DotA 2 [پست اول خوانده شود]

2y6rofla3rjywpigletl.png


cs9kkjyxonbjsgoy88hj.gif



Category: PC
Language: English
Genre: MOBA
Publisher: Valve Corporation
Designer: IceFrog


بازی Dota2 توسط Valve در سال 2010 برگرفته از یکی از مپ های معروف Warcraft 3 یعنی (Defense of the Ancients(DOTA ساخته شد و به نوعی ادامه همون مپ در یک بازی کامل هست .سبک بازی در ژانر Action RTS قرار میگیره که بعد ها خودش زیر ژانری جداگونه MOBA رو پدید آورد.بازی به طور رسمی در سال 2013 از حالت بتا خارج و برای پلت فرم های Windows/Linux/Mac OS عرضه شد.

اطلاعات پایه: این روزها در سبک MOBA بازیهای زیادی از جمله League of Legends -Heroes of Newerth - Heroes of the Storm میشه پیدا کرد که تقریبا الگو های مشترکی دارند.شما در یک مپ به همراه 9 نفر دیگه در قالب دو تیم Radiant and Dire بصورت 5v5 قرار میگیرید.هر دو سمت Radiant و Dire دارای یک Ancients هستند که با نابودی اون تیم مقابل برنده بازی خواهد بود.
مپ بازی به سه لاین اصلی تقسیم شده و در هر کدوم از آنها 3 Tower از هر تیم وظیفه محافظت از اون رو در مقابل تیم دشمن به عهده داره.

seeshu2mm2rgc7iy08lw.png

Ancients دو تیم (Radiant در سمت راست --- Dire در سمت چپ)
2pw7aqqig1s8mtrble2q.png


Tower دو تیم (Radiant سمت چپ ---Dire سمت راست )


هر بازیکن کنترل یکی از هیرو های بازی (هم اکنون 110 هیرو رو شامل میشه) بر عهده میگیره که هر کدوم دارای استراتژی و اسکیل های منحصر به فرده خودشه.با کشتن Creep های بازی و دیگر هیرو ها شما XP دریافت میکنید و LVLUP میشید و میتونید از اسکیل های خودتون استفاده کنید.(Max لول در بازی 25 هست)همچنین شما با Gold میتونید برای هیروی خود از Shop های بازی آیتم خریده و اونو قویترش کنید.(غیر از کشتن کریپ و هیروهای دشمن هر ثانیه یک گلد هم به شما داده میشه).

e0lf5cgix05anwnbbsox.png

Map بازی

Fountain:محل respawn شدن هیروها و Shop اصلی(دارا بودن تمامی آیتم های اصلی).همچنین تو محدودش HP وMana هیروها رو با سرعت زیاد پر میکنه.
Tower:توضیح در بالا!
Side Shop: محل خرید آیتم که در لاین های بالا و پایین هست(آیتم های محدودتری نسبت به Fountain داره)
Secret Shop:یک سری آیتم که در shop اصلی نیست
Ancient:توضیح در بالا!
Barracks:سربازخانه ها که در کنار تاور های آخر و سوم هر لاین قرار داره که Creep های بازی رو تولید میکنه.در ابتدای بازی و در ثانیه 30 اولین Wave و بعد از اون در ابتدای هر دقیقه یک wave رو روانه لاین ها میکنه.با نابود کردن سربازخانه های تیم مقابل کریپ های خودی قوی تر میشن.همچنین هرچی از بازی بیشتر بگذره و طولانی تر بشه تعداد اونها در هر wave هم افزایش پیدا میکنه.
Roshan:محل قرار گرفتن Roshan!
Rune Spot:محل قرار گرفتن Rune ها که در 2 سمت رودخانه هست.rune ها یک سری قابلیت ویژه رو برای مدت محدودی به هیرو ها میدن و در ابتدای بازی و هر 2 دقیقه یکبار پدیدار میشن.6 نوع rune داریم:

  • 16px-Rune_icon_Bounty.png
    Bounty:
    با گرفتنش بهتون Gold و Xp میده.در ابتدای بازی هر دو rune از این نوع هستند و از دقیقه 2 به بعد همیشه یکی از rune هم Bounty هست.
  • 16px-Rune_icon_Double_Damage.png
    Double Damage:
    با گرفتنش DMG هیروتون رو 100% افزایش میده.
  • 16px-Rune_icon_Haste.png
    Haste:
    با گرفتنش هیرو شما به نهایت سرعت خود بازی میرسه و به هیچوجه slow نمیشه در این مدت.
  • 16px-Rune_icon_Regeneration.png
    Regeneration:
    با گرفتن این Rune هیرو شما HP و Mana تا وقتی که ضربه نخوره پر میشه.
  • 16px-Rune_icon_Invisibility.png
    Invisibility:
    با گرفتنش هیرو شما بعد از 1 ثانیه نامرئی میشه.
  • 16px-Rune_icon_Illusion.png
    Illusion:
    با گرفتنش 2تا ایلوژن از هیرو شما بوجود میاد.

Hero:
هم اکنون 110 هیرو از 112 هیروی DOTA در بازی وجود داره که در سه گروه Strength - Agility - Intelligence قرار میگیرند.



d8z48prv5ysy71rc3s2w.png
l730rlv6c80j5hudkq25.png
f1elh9cnzgqec6hgz5bf.png
STRENGTH
rg7m0d3pxc4muywwt5vm.png
sven_sb.png
tiny_sb.png
kunkka_sb.png
beastmaster_sb.png
dragon_knight_sb.png
rattletrap_sb.png
omniknight_sb.png
huskar_sb.png
alchemist_sb.png
brewmaster_sb.png
treant_sb.png
wisp_sb.png
centaur_sb.png
shredder_sb.png
bristleback_sb.png
tusk_sb.png
elder_titan_sb.png
legion_commander_sb.png
earth_spirit_sb.png
phoenix_sb.png
axe_sb.png
pudge_sb.png
sand_king_sb.png
slardar_sb.png
tidehunter_sb.png
skeleton_king_sb.png
life_stealer_sb.png
night_stalker_sb.png
doom_bringer_sb.png
spirit_breaker_sb.png
lycan_sb.png
chaos_knight_sb.png
undying_sb.png
magnataur_sb.png
abaddon_sb.png
AGILITY
5lk71o82c8x0ahzn2z3y.png
antimage_sb.png
drow_ranger_sb.png
juggernaut_sb.png
mirana_sb.png
morphling_sb.png
phantom_lancer_sb.png
vengefulspirit_sb.png
riki_sb.png
sniper_sb.png
templar_assassin_sb.png
luna_sb.png
bounty_hunter_sb.png
ursa_sb.png
gyrocopter_sb.png
lone_druid_sb.png
naga_siren_sb.png
troll_warlord_sb.png
ember_spirit_sb.png
bloodseeker_sb.png
nevermore_sb.png
razor_sb.png
venomancer_sb.png
faceless_void_sb.png
phantom_assassin_sb.png
viper_sb.png
clinkz_sb.png
broodmother_sb.png
weaver_sb.png
spectre_sb.png
meepo_sb.png
nyx_assassin_sb.png
slark_sb.png
medusa_sb.png
terrorblade_sb.png
INTELLIGENCE
9k3hlxpvbu8z35sa3yue.png
crystal_maiden_sb.png
puck_sb.png
storm_spirit_sb.png
windrunner_sb.png
zuus_sb.png
lina_sb.png
shadow_shaman_sb.png
tinker_sb.png
furion_sb.png
enchantress_sb.png
jakiro_sb.png
chen_sb.png
silencer_sb.png
ogre_magi_sb.png
rubick_sb.png
disruptor_sb.png
keeper_of_the_light_sb.png
skywrath_mage_sb.png
oracle_sb.png
techies_sb.png
bane_sb.png
lich_sb.png
lion_sb.png
witch_doctor_sb.png
enigma_sb.png
necrolyte_sb.png
warlock_sb.png
queenofpain_sb.png
death_prophet_sb.png
pugna_sb.png
dazzle_sb.png
leshrac_sb.png
dark_seer_sb.png
batrider_sb.png
ancient_apparition_sb.png
invoker_sb.png
obsidian_destroyer_sb.png
shadow_demon_sb.png
visage_sb.png
winter_wyvern_sb.png

نکات:
  1. با افزایش هر یک عدد Strength هیرو شما 19 HP دریافت میکند و 0.03 HP regen(یعنی با افزایش 33 عدد هیرو شما در هر ثانیه 1 عدد HP پر میکنه).همچنین هیروهای Strength خودشون 1 عدد به DMG اضافه میشه.
  2. با افزایش هر یک عدد Agility هیرو شما 1 عدد Attack speed دریافت میکنه و 0.14 Armor (یعنی با افزایش 7 عدد به هیرو شما 1 Armor اضافه میشه).همچنین هیروهای Agility خودشون 1 عدد به DMG اضافه میشه.
  3. با افزایش هر یک عدد Intelligence هیرو شما 13 Mana دریافت میکنه و 0.04 Mana regen(یعنی با افزایش 25 عدد هیرو شما در هر ثانیه 1 عدد ماناش پر میشه).همچنین هیروهای Intelligence خودشون 1 عدد به DMG اضافه میشه.

همینطور که در جدول بالا میبینید هر هیرو دارای یک ویژگی اصلی(Attribute) هست اما میزان رشد هر یک از این ویژگی ها در هیرو مختلف متفاوت هست به عنوان مثال در هیروی Anti mage به اضای هر level که میگیرید Agility شما 2.8 عدد اضافه میشه اما برای هیروی Drow Ranger این مقدار 1.9 هست.
*جدول بالا در حال آپدیت هست و به زودی تمام هیروها با توضیح و ترجمه اسکیل ها آپدیت خواهند شد به عنوان مثال اگه روی هیروی Earthshaker کلیک کنید میتونید مشخصات و توضیح اسکیل هاشو ببینید.


در حال آپدیت....
 
آخرین ویرایش:

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
magic resistance hame hero ha 25% e gheyre visaj ke 15 e
meepo am ghablan 45 bood ke oonam alan 25 vagarna hero ba hero farghi nadare
اون base resistance ه که برای همه تقریبا برابره کل مجیک رسیستنس بسته به آرمور و strength افزایش پیدا میکنه چون bb کلا strength growth پایینتری نسبت به بقیه strength ها داره مقاومت مجیکش هم تو لول بالا کمتر از بقیه میشه
 

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
301
نام
اشکان
اون base resistance ه که برای همه تقریبا برابره کل مجیک رسیستنس بسته به آرمور و strength افزایش پیدا میکنه چون bb کلا strength growth پایینتری نسبت به بقیه strength ها داره مقاومت مجیکش هم تو لول بالا کمتر از بقیه میشه

به ارمور ربطی نداره کلا...اون مقدار resistـی هم که با str growth به دست میاد تاثیر داره، اما نه در حد ایتم ها، و bb جزء هیرو هایی هست که pipe جز ایتم های coreـش هست و برعکس چیزی که شما میگی معمولا در late game از بقیه هیرو ها magic resist بیشتری داره!(صرف نظر از اینکه مجیک دمیجی هم که از عقب یا side وارد بشه تحت تاثیر پسیو دمیج کمتری وارد میکنه که اینم به magic resist باید اضافه بشه!)
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
Shadow Fiend

به نظرم داری اشتباه میکنی :D
زیر رو کردم همه جارو خوندم، الان امتحانم کردم چند بار:bash: هر دو روح میشه یک لاین که به شکل demonic energy قرمز رنگ از sf خارج میشه با اولویت اینکه اولیش به سمت شرق زمین بازی میره و همنیطور تعدادشون افزایش پیدا میکنه.
حالا من آزمایشی که کردم این بود که از یک فاصله مشخص نسبت به هیرو وایستادم به طوری که هدف بین دو لاین قرار بگیره یعنی هر دو موج در یک زمان بهش برخورد کنه،نتیجه هم این بود که دمیج رو جدا جدا حساب میکنه طبق اعدادی که خود بازی نشون میده مثل عکس زیر

اعداد افتاده رو هم دیگه تو عکس. از نظر شکل هندسی دایره بخوایم بررسی کنیم یا دو خط شعاعی باهم همزمان برخورد میکنن به جسم روی محیط دایره یا اینکه یه دونه برخورد میکنه.
ما به معلومات شما نمیرسیم اگر بد فهمیدم به بزرگی خودت ببخش :Dزورم در همین حده:Dولی جدا هدف یادگیریه خودم واقعا برام سواله و میخوام متوجه باشم%%-
 

Deadmau5

Joel Thomas Zimmerman
کاربر سایت
Mar 12, 2014
1,360
زیر رو کردم همه جارو خوندم، الان امتحانم کردم چند بار:bash: هر دو روح میشه یک لاین که به شکل demonic energy قرمز رنگ از sf خارج میشه با اولویت اینکه اولیش به سمت شرق زمین بازی میره و همنیطور تعدادشون افزایش پیدا میکنه.
حالا من آزمایشی که کردم این بود که از یک فاصله مشخص نسبت به هیرو وایستادم به طوری که هدف بین دو لاین قرار بگیره یعنی هر دو موج در یک زمان بهش برخورد کنه،نتیجه هم این بود که دمیج رو جدا جدا حساب میکنه طبق اعدادی که خود بازی نشون میده مثل عکس زیر

اعداد افتاده رو هم دیگه تو عکس. از نظر شکل هندسی دایره بخوایم بررسی کنیم یا دو خط شعاعی باهم همزمان برخورد میکنن به جسم روی محیط دایره یا اینکه یه دونه برخورد میکنه.
ما به معلومات شما نمیرسیم اگر بد فهمیدم به بزرگی خودت ببخش :Dزورم در همین حده:Dولی جدا هدف یادگیریه خودم واقعا برام سواله و میخوام متوجه باشم%%-
نه برو بچسب به هیرو دمیج بیشتر میده
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
به ارمور ربطی نداره کلا...اون مقدار resistـی هم که با str growth به دست میاد تاثیر داره، اما نه در حد ایتم ها، و bb جزء هیرو هایی هست که pipe جز ایتم های coreـش هست و برعکس چیزی که شما میگی معمولا در late game از بقیه هیرو ها magic resist بیشتری داره!(صرف نظر از اینکه مجیک دمیجی هم که از عقب یا side وارد بشه تحت تاثیر پسیو دمیج کمتری وارد میکنه که اینم به magic resist باید اضافه بشه!)
راست میگی الان نگاه کردم مقاومتش بیشتره لیت گیم :D
 

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
301
نام
اشکان
زیر رو کردم همه جارو خوندم، الان امتحانم کردم چند بار:bash: هر دو روح میشه یک لاین که به شکل demonic energy قرمز رنگ از sf خارج میشه با اولویت اینکه اولیش به سمت شرق زمین بازی میره و همنیطور تعدادشون افزایش پیدا میکنه.
حالا من آزمایشی که کردم این بود که از یک فاصله مشخص نسبت به هیرو وایستادم به طوری که هدف بین دو لاین قرار بگیره یعنی هر دو موج در یک زمان بهش برخورد کنه،نتیجه هم این بود که دمیج رو جدا جدا حساب میکنه طبق اعدادی که خود بازی نشون میده مثل عکس زیر

اعداد افتاده رو هم دیگه تو عکس. از نظر شکل هندسی دایره بخوایم بررسی کنیم یا دو خط شعاعی باهم همزمان برخورد میکنن به جسم روی محیط دایره یا اینکه یه دونه برخورد میکنه.
ما به معلومات شما نمیرسیم اگر بد فهمیدم به بزرگی خودت ببخش :Dزورم در همین حده:Dولی جدا هدف یادگیریه خودم واقعا برام سواله و میخوام متوجه باشم%%-

الان امتحان کردم...دقیق مشخص نشد برام ولی به نظر نباید بیشتر از 3 یا 4 بار پَسیو رو trigger کنه که به همین خاطر دمیج انچانی ای هم از طرف bb به ما وارد نمیشه...(البته باز هم میگم 100% قطعی نیست حرفم)
 
  • Like
Reactions: x-x

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
301
نام
اشکان
اپدیت (:D) : رفتم جفت dummy زدم شد حدودا 1458 که هر instance تقریبا 132 دمیج میداد... 1458/132 = 11 حدودا...که از این یازده تا بگیم 5 تاش مثلا back damage به حساب بیان...treshold دمیج پسیو bb هم 210 تا هست، یعنی تقریبا هر 2 instanceـش به بار پسیو رو trigger میکنه و در نهایت پسیو فقط 2.5 بار trigger میشه (اگر همه لاین ها بک دمیج به حساب بیان حدودا 5.5 بار trigger میشه ) که دمیجش اصلا به چشم نمیاد!

زیر رو کردم همه جارو خوندم، الان امتحانم کردم چند بار:bash: هر دو روح میشه یک لاین که به شکل demonic energy قرمز رنگ از sf خارج میشه با اولویت اینکه اولیش به سمت شرق زمین بازی میره و همنیطور تعدادشون افزایش پیدا میکنه.
حالا من آزمایشی که کردم این بود که از یک فاصله مشخص نسبت به هیرو وایستادم به طوری که هدف بین دو لاین قرار بگیره یعنی هر دو موج در یک زمان بهش برخورد کنه،نتیجه هم این بود که دمیج رو جدا جدا حساب میکنه طبق اعدادی که خود بازی نشون میده مثل عکس زیر

اعداد افتاده رو هم دیگه تو عکس. از نظر شکل هندسی دایره بخوایم بررسی کنیم یا دو خط شعاعی باهم همزمان برخورد میکنن به جسم روی محیط دایره یا اینکه یه دونه برخورد میکنه.
ما به معلومات شما نمیرسیم اگر بد فهمیدم به بزرگی خودت ببخش :Dزورم در همین حده:Dولی جدا هدف یادگیریه خودم واقعا برام سواله و میخوام متوجه باشم%%-



ویرایش: البته این نکته رو ذکر کنم که dummy اصلا magic resist نداره( ایتم نزاشتم براش)
 
  • Like
Reactions: x-x

Ostad fariborz

کاربر سایت
Aug 22, 2016
774
shoma sabade basic dota nadarid bad migid be khatere teamame ke man 100 mmr am
abbadon age burst beshe ghable inke be treshold berese ultesh trigger nemishe

bastegi be abbadon dare
age ahmagh nabashe vaghti eulsesh mikoni ultisho pop mikone o ham cyclone effecto purge mikone ham dmgi az RoS daryaft nemikone
من تو رو نمیشناسم .احتمالا از نوب هایی هستی که جامعه دوتا رو به قهقرا بردن.اگه از بازی چیزی نمیدونی الکی راهنمایی نکن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A7A

Ac66

کاربر سایت
Jun 25, 2017
103
من قبلا دوتا پلاس خریده بودم بعد داشتم گلدامو جمع مبکردم یه ست لجندری بگیرم اما تایم دوتا پلاسم تموم شد کسی میدونه چه بلایی سر گلدام اومده اگه الان دوتا پلاس بخرم باز همونا برمیگرده یا دوباره از صفر شروع میشه ؟
 

Deadmau5

Joel Thomas Zimmerman
کاربر سایت
Mar 12, 2014
1,360
من قبلا دوتا پلاس خریده بودم بعد داشتم گلدامو جمع مبکردم یه ست لجندری بگیرم اما تایم دوتا پلاسم تموم شد کسی میدونه چه بلایی سر گلدام اومده اگه الان دوتا پلاس بخرم باز همونا برمیگرده یا دوباره از صفر شروع میشه ؟
برمیگرده
 
  • Like
Reactions: Ac66

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
اپدیت (:D) : رفتم جفت dummy زدم شد حدودا 1458 که هر instance تقریبا 132 دمیج میداد... 1458/132 = 11 حدودا...که از این یازده تا بگیم 5 تاش مثلا back damage به حساب بیان...treshold دمیج پسیو bb هم 210 تا هست، یعنی تقریبا هر 2 instanceـش به بار پسیو رو trigger میکنه و در نهایت پسیو فقط 2.5 بار trigger میشه (اگر همه لاین ها بک دمیج به حساب بیان حدودا 5.5 بار trigger میشه ) که دمیجش اصلا به چشم نمیاد!





ویرایش: البته این نکته رو ذکر کنم که dummy اصلا magic resist نداره( ایتم نزاشتم براش)
اصلا به فکرم نرسید که dummy بذارم حواسم نبود لست هیت رو هم میگه:D
خب حالا تا اینجای کار مشخص شد که دمیج التی Sf جدا جدا حساب میشه و هر کدومش یک damage جداگانه میزنه.
و اما:Dطبق محاسبه ی شما و با احتساب 5 بار آزاد شدن ، رسما 800 تا دمیج فیزیکال ناقابل فقط از passive به بقیه میخوره بدون اینکه حتی یکبار اسکیل 2 بزنه و اگر use کنه میشه 1077.
خب حالا میرسیم به بحث مهم که چندتا از این موجها به پشت bb برخورد میکنه.
وقتی که Sf دقیقا کنار bb التی کنه طبق تحقیقات و آزمایشات خودم(:D)اگر تو نیم دایره پشتی bb قرار بگیره که همه 1458 تا دمیج رو میخوره و اگر بین دو نیم دایره عقبی و جلویی التی کنه نصف دمیج 1458 تایی به پشت bb میخوره که همون 2.5 بار trigger میشه.و اگر در نیم دایره جلویی bb التی کنه که اصلا اسکیل پسیو فعال نمیشه.
و جالب اینجا میشه که با حرکت معروف sf بازا و التی کردن به همراه cyclone که دقیقا میرن زیر bb ،باز هم نصف کل دمیج التیمت که حدود همین 1400 میشه به پشت bb برخورد میکنه.که bb همون 800 تارو به همه میده که خیلی زیاده.
این رو هم حتما ببین خیلی جالبه
ملت میگن باید مثل axe برای پسیوش cooldown بذارن :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ashi73

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
سلام بر همه
بچه ها این بتل پس جدیده دو تا قابلیت جدید گزاشته یکیش رنکه یکیش نمیدونم چیه یکی که خونده چیه دقیقا بگه که اشتباه نریم ....

yrxk_dota_2_screenshot_2018.05.18_-_10.16.15.46.png


6czd_dota_2_screenshot_2018.05.18_-_10.16.03.23.png
 

amir*

کاربر سایت
Jan 26, 2011
446
سلام
این نوشته رنک مشکل تر میشه و 150 امتیاز میده!
میشه بیشتر توضیح بدید (که از چه نظر مشکل میشه ؟"حریف ها رنکشون بالاترند؟")
و الان به من 1کی داده هر چند وقت یکبار میده یا کلا اشانتونه برا بازارگرمی بوک و پلاس..
ویرایش
دکمه اکتیوش هم غیر فعاله!تو بازی در صورت برد شانسی میده؟
 

Attachments

  • 123.png
    123.png
    5.6 KB · مشاهده: 9
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر