Multi Platform Diablo IV

سازنده
Blizzard Entertainment
تاریخ انتشار
June 6, 2023
ناشر
Blizzard Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
Diablo_IV_cover_art.png

ناشر : Blizzard Entertainment
سازنده : Blizzard Entertainment
پتلفرم ها : PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
تاریخ عرضه : 16 خرداد سال جاری ساعت 2:30 صبح به وقت تهران

***نکته مهم در مورد بازی اینکه بازی تحریم هست ، برای بازی کردن می تونین از ، ابزار کاهش پینگ (پینگ هیت ، گیم اسیست ، گادپینگ و......) ، وی پی ان که کاری کنه ، نکوری با آی پی اختصاصی ، خرید آی پی اختصاصی و ... استفاده کنید. دیگه بستگی به خودتون و نتتون داره با چی می خواین کار کنین.***

تاریخ عرضه بازی برای کسانی که ورژن دلوکس یا بالاتر رو خریدن ،

North America Early Access:

Pacific Daylight Time (PDT): 4PM, June 1

Eastern Daylight Time (EDT): 7PM, June 1

South America Early Access:

Brasilia Time (BRT): 8PM, June 1

Europe Early Access:

British Summer Time (BST): 12AM, June 2 Central Europe Summer Time (CEST): 1AM, June 2
12 خرداد ساعت 2:30 صبح


Asia and Australia Early Access:

Korea Standard Time (KST): 8AM, June 2 Australian Eastern Daylight Time (AEDT): 10AM, June 2

تاریخ عرضه بازی برای کسانی که ورژن استاندارد رو خریدن ،

North America:

Pacific Daylight Time (PDT): 4PM, June 5

Eastern Daylight Time (EDT): 7PM, June 5

South America:

Brasilia Time (BRT): 8PM, June 5

Europe:

British Summer Time (BST): 12AM, June 6 Central Europe Summer Time (CEST): 1AM, June 6
16 خرداد ساعت 2:30 صبح


Asia and Australia:

Korea Standard Time (KST): 8AM, June 6 Australian Eastern Daylight Time (AEDT): 10AM, June 6

Rod-Fergusson-Drops-Gears-Of-War-To-Take-On-Diablo-At-Blizzard.jpg


Rod Fergusson

سمت : مدیر اجرایی تولید دیابلو 4 و در کنار اون ، رهبری کردن کل فرانچایز دیابلو از شروع Diablo II Resurrected به ایشون سپرده شده.
سوابق : تهیه کننده Gears of War نسخه 1 و 2 ، معاون بخش توسعه Bioshock Infinite ، رهبری کردن Diablo II Resurrected و کار کردن رو بازی های دیگه مثل Bulletstorm ، Lost Plant ، Unreal Tournament 3 و ...


Headshot-Joe-Shely_resize.jpg


Joe Shely

سمت : کارگردان بازی بعد از خروج Luis Barriga در سال 2021
سوابق : کار کردن بر روی World of Warcraft The Burning Crusade , Diablo 3 و Diablo 3 Reaper of Souls


Sebastian_Stepien.jpg


Sebastian Stępień
سمت : مدیر نوآوری
سوابق : کار کردن بر روی سه گانه Witcher و Cyberpunk 2077



photo_2023-03-15_15-46-29.jpg


Tiffany Wat

سمت : تولید کننده ارشد
سوابق : کار کردن بر روی Diablo 3 و Diablo 3 Reaper of Souls


EMVK8pGUcAA90e4.jpg


Careena Kingdom

سمت : کارگردان انیمیشین
سوابق : کار کردن بر روی Heroes of the Storm و Diablo 3

یکی که ادعا می کنه جزو CBT ها بوده ، یه توضیحاتی داده در مورد کانتنت End Game بازی که اینجا ترجمشو میذارم.

1-Whisper of the Dead
مقایسه کرده با بانتی های دیابلو 3

کارهای مختلفی که باید توی مپ انجام بدین ، میتونه شامل دانجن باشه ، ایونت های Open World ، زدن World Boss ، انجام دادن PVP World Boss و ...
با انجام دادن هر کردوم از اینا یک خط زیر مپتون هست که پر میره جلو و وقتی پر بشه باید با یک درختی توی یک شهری (اسم شهر یادش رفته) صحبت کنید تا جایزتونو که یک Bounty Cache هست بگیرین !
درجه سختی ، آسون ! کافیه که همونطور که گفته شد فقط آبجکتیوهای مختلف که تنوعشون هم زیاد رو انجام بدین.میشه به راحتی تنهایی انجامشون داد.
جایزه ، Nightmare Sigil (یکی از بهترین راه های به دست آوردن) ، XP و لجنداری آیتم.

نکته قابل توجهی که من توی کامنتا دیدم پرسیدن ، اینکه میشه مثلا همه خط روی درجه سختی 1 پر کرد تا نزدیک تهش شد بری درجه سختی 4 :D که گفته نه ، هر درجه سختی خط مخصوص به خودشو داره.

2-Helltide Events
مقایسه کرده با ترور زون های دیابلو 2

یک منطقه از مپ که به صورت رندوم انتخاب میشه و آلوده میشه (با رنگ قرمز مشخص میشه) ، جاهایی که آلوده شدن ، دشمنا ، باس ها و ایونت های مختلف بیشتری اونجا Spawn میشه.شامل یه باس خیلی قوی هم میشه به اسم Kixxarth The Forerunner که در منطقه آلوده شده روم می کنه.معمولا باید چند نفر باشین تا بتونین بزنینش ، ولی اگر خیلی آیتم داشته باشین تنهایی هم میشه زد.با کشتن دشمنا تو این منطقه Aberrant Cinders میگیرین که بهتون اجازه میده یک سری Chest (جعبه) توی منطقه باز کنین که بهتون لجنداری های مشخصی رو میده.همچنین توی جعبه های "Fiend Rose" ممکنه باشه (توی بتا باسه ریرول کردن استت های آیتم های لجنداری لازم بود اگر اشتباه نکنم و همینطور آپگریدشون) که هیچ جایه دیگه پیدا نمیشه.
درجه سختی ، به غیر باسی که گفته شد ، میشه بقیه Helltide Events تنهایی انجام داد ، ولی گروهی انجام دادنش به نظر کارآمدتر باشه و راحت تر ، ممکنه اوایل هم که آیتماتون کم باشه کمی سخت باشه تا تنهایی بزنین.
جایزه ، Fiend Rose و لجنداری های مشخص شده.

توی کامنتا گفته بود جعبه های که باز شدن رو نمی تونین باز کنین دوباره ، باید یک مدت بگذره تا دوباره بشه بازشون کرد و اینکه جعبه گرونتر رو باز کنین دلیل نمیشه که حتما Fiend Rose بده ، مثلا جعبه ی ارزونتر ممکنه چندتا Fiend Rose بده ولی جعبه گرونتر حتی یکی هم نده !

3-World Events
دیگه مقایسه نداره :D

توی CBT حدودا هر یک ساعت یک World Boss میامده که نیم ساعت قبل اینکه بیاد برای همه یک پیغام میامده ، توی مپ هم روشن میشده (درست مثل بتا) این مدل باس ها همیشه در یک مکان مشخص که از قبل براشون مشخص شده Spawn میشن (تو مپ پراکنده هستن) و هیچوقت همینطوری رندوم توی مپ Spawn نمیشن.اگر درست یادش باشه ، باید حتما اونجایی که World Boss میخواد Spawn بشه رو روشن کرده باشین (FOG نباشه) تا آیکونشو ببینین.

درجه سختی ، تقریبا خیلی سخت اوایل بازی و خیلی آسون وقتی که آیتم داشته باشین.
جایزه ، Scattered Prism (می تونین باهاش آیتم هاتون رو سوکت دار کنین ، جایه دیگم پیدا نمیشه) و همینطوری لجنداری آیتم میده.

یکی توی کامنتا پرسیده بود تنها میشه World Boss رو زد ، که گفته بود بله مشکلی نداره وقتی خیلی Gear Up شدی میشه کاملا تنهایی زدشون.

4-PVP Area Farming
توی کامنتا یک CBT پلیر دیگه مقایسه کرده بود با Open World PVP WOW

چه خوشتون بیاد از PVP چه خوشتون نیاد ، PVP Area یکی از بهترین راه های گرفتن لجنداری هست (حداقل توی CBT که اینطور بوده)
توی منطقه علاوه بر پلیرهای دیگه کلی PVE هم هست که میشه Seed of Hatred فارم کرد (حتی آیتم های معمولی خوبی هم دراپ میشه) این Seed of Hatred که گفته شد رو می تونین با PVP Altars ها تبدیلشون کنین و Gamble (شرطبندی) کنین و آیتم های مختلف بگیرین.یکی سری آیتم کاسمتیک هم میده.
یک قابلیت هست به اسمه Bloodmarking که وقتی خودتو Bloodmark کنی می تونی به همه پلیرهای حمله کنه (حتی اونایی که فعالش نکردن) اینطوری Seed of Hatred بیشتری میگیری (همون Hostile Mode) یا می تونی انتخاب کنی که Bloodmarking رو فعال نکنی و با بقیه پلیرهایی که فعالش نکردن برین و فقط فارم PVE کنین.هرچند این باعث نمیشه که کسانی که فعالش کردن نتونن بهتون حمله کنن.

درجه سختی ، کاملا بستگی داره که چه کسایی خودشون رو Bloodmarking کردن و اینکه دارین تنهایی میرین یا با گروه ، یک باس هم توی منطقه هست به اسمه Khazra Abomination که روم میکنه.در کل گفته کسایی که با گروه میرن راحت تر خواهند بود.
جایزه ، Seed of Hatred که همونطور که گفته شد میشه باهاشون Gamble کرد و آیتم گرفت ، خوده PVE آیتم های مختلف میندازه که لجنداری هم جزوشون هست.

گفته بود توی کامنتا اگر HC برین و بمیرین اونجا باسه همیشه مردین :D (فکر کنم هیچ کارکتر HC ارزش نداشته باشه باسش بره اینجا)

5-Nightmare Dungeons
مقایسه کرده با همون اکسپنشن ها یا Map های Path of Exile

جملشو با این قضیه شروع میکنه که ، سخت ترین کانتنت End Game رو گذاشتم آخر سر بهتون بگم ! با Nightmare Sigil هایی که پیدا کردیم یا ساختیم (توسط Occulist) می تونیم یک دانجن رو آلوده کنیم و یک سری Affixes جدید بهش اضافه کنیم.دانجی که آلوده شده میشه راحت با Teleport کردن واردش شد.داخل دانجن بر اساس سطح Nightmare Sigil ـی که استفاده کردیم ، دشمنا قوی تر میشن ، مثلا Nightmare Sigil تایر 66 دشمنارو لول 120 میکنه.مکانیک دانجن عوض نمیشه (به عنوان مثال هنوزم باید برین دوتا تیکه بیارین یک در باز کنین بعد همرو بکشین تا به باس برسین :D) ولی مقدار و تنوع دشمنا خیلی بیشتر میشه و نوعی که مجبورین پلی بدین (مثلا یک Affix همرو برقی میکنه) فرق می کنه و هر کدوم از Affix ها باعث میشن تنوع ایجاد بشه توی مدل پلی دادنتون.میگه حتی مکانیسم هایی هست که One-Hit بشین باهاشون !

درجه سختی ، سخت ترین کانتنت PVE برای End Game که توی CBT دیده.رفتن به درجه سختی 4 و انجام دادن Tier 100 اگر متاترین بیلدهارو نخواد ، قطعا عالیتریناشو میخواد.کاملا میشه به صورت تنهایی انجامشون داد ، اما چند نفره رفتشون میتونه کارآمدتر باشه چون وقتی که بمیرین بقیه می تونین همونجایی که هستین بلندتون کنن و از تعداد محدود Revive که دارین کم نمیشه (تنهایی هم برین می تونین می تونین تعداد محدودی Revive بشین)
جایزه ، Glyphs (یادش نیست اگر تنها منبع به دست آوردشون باشه) و همینطور لول آپ کردن Glyphs ها که تنها منبعشون همین Nightmare Sigil ها هست.آخر دانجن می تونین لول آپ کنین Glyphs ـی که دارین.
Glyphs چیه ؟ یک سری ایتم که بهتون یک سری Passive Bouns های خفنی میده ! مثل همون لجنداری جم های دیابلو 3 ، بعد اینارو به عنوان سوکت توی Paragon ـتون استفاده می کنین.

یک سوال جالب پرسیده بود ، اگر کارکتر HC داشته باشی و اینارو بری و بمیری ، بازم همیشگی حساب میشه ؟ که گفته بود آره ! بعد یکی پرسید جایزه های بیشتری میدن با HC بری چون صرفا Revive نداری ، که گفته بود اینشو دیگه نمیدونم :D

1685259558752.png

اولین سیزن بازی چند هفته بعد از عرضه نهایی بازی میاد ، زمان هر سیزن حدود سه ماه اعلام شده پس در نتیجه هر سال چهار سیزن خواهیم داشت.هر سیزن شامل یک سری Objective تعیین شده میشه و یک Battlepass که شامل دو بخش Free و Premium هست.
بخش اول ، Objective هایی که باید انجام بدین ، مثلا کشتن چندتا باس ، زدن چندتا نوع دشمن خاص ، خرج کردن فلان قدر گولد و .... همون چیزای عادی که تو اکثر بازیا هست ، هر سیزن چندتا چپتر از این بخش رو داره که با کامل کردن هرکدومش میرین چپتر بعد و آخر هم چپتر یک سری جایزه میگرین.در کل یه حالت Soft Achievement طور داره.
حالا میرسیم به بتل پس ، همونطور که بهتون گفتم ، شامل دوتا بخش پولی و مجانی میشه ، هر بتل پس طبق اعلام بلیزارد چیزی حدود 70-75 ساعت طول میکشه تا همه تایرهاشو بشه باز کرد.بتل پس شامل یک سری بوست کارکتر و اتفاقات دیگه که تاثیر روی Progression داره میشه ولی نکته مهم اینکه این بخش در حقیقت همون بخش مجانی بتل پس هست که برای همه بازه ! حتی کسانی که بتل پس رو خریدن نمی تونن با خرید تایرهای بتل پس زودتر به این بوست ها برسن ، چون یا یک سری پیش نیازها لازم داره مثل به لول خاصی رسیدن یا یک سری پیش نیاز های دیگه ! احتمالا یک سری جایزه مجانی دیگه هم توی بتل پس باشه.حالا میرسیم به بخش بتل پس پولی یا همون خرید بتل پس ، که این بخشم فقط شامل Cosmetic و Skin هایی میشه که برای شکل و شمایل کارکترون استفاده میشه یا همون Transmog کردن ، در نتیجه به هیچ عنوان هیچ سازوکار P2W بودنی حداقل برای بتل پس ها و سیزن ها وجود نداره ! چون حتی همونطور که گفته شد بوست ها برای همه مجانی هست و حتی با پول هم نمیشه سریعتر بازشون کرد.

دوتا از قابلیت های جدیدی که به گیم پلی اضافه شده رو می خوام توضیح بدم ،

Lucky Hit

فرض میگیریم که شما جادوگر بازی می کنین و همچین اسکیلی دارین ، Frost Bolt: 30% Lucky Hit Chance
حالا یه سلاحی پیدا می کنین که بهتون اینو میده ، On Lucky Hit: Up to 5% chance to execute
با توجه به توضیحات بالا ، یعنی تقریبا از هر 3 تا هیتی که بزنین (که اینجا میشه Frost Bolt) شما 1 به 20 (یعنی 5%) شانس دارین لاکی هیت بزنین ! (که میشه On Lucky Hit)

به صورت ساده تر ، چنددرصد شانس دارین تا یک اتفاق دیگه که اونم چنددرصد شانس داره فعال بشه ، براتون انجام بشه ! (جدا نمی دونم طراح این سیستم کدوم آدم مریضی بوده توی بلیز :D)

حالا فرض میگیریم شما این گیرهارو پیدا می کنین ،

Gauntlets -- +10% Lucky Hit Chance
Ring -- +30% Lucky Hit Chance
Helmet -- Lucky Hit: Up to 5% chance to make the target vulnerable

اینجا یکم قضیه پیچیده میشه (نکه همینطوریشم پیچیده نبود :D)

باسه حساب کردنش میایم ،

شانس پایه * (مجموع شانس های اضافی) = شانس ضربه شانس
=
(30 * (100 + 10 + 30)) / 100 (برای بدست آوردن مقدار درصد واقعی بر 100 تقسیم کنید)
=
0.3 * (1 + 0.1 + 0.3)
=
0.3 * (1.4)
=
0.42

حالا شما Frost Bolt ـتون 42% شانس داره لاکی هیت بزنه.پس یعنی از هر 100 تا Frost Bolt که بزنین ، 42 تاشون 5 درصد شانس دارن تارگت رو مستقیم بکشن / همونقدرم هم (5 درصد) شانس دارن تارگتتون رو Vulnerable کنن.

قابلیت بعدی
Overpowered


این یکی خیلی آسونه (خداروشکر!) ، یه شانس 3 درصدی هست ، که شما براساس میزان کلی Life و Fortified Life یه دمیج بیشتری میدین ! (ساده ترین توضیح)
نمیشه شانسشو بیشتر کرد و همیشه 3 درصد هست.

لاکی هیت من توی روگ و سورسرر خیلی دیدم ، اورپاور هم انگار بیشتر برای بیلدهای دروید استفاده میشه و بقیه کلس ها خیلی باهاش بیلدی ندارن.
 
آخرین ویرایش:
سلام.
من بالاخره بازی رو خریدم روی بتل نت. بازی تخفیف 50 درصدی خورده بود. دیشب 90 گیگ دانلود کردم و امروز حدود 40 دقیقه با Druid رفتم. بازی خیلی روون بود با توجه به اینکه روی بتل نت اجرا می شد.
من هیچ DNSـی رو هم نزدم برای بازی و خیلی شیک رفت توی بازی.
فعلا خیلی بازی دارم برای انجام دادن و چیزی که کم دارم، وقت هستش.
امیدوارم بازی خوبی برام باشه و خاطره خوبی برام داشته باشه.

یا علی...
 
یادمه دیابلو ۲ سال ۸۶ که دانشجو بودم رو کامپیوتر داشتم هم اتاقیم می‌گفت این چیه دم به دقیقه بازی می‌کنی خلاصه نشست پای سیستم جفتمون یه ترم از درس افتادیم 🤣
دیابلو ۳ هم عالیه ولی این نسخه نمی‌دونم چرا نظر مثبتی روش نیست
یا سلیقه گیمرها عوض شده یا این بازی راهو کج رفته
 
  • Like
Reactions: Pzt_Kami
یادمه دیابلو ۲ سال ۸۶ که دانشجو بودم رو کامپیوتر داشتم هم اتاقیم می‌گفت این چیه دم به دقیقه بازی می‌کنی خلاصه نشست پای سیستم جفتمون یه ترم از درس افتادیم 🤣
دیابلو ۳ هم عالیه ولی این نسخه نمی‌دونم چرا نظر مثبتی روش نیست
یا سلیقه گیمرها عوض شده یا این بازی راهو کج رفته

بازى دقيقا از همون موقع انگار فريز شده.
عملا همون ديابلو ٢ داره گرافيكش اپديت ميشه.
واسه همين همه شاكين.
 
یادمه دیابلو ۲ سال ۸۶ که دانشجو بودم رو کامپیوتر داشتم هم اتاقیم می‌گفت این چیه دم به دقیقه بازی می‌کنی خلاصه نشست پای سیستم جفتمون یه ترم از درس افتادیم 🤣
دیابلو ۳ هم عالیه ولی این نسخه نمی‌دونم چرا نظر مثبتی روش نیست
یا سلیقه گیمرها عوض شده یا این بازی راهو کج رفته
شما چند تا ویدیو از path of exile 2 و diablo 4 ببین و خودت مقایسشون کن، اونوقت متوجه میشی سلیقه گیمرها عوض نشده، بلیزارده که عوض شده!
 
یادمه دیابلو ۲ سال ۸۶ که دانشجو بودم رو کامپیوتر داشتم هم اتاقیم می‌گفت این چیه دم به دقیقه بازی می‌کنی خلاصه نشست پای سیستم جفتمون یه ترم از درس افتادیم 🤣
دیابلو ۳ هم عالیه ولی این نسخه نمی‌دونم چرا نظر مثبتی روش نیست
یا سلیقه گیمرها عوض شده یا این بازی راهو کج رفته
این بازی راه رو کج رفته.
بازی عملا اون اند گیم دیابلو 2 و سیستم RNG بازی رو انداخته دور.
مراحل ، دانجن ها ، آیتم دراپ و... همش تکراریه و اصلا پاداش نمیده.
بازی خیلی کژوال شده که پلیرهای جدید رو جذب کنه قافل از اینکه پلیرهای هاردکور هستن که محتوای اندگیم رو بازی میکنن و باعث میشن که بازی سالها زنده بمونه.

عملا بعد اینکه محتوای داستانی رو تموم کردی (که اتفاقا میشه گفت جذابه) بعدش که بری برای اندگیم هیچ جذابیتی جز انجام دادن کارهای تکراری نداری.
اگه D2 بازی کردی پس حتما یادته که چقدر بازی ریواردینگ بود و تنوع داشت ، دانجنهاش ، دشمنها و... با هر بازی کاملا تغییر میکرد ، آیتم دراپهاش کامل عوض میشد.
آیتمهای خیلی کمیاب که دراپ میشد انگار دنیا رو بهت دادن ولی اینجا خیلی ساده و عادی شده (عملا همه برندن)، بازی رو ساده کردن که پلیرهای تازه رو جذب کنن ولی عملا تیشه به ریشه خودشون زدن.
مشکل هم این نبود که نمیخواستن که بهتر از D2 کار کنن ، کسی نمونده تو اون تیم که پلیر حرفه ای این سبک باشه و اصلا بدونه D2 برای چی اینقدر موفق بود.

هر کسی که تو تیم نخبه بود ازشون جدا شد و رفت.
تیر خلاص هم وقتی زده شد که فرگوسن از تیم گیرز جدا شد و رفت اونجا که بازی رو جمع کنن.
=================
=================
بازی اومد رو گیم پس.
مگه اینکه اینطوری پلیرها رغبت کنن که بازی کنن.

لحظه شماری میکنم برای زمانی که D2 R بیاد روی استیم 8->
 
این بازی راه رو کج رفته.
بازی عملا اون اند گیم دیابلو 2 و سیستم RNG بازی رو انداخته دور.
مراحل ، دانجن ها ، آیتم دراپ و... همش تکراریه و اصلا پاداش نمیده.
بازی خیلی کژوال شده که پلیرهای جدید رو جذب کنه قافل از اینکه پلیرهای هاردکور هستن که محتوای اندگیم رو بازی میکنن و باعث میشن که بازی سالها زنده بمونه.

عملا بعد اینکه محتوای داستانی رو تموم کردی (که اتفاقا میشه گفت جذابه) بعدش که بری برای اندگیم هیچ جذابیتی جز انجام دادن کارهای تکراری نداری.
اگه D2 بازی کردی پس حتما یادته که چقدر بازی ریواردینگ بود و تنوع داشت ، دانجنهاش ، دشمنها و... با هر بازی کاملا تغییر میکرد ، آیتم دراپهاش کامل عوض میشد.
آیتمهای خیلی کمیاب که دراپ میشد انگار دنیا رو بهت دادن ولی اینجا خیلی ساده و عادی شده (عملا همه برندن)، بازی رو ساده کردن که پلیرهای تازه رو جذب کنن ولی عملا تیشه به ریشه خودشون زدن.
مشکل هم این نبود که نمیخواستن که بهتر از D2 کار کنن ، کسی نمونده تو اون تیم که پلیر حرفه ای این سبک باشه و اصلا بدونه D2 برای چی اینقدر موفق بود.

هر کسی که تو تیم نخبه بود ازشون جدا شد و رفت.
تیر خلاص هم وقتی زده شد که فرگوسن از تیم گیرز جدا شد و رفت اونجا که بازی رو جمع کنن.
=================
=================
بازی اومد رو گیم پس.
مگه اینکه اینطوری پلیرها رغبت کنن که بازی کنن.

لحظه شماری میکنم برای زمانی که D2 R بیاد روی استیم 8->
دیابلو 2 ریمستر کرک شده . بگیر بزن .
 
این بازی راه رو کج رفته.
بازی عملا اون اند گیم دیابلو 2 و سیستم RNG بازی رو انداخته دور.
مراحل ، دانجن ها ، آیتم دراپ و... همش تکراریه و اصلا پاداش نمیده.
بازی خیلی کژوال شده که پلیرهای جدید رو جذب کنه قافل از اینکه پلیرهای هاردکور هستن که محتوای اندگیم رو بازی میکنن و باعث میشن که بازی سالها زنده بمونه.

عملا بعد اینکه محتوای داستانی رو تموم کردی (که اتفاقا میشه گفت جذابه) بعدش که بری برای اندگیم هیچ جذابیتی جز انجام دادن کارهای تکراری نداری.
اگه D2 بازی کردی پس حتما یادته که چقدر بازی ریواردینگ بود و تنوع داشت ، دانجنهاش ، دشمنها و... با هر بازی کاملا تغییر میکرد ، آیتم دراپهاش کامل عوض میشد.
آیتمهای خیلی کمیاب که دراپ میشد انگار دنیا رو بهت دادن ولی اینجا خیلی ساده و عادی شده (عملا همه برندن)، بازی رو ساده کردن که پلیرهای تازه رو جذب کنن ولی عملا تیشه به ریشه خودشون زدن.
مشکل هم این نبود که نمیخواستن که بهتر از D2 کار کنن ، کسی نمونده تو اون تیم که پلیر حرفه ای این سبک باشه و اصلا بدونه D2 برای چی اینقدر موفق بود.

هر کسی که تو تیم نخبه بود ازشون جدا شد و رفت.
تیر خلاص هم وقتی زده شد که فرگوسن از تیم گیرز جدا شد و رفت اونجا که بازی رو جمع کنن.
=================
=================
بازی اومد رو گیم پس.
مگه اینکه اینطوری پلیرها رغبت کنن که بازی کنن.

لحظه شماری میکنم برای زمانی که D2 R بیاد روی استیم 8->
الان دیابلو ۲ که ریمستر شده دقیقا همون حال و هوای نسخه قدیمی رو داره یا اونم خراب کردن؟
 
  • Like
Reactions: QuinT
الان دیابلو ۲ که ریمستر شده دقیقا همون حال و هوای نسخه قدیمی رو داره یا اونم خراب کردن؟
دقیق همونه با گرافیک بالاتر.

گیم پلی و مکانیکها رو جرات دست زدن نداشتن ، بلیزارد رو آتیش میزدن طرفدارها :))

البته فکر هم نمیکنم مغزشون میکشید که بفهمن چی به چیه و بدون اینکه خرابکاری کنن بتونن تغییراتی بدن.
========
البته استودیویی که ریمستر کرد واقعا کارش درست بود که بلیزارد اونها رو هم ترکوند بعد تموم کردن این ریمستر.
 
بنده هم بالاخره بعد از قرن‌ها رفتم سراغ سری Diablo و فعلاً توی یکی دو ساعت اول خیلی لذت‌بخش بوده. :D هم فضا و اتمسفر جالبی داره، هم گیم‌پلی اعتیادآور و جذابی. تنها مشکلم اینه که رابط کاربری و منوهای بازی یه ذره برام پیچیده هست و از قدیم این مشکل رو با این جور بازی‌ها داشتم. ولی ایشالا اون هم به تدریج درست می‌شه و عادت می‌کنم!
فقط دو تا سوال:
۱. اون دایره خونی که با آسیب دیدن کم می‌شه و میاد پایین، یه حالت ترک خوردن هم داره. اون ترک، یه جورایی نمادین هست و چیز مهمی نیست؟ یعنی وقتی ضربه می‌خوریم، به تدریج ترک می‌خوره تا وقتی به آخرین قطره خون رسید بشکنه؟ یا اون ترک خوردن هم یه المان جداگانه محسوب می‌شه و مثلاً اگه در عرض چند ثانیه پشت سر هم از دشمن کتک بخوریم (در حالی که همچنان خون کافی هم داریم)، ممکنه بشکنه و اتفاق ناگواری بیفته؟ :D
۲. سیستم ذخیره چطوریه؟! هر دفعه که از بازی بیایم بیرون و وارد منوی اصلی بشیم، همه کارهایی که کردیم و آیتم‌هایی که به دست آوردیم ذخیره می‌شن ولی دفعه بعد به جای اینکه از محل قبلی شروع بشه، دوباره برمی‌گرده به نقطه مهم قبلی توی نقشه؟ مثلاً اوایل بازی، من یه ذره جلو رفتم و رسیدم به غار عنکبوت‌ها و بعدش اومدم بیرون، ولی دوباره از همون دهکده برفی لود شد. کلاً تعداد این نقاط اصلی توی نقشه زیاده یا باید عادت کنیم به پیاده‌روی‌های طولانی؟ :D
 
آخرین ویرایش:
بنده هم بالاخره بعد از قرن‌ها رفتم سراغ سری Diablo و فعلاً توی یکی دو ساعت اول خیلی لذت‌بخش بوده. :D هم فضا و اتمسفر جالبی داره، هم گیم‌پلی اعتیادآور و جذابی. تنها مشکلم اینه که رابط کاربری و منوهای بازی یه ذره برام پیچیده هست و از قدیم این مشکل رو با این جور بازی‌ها داشتم. ولی ایشالا اون هم به تدریج درست می‌شه و عادت می‌کنم!
فقط دو تا سوال:
۱. اون دایره خونی که با آسیب دیدن کم می‌شه و میاد پایین، یه حالت ترک خوردن هم داره. اون ترک، یه جورایی نمادین هست و چیز مهمی نیست؟ یعنی وقتی ضربه می‌خوریم، به تدریج ترک می‌خوره تا وقتی به آخرین قطره خون رسید بشکنه؟ یا اون ترک خوردن هم یه المان جداگانه محسوب می‌شه و مثلاً اگه در عرض چند ثانیه پشت سر هم از دشمن کتک بخوریم (در حالی که همچنان خون کافی هم داریم)، ممکنه بشکنه و اتفاق ناگواری بیفته؟ :D
۲. سیستم ذخیره چطوریه؟! هر دفعه که از بازی بیایم بیرون و وارد منوی اصلی بشیم، همه کارهایی که کردیم و آیتم‌هایی که به دست آوردیم ذخیره می‌شن ولی دفعه بعد به جای اینکه از محل قبلی شروع بشه، دوباره برمی‌گرده به نقطه مهم قبلی توی نقشه؟ مثلاً اوایل بازی، من یه ذره جلو رفتم و رسیدم به غار عنکبوت‌ها و بعدش اومدم بیرون، ولی دوباره از همون دهکده برفی لود شد. کلاً تعداد این نقاط اصلی توی نقشه زیاده یا باید عادت کنیم به پیاده‌روی‌های طولانی؟ :D
ترک آبی میخوره یعنی دشمن یه ضربه vulnerable بهت زده به شدت آسیب پذیری و ۲۰٪ دمیج بیشتری میخوری

درسته سیستم ذخیره اش چک پوینت نداره که مثلا از همون جایی که اومدی بیرون از همون جا هم شروع کنی ولی اره نقاط ذخیره بیشتری با رفتن به دهکده های بیشتر باز میشه.
چک پوینت بازی فقط تو بعضی مراحل خاص هست که اونم داخل بازی باید بمونی، مثل باس فایت ها که قبل شروع مبارزه چک پوینت داره.


سلام
دوستان حالا که بازی رو گیم پس اومده به کسی که تاحالا diablo بازی نکرده کلا پیشنهاد میکنید بره سراغش؟ :D
حتما اصلا شک نکن. بخش کمپین بازی واقعا خوبه. فقط یه تریلر ببین که با زاویه دوربین و این سبک اصلا میتونی ارتباط بگیری یا نه.
نگرفتی هم بازم تست کن 😁

یه جایی از بازی موسیقی Tristram پخش میشه. باورنکردنیه واقعا که چقدر این اهنگ شاهکار هست.
 
ترک آبی میخوره یعنی دشمن یه ضربه vulnerable بهت زده به شدت آسیب پذیری و ۲۰٪ دمیج بیشتری میخوری

درسته سیستم ذخیره اش چک پوینت نداره که مثلا از همون جایی که اومدی بیرون از همون جا هم شروع کنی ولی اره نقاط ذخیره بیشتری با رفتن به دهکده های بیشتر باز میشه.
چک پوینت بازی فقط تو بعضی مراحل خاص هست که اونم داخل بازی باید بمونی، مثل باس فایت ها که قبل شروع مبارزه چک پوینت داره.
تشکر فراوان! :دی

سلام
دوستان حالا که بازی رو گیم پس اومده به کسی که تاحالا diablo بازی نکرده کلا پیشنهاد میکنید بره سراغش؟ :D
حتماً یه تست بکن. :دی منم تا حالا Diablo بازی نکردم (به جز چند دقیقه از نسخه دوم)، ولی خیلی از گیم‌پلی بازی خوشم اومده و حس خوبی می‌ده. یعنی ترکیب نوع گیم‌پلی + لوت‌محور بودن یه جوریه که آدم دوست داره هی بره توی شکم دشمن‌ها و پاره پوره‌شون کنه!
فعلاً نمی‌تونم نظر خاصی در مورد داستان بدم و اصلاً نمی‌دونم چقدر اهمیت داره، ولی شخصیت خبیث جالبی داره و خوشم اومده ازش. :دی
 
تشکر فراوان! :دی


حتماً یه تست بکن. :دی منم تا حالا Diablo بازی نکردم (به جز چند دقیقه از نسخه دوم)، ولی خیلی از گیم‌پلی بازی خوشم اومده و حس خوبی می‌ده. یعنی ترکیب نوع گیم‌پلی + لوت‌محور بودن یه جوریه که آدم دوست داره هی بره توی شکم دشمن‌ها و پاره پوره‌شون کنه!
فعلاً نمی‌تونم نظر خاصی در مورد داستان بدم و اصلاً نمی‌دونم چقدر اهمیت داره، ولی شخصیت خبیث جالبی داره و خوشم اومده ازش. :دی
اگه درست یادم باشه لول ۵۰ اسب بهت میده میتونی سریعتر مپ رو بچرخی.
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or