Multi Platform Diablo IV

سازنده
Blizzard Entertainment
تاریخ انتشار
June 6, 2023
ناشر
Blizzard Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
Diablo_IV_cover_art.png

ناشر : Blizzard Entertainment
سازنده : Blizzard Entertainment
پتلفرم ها : PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
تاریخ عرضه : 16 خرداد سال جاری ساعت 2:30 صبح به وقت تهران

***نکته مهم در مورد بازی اینکه بازی تحریم هست ، برای بازی کردن می تونین از ، ابزار کاهش پینگ (پینگ هیت ، گیم اسیست ، گادپینگ و......) ، وی پی ان که کاری کنه ، نکوری با آی پی اختصاصی ، خرید آی پی اختصاصی و ... استفاده کنید. دیگه بستگی به خودتون و نتتون داره با چی می خواین کار کنین.***

تاریخ عرضه بازی برای کسانی که ورژن دلوکس یا بالاتر رو خریدن ،

North America Early Access:

Pacific Daylight Time (PDT): 4PM, June 1

Eastern Daylight Time (EDT): 7PM, June 1

South America Early Access:

Brasilia Time (BRT): 8PM, June 1

Europe Early Access:

British Summer Time (BST): 12AM, June 2 Central Europe Summer Time (CEST): 1AM, June 2
12 خرداد ساعت 2:30 صبح


Asia and Australia Early Access:

Korea Standard Time (KST): 8AM, June 2 Australian Eastern Daylight Time (AEDT): 10AM, June 2

تاریخ عرضه بازی برای کسانی که ورژن استاندارد رو خریدن ،

North America:

Pacific Daylight Time (PDT): 4PM, June 5

Eastern Daylight Time (EDT): 7PM, June 5

South America:

Brasilia Time (BRT): 8PM, June 5

Europe:

British Summer Time (BST): 12AM, June 6 Central Europe Summer Time (CEST): 1AM, June 6
16 خرداد ساعت 2:30 صبح


Asia and Australia:

Korea Standard Time (KST): 8AM, June 6 Australian Eastern Daylight Time (AEDT): 10AM, June 6

Rod-Fergusson-Drops-Gears-Of-War-To-Take-On-Diablo-At-Blizzard.jpg


Rod Fergusson

سمت : مدیر اجرایی تولید دیابلو 4 و در کنار اون ، رهبری کردن کل فرانچایز دیابلو از شروع Diablo II Resurrected به ایشون سپرده شده.
سوابق : تهیه کننده Gears of War نسخه 1 و 2 ، معاون بخش توسعه Bioshock Infinite ، رهبری کردن Diablo II Resurrected و کار کردن رو بازی های دیگه مثل Bulletstorm ، Lost Plant ، Unreal Tournament 3 و ...


Headshot-Joe-Shely_resize.jpg


Joe Shely

سمت : کارگردان بازی بعد از خروج Luis Barriga در سال 2021
سوابق : کار کردن بر روی World of Warcraft The Burning Crusade , Diablo 3 و Diablo 3 Reaper of Souls


Sebastian_Stepien.jpg


Sebastian Stępień
سمت : مدیر نوآوری
سوابق : کار کردن بر روی سه گانه Witcher و Cyberpunk 2077



photo_2023-03-15_15-46-29.jpg


Tiffany Wat

سمت : تولید کننده ارشد
سوابق : کار کردن بر روی Diablo 3 و Diablo 3 Reaper of Souls


EMVK8pGUcAA90e4.jpg


Careena Kingdom

سمت : کارگردان انیمیشین
سوابق : کار کردن بر روی Heroes of the Storm و Diablo 3

یکی که ادعا می کنه جزو CBT ها بوده ، یه توضیحاتی داده در مورد کانتنت End Game بازی که اینجا ترجمشو میذارم.

1-Whisper of the Dead
مقایسه کرده با بانتی های دیابلو 3

کارهای مختلفی که باید توی مپ انجام بدین ، میتونه شامل دانجن باشه ، ایونت های Open World ، زدن World Boss ، انجام دادن PVP World Boss و ...
با انجام دادن هر کردوم از اینا یک خط زیر مپتون هست که پر میره جلو و وقتی پر بشه باید با یک درختی توی یک شهری (اسم شهر یادش رفته) صحبت کنید تا جایزتونو که یک Bounty Cache هست بگیرین !
درجه سختی ، آسون ! کافیه که همونطور که گفته شد فقط آبجکتیوهای مختلف که تنوعشون هم زیاد رو انجام بدین.میشه به راحتی تنهایی انجامشون داد.
جایزه ، Nightmare Sigil (یکی از بهترین راه های به دست آوردن) ، XP و لجنداری آیتم.

نکته قابل توجهی که من توی کامنتا دیدم پرسیدن ، اینکه میشه مثلا همه خط روی درجه سختی 1 پر کرد تا نزدیک تهش شد بری درجه سختی 4 :D که گفته نه ، هر درجه سختی خط مخصوص به خودشو داره.

2-Helltide Events
مقایسه کرده با ترور زون های دیابلو 2

یک منطقه از مپ که به صورت رندوم انتخاب میشه و آلوده میشه (با رنگ قرمز مشخص میشه) ، جاهایی که آلوده شدن ، دشمنا ، باس ها و ایونت های مختلف بیشتری اونجا Spawn میشه.شامل یه باس خیلی قوی هم میشه به اسم Kixxarth The Forerunner که در منطقه آلوده شده روم می کنه.معمولا باید چند نفر باشین تا بتونین بزنینش ، ولی اگر خیلی آیتم داشته باشین تنهایی هم میشه زد.با کشتن دشمنا تو این منطقه Aberrant Cinders میگیرین که بهتون اجازه میده یک سری Chest (جعبه) توی منطقه باز کنین که بهتون لجنداری های مشخصی رو میده.همچنین توی جعبه های "Fiend Rose" ممکنه باشه (توی بتا باسه ریرول کردن استت های آیتم های لجنداری لازم بود اگر اشتباه نکنم و همینطور آپگریدشون) که هیچ جایه دیگه پیدا نمیشه.
درجه سختی ، به غیر باسی که گفته شد ، میشه بقیه Helltide Events تنهایی انجام داد ، ولی گروهی انجام دادنش به نظر کارآمدتر باشه و راحت تر ، ممکنه اوایل هم که آیتماتون کم باشه کمی سخت باشه تا تنهایی بزنین.
جایزه ، Fiend Rose و لجنداری های مشخص شده.

توی کامنتا گفته بود جعبه های که باز شدن رو نمی تونین باز کنین دوباره ، باید یک مدت بگذره تا دوباره بشه بازشون کرد و اینکه جعبه گرونتر رو باز کنین دلیل نمیشه که حتما Fiend Rose بده ، مثلا جعبه ی ارزونتر ممکنه چندتا Fiend Rose بده ولی جعبه گرونتر حتی یکی هم نده !

3-World Events
دیگه مقایسه نداره :D

توی CBT حدودا هر یک ساعت یک World Boss میامده که نیم ساعت قبل اینکه بیاد برای همه یک پیغام میامده ، توی مپ هم روشن میشده (درست مثل بتا) این مدل باس ها همیشه در یک مکان مشخص که از قبل براشون مشخص شده Spawn میشن (تو مپ پراکنده هستن) و هیچوقت همینطوری رندوم توی مپ Spawn نمیشن.اگر درست یادش باشه ، باید حتما اونجایی که World Boss میخواد Spawn بشه رو روشن کرده باشین (FOG نباشه) تا آیکونشو ببینین.

درجه سختی ، تقریبا خیلی سخت اوایل بازی و خیلی آسون وقتی که آیتم داشته باشین.
جایزه ، Scattered Prism (می تونین باهاش آیتم هاتون رو سوکت دار کنین ، جایه دیگم پیدا نمیشه) و همینطوری لجنداری آیتم میده.

یکی توی کامنتا پرسیده بود تنها میشه World Boss رو زد ، که گفته بود بله مشکلی نداره وقتی خیلی Gear Up شدی میشه کاملا تنهایی زدشون.

4-PVP Area Farming
توی کامنتا یک CBT پلیر دیگه مقایسه کرده بود با Open World PVP WOW

چه خوشتون بیاد از PVP چه خوشتون نیاد ، PVP Area یکی از بهترین راه های گرفتن لجنداری هست (حداقل توی CBT که اینطور بوده)
توی منطقه علاوه بر پلیرهای دیگه کلی PVE هم هست که میشه Seed of Hatred فارم کرد (حتی آیتم های معمولی خوبی هم دراپ میشه) این Seed of Hatred که گفته شد رو می تونین با PVP Altars ها تبدیلشون کنین و Gamble (شرطبندی) کنین و آیتم های مختلف بگیرین.یکی سری آیتم کاسمتیک هم میده.
یک قابلیت هست به اسمه Bloodmarking که وقتی خودتو Bloodmark کنی می تونی به همه پلیرهای حمله کنه (حتی اونایی که فعالش نکردن) اینطوری Seed of Hatred بیشتری میگیری (همون Hostile Mode) یا می تونی انتخاب کنی که Bloodmarking رو فعال نکنی و با بقیه پلیرهایی که فعالش نکردن برین و فقط فارم PVE کنین.هرچند این باعث نمیشه که کسانی که فعالش کردن نتونن بهتون حمله کنن.

درجه سختی ، کاملا بستگی داره که چه کسایی خودشون رو Bloodmarking کردن و اینکه دارین تنهایی میرین یا با گروه ، یک باس هم توی منطقه هست به اسمه Khazra Abomination که روم میکنه.در کل گفته کسایی که با گروه میرن راحت تر خواهند بود.
جایزه ، Seed of Hatred که همونطور که گفته شد میشه باهاشون Gamble کرد و آیتم گرفت ، خوده PVE آیتم های مختلف میندازه که لجنداری هم جزوشون هست.

گفته بود توی کامنتا اگر HC برین و بمیرین اونجا باسه همیشه مردین :D (فکر کنم هیچ کارکتر HC ارزش نداشته باشه باسش بره اینجا)

5-Nightmare Dungeons
مقایسه کرده با همون اکسپنشن ها یا Map های Path of Exile

جملشو با این قضیه شروع میکنه که ، سخت ترین کانتنت End Game رو گذاشتم آخر سر بهتون بگم ! با Nightmare Sigil هایی که پیدا کردیم یا ساختیم (توسط Occulist) می تونیم یک دانجن رو آلوده کنیم و یک سری Affixes جدید بهش اضافه کنیم.دانجی که آلوده شده میشه راحت با Teleport کردن واردش شد.داخل دانجن بر اساس سطح Nightmare Sigil ـی که استفاده کردیم ، دشمنا قوی تر میشن ، مثلا Nightmare Sigil تایر 66 دشمنارو لول 120 میکنه.مکانیک دانجن عوض نمیشه (به عنوان مثال هنوزم باید برین دوتا تیکه بیارین یک در باز کنین بعد همرو بکشین تا به باس برسین :D) ولی مقدار و تنوع دشمنا خیلی بیشتر میشه و نوعی که مجبورین پلی بدین (مثلا یک Affix همرو برقی میکنه) فرق می کنه و هر کدوم از Affix ها باعث میشن تنوع ایجاد بشه توی مدل پلی دادنتون.میگه حتی مکانیسم هایی هست که One-Hit بشین باهاشون !

درجه سختی ، سخت ترین کانتنت PVE برای End Game که توی CBT دیده.رفتن به درجه سختی 4 و انجام دادن Tier 100 اگر متاترین بیلدهارو نخواد ، قطعا عالیتریناشو میخواد.کاملا میشه به صورت تنهایی انجامشون داد ، اما چند نفره رفتشون میتونه کارآمدتر باشه چون وقتی که بمیرین بقیه می تونین همونجایی که هستین بلندتون کنن و از تعداد محدود Revive که دارین کم نمیشه (تنهایی هم برین می تونین می تونین تعداد محدودی Revive بشین)
جایزه ، Glyphs (یادش نیست اگر تنها منبع به دست آوردشون باشه) و همینطور لول آپ کردن Glyphs ها که تنها منبعشون همین Nightmare Sigil ها هست.آخر دانجن می تونین لول آپ کنین Glyphs ـی که دارین.
Glyphs چیه ؟ یک سری ایتم که بهتون یک سری Passive Bouns های خفنی میده ! مثل همون لجنداری جم های دیابلو 3 ، بعد اینارو به عنوان سوکت توی Paragon ـتون استفاده می کنین.

یک سوال جالب پرسیده بود ، اگر کارکتر HC داشته باشی و اینارو بری و بمیری ، بازم همیشگی حساب میشه ؟ که گفته بود آره ! بعد یکی پرسید جایزه های بیشتری میدن با HC بری چون صرفا Revive نداری ، که گفته بود اینشو دیگه نمیدونم :D

1685259558752.png

اولین سیزن بازی چند هفته بعد از عرضه نهایی بازی میاد ، زمان هر سیزن حدود سه ماه اعلام شده پس در نتیجه هر سال چهار سیزن خواهیم داشت.هر سیزن شامل یک سری Objective تعیین شده میشه و یک Battlepass که شامل دو بخش Free و Premium هست.
بخش اول ، Objective هایی که باید انجام بدین ، مثلا کشتن چندتا باس ، زدن چندتا نوع دشمن خاص ، خرج کردن فلان قدر گولد و .... همون چیزای عادی که تو اکثر بازیا هست ، هر سیزن چندتا چپتر از این بخش رو داره که با کامل کردن هرکدومش میرین چپتر بعد و آخر هم چپتر یک سری جایزه میگرین.در کل یه حالت Soft Achievement طور داره.
حالا میرسیم به بتل پس ، همونطور که بهتون گفتم ، شامل دوتا بخش پولی و مجانی میشه ، هر بتل پس طبق اعلام بلیزارد چیزی حدود 70-75 ساعت طول میکشه تا همه تایرهاشو بشه باز کرد.بتل پس شامل یک سری بوست کارکتر و اتفاقات دیگه که تاثیر روی Progression داره میشه ولی نکته مهم اینکه این بخش در حقیقت همون بخش مجانی بتل پس هست که برای همه بازه ! حتی کسانی که بتل پس رو خریدن نمی تونن با خرید تایرهای بتل پس زودتر به این بوست ها برسن ، چون یا یک سری پیش نیازها لازم داره مثل به لول خاصی رسیدن یا یک سری پیش نیاز های دیگه ! احتمالا یک سری جایزه مجانی دیگه هم توی بتل پس باشه.حالا میرسیم به بخش بتل پس پولی یا همون خرید بتل پس ، که این بخشم فقط شامل Cosmetic و Skin هایی میشه که برای شکل و شمایل کارکترون استفاده میشه یا همون Transmog کردن ، در نتیجه به هیچ عنوان هیچ سازوکار P2W بودنی حداقل برای بتل پس ها و سیزن ها وجود نداره ! چون حتی همونطور که گفته شد بوست ها برای همه مجانی هست و حتی با پول هم نمیشه سریعتر بازشون کرد.

دوتا از قابلیت های جدیدی که به گیم پلی اضافه شده رو می خوام توضیح بدم ،

Lucky Hit

فرض میگیریم که شما جادوگر بازی می کنین و همچین اسکیلی دارین ، Frost Bolt: 30% Lucky Hit Chance
حالا یه سلاحی پیدا می کنین که بهتون اینو میده ، On Lucky Hit: Up to 5% chance to execute
با توجه به توضیحات بالا ، یعنی تقریبا از هر 3 تا هیتی که بزنین (که اینجا میشه Frost Bolt) شما 1 به 20 (یعنی 5%) شانس دارین لاکی هیت بزنین ! (که میشه On Lucky Hit)

به صورت ساده تر ، چنددرصد شانس دارین تا یک اتفاق دیگه که اونم چنددرصد شانس داره فعال بشه ، براتون انجام بشه ! (جدا نمی دونم طراح این سیستم کدوم آدم مریضی بوده توی بلیز :D)

حالا فرض میگیریم شما این گیرهارو پیدا می کنین ،

Gauntlets -- +10% Lucky Hit Chance
Ring -- +30% Lucky Hit Chance
Helmet -- Lucky Hit: Up to 5% chance to make the target vulnerable

اینجا یکم قضیه پیچیده میشه (نکه همینطوریشم پیچیده نبود :D)

باسه حساب کردنش میایم ،

شانس پایه * (مجموع شانس های اضافی) = شانس ضربه شانس
=
(30 * (100 + 10 + 30)) / 100 (برای بدست آوردن مقدار درصد واقعی بر 100 تقسیم کنید)
=
0.3 * (1 + 0.1 + 0.3)
=
0.3 * (1.4)
=
0.42

حالا شما Frost Bolt ـتون 42% شانس داره لاکی هیت بزنه.پس یعنی از هر 100 تا Frost Bolt که بزنین ، 42 تاشون 5 درصد شانس دارن تارگت رو مستقیم بکشن / همونقدرم هم (5 درصد) شانس دارن تارگتتون رو Vulnerable کنن.

قابلیت بعدی
Overpowered


این یکی خیلی آسونه (خداروشکر!) ، یه شانس 3 درصدی هست ، که شما براساس میزان کلی Life و Fortified Life یه دمیج بیشتری میدین ! (ساده ترین توضیح)
نمیشه شانسشو بیشتر کرد و همیشه 3 درصد هست.

لاکی هیت من توی روگ و سورسرر خیلی دیدم ، اورپاور هم انگار بیشتر برای بیلدهای دروید استفاده میشه و بقیه کلس ها خیلی باهاش بیلدی ندارن.
 
آخرین ویرایش:

Pedirahimzadeh

کاربر سایت
Jun 24, 2015
392
نام
پدرام
یه سوال از دوستان ، کسی که تا حالا همچنین بازی تو عمرش نکرده ، میتونه به راحتی این بازی رو یاد بگیره و ازش لذت ببره یا نه ؟ :D
آقا من خیلی وقته میخواستم یک پستی اینجا بابت تجربه خودم اینجا بزارم و نظر خودم رو بعد از حدودا +80 ساعت بازی بگم , پست شما رو که دیدم گفتم الان وقتشه دیگه ...

اول از همه بگم که من تا قبل از دیابلو 4 - تقریبا تجربه ی هیچ نسخه ی از این بازی رو نداشتم - البته در یک بازه زمانی (حدودا ده سال پیش) Diablo 3 رو بازی کرده بودم - اما شاید یک ساعت , در اون زمان , نسبت به سن و تفکراتم نتونسته بودم ارتباطی با این بازی بگیرم ...
و دوم اینکه تمام تعریفاتم از تجربه ی شخصیم بر روی کنسول پلی استیشن 5 و اینترنت آسیاتک (همراه با Share کردن اینترنت از روی سرویس GearupBooster) هستش .

داستان بازی یا روایت کلی این دنیا بی نهایت بزرگ / گیرا / عمیق و نسبتا پیچیده طراحی شده - مخصوصا برای من و شمایی که هیچ ایده ی از روایت چندین ساله ی این فرنچایز نداشتیم و نداریم - پس اول از هم خیلی نیازه که برای ارتباط با این بازی متوجه بشید روایت بازی در چه مقطع زمانی واقع شده - شخصیت ها چقدر عمیق هستند - دنیای بازی چگونه ساخته و پرداخته شده و ... - بهترین مرجع هم برای درک بهتر این قضایا (به نظر من) یوتیوب هست - خیلی ساده میتونید ریزترین جزئیات داستانی این دنیا رو توسط فن بیس بازی دنبال کنید - البته یک کار خوبی که برای این بازی در نظر گرفته شده این هست که در چنل رسمی بازی (یوتیوب) , طی چند ویدئوی مختصر و بسیار مفید - یک روایت کلی از داستان رو هم با بهترین کیفیت پخش کردن (قبل از عرضه ی نسخه ی جدید) - که دیدن این ویدئوها هم خالی از لطف نیست - قشنگ میتونه تکه های پازل این روایت رو براش ما کنار هم بچینه تا آماده تجربه ی نسخه ی جدید باشید - اگر عاشق دنیاهای فانتزی و گسترده (رده سنی بزرگ سال) باشید - امکان نداره بتونید تشنگی خودتون رو برای تجربه ی این بازی در نظر نگیرید

گیمپلی و هسته ی اصلی گیمپلی بازی اصلا چیز سختی نیست - یعنی یاد گیری اولییش تو همون دقایق اولیه بازی براتون شکل میگیره - اما چیزی که بازی رو بخش به بخش براتون جذاب تر میکنه - ترکیب این الگوهای بازی با هم دیگست - بازی در مواقعی به قدری حساس و جدی میشه که اگر کسی از بیرون کنترلر شما رو در دستتون ببینه - حس میکنه دارید کمبوهای پیچیده مرتال کمبتی چیزی رو میزنید که اینقدر از دکمه ها استفاده میکنید :D

ترکیب فضاسازی های بی نهایت فوق العاده + موسیقی متن های بسیار بسیار زیبا + گستردگی لایه های پیچیده در طراحی شخصیت کاربر - واقعا میتونه یک تجربه بسیار بسیار دلچسب رو برای هر کاربری تو این صنعت رقم بزنه
واقعا بی راه نیست که گفته بشه شاید هر ده سال! فقط یک بازی میتونه در این ابعاد , در این ژانر اینقدر خوش بدرخشه - البته من در این مدت متوجه شدم که بازی های دیگه ی هم در این ساب ژانر وجود دارند که به مراتب شاید پیچیده تر طراحی شده باشن - اما باور کنین همین قدر هم که در این بازی المان ها رو شاهد هستیم - برای این بسته ی کلی از نظر من بسیار کافیست (فضاسازی - شخصیت ها - بالانس ها - موسیقی و ...)

میدونم و خوندم که شاید یک طرفدار سرسختی از این ساب ژانر تشنه ی تجربه ی چند هزار ساعته از این بازیه - ولی از نظر من با توجه به بسته ی کلی طراحی شده برای این بازی - همین چیزی هم که امروز شاهدش هستیم واقعا حیرت انگیزه
در این مقطع زمانی که صنعت گیم , نسبت به بزرگ تر شدن محصولات , از همیشه روندساخت پیچیده تری رو دنبال میکنه - محصول نهایی این بازی واقعا حیرت انگیزه

چقدر تنوع دشمن! چقدر تنوع محیطی! چقدر تنوع مسیری! چقدر تنوع مبارزه ی! چقـــدر تنوع فعالیتی!! چقدر تنوع کازمتیکی!! بعد چقدر اینها تمیز و شیک (بجز اون بخش پر شدن جِم ها در اینونتوری:D) در این بازی گنجونده شده
بازی به این وسعت تقریبا هیچ صفحه ی بارگذاری خاصی نداره - در عرض 10 ثانیه میتونید از منوی کنسول به صفحه ی بازی برسید - طولانی ترین لودینگ اسکرین ها بیشتر از سه ثانیه طول نمیکشن (البته اگر باگ نخوره و بی نهایت نشه :D)
هنوز که هنوزه بعد از این همه ساعت بازی - من تعجب میکنم چطور یک بازی با این مکانیزم های پیچیده طراحی در شخصیت ها (منظور همون بیلد آپ هاست) میتونه دشمنان بازی رو بر اساس مد کو-آپ بالانس کنه
یعنی این منطقه های هلتاید - نایت مر دانجن ها - وورد باس ها در کسری از ثانیه بالانس کلی خودتون و اسکواد رو تشخیص میده و اجرا میکنه :-??

البته! تا این رو یادم نرفته اضافی کنم , بازی طبق تجربه ی من , در مقاطعی دچار ضعف هم هست - چه میخواد ضعف های سروری باشه / چه میخواد ضعف های تشخیص هوش مصنوعی و ترقیب پلیر برای بازی بیشتر بعد از یک مقطع خاصی باشه - اگر فرصت شد در آینده بیشتر در این مورد مینویسم

اما تا اون روز


من به همه ی دوستانی که از بیرون از این مرزبندی بازی , به بازی نگاه میکنن و ترسی از این دارن که هیچ ایده ی ندارن بازی چی میگه / چیکار میخواد بکنه و ... , پیشنهاد میکنم بازی رو تجربه کنید
اگر مشکل اینترنتی جهت دسترسی به سرورهای بازی و مهم تر از اون! نوسان اینترنتی ندارید - حتما بازی رو تهیه و تجربه کنید 🌹
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
آقا من خیلی وقته میخواستم یک پستی اینجا بابت تجربه خودم اینجا بزارم و نظر خودم رو بعد از حدودا +80 ساعت بازی بگم , پست شما رو که دیدم گفتم الان وقتشه دیگه ...

اول از همه بگم که من تا قبل از دیابلو 4 - تقریبا تجربه ی هیچ نسخه ی از این بازی رو نداشتم - البته در یک بازه زمانی (حدودا ده سال پیش) Diablo 3 رو بازی کرده بودم - اما شاید یک ساعت , در اون زمان , نسبت به سن و تفکراتم نتونسته بودم ارتباطی با این بازی بگیرم ...
و دوم اینکه تمام تعریفاتم از تجربه ی شخصیم بر روی کنسول پلی استیشن 5 و اینترنت آسیاتک (همراه با Share کردن اینترنت از روی سرویس GearupBooster) هستش .

داستان بازی یا روایت کلی این دنیا بی نهایت بزرگ / گیرا / عمیق و نسبتا پیچیده طراحی شده - مخصوصا برای من و شمایی که هیچ ایده ی از روایت چندین ساله ی این فرنچایز نداشتیم و نداریم - پس اول از هم خیلی نیازه که برای ارتباط با این بازی متوجه بشید روایت بازی در چه مقطع زمانی واقع شده - شخصیت ها چقدر عمیق هستند - دنیای بازی چگونه ساخته و پرداخته شده و ... - بهترین مرجع هم برای درک بهتر این قضایا (به نظر من) یوتیوب هست - خیلی ساده میتونید ریزترین جزئیات داستانی این دنیا رو توسط فن بیس بازی دنبال کنید - البته یک کار خوبی که برای این بازی در نظر گرفته شده این هست که در چنل رسمی بازی (یوتیوب) , طی چند ویدئوی مختصر و بسیار مفید - یک روایت کلی از داستان رو هم با بهترین کیفیت پخش کردن (قبل از عرضه ی نسخه ی جدید) - که دیدن این ویدئوها هم خالی از لطف نیست - قشنگ میتونه تکه های پازل این روایت رو براش ما کنار هم بچینه تا آماده تجربه ی نسخه ی جدید باشید - اگر عاشق دنیاهای فانتزی و گسترده (رده سنی بزرگ سال) باشید - امکان نداره بتونید تشنگی خودتون رو برای تجربه ی این بازی در نظر نگیرید

گیمپلی و هسته ی اصلی گیمپلی بازی اصلا چیز سختی نیست - یعنی یاد گیری اولییش تو همون دقایق اولیه بازی براتون شکل میگیره - اما چیزی که بازی رو بخش به بخش براتون جذاب تر میکنه - ترکیب این الگوهای بازی با هم دیگست - بازی در مواقعی به قدری حساس و جدی میشه که اگر کسی از بیرون کنترلر شما رو در دستتون ببینه - حس میکنه دارید کمبوهای پیچیده مرتال کمبتی چیزی رو میزنید که اینقدر از دکمه ها استفاده میکنید :D

ترکیب فضاسازی های بی نهایت فوق العاده + موسیقی متن های بسیار بسیار زیبا + گستردگی لایه های پیچیده در طراحی شخصیت کاربر - واقعا میتونه یک تجربه بسیار بسیار دلچسب رو برای هر کاربری تو این صنعت رقم بزنه
واقعا بی راه نیست که گفته بشه شاید هر ده سال! فقط یک بازی میتونه در این ابعاد , در این ژانر اینقدر خوش بدرخشه - البته من در این مدت متوجه شدم که بازی های دیگه ی هم در این ساب ژانر وجود دارند که به مراتب شاید پیچیده تر طراحی شده باشن - اما باور کنین همین قدر هم که در این بازی المان ها رو شاهد هستیم - برای این بسته ی کلی از نظر من بسیار کافیست (فضاسازی - شخصیت ها - بالانس ها - موسیقی و ...)

میدونم و خوندم که شاید یک طرفدار سرسختی از این ساب ژانر تشنه ی تجربه ی چند هزار ساعته از این بازیه - ولی از نظر من با توجه به بسته ی کلی طراحی شده برای این بازی - همین چیزی هم که امروز شاهدش هستیم واقعا حیرت انگیزه
در این مقطع زمانی که صنعت گیم , نسبت به بزرگ تر شدن محصولات , از همیشه روندساخت پیچیده تری رو دنبال میکنه - محصول نهایی این بازی واقعا حیرت انگیزه

چقدر تنوع دشمن! چقدر تنوع محیطی! چقدر تنوع مسیری! چقدر تنوع مبارزه ی! چقـــدر تنوع فعالیتی!! چقدر تنوع کازمتیکی!! بعد چقدر اینها تمیز و شیک (بجز اون بخش پر شدن جِم ها در اینونتوری:D) در این بازی گنجونده شده
بازی به این وسعت تقریبا هیچ صفحه ی بارگذاری خاصی نداره - در عرض 10 ثانیه میتونید از منوی کنسول به صفحه ی بازی برسید - طولانی ترین لودینگ اسکرین ها بیشتر از سه ثانیه طول نمیکشن (البته اگر باگ نخوره و بی نهایت نشه :D)
هنوز که هنوزه بعد از این همه ساعت بازی - من تعجب میکنم چطور یک بازی با این مکانیزم های پیچیده طراحی در شخصیت ها (منظور همون بیلد آپ هاست) میتونه دشمنان بازی رو بر اساس مد کو-آپ بالانس کنه
یعنی این منطقه های هلتاید - نایت مر دانجن ها - وورد باس ها در کسری از ثانیه بالانس کلی خودتون و اسکواد رو تشخیص میده و اجرا میکنه :-??

البته! تا این رو یادم نرفته اضافی کنم , بازی طبق تجربه ی من , در مقاطعی دچار ضعف هم هست - چه میخواد ضعف های سروری باشه / چه میخواد ضعف های تشخیص هوش مصنوعی و ترقیب پلیر برای بازی بیشتر بعد از یک مقطع خاصی باشه - اگر فرصت شد در آینده بیشتر در این مورد مینویسم

اما تا اون روز


من به همه ی دوستانی که از بیرون از این مرزبندی بازی , به بازی نگاه میکنن و ترسی از این دارن که هیچ ایده ی ندارن بازی چی میگه / چیکار میخواد بکنه و ... , پیشنهاد میکنم بازی رو تجربه کنید
اگر مشکل اینترنتی جهت دسترسی به سرورهای بازی و مهم تر از اون! نوسان اینترنتی ندارید - حتما بازی رو تهیه و تجربه کنید 🌹

مثل همیشه بسیار شیوا و قشنگ نوشته بودی ، من پستاتو توی بتلفیلد 2024 دنبال میکردم اونجام خیلی خوب بود (البته یکم اونجا BIAS داشتی که خوب آی پی مورد علاقت بود)

پیرو این صحبتا ، اصلا از بازی نترسین :D چون احساس می کنم یکسری ، همیچن ترس ریزی دارن از اینکه بیان تو بازی و چه خبره و قرار چی بشه ، اولش ممکنه یکم overwhelming باشه ، ولی بازی رو خیلی تونستن خوب طراحی کنن تا در عین هاردکور بود بتونه کژوال هم باشه.یه امتحانی بکنین ، فکر نکنم بدتون بیاد (مخصوصا اگر این سبک بازی ها ، یا بازی های مثل Hades یا بازی های قدیمی تر مثل Alien Shooter رو دوست دارین)
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
چقدر سرویس گادپینگ آشغاله، پر پکت لاس و لگ
گیرآپ 50 تومن گرونتره به مراتب بهتره واقعا عالیه گیرآپ
کلا هیچ vpn و سرویسی در حال حاضر کیفیتی بهتر از گیرآپ نداره تو این بازی! به طرز عجیبی هم خیلی خوبه و هم کلی اپشن سرور داره.
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
اقا من از دار دنیا ۲ تا کنسول دارم و یه موبایل.
میتونم diablo iv بازیکنم یا لپتاپ لازمه؟
با لپتاپ خیلی راحته و بهترین روشه برای وصل شدن. یکسری از دوستان هستن با گوشی vpn رو فایو شیر میکنن اوکین گویا. xbox رو نمیدونم که میشه اینکارو کرد یا نه
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,409
نام
aliakbar
با لپتاپ خیلی راحته و بهترین روشه برای وصل شدن. یکسری از دوستان هستن با گوشی vpn رو فایو شیر میکنن اوکین گویا. xbox رو نمیدونم که میشه اینکارو کرد یا نه
اگه با گوشی بشه که خیلی خوبه
کنسول رو بتونم vpn وصل کنم حله؟
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
اگه با گوشی بشه که خیلی خوبه
کنسول رو بتونم vpn وصل کنم حله؟
اره فقط باید یجوری کنسول رو به vpn (یا اگه لپ تاپ باشه به این سرویسای کاهش پینگ) وصل کنی که ip این خراب شده ایرانو تغییر بده. اون منوی اول بازی رو رد کنی تمومه.
البته پینگتم باید خوب باشه با اون vpn چون وسط فایت اینا هی لگ میندازه شدیدا رو مخه.
 
  • Like
Reactions: sopranus

hadi_gamer

کاربر سایت
Oct 2, 2005
1,199
نام
هادی
سلام بچه ها دو تا مورد
۱- آدرس دیسکورد کلن رو بدید
۲- سختی ورلد تیر توی سختی داستان بازی تاثیر داره؟منظورم مبارزه با لیلیثه.ورلد تیر ۱ آسونتره؟
 

Kaiki

کاربر سایت
Feb 1, 2013
1,572
نام
بهنام
سلام بچه ها دو تا مورد
۱- آدرس دیسکورد کلن رو بدید
۲- سختی ورلد تیر توی سختی داستان بازی تاثیر داره؟منظورم مبارزه با لیلیثه.ورلد تیر ۱ آسونتره؟
Join the ⚔NimaTyrael Army⚔ Discord Server!
ندیدم دیگه بچه ها زیاد پلی بدن توی خوده کلن هم نگاه میکنم برعکسه روزای اول معمولا 3/4 نفر انلاینن ظاهرا همه منتظرن سیزن بیاد

بله کلا همه چی اسون تره
 

AhmadGr

کاربر سایت
Jan 17, 2014
984
نام
Ahmad
سلام اومدم از کسی که چنل دیسکورد رو ساخته تشکر کنم بابت قوانین چنل مخصوصا اون سه چهار خط مونده به آخر ❤️
رفقا همه مکس لول شدن بازی رو جویدن من دیر اومدم هیچوقت کسی نیست بازی کنه 😁 دوستان اگر کسی تازه شروع کرده بیاد باهم بریم
 
  • Like
Reactions: just_p30

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
سلام اومدم از کسی که چنل دیسکورد رو ساخته تشکر کنم بابت قوانین چنل مخصوصا اون سه چهار خط مونده به آخر ❤️
رفقا همه مکس لول شدن بازی رو جویدن من دیر اومدم هیچوقت کسی نیست بازی کنه 😁 دوستان اگر کسی تازه شروع کرده بیاد باهم بریم

من هم به خاطر امتحانا هنوزم نتونستم به طور شایسته پلی بدم 🤣 تازه ۹۰ شدم -.- نگرانم نباش سیزن میاد ماه دیگه باز باید از صفر بزنیم.
 
  • Like
Reactions: AhmadGr

AhmadGr

کاربر سایت
Jan 17, 2014
984
نام
Ahmad
دم اونی که اولین بار گیرآپ بوستر رو معرفی‌ کرد گرم واقعا.... چقدر خفنه از روزی که بازی رو گرفتم عاااالی بوده امشب رکورد زدم پینگم ۴۴ شده انقدر بازی روون شده دارم دیوونه میشم 😁
20230630_004343.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر