Dirt Rally

uojwcvvc5g12bamdaj21.jpg



سازنده : CodeMasters
ناشر : CodeMasters
پلتفرم ها : PC-PS4-XB1
سبک : شبیه ساز
تاریخ عرضه : 5 آپریل 2016



کمپانی CodeMasters باری دیگر با عنوان Dirt به میادین بازگشته ، گرچه این سری با دستی کاملا پر بازگشته و یک عنوان کاملا متفاوت نسبت به Dirt های قبلی را عرضه کرده است . این بازی در ابتدا به صورت Early Access برروی استیم عرضه شد و پس از مدتی نسخه کامل آن برای کنسول ها نیز تایید شد . بازی قرار است دارای 39 عدد ماشین از 11 کلاس مختلف باشد که شامل کلاس های زیر میباشد :

  • 1960s
  • 1970s
  • 1980s
  • (Group B (4WD and RWD
  • Group A
  • F2 Kit Car
  • R4
  • 2000s
  • 2010s
  • Hillclimb
  • (Rallycross (RX
بیش از 75 استیج که شامل ده منطقه واقعی میباشد که تاکنون 5 تای آنها مشخص شده اند :

Baumholder, در آلمان که اولین جاده آسفالتی بازی هست که نیازمند سبک خاصی از رانندگی است.
Pikes Peak, در آمریکا که در آن مسابقه هیجان انگیزی برای رسیدن به نقطه بالای تپه از طریق مسیر های شنی و آسفالتی را انجام میدهید.
• Powys, در وِلز انگلستان ، مسیری گل آلود که اغلب در شب و روز هوای آن بارونی است.
• Monte Carlo, در موناکو ، مسیر های تنگ و پر پیچ و خم و جاده هایی خطرناک و برفی که دید شما در شب و روز طی مسابقه در این مسیر ها بسیار کم خواهد بود.
• Argolis, در یونان ، دارای جاده های شنی و ماسه ای.

هرچه بیشتر در بازی پیشروی کنید ، آپگرید های بیشتری برای ماشین ها باز خواهید کرد که با آپگرید کردن ماشین انجام مسابقات را برای خود راحت تر میکنید.
همچنین در طول مسابقات امکان دارد ماشین شما دچار آسیب های فراوان شود که شما باید آن را فورا تعمیر کنید تا بتوانید مسابقه را ادامه بدهید . شما حتی میتوانید متناسب با آب و هوای منطقه مسابقه ماشین خود را آماده کنید . بازی از مولتیپلیر هم پشتیبانی میکنه و شامل مُد های PvP و RallyCross میباشد.
درت رالی با دارا بودن بخش کریر و بخش آنلاین، از نظر محتویات هم عنوان کاملی است. بخش کریر بازی به این صورت خواهد بود که شما با یک ماشین ضعیف کار خود را شروع می‌کنید و رفته‌رفته با برنده شدن در مسابقات پول بیشتری بدست آورده و ماشین‌های بهتری خریداری کرده و به همین منوال مسابقات جدید بازی را به پایان می‌رسانید. بخش آنلاین بازی هم با ارایه مسابقات رقابتی و چلنج‌های روزانه می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. درت رالی با ارائه 39 اتومبیل از 11 کلاس مختلف از نظر کمیت هم جزو یکی از کامل‌ترین شماره‌های این سری حساب می‌شود. اتومبیل‌هایی مثل «Mini Cooper S» و «Lancia Fulvia» که از دهه 60 میلادی آمده‌اند تا اتومبیل‌های مدرن‌ رالی امروزی مثل «Subaru WRX» و «Peugeot 208» از جمله اتومبیل‌هایی هستند که در لیست 39 اتومبیل بازی قرار دارند. یکی از ویژگی‌های بارز سری درت، محیط‌ های مختلفی است که مسابقات در آن انجام می‌شود. درت رالی هم از این قاعده مستثنا نبوده و با ارائه 10 محیط مختلف از 9 کشور و مجموع بیش از 70 مسیر مختلف که هر کدام در شرایط مختلف اقلیمی مثل محیط‌های برفی، کوهستانی، آسفالت و آب و هوای بارانی جریان دارند، از نظر تنوع هم عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.


همچنین ، CodeMasters گفته که هدف اونها رزولوشن 1080 و 60 فریم است و بر روی PS4 تا حدود بسیار زیادی به این هدف رسیده اند اما نسخه XB1 ، ممکن است در نهایت دارای رزولوشن داینامیک باشد که در شلوغ ترین صحنه ها تا 900P پایین بیاید.

پیشنمایش

بازی‌سنتر | پیش نمایش | PS4 | Dirt Rally | جاد‌ه‌های رویایی

تصاویر



تریلرها

72072827665220668355.jpg


Dirt Rally Official New Content Trailer
720

با تشکر از @mehran maker @Bahram B
 
Last edited by a moderator:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
این بازی بی نظیره .............

یاد اون نسخه های اولیه بازی بخیر که بی نظیر بود و مثل این که این نسخه جا پای اون نسخه ها گذاشته و صد در صد این بازی رو میگیرم و به دوستان رالی باز توصیه میکنم حتما این بازی رو بگیرن و از هر لحاظ عالیه ......... :x
 

navid_x360

کاربر سایت
Jun 1, 2007
2,700
نام
نوید
این بازی بی نظیره .............

یاد اون نسخه های اولیه بازی بخیر که بی نظیر بود و مثل این که این نسخه جا پای اون نسخه ها گذاشته و صد در صد این بازی رو میگیرم و به دوستان رالی باز توصیه میکنم حتما این بازی رو بگیرن و از هر لحاظ عالیه ......... :x
سلام به شما آقا امین عزیز و همه بچه ها،کجایی برادر!
یه بازی ریسینگ عالی دیگه از کد مستر،من بازی تهیه کردم تمام قسمتهای قبلی دیگه رم امتحان کردم بهترین نسخه ها برایه من قسمت اول و دوم بود،اول از همه بازی نه تنها برگشته به ریشه هاش مثله قسمت اول و دوم حتی اشکالات اون قسمتارم گرفته و تکمیل کرده سریه درت رالی ،بزرگترین شاخصه بازی صدا گزاری ماشیناس ،عالیه عالی این قسمت،بعد گیم پلی و گرافیک بازی،تو قسمت گرافیک بازی حرفی نیست مثله همیشه تو سبک خودش (رالی)عالیه.
اما گیم پلی! من قشنگ یادمه درت 1و 2 تنظیمات کمکی خاموش میکردم که بازی یخورده چالشیتر بشه،جواب هم میداد اما اینجا به جرات میگم بازی خیلی خیلی رفته سمته سیمولیشن حتی از همون اول شروع مسابقه هم استارتش به صورت مانوءل در اختیارتون هست به این صورت که اول باید دستی بخوابونی بعد کمک راننده 5 شماره معکوس میشماره باید شروع به گاز دادن بکنید اگر زودتر استارت بزنید 10 ثانیه بهتون پنالتی میده!خب وقتی وارد اولین پیچ میشید به سیمیلوشن بودن بازی ایمان میارید من 10 ،20 دست اول تو درو دیوار بودم خیلی خیلی سخته بازی!بالاخره مجبور شدم برم قسمت آپشن بازی گزینه هایه ضد لغزش absو... بقیه موارد که آف کرده بودم آن کردم ،بعد گزینه هایه اضافه شده محدود به آن و آف کردن نیست، به صورت عددین!به این صورت گزینه اول آف گزینه دوم 1به همین ترتیتب 2،3،4،5 بنا به سلیقتون باید تغیرر بدید ،من گزینه 3 رو انتخاب کردم بازم بازی بسیار سخت وهیجانی بود!طوری که یه 3،4ساعت نشستم پاش تازه تونستم مقام 3 کسب کنم با تمام تلاشی که کردم ، اصلا نتونستم نتیجه بالاتری بگیرم،بازی خیلی سخت شده،از ایراداتی که میتونم بگیرم به بازی اول از همه نقشه خوانتون یک مقدار زودتر پیچارو میخونه حفظ کردنشون خیلی سخت میشه مثلا شما تو پیچ 3 هستید کمک راننده تا پیچ7 براتون پشت سر هم میخونه که امیدوارم یه پچی بدن این قسمت بالانس بشه بازی به مقدار کافی سخت هست این نقشه خوان هم بدردت نخوره که دیگه هیچی،اگر بازی کنید خودتون متوجه میشید چی میگم!مورد بعدی نداشتن دکمه بازگشت اگر اشتباه کردید!در نگاه اول خوب به نظر میاد اما بعد که یه مسیره سخت و طولانی میرید به آخراش میرسید یک اشتباه کوچک باعث از بین رفتن تمام تلاشتون میشه متوجه میشید که ای کاش دکمه بازگشت داشت،برایه من خیلی پیشامده!البته نه اینکه نداشته باشه داره اما به سبک نوش دارو بعد مرگ سهرابه!به این صورت مثلا پرت شدید تو دره حالا دکمهyبزنید برتون میگردونه به مسیر اما 14 ثانیم پنالتی بهتون میده!
بازی تنوع مسیر(برفی خاکی آسفالت گلی و....)و شرایط آب و هوایی خوبی داره ، هم تو شبه هم روز!تنوع ماشیناشم بد نیست نسبت به سبکه بازی،یک نکته جالب دیگه که البته تو قسمت هایه قبلیم بود اما اینجا بهبود پیدا کرده ،وقتی وارده یه تور مسابقه میشید مثلا 4 تا مسیر داره هر بار که مسیر میرید اگر ماشینتون آسیب ببینه میتونید ماشین تعمیر کنید موتور گیربکس بدنه ترمز و.... کلی قسمت دیگه اما محدودیت داره یک 30 ثانیه بهتون میده شما هر قسمت تعمیر میکنید از این 30 ثانیه کم میکنه اگر تعمیراتتون از این 30 رد کنه بخواین تعمییرات انجام بشه به صورت پنالتی برایه دور بعد حساب میشه!مثلا بشه 35 ثانیه این 5 ثانیه اضافی پنالتی حساب میشه برا دور بعد!
اگر از درت1،2 خوشتون نیامده اصلا طرف بازی نرید!حتی اگر از قسمتایه 1و2 خوشتونم اومده باید ببینید آیا میتونید گیم پلی بازی که 90درصد رفته سمته سیمیلوشین باهاش کنار بیایید از اون بازیاییه که باید حوصله و اعصاب داشته باشید با تمام تمرکز انجامش بدید.
این تجربیات من رویه دستگاه وان بود و خیلی خیلی از بازی راضیم اگر مثله من عاشق بازیا ریسینگ هستین تو خریدش شک نکنید مخصوصا که صاحب مجلس کد مستر بزرگه!
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,815
نام
مرتضی
از ایراداتی که میتونم بگیرم به بازی اول از همه نقشه خوانتون یک مقدار زودتر پیچارو میخونه حفظ کردنشون خیلی سخت میشه مثلا شما تو پیچ 3 هستید کمک راننده تا پیچ7 براتون پشت سر هم میخونه که امیدوارم یه پچی بدن این قسمت بالانس بشه بازی به مقدار کافی سخت هست این نقشه خوان هم بدردت نخوره که دیگه هیچی،اگر بازی کنید خودتون متوجه میشید چی میگم!
تنها مشکلی که میتونم به بازی بگیرم همین هست. واقعا این نقشه خوان بعضی جاها اینقدر جلوتر میخونه آدمو گیج میکنه کار رو سخت تر میکنه.

یه مورد دیگه هم میشه گفت اینکه آپگرید ماشین ها خودش اتوماتیک هست و اجازه نمیده چیزی خودتون انتخاب کنید و خودش تقویت میکنه ماشین رو
 
  • Like
Reactions: navid_x360

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
قسمت افلاین وتکنفره جذابیت داره؟وگرافیک در حد درایو کلاب هست؟
من خودم تا الان فقط افلاین بازی کردم و باید بگم یکی از جذاب ترین ریسینگ هایی که تا به امروز بازی کردم :d
نه. درایو کلاب خیلی بهتر اما درت رالی هم تو سبک خودش از باقی رقبا مثل WRC 5 و Sebastien Loeb Rally Evo خیلی بهتر و اصلا قابل مقایسه نیستن با هم. در کل گرافیک بازی خوب اما نه در حد درایو کلاب.
این ویدیو 30 ثانیه من خودم ضبط کردم که گرافیک بازی نشون میده (البته روی Xbox One)
XboxClips | Bahram B playing DiRT Rally
 

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
البته اینم باید در نظر گرفت این بازی 60 فریم هست. درایو کلاب 30 فریمه. مسلما اینجا دست سازنده در گرافیک بسته تر هست. اما خب مسلما تجربه روان تری ارائه می شه در حالت 60 فریم.
 
  • Like
Reactions: ehsan M

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,299
نام
مــاکــان
تنها مشکلی که میتونم به بازی بگیرم همین هست. واقعا این نقشه خوان بعضی جاها اینقدر جلوتر میخونه آدمو گیج میکنه کار رو سخت تر میکنه.
خب این قسمت نقشه خوان که خودش تنظیم داره که زودتر یا دیرتر بخونه.
شما باید بری بزاری رو ی "Later" از تو تنظیمات بازی.
===========
یه مورد دیکه اینه که دیگه کم کم سیم بازها باید برن سمت Wheel، الان دیگه با بازیهائی که اومده و داره میاد نمیتونم به حودم بگم سیم باز ولی با گیم پد بشینم بازی کنم.این نسل واقعا اسمشو میشه گذاشت نسل سیمولاتورها.
بازی بعدی لیست هم که Asseto Corsa واقعا سنگ تموم گذاشته.
فقط کاش ارزونتر بشه(Wheel) که همه قدرت خریدشو داشته باشن.
 
آخرین ویرایش:

navid_x360

کاربر سایت
Jun 1, 2007
2,700
نام
نوید
خب این قسمت نقشه خوان که خودش تنظیم داره که زودتر یا دیرتر بخونه.
شما باید بری بزاری رو ی "Later" از تو تنظیمات بازی.
===========
یه مورد دیکه اینه که دیگه کم کم سیم بازها باید برن سمت Wheel، الان دیگه با بازیهائی که اومده و داره میاد نمیتونم به حودم بگم سیم باز ولی با گیم پد بشینم بازی کنم.این نسل واقعا اسمشو میشه گذاشت نسل سیمولاتورها.
بازی بعدی لیست هم که Asseto Corsa واقعا سنگ تموم گذاشته.
فقط کاش ارزونتر بشه(Wheel) که همه قدرت خریدشو داشته باشن.
اره داشتن داره اما بازم تنها ایراد بازی میتونه نقشه خونش باشه! اگر گزینه دیرتر انتخاب کنید دیگه خیلی دیر میگه تو خوده پیچی تازه راهنمایی میکنه تو مسیرایه پیچ در پیچم خیلی سخت میشه!گزینه هایه زودتر و خیلی زودترم که رو مخ پس بهترین گزینه همون نرماله فقط یکزره بالانستر بشه عالیتره!
بعد از چند روز بازی کردن پی در پی به کلی نتایجه جالب رسیدم!اول از همه این برداشتن دکمه بازگشت یک دلیل بزرگ پشتش هست که تازه بهش رسیدم!اونم شناخت کلیت بازی هست!چطور الان میگم بازی تنها مسابقه دادن طی کردن یک مسیر نیست! بازی درت درسته شما تنهایی بازی میکنید اما یک بازی تیمیه یعنی چی !برایه موفق شدن احتیاج به تیمه خیلی خوب دارید با مهندسایه خبره که با اجاره کردنشون میتونید از کمکشون استفاده کنید!درکل 4 مهندس میتونید اجاره کنید که 3تاشون همون اول میتونید بکار بگیرید و یکیشون باید طی مسیر فکر کنم هزارو خورده ای کیلومتر برانید میتونید آزادش کنید!ویکیم skil خودتون که تا لول 5 آپگرید میشه بنا به مسابقاتی که توش شرکت میکنید،حالا هر مهندس و خودتون 3تا پرک دارید که اوناریه طیه مسافتی که رانندگی میکنید آزاد میشن و میتونید با آپگرید کردنشون سطحه تیمیتون بالا ببرید این پرک هارو میتونید دستی وارد کنید مثلا تو مسابقات کلاسrwd هستید میتونید تنظیمات بر این اساس آپگرید کنید!و ماشینی که ازش استفاده میکنید،مثلا پژو205 حتی آپگریدایه جزءی رویه هر ماشین خاص که تو مسابقاتش شرکت میکنید میتونید انجام بدید ،تا یادم نرفته هر مهندسی که اجاره میکنید بنا به خصوصیاتی که داره فقط میتونه 40 استیج یا مسابقه همراهیتون کنه بعد اون باز باید قراردادش تمدید کنید!برایه انجام این امور احتیاج به پول فراوانی دارید اگر فقط بخواید بخش کریر برید خیلی خیلی طول میکشه یک راه آسان وجود دارد اونم اینه که برید قسمت کاستوم چمپیون مسابقاتی بسازید و اونجا به کسب درامد زیاد دست بزنید بعد قسمت کریر برید!فقط دوتا نکته وقتی این قسمت میرید یسری تنظیمات میاد اولی تور مسابقاته که از 6تا تور قسمت رالی داره اون 1 انتخاب کنید گزینه بعد انتخاب استیج که 12 استیج هست اینو همه 12تا استیج انتخاب کنید ،که بین 100000تا 126000 کردیت یا همون پول بهتون میده فقط یک ایرادی داره هرسری خودش راندم یک تور براتون انتخاب میکنه تو 6 کشور مختلف سعی کنید فقط تور آلمان باشه شرکت کنید چرا چون هم مسیراش راحتره هم عرض مسیر خیلی بزرگتر رانندگی درت توش راحتر تازه کلی میتونید تمرین کنید با گیمپلی بازی کنار بیایید.اگر کشور دیگه ای بود تو خود بازی از مسابقات انصراف بدید دوباره شانستون برایه انتخابشدن تور آلمان امتحان کنید
برایه انجام مسابقات شما اول از همه به انتخاب یک ماشین خوب احتیاج دارید که برایه هر کلاس یک ماشین بهترینه حالا بازیرو که تکمیل کردم میام میگم تو هر کلاس کدوم ماشین بهتره اگر تو انتخاب ماشین درست دقت نکنید بازی این پتانسیل داره که اشکتون در بیاره!
این همه توضیح فقط برایه قست رالیه بازی دوقسمت دیگه داره یکی مسابقات یکی دیگرو هنوز وقت نشده امتحانش کنم ببینم چیه!بازی بیش اندازه بزرگه!
در وصفش مثالی که میتونم بزنم اینجوریه فرض کنید یکی داره مورتال کمبت بازی میکنه به طور نرمال شاید بازیش چشمنواز نباشه بعد همین فرد میره کومبوهایه بازی یاد میگیره وقتی میاد بازی میکنه یکی میبینه میگه wow عجب مهارتی دقیقا درت همین رویه رو داره وقتی با قسمتایه ریز و درشتش آشنا میشید و با تمرین زیاد مهارتتون بالا میبرید اونوقت دارید یک مسیر رد میکنید با سرعت بالا پیچارو یکی یکی طی میکنید و به تنها چیزی که فکر نمیکنید دکمه بازگشت که کامل حتی از ذهنتونم پاک شده!
 

Darvag

کاربر سایت
Jun 19, 2013
253
سلام به همه عزیزان من شماره 2 و 3 dirt رو بازی کردم و به شدت از شماره 2 لذت بردم .میخواستم بدونم این شماره هم به اندازه شماره 2 لذت بخش هست ؟؟؟دوستان از سختی بازی صحبت کردن میخواستم خواهش کنم چند راه حل برا متعادل شدن بازی و اسونتر شدنش به ما بگن
 

mehran3500

کاربر سایت
Feb 23, 2008
490
نام
master
سلام به همه عزیزان من شماره 2 و 3 dirt رو بازی کردم و به شدت از شماره 2 لذت بردم .میخواستم بدونم این شماره هم به اندازه شماره 2 لذت بخش هست ؟؟؟دوستان از سختی بازی صحبت کردن میخواستم خواهش کنم چند راه حل برا متعادل شدن بازی و اسونتر شدنش به ما بگن
از نظر گرافیک بجز پروجکت کارز و از نظر گیم پلی واقعا رقیبی ندارد. این بازی رالی است با درت ها فرق دارد. اگر می خواهی دقیقتر بگم سبک نزدیک کالین مکرالی 2004 یا wrc ps2 و need for speed vrally. اما یکم استاندارد سختیش نامتعارفه بخصوص برای افراد گیمر کمحوصله امروزی که بجزاول شدن فکر نمیکنند
 

immunology

کاربر سایت
Aug 15, 2011
86
منم اصلا ازش خوشم نیومد.اصلا معلوم نیست چی به چیه.single player داره مثل dirt3 به همه مراحل دسترسی داشت و بشه زمان و آب و هوا رو عوض کرد؟
 

enayati11_ballack1

کاربر سایت
Dec 18, 2007
121
نام
Ramin
منم اصلا ازش خوشم نیومد.اصلا معلوم نیست چی به چیه.single player داره مثل dirt3 به همه مراحل دسترسی داشت و بشه زمان و آب و هوا رو عوض کرد؟
سینگلش عالیه.فکر کنم تو سینگل ایونت بتونین این کارو کنین.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
متاسفانه PvP فقط رالی کراس داره.من خودم به امید اون رالی آنلاین زدن مثل Dirt 3 خریدمش که خیلی خورد تو ذوقم.خدا کنه با یه آپدیت اضافش کنن.
حاجی pvp چیه؟جریان رالی کراس چیه؟بازش میکنی؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر