Digitalfoundry و مقایسه گرافیکی RAGE PS3 vs X360

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
تو اصلا فهمیدی من چی گفتم ؟! سازنده میتونسته از MSAA استفاده کنه خب این تکنیک باعث میشد که فریم ریت از دست بدن ولی نخواستن فریم بازی کمتر از 60 بشه . منظورم اینه اینا بجای این کار میتونستند مثلا بازی را 50 فریم یا 45 فریم قفل کنند ولی در عوض براش AA بدند و حتی مکشل کم کردن رزولیشن را همنداشته باشند .
حالا این نظر ربطی به مهندس بازی و فتوا دادن داشت ؟! یکم اروم تر هم حرف بزنی میشه ها !

فرخ جان کلا شما مثل انیشتن میمونی یه چیزایی میگی که به جز 7-8-10 نفر روی کره زمین بقیه از درکش عاجز میمونن اون مهندسیم که گفتم برای این بود که یه جوری محکم و به قولی Fact وار راجبه اینکه مثلا اگه 10 فریم کم کنن فلان میتونستن بکنن و چنان میشد صحبت میکنی که هر کی ندونه فکر میکنه نصف انجین بازیو شما ساختی!
اگه منظورت اینه که انجینی که ID ساخته میتونه روی یه بازی که مثلا Target فریم ریتش روی 30 باشه گرافیک فوق العاده ارائه بده که اینو همه میدونن ولی اینجا من دارم نظرمو راجبه ریج میگم و اون چیزی که الان هست فعلا که برای اینکه بازیو روی یه FPS ثابت اجرا کنن اومدن بعضی جاها با رزولوشن نینتندو گیم کیوب بازی دادن بیرون کلا ورداشتن این لقمه واسه دهن کنسولا خیلی بزرگه.
اما و اگرم ول کن اگه بابای من شاه بود منم الان ولیعهد بودم.
 
آخرین ویرایش:
:lol: تو باز اومدی یه چیزی گفتی رفتی ؟:دی
انجین Optimize نبوده ! دیگه از یه بازی 60 فریم چه انتظاری داشتی ؟ الان زنگ میزنم به کارمک میگم کارمک جون انجینت را طوری طراحی کن که از اول تا اخر بازی زیر 720 رزولیشن داشته باشه ! یعنی کلا subhd بشه و همچنین کلی تو بازی پارگی تصویر به وجود بیار و بازیت را هم زیر 30 فریم رندر کن البته تو بضی صحنه ها حتی 20 فریم بده ! ولی بجش چند تا افکت GOD بده که دوتان بگن وای چه انجینه Optimize شده ای !:دی
من نمیدونم دارم عربی یا چینی صحبت میکنم ؟:دی پسر جان اول و اخر حرفه من اینه ( کاری با رزولیشن کم ندارم !) فقط 10 فریم کم میکردند ولی براش AA میدادند حتی با وجود رزولیشنه کمتر ! چطور تو بازی AW حتی تو رزولیشن نصف به خاطر 4XMSAA حتی یکدونه هم لبه دیده نمیشد اینا که دستشون فوق العاده باز بود به خاطر 60 فریم بودن ! یعنی فقط کافی بود ی بلازی 50 فریم بسازن در عوض یه بازیه تمیز تحویل میدادند با این حال بازم شرایط فرسیم ریت بازی نسبت به بازی های دیگه بسیا بسیار بهتر بود !
مفهموم شد ؟:دی
مگه تقصیر منه که اینا 10 تا کم نکردن ؟ :d بعدم بحث این نیست که چیکار باید میکردن ، الآن موضوع اینه که چی در آوردن ! تو AW رزولوشن کم بود اما همون 4X خوب نگهش داشت ! ولی اینجا AA نداره و رزولوشن هم که یه جوری میاد پایین که صاف میره تو چشم. پس در حال نتیجه آخر چیزی آنچنانی در نیومده.
10 فریم کم کردن هم یه چزی میگی ها :d کدوم بازیی 50 فریم بوده رو کنسول ؟ :d
 
فرخ جان کلا شما مثل انیشتن میمونی یه چیزایی میگی که به جز 7-8-10 نفر روی کره زمین بقیه از درکش عاجز میمونن اون مهندسیم که گفتم برای این بود که یه جوری محکم و به قولی Fact وار راجبه اینکه مثلا اگه 10 فریم کم کنن فلان میتونستن بکنن و چنان میشد صحبت میکنی که هر کی ندونه فکر میکنه نصف انجین بازیو شما ساختی!
اگه منظورت اینه که انجینی که ID ساخته میتونه روی یه بازی که مثلا Target فریم ریتش روی 30 باشه گرافیک فوق العاده ارائه بده که اینو همه میدونن ولی اینجا من دارم نظرمو راجبه ریج میگم و اون چیزی که الان هست فعلا که برای اینکه بازیو روی یه رزولوشن ثابت اجرا کنن اومدن بعضی جاها با رزولوشن نینتندو گیم کیوب بازی دادن بیرون کلا ورداشتن این لقمه واسه دهن کنسولا خیلی بزرگه.
اما و اگرم ول کن اگه بابای من شاه بود منم الان ولیعهد بودم.
نه دیگه انشتین نیستم :دی شوخی ! من اصلا از این ادعا ها ندارم که بگم از همه بیشتر حالیمه ! 10 فریم را هم دیگه ثبتش نکردم که بگم دقیقا اگه 10 فریم کم میشد اینا میتونستند AA اضافه کنند و منظورم کلی بود میگم اینا با کمی کاستن فریم ریت بازی کلی چیز میتونستند به محتوای گرافیکی اضافه کنن حتی AA بالاخره از ترفندی استفاده میکردند که ضعف لبه ها به چشم نیاد .
حرفم غیر منطقیه به نظرت ؟

مگه تقصیر منه که اینا 10 تا کم نکردن ؟
yahoo_4.gif
بعدم بحث این نیست که چیکار باید میکردن ، الآن موضوع اینه که چی در آوردن ! تو AW رزولوشن کم بود اما همون 4X خوب نگهش داشت ! ولی اینجا AA نداره و رزولوشن هم که یه جوری میاد پایین که صاف میره تو چشم. پس در حال نتیجه آخر چیزی آنچنانی در نیومده.
10 فریم کم کردن هم یه چزی میگی ها
yahoo_4.gif
کدوم بازیی 50 فریم بوده رو کنسول ؟
yahoo_4.gif

خب این 50 فریم مشد رکورد ثبت میکرد :دی
همچین میگی نتیجه کار مگه نتیجش چی شده ؟ کلی تعریف !:دی نقل قول هاش را هم گذاشتم ! کلی سایت هم براش لقب های قشنگ دادند دیگه چی ؟:دی
 
آخرین ویرایش:
نه دیگه انشتین نیستم :دی شوخی ! من اصلا از این ادعا ها ندارم که بگم از همه بیشتر حالیمه ! 10 فریم را هم دیگه ثبتش نکردم که بگم دقیقا اگه 10 فریم کم میشد اینا میتونستند AA اضافه کنند و منظورم کلی بود میگم اینا با کمی کاستن فریم ریت بازی کلی چیز میتونستند به محتوای گرافیکی اضافه کنن حتی AA بالتخره از ترفندی استفاده میکردند که ضعف لبه ها به چشم نیاد .
حرفم غیر منطقیه به نظرت ؟



خب این 50 فریم مشد رکورد ثبت میکرد :دی
همچین میگی نتیجه کار مگه نتیجش چی شده ؟ کلی تعریف !:دی نقل قول هاش را هم گذاشتم ! کلی سایت هم براش لقب های قشنگ دادند دیگه چی ؟:دی
جمله اول رو حرفی ندارم ! :d
نتیجش اینه که همه جا عالی نیست ! یه جاهایی خیلی خفنه یه جاهایی شبیه Ps2 هست :d که اینم اصولا چیز جالبی نیست !
 
تو بازیهای که سعی دارن تو محیطش از ابجکتها و اشیاء زیاد یا محیهای باز با سازه های زیاد و بزرگ که نیاز پلیگان زیاد داره مثل همین سخره و یا ساختمان و پالایشگاه هایی تو ریج هست ضعف aa بیشتر به نظر میاد من خودم همیشه برام جای سوال بوده که چرا تو بعضی بازی با وجود اینه aa ندارند ولی ضعف aa زیاد به چشم نمیاد حتی بعضا بهتر از بازی هایی به نظر میان که مثلا 2xaa توش به کار برده شده ! ربطی هم به الگوریتم خاص نداره دلیلش اگه خودت هم فکر کنی اون چیزهایی هست که گفتم .
rage حداقل میتونست از fxaa استفاده کنه که نمیدونم چرا نکردند ولی کلا کافی بود بیخیال 10 فریم از بازی بشن مثلا تو 50 فریم اینا اجرا میشد در عوض حتی میتونستند 4X MSAA به کار ببرن که باعث میشد یکی از تمیزترین گرافیکهای کنسولی را شاهدباشیم و کنارش بازم فریم ریت بازی بسیار بهتر به نسبت بازی های دیگه میشد . حالا نمیدونم چه اسراری داشتند که حتما 60 فریم باشه ؟ اما بازم نمیدونم تو خود بازی این لبه ها به این صورت مشخص میشه که تو تصاویر شاهد هستیم ؟
اینا برای این که بتونند یک فریم 60 بگیرن و مثل COD بزنن تو دهن ملت هرکی حرف زد بگن 60 فریم که هست.
از رزولیشن و صد کوفت و زهر مار دیگه زدن بعد تو میخواستی 10 فریم کم کنند AA بدن به بازی؟
تازه شک دارم با کنسول های فعلی میشد با کاهش 10 فریم کاری کرد.
 
نتیجش اینه که همه جا عالی نیست ! یه جاهایی خیلی خفنه یه جاهایی شبیه Ps2 هست :d که اینم اصولا چیز جالبی نیست !

الان میخوای به اون تیکه از حرفت نمره 20 بدم ؟:دی

همین عکس صفحه قبل DF رو Ps3 رو نگاه کن بعد بگو چند میدی ؟
yahoo_4.gif
کلا با تصویر قضاوت کردن کار درستی نیست :دی کلا ولش کن مهم اینه که سایتها تعریف کردند و این بود داستانه من :دی
 
آخرین ویرایش:
از اون حرفا بودا:دی 50 فریم چیه دیگه؟! فریم های استاندارد 30 و 60 هستند. تفاوت واقعی رو هم آدم تو 60 فریم متوجه میشه. اگه اینجوریه که مثلا بیان یه بازی بسازن 45 فریم (لول):دی
 
640*720 دیگه چیه؟ بفرمایید ps2 دیگه

اصل حال بازی به شفافیت تصویرشه خوب 60 فریم نسازید مگه مجبورید هر کی 60 فریم می سازه بعد میاد از رزولوشن می زنه تازه یه جورییم هایپ می کنن......
 
راجبه این قضیه فریم ریت من تو فروم p30world این قضیه رو از یکی از مدیرای اونجا سوال کردم ایشون گفتن این یه استاندارد هست که فریم ریت بازیها روی 30 یا 60 کمک میکنه که بازی با رفرش ریت پنلها sync بشه مثلا بازی ای که 30 فریم باشه پنل دوبار اسکن میکنه و یا 60 فریم باشه یکبار اسکن میکنه اگر این رفرش ریت با فریم ریت بازی sync نشه تو تصویر اوجاج به وجود میاد که بازی ممکنه یکنواخت دیده نشه و یا تو پلاسماها فلیکر داشته باشه یعنی تصویر سو سو بزنه به طور کلی بازی اونطور که باید روون دیده نمیشه و وضوح حرکتی تو بازی کم میشه که البته در بعضی مواقع این مسئله برای مدت کوتاه که فریم ریت افت میکنه قابل تحمل هست برای همین سازنده ها تو مواقعی که فریم ریت پائین میاد v sync رو خاموش میکنن تا رفرش ریت تصویر به هم نخوره ولی تصویر فیلد فیلد رندر میشه که گسستگی پیدا میکنه.

---------- نوشته در 02:33 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:20 PM ارسال شده بود ----------

MSAA حدودا 5 میلی ثانیه رندریگ تایم میگیره برای هر فریم با توجه به اینکه rage 60 فریم هستش 5 میلی ثانیه از 16 میلی ثانیه برای این بازی امکام پذیر نبود یعنی اگه MSAA میخواستن استفاده کنن باید غید 60 فریم رو میزدن
100% تائید میشه 1 ثانیه مساوی با 1000 میلی ثانیه 1000/16~60
 
تو اصلا فهمیدی من چی گفتم ؟! سازنده میتونسته از MSAA استفاده کنه خب این تکنیک باعث میشد که فریم ریت از دست بدن ولی نخواستن فریم بازی کمتر از 60 بشه . منظورم اینه اینا بجای این کار میتونستند مثلا بازی را 50 فریم یا 45 فریم قفل کنند ولی در عوض براش AA بدند و حتی مشکل کم کردن رزولیشن را هم نداشته باشند .
حالا این نظر ربطی به مهندس بازی و فتوا دادن داشت ؟! یکم اروم تر هم حرف بزنی میشه ها !
اگه به اینی که تو میگی بود پس حتما تو صحنه های سنگین رزولوشن بازی باید تا 100.100 پیکسل افت میکرد دیگه نه ؟!:d
 
640*720 دیگه چیه؟ بفرمایید ps2 دیگه

اصل حال بازی به شفافیت تصویرشه خوب 60 فریم نسازید مگه مجبورید هر کی 60 فریم می سازه بعد میاد از رزولوشن می زنه تازه یه جورییم هایپ می کنن......

البته این رزولوشن فقط روی PS3 اتفاق میوفته روی 360 وضعیت بهتره و بعضی جاها خیلی بهتره خود مقاله یورو گیمر هم اشاره کرده که بازی روی 360 کاملا HD به نظر میرسه!
 
شخصا حاضر بودم بازی 30 فریم باشه کمی تا قسمتی هم افت فریم داشته باشه ولی انقد مشکل حاد دیر لود شدن تکسچر و ضعیف بودن بعضی تکسچر ها و رزولوشن و نبود AA وجود نداشته باشه.
7 گیگ نصب اجباری داشت باز هم این همه تکسچر لودینگ داشت.لودینگ های وسط بازی هم خیلی طولانی بودن واقعا حوصله آدم سر میره.
گرافیک هنری هم که کلا تعطیلاته :d
 
کلا اشتباهشون همین 60 فریم بود ، دلیلی نداشت که 60 فریم باشه چون بازی گیمپلی سریع و Action خاصی که نداره ( مثلا مثل MW نیست ) اگر میومدن 30 فریم میذاشتن دیگه این مشکلات هم نبود ، MW میطلبه 60 فریم باشه ضمن اینکه تر تمیز هم هست ، حالا شاید از لحاظ گرافیکی خاص نباشه ولی واسه خودش خیلی خوبه .
 
به نظر من عملا نسخه PS3 یک شکست داغون و فجیع میباشه
حالا نسخه 360 رو میشه تحمل کرد ولی PS3 واقعا زد تو حالم
اینها هم با این بازی ساختنشون
مارو مسخره کردن دستم بهش میرسید .....بیق .... بییییییق ......بــــــــــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــق=;
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or