکه وضعیت انطرف درب را بررسی کنید از یک تیکه شیشه استفاده میکنید . به این صورت که شیشه را پایین درب به صورت مایل قرار داره و انطرف را مشاهده میکنید !
عنصر جدیدی که به بخش گیم پلی بازی افزوده شده است " Mark & Execute " است .
این حالت به شما این اجازه را میدهد که وضعیت هدف خود را قبل از اینکه وارد درگیری شوید شناسایی کنید . بدین صورت که شما میتوانید ابتدا روی دشمنان خود و یا حتی بر روی یک چراغ هدف گذاری کنید و سپس وارد ان اتاق شوید و به انها به صورت اتوماتیک شلیک کنید .

دیگر ویژگی که به این بازی اضافه شده است " Last Known Position " میباشد .
در مواقعی که دشمن قدرت دید خوبی دارد و شما را شناسایی میکند سریعا یک نشانه از Sam که مانند روح خود میماند به محیط اضافه میشود و در جایی قرار میگیرد که دشمن اخرین بار در این مکان شما را مشاهده کرده است .
از این رو شما میتوانید از این ویژگی به عنوان یک راه حل برای فرار از ان موقعیت استفاده کنید در غیر این صورت دشمن از محل اختفا شما اگاه شده و دست به حمله ناگهانی میزند .

شاید مفهوم انتقام گرفتن در ابتدا ساده به نظر برسد اما وقتی که خوب فکر میکنیم میبنیم که اطلاعات گرفتن در بازی از اشخاص و شکنجه دادن انها برای پیدا کردن سوالی که چه کسی دختر سم را در حقیقت کشته است باعث غرور در بازیکن میشود !
در بازی حتی شما برای شکنجه دادن یک نفر و اطلاعات گرفتن از او راه های مختلفی در پیش دارید . بستگی به شما دارد که از کدام راه وارد عمل شوید و البته توقع نداشته باشید که همه ان راه ها سرانجام به یک پاسخ کلی برسند .
شما میتوانید گلوی دشمن خود را بگیرید و با شکنجه دادن او اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنید . به هر حال به شما بستگی دارد که سم با انها درگیری فیزیکی پیدا کند یا انها را یکراس خلاص کند !

نکته ی جالبی که در بازی گنجانده شده است این است که در طول بازی گاهی اوقات صحنه هایی از گذشته و دختر سم نیز نمایش داده میشود و یا وقتی شما از دشمن خود دارید مانند چه کسی دختر من را کشته است اطلاعات کسب میکنید جواب ان طرف به صورت فیلم در همان محیط نمایش داده میشود !

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601065838882.jpg


گیم پلی بازی مانند نسخه های گذشته به دو روش اصلی خود همچنان پایبند است :

شما میتوانید به صورت کاملا مخفی بازی را پیش ببرید که خب هم لذت این بازی به همین کار هست و هم اینکه کار خود را در حقیقت راحت تر میکنید . با توجه با ماهیت این بازی تاریکی مهمترین چیزی هست که بازیباز در طول بازی به ان فکر میکند . شما میتوانید در بازی به صورت مخفیانه پیشروی کنید که در این صورت تاریکی برای شما بسیار مهم جلوه میکند .
توجه داشته باشید که شما مثل گذشته دارای وسایل و اسلحه های پیشرفته نیستید بنابراین پیشنهاد ما نیز این هست که بازی را به صورت Stealth پیش ببرید .

از طرف دیگر شما میتوانید بازی را به دور از مخفی کاری ادامه دهید و یک جنگ حسابی به راه بیندازید . در Conviction وقتی که لو میروید همه چیز برای شما به خطر میفتد و کار را به شدت برای شما سخت میکند . همچنین اگر وضعیت خود را پایدار نگه دارید و در تاریکی حرکت کنید میتوانید به هدف خود راحت تر برسید .
به هر حال همه چیز بستگی به شما دارد که کدام را انتخاب کنید .

برای از بین بردن دشمنان نیز راه های مختلفی وجود دارد و حتی شما میتوانید از انها برای حفظ جان خود و گروگان گرفتن استفاده کنید . از طرفی سم میتواند از کنار لبه پنجره ها و پرت گاه ها حرکت کند و دشمنانی که نزدیک پنجره قرار دارند را به پایین بیندازد .

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601065839898.jpg


صحنه های سینماتیک در بازی بسیار افزایش یافته است و انجینی که در ساخت بازی از ان استفاده شده است به خوبی جواب گوی این صحنه ها نیز بوده است .
گرافیک و فیزیک بازی نیز بسیار مطلوب به نظر میرسد . به طور مثال انفجارهایی که در بازی رخ میدهد وسایل اطراف خود را نیز نابود میکند .
همچنین شما میتوانید از اغلب اجزای محیط به نفع خود استفاده کنید . از سقف ها اویزون بشوید و دشمنان خود را با پریدن بر سر انها از بین ببرید و یا از میز و صندلی ها به عنوان Cover استفاده کنید و رودررو دشمنان خود را نابود کنید و یا حتی انها را به بیرون از ساختمان پرت کنید !

بازی بسیار زیبای Splinter Cell: Conviction قرار است در پاییز امسال منتشر شود .
 
آخرین ویرایش:
ممنون از متن و توضیحات مفید شما

این یکی از بازی های مورد علاقه ی منه یکی از دلایلش هم وجود پارامتر های ریل (real) بود

اما تو توضیحات گفته شده که روح سم میره و یکجا وایمیسته و دشمن و گمراه میکنه :eek:

یه خورده به نظره من قابلیت مناسبی برای این بازی نیست :(

حالا نظر شما رو نمیدونم ;)
 
ممنون از متن و توضیحات مفید شما

این یکی از بازی های مورد علاقه ی منه یکی از دلایلش هم وجود پارامتر های ریل (real) بود

اما تو توضیحات گفته شده که روح سم میره و یکجا وایمیسته و دشمن و گمراه میکنه :eek:

یه خورده به نظره من قابلیت مناسبی برای این بازی نیست :(

حالا نظر شما رو نمیدونم ;)

هیچ جا گفته نشده که روح سم میره دشمن رو گمراه میکنه ! اصلا چنین چیزی نیست .
این ویژگی جدید اینطور که تریلر ها نشون میده روش کارش اینطوریه که وقتی دشمن , شما رو تو بازی از فاصله نسبتا دور به طور ناگهانی میبینه یه نشانه از سم سریعا ظاهر میشه و دقیقا در همون مکانی که دشمن شما رو دیده قرار میگیره .
این نشانه هم چیزی نیست که دشمن اونو ببینه و گمراه بشه و یا هر چیز دیگه ای .
این نشانه ( که مثل روح خود سم میمونه و مثل عکس ظاهر میشه ) فقط به شما کمک میکنه که متوجه بشید دشمن , شما رو دقیقا در چه مکانی دیده تا از این طریق بتونید وضعیت دشمن و خودتون رو بررسی کنید و یه راه حل دیگه , از یک جای دیگه برای عبور از دشمن خودتون به کار ببرید .

دوستان ببخشید من یه سوال داشتم . پس دیگه اون تریلری که سال 2007 نشون دادن چی میشه ؟؟؟ یعنی داستان رو عوض کردند ؟؟؟

کلا اساس بازی تغییر کرده اما تا اونجایی که من به خاطر دارم داستان بازی همونی هست که از اول قرار بود باشه فقط دستخوش یه تغییراتی شده .
 
پست من پاک شد ، یا پست نزدم؟؟
واقعا اگه پاک شده اوضاع خیلی افتضاحه! ، نوشته بودم :
تریلر بازی رو دیدم ، بازی خیلی جالب بود ، ولی یه چیزی دیدم که خیلی بدجور بازی رو ساده میکرد و مسخره:
سم ، اسلحه ش رو در میاورد و با فشردن یک دکمه بین قسمت "سر!" دشمنها سوییچ میشد!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or