PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,490
نام
Ali
حاجی یارو کوجیمائه ؛ کسی که اسنیک و اون شماره ها و Outer Heaven ، باس ، رایدن و اولد اسنیک و فایت های خفن با برادر (!) تو شماره های مختلف ُ ساخته .
حالا اون گَند ِ V و بیگ باس قبول ـه کاملاً ولی دیگه یه بازی ساز ِ تازه کار نیست . رسماً سن اکثرمون ُ داشته تو صنعت .
فرای اصلاً خودش این دخیل بودن مستقیم / غیر ممستقیم سونی ؛ اینهمه بازیگرای معروف و بودجه ای که میطلبه و etc باعث کلاً انتظارات ازش با این توجه زیاد باشه و فشار اتفاقاً بالاست .

بازی بنظر ِ من خیلی خاصه ؛ شاید در بُعد مثال بشه از کارای کیج ، نیِر آتومَتا ، گرویتی راش نام برد .
دو مورد آخر با اینکه بار ِ اکشنشون بالاست ولی استایل همگانی ندارن ، داستان و روایتشون فلسفی ِ و سر راست نیست اصلاً . قشنگ مغز ُ داغ میکنه واسه فکر و فکر و فکر بعد تموم شدن .
اوج کار نیر ِ که برید تاپیکش بخونید نظر بچه ها رو ، انقدر فاض همه چیش سنگینه که بشخصه رسما ً 30 روز طول کشید بخوام بشینم پای دستگاه و گیم .

حالا این رشته های مرگ که چنگ میزنن به زندگی (!) ؛ این با وجود سونی و کوجیما و بازیگراش قشنگ شناخته شدس تا الان بین گیمرا . این کار ُ سخت میکنه .
بنظرم بازی رسماً چیزی ـه که دیدیم ولی خیلی گسترده تر و عمیق تر . نمایش ها ولی بیس ِ اصلی کار بودن " متفاوت تر از هر چیزی که تا حالا وجود داشته "
واقعاً بازی همینه و بنظرم توقع یه A/A تیپیکال ازش نداشته باشید ؛ چون حداقل تا الان همچین چیزی نبوده .
کلاً اگه با این مدل بازیا حال کنید ، دث سترندینگ احتمالاً نافرم ارضاتون کنه .

البته اگه و " اگــه " بازی بتونه ایده های خودشو واقعاً بشونه تو گیم پلی !

البته تاپیک امتیازای این بازی یه لذت دیگه اس قبل انتشار :D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,267
نام
امیر حسین
امیر قضیه متال پنج رو داری پیچیده میکنی :D . اولا اینکه از نظر مکانیکهای گیم پلی ، در سبک خودش ، هیچ بازی نمیتونست نزدیک mgsv هم باشه . شما باید MGS رو نه فقط با اونچه که قبلا بود بلکه با بازار زمان خودش ، در سبکی که بود قیاس کنی . حالا کاری به اینکه میگی نمرات حقش نبود ندارم ولی دیگه نمیشه که بگیم MGSV لایق 90+ نبود .
اون روند دیالوگ گویی ، تک برداشت :D ( چقدر سر این باهات بحث کردم :D ) ، مکانیک های بازی ، ابزارهای بازی و همه و همه و همه در سطح پشم ریزونی بودن . لزوما به خاطر داستان ، که اونم فقط در قیاس با خودش ، نمیشه گفت بازی مثلا ارزشش پایین 90 بود . گرچه تو سالی که عرضه شد به نظرم در یک حالت کلی پایینتر از ویچر 3 و بلابورن بود اما خب طبیعتا باید با هم سبکاش قیاس بشه ولی اینکه بگیم مثلا فلان منتقد به بازی 9 داده ولی حقش نبوده و به خاطر پرستش کوجیما 9 داده رو مخالفم چون همونطور که گفتم بازی چیزهای با ارزش زیادی داره که بهش 9 تعلق بگیره :D
مشکل تو با MGSV بخش عمده اش داستانی بوده ، یعنی میشه گفت تاثیر گذارترین مساله برات ، و افرادی مثل خودت که ناراضی بودند همین مساله داستانی و محورهای مربوط به این بوده . خب من اینو قبول دارم :D اما چجوری از این نتیجه گیری کنیم ؟ طبیعتا همه عالم و ادم از مشکل کوجیما با کونامی خبر دارن دیگه ، میخوان بگم هر ضعفی در MGSV دیدی لزوما ضعف کوجیما نبوده ، بلکه بخش عمده مربوط به اون اختلافات بوده . ما با علم به این مساله نمیتونیم بگیم چون کوجیما تو MGSV اونطوری بوده ، پس باید در قبال DS نا امید باشیم .

برسیم به مشکل اصلی :D ماکان جان احتمالا برداشت خودشون رو از گیم پلی انجام دادن و قانع شدن با چی طرف هستن و رضایت هم دارن و در این جبهه کسی مثل شما که قانع نشده میشی طرف مخالف .
اما من :D من هنوز معتقدم اون گیم پلی اصلیه مونده ، یعنی کوجیما خودش گفته بود ، بارها و بارها که میخواد بازی همه پسند و معروفی مثل GTA . UNCHARTED . THE DIVISION بسازم ، خب محبوبیت این بازیها پشم ریزون هست ، اما ایا با همین پیاده روی ساده میشه به این مهم رسید ؟ خیر طبیعتا . پس به نظر من گیم پلی بازی چیزی بیشتر از اینه که ما به اون نا اگاهیم :D و اعتقاد دارم در این شرایط باید به کوجیما اعتماد کنیم و شمایی که مخالف این مساله ای در جبهه مخالف قرار میگیری :D
اما دیگه اونجوری هم نیست هیچی هیچی نشون نداده باشن ، کوجیما یه گوشه اش رو نشون داده و گفته تا اخرش رو خودتون برید مثلا :D اون قسمت های موتور سواری و اون یک تیکه شوتینگ و یا قسمت مبارزات تن به تن و مخفی کاری :D فقط من مساله ام اینه نمایش کاملتر باشه ، تا ادم درک بهتری داشته باشه :D
در مورد MGS V فقط داستان نیستا:-"
من کاملا قبول دارم از نظر مکانیک های گیم پلی عالی بوده و یه مکانیزم پرفکتی رو تحویل داده و مرحوم AC جای اینکه از MGS V الگو بگیره، برداشته بازی های RPG رو الگو قرار داده و گند زده به چیزی که بوده! یعنی کلاس درسی که AC باید بهش سر میزد MGS V بوده!
تا اینجا قبول حرفت!
وپ
ولی نمیشه از حق گذشت که رسما کل بازی تکراری بود، مخصوصا نیمه دوم که با فیلر پرش کرده بود:D یه سری کارهای بیخود داشت، دوباره کاری های الکی و ...! مپم هی بگید جنگ زده هزار و یکبازی داریم که جنگ زده هستن ولی خیلی مپ بهتری دارن! رسما برهوت تحویل دادن تو MGS V!
خیلیا میگن زلدا آخریه مپش خالیه، بعد میزارنش کنار MGS V میگن اونم به همون شکل خالی بود، مپ احتمالا خالیه DS هم میزارن کنار اینا!
ولی به نظرم این حرف شر و وری بیش نیست و مپ زلدا یکی جالب ترین ها بود که هر گوشه ش یه چیزی مخفی شده بود یا یک معمایی داشت
اما MGS V ... واقعا پوچ بود! :D
ته تمام ماموریت ها هم به این ختم میشد طرف رو ببند به Fulton و تمام:-" به شخصه تنوعی که من تو MGS4 و MGS3 دیدم از این که خیلی بیشتر بود! مبارزه با باس هاشون جذاب تر بود،تنوع طراحی مراحلشون بیشتر بود و ...

خلاصه ش این MGS V هرچقدر مکانیزم هاس خوب بود، توی این OW بودن بیشتر بهش ضربه زد... هنوزم میگم اگر تو ابعاد GZ ساخته میشد مراحلش خیلی بهتر میتونست باشه!

کلا بگذریم!

در مورد DS ! قربون انگشتات:D منم حرفم خط آخره! منم میگم آقا بازی نمایش هاش خوب نبوده و باید تا نمایش درست حسابی صبر کرد! از این مسخره بازی های کوجیما خسته شدم:D (حالا باز بگید MGS4 فلان و MGS V فلان و MGS2 فلان! غیر MGS2 دیگه بقیه تا دو ما قبل عرضه این نبود وضعیت که:| )

طرف میاد میگه تو حالیت نی، یا به وضوح نشون دادن(:-") بعد میگی خو چی نشون دادن میگه بیا شرط ببند:|


من کاری به بقیه حرافت ندارم. ولی در مورد قسمت قرمز دقیقا همینطوره:D و با یه نگاه ساده به کارنامه طرف و کارایی که برای صنعت گیم انجام داده خیلی ساده میشه اینارو فهمید:

MGS:94
MGS2:96
MGS3:94
MGS4:94
MGS:PW :89
MGSV:93

حالا هی بیا اینجا غر بزن مارکتینگ بازی فلانه:D دقیقا همین رفتار رو قبل عرضه GOW2018 هم داشتی که اومده بودی به منوی بازی هم گیر میدادی حتی:D جدا کوجیما لازم نیست هیچ چیزی رو اثبات کنه:D
کلیف بی هم مثلا GEOW ساخت بعد این بازی اخریاش ترکیدن... یا خیلی های دیگه! حالا نمیگم کوجیما در اون حد رد داده، ولی اگر به دیسک خالی کوجیما هم 10/10 میدید مشکلی هست این وسط:D دیگه بیخود فن بازی که نباید کرد چون اسم کوجیماست بگیم به به:D

اون GOW هنوزم میگم حیف مین منو:p اونم وقتی که حتی طراحی سایتشونم به سبک مین منو کلاسیک بوده:D
در مورد اون GOW هم خیلی از دغدغه هام در مورد چیزایی بود که درست نشون نداده بودن! اینا حتی درست نگفته بودن بازی OWهه خو:D
یک سری هم مثل دوربین و ... بود، که نقش میمیر تو مبارزات رو نگفته بودن که چقدر پررنگه و چجوری مشکل دوربین رو حل کرده:D
من در مورد چیزی که میبینم نظر میدم نه در مورد چیزی که تو توهمات خودم میسازم شاید بشه و ... شایدم نشه:|



امیر ببین وید اول ریسپکت و بدون هی منظور شخصی باید بگم این مدل حرف ها واقعا مفت نمی ارزه و چرت و پرت گوییه. مگه تا الان کوجیما زیر شاهکار ساخته که میایید میگید حتی اگه دیسک خالی هم بسازه همه میگن 10/10 ـه؟ همه به این دلیل به کوجیما ایمان دارن که میدونن کارش رو بلده.

من خودم گیم دولوپرم، همینطور نویسنده و چون با به حد خودم با چالش گیم ساختن طرفم، خیلی خوب درک میکنم اینکه یه نفر پرودیوسر، کارگردان، نویسنده و دیزاینر یه بازی AAA باشه (عملا یعنی مغز متفکر) و همیشه هم کارش رو درست انجام بده یعنی چی و داره چه کار غیر ممکنی رو ممکن میکنه! چندتا بازی رو میتونی مثال بزنی که 4 نسل ساخته شده باشن و با وجود ان شماره کماکان پرستیژ خودشون رو حفظ کرده باشن و همیشه امتیازهای خفن بگیرن؟ و از این لیست محدود کدوم بازی غیر از سری MGS هست که همشون رو یه نفر ساخته باشه و هر دفعه توسط آدم های مختلف دوباره از نو خلق نشده باشه؟

طرف دارهای کوجیما از جمله خود من دقیقا به خاطر اینکه چند نسل با بازی های فوق با کیفیتی که ساخته زندگی کردن و همیشه هم جز شاهکار چیزی تحویلشون نداده بزرگ میدوننش. وقتی شما میایید به راحتی میگید اگه کوجیما دیسک خالی هم بده همه میگن به به حرف بی پایه و اساس و نامربوطی هست، چون مگه تا الان کوجیما بازی بد ساخته و باز همه گفتن به به که میایید همچین حرفی میزنید؟ هر وقت یه نفر رو، فقط یه نفر رو توی صنعت گیم پیدا کردید که همه کاره گیم خودش باشه و تونسته باشه یه سری رو در طول چندین نسل ادامه بده و در عین حال کیفیت بالاش رو حفظ کنه و هر دفعه مخاطبینش رو با ایده های وحشتناک سورپرایز کنه من قبول میکنم که بیایید اینجوری در موردش صحبت کنید!

من به عنوان یه گیمر کوجیما برام خدا نیست، بلکه به عنوان یه گیم دولوپر وحشتناک قبولش دارم، چون باز میگم، میتونم واقعا درک کنم داره چیکار میکنه.

من جای شما بودم حداقل صبر میکردم بازی بیاد، اگه چیز بدی شد اون موقع این تریپ مخالفت رو برمیداشتم و پست میدادم که های ما از اول هم میدونستیم بازی گنگه و مضحکه شدیم و ... کلا هم نمیفهمم کسی که مضحکه شده و انقدر با نمایش های بازی مشکل داره اصلا تو این تاپیک چیکار میکنه و چرا با وجود این همه مشکل فلسفی داره بازی رو دنبال میکنه؟ خوب بیخیالش بشید دیگه:D
آره... MGS V زیر شاهکار بوده:p بگذریم...این قشنگ باید یه فلش بک بزنیم تو بحث های سال خودش...چه کاریه دوباره بحث بشه! به اندازه کافی سرش بحث شده:D

من بحثم سر نمایش هاست، اینکه کوله بری هم به طرف نشون بدی بگه به به و بهترین نمایش!(نمونش تریلر E3 پارسال :)) ) خدایی منطقی نگاه کنید، اسم کوجیما رو نمایش پارسال نبود ملت میگفتن به به؟ کاری ندارم بازی نهایی چی میشه... بحثم رو نمایشه! :D

قبلا هم گفتم من یه سری مشکلا با خود بازی دارم، یه سری مشکلات با نمایش ها دارم(و ملت مدافع نمایش ها)
به طور کلی منم دوست دارم بازی کوجیما خوب بشه چون با MGS4 بی نهایت حال کردم:D (و MGS3 هم دوست داشتم)
اما به خاطر این فن بازی های بیخود و این مسخره بازی های کوجیماست که دوست دارم بازی فیل بشه:D یعنی بیشتر از مشکلم با بازی، با اطرافش هست!
مثل مرحوم Gartal که طرف هر بازیی میشد نسل قبل یه حس منفیی کلا ایجاد میکرد توی جبهه این طرف! (MW2 و Rage و Crysis و. ... کلا هرچی رو انحصاری معنوی میکردن) الان در مورد DS ، طرفدارهاش و کوجیما این حس رو دارن:D

به هر حال... تاپیک امتیازات دیدنیه، امیدوارم بتونم سوژه تون کنم و به صلیب کشیده نشم:D

منتظر نمایش TGS هم هستم ، امیدوارم واقعا دیگه نشون بده بازی چیه، مولتی و ارتباط که میگه چیه، سبک جدیدشم چیه!
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
در مورد MGS V فقط داستان نیستا:-"
من کاملا قبول دارم از نظر مکانیک های گیم پلی عالی بوده و یه مکانیزم پرفکتی رو تحویل داده و مرحوم AC جای اینکه از MGS V الگو بگیره، برداشته بازی های RPG رو الگو قرار داده و گند زده به چیزی که بوده! یعنی کلاس درسی که AC باید بهش سر میزد MGS V بوده!
تا اینجا قبول حرفت!
وپ
ولی نمیشه از حق گذشت که رسما کل بازی تکراری بود، مخصوصا نیمه دوم که با فیلر پرش کرده بود:D یه سری کارهای بیخود داشت، دوباره کاری های الکی و ...! مپم هی بگید جنگ زده هزار و یکبازی داریم که جنگ زده هستن ولی خیلی مپ بهتری دارن! رسما برهوت تحویل دادن تو MGS V!
خیلیا میگن زلدا آخریه مپش خالیه، بعد میزارنش کنار MGS V میگن اونم به همون شکل خالی بود، مپ احتمالا خالیه DS هم میزارن کنار اینا!
ولی به نظرم این حرف شر و وری بیش نیست و مپ زلدا یکی جالب ترین ها بود که هر گوشه ش یه چیزی مخفی شده بود یا یک معمایی داشت
اما MGS V ... واقعا پوچ بود! :D
ته تمام ماموریت ها هم به این ختم میشد طرف رو ببند به Fulton و تمام:-" به شخصه تنوعی که من تو MGS4 و MGS3 دیدم از این که خیلی بیشتر بود! مبارزه با باس هاشون جذاب تر بود،تنوع طراحی مراحلشون بیشتر بود و ...

خلاصه ش این MGS V هرچقدر مکانیزم هاس خوب بود، توی این OW بودن بیشتر بهش ضربه زد... هنوزم میگم اگر تو ابعاد GZ ساخته میشد مراحلش خیلی بهتر میتونست باشه!

کلا بگذریم!

در مورد DS ! قربون انگشتات:D منم حرفم خط آخره! منم میگم آقا بازی نمایش هاش خوب نبوده و باید تا نمایش درست حسابی صبر کرد! از این مسخره بازی های کوجیما خسته شدم:D (حالا باز بگید MGS4 فلان و MGS V فلان و MGS2 فلان! غیر MGS2 دیگه بقیه تا دو ما قبل عرضه این نبود وضعیت که:| )

طرف میاد میگه تو حالیت نی، یا به وضوح نشون دادن(:-") بعد میگی خو چی نشون دادن میگه بیا شرط ببند:|



کلیف بی هم مثلا GEOW ساخت بعد این بازی اخریاش ترکیدن... یا خیلی های دیگه! حالا نمیگم کوجیما در اون حد رد داده، ولی اگر به دیسک خالی کوجیما هم 10/10 میدید مشکلی هست این وسط:D دیگه بیخود فن بازی که نباید کرد چون اسم کوجیماست بگیم به به:D

اون GOW هنوزم میگم حیف مین منو:p اونم وقتی که حتی طراحی سایتشونم به سبک مین منو کلاسیک بوده:D
در مورد اون GOW هم خیلی از دغدغه هام در مورد چیزایی بود که درست نشون نداده بودن! اینا حتی درست نگفته بودن بازی OWهه خو:D
یک سری هم مثل دوربین و ... بود، که نقش میمیر تو مبارزات رو نگفته بودن که چقدر پررنگه و چجوری مشکل دوربین رو حل کرده:D
من در مورد چیزی که میبینم نظر میدم نه در مورد چیزی که تو توهمات خودم میسازم شاید بشه و ... شایدم نشه:|




آره... MGS V زیر شاهکار بوده:p بگذریم...این قشنگ باید یه فلش بک بزنیم تو بحث های سال خودش...چه کاریه دوباره بحث بشه! به اندازه کافی سرش بحث شده:D

من بحثم سر نمایش هاست، اینکه کوله بری هم به طرف نشون بدی بگه به به و بهترین نمایش!(نمونش تریلر E3 پارسال :)) ) خدایی منطقی نگاه کنید، اسم کوجیما رو نمایش پارسال نبود ملت میگفتن به به؟ کاری ندارم بازی نهایی چی میشه... بحثم رو نمایشه! :D

قبلا هم گفتم من یه سری مشکلا با خود بازی دارم، یه سری مشکلات با نمایش ها دارم(و ملت مدافع نمایش ها)
به طور کلی منم دوست دارم بازی کوجیما خوب بشه چون با MGS4 بی نهایت حال کردم:D (و MGS3 هم دوست داشتم)
اما به خاطر این فن بازی های بیخود و این مسخره بازی های کوجیماست که دوست دارم بازی فیل بشه:D یعنی بیشتر از مشکلم با بازی، با اطرافش هست!
مثل مرحوم Gartal که طرف هر بازیی میشد نسل قبل یه حس منفیی کلا ایجاد میکرد توی جبهه این طرف! (MW2 و Rage و Crysis و. ... کلا هرچی رو انحصاری معنوی میکردن) الان در مورد DS ، طرفدارهاش و کوجیما این حس رو دارن:D

به هر حال... تاپیک امتیازات دیدنیه، امیدوارم بتونم سوژه تون کنم و به صلیب کشیده نشم:D

منتظر نمایش TGS هم هستم ، امیدوارم واقعا دیگه نشون بده بازی چیه، مولتی و ارتباط که میگه چیه، سبک جدیدشم چیه!
مقصر مشکلات mgsv کوجیما نیست
حتما این ویدیو ببین
این هم قصه اخراج استاد از کونامی
mgsv با وجود اینکه ناقص عرضه شد 80 میلیون دلار برای کونامی هزینه داشت (ویچر 3 با 81 میلیون و horizon zero dawn با 47 میلیون ساخته شدن )
سران کونامی یکسال اخر ساخت mgsv برای کاهش هزینه ها عملا کوجیما کنار گذاشتن و 6 ماه اخر تو یه اتاق زندانی بوده
https://www.gamezone.com/news/konam...solid-5-the-phantom-pain-development-3446023/

----------------------------------------------
کوجیما چه تاریخی به سونی پیوست ؟
Dec 15, 2015
Death Stranding کی معرفی شد ؟
e3 2016
Decima کی رسما به عنوان متور بازی معرفی شد ؟
Dec 3, 2016
تاریخ انتشار
November 8, 2019
ناتی داگ با 500 نفر از بهترین بازی سازان دنیا با ساعات کاری زیاد و کرانچ tlou part 2 به 2020 می رسونه کوجیما به یه تیم 100 تا 150 نفری معجزه کرده
نمایش e3 2018 به درخواست سونی بود کوجیما صادقانه هر چقدر که گیم پلی بازی پیشرفت کرده بود نمایش داد
نه مثل ناتی داگ و ساکرپانچ تریلر های سینمایی خفن به عنوان گیم پلی به ملت غالب کنه
----------------------------------------------------------
جوراب کوجیما پروداکشنز
Annotation 2019-09-07 183514.jpg Annotation 2019-09-07 183542.jpg
 
  • Like
Reactions: ahmad137456

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
آقا من دقیق نمیدونم بحث سر چیه ولی نکنید آقا ترول نکنید (با توام داداچ:pAkiba) تو کار کوجیما هیچوقت شکی نبوده و نیست مطمئن باشید ایندفعه هم قراره با کات سین های شاخ فک ها بی افته زمین دست این بازی حتی اگه مشکلم داشته باشه owش تو خالی باشه شبیه ساز پیاده روی و کولبری یا هرچی که اسمش میزارید باشه دست کم تو داستان بدون ذره ای شک شاهکاره..........حالا که حرف از mgs زده شد کیه که شاهکارای کوجیما فراموش کرده باشه؟ اون روایت اون کات سین ها اون کدک ها اون گیم پلی(:D) هر mgs با وجود یسری مشکلات ریز تک تک لحظاتش لذت بخش و بیاد موندنی منی که با mgs2.3 (در اصل 3) رو ps2 بزرگ شدم چندوقت پیش با خودم گفتم چرا 1 بازی نکردم میخواستم بخاطر قدیمی بودنش بیخیالش بشم ولی وقتی با شبیه ساز پلی دادم(با پایان بد:p) پرام ریخت چندبرابر 3 بهم حال داد الان که بهش فکر میکنم یه جاهاییش انقدر از زمان خودش جلو بود فکر میکرد داری بازی این نسل با گرافیک ps1 بازی میکنی مثل اینجاش
یا اینجاش

یا باس آخر mgs3 یا هزار جای دیگه سری کدوم بازی اون زمان همچین چیزی داشت؟ نه جدی کدوم؟
اصلا یه مثال بهتر من خودم mgs4 هیچوقت بازی نکردم و کلا فکر کنم 10 سالم بود که از نزدیک walkthrough بازی دیدم و اون صحنه صحنه های epic بازی هنوز تو ذهنمه هنووز وحتی برای کسی که بازی نکرده قدیمی نمیشه بازی کرده که بماند


Akiba
ترول ول کن پاشو برو mgs1 هرجور شده بازی کن به رستگاری برس واگرنه اولین نفر خودم تو تاپیک امتیازات میپرم سرت بازی کن که the best is yet to come اشکت دربیاره mgs5 فراموش کن همه میدونن اون بازی ناقص:p
میشه برای این حرف یه مدرکی چیزی بذاری؟
کلا عادت داری هرچی به ذهنت خطور میکنه بنویسی!
ایشون عادتشونه همینجوری یچی بگن ازش میپرسی هم جالبه جرات جواب دادن نداره lol
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
در مورد MGS V فقط داستان نیستا:-"
من کاملا قبول دارم از نظر مکانیک های گیم پلی عالی بوده و یه مکانیزم پرفکتی رو تحویل داده و مرحوم AC جای اینکه از MGS V الگو بگیره، برداشته بازی های RPG رو الگو قرار داده و گند زده به چیزی که بوده! یعنی کلاس درسی که AC باید بهش سر میزد MGS V بوده!
تا اینجا قبول حرفت!
وپ
ولی نمیشه از حق گذشت که رسما کل بازی تکراری بود، مخصوصا نیمه دوم که با فیلر پرش کرده بود:D یه سری کارهای بیخود داشت، دوباره کاری های الکی و ...! مپم هی بگید جنگ زده هزار و یکبازی داریم که جنگ زده هستن ولی خیلی مپ بهتری دارن! رسما برهوت تحویل دادن تو MGS V!
خیلیا میگن زلدا آخریه مپش خالیه، بعد میزارنش کنار MGS V میگن اونم به همون شکل خالی بود، مپ احتمالا خالیه DS هم میزارن کنار اینا!
ولی به نظرم این حرف شر و وری بیش نیست و مپ زلدا یکی جالب ترین ها بود که هر گوشه ش یه چیزی مخفی شده بود یا یک معمایی داشت
اما MGS V ... واقعا پوچ بود! :D
ته تمام ماموریت ها هم به این ختم میشد طرف رو ببند به Fulton و تمام:-" به شخصه تنوعی که من تو MGS4 و MGS3 دیدم از این که خیلی بیشتر بود! مبارزه با باس هاشون جذاب تر بود،تنوع طراحی مراحلشون بیشتر بود و ...

خلاصه ش این MGS V هرچقدر مکانیزم هاس خوب بود، توی این OW بودن بیشتر بهش ضربه زد... هنوزم میگم اگر تو ابعاد GZ ساخته میشد مراحلش خیلی بهتر میتونست باشه!

کلا بگذریم!

در مورد DS ! قربون انگشتات:D منم حرفم خط آخره! منم میگم آقا بازی نمایش هاش خوب نبوده و باید تا نمایش درست حسابی صبر کرد! از این مسخره بازی های کوجیما خسته شدم:D (حالا باز بگید MGS4 فلان و MGS V فلان و MGS2 فلان! غیر MGS2 دیگه بقیه تا دو ما قبل عرضه این نبود وضعیت که:| )

طرف میاد میگه تو حالیت نی، یا به وضوح نشون دادن(:-") بعد میگی خو چی نشون دادن میگه بیا شرط ببند:|



کلیف بی هم مثلا GEOW ساخت بعد این بازی اخریاش ترکیدن... یا خیلی های دیگه! حالا نمیگم کوجیما در اون حد رد داده، ولی اگر به دیسک خالی کوجیما هم 10/10 میدید مشکلی هست این وسط:D دیگه بیخود فن بازی که نباید کرد چون اسم کوجیماست بگیم به به:D

اون GOW هنوزم میگم حیف مین منو:p اونم وقتی که حتی طراحی سایتشونم به سبک مین منو کلاسیک بوده:D
در مورد اون GOW هم خیلی از دغدغه هام در مورد چیزایی بود که درست نشون نداده بودن! اینا حتی درست نگفته بودن بازی OWهه خو:D
یک سری هم مثل دوربین و ... بود، که نقش میمیر تو مبارزات رو نگفته بودن که چقدر پررنگه و چجوری مشکل دوربین رو حل کرده:D
من در مورد چیزی که میبینم نظر میدم نه در مورد چیزی که تو توهمات خودم میسازم شاید بشه و ... شایدم نشه:|




آره... MGS V زیر شاهکار بوده:p بگذریم...این قشنگ باید یه فلش بک بزنیم تو بحث های سال خودش...چه کاریه دوباره بحث بشه! به اندازه کافی سرش بحث شده:D

من بحثم سر نمایش هاست، اینکه کوله بری هم به طرف نشون بدی بگه به به و بهترین نمایش!(نمونش تریلر E3 پارسال :)) ) خدایی منطقی نگاه کنید، اسم کوجیما رو نمایش پارسال نبود ملت میگفتن به به؟ کاری ندارم بازی نهایی چی میشه... بحثم رو نمایشه! :D

قبلا هم گفتم من یه سری مشکلا با خود بازی دارم، یه سری مشکلات با نمایش ها دارم(و ملت مدافع نمایش ها)
به طور کلی منم دوست دارم بازی کوجیما خوب بشه چون با MGS4 بی نهایت حال کردم:D (و MGS3 هم دوست داشتم)
اما به خاطر این فن بازی های بیخود و این مسخره بازی های کوجیماست که دوست دارم بازی فیل بشه:D یعنی بیشتر از مشکلم با بازی، با اطرافش هست!
مثل مرحوم Gartal که طرف هر بازیی میشد نسل قبل یه حس منفیی کلا ایجاد میکرد توی جبهه این طرف! (MW2 و Rage و Crysis و. ... کلا هرچی رو انحصاری معنوی میکردن) الان در مورد DS ، طرفدارهاش و کوجیما این حس رو دارن:D

به هر حال... تاپیک امتیازات دیدنیه، امیدوارم بتونم سوژه تون کنم و به صلیب کشیده نشم:D

منتظر نمایش TGS هم هستم ، امیدوارم واقعا دیگه نشون بده بازی چیه، مولتی و ارتباط که میگه چیه، سبک جدیدشم چیه!

یعنی این انرژی تو رو من سر غر زدن و ایراد الکی گرفتن داشتم خیلی تو زندگی روزمره بهم کمک میکرد8-| اسم کوجیما مگه کم چیزیه ؟8-| بعد دقیقا تاپیک بازی اومدی انتظار چی داری؟ الان دقیقا 10 صفحه اس غر زدن هات رو داریم تحمل میکنیم. یکم بیخیال شو دیگه. این حجم از تلاشت برا ترول کردن یه بازی که معلومه نه علاقه ای بهش داری و نه احتمالا سمتش میری واسه خودت ضرر داره پسر خوب. دقیقا خودت هم اینورا داری به همون حس منفی و مشکلی که داری تعریف میکنی تبدیل میشی8-|
 

Hero Man

کاربر سایت
May 29, 2013
744
نام
MamaD!
کوجیما چه تاریخی به سونی پیوست ؟
Dec 15, 2015
Death Stranding کی معرفی شد ؟
e3 2016
Decima کی رسما به عنوان متور بازی معرفی شد ؟
Dec 3, 2016
تاریخ انتشار
November 8, 2019
ناتی داگ با 500 نفر از بهترین بازی سازان دنیا با ساعات کاری زیاد و کرانچ tlou part 2 به 2020 می رسونه کوجیما به یه تیم 100 تا 150 نفری معجزه کرده
نمایش e3 2018 به درخواست سونی بود کوجیما صادقانه هر چقدر که گیم پلی بازی پیشرفت کرده بود نمایش داد
نه مثل ناتی داگ و ساکرپانچ تریلر های سینمایی خفن به عنوان گیم پلی به ملت غالب کنه


فکر کنم یه خورده زود باشه برای اینکه بگیم بازی معجزه بوده. با چیزایی که تا حالا دیدیم بازی خیلی ساده به نظر میاد (از نظر Gameplay و Environment) با Terrain های خیلی وسیع و کم جزئیات و گیم پلی نسبتا ساده.درست کردن محیط های پرجزئیات مختلف بازی یکی از طولانی ترین پروسه های بازی سازیه و اگه واقعا بازی توی این تایم کم دولوپ شده باشه بازی از یه جاهای کم داره حتما. این چیزایی که گفتم صرفا به معنی اینکه بازی بدیه نیستش.ولی هرچقدر Man Power و تایم کم باشه همون میزان هم بازی از Content ضربه میخوره ولی اینجاست که بحث تفاوت دو تا بازی به وجود میاد.مقایسه Part 2 با این بازی اصلا چیز منطقی نیست. سطح کیفیتی از محیط ها , انیمیشن , گیم پلی که ناتی داگ هدف قرار داره خیلی فرق میکنه . شما همون TLOU 1 رو در نظر بگیر . بعد ببین چقدر تنوع محیط داشت. حالا تریلر 2 رو ببین بعد تصور کن همون میزان محیط با این کیفیت و جزئیات میخواد ساخته بشه. بعد متوجه میشی که چرا به 500 نفر نیازه و تا سال 2020 هم طول میکشه. مثال خیلی ساده برای اینجور بازی ها مثل Minecraftـه . این بازی قطعا توی تایم خیلـــی کمی درست شده, و اونقدر هم Content نداره ولی Loop بازی خوبه برای همین همه بازیش میکنن. مشکل DS هم الان همینه. به نظر میاد بازی خالیه و هنوز اون Loop ــی که باید داشته باشه رو ملت ندیدن برای همین همه نگرانن Walking Simulator باشه. ولی همین محیط خالی میتونه با یه لوپ خیلی باحال ( که به نظرم همین سبک جدیدی هست که هی کوجیما سرویس کرده مارو باهاش) خیلی فان و خوب باشه .
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
مقصر مشکلات mgsv کوجیما نیست
حتما این ویدیو ببین

mgsv با وجود اینکه ناقص عرضه شد 80 میلیون دلار برای کونامی هزینه داشت (ویچر 3 با 81 میلیون و horizon zero dawn با 47 میلیون ساخته شدن )
سران کونامی یکسال اخر ساخت mgsv برای کاهش هزینه ها عملا کوجیما کنار گذاشتن و 6 ماه اخر تو یه اتاق زندانی بوده
https://www.gamezone.com/news/konam...solid-5-the-phantom-pain-development-3446023/

----------------------------------------------
کوجیما چه تاریخی به سونی پیوست ؟
Dec 15, 2015
Death Stranding کی معرفی شد ؟
e3 2016
Decima کی رسما به عنوان متور بازی معرفی شد ؟
Dec 3, 2016
تاریخ انتشار
November 8, 2019
ناتی داگ با 500 نفر از بهترین بازی سازان دنیا با ساعات کاری زیاد و کرانچ tlou part 2 به 2020 می رسونه کوجیما به یه تیم 100 تا 150 نفری معجزه کرده
نمایش e3 2018 به درخواست سونی بود کوجیما صادقانه هر چقدر که گیم پلی بازی پیشرفت کرده بود نمایش داد
نه مثل ناتی داگ و ساکرپانچ تریلر های سینمایی خفن به عنوان گیم پلی به ملت غالب کنه
----------------------------------------------------------
جوراب کوجیما پروداکشنز
View attachment 115703View attachment 115704
بزار دوروزه بگذره بعد خودت حرفای خودت رو نقص کن ! خودت تا دو روز پیش میگفتی ناتی داگ دو تیمه ، الان تایید حرفت و کردیت دادن به کوجیما یه تیم ۵۰۰ نفرش کردی ؟؟؟ loool
اره دیگه د لست از ۲۰۱۶ شروع نشده ساختش و ۲۰۱۸ هم لاست لگاسی رو منتشر نکردن !! خیلی جالبه
نمایش سینمایی مثلا گیم پلی ؟؟ الان این حرفت توجیح می‌کنه نمایش بد کوجیما رو ؟؟؟؟

بعد با ۱۰۰ نفر معجزه کرده کوجیما ، ؟ پس این چی میگه ؟؟؟

Fabulous. Everything is fabolous. I went to his office in Tokyo a month ago and it’s absolutely fantastic what he’s doing there. He has three hundred very, very clever people
working constantly [on the game].”

Does Kojima Productions Have 300 People On Death Stranding Development? | SegmentNext


Hideo Kojima’s Death Stranding Surprisingly Has 300 ‘Very Clever’ People Working On It – Rumor

تازه این آمار اپریل ۲۰۱۷ ه که میشه گفت تو پیش تولید بودن ، الان معلوم نیست چند نفرند ! بعدم اکثر همکارانش تو کونامی رو برداشتن آوردن ! هیچ توجیه و ایرادی از ساپورت وحمایتی که سونی از این استودیو کرده وجود نداره!

نکته جالبش اینه که ۳۲۰ نفر گریلا رو میگفتی ۴۵۰، ۵۰۰ نفر ناتی داگ رو میگفتی ۶۰۰، ولی الان یه چند صد نفر از استودیو کوجیما رو می‌کنی پشت پرده؟؟؟ :D
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
میشه برای این حرف یه مدرکی چیزی بذاری؟
کلا عادت داری هرچی به ذهنت خطور میکنه بنویسی!
اگه گیم پلی بودن کو تاریخ انتشار ؟
مگه گیم پلی از یک سال نیم پیش اماده نمایش نبوده ؟ الان بازی باید در مرحله پایانی و بهینه سازی گرافیکی نهایی باشه این استخدام ها چیه ؟
Annotation 2019-09-07 205551.jpg Annotation 2019-09-07 205517.jpg

ghost of tsushima که کلا در حد یک دقیقه تریلر جدید هم برای نمایش نداره قراره همون تریلر تکراری پخش نکن
باید دعا کنیم به لانچ ps5 و اواخر 2020 برسه مگه میشه بازی که e3 2018 نمایش گیم پلی شگفت انگیز و روان داشته اواخر 2020 منتشر بشه ؟

بزار دوروزه بگذره بعد خودت حرفای خودت رو نقص کن ! خودت تا دو روز پیش میگفتی ناتی داگ دو تیمه ، الان تایید حرفت و کردیت دادن به کوجیما یه تیم ۵۰۰ نفرش کردی ؟؟؟ loool
اره دیگه د لست از ۲۰۱۶ شروع نشده ساختش و ۲۰۱۸ هم لاست لگاسی رو منتشر نکردن !! خیلی جالبه
نمایش سینمایی مثلا گیم پلی ؟؟ الان این حرفت توجیح می‌کنه نمایش بد کوجیما رو ؟؟؟؟

بعد با ۱۰۰ نفر معجزه کرده کوجیما ، ؟ پس این چی میگه ؟؟؟

Fabulous. Everything is fabolous. I went to his office in Tokyo a month ago and it’s absolutely fantastic what he’s doing there. He has three hundred very, very clever people
working constantly [on the game].”

Does Kojima Productions Have 300 People On Death Stranding Development? | SegmentNext


Hideo Kojima’s Death Stranding Surprisingly Has 300 ‘Very Clever’ People Working On It – Rumor

تازه این آمار اپریل ۲۰۱۷ ه که میشه گفت تو پیش تولید بودن ، الان معلوم نیست چند نفرند ! بعدم اکثر همکارانش تو کونامی رو برداشتن آوردن ! هیچ توجیه و ایرادی از ساپورت وحمایتی که سونی از این استودیو کرده وجود نداره!

نکته جالبش اینه که ۳۲۰ نفر گریلا رو میگفتی ۴۵۰، ۵۰۰ نفر ناتی داگ رو میگفتی ۶۰۰، ولی الان یه چند صد نفر از استودیو کوجیما رو می‌کنی پشت پرده؟؟؟ :D
Uncharted: The Lost Legacy release date: August 22, 2017
هر چند یه تیم کوچک Lost Legacy می ساخت و بیشتر اعضا ناتی داگ روی tlou part 2 کار می کردن
اگه منبع تعداد کارمندان linkedin
Annotation 2019-09-07 205452.jpg
Annotation 2019-09-07 205431.jpg
+
Annotation 2019-09-07 210801.jpg
با استخدام های جدید 358 در چند ماه اینده هم قطعا استخدام های جدید بیشتری خواهند داشت
Annotation 2019-09-07 211133.jpg
+20 استخدام دو هفته پیش 540 نفر باز هم قطعا در اینده استخدام های بیشتری خواهد داشت
تیم دوم حداکثر 20 تا 30 نفر تازه در مراحل اولیه ساخت بازی

300 نفر :-?جالبه
منبع رسمی پیدا نکردم
فکر کنم یه خورده زود باشه برای اینکه بگیم بازی معجزه بوده. با چیزایی که تا حالا دیدیم بازی خیلی ساده به نظر میاد (از نظر Gameplay و Environment) با Terrain های خیلی وسیع و کم جزئیات و گیم پلی نسبتا ساده.درست کردن محیط های پرجزئیات مختلف بازی یکی از طولانی ترین پروسه های بازی سازیه و اگه واقعا بازی توی این تایم کم دولوپ شده باشه بازی از یه جاهای کم داره حتما. این چیزایی که گفتم صرفا به معنی اینکه بازی بدیه نیستش.ولی هرچقدر Man Power و تایم کم باشه همون میزان هم بازی از Content ضربه میخوره ولی اینجاست که بحث تفاوت دو تا بازی به وجود میاد.مقایسه Part 2 با این بازی اصلا چیز منطقی نیست. سطح کیفیتی از محیط ها , انیمیشن , گیم پلی که ناتی داگ هدف قرار داره خیلی فرق میکنه . شما همون TLOU 1 رو در نظر بگیر . بعد ببین چقدر تنوع محیط داشت. حالا تریلر 2 رو ببین بعد تصور کن همون میزان محیط با این کیفیت و جزئیات میخواد ساخته بشه. بعد متوجه میشی که چرا به 500 نفر نیازه و تا سال 2020 هم طول میکشه. مثال خیلی ساده برای اینجور بازی ها مثل Minecraftـه . این بازی قطعا توی تایم خیلـــی کمی درست شده, و اونقدر هم Content نداره ولی Loop بازی خوبه برای همین همه بازیش میکنن. مشکل DS هم الان همینه. به نظر میاد بازی خالیه و هنوز اون Loop ــی که باید داشته باشه رو ملت ندیدن برای همین همه نگرانن Walking Simulator باشه. ولی همین محیط خالی میتونه با یه لوپ خیلی باحال ( که به نظرم همین سبک جدیدی هست که هی کوجیما سرویس کرده مارو باهاش) خیلی فان و خوب باشه .
تنها دو ماه تا انتشار بازی مونده
تاپیک نمرات همه چیز مشخص میشه که موفق بوده یا نه
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
مرحوم AC جای اینکه از MGS V الگو بگیره، برداشته بازی های RPG رو الگو قرار داده و گند زده به چیزی که بوده!

ولی نمیشه از حق گذشت که رسما کل بازی تکراری بود، مخصوصا نیمه دوم که با فیلر پرش کرده بود:D یه سری کارهای بیخود داشت، دوباره کاری های الکی و ...! مپم هی بگید جنگ زده هزار و یکبازی داریم که جنگ زده هستن ولی خیلی مپ بهتری دارن! رسما برهوت تحویل دادن تو MGS V!
خیلیا میگن زلدا آخریه مپش خالیه، بعد میزارنش کنار MGS V میگن اونم به همون شکل خالی بود، مپ احتمالا خالیه DS هم میزارن کنار اینا!
ولی به نظرم این حرف شر و وری بیش نیست و مپ زلدا یکی جالب ترین ها بود که هر گوشه ش یه چیزی مخفی شده بود یا یک معمایی داشت
اما MGS V ... واقعا پوچ بود! :D
ته تمام ماموریت ها هم به این ختم میشد طرف رو ببند به Fulton و تمام:-" به شخصه تنوعی که من تو MGS4 و MGS3 دیدم از این که خیلی بیشتر بود! مبارزه با باس هاشون جذاب تر بود،تنوع طراحی مراحلشون بیشتر بود و ...

خلاصه ش این MGS V هرچقدر مکانیزم هاس خوب بود، توی این OW بودن بیشتر بهش ضربه زد... هنوزم میگم اگر تو ابعاد GZ ساخته میشد مراحلش خیلی بهتر میتونست باشه!

کلا بگذریم!

در مورد DS ! قربون انگشتات:D منم حرفم خط آخره! منم میگم آقا بازی نمایش هاش خوب نبوده و باید تا نمایش درست حسابی صبر کرد! از این مسخره بازی های کوجیما خسته شدم:D (حالا باز بگید MGS4 فلان و MGS V فلان و MGS2 فلان! غیر MGS2 دیگه بقیه تا دو ما قبل عرضه این نبود وضعیت که:| )

طرف میاد میگه تو حالیت نی، یا به وضوح نشون دادن(:-") بعد میگی خو چی نشون دادن میگه بیا شرط ببند:|
این تاپیک جاش نیست اما بیخیال در مورد RPG شدن AC :D اساسین به اون خوبی :D

منتظر بودن برای نمایش جدید ، برای من هیجانی و عشق هست ولی برای تو رفع شک و بلاتکلیفی :D این نکته بسیار مهمی هستش که من سعی در توضیحش دارم :D اینکه شما به قدری که ما به کوجیما ایمان داریم رو نداری :D باید داشته باشی :D

ولی در مورد کلیت این DS به نظرم این بحث ، نصف کاره میمونه تا چند روزه اینده ، و حداکثر تا روز انتشار که قانع بشی با چه بازی طرف هستی :D یا شاید من قانع بشم :D
 
  • Like
Reactions: Akiba

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,267
نام
امیر حسین
این تاپیک جاش نیست اما بیخیال در مورد RPG شدن AC :D اساسین به اون خوبی :D

منتظر بودن برای نمایش جدید ، برای من هیجانی و عشق هست ولی برای تو رفع شک و بلاتکلیفی :D این نکته بسیار مهمی هستش که من سعی در توضیحش دارم :D اینکه شما به قدری که ما به کوجیما ایمان داریم رو نداری :D باید داشته باشی :D

ولی در مورد کلیت این DS به نظرم این بحث ، نصف کاره میمونه تا چند روزه اینده ، و حداکثر تا روز انتشار که قانع بشی با چه بازی طرف هستی :D یا شاید من قانع بشم :D
با اینکه گفتی اینجا جاش نیستا:-" ولی دقیقا به خاطر همین بخش اول پستت در اصل دارم پست میدم:D
AC به جای اینکه با الهام گرفتن از MGS V سعی به بهبودش و سبک مخفی کاریش کنه، زد سبک رو عوض کرد! کاری ندارم الان بازیه خوبیه یا نه، ولی مطمئنم اگر از MGS V ایده میگرفت بازی و اساسین بهتری میبود تا وضعیت فعلی! :D و البته کاملا میگم... مرحوم AC ... واقعا آنچه که بود زیر خاک دفن شد! :( (بعد GOW میزنی با اوووووون همه تغییرات ولی باز خیلی جاها حس GOW میگیری و *اونجا* دقیقا دیگه با تمام وجود حس میکنی همون GOW هست فقط زاویه دوربینش عوض شده:-" )

خوب درسته من اونقدر ایمان ندارم:D ولی خوب اصل مطلب اینه همه منتظر یه نمایش درست حسابییم:D و این خیلی خوبه که الان من و تو همدیگه رو میفهمیم، ولی بعضیا نمیخوان به این برسن و مشعل گرفتن دستشون هرکی گفت بالا چشم بازی یا کوجیما ابروهه آتیشش بزنند:D (با دکمه بلک لیست هم آشنا نیستن متاسفانه:( )

میگن ایراد گرفتن الکی... آخرش یه جواب به سوال ما ندادن! تاریخ رو منم بلدم، جواب سوال من تاریخی نیست:| انتقادمم تاریخی نیست:| DSهه:| نمیخواید جواب بدید از اول نقل قول نکنید و وارد بحث نشید،محل نزارید تا اون پست محو بشه! اگر حس میکنید مریضم و از این جهت دارم ترول میکنم ، هیچوقت ضرب المثل Don't feed the troll رو فراموش نکنید!
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,937
نام
محمد حسین
با توجه به رده بندی بازی در استرالیا
2019-08-30_115054.jpg
یه نکته بود ،خواستم بگم
2019-09-08_0-31-27.jpg
Strong Violence is permitted, although if it is bloody and strong it should be "infrequent" or "justified by context".
خشونت شدید مجاز است ،البته از نوع استرالیایی،اما یه نکته داره اگر خونین و یا خشونت زیاد باشد باید نادر یا خیلی کم یا متناسب با زمینه باشد.
به احتمال زیاد و با توجه به کوجیما که قطعا اگه کشتنی باشه بازی رو بی خون نمیزاره ،فکر نمیکنم قرار باشه خونریزی و اکشن حداقل با تفنگ زیادی داشته باشیم
2019-09-07_23-37-07.jpg
تو استرالیا به fable anniversary میگن خشونت شدید
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
خوب دیگه بعد کش و قوس فراوان بلاخره مولتی پلتفرم بودنش تابید شد دیگه حالا احتمالا یکسال انحصاری زمانیه یا کمتر..
همزمان برای سه پلتفرم منتشر بشه بهتر نیست ؟
115730
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر