PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:
این بازی خیلی جالب هست ایده اش به نظرم

امیدوارم که نتیجه نهایی هم عالی باشه (که سابقه ی توسعه دهنده تقریبا تضمین میکنه این قضیه رو)

تشکر

اما به نظرم دقیقا هنوز همه ی ابعاد مهم این بازی مشخص نشده

dream_2.jpg
 
این بازی خیلی جالب هست ایده اش به نظرم

امیدوارم که نتیجه نهایی هم عالی باشه (که سابقه ی توسعه دهنده تقریبا تضمین میکنه این قضیه رو)

تشکر

اما به نظرم دقیقا هنوز همه ی ابعاد مهم این بازی مشخص نشده

dream_2.jpg
توی مصاحبه ی بعد از E3 یوشیدا گفت چیزی ما نشون دادیم توی این کنفرانس در واقع یه تیزر بود برای بازی و توی paris Game show خیلی بیشتر و مفصل تر Dreams نمایش داره
متونی اونجا منتظر یه نمایش درست و حسابی و نسبتا مفصل از بازی باشی شاید زمان بتا رو هم مشخص کردن! :)
 
توی مصاحبه ی بعد از E3 یوشیدا گفت چیزی ما نشون دادیم توی این کنفرانس در واقع یه تیزر بود برای بازی و توی paris Game show خیلی بیشتر و مفصل تر Dreams نمایش داره
متونی اونجا منتظر یه نمایش درست و حسابی و نسبتا مفصل از بازی باشی شاید زمان بتا رو هم مشخص کردن! :)
ممنون
آخ جون :d
من معموا عاشق این بازی های فانتزی و خلاق و جالب هستم
MM هم واقعا استدیویی خلاق هست کلا به نظرم LBP و Tearaway دلیلی روشن هستند

امیدوارم قشنگ باشه مثل کارای قبلیشون

تشکر مجدد
 
کاگردان تکنیکی انجین Frostbite از DICE جناب Johan Andresson در جریان همایش SIGGRAPH 2015 پرزنتیشن ـی رو در مورد آینده انجین های گرافیکی (Rendering pipeline, چالش های ساخت انجین برای نسل فعلی کنسول ها و...) تدارک دیدن که در یکی از اسلایدهاش با قرار دادن عکسی از Dreams ساخته جدید Media Molecule اعتراف میکنن که تکنیک های گرافیکی Real-Time بسیار فراتر از تصورات رفتن !

Yi10Q.png


واقعاً انجین MM برای PS4 عجیب و غریب هست !:eek:
 
کاگردان تکنیکی انجین Frostbite از DICE جناب Johan Andresson در جریان همایش SIGGRAPH 2015 پرزنتیشن ـی رو در مورد آینده انجین های گرافیکی (Rendering pipeline, چالش های ساخت انجین برای نسل فعلی کنسول ها و...) تدارک دیدن که در یکی از اسلایدهاش با قرار دادن عکسی از Dreams ساخته جدید Media Molecule اعتراف میکنن که تکنیک های گرافیکی Real-Time بسیار فراتر از تصورات رفتن !

Yi10Q.png


واقعاً انجین MM برای PS4 عجیب و غریب هست !:eek:
کلاً یه حالت عجیب غریب و متفاوتی داره گرافیکش! :دی اگه برای یه بازی از پیش ساخته شده بود هم خیلی خوفناک بود، چه برسه به بازی ای که ملت قراره براش محتوا درست کنن. مثلاً این عکس واقعاً چیز جالبیه و یه حجم و حالت خاصی داره که توی کمتر بازی ای دیدم:



اوج هنره لامصب! :دی من معمولاً اهل ساخت و ساز توی بازی ها نیستم و سریع حوصله ـم سر میره و LBP رو هم زیاد باهاش ور نرفتم، ولی این هم خیلی وسوسه انگیز هست و هم یه حالت نقاشی مانندی داره و حتی اگه شده 20 ساعت وقت براش میذارم تا یاد بگیرم چطوری میشه چیزهای خفن ساخت. :دی
 
این بازی خارق العاده ـس :| ! یعنی با همون نمایش نامفهوم اولیه هم من شدید شیفته ـش شدم .
امیدوارم تو یکی از این کنفرانسایی که در این چند ماه آینده داریم یه نمایش دیگه داشته باشه :x
 
این بازی خارق العاده ـس :| ! یعنی با همون نمایش نامفهوم اولیه هم من شدید شیفته ـش شدم .
امیدوارم تو یکی از این کنفرانسایی که در این چند ماه آینده داریم یه نمایش دیگه داشته باشه :x
قراره یه نمایش کامل و مفصل توی Paris Games Week داشته باشن. :دی
 
خیلی خطرناکم هست :d از این لحاظ که اگه یک دیزاینر ذهن آلوده منو داشته باشه ! میتونه چیزهایی رو خلق کنه که نبایستی خلق کنه ! اونموقعست که آثارشون از سایتهایی در میاد که نباید در بیاد .. آریا :d اللهُ اکبر .. امان از ذهن خلاق
 
معلوم نشد تو استریم چی نشون دادن؟ویدیویی چیزی ازش نیومده؟
تیتر یکی از سایتای معتبر در وصف Dreams
Dreams is the most surreal game we've ever seen
 
معلوم نشد تو استریم چی نشون دادن؟ویدیویی چیزی ازش نیومده؟
تیتر یکی از سایتای معتبر در وصف Dreams
Dreams is the most surreal game we've ever seen

ساعت 7 شبه استریم سجاد...
بعدم تایید کردن روی یوتیوب آپلود خواهد شد! :دی
جدی ارین؟اها من بد خوندم پس فکر کردم طرف صبح بوده
ولی جدی خیلی بازی نو اورانست..فکر کنید بشینیم یه سالن موزیک با چندتا پیانو بسازیم شروع کنید به موزیک ساختن
بشینی یه سری حیوون خلق کنی که زندگی میکنن جنگلای زرد سبز خلق کنی
دریمز و ماینکرفت هر دو به نظر من یکین فقط دریمز خیلی ایده هاش نواورانه تره
ولی یه کم عجیبه بخوان هر هفته یه چیز جدید استریم کنن در تعجبم چی میخوان نشون بدن
ِدریمز وسیع تر بنظر میرسه در حدی که میتونی یه تابلون نقاشی باهاش خلف کنی یافقط مزیک بسازی یا یه انیمیشن
در مورد محتوی از اونجا که بنظر میاد دریمز توی ساخت و ساز بازی (یا هر چیز دیگه ای) محدودیتی نداره دیگه تا چندسالم میتونن استریم هفتگی بزارن! :دی
لیکن فک کنم تا PGW ادامه داشته باشه این استریم ها...حالا امشب میبینیم روالش چجوری هست...شاید اصلا چیز خاصی و جدیدی نشون ندن کلا تا PGW!:d
 
آخرین ویرایش:
ساعت 7 شبه استریم سجاد...
بعدم تایید کردن روی یوتیوب آپلود خواهد شد! :دی
جدی ارین؟اها من بد خوندم پس فکر کردم طرف صبح بوده
ولی جدی خیلی بازی نو اورانست..فکر کنید بشینیم یه سالن موزیک با چندتا پیانو بسازیم شروع کنید به موزیک ساختن
بشینی یه سری حیوون خلق کنی که زندگی میکنن جنگلای زرد سبز خلق کنی
دریمز و ماینکرفت هر دو به نظر من یکین فقط دریمز خیلی ایده هاش نواورانه تره
ولی یه کم عجیبه بخوان هر هفته یه چیز جدید استریم کنن در تعجبم چی میخوان نشون بدن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or