Divinity

سازنده
Larian Studios
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
Larian Studios
G774aDrWwAIIUvj.jpg
خدایان خاموش‌اند. Rivellon غرق در خون است. قدرت‌های جدیدی در حال ظهورند


استودیوی Larian، تیم تحسین‌شده‌ای و سازنده بازی Baldur’s Gate III ، رسماً از پروژه بزرگ بعدی خود رونمایی کرد: یک بازی کاملاً جدید به نام Divinity. این عنوان که در دنیای آشنای Rivellon جریان دارد، به عنوان «جاه‌طلبانه‌ترین اثر Larian تا به امروز» توصیف شده و قرار است یک تجربه نقش‌آفرینی با وسعت و عمقی بی‌سابقه ارائه دهد. سوئن وینکه، بنیان‌گذار استودیو، تاکید کرده است که این بازی نقطه اوج تمام تجربیات و دستاوردهای قبلی آن‌هاست و همان Divinity است که همیشه آرزوی ساختنش را داشته‌اند. اگرچه این یک بازی کاملاً جدید است که بازیکنان تازه‌وارد می‌توانند بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از آن لذت ببرند، اما طرفداران قدیمی سری Divinity: Original Sin نیز با پیوستگی‌ها و ارجاعات داستانی عمیق‌تری روبرو خواهند شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد پلتفرم‌های مقصد یا تاریخ انتشار این عنوان منتشر نشده است.

تمام اطلاعات بازی تا به اینجا :
  • Divinity، یک نقش‌آفرینی نوبتی خواهد بود.
  • این پروژه به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین، عمیق‌ترین و «رها شده‌ترین» نسخه از Larian توصیف شده و سوئن وینکه معتقد است «بسیار بهتر» از Baldur's Gate 3 خواهد بود.
  • وقایع بازی حدود 100 سال پس از Divinity: Original Sin 2 و بر اساس یکی از پایان‌های رسمی آن جریان دارد.
  • بازی دارای اتمسفری «بسیار تاریک» است.
  • داستان امکانات بسیار زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و به او اجازه می‌دهد دنیا را به سوی روشنایی هدایت کند یا آن را در آشوب کامل فرو ببرد.
  • این عنوان برای بازیکنان جدید کاملاً قابل دسترس طراحی شده، اما برای طرفداران قدیمی، پیوستگی داستانی عمیق و معناداری ارائه می‌دهد.
  • سیستم‌های گیم‌پلی، ترکیبی تکامل‌یافته از بهترین ایده‌های Baldur's Gate 3 و Divinity: Original Sin 2 خواهد بود.
  • تمام سیستم‌های بازی—شامل روایت، توسعه شخصیت، کاوش، انتخاب‌ها و عواقب—نسبت به عناوین قبلی به سطح بالاتری خواهند رسید.
  • وینکه تاکید کرده که سیستم‌های بازی از ابتدا برای یک بازی ویدیویی طراحی شده‌اند و دیگر با محدودیت‌های ترجمه قوانین رومیزی D&D روبرو نیستند.
  • سوئن وینکه ادعا کرده که اولین نبرد بازی حس «بهتر بودن از بهترین نبرد Baldur's Gate 3» را به او منتقل کرده است.
  • استودیو تمرکز خود را بر روایت سینمایی دوچندان خواهد کرد.
  • وینکه به سوال درباره بخش PvP پاسخ مشخصی نداده و گفته است «می‌گذاریم خودتان تئوری‌پردازی کنید».
  • هدف نهایی این است که هر بازیکن، داستان کاملاً متفاوتی برای تعریف کردن داشته باشد و وینکه ادعا می‌کند در حال انجام کارهایی هستند که قبلاً در این ژانر دیده نشده است.
  • بازی با نسل پنجم موتور داخلی و کاملاً جدید استودیوی Larian ساخته می‌شود.
  • استودیو در حال بهبود سیستم‌های استریم محتوا برای بارگذاری بهتر جهان بازی است.
  • بیش از 530 توسعه‌دهنده روی این پروژه کار می‌کنند.
  • برای کاهش زمان توسعه، بسیاری از کوئست‌ها و خطوط داستانی به صورت موازی (و نه خطی) در حال ساخت هستند که نیازمند تیم‌های نویسندگی بزرگتری است.
  • هدف، اتمام پروژه در یک چرخه توسعه 3 تا 4 ساله است که سالم‌تر از 6 سال زمان ساخت BG3 تلقی می‌شود.
  • در بازی هیچ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت؛ همه چیز توسط انسان‌ها ساخته می‌شود، اما تیم توسعه از ابزارهای AI برای ایده‌پردازی، کانسپت آرت و متون موقت استفاده می‌کند.
  • استودیو قصد دارد بازی را به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) منتشر کند.
  • هیچ تاریخ انتشار داخلی مشخصی وجود ندارد، اما عرضه آن در سال 2026 بعید به نظر می‌رسد.
  • Larian تمایل دارد بازی را روی تمام پلتفرم‌ها عرضه کند، اما این موضوع به بهینه‌سازی بستگی دارد و مورد به مورد بررسی خواهد شد.
  • این پروژه پس از آن شروع شد که Larian کار روی یک بازی جدید در دنیای D&D را به دلیل عدم اشتیاق و علاقه قلبی تیم توسعه، پس از چند ماه رها کرد.
  • به لطف فروش بیش از 20 میلیون نسخه‌ای Baldur's Gate 3، استودیو از نظر مالی در وضعیتی عالی قرار دارد و تمام درآمد آن صرف جاه‌طلبی‌های روایی Divinity خواهد شد.
  • سوئن وینکه و همسرش مالک اکثریت سهام Larian هستند و شرکت Tencent یک سهم اقلیت قابل توجه دارد اما در عملکرد استودیو دخالتی نمی‌کند.

 
آخرین ویرایش:
نمایش بازی عحب چیز خفنی بود! چه سینماتیکی!
با توجه به اینکه گفته شده جاه طلبانه ترین پروژه لاریانه خیلی دوس دارم بدونم نسبت به BG3 چجوری میخوان اقدام کنن‌.
کنار دیوینیتی بازی Solasta 2 هم معرفی شد که یه بازی D&Dه و حقیقتا این همه خوشبختی محاله محاله :D
 
میدونم انتظار نوب وارانه ایه ولی ازونجا که یه جورایی ریبوت محسوب میشه امیدوارم سبک گیم پلی رو تغییر داده باشن من واقعا حوصله ترن بیس کلاسیک ندارم :D
تا جایی که میدونم Divinity مبارزاتش نوبتی نبوده حالا اینم ممکنه نوبتی نباشه

====================

:)) :))

G78FPchW8AUFczt.png
 
میدونم انتظار نوب وارانه ایه ولی ازونجا که یه جورایی ریبوت محسوب میشه امیدوارم سبک گیم پلی رو تغییر داده باشن من واقعا حوصله ترن بیس کلاسیک ندارم :D
اون divinity اولی یعنی divine divinity شبیه دیابلو بوده. دوربین بالا به پایین و مبارزات hns طوری. نسخه بعدش beyond divinity هم ادامه همین بوده. نسخه بعدش یعنی divinity 2 dragon knight هم که بازی متوسطی بود و سوم شخص بود. تو دوره اسکایریم اینا اومد و فراموش شد. یه نسخه هم دادن به نام dragon commander که هم نوبتی بود هم ریل تایم. :D از original sin یهو شد نوبتی خالص. این احتمالا مثل همون نسخه اول سری باشه. احتمالا رقیب diablo. بعیده بنظرم برن سمت سوم شخص و حتی نوبتی با دوربین سوم شخص مثل bg3.

من خودم شخصا دلم سوم شخص میخواد. هم توان فنی اش رو دارن هم تجربه. شاید قبل tes بعدی یه rpg گولاخ اون مدلی تجربه کنیم. 8->
 
اون divinity اولی یعنی divine divinity شبیه دیابلو بوده. دوربین بالا به پایین و مبارزات hns طوری. نسخه بعدش beyond divinity هم ادامه همین بوده. نسخه بعدش یعنی divinity 2 dragon knight هم که بازی متوسطی بود و سوم شخص بود. تو دوره اسکایریم اینا اومد و فراموش شد. یه نسخه هم دادن به نام dragon commander که هم نوبتی بود هم ریل تایم. :D از original sin یهو شد نوبتی خالص. این احتمالا مثل همون نسخه اول سری باشه. احتمالا رقیب diablo. بعیده بنظرم برن سمت سوم شخص و حتی نوبتی با دوربین سوم شخص مثل bg3.

من خودم شخصا دلم سوم شخص میخواد. هم توان فنی اش رو دارن هم تجربه. شاید قبل tes بعدی یه rpg گولاخ اون مدلی تجربه کنیم. 8->
اون divinity 2 واقعا بازی آندرریتیه.
حتما جلوی اسکایریم با اون بودجه بالاش قابل مقایسه نیست ولی بازی خیلی خیلی محترمیه.
از ویژگیهای خفنش میشه به سیستم جادوی فوق العاده بازی و اسپلهای خفنی که میشه زد نام برد.

کلا دیوینیتی دنیای انحصاری لارینه و بازیهاشون همه به هم مرتبط و تو یک دنیا اتفاق میفتن.
Original Sin های یک/دو در واقع پیش درآمد بازیهای قبلی هستن.

منم به نظرم بعد از سه نسخه با دوربین ایزومتریک خیلی فرصت خوبیه که این یکی رو کمی تجاری تر/در دسترس تر و سوم شخص بسازن.

اما جف کیلی بعد از تریلر گفت این نسخه بزرگترین ساختشون تا به حاله ، حتی از BG3 هم بزرگتر!



پس شاید این همون بازی بزرگست که Swen میگفت قراره که بنچمارک سبک باشه.
چون اینطور که swen میگفت قرار بود اول یه بازی معمولی تر بسازن و بعد از اون برن سراغ پروژه بزرگه.

اگه این درست باشه من فکر میکنم پس تیمشون داره روی دوتا بازی کار میکنه و بازی کوچکتره رو هنوز معرفی نکردن ولی Divinity رو برای ایجاد هایپ زودتر معرفی کردن.
 
آخرین ویرایش:
اون divinity 2 واقعا بازی آندرریتیه.
حتما جلوی اسکایریم با اون بودجه بالاش قابل مقایسه نیست ولی بازی خیلی خیلی محترمیه.
از ویژگیهای خفنش میشه به سیستم جادوی فوق العاده بازی و اسپلهای خفنی که میشه زد نام برد.

کلا دیوینیتی دنیای انحصاری لارینه و بازیهاشون همه به هم مرتبط و تو یک دنیا اتفاق میفتن.
Original Sin های یک/دو در واقع پیش درآمد بازیهای قبلی هستن.

منم به نظرم بعد از سه نسخه با دوربین ایزومتریک خیلی فرصت خوبیه که این یکی رو کمی تجاری تر/در دسترس تر و سوم شخص بسازن.

اما جف کیلی بعد از تریلر گفت این نسخه بزرگترین ساختشون تا به حاله ، حتی از BG3 هم بزرگتر!



پس شاید این همون بازی بزرگست که Swen میگفت قراره که بنچمارک سبک باشه.
چون اینطور که swen میگفت قرار بود اول یه بازی معمولی تر بسازن و بعد از اون برن سراغ پروژه بزرگه.

اگه این درست باشه من فکر میکنم پس تیمشون داره روی دوتا بازی کار میکنه و بازی کوچکتره رو هنوز معرفی نکردن ولی Divinity رو برای ایجاد هایپ زودتر معرفی کردن.
به نظرم بعیده که از سبک crpg و دوربین ایزومتریک فاصله بگیرن به خصوص وقتی که انجینی مثل Divinity 4.0 با این سطح قابلیت و قدرت دارن و همینطور بعد از اینکه مگاتن بالدورز گیت ۳ عملا سبک crpg رو بعد از اواخر دهه نود میلادی دوباره عمومی سازی و محبوب کرد.
 
به نظرم بعیده که از سبک crpg و دوربین ایزومتریک فاصله بگیرن به خصوص وقتی که انجینی مثل Divinity 4.0 با این سطح قابلیت و قدرت دارن و همینطور بعد از اینکه مگاتن بالدورز گیت ۳ عملا سبک crpg رو بعد از اواخر دهه نود میلادی دوباره عمومی سازی و محبوب کرد.
حتما با توجه به موفقیتهای DOSها و ترکوندن صنعت با BG3 طبیعیه که این نسخه هم اون مسیر CRPG رو بره ولی من فکر کنم استودیو نخواد خیلی خودش رو محدود به ویژگی و سبک خاصی کنه.
حتما اینکه این نسخه هم ادامه روند قبلی باشه محتمل تره ولی به شخصه خیلی دوست دارم یه RPG سوم شخص دیگه هم ازشون ببینم.
خب کلا روند گیم پلی و... عوض میشه ، فکر کنم هم خود اعضای استودیو به این تنوع نیاز دارن و هم پلیرها حاضرن براش سر و دست اهدا کنن :D
 
به نظرم بعیده که از سبک crpg و دوربین ایزومتریک فاصله بگیرن به خصوص وقتی که انجینی مثل Divinity 4.0 با این سطح قابلیت و قدرت دارن و همینطور بعد از اینکه مگاتن بالدورز گیت ۳ عملا سبک crpg رو بعد از اواخر دهه نود میلادی دوباره عمومی سازی و محبوب کرد.

سبک تریلر و حس ششمم میگه که این بازی سوم شخص یا هیبریدی باشه، بازی Divinity II، خیلی کانسپنت‌های جذابی داشت از جمله تبدیل شدن به اژدها. شاید با استعدادها و منابعی که لاریان بعد از موفقیت BG3 بدست آوردن بتونن یه نسخه بهینه و عالی‌ترش را پیاده کنن.
 
ما واقعا نیازمند rpg سوم شخص شاخ و گوولاخیم. اول شخصشو داریم (kcd2 و tow2) ولی مدتهاس سوم شخصشو نداشتیم. به تاد هم امیدی نیست فعلا. بایوور نابود شده و cdp هم حالا حالا باید منتظر بمونیم‌. فقط لاریان با توجه به سابقه سوم شخص ساختن میتونه این آرزرو رو برآورده کنه. تصور کنید با اون همه سینماتیک bg3 و اینکه گفتن این از اون هم بازی بزرگتریه، چه سوم شخص ملسی بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or