Digitalfoundry و مقایسه گرافیکی RAGE PS3 vs X360

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
خلاصه و مفید!
بازی بر روی 360 در 3 DVD عرضه میشه به حجمهای:
7.6GB (disc one), 7.3GB (disc two), 6.7GB (disc three)
در PS3 یک BD به حجم 20.3 GB
بازی بر روی PS3 7301 MB نصب اجباری داره ولی بر روی 360 نصب دل بخواهی هست ولی برای بهره گرفتن از بالاترین قدرت کنسول پیشنهاد میشه بازی بر روی 360 نصب بشه.

بعد از کلی تعریف و تمجید از بازی و تکنولوژی های جدید و .... که به طور خلاصه مربوط میشه به اینکه گرافیک برای 60 فریم بر ثانیه خیلی خوبه و یه استاندارد جدیده....

در مقاله اصلی این گالری تصاویر مربوط به مقایسه دو کنسول و PC هست:
\\توضیح: در این لحظه که دارم این مطلبو مینویسم لینک در مقاله اصلی خراب هست بعد از اصلاح اینجا قرارش میدم.\\

Rage روی هر دو کنسول با framebuffer داینامیک اجرا میشه معنیش این هست که تصویر رزولوشن متغیر داره و در برخی مواقع که به سخت افزار فشار وارد بشه انجین به صورت پویا رزولوشن تصویر رو کم میکنه اما به صورت کلی وقتی همه چی آروم باشه!!! و فشاری روی سخت افزار وارد نشه بازی در رزولوشنی نزدیک به 1280x720 رندر میشه و برای اینکه GPU (پیر و خسته کنسولتون) فرصت نفس کشیدن تو رندر 60 فریم بر ثانیه رو داشته باشه بدون AA اجرا میشه که طبیعتا نباید انتظار یه کار خیلی تر و تمیز در مورد لبه های اشیاء به خصوص در صحنه هایی با کنتراست بالا داشته باشین.

انجین Rage برای رندر شدن در 60 فریم بر ثانیه از طرفندهایی هم استفاده کرده که ID امیدواره از دید کاربرها در امان بمونه مثلا برخی سایه ها baked in هستن یعنی ریل تایم محاسبه نمیشن و برخی سایه های داینامیک هم با سرعت پائینتری از بقیه بازی رندر میشن....

رندر بازی در 60 فریم باعث شده که کنترلرهای کنسول سرعت پاسخگویی خیلی خوبی داشته باشن مثلا بر روی 360 Input lag برابر با 83 میلی ثانیه بوده یعنی از زمانیکه شما بر روی کنترلر کنسول دکمه ای رو فشار میدین 83 میلی ثانیه زمان طول میکشه تا نتیجه رو بر روی صفحه نمایش ببینید در حالیکه این میزان Input lag در بازیهای KZ3 و Bullet storm به ترتیب برابر با 116 و 133 میلی ثانیه هست.
Rage بر روی هر دو کنسول در اغلب مواقع به صورت کامل 60 فریم بر ثانیه رندر میشه البته بر روی 360 نوسانات نامحسوسی در سطح یک یا دو فریم بر ثانیه در برخی مواقع وجود داره که عملا با چشم انسان قابل تشخیص نیست.

بازی دارای یک بخش ریس هم هست که شامل محیطهای بزرگ و وسیعی میشه که شما میتونید در اون کاوش کنید در این حالت در بازی انفجارهای زیبایی هم اتفاق میوفته که بار زیادی رو روی GPU اعمال میکنه در این حالت فریم ریت بازی با کمی افت مواجه میشه به علاوه screen-tear یا گسستگی فریم در تصویر.
اما خبر خوب این هست که این صحنه ها تاثیر محدودی روی بازی دارن و لذت شمارو از بازی کاهش نمیدن.

در ابتدای مطلب اشاره شد که رزولوشن تصویر در RAGE به صورت داینامیک تنظیم میشه کم شدن رزولوشن باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در کیفیت تصویر میشه این مشکلات (افت رزولوشن) در نسخه PS3 بیشتر به چشم میاد دلیل اون هم پائین تر اومدن رزولوشن تصویر نسبت به X360 هست مثلا در بعضی صحنه ها که رزولوشن PS3 به 640x720 تقلیل پیدا میکنه 360 همون صحنه ها رو با رزولوشن 896x720 و یا 1152x720 رندر میکنه.
تصاویر زیر نمونه هایی از این تفاوت رو نمایش میدن:

X360
digitalfoundry_gallery360_022.bmp.jpg


سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_022.bmp.jpg


PS3
digitalfoundry_galleryPS3_022.bmp.jpg


سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/PS3_022.bmp.jpg

یا این تصاویر:
digitalfoundry_gallery360_031.bmp.jpg

X360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_031.bmp.jpg

digitalfoundry_galleryPS3_031.bmp.jpg

PS3:
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/PS3_031.bmp.jpg

مسئله دیگه که باعث تفاوت در دو کنسول شده مسئله texture streaming یا نحوه بارگذاری تکسچرها در محیط بازی هست .

بازی بر روی PS3 یک نصب 20 دقیقه ای و سنگین 7.1 گیگا بایتی داره ولی با وجود این نصب بعضی تکسچرها باید از روی BLU-RAY درایو PS3 برداشته بشن که با توجه به سرعت جستجوی کندتر نسبت به DVD درایو 360 بازی از نظر سرعت بارگذاری تکسچرها بر روی 360 بدون نصب شدن (ولی دارای هارد برای کچه کردن داده ها) تفاوت خیلی زیادی با PS3 با وجود نصب اجباری نداره!
در مقایسه که یورو گیمر انجام داده در یک تعییر جهت پیاپی 180 درجه ای در نقطه ای از بازی Xbox 360 با و بدون نصب بازی (حتی بدون هارد دیسک) در مقایسه با PS3 مشکلات کمتری در رابطه با تکسچرها داشته.
کارمک در mammoth Quakecon 2011 keynote پیرامون این حقیقت صحبت کرده بود که از تمامی ظرفیت حافظه کنسولها استفاده خواهد کرد و ساختار حافظه split system/video RAM پلی استیشن 3 (ساختار حافظه مستقل که رم سیستم و کارت گرافیکی شبیه به معماری سنتی PC ها جدا از هم هست) که توسط سیستم عامل این کنسول هم اشغال شده مشکلی بر سر راه آنها هست.
...... خلاصه اینکه به نظر میرسه ترنس کد شدن تکسچرها بر روی حافظه 360 سریعتر انجام میشه و مشکلات pop in که در مورد تکسچرهای بازی وجود داره سریعتر بر روی 360 رفع میشه....
نمونه ای از این تفاوتها رو در عکسهای زیر ببینید:

X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/360_texture.bmp.jpg

PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/ps3_texture.bmp.jpg

.....
در انتها به نقل از مقاله:
"Rage is an easy win for the Xbox 360 - if you have the hard drive attached"

اینطور که من نتیجه گیری کردم 360 هایی که هارد دیسک دارن حتی اگر بازی بر روی هارد اونها نصب نشه به دلیل کچه کردن تکسچرها بر روی هارد دیسک دستگاه موقع اجرای بازی عملکرد بهتری دارن!!

منبع:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-rage-face-off


این رو هم ببینید:
http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=50227
 
آخرین ویرایش:
مرسی عزیز.
متاسفانه نبود AA باعث شده شکستگی ها تو بعضی سکانس ها (مخصوصاً نسخه ps 3 ) خیلی تو ذوق بزنه ! از طرفی مشکلات pop in نسخهِ ps 3 تو اکثر عکس ها به چشم !!!
به شخصه ترجیج میدادم بازی رو به جای 60 حتی بر بروی 50 فریم بازی کنم ولی از لحاظ AA به این شکل نبود !
 
آخرین ویرایش:
اینم نقل قول های مقاله :
Get ready for something special with Rage - the first game from id software in almost six years, and its first multi-platform development project. Introducing its new Mega Texture technology, Rage opens up the possibility of incredibly complex, beautiful environments running at 60 frames per second on both Xbox 360 and PlayStation 3.
The result can be truly remarkable. When the player emerges from his hibernation ark at the beginning of the game and stumbles into the post-apocalyptic Wasteland, first impressions of the world id has created are breathtaking: nothing this rich, so detailed, so nuanced can run at 60FPS on console, right? What we're seeing is the id formula: the technological genius of John Carmack backed by the financial security that allows him and his team to branch out in new directions and only release the result "when it's done".
The beauty of the Wasteland is one of the high points of the game from a visual perspective, and these moments can be equally as breathtaking on Xbox 360 and PlayStation 3. It's a remarkable technical achievement to be running graphics of this quality at a solid 60 frames per second
In many ways, the company itself has sought to avoid these comparisons and strike out with its own unique product - and perhaps that's for the best. Mega Texture technology provides the basis for Rage's unique look and the ability to run so much detail at 60Hz - something no other developer has managed to produce on console

به به چه تعریفهایی ! همینطور که میبینید تعریف بسیار زیادی از بازی شده . از تکنولوژی فوق العاده پیچیده و بسیار قابل توجه که استادیو از بسیاری جهات سعی کرده که محصول منحصر به فرد خودش را نشون بده و شاید بهترین . تکنولوژی مگا تکسچر باعث میشه که RAGE بی همتا به نظر بیاد و با جزئیات بسیار زیاد که در 60 فریم اجرا بشه چیزی که هیچ سازنده ای نتونسته بهش دست پیدا کنه .

البته یکی از دوستان قراره تا اخر هفته کل مقاله را ترجمه کنه پس منتظرش باشید :دی
 
آخرین ویرایش:
مرسی عزیز.
متاسفانه نبود AA باعث شده شکستگی ها تو بعضی سکانس ها (مخصوصاً نسخه ps 3 ) خیلی تو ذوق بزنه ! از طرفی مشکلات pop in نسخهِ ps 3 تو اکثر عکس ها به چشم !!!
به شخصه ترجیج میدادم بازی رو به جای 60 حتی بر بروی 50 فریم بازی کنم ولی از لحاظ AA به این شکل نبود !

منم وقتی بازیو دیدم این قضیه AA خیلی زد تو ذوقم برعکس G3 که با وجود نداشتن AA به نظر میومد از یه الگوریتمی برای از بین بردن دندونه ها استفاده کرده توی این بازی دندونه ا خیلی تو ذوق میزنه مخصوصا که رزولوشن بعضی جاها علی الخصوص روی PS3 تا سطح رزولوشن کنسولهای نسل قبل پائین میاد.

---------- نوشته در 11:38 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:34 AM ارسال شده بود ----------

من که گفتم نسخه آلمانی رو نیم ساعت بازی کردم مشکل texture نداشتم
روی چه پلتفرمی؟
 
منم وقتی بازیو دیدم این قضیه AA خیلی زد تو ذوقم برعکس G3 که با وجود نداشتن AA به نظر میومد از یه الگوریتمی برای از بین بردن دندونه ها استفاده کرده توی این بازی دندونه ا خیلی تو ذوق میزنه مخصوصا که رزولوشن بعضی جاها علی الخصوص روی PS3 تا سطح رزولوشن کنسولهای نسل قبل پائین میاد.
روی چه پلتفرمی؟
تو بازیهای که سعی دارن تو محیطش از ابجکتها و اشیاء زیاد یا محیهای باز با سازه های زیاد و بزرگ که نیاز پلیگان زیاد داره مثل همین سخره و یا ساختمان و پالایشگاه هایی تو ریج هست ضعف aa بیشتر به نظر میاد من خودم همیشه برام جای سوال بوده که چرا تو بعضی بازی با وجود اینه aa ندارند ولی ضعف aa زیاد به چشم نمیاد حتی بعضا بهتر از بازی هایی به نظر میان که مثلا 2xaa توش به کار برده شده ! ربطی هم به الگوریتم خاص نداره دلیلش اگه خودت هم فکر کنی اون چیزهایی هست که گفتم .
rage حداقل میتونست از fxaa استفاده کنه که نمیدونم چرا نکردند ولی کلا کافی بود بیخیال 10 فریم از بازی بشن مثلا تو 50 فریم اینا اجرا میشد در عوض حتی میتونستند 4X MSAA به کار ببرن که باعث میشد یکی از تمیزترین گرافیکهای کنسولی را شاهدباشیم و کنارش بازم فریم ریت بازی بسیار بهتر به نسبت بازی های دیگه میشد . حالا نمیدونم چه اسراری داشتند که حتما 60 فریم باشه ؟ اما بازم نمیدونم تو خود بازی این لبه ها به این صورت مشخص میشه که تو تصاویر شاهد هستیم ؟
 
تو بازیهای که سعی دارن تو محیطش از ابجکتها و اشیاء زیاد یا محیهای باز با سازه های زیاد و بزرگ که نیاز پلیگان زیاد داره مثل همین سخره و یا ساختمان و پالایشگاه هایی تو ریج هست ضعف aa بیشتر به نظر میاد من خودم همیشه برام جای سوال بوده که چرا تو بعضی بازی با وجود اینه aa ندارند ولی ضعف aa زیاد به چشم نمیاد حتی بعضا بهتر از بازی هایی به نظر میان که مثلا 2xaa توش به کار برده شده ! ربطی هم به الگوریتم خاص نداره دلیلش اگه خودت هم فکر کنی اون چیزهایی هست که گفتم .
rage حداقل میتونست از fxaa استفاده کنه که نمیدونم چرا نکردند ولی کلا کافی بود بیخیال 10 فریم از بازی بشن مثلا تو 50 فریم اینا اجرا میشد در عوض حتی میتونستند 4X MSAA به کار ببرن که باعث میشد یکی از تمیزترین گرافیکهای کنسولی را شاهدباشیم و کنارش بازم فریم ریت بازی بسیار بهتر به نسبت بازی های دیگه میشد . حالا نمیدونم چه اسراری داشتند که حتما 60 فریم باشه ؟ اما بازم نمیدونم تو خود بازی این لبه ها به این صورت مشخص میشه که تو تصاویر شاهد هستیم ؟

چه ربطی داره مهندس!!! بازی برای اینکه فریم ریتش ثابت بمونه بعضی جاها داره با رزولوشن 640x720 اجرا میشه اونوقت شما فتوا میدی 10 فریم کم کنن فلان میشه و چنان میشه!!
 
  • Like
Reactions: shefer
چه ربطی داره مهندس!!! بازی برای اینکه فریم ریتش ثابت بمونه بعضی جاها داره با رزولوشن 640x720 اجرا میشه اونوقت شما فتوا میدی 10 فریم کم کنن فلان میشه و چنان میشه!!

تو اصلا فهمیدی من چی گفتم ؟! سازنده میتونسته از MSAA استفاده کنه خب این تکنیک باعث میشد که فریم ریت از دست بدن ولی نخواستن فریم بازی کمتر از 60 بشه . منظورم اینه اینا بجای این کار میتونستند مثلا بازی را 50 فریم یا 45 فریم قفل کنند ولی در عوض براش AA بدند و حتی مشکل کم کردن رزولیشن را هم نداشته باشند .
حالا این نظر ربطی به مهندس بازی و فتوا دادن داشت ؟! یکم اروم تر هم حرف بزنی میشه ها !
 
آخرین ویرایش:
بازی ای كه انجينش بهينه نباشه همين می شه.
نسخه PS3 ـش 7 گيگ نصب داره اونوقت باز مشكل لودينگ تكسچر داره!نسخه 360 هم همينطور ولی باز وضعش بهتره!
ID بايد بيشتر روی اين بازی كار می كرد...هم روی نسخه های كنسولیش و هم روی نسخه PC ـش تا اين مشكلات رو شاهد نبوديم.
اين كه همزمان چند تا هندونه بغل كردن (Doom4,RAGE و Quake) تو اين شكست بی تاثير نبوده...
اميدوارم هر چه زودتر برای همه نسخه ها پچ بدن بيرون.
 
تو اصلا فهمیدی من چی گفتم ؟! سازنده میتونسته از MSAA استفاده کنه خب این تکنیک باعث میشد که فریم ریت از دست بدن ولی نخواستن فریم بازی کمتر از 60 بشه . منظورم اینه اینا بجای این کار میتونستند مثلا بازی را 50 فریم یا 45 فریم قفل کنند ولی در عوض براش AA بدند و حتی مکشل کم کردن رزولیشن را همنداشته باشند .
حالا این نظر ربطی به مهندس بازی و فتوا دادن داشت ؟! یکم اروم تر هم حرف بزنی میشه ها !
مشکل اصلیش همون رزولوشنش هست ! اگر رزولوشن کم نمیشد ، تکسچر بهتر نشون میداد، AA هم انقدر به چشم نمیومد ! وقتی رزولوشن میاد روی 640x720 معلومه تکسچر و AA و ... همه مشکل پیدا میکنن. مشکل از انجین هست که به قول این دوست بالاییمون Optimize به اندازه کافی نبوده
 
MSAA حدودا 5 میلی ثانیه رندریگ تایم میگیره برای هر فریم با توجه به اینکه rage 60 فریم هستش 5 میلی ثانیه از 16 میلی ثانیه برای این بازی امکام پذیر نبود یعنی اگه MSAA میخواستن استفاده کنن باید غید 60 فریم رو میزدن
 
  • Like
Reactions: DieDie
مشکل اصلیش همون رزولوشنش هست ! اگر رزولوشن کم نمیشد ، تکسچر بهتر نشون میداد، AA هم انقدر به چشم نمیومد ! وقتی رزولوشن میاد روی 640x720 معلومه تکسچر و AA و ... همه مشکل پیدا میکنن. مشکل از انجین هست که به قول این دوست بالاییمون Optimize به اندازه کافی نبوده

:lol: تو باز اومدی یه چیزی گفتی رفتی ؟:دی
انجین Optimize نبوده ! دیگه از یه بازی 60 فریم چه انتظاری داشتی ؟ الان زنگ میزنم به کارمک میگم کارمک جون انجینت را طوری طراحی کن که از اول تا اخر بازی زیر 720 رزولیشن داشته باشه ! یعنی کلا subhd بشه و همچنین کلی تو بازی پارگی تصویر به وجود بیار و بازیت را هم زیر 30 فریم رندر کن البته تو بضی صحنه ها حتی 20 فریم بده ! ولی بجش چند تا افکت GOD بده که دوتان بگن وای چه انجینه Optimize شده ای !:دی
من نمیدونم دارم عربی یا چینی صحبت میکنم ؟:دی پسر جان اول و اخر حرفه من اینه ( کاری با رزولیشن کم ندارم !) فقط 10 فریم کم میکردند ولی براش AA میدادند حتی با وجود رزولیشنه کمتر ! چطور تو بازی AW حتی تو رزولیشن نصف به خاطر 4XMSAA حتی یکدونه هم لبه دیده نمیشد اینا که دستشون فوق العاده باز بود به خاطر 60 فریم بودن ! یعنی فقط کافی بود ی بلازی 50 فریم بسازن در عوض یه بازیه تمیز تحویل میدادند با این حال بازم شرایط فرسیم ریت بازی نسبت به بازی های دیگه بسیا بسیار بهتر بود !
مفهموم شد ؟:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or