Multi Platform Diablo IV

سازنده
Blizzard Entertainment
تاریخ انتشار
June 6, 2023
ناشر
Blizzard Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
Diablo_IV_cover_art.png

ناشر : Blizzard Entertainment
سازنده : Blizzard Entertainment
پتلفرم ها : PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
تاریخ عرضه : 16 خرداد سال جاری ساعت 2:30 صبح به وقت تهران

***نکته مهم در مورد بازی اینکه بازی تحریم هست ، برای بازی کردن می تونین از ، ابزار کاهش پینگ (پینگ هیت ، گیم اسیست ، گادپینگ و......) ، وی پی ان که کاری کنه ، نکوری با آی پی اختصاصی ، خرید آی پی اختصاصی و ... استفاده کنید. دیگه بستگی به خودتون و نتتون داره با چی می خواین کار کنین.***

تاریخ عرضه بازی برای کسانی که ورژن دلوکس یا بالاتر رو خریدن ،

North America Early Access:

Pacific Daylight Time (PDT): 4PM, June 1

Eastern Daylight Time (EDT): 7PM, June 1

South America Early Access:

Brasilia Time (BRT): 8PM, June 1

Europe Early Access:

British Summer Time (BST): 12AM, June 2 Central Europe Summer Time (CEST): 1AM, June 2
12 خرداد ساعت 2:30 صبح


Asia and Australia Early Access:

Korea Standard Time (KST): 8AM, June 2 Australian Eastern Daylight Time (AEDT): 10AM, June 2

تاریخ عرضه بازی برای کسانی که ورژن استاندارد رو خریدن ،

North America:

Pacific Daylight Time (PDT): 4PM, June 5

Eastern Daylight Time (EDT): 7PM, June 5

South America:

Brasilia Time (BRT): 8PM, June 5

Europe:

British Summer Time (BST): 12AM, June 6 Central Europe Summer Time (CEST): 1AM, June 6
16 خرداد ساعت 2:30 صبح


Asia and Australia:

Korea Standard Time (KST): 8AM, June 6 Australian Eastern Daylight Time (AEDT): 10AM, June 6

Rod-Fergusson-Drops-Gears-Of-War-To-Take-On-Diablo-At-Blizzard.jpg


Rod Fergusson

سمت : مدیر اجرایی تولید دیابلو 4 و در کنار اون ، رهبری کردن کل فرانچایز دیابلو از شروع Diablo II Resurrected به ایشون سپرده شده.
سوابق : تهیه کننده Gears of War نسخه 1 و 2 ، معاون بخش توسعه Bioshock Infinite ، رهبری کردن Diablo II Resurrected و کار کردن رو بازی های دیگه مثل Bulletstorm ، Lost Plant ، Unreal Tournament 3 و ...


Headshot-Joe-Shely_resize.jpg


Joe Shely

سمت : کارگردان بازی بعد از خروج Luis Barriga در سال 2021
سوابق : کار کردن بر روی World of Warcraft The Burning Crusade , Diablo 3 و Diablo 3 Reaper of Souls


Sebastian_Stepien.jpg


Sebastian Stępień
سمت : مدیر نوآوری
سوابق : کار کردن بر روی سه گانه Witcher و Cyberpunk 2077



photo_2023-03-15_15-46-29.jpg


Tiffany Wat

سمت : تولید کننده ارشد
سوابق : کار کردن بر روی Diablo 3 و Diablo 3 Reaper of Souls


EMVK8pGUcAA90e4.jpg


Careena Kingdom

سمت : کارگردان انیمیشین
سوابق : کار کردن بر روی Heroes of the Storm و Diablo 3

یکی که ادعا می کنه جزو CBT ها بوده ، یه توضیحاتی داده در مورد کانتنت End Game بازی که اینجا ترجمشو میذارم.

1-Whisper of the Dead
مقایسه کرده با بانتی های دیابلو 3

کارهای مختلفی که باید توی مپ انجام بدین ، میتونه شامل دانجن باشه ، ایونت های Open World ، زدن World Boss ، انجام دادن PVP World Boss و ...
با انجام دادن هر کردوم از اینا یک خط زیر مپتون هست که پر میره جلو و وقتی پر بشه باید با یک درختی توی یک شهری (اسم شهر یادش رفته) صحبت کنید تا جایزتونو که یک Bounty Cache هست بگیرین !
درجه سختی ، آسون ! کافیه که همونطور که گفته شد فقط آبجکتیوهای مختلف که تنوعشون هم زیاد رو انجام بدین.میشه به راحتی تنهایی انجامشون داد.
جایزه ، Nightmare Sigil (یکی از بهترین راه های به دست آوردن) ، XP و لجنداری آیتم.

نکته قابل توجهی که من توی کامنتا دیدم پرسیدن ، اینکه میشه مثلا همه خط روی درجه سختی 1 پر کرد تا نزدیک تهش شد بری درجه سختی 4 :D که گفته نه ، هر درجه سختی خط مخصوص به خودشو داره.

2-Helltide Events
مقایسه کرده با ترور زون های دیابلو 2

یک منطقه از مپ که به صورت رندوم انتخاب میشه و آلوده میشه (با رنگ قرمز مشخص میشه) ، جاهایی که آلوده شدن ، دشمنا ، باس ها و ایونت های مختلف بیشتری اونجا Spawn میشه.شامل یه باس خیلی قوی هم میشه به اسم Kixxarth The Forerunner که در منطقه آلوده شده روم می کنه.معمولا باید چند نفر باشین تا بتونین بزنینش ، ولی اگر خیلی آیتم داشته باشین تنهایی هم میشه زد.با کشتن دشمنا تو این منطقه Aberrant Cinders میگیرین که بهتون اجازه میده یک سری Chest (جعبه) توی منطقه باز کنین که بهتون لجنداری های مشخصی رو میده.همچنین توی جعبه های "Fiend Rose" ممکنه باشه (توی بتا باسه ریرول کردن استت های آیتم های لجنداری لازم بود اگر اشتباه نکنم و همینطور آپگریدشون) که هیچ جایه دیگه پیدا نمیشه.
درجه سختی ، به غیر باسی که گفته شد ، میشه بقیه Helltide Events تنهایی انجام داد ، ولی گروهی انجام دادنش به نظر کارآمدتر باشه و راحت تر ، ممکنه اوایل هم که آیتماتون کم باشه کمی سخت باشه تا تنهایی بزنین.
جایزه ، Fiend Rose و لجنداری های مشخص شده.

توی کامنتا گفته بود جعبه های که باز شدن رو نمی تونین باز کنین دوباره ، باید یک مدت بگذره تا دوباره بشه بازشون کرد و اینکه جعبه گرونتر رو باز کنین دلیل نمیشه که حتما Fiend Rose بده ، مثلا جعبه ی ارزونتر ممکنه چندتا Fiend Rose بده ولی جعبه گرونتر حتی یکی هم نده !

3-World Events
دیگه مقایسه نداره :D

توی CBT حدودا هر یک ساعت یک World Boss میامده که نیم ساعت قبل اینکه بیاد برای همه یک پیغام میامده ، توی مپ هم روشن میشده (درست مثل بتا) این مدل باس ها همیشه در یک مکان مشخص که از قبل براشون مشخص شده Spawn میشن (تو مپ پراکنده هستن) و هیچوقت همینطوری رندوم توی مپ Spawn نمیشن.اگر درست یادش باشه ، باید حتما اونجایی که World Boss میخواد Spawn بشه رو روشن کرده باشین (FOG نباشه) تا آیکونشو ببینین.

درجه سختی ، تقریبا خیلی سخت اوایل بازی و خیلی آسون وقتی که آیتم داشته باشین.
جایزه ، Scattered Prism (می تونین باهاش آیتم هاتون رو سوکت دار کنین ، جایه دیگم پیدا نمیشه) و همینطوری لجنداری آیتم میده.

یکی توی کامنتا پرسیده بود تنها میشه World Boss رو زد ، که گفته بود بله مشکلی نداره وقتی خیلی Gear Up شدی میشه کاملا تنهایی زدشون.

4-PVP Area Farming
توی کامنتا یک CBT پلیر دیگه مقایسه کرده بود با Open World PVP WOW

چه خوشتون بیاد از PVP چه خوشتون نیاد ، PVP Area یکی از بهترین راه های گرفتن لجنداری هست (حداقل توی CBT که اینطور بوده)
توی منطقه علاوه بر پلیرهای دیگه کلی PVE هم هست که میشه Seed of Hatred فارم کرد (حتی آیتم های معمولی خوبی هم دراپ میشه) این Seed of Hatred که گفته شد رو می تونین با PVP Altars ها تبدیلشون کنین و Gamble (شرطبندی) کنین و آیتم های مختلف بگیرین.یکی سری آیتم کاسمتیک هم میده.
یک قابلیت هست به اسمه Bloodmarking که وقتی خودتو Bloodmark کنی می تونی به همه پلیرهای حمله کنه (حتی اونایی که فعالش نکردن) اینطوری Seed of Hatred بیشتری میگیری (همون Hostile Mode) یا می تونی انتخاب کنی که Bloodmarking رو فعال نکنی و با بقیه پلیرهایی که فعالش نکردن برین و فقط فارم PVE کنین.هرچند این باعث نمیشه که کسانی که فعالش کردن نتونن بهتون حمله کنن.

درجه سختی ، کاملا بستگی داره که چه کسایی خودشون رو Bloodmarking کردن و اینکه دارین تنهایی میرین یا با گروه ، یک باس هم توی منطقه هست به اسمه Khazra Abomination که روم میکنه.در کل گفته کسایی که با گروه میرن راحت تر خواهند بود.
جایزه ، Seed of Hatred که همونطور که گفته شد میشه باهاشون Gamble کرد و آیتم گرفت ، خوده PVE آیتم های مختلف میندازه که لجنداری هم جزوشون هست.

گفته بود توی کامنتا اگر HC برین و بمیرین اونجا باسه همیشه مردین :D (فکر کنم هیچ کارکتر HC ارزش نداشته باشه باسش بره اینجا)

5-Nightmare Dungeons
مقایسه کرده با همون اکسپنشن ها یا Map های Path of Exile

جملشو با این قضیه شروع میکنه که ، سخت ترین کانتنت End Game رو گذاشتم آخر سر بهتون بگم ! با Nightmare Sigil هایی که پیدا کردیم یا ساختیم (توسط Occulist) می تونیم یک دانجن رو آلوده کنیم و یک سری Affixes جدید بهش اضافه کنیم.دانجی که آلوده شده میشه راحت با Teleport کردن واردش شد.داخل دانجن بر اساس سطح Nightmare Sigil ـی که استفاده کردیم ، دشمنا قوی تر میشن ، مثلا Nightmare Sigil تایر 66 دشمنارو لول 120 میکنه.مکانیک دانجن عوض نمیشه (به عنوان مثال هنوزم باید برین دوتا تیکه بیارین یک در باز کنین بعد همرو بکشین تا به باس برسین :D) ولی مقدار و تنوع دشمنا خیلی بیشتر میشه و نوعی که مجبورین پلی بدین (مثلا یک Affix همرو برقی میکنه) فرق می کنه و هر کدوم از Affix ها باعث میشن تنوع ایجاد بشه توی مدل پلی دادنتون.میگه حتی مکانیسم هایی هست که One-Hit بشین باهاشون !

درجه سختی ، سخت ترین کانتنت PVE برای End Game که توی CBT دیده.رفتن به درجه سختی 4 و انجام دادن Tier 100 اگر متاترین بیلدهارو نخواد ، قطعا عالیتریناشو میخواد.کاملا میشه به صورت تنهایی انجامشون داد ، اما چند نفره رفتشون میتونه کارآمدتر باشه چون وقتی که بمیرین بقیه می تونین همونجایی که هستین بلندتون کنن و از تعداد محدود Revive که دارین کم نمیشه (تنهایی هم برین می تونین می تونین تعداد محدودی Revive بشین)
جایزه ، Glyphs (یادش نیست اگر تنها منبع به دست آوردشون باشه) و همینطور لول آپ کردن Glyphs ها که تنها منبعشون همین Nightmare Sigil ها هست.آخر دانجن می تونین لول آپ کنین Glyphs ـی که دارین.
Glyphs چیه ؟ یک سری ایتم که بهتون یک سری Passive Bouns های خفنی میده ! مثل همون لجنداری جم های دیابلو 3 ، بعد اینارو به عنوان سوکت توی Paragon ـتون استفاده می کنین.

یک سوال جالب پرسیده بود ، اگر کارکتر HC داشته باشی و اینارو بری و بمیری ، بازم همیشگی حساب میشه ؟ که گفته بود آره ! بعد یکی پرسید جایزه های بیشتری میدن با HC بری چون صرفا Revive نداری ، که گفته بود اینشو دیگه نمیدونم :D

1685259558752.png

اولین سیزن بازی چند هفته بعد از عرضه نهایی بازی میاد ، زمان هر سیزن حدود سه ماه اعلام شده پس در نتیجه هر سال چهار سیزن خواهیم داشت.هر سیزن شامل یک سری Objective تعیین شده میشه و یک Battlepass که شامل دو بخش Free و Premium هست.
بخش اول ، Objective هایی که باید انجام بدین ، مثلا کشتن چندتا باس ، زدن چندتا نوع دشمن خاص ، خرج کردن فلان قدر گولد و .... همون چیزای عادی که تو اکثر بازیا هست ، هر سیزن چندتا چپتر از این بخش رو داره که با کامل کردن هرکدومش میرین چپتر بعد و آخر هم چپتر یک سری جایزه میگرین.در کل یه حالت Soft Achievement طور داره.
حالا میرسیم به بتل پس ، همونطور که بهتون گفتم ، شامل دوتا بخش پولی و مجانی میشه ، هر بتل پس طبق اعلام بلیزارد چیزی حدود 70-75 ساعت طول میکشه تا همه تایرهاشو بشه باز کرد.بتل پس شامل یک سری بوست کارکتر و اتفاقات دیگه که تاثیر روی Progression داره میشه ولی نکته مهم اینکه این بخش در حقیقت همون بخش مجانی بتل پس هست که برای همه بازه ! حتی کسانی که بتل پس رو خریدن نمی تونن با خرید تایرهای بتل پس زودتر به این بوست ها برسن ، چون یا یک سری پیش نیازها لازم داره مثل به لول خاصی رسیدن یا یک سری پیش نیاز های دیگه ! احتمالا یک سری جایزه مجانی دیگه هم توی بتل پس باشه.حالا میرسیم به بخش بتل پس پولی یا همون خرید بتل پس ، که این بخشم فقط شامل Cosmetic و Skin هایی میشه که برای شکل و شمایل کارکترون استفاده میشه یا همون Transmog کردن ، در نتیجه به هیچ عنوان هیچ سازوکار P2W بودنی حداقل برای بتل پس ها و سیزن ها وجود نداره ! چون حتی همونطور که گفته شد بوست ها برای همه مجانی هست و حتی با پول هم نمیشه سریعتر بازشون کرد.

دوتا از قابلیت های جدیدی که به گیم پلی اضافه شده رو می خوام توضیح بدم ،

Lucky Hit

فرض میگیریم که شما جادوگر بازی می کنین و همچین اسکیلی دارین ، Frost Bolt: 30% Lucky Hit Chance
حالا یه سلاحی پیدا می کنین که بهتون اینو میده ، On Lucky Hit: Up to 5% chance to execute
با توجه به توضیحات بالا ، یعنی تقریبا از هر 3 تا هیتی که بزنین (که اینجا میشه Frost Bolt) شما 1 به 20 (یعنی 5%) شانس دارین لاکی هیت بزنین ! (که میشه On Lucky Hit)

به صورت ساده تر ، چنددرصد شانس دارین تا یک اتفاق دیگه که اونم چنددرصد شانس داره فعال بشه ، براتون انجام بشه ! (جدا نمی دونم طراح این سیستم کدوم آدم مریضی بوده توی بلیز :D)

حالا فرض میگیریم شما این گیرهارو پیدا می کنین ،

Gauntlets -- +10% Lucky Hit Chance
Ring -- +30% Lucky Hit Chance
Helmet -- Lucky Hit: Up to 5% chance to make the target vulnerable

اینجا یکم قضیه پیچیده میشه (نکه همینطوریشم پیچیده نبود :D)

باسه حساب کردنش میایم ،

شانس پایه * (مجموع شانس های اضافی) = شانس ضربه شانس
=
(30 * (100 + 10 + 30)) / 100 (برای بدست آوردن مقدار درصد واقعی بر 100 تقسیم کنید)
=
0.3 * (1 + 0.1 + 0.3)
=
0.3 * (1.4)
=
0.42

حالا شما Frost Bolt ـتون 42% شانس داره لاکی هیت بزنه.پس یعنی از هر 100 تا Frost Bolt که بزنین ، 42 تاشون 5 درصد شانس دارن تارگت رو مستقیم بکشن / همونقدرم هم (5 درصد) شانس دارن تارگتتون رو Vulnerable کنن.

قابلیت بعدی
Overpowered


این یکی خیلی آسونه (خداروشکر!) ، یه شانس 3 درصدی هست ، که شما براساس میزان کلی Life و Fortified Life یه دمیج بیشتری میدین ! (ساده ترین توضیح)
نمیشه شانسشو بیشتر کرد و همیشه 3 درصد هست.

لاکی هیت من توی روگ و سورسرر خیلی دیدم ، اورپاور هم انگار بیشتر برای بیلدهای دروید استفاده میشه و بقیه کلس ها خیلی باهاش بیلدی ندارن.
 
آخرین ویرایش:
حالا که خیلیا shako رو دراپ کردن اومدن بستن جلوشو:D البته همینم خوبه مشخص شد قرار نبوده اینطوری باشه و به قوله شما برای سیزن مشکل حل میشه
@ShadowFex نه چیزی از WT5 نگفتن.

______

این سبک بازیا هیچوقت PVP ـشون خوب نمیشه ، چون بلاخره همه تهش خیلی قوی میشن ، الان بیای PVP میبینی همه وان شات می کنن همو :D لول 100 آ منظورمه ... اصلا توقع PVP بالانس نداشته باشین چون ضده حال میخورین.
مگر اینکه تهش بیان اسکیل PVE و PVP رو جدا کنن و بگن این فقط برای اونه این فقط برای اینه ، در این صورت آره شاید یکم بهتر بشه ، ولی در کل نوچ :(
اتفاقا اصلا اینطور نیست که لول 100 ها همو وان شات کنن من حدوده 1 میل شایدم بیشتر شارد فارم کردم الان pvp اینطوره که همه باهم قشنگ فایت میدن یکی سره بیلد بهتر میبره یکی سره بهتر بازی کردن یا سره اینکه گروهی بازی میکنن خوده من با همه کلاسا فایت دادم کاملا اوکین tb زیادی قویه ولی میشه یجورای کانترش کرد و همه چی عالیه ولی زمانی که hota میاد توی زون همه غلاف میکنن احتمالا فایته دوتا hota باهمو دیدی که همو وان شات میکنن بقیه بیلدای بربر هم اوکیه دیروز داشتم با ی rend میجنگیدم فایته خیلی برابری بود با اینکه کلا نتونستم بکشمش ولی حسه unbeatable بودن نداشت و مشکل از بیلد یا بازی من بود
میشه همون pvp talent که برای wow اضاف کرده بودنو انیجام بیارن البته بازم کلی مشکل پیش میاد
این hota اخرین بار unintended نرف شد ( تو تایم مورد نظر نبود ) فکر کنم همون نرف بزودی اعمال میشه
در کل من هیچ وقت انتظار یه pvp بالانس تو این سبک ندارم و معتقدم pvp به این سبک ضربه میزنه چون وقتی میخوان بالانس کنن ناخواسته pve هم درگیر تغییرات میشه
قبول دارم حتی اون بازیا که فوکسشون pvp هست هم توی بالانس درست موندن ولی نمیشه کلا انتظار بالانس بودن نداشت وقتی درحال حاظر pvp تقریبا نصف اند گیمه بازیه شما وقتی 100 میشی یا باید بری نایمتر پوش بدی یا بری pvp چیزه دیگه ی داره؟ uber lilith هم هست که خب برای ایتم بهتر گرفتن همین pvp یکی از بهترین راهاست شارد بگیری بری گمبل کنی تو خوده زون هم که کلی ایتم میده
 
  • Like
Reactions: just_p30
به نظر من این داستان دراپ Uber Unique ها از helltide کاملا فکر شده و طبق برنامه بوده. تیم دولوپی که بلیزارد داره بعد از n سال توسعه دیابلو کاملا واقفه به این قضیه و همونجوری که از روز اول جلوی دراپ Unique از helltide رو گرفته بود دلیل این قضیه رو میدونست.
الان که حدودا 2 هفته مونده به امدن S1 جلوشو باز کرد و دقیقا یک تایم محدود هم به پلیرا داد تا بتونن UberUnique دراپ کنن و کلی هایپ بشن از طرفی چیزی هم از دست نداد چون نهایتا 2 هفته دیگه هیچکدوم از دراپا دیگه بدرد نمیخوره. (کاری به ethernal realm ندارم)
این ترفندا به وفور تو بازیهای ARPG میزنن بعدشم جوری وانمود میکنن که انگار همه چی تصادفیو غیر عمد بوده که پلیرایی که دراپ نکردن اعتراض نکنن، هم انتظارو توقع پلیرهایی که دارپ کردن در آینده بالا نره. چطوری میتونستن لذت UberUnique هارو به پلیرها بچشونن در اسکیل زیاد بهتر از این؟ درست قبل از شروع S1 هیچی بهتر از این نمیتونست هایپ کنه پلیرهارو.
حتی دیشب که مدیر محصولش داشت داخل استریم صحبت میکرد واضح گفت که مکانیکای سیزن رو جوری طراحی کردن که بیلد های broken و به اصطلاح خودمون "بیلد باگ" بتونن پلیرها بزنن تو بازی و این قضیه از نظر اونا کاملا اوکی بود. یعنی حتی روی بیلدهای اینجوری هم فکر کردن دیگه چه برسه به دراپ ساده که از اولم جلوشو بسته بودن و منتظر بودن زمان مناسبش برسه. بلخره اینا تو این کار پیر شدن و موهاشون سفید شده، نباید انقدرم دست کم گرفتشون با اینکه خودم زیاد دل خوشی ندارم ازشون :-B
 
آخرین ویرایش:
الان دارم پچ نوت رو میخونم بهترین بخشش اینه یعنی عالی بود این فیکس
Fixed an issue where Aspects that deal flat damage imprinted through the Codex of Power scaled with player level instead of item power
از اولش عجیب بود چجوری اسپکتی که از کودکس میگیری بهتره از مکس رولی که از ایتم میگیری تمامه ایتمای هم که اون اسپکت روشون بوده همه مین رول شدن
Diablo IV Patch Notes
به به
The cap for crafting materials has been increased from 9999 to 99999
 
  • Like
Reactions: Deathbringer
خب شاهکاره جدید بلیزارد حالا که از هل تاید یونیک دراپ میشه چون بربر هیچ یونیکی تو اسلات هلمت نداره میتونه خیلی راحت harlequin crest که ملت برای دراپش سرویس شدن رو بگیره چپو راست هم داره دراپ میشه برای بربر ها
این همه حرفه مفت میزنن که ما قبل از اینکه تغییری تو بازی بدیم روش فکر میکنم و همه جوانبشو میسنجیم و بهانشون برای تغییر ندادن خیلی چیزا همینه بعد میان با ی اپدیت که مشخصه ی ثاینه هم بهش فکر نکردن میرنن به بازی و کله حرفاشونو نقض میکنن

آقا واسه منه تازه کارم ساده توضیح بدید بگیرم هیروم روگه :)):))
 
آقا واسه منه تازه کارم ساده توضیح بدید بگیرم هیروم روگه :)):))
الان دیگه اون روش کار نمیکنه
قضیه از این قرار بود کلا چندتا یونیک تو بازیه که درصد دراپشون خیلی پایینه خیلی در این حد که بعد از این 5 هفته که بازی اومده تو کله دنیا شاید 20 تا هم ازشون دراپ نشده بود اونی که مد نظره ماست اسمش harlequin crest یا shako هستش که ی کلاه بشدت قوی و اور پاوره بعد اینا اومدن helltide رو باف کردن و تو چست های که باز میکنی شانس دراپ یونیک قرار دادن 2 تا مشکل پیش اومد یکی اینکه شانس دراپ یونیک خیلی بالا بود دو اینکه بعضی کلاسا مثله بربر توی اسلات کلاه هیچ یونیک خاصی نداشتن برای همین توی هل تاید اگر با بربر یا حالا هرکلاسی که کلاه یونیک نداره چست کلاه باز میکردی و اگر برات یونیک دراپ میشد اون یونیک 100% همون shako بود چون یونیکه دیگه ی ندارن این کلاسا که دراپ بشه پس تنها یونیک کلاه که میتونن استفاده کنن همون shako میشه که برا همه کلاسا هست و از اونجا که دراپ ریت هم بالا بوده چپو راست shako دراپ میشده ایتمی که توی این 5 هفته تو کله دنیا ازش کمتر از 10 تا دراپ شده بود
 
الان دیگه اون روش کار نمیکنه
قضیه از این قرار بود کلا چندتا یونیک تو بازیه که درصد دراپشون خیلی پایینه خیلی در این حد که بعد از این 5 هفته که بازی اومده تو کله دنیا شاید 20 تا هم ازشون دراپ نشده بود اونی که مد نظره ماست اسمش harlequin crest یا shako هستش که ی کلاه بشدت قوی و اور پاوره بعد اینا اومدن helltide رو باف کردن و تو چست های که باز میکنی شانس دراپ یونیک قرار دادن 2 تا مشکل پیش اومد یکی اینکه شانس دراپ یونیک خیلی بالا بود دو اینکه بعضی کلاسا مثله بربر توی اسلات کلاه هیچ یونیک خاصی نداشتن برای همین توی هل تاید اگر با بربر یا حالا هرکلاسی که کلاه یونیک نداره چست کلاه باز میکردی و اگر برات یونیک دراپ میشد اون یونیک 100% همون shako بود چون یونیکه دیگه ی ندارن این کلاسا که دراپ بشه پس تنها یونیک کلاه که میتونن استفاده کنن همون shako میشه که برا همه کلاسا هست و از اونجا که دراپ ریت هم بالا بوده چپو راست shako دراپ میشده ایتمی که توی این 5 هفته تو کله دنیا ازش کمتر از 10 تا دراپ شده بود
مرسى از توضيحات كامل و خوبت
يه سوال
واسه روگ آرمور خوب و كلاه خوب سراغ دارى جايى دراپ بده !؟
 
  • Like
Reactions: Kaiki
مرسى از توضيحات كامل و خوبت
يه سوال
واسه روگ آرمور خوب و كلاه خوب سراغ دارى جايى دراپ بده !؟
نه والا من روگ نیستم ولی فک کنم روگ کلا این سه تا اسپکت رو برای دیفنسیو ها توی تمامه بیلدا میخواد
Disobedience
Might
Cheat's
یکیش روی چست یکیش هلمت و یکیشم لگ
 
  • Like
Reactions: shahrouztk
نفهمیدم اینکه میگه with renown یعنی رینون التار ها و ویو پونت ها حساب میشه و دیگه کلا نیاز نیست بریم بگیریمشون؟ اگه اره پس با اومدن سیزن اگه اینا حساب بشه 3 تا از 5 تا رینون رو داریم یعنی تا اسکیل پوینت ها، برای ابولز و پاراگون باید ساید و دانجن بریم؟
 
نفهمیدم اینکه میگه with renown یعنی رینون التار ها و ویو پونت ها حساب میشه و دیگه کلا نیاز نیست بریم بگیریمشون؟ اگه اره پس با اومدن سیزن اگه اینا حساب بشه 3 تا از 5 تا رینون رو داریم یعنی تا اسکیل پوینت ها، برای ابولز و پاراگون باید ساید و دانجن بریم؟

آره ، یعنی همین که گفتی :D البته فکر کنم 2/5 حساب بشه ، باید Waypoint هارو باز کنی ، چون گفته بودن فقط شهرهای اصلی بازن !

________

مشکلات بازی از دید اینجانب ، بعد از تقریبا 350-400 ساعت پلی دادن و چندتا کارکتر از لول 70 تا 100

  • با لول آپ شدن ، لوت بهتر توی گیرتون نمیاد ! خیلی عجیب و البته جالبه ، همه قابلت ها و امکانات بازی با لول آپ شدن شما Scale میشه ، از باس های بازی تا حتی جونی که دارن یا دمیجی که میدن و ... ولی جایزه (Reward) که میگیرین ، هیچ تغییری نمیکنه :)) همچنان توی مکس لول هم میبینی آیتم 700-710 میندازه.
  • چرا باید NM لول بالا بزنی ؟! واقعا سوالی که پیش میاد برات بعد از انجام دادن چندصدتا NM همینه.خوب با توجه به نکته قبلی ممکنه فکر کنی وقتی بری NM دانجن لول بالاتر بزنی ، ممکنه لوت بهتری گیرت بیاد که همچین چیزی نیست ! بعد از اون به این نتیجه میرسی که فقط برای لول آپ کردن Glyph هات بری NM بزنی یا شاید NM لول بالاتر بزنی که منطقی هم هست ، ولی وقتی میری لول بالاتر میبینی بیشتر طول میکشه :D یعنی 5 تا NM بزنی تایر 50 ، هر کدوم 4-5 دقیقه طول بکشه (نهایت میشه نیم ساعت) ، بهت هم XP و هم میزان لوت بیشتری میده تا بری 5 تا NM تایر 80 بزنی هر کدوم نیم ساعت :D
  • Unique ها بولشت خالصن ! یعنی فرای بولشت حتی ، اون 6 تا یونیکی که سخت گیر میاد و فقط چند ده نفر توی دنیا دارن نمیگم ، بقیشون رو میگم ، اینقدر بولشتن که هر بیلد وقتی میبینی نهایت 1-2 تا استفاده می کنن اونم تازه همیشه نه ، شاید بعضی بیلدا به 3 تام برسه ولی باز بستگی به شرایط داره.مشکل یونیک ها اینکه یا خیلی قدرتی که میدن خوبه و استتی که میدن بد ، یا بلعکس ! کلا یونیکی نداریم که هم استتش خوب باشه هم قدرتی که میده ... به عنوان مثال به سه تا یونیک مخصوص روگ ، Bow ها نگاه کنین ، تا متوجه عمق فاجعه بشین.
  • گولد مورد نیاز برای Re-Spec و Re-Roll خیلی بالاست ، توی لول 100 البته بیشتر منظورمه.هر دفعه بخواین 225 تا گلیف و 58 تا اسکیل رو ریست کنین ، براتون 14-15 میلیون آب میخوره.
  • استش چرا اینقدر کوچیکه ؟! قراره استش پولی اضافه بشه ؟! من همین الان دوتا کارکتر بانک دارم از بس جا کمه ... کسی بخواد بیشتر از دوتا کارکتر فول بسازه ، لجنداری هاشونو نگه داره برای مواقع لازم ، جم ، اکسیر و ... سریع جا کم میاره.حداقل 2-3 تا تب استش دیگه لازم هست.
  • بازی چرا Trade نداره توی خودش ؟ Trade یعنی همون Action House مثل WoW یا Flee Market مثل Tarkov یا از همین مدل چیزا ! چرا باید بری توی دیسکورد ، عضو یک چنل بشی ، عکس و نوشته آپلود کنی ، آیتمو بذاری ، اون وسط کلی ترول و معامله خراب کن و ... بیان بعد کلیم وقت ازت گرفته بشه تا مثلا یک آیتم بفروشی 5 میلیون گولد ! مثل بچه آدم یه AH بیارین دیگه.
  • قرار بود Back Tracking توی دانجن ها نداشته باشیم (طبق گفته خودشون) ، ولی خوب این نکته مربوط به اینکه اتفاقا اکثر دانجنا پر Back Tracking هستن \:D/
  • چرا توی اکثر بیلدهای Barbarian (از HOTA بگیر تا WW که اصلا دوتا داستان جدان ، اونم سره یک اسکیل البته) 3 تا اسکیل میره باسه گرفتن Rally ها 1 اسکیل میره التیمت یکسان :D ؟! یعنی جدا اینقدر بقیه اسکیل هایی که طراحی کردین بولشتن ؟! هرچی بیلد بربر دیدم یا لاقل اکثرشون ، 4 تا اسکیلشون یکی بود !
  • سورسرر چرا اینقدر ضعیفه ؟!
  • یه فکت جالب ، بیشترین Elite که توی بازی پیدا می کنین ، با بیشترین تنوع ، نه توی NM هاست ، نه توی دانجن های معمولیه ، نه توی Open-World هست و نه ... اگر گفتین کجاست ؟ آفرین ، توی PVP-ZONE !! دقیقا توی PVP-ZONE ! تنها حدثم اینکه اول قرار بود اسمش باشه PVPE-ZONE یا حتی PVE-ZONE دستشون خورده اشتباهی کردن PVP-ZONE :D
  • Lucky Hit چرت و پرت ترین قابلیتی که توی بازی های ARPG از بدو تولد به وجود آمده.یه باریکلا به بلیزارد برای همچین افتخاری که نصیبش شده.
  • Timer برای World Boss و Helltide توی خوده بازی ، کجاشه ؟ (از این استفاده کنین Diablo 4 Life)
  • نکته پایانی و از همه مهم تر ، لول 70 تا 100 بازی ، مخصوصا 90 به بعد خیلی طولانی ، حوصله سربر و کند هست ، که در نتیجه باعث میشه End Game بازی Boring به نظر برسه.البته اینکه Content هم توی لول 100 چیزه خاصی وجود نداره انجام بدی ، بی تاثیر نیست.
  • نکات دیگم هست ، ولی دیگه خوابم میاد ، شو خوش :D
166 تا پست دارم اینجا ، با این 167 ، اکثرا یا خبر بوده یا راهنمایی کردن در مورد بازی یا اعلام کردن نکات مثبت بازی ! پس در نتیجه ارسال این پست واجب بود :D :x
 
آره ، یعنی همین که گفتی :D البته فکر کنم 2/5 حساب بشه ، باید Waypoint هارو باز کنی ، چون گفته بودن فقط شهرهای اصلی بازن !

________

مشکلات بازی از دید اینجانب ، بعد از تقریبا 350-400 ساعت پلی دادن و چندتا کارکتر از لول 70 تا 100

  • با لول آپ شدن ، لوت بهتر توی گیرتون نمیاد ! خیلی عجیب و البته جالبه ، همه قابلت ها و امکانات بازی با لول آپ شدن شما Scale میشه ، از باس های بازی تا حتی جونی که دارن یا دمیجی که میدن و ... ولی جایزه (Reward) که میگیرین ، هیچ تغییری نمیکنه :)) همچنان توی مکس لول هم میبینی آیتم 700-710 میندازه.
  • چرا باید NM لول بالا بزنی ؟! واقعا سوالی که پیش میاد برات بعد از انجام دادن چندصدتا NM همینه.خوب با توجه به نکته قبلی ممکنه فکر کنی وقتی بری NM دانجن لول بالاتر بزنی ، ممکنه لوت بهتری گیرت بیاد که همچین چیزی نیست ! بعد از اون به این نتیجه میرسی که فقط برای لول آپ کردن Glyph هات بری NM بزنی یا شاید NM لول بالاتر بزنی که منطقی هم هست ، ولی وقتی میری لول بالاتر میبینی بیشتر طول میکشه :D یعنی 5 تا NM بزنی تایر 50 ، هر کدوم 4-5 دقیقه طول بکشه (نهایت میشه نیم ساعت) ، بهت هم XP و هم میزان لوت بیشتری میده تا بری 5 تا NM تایر 80 بزنی هر کدوم نیم ساعت :D
  • Unique ها بولشت خالصن ! یعنی فرای بولشت حتی ، اون 6 تا یونیکی که سخت گیر میاد و فقط چند ده نفر توی دنیا دارن نمیگم ، بقیشون رو میگم ، اینقدر بولشتن که هر بیلد وقتی میبینی نهایت 1-2 تا استفاده می کنن اونم تازه همیشه نه ، شاید بعضی بیلدا به 3 تام برسه ولی باز بستگی به شرایط داره.مشکل یونیک ها اینکه یا خیلی قدرتی که میدن خوبه و استتی که میدن بد ، یا بلعکس ! کلا یونیکی نداریم که هم استتش خوب باشه هم قدرتی که میده ... به عنوان مثال به سه تا یونیک مخصوص روگ ، Bow ها نگاه کنین ، تا متوجه عمق فاجعه بشین.
  • گولد مورد نیاز برای Re-Spec و Re-Roll خیلی بالاست ، توی لول 100 البته بیشتر منظورمه.هر دفعه بخواین 225 تا گلیف و 58 تا اسکیل رو ریست کنین ، براتون 14-15 میلیون آب میخوره.
  • استش چرا اینقدر کوچیکه ؟! قراره استش پولی اضافه بشه ؟! من همین الان دوتا کارکتر بانک دارم از بس جا کمه ... کسی بخواد بیشتر از دوتا کارکتر فول بسازه ، لجنداری هاشونو نگه داره برای مواقع لازم ، جم ، اکسیر و ... سریع جا کم میاره.حداقل 2-3 تا تب استش دیگه لازم هست.
  • بازی چرا Trade نداره توی خودش ؟ Trade یعنی همون Action House مثل WoW یا Flee Market مثل Tarkov یا از همین مدل چیزا ! چرا باید بری توی دیسکورد ، عضو یک چنل بشی ، عکس و نوشته آپلود کنی ، آیتمو بذاری ، اون وسط کلی ترول و معامله خراب کن و ... بیان بعد کلیم وقت ازت گرفته بشه تا مثلا یک آیتم بفروشی 5 میلیون گولد ! مثل بچه آدم یه AH بیارین دیگه.
  • قرار بود Back Tracking توی دانجن ها نداشته باشیم (طبق گفته خودشون) ، ولی خوب این نکته مربوط به اینکه اتفاقا اکثر دانجنا پر Back Tracking هستن \:D/
  • چرا توی اکثر بیلدهای Barbarian (از HOTA بگیر تا WW که اصلا دوتا داستان جدان ، اونم سره یک اسکیل البته) 3 تا اسکیل میره باسه گرفتن Rally ها 1 اسکیل میره التیمت یکسان :D ؟! یعنی جدا اینقدر بقیه اسکیل هایی که طراحی کردین بولشتن ؟! هرچی بیلد بربر دیدم یا لاقل اکثرشون ، 4 تا اسکیلشون یکی بود !
  • سورسرر چرا اینقدر ضعیفه ؟!
  • یه فکت جالب ، بیشترین Elite که توی بازی پیدا می کنین ، با بیشترین تنوع ، نه توی NM هاست ، نه توی دانجن های معمولیه ، نه توی Open-World هست و نه ... اگر گفتین کجاست ؟ آفرین ، توی PVP-ZONE !! دقیقا توی PVP-ZONE ! تنها حدثم اینکه اول قرار بود اسمش باشه PVPE-ZONE یا حتی PVE-ZONE دستشون خورده اشتباهی کردن PVP-ZONE :D
  • Lucky Hit چرت و پرت ترین قابلیتی که توی بازی های ARPG از بدو تولد به وجود آمده.یه باریکلا به بلیزارد برای همچین افتخاری که نصیبش شده.
  • Timer برای World Boss و Helltide توی خوده بازی ، کجاشه ؟ (از این استفاده کنین Diablo 4 Life)
  • نکته پایانی و از همه مهم تر ، لول 70 تا 100 بازی ، مخصوصا 90 به بعد خیلی طولانی ، حوصله سربر و کند هست ، که در نتیجه باعث میشه End Game بازی Boring به نظر برسه.البته اینکه Content هم توی لول 100 چیزه خاصی وجود نداره انجام بدی ، بی تاثیر نیست.
  • نکات دیگم هست ، ولی دیگه خوابم میاد ، شو خوش :D
166 تا پست دارم اینجا ، با این 167 ، اکثرا یا خبر بوده یا راهنمایی کردن در مورد بازی یا اعلام کردن نکات مثبت بازی ! پس در نتیجه ارسال این پست واجب بود :D :x
ممنون از توضیحات کامل
 
  • Like
Reactions: just_p30

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or