خلاصه و مفید!
بازی بر روی 360 در 3 DVD عرضه میشه به حجمهای:
7.6GB (disc one), 7.3GB (disc two), 6.7GB (disc three)
در PS3 یک BD به حجم 20.3 GB
بازی بر روی PS3 7301 MB نصب اجباری داره ولی بر روی 360 نصب دل بخواهی هست ولی برای بهره گرفتن از بالاترین قدرت کنسول پیشنهاد میشه بازی بر روی 360 نصب بشه.
بعد از کلی تعریف و تمجید از بازی و تکنولوژی های جدید و .... که به طور خلاصه مربوط میشه به اینکه گرافیک برای 60 فریم بر ثانیه خیلی خوبه و یه استاندارد جدیده....
در مقاله اصلی این گالری تصاویر مربوط به مقایسه دو کنسول و PC هست:
\\توضیح: در این لحظه که دارم این مطلبو مینویسم لینک در مقاله اصلی خراب هست بعد از اصلاح اینجا قرارش میدم.\\
Rage روی هر دو کنسول با framebuffer داینامیک اجرا میشه معنیش این هست که تصویر رزولوشن متغیر داره و در برخی مواقع که به سخت افزار فشار وارد بشه انجین به صورت پویا رزولوشن تصویر رو کم میکنه اما به صورت کلی وقتی همه چی آروم باشه!!! و فشاری روی سخت افزار وارد نشه بازی در رزولوشنی نزدیک به 1280x720 رندر میشه و برای اینکه GPU (پیر و خسته کنسولتون) فرصت نفس کشیدن تو رندر 60 فریم بر ثانیه رو داشته باشه بدون AA اجرا میشه که طبیعتا نباید انتظار یه کار خیلی تر و تمیز در مورد لبه های اشیاء به خصوص در صحنه هایی با کنتراست بالا داشته باشین.
انجین Rage برای رندر شدن در 60 فریم بر ثانیه از طرفندهایی هم استفاده کرده که ID امیدواره از دید کاربرها در امان بمونه مثلا برخی سایه ها baked in هستن یعنی ریل تایم محاسبه نمیشن و برخی سایه های داینامیک هم با سرعت پائینتری از بقیه بازی رندر میشن....
رندر بازی در 60 فریم باعث شده که کنترلرهای کنسول سرعت پاسخگویی خیلی خوبی داشته باشن مثلا بر روی 360 Input lag برابر با 83 میلی ثانیه بوده یعنی از زمانیکه شما بر روی کنترلر کنسول دکمه ای رو فشار میدین 83 میلی ثانیه زمان طول میکشه تا نتیجه رو بر روی صفحه نمایش ببینید در حالیکه این میزان Input lag در بازیهای KZ3 و Bullet storm به ترتیب برابر با 116 و 133 میلی ثانیه هست.
Rage بر روی هر دو کنسول در اغلب مواقع به صورت کامل 60 فریم بر ثانیه رندر میشه البته بر روی 360 نوسانات نامحسوسی در سطح یک یا دو فریم بر ثانیه در برخی مواقع وجود داره که عملا با چشم انسان قابل تشخیص نیست.
بازی دارای یک بخش ریس هم هست که شامل محیطهای بزرگ و وسیعی میشه که شما میتونید در اون کاوش کنید در این حالت در بازی انفجارهای زیبایی هم اتفاق میوفته که بار زیادی رو روی GPU اعمال میکنه در این حالت فریم ریت بازی با کمی افت مواجه میشه به علاوه screen-tear یا گسستگی فریم در تصویر.
اما خبر خوب این هست که این صحنه ها تاثیر محدودی روی بازی دارن و لذت شمارو از بازی کاهش نمیدن.
در ابتدای مطلب اشاره شد که رزولوشن تصویر در RAGE به صورت داینامیک تنظیم میشه کم شدن رزولوشن باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در کیفیت تصویر میشه این مشکلات (افت رزولوشن) در نسخه PS3 بیشتر به چشم میاد دلیل اون هم پائین تر اومدن رزولوشن تصویر نسبت به X360 هست مثلا در بعضی صحنه ها که رزولوشن PS3 به 640x720 تقلیل پیدا میکنه 360 همون صحنه ها رو با رزولوشن 896x720 و یا 1152x720 رندر میکنه.
تصاویر زیر نمونه هایی از این تفاوت رو نمایش میدن:
X360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_022.bmp.jpg
PS3
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/PS3_022.bmp.jpg
یا این تصاویر:
X360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_031.bmp.jpg
PS3:
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/PS3_031.bmp.jpg
مسئله دیگه که باعث تفاوت در دو کنسول شده مسئله texture streaming یا نحوه بارگذاری تکسچرها در محیط بازی هست .
بازی بر روی PS3 یک نصب 20 دقیقه ای و سنگین 7.1 گیگا بایتی داره ولی با وجود این نصب بعضی تکسچرها باید از روی BLU-RAY درایو PS3 برداشته بشن که با توجه به سرعت جستجوی کندتر نسبت به DVD درایو 360 بازی از نظر سرعت بارگذاری تکسچرها بر روی 360 بدون نصب شدن (ولی دارای هارد برای کچه کردن داده ها) تفاوت خیلی زیادی با PS3 با وجود نصب اجباری نداره!
در مقایسه که یورو گیمر انجام داده در یک تعییر جهت پیاپی 180 درجه ای در نقطه ای از بازی Xbox 360 با و بدون نصب بازی (حتی بدون هارد دیسک) در مقایسه با PS3 مشکلات کمتری در رابطه با تکسچرها داشته.
کارمک در mammoth Quakecon 2011 keynote پیرامون این حقیقت صحبت کرده بود که از تمامی ظرفیت حافظه کنسولها استفاده خواهد کرد و ساختار حافظه split system/video RAM پلی استیشن 3 (ساختار حافظه مستقل که رم سیستم و کارت گرافیکی شبیه به معماری سنتی PC ها جدا از هم هست) که توسط سیستم عامل این کنسول هم اشغال شده مشکلی بر سر راه آنها هست.
...... خلاصه اینکه به نظر میرسه ترنس کد شدن تکسچرها بر روی حافظه 360 سریعتر انجام میشه و مشکلات pop in که در مورد تکسچرهای بازی وجود داره سریعتر بر روی 360 رفع میشه....
نمونه ای از این تفاوتها رو در عکسهای زیر ببینید:
X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_texture.bmp.jpg
PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/ps3_texture.bmp.jpg
.....
در انتها به نقل از مقاله:
"Rage is an easy win for the Xbox 360 - if you have the hard drive attached"
اینطور که من نتیجه گیری کردم 360 هایی که هارد دیسک دارن حتی اگر بازی بر روی هارد اونها نصب نشه به دلیل کچه کردن تکسچرها بر روی هارد دیسک دستگاه موقع اجرای بازی عملکرد بهتری دارن!!
منبع:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-rage-face-off
این رو هم ببینید:
http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=50227
بازی بر روی 360 در 3 DVD عرضه میشه به حجمهای:
7.6GB (disc one), 7.3GB (disc two), 6.7GB (disc three)
در PS3 یک BD به حجم 20.3 GB
بازی بر روی PS3 7301 MB نصب اجباری داره ولی بر روی 360 نصب دل بخواهی هست ولی برای بهره گرفتن از بالاترین قدرت کنسول پیشنهاد میشه بازی بر روی 360 نصب بشه.
بعد از کلی تعریف و تمجید از بازی و تکنولوژی های جدید و .... که به طور خلاصه مربوط میشه به اینکه گرافیک برای 60 فریم بر ثانیه خیلی خوبه و یه استاندارد جدیده....
در مقاله اصلی این گالری تصاویر مربوط به مقایسه دو کنسول و PC هست:
\\توضیح: در این لحظه که دارم این مطلبو مینویسم لینک در مقاله اصلی خراب هست بعد از اصلاح اینجا قرارش میدم.\\
Rage روی هر دو کنسول با framebuffer داینامیک اجرا میشه معنیش این هست که تصویر رزولوشن متغیر داره و در برخی مواقع که به سخت افزار فشار وارد بشه انجین به صورت پویا رزولوشن تصویر رو کم میکنه اما به صورت کلی وقتی همه چی آروم باشه!!! و فشاری روی سخت افزار وارد نشه بازی در رزولوشنی نزدیک به 1280x720 رندر میشه و برای اینکه GPU (پیر و خسته کنسولتون) فرصت نفس کشیدن تو رندر 60 فریم بر ثانیه رو داشته باشه بدون AA اجرا میشه که طبیعتا نباید انتظار یه کار خیلی تر و تمیز در مورد لبه های اشیاء به خصوص در صحنه هایی با کنتراست بالا داشته باشین.
انجین Rage برای رندر شدن در 60 فریم بر ثانیه از طرفندهایی هم استفاده کرده که ID امیدواره از دید کاربرها در امان بمونه مثلا برخی سایه ها baked in هستن یعنی ریل تایم محاسبه نمیشن و برخی سایه های داینامیک هم با سرعت پائینتری از بقیه بازی رندر میشن....
رندر بازی در 60 فریم باعث شده که کنترلرهای کنسول سرعت پاسخگویی خیلی خوبی داشته باشن مثلا بر روی 360 Input lag برابر با 83 میلی ثانیه بوده یعنی از زمانیکه شما بر روی کنترلر کنسول دکمه ای رو فشار میدین 83 میلی ثانیه زمان طول میکشه تا نتیجه رو بر روی صفحه نمایش ببینید در حالیکه این میزان Input lag در بازیهای KZ3 و Bullet storm به ترتیب برابر با 116 و 133 میلی ثانیه هست.
Rage بر روی هر دو کنسول در اغلب مواقع به صورت کامل 60 فریم بر ثانیه رندر میشه البته بر روی 360 نوسانات نامحسوسی در سطح یک یا دو فریم بر ثانیه در برخی مواقع وجود داره که عملا با چشم انسان قابل تشخیص نیست.
بازی دارای یک بخش ریس هم هست که شامل محیطهای بزرگ و وسیعی میشه که شما میتونید در اون کاوش کنید در این حالت در بازی انفجارهای زیبایی هم اتفاق میوفته که بار زیادی رو روی GPU اعمال میکنه در این حالت فریم ریت بازی با کمی افت مواجه میشه به علاوه screen-tear یا گسستگی فریم در تصویر.
اما خبر خوب این هست که این صحنه ها تاثیر محدودی روی بازی دارن و لذت شمارو از بازی کاهش نمیدن.
در ابتدای مطلب اشاره شد که رزولوشن تصویر در RAGE به صورت داینامیک تنظیم میشه کم شدن رزولوشن باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در کیفیت تصویر میشه این مشکلات (افت رزولوشن) در نسخه PS3 بیشتر به چشم میاد دلیل اون هم پائین تر اومدن رزولوشن تصویر نسبت به X360 هست مثلا در بعضی صحنه ها که رزولوشن PS3 به 640x720 تقلیل پیدا میکنه 360 همون صحنه ها رو با رزولوشن 896x720 و یا 1152x720 رندر میکنه.
تصاویر زیر نمونه هایی از این تفاوت رو نمایش میدن:
X360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_022.bmp.jpg
PS3
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/PS3_022.bmp.jpg
یا این تصاویر:
X360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_031.bmp.jpg
PS3:
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/PS3_031.bmp.jpg
مسئله دیگه که باعث تفاوت در دو کنسول شده مسئله texture streaming یا نحوه بارگذاری تکسچرها در محیط بازی هست .
بازی بر روی PS3 یک نصب 20 دقیقه ای و سنگین 7.1 گیگا بایتی داره ولی با وجود این نصب بعضی تکسچرها باید از روی BLU-RAY درایو PS3 برداشته بشن که با توجه به سرعت جستجوی کندتر نسبت به DVD درایو 360 بازی از نظر سرعت بارگذاری تکسچرها بر روی 360 بدون نصب شدن (ولی دارای هارد برای کچه کردن داده ها) تفاوت خیلی زیادی با PS3 با وجود نصب اجباری نداره!
در مقایسه که یورو گیمر انجام داده در یک تعییر جهت پیاپی 180 درجه ای در نقطه ای از بازی Xbox 360 با و بدون نصب بازی (حتی بدون هارد دیسک) در مقایسه با PS3 مشکلات کمتری در رابطه با تکسچرها داشته.
کارمک در mammoth Quakecon 2011 keynote پیرامون این حقیقت صحبت کرده بود که از تمامی ظرفیت حافظه کنسولها استفاده خواهد کرد و ساختار حافظه split system/video RAM پلی استیشن 3 (ساختار حافظه مستقل که رم سیستم و کارت گرافیکی شبیه به معماری سنتی PC ها جدا از هم هست) که توسط سیستم عامل این کنسول هم اشغال شده مشکلی بر سر راه آنها هست.
...... خلاصه اینکه به نظر میرسه ترنس کد شدن تکسچرها بر روی حافظه 360 سریعتر انجام میشه و مشکلات pop in که در مورد تکسچرهای بازی وجود داره سریعتر بر روی 360 رفع میشه....
نمونه ای از این تفاوتها رو در عکسهای زیر ببینید:
X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_texture.bmp.jpg
PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/ps3_texture.bmp.jpg
.....
در انتها به نقل از مقاله:
"Rage is an easy win for the Xbox 360 - if you have the hard drive attached"
اینطور که من نتیجه گیری کردم 360 هایی که هارد دیسک دارن حتی اگر بازی بر روی هارد اونها نصب نشه به دلیل کچه کردن تکسچرها بر روی هارد دیسک دستگاه موقع اجرای بازی عملکرد بهتری دارن!!
منبع:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-rage-face-off
این رو هم ببینید:
http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=50227
آخرین ویرایش: