Deus Ex: Human Revolution | PC

deus-ex-3-20100304032931890_640w.jpg

Publisher:Square Enix
Developer: Eidos Montreal
Genre: Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: March 2011​

ادامه ای بر بهترین Hybrid تاریخ...
مطمئنا هیچ کدام از شما لذت چرخ زدن در راهرو های کاخ سفید را از یاد نبرده اید...؟؟


 
آخرین ویرایش:
از عکسها معلومه که با یک بازی خفن و توپ روبرو هستیم
واقعا شاهکاره بی صبرانه منتظرشم
یکی هست را جبه بازی اطلاعاتی بده ؟
 
مصاحبه با كارگردان هنری Deus Ex: Human Revolution



آقای جاناتان ژاک-بلتت (Jonathan Jacques-Belletete) در عنوان بزرگ Deus Ex: Human Revolution نقش کلیدی کارگردان هنری را ایفا می کند. از این رو، سایت Eurogamer مصاحبه ای را با ایشان انجام داده که در آن به نکات جالبی اشاره می شود.


215145-1.jpg
EG: به عنوان كارگردان هنری Deus Ex چطور سبك هنری بازی را تعریف می كنید؟

ژاک: این را یك داستان تصویری نزدیك به بافت های گرافیكی می دانم. ما چیزی فوق العاده می خواستیم، ولی نه كاملا واقعی، ما دنیا را یك موجودیت كامل دیدیم. بعضی بازی ها شخصیت های خیلی واقعی دارند، ولی وقتی آن ها را كنار اشیاء و محیط قرار می دهید، درجه ای دیگر از واقعیت را دارید. ما نمی خواستیم چنین شود، پس تصمیم گرفتیم واقعی بودن بیش از حد را كاهش دهیم و همه چیز را یك شكل پردازش كنیم. كوچكترین جزئیات در این بازی دارای Concept-Art هستند و دقیقا همان كیفیتی را كه در طراحی بوده، دارند. بطوری كه طعم و روح كار را به خوبی نگه داشته اند. ما می خواستیم سبك خاص خود را داشته باشیم كه ایده رنسانس به ذهنمان خطور كرد. بر همین مبنا كار ما خیلی اوریجینال و جدید شده و طراحی بصری منحصر به فردی داریم.

EG: با توجه به اینکه بازی سال بعد عرضه می شود، اكنون چه كاری می کنید؟

ژاک: كار من كاملا تمام شده است. كار طراحی هنری در اوایل تابستان پایان یافت. همه از كاری كه باید بكنند، آگاه هستند. حالا مشغول بررسی هستیم تا ببینیم همه چیز سر جای خود هست یا نه، ولی از نظر این كه چیزی جدید بسازیم و به بازی اضافه كنیم، كار تمام شده و ما مشغول این هستیم تا تمام كارهای خود را به خوبی پایان دهیم.

EG: امسال شما بازی را در نمایش های متعددی نشان دادید. بازتاب ها چطور بودند؟

ژاک: خیلی خوب. ما همیشه انتظار جواب از دو گروه مختلف از مردم را داریم، مثل مردمی كه تا به حال در مورد Deus Ex چیزی نشنیده بودند. ما می خواستیم این گروه را جذب بازی كنیم. همچنین از طرفی گروهی بودند كه به خوبی با Deus Ex آشنا بودند. ما می خواستیم هر دو گروه را جذب بازی كنیم. سوالات زیادی برای تیم بود كه چطور این كار را انجام دهیم. خوشبختانه از هر دو گروه بازتاب های خیلی خوبی را مشاهده كرده ایم.

EG: شخصیت آدام جنسن (Adam Jensen) را چطور تعریف می كنید؟

ژاک: حتی قبل از طراحی این شخصیت، ما می دانستیم كه او چطور خواهد شد. این چیزی بود كه كارگردان و تهیه كننده از همان ابتدا می دانستند. ما نمی خواستیم یك آدم بزرگ در لباس های رزمی سنگین طراحی كنیم. او با آهن و اینگونه وسایل محاصره نشده است. او ترتیب دشمن را می دهد و مثل یك پسر خوب به خانه رفته و كتاب می خواند. این چیزی بود كه ما طی سه و نیم سال گذشته در موردش بحث می كردیم. به یاد دارم یكی از بچه ها گفت شبی به یك كلاب در مونترئال رفته بود كه مردی را با وزن مناسب و لباس معمولی دیده بوده، ولی كاملا باور داشته او یك قاتل است. آدام مامور سابق SWAT است. او یك Security Specialist (فردى که مسئول امنیت فیزیکى مرکز کامپیوتر است) بوده است. چهره ای خشن دارد، ولی نشانه هایی از این كه فردی بسیار دانا است هم در او وجود دارد كه واقعا هم همینطور است.
deu***5.jpg



]​

EG: متوجه شدیم كه بازی در 5 مكان مختلف پیگیری می شود. درست است؟

ژاک: ما نگفتیم كه دقیقا چند شهر در بازی وجود دارند. من تایید نمی كنم كه چند شهر وجود داشته باشد. بازی در مورد یك توطئه بین الملی است كه آدام مجبور است به مكان های مختلف سفر كند.

EG: ما در مورد دیترویت، شانگهای و مونترئال می دانیم. آیا لندن هم جزو آن ها است؟

ژاک: باید صبر كنید و ببینید.

EG: در طی ساخت بازی، Square Enix كمپانی ژاپنی Eidos را خرید. رابطه تان با آن ها چطور است؟ آیا این موضوع تاثیری روی بازی داشته؟

ژاک: از نظر همكاری، به خدا قسم می خورم كه این یك همكاری فوق العاده است. ما هم همین واكنش را در ابتدا داشتیم. یك كمپانی ژاپنی یك شركت غربی را بخرد؟ چه خواهد شد؟ چقدر آن ها به ما امر و نهی خواهند كرد كه چه كار كنیم؟ آن ها كاملا دست ما را در ساخت Deus Ex: Human Revolution باز گذاشتند و به خوبی می دانستند هدفشان از خرید یك شركت غربی چه بوده است. آن ها به ما اجازه دادند تمام كارهای غربی را 100% انجام دهیم. از لحاظ بصری بعضی جلوه های سبك ژاپنی در بازی وجود دارند. ما خیلی به آن ها علاقه مند شدیم و تصمیم گرفتیم بعضی از آن ها را در بازی بگذاریم.

EG: مثلا؟

ژاک: مثلا طراحی ماشین های مكانیكی، ربات ها و هلیكوپتر آدام كه خیلی شبیه به انیمه های ژاپنی شده است. البته بعضی طراحی ها به دید مردم كاملا از انیمه ها آمده و صد درصد كار Square Enix است، ولی این طور نیست. ما آن ها را طراحی كرده ایم. حتی اگر به صورت آدام و ساختار آن دقت كنید، می بینید كه موی او خیلی متفاوت تر از ژاپنی ها است و كاملا غربی طراحی شده است. شركت های غربی سعی می كنند شخصیت های خود را خیلی جهانی نشان دهند كه این خیلی مهم است. مثلا اگر به Ubisoft نگاه كنید، شركتی كه من به خوبی می شناسم، سم فیشر (Sam Fisher) در هر بازی چهره ای متفاوت دارد. در مورد لباس صحبت نمی كنم، چهره او همیشه در حال تغییر است. چهره های ژاپنی كاملا فرق دارند و كلا ساختمان طراحی صورت فرق دارد. ما آدام را تقریبا ما بین این ها طراحی كرده ایم.
]
deu***4.jpg


EG: بعد از Deus Ex برنامه Eidos Montreal چیست؟

ژاک: نمی توانم دقیقا به آن جواب دهم، ولی طرح های بزرگی داریم كه هم اكنون صحبت كردن سر آن ها را شروع كردیم. اگر چیزی بگویم، بچه ها با گلوله من را خواهند زد! سرمان فعلا شلوغ است.

EG: آیا علاقه دارید یك Deus Ex دیگر بسازید؟

ژاک: بله، البته. به یاد دارم روز اولی كه كار را شروع كردیم، وارن اسپکتور (Warren Spector) گفت، نمی توانم صبر كنم تا ببینم این ها با این دنیا و شخصیت های Deus Ex چه چیزی می سازند. چون من در آن زندگی كردم و Deus Ex بخشی از زندگی من است. من آن زمان نمی دانستم او چه می گوید، ولی بعد از این كه چند سال با این دنیا كار كردم، تازه فهمیدم منظورش چیست.

EG: بعد از چهار سال كار كردن روی Deus Ex احساس خستگی نكردید؟

ژاک: نه، هنوز نه.

deus-ex-human-revolution-2.jpg


نویسنده: حمیدرضا نیکوفر
 
بررسي نمادهاي فراماسونري در Deus Ex:Human Revolution


هيچ وقت جرات نكردم به بررسي نمادهاي فراماسونري در بازي ها بپردازم. اين نماد گرايي ها آنقدر زياد و تخصصي است كه مستلزم تحقيقات فراوان بوده و جاي بحث زيادي دارد. اما از اين پس سعي مي كنم تمام اين نمادها را در بازي ها تحليل و بررسي كنم تا بيشتر با حقايق پشت پرده آنها آشنا شويم. بگذاريد براي كساني كه نمي دانند فراماسون چيست تعريفي كلي و جامع از تمام بعد هاي آن بكنيم.

فراماسون يك فرقه مخفي است. اين فرقه از زمان مصر باستان شروع شد. زماني كه فراعنه خود را خدا دانستند و كنترلي بر مردم امپراتوري مصر گرفتند. كنترل ذهن، روح و زندگي. از ديد فراعنه خدايي وجود نداشت و انسان در واقع خداي حقيقي بود. آنها دست به ساخت بناهاي بزرگ زدند، بناهايي كه نمادي از وجوديت و قدرت انسانيت تبديل شد. هرم هاي مصر هنوز هم جزو شگفت انگيز ترين بناهاي دنيا است.

اما فراماسون هاي امروزي كه هستند؟ نمي توان تعريف درستي از فراماسون ها گفت و رازها و اعتقادهاي آنها بسيار رمز آلود است. ديدهاي زيادي نسبت به اين فرقه ها وجود دارد كه هر كسي از ديد خود ممكن است وارد اين فرقه شود. بسياري اعتقاد دارند فراماسون ها شيطان پرست هستند و كساني اند كه مقدمات ظهور ضد مسيح را پس از ظهور عيسي مسيح فراهم مي كنند.

dnj0yg.jpg


2e2fb4i.jpg




ديد ديگري كه در مورد اين فرقه است، خدا بودن انسان است. اين انسان است كه قدرت همه چيز را دارد و خلاقيت او در ساخت و ساز شاهكار او بوده و بناي اين موضوع به هنر معماري هم بر مي گردد. خدا در ساختار است و ساختار زاده خلق دست انسان.

از ديد ديگر فراماسون ها فرقه هاي پنهاني بودند كه قصد كنترل دنيا را در پشت پرده داشتند. دنيا درك لازم براي فهم اين كه خدايي وجود ندارد و بايد از پشت پرده دنيا را به شيوه درست كنترل كرد. اين ديدگاه يكي از بزرگترين ديدگاه هاي امروزه است. كشور امريكا پس از كشف با همين ديدگاه جلو رفت. سرزميني كه دنيا را اداره كند. تك تك بناها و ساختارهاي امريكا بر پايه عقايد فراماسون ها ساخته شده كه در عكس هاي زير ارتباط اين موضوع را با هنر ساخت و ساز مي بينيم.

2rw5lad.jpg


2uhbqcm.jpg


2wd927r.jpg


2v2tmat1.jpg


انجمن هاي مخفي كم كم از پنهان بودن خارج شده و حال قصد دارند دنيا را با مقدمات و نمادها با حقيقت واقعي آشنا سازند. فيلم هايي مثل The Matrix هم اوج نمادپردازي فراماسونرها را در بر گرفته بود. در هاليوود فيلم هاي زيادي با اين نمادها ساخته مي شوند كه بسياري از آنها سعي در القاي همين موضوع با استفاده از تكنولوژي Mind Control دارند كه به صورت نا خواسته تاثير هاي تصويري بر ذهن و ضمير ناخودآگاه انسان مي گذارد . بسياري از اين فيلم ها هم فقط از اين نمادها استفاده مي كنند و هيچ قصد و پيامي ندارند.

اما در دنياي بازي هم ما شاهد چنين نمادهايي هستيم. Assassin's Creed و BioShock به عنوان مثال بسيار بر تفسير فراماسونرها پرداخته اند. اما بزرگترين بازي كه سال ها است در هر شماره خود به واضح ترين شكل اين فرقه را بررسي مي كند سري Deus Ex بوده. اين بازي ها دقيقا به ايده اداره جهان در پشت پرده هاي مخفي و خدا بودن انسان مي پردازد.

اما تا به حال چه نمادهايي را در تريلر هاي عرضه شده از بازي ديده ايم. در تريلر اول، اولين نماد چشم Adam است كه دقيقا به "چشم جهان بين" يكي از اصلي ترين نمادهاي فراماسونر ها اشاره مي كند . اين چشم كه در اوج هرم قرار دارد چشم انسان است كه به چشم جهان بين معروف است. اين نماد حتي روي دلار امريكا هم وجود دارد و در لوگوي سري Deus Ex به وضوح قابل روئيت است.

bpon1j8hqb5w5njkrom.jpg



fpfx5hc2z8dcv0mgz8l9.jpg


fi3u22dssphfbze1k1ta.jpg


dsgh7eio3oqr70jg6sw.jpg


همچنين اگر به صورت Adam دقت كنيد اطراف چشم سمت چپ او اشكال هندسي مي بينيد كه با دقت دقيقا نمادهاي فراماسونري و چشم جهان بين و هرم را نشان مي دهد.

در ادامه تريلر ما پول امريكا را مي بينيم كه تصوير روي هرم و چشم آن زوم كرده و به وضوح اين نمادها را به ما نشان مي دهند. پس از اين تصوير ادم مي گويد: "دنيا به عرصه رقابت تبديل شده، عرضه كنترل ذهن" اين كنترل ذهن به همان ايدئولوژي فراماسونرها در كنترل جهان در پشت پرده اشاره مي كند. بازي با نوشته ها هم زياد در Deus Ex مشاهده مي شود؛ مثلا Human در لوگوي بازي با يك هرم به جاي A نوشته شده . ساز و ساخت هاي هندسي زيادي هم در شكل گيري Logo بازي مي بينيم كه با رنگ طلايي نشان داده مي شوند.

من خيلي در مورد اين نمادها در Deus Ex كنجكاو شدم و طي صحبتي كه با تهيه كننده بازي داشتم اشارات جالبي شنيدم. پس از مكاتبات طولاني با David Bedard راجع به اين نمادها سرانجام Jean-Francois Dugas كارگردان بازي به من ايميلي زد و طي يك جمله جالب نمادهاي موجود در تريلر را تعريف كرد. Dugas مي گويد "نمادهاي موجود در تريلر به نيروهاي كهني اشاره مي كند كه در تاريكي و پشت بر دنياي ما زندگي مي كنند و قصد كنترل آن را دارند". اين موضوع دقيقا همان ايده فراماسونرها را نشان مي دهد.

به نظر نمي رسد Deux Ex:Human Revolution جنبه تبليغي بر اين فرقه داشته باشد و بيشتر بحث تحليلي/فلسفي آن است كه در DEHR بررسي مي شود. البته بايد صبر كرد و نتيجه نهايي را در بازي ديد.

شما مي توانيد بررسي تحليلي Deus Ex: Human Revolution در همين سايت مطالعه كنيد.

متن پنهان:
به عنوان Extra :dتصوير تريلر بازي رو با تابلوي دوران رنسانس مذهبي زير مقايسه كنيد.

215145-3.jpg


o6va8mg8hpzn8bgb4ncx.jpg
 
  • Like
Reactions: Mr-Game
انتخاب، سلاح شما است

بدون این كه بدانید در قدم بعدی چه كاری می خواهید بكنید، پیشروی غیر ممكن است. اگر علاقه زیادی به انتخاب و مشاهده عواقب آن دارید Eidos Montreal با هوش و درایت بالا این موارد را خلق كرده است. این بازی همچنان ارزش های Deus Ex اول را مد نظر دارد و به آن پایدار است. در مرحله به نمایش در آمده در Gamescom ما آدام جنسن (Adam Jensen) شخصیت اول بازی را می بینیم كه در ایستگاه پلیس شهر دیترویت روی مغز اجساد كار می كند. جنسن یك كاراگاه خصوصی است كه در كار خود خیلی خبره است. در یك مرحله، تروریست ها به كارخانه ای حمله می كنند و رئیس جنسن عقیده دارد كه یكی از اجساد داخل سردخانه در واقع جاسوس بوده، پس او برای پیدا كردن جاسوس آغاز به كار می كند. به ایستگاه پلیس وارد می شویم و جنسن از كنار یك میز می گذرد. پلیس می گوید: "اینجا منطقه ممنوعه است"، ولی جنسن او را نادیده گرفته و راه خود را ادامه می دهد. پلیس اسلحه خود را به سمت او می گیرد و طی یك چشم به هم زدن جنسن اسلحه را از او می قاپد و وی را به زمین می كوبد و قبل از این كه پلیس بعدی بخواهد كاری كند، اسلحه را به سمت او نشانه می گیرد. او دستگاه فتوكپی را بلند می كند (او آدم بسیار قدرتمندی است) و از آن به عنوان سپری در برابر گلوله ها استفاده می كند.

944089_20100805_790screen003.jpg
دو پلیس ظاهر می شوند و جنسن آن ها را از پای در می آورد و مدام سنگر گیری می كند. پلیس های بیشتری وارد می شوند و جنسن وارد یك دستگاه X-ray می شود و محل اجساد را شناسایی می كند. جنسن سریع بین سنگرها تغییر موضع می دهد و با نیرویی جادویی دشمنان را به حالت پرواز در می آورد و آن ها را معلق در هوا نگه می دارد و آن ها را نمی كشد. به درب سردخانه می رسیم و مشاهده می كنیم كه در قفل است، ولی جنسن راه حلی برای آن دارد. او یك نارنجك روی دستگیره در می گذارد، به عقب می آید و به آن شلیك می كند و با منفجر شدن آن وارد سردخانه می شود و به سراغ اجساد روی میز می رود. زمان به عقب باز می گردد و به موقعی می رسیم كه جنسن جلوی ایستگاه پلیس ایستاده و هیچ یك از این اتفاقات هنوز به وقوع نپیوسته اند. او داخل می شود، اما به جای مستقیم رفتن، با ماموری كه سری قبل از كنارش رد شدیم، صحبت می كند و متوجه می شویم كه آن مامور و جنسن قبلا هم دیگر را می شناخته اند. وین (Wayne) که همان مامور مذکور باشد، حالا به سمت پلیس منسوب شده و به جنسن می گوید كسی نمی تواند وارد سردخانه بشود. به نظر، موقعیت طوری است كه جنسن شانس وارد شدن به سردخانه را از دست می دهد، اما در اینجا بازیكن می تواند با صحبت كردن منطقی بدون ایجاد هرج و مرج كار خود را پیش ببرد.

944089_20100805_790screen010.jpg
متوجه می شوید كه وین در گذشته به خاطر سرپیچی از دستور پست خود را از دست می دهد. شما می توانید با دست گذاشتن روی همین مسئله به او بگویید كه گناه كار نیست و كار درستی انجام داده و او را از عذاب وجدان در بیاورید و به طور كلی در مورد گذشته او صحبت كنید. كم كم می فهمیم جنسن رابطه خوبی با پلیس ایجاد می كند و پلیس هم با او هم عقیده می شود و اجازه می دهد كه جنسن وارد محوطه اصلی پلیس بشود. مكالمه جالبی بود و ما با یك مكالمه اهداف بیشتری پیش بردیم. سازندگان این اجازه را به شما داده اند تا از منطق و تفكر راه خود را پیش ببرید. جنسن حالا می تواند در ایستگاه پلیس به آرامی راه برود و با پلیس ها صحبت كند و گزارشات جنایات را بخواند. به طور مخفیانه ایمیل ها را بخواند و تا وقتی مخفی است، هر كاری که دوست دارد، انجام دهد. او به سمت سردخانه می رود و نگهبان آنجا وی را با كسی كه قرار بوده به سردخانه سر بزند، اشتباه می گیرد و به او می گوید یك تومور عصبی در داخل بدن یك فرد مرده پیدا كرده اند. جنسن به آرامی از سردخانه خارج می شود و به رئیس خود می گوید كه خبرهای خوبی دارد. دوباره زمان را به عقب می بریم و دوباره جلوی در ورودی هستیم و این بار به جای ورود از در اصلی، از فنس های كناری و از راه های مخفی وارد ساختمان می شویم و از پله های اضطراری به طبقه مورد نظر می رویم.

944089_20100805_790screen013.jpg
دری وجود دارد كه یك كد می خواهد و ما آن را نداریم، پس او سعی می كند قفل را هك كند. برای هك كردن این در باید Skill شما 3 باشد و با خرج كردن كمی XP در منوی بازی این مهارت را به دست می آوریم. Mini-Game موجود برای هك كردن فوق العاده جالب و هیجانی است و با تفكر و زرنگی می توانید به راحتی هر چیزی را هك كنید. البته برای وارد شدن باز هم راه های دیگری بود، مثلا می توانستید از طریق راه های فاضلاب به سمت بالا حركت كنید و وارد شوید، اما هك كردن به نظر كار تمیزتری می آید. حال در اینجا سبک بازی به مخفی كاری تبدیل می شود و می توانید به آرامی تمام پلیس ها را از پا در بیاورید. به لطف وسایل جاسوسی فراوان جنسن این كارها خیلی جذاب هستند. این مرحله را به صد حالت دیگر می توانید پیش ببرید. Eidos Montreal نشان داد كه علاوه بر یك داستان زیبا، گیم پلی ای خلق كرده كه هر طور دوست دارید می توانید آن را پیش ببرید و با عواقب كارهایتان هم روبرو شوید.

944089_20100805_790screen014.jpg
نویسنده: حمیدرضا نیکوفر
 
صحنه های نمایشی از گیم پلی Deus Ex: Human Revolution

صحنه های نمایشی جدیدی که از گیم پلی Deus Ex: Human Revolution در نمایشگاه Gamescom پخش شد، عالی، اما بسیار خشن به چشم می آمدند. در این بین برخی از صحنه ها مشابه آن هایی بودند که در نمایشگاه E3 منتشر شدند، اما این بار آدام جنسن (Adam Jensen) شخصیت اصلی بازی را مشاهده می کنید که به دنبال کشتن فردی به نام تونگ (Tung) وارد کلوپ شبانه ای در شانگهای می شود که "کندو" نام دارد. پس از آن، درگیری ها در این مکان شروع می شوند که خشونت زیادی در آن موج می زند. با تمام این تفاسیر، بازی بسیار عالی به نظر می رسد. در سال 2011 به هیچ وجه نباید آن را از دست داد. Deus Ex: Human Revolution که در واقع مقدمه ای برای نسخه اصلی Deus Ex محسوب می شود، وقایعی که 25 سال قبل رخ داده است را بازگو می کند. این بازی سال آینده برای PS3 ،X360 و PC منتشر می شود.

Deus-Ex-Human-Revolution.jpg


منبع : pardisgame
 
این تریلر آخری رو انجام دادم ، فقط خوشحال شدم که برای pc میاد ، این گرافیک بهترین گرافیکی بود که تا حالا دیدم ، اول بازی که کاملا مشهود دوران رنسانس بود ، و کاملا بازی با موضوع و داستان بود ...
شاهکار بود ، افکت ها عالی بودند و ...
بی صبرانه منتظرم .
 
این تریلر آخری رو انجام دادم ، فقط خوشحال شدم که برای pc میاد ، این گرافیک بهترین گرافیکی بود که تا حالا دیدم ، اول بازی که کاملا مشهود دوران رنسانس بود ، و کاملا بازی با موضوع و داستان بود ...
شاهکار بود ، افکت ها عالی بودند و ...
بی صبرانه منتظرم .

CG بود برادر !!!:d خیلی ذوق نکن !;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or