PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
از دست این ضمیر ناخوداگاه :)) ولی خب برد سونی به قیمت خراب شدن کوجیما؟
یکم تکمیل تر در پاسخ علی توضیح میدم
چه ربطی به سونی داره کلا مخصوصا این قضیه خراب شدن احتمالی کوجیما !!! اصلا کی گفته قراره کوجیما خراب بشه ! اینکه کوجیما بازیش چی بوده و الان چی شده نه ربطی به سونی داره نه سونی زورش کرده بود که چیکار کنه , کوجیما خودش با سونی توافق کرد دیگه همه چی بر عهده خودش بوده و کاملا آزادی عمل داشته + انجین فوق العاده . دیگه اینکه بازی اول ایندی بوده الان اینطوری شده به خود کوجیما برمیگرده و تصمیم خودش بوده هر چند که همچین نظریه ای فقط ساخته ذهن خودتون هست چون کوجیما اگر میخواست بازی ایندی بسازه نه با سونی توافق میکرد و نه پا میشد بره همه استدیوها و انجین هاشون رو بررسی کنه و نه احتیاج به هنرپیشه داشت . تمام تبلیغات و ساخت تریلرها هم باز بر عهده خود کوجیما بوده و همه هم میدونیم که کوجیما خوراکش تبلیغات اینطوری هست
ضمیر ناخودآگاه هم کنترلش کن دیگه در این حد خیلی بده :D
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
آقا گول دمیج کنترل این چند نفر نخورید خود طرف قبل اومدن نمرات گرز ۵ چنان تعریف و تمجیدی کرد که من فکر کردم عرش اعلی رو به لرزه دراورد و زلزله چند ریشتری انداخت بعد که نمرات اومد جور دیگه ای شد ..
این بازی ما الان دیگه هایپ شدید بردیم بالا پرچم فعلا بالاست امیر آکیبا منتظر مجازاته ماست :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
همون جایی که توی ویدیوی اعلام همکاری اندرو هاوس با افتخار به کوجیما گفت که از پشتیبانی کامل سونی برخوردار هستی...
هر چیزی که میخواسته رو براش فراهم کردن...روی هر بازیگری انگشت گذاشته، باهاش قرارداد بستن...حتی برای لوگوی استدیو هم تریلر ساخته...هر کسی رو میخواد راحت دعوت میکنه استدیو از جمله گروه‌های موسیقی موردعلاقه‌اش و باهاشون قرارداد می‌بنده تا از موسیقی‌شون توی بازی و تریلرا استفاده کنه...اینارم میخوایید انکار کنید و بگید توی یه اتاق تاریک و کوچیک خودش بازیو ساخته؟ :D اصلا نیازه که اینارو تکرار کنم؟ خودتون نمیدونید که هیچ بازیسازی وجود نداره که به اندازه کوجیما انقدر راحت بتونه هر چیزی که میخواد رو توی بازیش بیاره؟
البته فک کنم بعدشم اندرو هاوس گیم پلی بازی رو دید و فهمید چی کار کرده، از سونی در رفت :D
من البته خودم رو فن کوجیما نمیدونم اصلا و این بازی هم فک نمیکنم اون چیزی شه که عشاقش انتظار دارن ولی ابن بحث بازیگر ها یه کم زیادی گنده شده. کوجیما کلا عاشق سینماست و دوست داره از موارد مخصوص فیلم ها تو بازیاش بهره ببره. اما واقعا جز مدس میکلسون "هیچ" بازیگر تراز اول دیگه ای نیست تو بازی که بگیم هزینه زیادی کرذه و ... . میکلسون بازیگر فوق العاده ایه و البته همونم گرون نیست و لیست فیلم های سال های اخیرش اینو ثابت میکنه. دل تورو و وندینگ رفن که اصلا بازیگر نیستن و مشخصه دلی اومدن کار کردن. لیا سدو بازیگر خوبیه ولی یه ستاره نیست در هیچ ابعادی. نورمن ریداس و مارگارت کوالی هم جز واکینگ دد و the leftovers هیچ نکته برجسته ای ندارد تو کارنامه اشون.(البته کوالی یه نقش کوچیک تو فیلم اخر ترانتینو هم داشته). خلاصه اینکه بازی اونجور که کوجیما داره القا میکنه ایندی مانند نبوده قطعا. ازش هم به نسبت ایده عجیبش حمایت شده به قدر کافی ولی پولی که صرف همه بازیگر ها شده بعید میدونم نزدیک پولی باشه که مثلا سی دی پراجکت خرج کیانو ریوز که کاملا یه سوپر استار جهانیه، کرده باشه.

محیط بازی هم واقعا یکنواخت به نظر میرسه که برا یه بازی اپن ورد ینی پروداکشن جمع و جور. همون مشکلی که متال گیر5 هم داشت و از اپن وردسازی بد اسیب دید. کلا به نظرم کوجیما نه تجربه مناسب ساخت اپن ورد داره و نه منابع لازم برا این کار رو و اینجوری هم به متال گیر اسیب زد و هم احتمالا این. سوای پایان نصفه بازی که هیچیش رو تقصیر کوجیما نمیدونم و مقصر کونامی بود و روایت کند خصوصا تو نیمه اول بازی، بزرگترین مشکل متال 5 قالب کردن زورکی یه بازی خطی تو بستر اپن ورد بود که ای کاش نمیکرد این کار رو.
این بازی رم کوجیما ساخته که کلا منتقدین عاشقشن. من خودم گفتم 86 تا 88 که دست پایین حساب میشه تازه. وگرنه وقتی متال گیر 5 متای 94 میگیره و نمره 10 از همه طرف براش ردیف میشه، صحبت از متای 80 یا حتی 85 به نظرم به شوخی میمونه برا این بازی.

البته اینا همچین خرجیم نداره و اولین بازی نیست که واسه صدا از تانک یا هلیکوپتر استفاده میشه!
بودجه هیلو اینفینیت بالای 500 میلیون دلار خواهد بود که البته مطمئن نیستم ولی بعید میدونم برا یه بازی انحصاری در این حد خرج شده باشه تا حالا جایی.(مایکروسافت فلایت سیمولیتور 2020 احتمالا خیلی بیشتر از این حرفاست ولی خب بازی های جریان اصلی گیم منظورمه)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: armintn

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
دیگه خیلی تند دارید میرید!

سونی که همه جوره حمایت کرد ازش، برد گردش تو کل استدیوهای فرست پارتی و امکانات داد و در عوض ده برابرش رو از قبل محبوبیت کوجیما به جیب زد و البته این حمایت ها به خصوص از نظر مالی اصلا نامحدود نبوده. حتی اگه مصاحبه بکس گوریلا رو دیده باشید میدونید که انجین رو خود استدیو میده به کوجیما و تصمیم سونی نبوده. یکیشون میگه به هرمان هالست گفتم بیا انجین رو بدیم به کوجیما و این تصمیم شخصی اعضای استدیو بوده.

در مورد بازیگرها هم البته که هزینه زیادی صرف مثلا نرمن ریداس یا مدز میکلسون شده، اما یه سری هم رو حساب دوستی با کوجیما حال دادن بهش امدن. مثل دل تورو یا رفن. و اینجا کوجیما بخشی از این کارها رو روی حساب اعتبار خودش کرده نه بودجه نامحدود.

و در نهایت شما طوری صحبت میکنید انگار بازی منتشر شده و گند زده متاش هم شده 50:D من مشکلم دقیقا با همینه. صبر کنید بازی بیاد، تجربه کنید، اگه بد بود بعد فحش بدید.
گوریلا هم انجین رو نمیداد، سونی پولش رو میداد تا انجین بسازن یا از یه جای دیگه جور کنن...بحث این نیست که سونی هم در قبال هزینه‌هایی که کرده، با استفاده از اسم کوجیما خیلی سود کرده و احتمالا کنسول فروخته...بحث اینه که من عمرا باور نمیکنم که با این همه ریخت و پاش مثلا کوجیما رفته باشه پیش سونی که بگه فلان مکانیک رو میخواییم به گیم‌پلی بازی اضافه کنیم، فلان موسیقی رو میخواییم به بازی اضافه کنیم و لایسنسش رو بخر یا اینکه دو سه ماه وقت بیشتر به ما بده تا بازی رو بیشتر پولیش کنیم و سونی جواب رد داده باشه!
داریم در مورد حقایقی که توی این چند سال از ساخت بازی دیدیم صحبت میکنیم دیگه...من کجا فحش دادم و گفتم بازی گند زده و متاش 50 شده...شما هم هر کسی به کوجیما و بازیش از گل کمتر میگه بهتون برمیخوره :D
بازی با 80 نفر ساخته شده ، از نظر مارکتینگ هم من ندیدم به بزرگی بازیهای مثل uncharted 4 و GOW و یا SPIDER-MAN و بازی های راک استار و خلاصه این بزرگا باشه .
مثل بنرهای بزرگ در مکانهای معروف ، پخش اگهی در شبکه های معروف تلویزیونی ، بنر تبلیغاتی زمین ورزشی های معتبر دنیا ، اگهی تبلیغاتی در پرده سینماهای دنیا و ...
انجین هم که اماده بوده . بازیگرایی هم که میگی دستمزد انچنان بالایی ندارن که بخواد تو هزینه خیلی تفاوت ایجاد بکنه . یعنی حداقل نمیشه گفت کوجیما ازاد بوده هر بازیگری رو که میخواسته بیاره
در کل اگه بخواییم بزرگترین بازیهای سونی رو از نظر هزینه و سرمایه گذاری تقسیم بندی بکنیم ، DS احتمالا بین TOP ها نیست .
و من فکر میکنم که هزینه این بازی از mgsv پایینتر هستش که 80 میلیون هزینه شد براش که 30 میلیون برای مارکتینگ بود و 50 میلیون هم خود بازی .
یا مثلا horizon zero dawn غیر از مارکتینگ برای ساختش 47 میلیون دلار هزینه شد ، اما اونا هم برای انجین سرمایه گذاری کردن هم برای ساخت بازی نیروی انسانی به مراتب بیشتری هم داشتن و در نتیجه هزینه بیشتر .
انقدر هم دیگه بازی رو بالا نبرید که بعدا بگید ببین با این همه هزینه چه اشغالی تحویل داد :D حتی اگه پای سونی هم در میان نمیبود کوجیما میخواست این بازی رو بصورت مستقل بسازه و وجود سونی باعث شد رنگ و لعابش بیشتر بشه
والا سطح ساخت بازی در حد بازیهای مستقل هستش با هزینه نسبتا بیشتر اما نه در حد بیگ هیت های روزگار که من فک میکنم باهاشون فاصله داره . از نوع گیم پلی بازی مشخصه به نظرم این مساله .
در مورد 80 نفر توی پست قبلیم گفتم که درست نیست و از همون تصویر گلد شدن بازی معلومه که دروغه...
اینکه بازی مثل آنچارتد و گاد و اسپایدرمن نیست هم ارتباطی با بحث نداره و خود کوجیما انتخاب کرده که بازیش همین چیزی که هست باشه...شونصد بار هم گفته که کنترل همه موارد بازی دست خودشه و خودش براشون تصمیم گرفته و آزادی عمل کامل رو داشته.
بحث اینه که هر چیزی رو که میخواسته براش فراهم بوده و هیچ نشونه‌ای از اینکه محدودیتی در کار بوده وجود نداره...
بودجه مارکتینگ هم که به سونی مربوطه و معلومه که روی یه آی پی جدید به اندازه گاد و آنچارتد مانور نمیده...بحث ما بودجه ساخت بود نه مارکتینگ.
بیخیال بابا ...

بودجه نامحدود مثل میشه هیلو اینفینیت که 343 رفته جت و هلیکوپتر و .. برای صداگذاری از ارتش امریکا گرفته
میشه دلست2 که 600 بازیساز طراز اول دنیا استدیو داخلی ناتی داگ در حال ساخت یک سینگل پلیر نهایت 20 ساعته هستند! (برای اینکه بدونی روی انچارتد 4 بیشتر از 900 نفر کار کردند، روی ساخت ریمیک رزیدنت اویل 2 حدود 900 نفر و روی ساخت پوکمون اسورد و شیلد هم 900 نفر!)

حالا اینکه کوجیما سره اعتبارش تو دنیا ملت به دنبالش میافتن که امضا بگیرن و بخشی از پروژه باشن میشه بودجه نامحدود؟ نمیدونم ولی شاید جالب باشه بدونی کوجیما همون اول که استدیوهای سونی برای بازدید میرفت! کرایتک کوجیما رو دعوت کرد المان و گفت از استدیو و انجین ما هم بازدید کنید، شاید مورد پسندتون شد. حالا چهارتا بند رفتند استدیو کوجیما برای بیشتر نشون دادن خودشون! شده بودجه نامحدود دث استرندینگ؟ اینکه ویندینگ رفن و دل تورو سره رفاقت تو بازی حضور دارند شده بودجه نامحدود!
من حاضرم شرط ببندم بودجه استخدام کل بازیگرها ده میلیون دلار هم نمیشه. بودجه فیلم د هانت مد میکلسن کلا 3.5 میلیون دلار بوده! بهترین فیلم کارنامه میکلسن اینقدر کلا بودجه اش بوده و حالا چهارتا بازیگر رده پایین تر از ایشون تو بازی حضور داره شده بودجه نامحدود...

من پیش تر همینجا کامنت داده بودم که شالوده شکل دهنده دث استرندینگ همون ایده ایندی بوده که کوجیما میخواسته برای پی سی و پلی استیشن 4 بسازه و با ورود سونی فقط شکل و شمایل اثر (مثل گرافیک فنی، همین بازیگرها و ...) مثل اثار بلاک باستر شده وگرنه کلیت بازی همون بازی مستقلی هست که کوجیما میخواسته بسازه و متاسفانه سونی خیلی برد کرد سره این قضیه ولی کوجیما ممکنه بابت همین نمایشها اسم و رسمش کمی اسیب ببینه
بازم نگرفتید من چی میگم و کلا حرف من رو اون جوری که دوست دارید برداشت میکنید.
کی گفت اندازه‌ی آنچارتد و هیلو بودجه داشته بازی؟ دارم میگم کوجیما هر چی که میخواسته رو آورده توی بازیش و دقیقا همون چیزی رو که میخواسته رو ساخته...وقتی میگم بودجه محدودیتی نداشته یعنی هر چیزی که روش دست گذاشته رو بدون مخالفت سونی، خیلی راحت آورده توی بازی. اینکه 900 نفر رو درگیر بازیش نکرده و از جت و هلیکوپتر استفاده نکرده، تصمیم خود کوجیما بوده. اصلا عنوانی که داره میسازه نیازمند بودجه‌ای در حد و اندازه‌های هیلو نیست...نمیدونم چرا با این عناوین دارید مقایسه‌اش میکنید و اصلا چرا باید پای مقایسه وسط کشیده بشه...مگه کسی گفت که DS بیشترین بودجه تاریخ رو داشته... مشخصا کوجیما هر چیزی که میخواسته رو برای بازیش پیاده‌سازی کرده. حالا شما بیا دستمزد بازیگرا رو لیست کن و بگو چیزی نیست! دقیقا همون بازیگرای موردعلاقه‌اش رو آورده توی بازی...حالا چه دستمزدشون 100 میلیون دلار باشه چه 1 میلیون. وقتی سونی میگه از پشتیبانی کامل ما برخوردار هستی یعنی هر منابعی که "خواستی" برات فراهمه، فقط بازیتو بساز...
بودجه نامحدود یعنی سونی محدودیتی در نظر نگرفته...نیومده بگه که فقط همینقدر میتونیم بهت بودجه بدیم و باید بسوزی و بسازی باهاش :D در عوض گفته توی هر مسیری میخوای حرکت کنی پشتت هستیم و پشتیبانی کامل ما رو داری. میخوای به جای اینکه یه نمایش درست حسابی نشون بدی، یکی از نمایش‌های مهم بازی رو به جف کیلی اختصاص بدی؟ اشکالی نداره...میخوای گروه‌های موسیقی موردعلاقه‌‌ات رو به بازیت اضافه کنی؟ باشه اشکالی نداره. میخوای بازیگر زن موردعلاقه دوران جوونیت رو بیاری توی بازی و چهره‌اش رو به یاد قدیما جوون کنی و حالشو ببری؟ باشه اینم اشکالی نداره :D
دیگه از این واضح‌تر نمیتونستم توضیح بدم :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
گوریلا هم انجین رو نمیداد، سونی پولش رو میداد تا انجین بسازن یا از یه جای دیگه جور کنن...بحث این نیست که سونی هم در قبال هزینه‌هایی که کرده، با استفاده از اسم کوجیما خیلی سود کرده و احتمالا کنسول فروخته...بحث اینه که من عمرا باور نمیکنم که با این همه ریخت و پاش مثلا کوجیما رفته باشه پیش سونی که بگه فلان مکانیک رو میخواییم به گیم‌پلی بازی اضافه کنیم، فلان موسیقی رو میخواییم به بازی اضافه کنیم و لایسنسش رو بخر یا اینکه دو سه ماه وقت بیشتر به ما بده تا بازی رو بیشتر پولیش کنیم و سونی جواب رد داده باشه!
داریم در مورد حقایقی که توی این چند سال از ساخت بازی دیدیم صحبت میکنیم دیگه...من کجا فحش دادم و گفتم بازی گند زده و متاش 50 شده...شما هم هر کسی به کوجیما و بازیش از گل کمتر میگه بهتون برمیخوره :D

در مورد 80 نفر توی پست قبلیم گفتم که درست نیست و از همون تصویر گلد شدن بازی معلومه که دروغه...
اینکه بازی مثل آنچارتد و گاد و اسپایدرمن نیست هم ارتباطی با بحث نداره و خود کوجیما انتخاب کرده که بازیش همین چیزی که هست باشه...شونصد بار هم گفته که کنترل همه موارد بازی دست خودشه و خودش براشون تصمیم گرفته و آزادی عمل کامل رو داشته.
بحث اینه که هر چیزی رو که میخواسته براش فراهم بوده و هیچ نشونه‌ای از اینکه محدودیتی در کار بوده وجود نداره...
بودجه مارکتینگ هم که به سونی مربوطه و معلومه که روی یه آی پی جدید به اندازه گاد و آنچارتد مانور نمیده...بحث ما بودجه ساخت بود نه مارکتینگ.

بازم نگرفتید من چی میگم و کلا حرف من رو اون جوری که دوست دارید برداشت میکنید.
کی گفت اندازه‌ی آنچارتد و هیلو بودجه داشته بازی؟ دارم میگم کوجیما هر چی که میخواسته رو آورده توی بازیش و دقیقا همون چیزی رو که میخواسته رو ساخته...وقتی میگم بودجه محدودیتی نداشته یعنی هر چیزی که روش دست گذاشته رو بدون مخالفت سونی، خیلی راحت آورده توی بازی. اینکه 900 نفر رو درگیر بازیش نکرده و از جت و هلیکوپتر استفاده نکرده، تصمیم خود کوجیما بوده. اصلا عنوانی که داره میسازه نیازمند بودجه‌ای در حد و اندازه‌های هیلو نیست...نمیدونم چرا با این عناوین دارید مقایسه‌اش میکنید و اصلا چرا باید پای مقایسه وسط کشیده بشه...مگه کسی گفت که DS بیشترین بودجه تاریخ رو داشته... مشخصا کوجیما هر چیزی که میخواسته رو برای بازیش پیاده‌سازی کرده. حالا شما بیا دستمزد بازیگرا رو لیست کن و بگو چیزی نیست! دقیقا همون بازیگرای موردعلاقه‌اش رو آورده توی بازی...حالا چه دستمزدشون 100 میلیون دلار باشه چه 1 میلیون. وقتی سونی میگه از پشتیبانی کامل ما برخوردار هستی یعنی هر منابعی که "خواستی" برات فراهمه، فقط بازیتو بساز...
بودجه نامحدود یعنی سونی محدودیتی در نظر نگرفته...نیومده بگه که فقط همینقدر میتونیم بهت بودجه بدیم و باید بسوزی و بسازی باهاش :D در عوض گفته توی هر مسیری میخوای حرکت کنی پشتت هستیم و پشتیبانی کامل ما رو داری. میخوای به جای اینکه یه نمایش درست حسابی نشون بدی، یکی از نمایش‌های مهم بازی رو به جف کیلی اختصاص بدی؟ اشکالی نداره...میخوای گروه‌های موسیقی موردعلاقه‌‌ات رو به بازیت اضافه کنی؟ باشه اشکالی نداره. میخوای بازیگر زن موردعلاقه دوران جوونیت رو بیاری توی بازی و چهره‌اش رو به یاد قدیما جوون کنی و حالشو ببری؟ باشه اینم اشکالی نداره :D
دیگه از این واضح‌تر نمیتونستم توضیح بدم :D
این درسته. سر متال گیر5 میشد یه سری ایرادات رو به درستی تقصیر کونامی دونست اما سر دث کوجما تنها چیزی که از سونی دریافت کرده "عشق" و "بودجه مورد نیاز" خودش بوده. :D:D:Dدر کل منم میگم بازی آنچنان پرهزینه و بیگ پروداکشن نبوده اما همون چیزی بوده که کوجیما خواسته. صد در صد شکست یا صد در صد موفقیت احتمالی بازی به پای خود کوجیماست. دیگه کونامی ای درکار نیست. البته بازی حتی اگه با 80 نفرم ساخته شده باشه دلیلی نیست که انتظارات از متا بیاد پایین...
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
.بحث اینه که من عمرا باور نمیکنم که با این همه ریخت و پاش مثلا کوجیما رفته باشه پیش سونی که بگه فلان مکانیک رو میخواییم به گیم‌پلی بازی اضافه کنیم، فلان موسیقی رو میخواییم به بازی اضافه کنیم و لایسنسش رو بخر یا اینکه دو سه ماه وقت بیشتر به ما بده تا بازی رو بیشتر پولیش کنیم و سونی جواب رد داده باشه!

خوب چرا باید چیزی که وجود نداره رو باور کنی؟ این کلا روش کاری سونیه. جنوا چن میگفت سر ساخت Journey طبق قراردادی که با سونی داشتیم باید سر یه تاریخ مشخص بازی رو تموم میکردیم اما بودجه تموم شد و بازی هنوز کار داشت. سونی خیلی راحت بهمون یک سال دیگه وقت داد و بودجه اضافه رو تامین کرد در صورتی که میتونست دهنمون رو طبق قرارداد سرویس کنه. سونی به همه استدیوهاش وقت و هزینه کافی برای ساخت بازی ها رو میده و به همین دلیل هم بازی هاش خوب در میان. همین TLoU2 هم طبق شایعات تاخیر خورده و استدیو درخواست تمدید وقت میکنه و سونی حتی زمان (و در نتیجه) بیشتری هم میده. حالا چرا باید این قضیه در مورد کوجیما که گل سرسبد سونی تو این نسل بوده و سه ساله داره رو موج محبوبیت ایشون حسابی تبلیغ میکنه و کنسول میفروشه صادق نباشه؟ چه دوستان خوششون بیاد چه نه کوجیما انقدر بزرگه که وقتی قرار شد با سونی همکاری کنه اندرو هوس امد شخصا این همکاری رو معرفی کرد و ورود کوجیما رو تبریک گفت. طبیعیه که باید هرچی خواست بزارن جلوش چون ان برابرش رو برمیگردونه.

شما هم هر کسی به کوجیما و بازیش از گل کمتر میگه بهتون برمیخوره :D

من تنها چیزی که بهم برمیخوره اینه که وقتی میگم کوجیما خفنه یا تصمیم گرفتم به DS اعتماد کنم یجوری میاید میگید شما فن سینه چاکش هستید و هرچی بزاره جلوتون 10/10 ـه براتون که انگار داریم در مورد فرهود فرمند و بازی فاویان فنری صحبت میکنیم! من این رو نمیتونم هضم کنم وگرنه بازی بد باشه نفر اول خودم بهش فحش میدم:D
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
@FUTURE
همون دیگه ، اینارو میگم فردا از بازی انتطار عملکردی مثل BIH Hits هارو نداشته باشید ، چون واقعیتش با اونا فاصله داره از نظره سرمایه گذاری در تبلیغات ، نشون دادنش و بازی رو میشه یه حالت مستقل مانند در نظر گرفت تمام‌ :D
یعنی چی‌ دروغ بوده ؟ تمام رسانه های خیری مصاحبه کوجیما رو پوشش‌ دادن که رسما تایید کرده بازی در سه سال با ۸۰ نفر نیرو ساخته شده ، این رسما تایید شد ولی الان‌ کوجیما دروغ میگه ؟ بیخیال :D تو عکس ممکنه خیلی ها باشن و حتی بعضی ها هم نباشن ، یک عکس که ملاک نیست ما حرف سازنده رو بخواییم نقض بکنیم ،
دیگه این مساله واقعا بحث کردن نداره ، کوجیما نمیاد دروغ بگه و با یک عکس خودشو لو بده که . میشه همچین چیزی ؟
برادر شما اولش میگی بودجه نامحدود !
سونی و کوجیما قبل از بازی طبیعتا باهم حرف زدن ، کوجیما در مورد بازیش بهشون گفته ، هزینه ها ، تعداد نیرو و ... و خو‌د سونی و کوجیما میدونستن با چی طرف هستن و بودجه مشخص بوده ، اینطوری نیست که کوجیما وسط پروژه مثل بچه ۶ ساله بگه اینو میخوام ، اونو میخوام ، سونی هم بگه چشم پسرم بیا بیا بیا :D
خلاصه سونی هر چی که کوجیما خواسته باشه رو هم فراهم کرده باشه ، به نظر نمیرسه کوجیما ادم زیاده خواهی بوده باشه ، حداقل در این مورد :D
اینم اضافه کنم این حرفای من به هیچ شکلی دمیج کنترل نیست ، من روی اعتقادم نسبت به بازی و عملکردش وایسادم ، این بحث و موضوعش ربطی به این نداره که فردا مثلا نمرات بازی پایین بود بیام بگم “ هع ، من گفته بودم اینطوری میشه “ حقیقتا ناراحت خواهم شد چون انتظارت بالایی دارم
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
بابا مگه ایرانه طرف همچین دروغ تابلویی بگه:D بیخیال. بعد به فرض خالی بسته بود خودش شعورش نمیرسید اون عکس رو منتشر نکنه که اینجوری مچش رو نگیرید؟:D از اون حرفا میزنید واقعا!

البته اینکه چون بازی با 80 نفر ساخته شده پس نباید ازش انتظار بالا داشت هم به نظر من باز حرف بسیار غلطیه. این بازی کوجیماعه، آزادی عمل کامل داشته که هرچی میخواد بسازه و هرکاری دلش خواسته کرده، اگه خوب بشه میشه سونی رو هم به واسطه دادن آزادی عمل درش سهیم دونست اما اگه گند بزنه مسوولیت کاملش با خود کوجیماست و هیچ رقمه هم قابل توجیح نیست. خصوصا با این مدل جملات که بازی کوچیک بوده و .... اما اگه بالای 85 بشه به نظر من موفق بوده. ولی کمتر رو از کوجیما انتظار ندارم.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
خوب چرا باید چیزی که وجود نداره رو باور کنی؟ این کلا روش کاری سونیه. جنوا چن میگفت سر ساخت Journey طبق قراردادی که با سونی داشتیم باید سر یه تاریخ مشخص بازی رو تموم میکردیم اما بودجه تموم شد و بازی هنوز کار داشت. سونی خیلی راحت بهمون یک سال دیگه وقت داد و بودجه اضافه رو تامین کرد در صورتی که میتونست دهنمون رو طبق قرارداد سرویس کنه. سونی به همه استدیوهاش وقت و هزینه کافی برای ساخت بازی ها رو میده و به همین دلیل هم بازی هاش خوب در میان. همین TLoU2 هم طبق شایعات تاخیر خورده و استدیو درخواست تمدید وقت میکنه و سونی حتی زمان (و در نتیجه) بیشتری هم میده. حالا چرا باید این قضیه در مورد کوجیما که گل سرسبد سونی تو این نسل بوده و سه ساله داره رو موج محبوبیت ایشون حسابی تبلیغ میکنه و کنسول میفروشه صادق نباشه؟ چه دوستان خوششون بیاد چه نه کوجیما انقدر بزرگه که وقتی قرار شد با سونی همکاری کنه اندرو هوس امد شخصا این همکاری رو معرفی کرد و ورود کوجیما رو تبریک گفت. طبیعیه که باید هرچی خواست بزارن جلوش چون ان برابرش رو برمیگردونه.



من تنها چیزی که بهم برمیخوره اینه که وقتی میگم کوجیما خفنه یا تصمیم گرفتم به DS اعتماد کنم یجوری میاید میگید شما فن سینه چاکش هستید و هرچی بزاره جلوتون 10/10 ـه براتون که انگار داریم در مورد فرهود فرمند و بازی فاویان فنری صحبت میکنیم! من این رو نمیتونم هضم کنم وگرنه بازی بد باشه نفر اول خودم بهش فحش میدم:D
منم با همین موافقم دیگه...میگم حالا که سونی اینطوری حمایتش کرده و هر چیزی که میخواسته رو در اختیارش گذاشته، انتظار میره خروجی خفنی هم داشته باشه و دیگه این بهونه‌ها که متا 80 هم شد اشکالی نداره و این جور حرفا منطقی نیست. بحث هم دقیقا از این همینجا شروع شد که یکی از دوستان گفت اشکالی نداره اگه متا 80 بشه.
جدی من به کسی نگفتم که چرا فنه کوجیما هستی و به بازیش اعتماد داری...هر کسی داره برداشت خودش از نمایش‌های بازی و روند ساخت و نشون دادنش به مخاطب‌ها رو میگه...حالا نظرات منفی یکمی تلخ‌تره و به فن‌ها برمیخوره ولی نمیشه که همیشه هممون از بازی تعریف کنیم...فروم واسه اینه که نظرتو در مورد چیزی که میبینی به اشتراک بزاری.
اتفاقا من باید شاکی باشم چون چند بار گفتید که وقتی به بازی امیدی نداری چرا میای توی تاپیکش...یکی هم که رسما اومد گفت هر کسی که انقدر بازیو دنبال میکنه ولی ازش راضی نیست، پس هیتر هستش! انتظار دارید در مورد یکی از جنجالی‌ترین بازیهای نسل و عنوانی که سه سال نمایش‌هاشو دنبال کردم و تا همین اواخر هم براش هایپ بودم، نظری ندم چون ممکنه بره روی مخ یه نفر دیگه؟
در آخر هم بگم خیلی از دوستان میدونن که من کلا بعد از عرضه بازیها متا واسم مهم نیست و اگه از نمایش‌هاش خوشم اومده باشه، بدون توجه به متا میرم سراغ بازی...اینجا هم از اونجایی که DS پیش‌بینی متاش سخته، قضیه یه جنبه فان و سرگرمی قبل از ریلیز پیدا کرده >:) کلا جدی نگیرید خیلی چیزا رو...با اینکه اگه متا بالا بشه دهنم سرویسه و جدی میگیرید همه چیزو :D
@.Amirone قبلا تهدیدم کرده ولی الان معلومه خودشم ایمانش سست شده و چیزی نمیگه که بعدا براش بد تموم نشه :D
@FUTURE
همون دیگه ، اینارو میگم فردا از بازی انتطار عملکردی مثل BIH Hits هارو نداشته باشید ، چون واقعیتش با اونا فاصله داره از نظره سرمایه گذاری در تبلیغات ، نشون دادنش و بازی رو میشه یه حالت مستقل مانند در نظر گرفت تمام‌ :D
یعنی چی‌ دروغ بوده ؟ تمام رسانه های خیری مصاحبه کوجیما رو پوشش‌ دادن که رسما تایید کرده بازی در سه سال با ۸۰ نفر نیرو ساخته شده ، این رسما تایید شد ولی الان‌ کوجیما دروغ میگه ؟ بیخیال :D تو عکس ممکنه خیلی ها باشن و حتی بعضی ها هم نباشن ، یک عکس که ملاک نیست ما حرف سازنده رو بخواییم نقض بکنیم ،
دیگه این مساله واقعا بحث کردن نداره ، کوجیما نمیاد دروغ بگه و با یک عکس خودشو لو بده که . میشه همچین چیزی ؟
برادر شما اولش میگی بودجه نامحدود !
سونی و کوجیما قبل از بازی طبیعتا باهم حرف زدن ، کوجیما در مورد بازیش بهشون گفته ، هزینه ها ، تعداد نیرو و ... و خو‌د سونی و کوجیما میدونستن با چی طرف هستن و بودجه مشخص بوده ، اینطوری نیست که کوجیما وسط پروژه مثل بچه ۶ ساله بگه اینو میخوام ، اونو میخوام ، سونی هم بگه چشم پسرم بیا بیا بیا :D
خلاصه سونی هر چی که کوجیما خواسته باشه رو هم فراهم کرده باشه ، به نظر نمیرسه کوجیما ادم زیاده خواهی بوده باشه ، حداقل در این مورد :D
اینم اضافه کنم این حرفای من به هیچ شکلی دمیج کنترل نیست ، من روی اعتقادم نسبت به بازی و عملکردش وایسادم ، این بحث و موضوعش ربطی به این نداره که فردا مثلا نمرات بازی پایین بود بیام بگم “ هع ، من گفته بودم اینطوری میشه “ حقیقتا ناراحت خواهم شد چون انتظارت بالایی دارم
کوجیما میدونه چطور بگه که بعدا گندش درنیاد :D این 80 نفر احتمالا هسته اصلی تیم توسعه هستن و کوجیما خیلیا رو آدم حساب نکرده تا عدد رو پایینتر بیاره و از نظر بقیه تحسین‌برانگیز به نظر برسه :Dهمین تیم بازیگرا و صداپیشه‌های معروفش حدود ده نفرن که توی همون تصویر هم نیستن.
البته کوجیما اگه میتونست، میگفت همه رو خودم تنهایی ساختم :D
بعدشم عکس واضحه دیگه...با اعضای تیم عکس انداختن؛ همسایه‌هارو جمع نکردن بیارن که بیایید اینجا پارتی گرفتیم دورهمی یه عکسی هم بندازیم :D
حالا بزار Credits رو می‌بینیم...به زودی مشخص میشه :D
 

Arsalan_xe

کاربر سایت
Apr 11, 2019
600
منم با همین موافقم دیگه...میگم حالا که سونی اینطوری حمایتش کرده و هر چیزی که میخواسته رو در اختیارش گذاشته، انتظار میره خروجی خفنی هم داشته باشه و دیگه این بهونه‌ها که متا 80 هم شد اشکالی نداره و این جور حرفا منطقی نیست. بحث هم دقیقا از این همینجا شروع شد که یکی از دوستان گفت اشکالی نداره اگه متا 80 بشه.
جدی من به کسی نگفتم که چرا فنه کوجیما هستی و به بازیش اعتماد داری...هر کسی داره برداشت خودش از نمایش‌های بازی و روند ساخت و نشون دادنش به مخاطب‌ها رو میگه...حالا نظرات منفی یکمی تلخ‌تره و به فن‌ها برمیخوره ولی نمیشه که همیشه هممون از بازی تعریف کنیم...فروم واسه اینه که نظرتو در مورد چیزی که میبینی به اشتراک بزاری.
اتفاقا من باید شاکی باشم چون چند بار گفتید که وقتی به بازی امیدی نداری چرا میای توی تاپیکش...یکی هم که رسما اومد گفت هر کسی که انقدر بازیو دنبال میکنه ولی ازش راضی نیست، پس هیتر هستش! انتظار دارید در مورد یکی از جنجالی‌ترین بازیهای نسل و عنوانی که سه سال نمایش‌هاشو دنبال کردم و تا همین اواخر هم براش هایپ بودم، نظری ندم چون ممکنه بره روی مخ یه نفر دیگه؟
در آخر هم بگم خیلی از دوستان میدونن که من کلا بعد از عرضه بازیها متا واسم مهم نیست و اگه از نمایش‌هاش خوشم اومده باشه، بدون توجه به متا میرم سراغ بازی...اینجا هم از اونجایی که DS پیش‌بینی متاش سخته، قضیه یه جنبه فان و سرگرمی قبل از ریلیز پیدا کرده >:) کلا جدی نگیرید خیلی چیزا رو...با اینکه اگه متا بالا بشه دهنم سرویسه و جدی میگیرید همه چیزو :D
@.Amirone قبلا تهدیدم کرده ولی الان معلومه خودشم ایمانش سست شده و چیزی نمیگه که بعدا براش بد تموم نشه :D

کوجیما میدونه چطور بگه که بعدا گندش درنیاد :D این 80 نفر احتمالا هسته اصلی تیم توسعه هستن و کوجیما خیلیا رو آدم حساب نکرده تا عدد رو پایینتر بیاره و از نظر بقیه تحسین‌برانگیز به نظر برسه :Dهمین تیم بازیگرا و صداپیشه‌های معروفش حدود ده نفرن که توی همون تصویر هم نیستن.
البته کوجیما اگه میتونست، میگفت همه رو خودم تنهایی ساختم :D
بعدشم عکس واضحه دیگه...با اعضای تیم عکس انداختن؛ همسایه‌هارو جمع نکردن بیارن که بیایید اینجا پارتی گرفتیم دورهمی یه عکسی هم بندازیم :D
حالا بزار Credits رو می‌بینیم...به زودی مشخص میشه :D
و يه نكته رو هم من اضافه كن(دمت گرم اينهمه نوشتي واقعا داشتم فكر ميكردم بخوام بنويسم خيلي طولاني ميشه كه شما زحمتشو كشيدي :D)
مثلا الان دويل ٥ متا ٨٨ و رزيدنت كه يه ريميكه 91

بعد ٨٥ براي يه ار پي جي اونم از كوجيما خوبه؟
يعني ميازاكي بازي ميسازه ما توقع زير ٩٠ داريم ازش؟
اگه اينجوريه نظر سنجي دومين و سومين بازيساز قرن رو چرا ميزارين پس؟:D
 
  • Smile
Reactions: vaan 2

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
شاهد بازی هستیم از چوپان دروغگو هیدئو کوجیما با بازی مهران رجبی و چندی از بازیگران درجه چندم دنیای سینما و تلویزیون، از اونور سونی پول از دستش نمیچکه اما بجاش ماکروسافت نیم میلیارد دلار خرج میکنه که صدای تانکو با فلش از سیستم ارتش کامپیوتر کپی کنه :D لول

آقا انجینش که آماده بوده، آهنکارم که از بندا کش رفته، پولشم که سونی داده بازیشم که پیاده روی بوده، دست اندرکارانم که قایم کرده نه آخه این چه وضعیه :))

خوبه بازی هنوز عرضه نشده!! این حجم از فن بویی و هیتری خیلی عجیبه واقعا اونم جلوی هیدئو کوجیما!!!
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
یکی از کاربرهایی که تایید شده هست و ارتباط داره با منتقدهای سایت‌های شناخته شده داره در فروم ResetEra اینجوری گفته:
A few people who are in the know told me it's 9s mostly and I've heard from others there's a lot of 10s, specifically from certain major outlets that they absolutely love it. These same people told me the same about Pokemon and its' reception. Of course, just like GoW there's going to be a handful of 8s and the usual 7s and under from the 1-3 people, troll reviews or not.

But I don't know how it will do with fans. All I know is critics seem to be losing it over the game. So just don't be surprised if Death Stranding and Pokemon are two of the highest rated games this year.
داستان بازی میگن یک چیزی وحشتناک و پشم ریزونی هست تا حدی که طرفی که بازی رو تموم کرده گفته بازی پره از twist های مغز منفجر کن تا جایی که دایم پیش خودتون میگید کوجیما موقع نوشت این plot چه موادی مصرف میکرده و ساقیش کی بوده:D!
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
یکی از کاربرهایی که تایید شده هست و ارتباط داره با منتقدهای سایت‌های شناخته شده داره در فروم ResetEra اینجوری گفته:

داستان بازی میگن یک چیزی وحشتناک و پشم ریزونی هست تا حدی که طرفی که بازی رو تموم کرده گفته بازی پره از twist های مغز منفجر کن تا جایی که دایم پیش خودتون میگید کوجیما موقع نوشت این plot چه موادی مصرف میکرده و ساقیش کی بوده:D!

کاش این تیکه پوکمون شو نمی گفت... پوکمون با متای بالای 90... جوک نگو مرد مومن =))
بعد فکر کن نامزد بازی سال و اینا هم شه
تا کلی مدت سوژه میشه برای صحبت بین من و رفقا دور هم میخندیم =))
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,560
@.Amirone قبلا تهدیدم کرده ولی الان معلومه خودشم ایمانش سست شده و چیزی نمیگه که بعدا براش بد تموم نشه :D
توی تاپیک Gears هم بعد اولتیماتوم ساکت بودم! تک تک پستها رو به شیوه خودم جواب میدم عجله نکن >:) برای شما دو نفر برنامه ی ویژه ای جهت پذیرایی تدارک دیدیم! البته هیچکس بعد از بستن نظرسنجی در امان نخواهد بود، ولی شما در اولویتمون قرار دارین، بازم میگم امیدوارم شانس با شما یار باشه! البته اونی که در این تاپیک رزومه میفرسته و میگه تقصیر یکی دیگه بوده که منو منشن کرده.. میدونه چه سرنوشتی در انتظارشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر