Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
اقا من گیج شدم تو تمام سایتا میگن هم برا pc و هم برا ps4 اونوقت تو تریلر ایکون ps4 اومد وسونی اینتراکتیو جریان چیه؟
سابقه نداشته ناشر سونی باشه بعد برا pc هم هم بازی بیاد...~X(
قبلا اعلام كرده كه بازيش رو واسه pc و ps4 در دست گسترش داره اما تو e3 معلوم شد كاملا انحصاري شده
 
کوجیما در ۹ تصویر درباره بازی جدید خود توضیح می‌دهد.

تصویر اول در مورد تیزر نمایش داده شده و نکات مخفی آن
تصویر دوم درمورد استدیو Kojima Production و کار آن‌ها برروی بازی جدید پس از جدایی از کونامی.
تصویر سوم در رابطه با بازیگر اصلی این بازی، Norman Reedus
تصویر چهارم: مرگ در این عنوان معنای تازه ای خواهد یافت و به شکست خوردن در بازی خلاصه نمی‌شود.
تصویر پنجم (ادامه شماره چهار): "المان های اصلی بازی‌های ویدئویی تغییر نخواهد کرد."
تصویر ششم دربارهٔ یکی از کتاب های مورد علاقه او و موضوع آن. (از این کتاب در بازی الهام گرفته شده)
تصویر هفتم: توضیحات بیشتر در رابطه با تصویر ششم
تصویر هشتم: توضیحات بیشتر در رابطه با تصویر ششم
تصویر نهم: Death Stranding پایه‌گذار یک سبک نو خواهد بود.
photo_2016-06-16_22-36-41.jpg photo_2016-06-16_22-37-00.jpg photo_2016-06-16_22-37-10.jpg photo_2016-06-16_22-37-15.jpg photo_2016-06-16_22-37-20.jpg photo_2016-06-16_22-37-25.jpg photo_2016-06-16_22-37-33.jpg photo_2016-06-16_22-37-46.jpg photo_2016-06-16_22-37-51.jpg
 
کوجیما در ۹ تصویر درباره بازی جدید خود توضیح می‌دهد.

تصویر اول در مورد تیزر نمایش داده شده و نکات مخفی آن
تصویر دوم درمورد استدیو Kojima Production و کار آن‌ها برروی بازی جدید پس از جدایی از کونامی.
تصویر سوم در رابطه با بازیگر اصلی این بازی، Norman Reedus
تصویر چهارم: مرگ در این عنوان معنای تازه ای خواهد یافت و به شکست خوردن در بازی خلاصه نمی‌شود.
تصویر پنجم (ادامه شماره چهار): "المان های اصلی بازی‌های ویدئویی تغییر نخواهد کرد."
تصویر ششم دربارهٔ یکی از کتاب های مورد علاقه او و موضوع آن. (از این کتاب در بازی الهام گرفته شده)
تصویر هفتم: توضیحات بیشتر در رابطه با تصویر ششم
تصویر هشتم: توضیحات بیشتر در رابطه با تصویر ششم
تصویر نهم: Death Stranding پایه‌گذار یک سبک نو خواهد بود.
View attachment 60998View attachment 61002 View attachment 61003View attachment 61004View attachment 61005View attachment 61006 View attachment 61007 View attachment 61008View attachment 61009
يه ادم خيري اينو ترجمه كنهD:
 

1/9

در این تیزر ما شما شاهد هر دو رشته های بهم متصل دستنبد و ان بند اتصال به ناف بودیم و هم آن خودکشی وال ها. صد البته دیگر سرنخ هایی نیز وجود دارد. «داگ تگ» ها نیز از همین سرنخ ها هستند. بازی ما فاصله بسیار زیادی تا عرضه دارد اما شروع سخت مطمئنا آغاز شده و کلید خورده است. شما چه چیز هایی متوجه شدید؟

2/9

در مدت کوتاهی که KojiPro ( همون استدیو کوجیما) شکل گرفت ما توانستیم افراد را جذب کنیم، محیط کار مناسبی را فراهم کنیم، نیم نگاهی به تکنولوژی های اخیر داشته باشیم، شروع یک پروژه را آغاز کنیم و در نهایت این تیزر را بسازیم
بعد از 30 سال تجربه ساختن بازی ها من کوچکترین نگرانی ندارم و همچنین برای پشتیبانی ما Marc Cerny و Kyle Cooper و تمامی شرکت سونی وجود داشتند. (از نظر من انحصاری مطلق بودنش قطعیه)

3/9

صد البته، همین روابط ما با سونی باعث ارتباط ما با «نورمن ریدیوس» شد. با تشکر از این مور باعث شد که که ما این تیزر رو در 2 ماه و نیم کوتاه آماده کنیم. او به اندازه کافی مهربان بود که به ما کمک کند و عضوی از این کار پر حرارت و جذاب باشد.

4/9

از زمان های قدیم تا بحال بازی ها به این شکل بوده اند که اگر در ماموریت خود ناموفق بودید آن مرحله دوباره را دوباره باید شروع میکردید یا از همان نقطه، همچنین عدم موفقیت در یک ماموریت به معنای مرگ کاراکتر شما نیز بود. بهرحال در این بازی «مرگ» معنای دیگری خواهد داشت.

5/9

با این وجود کلیت بازی و بازی کردن تغییر نخواهد کرد، بگذارید با رانندگی مقایسه کنیم که همیشه رانندگی کردن در یک ماشین که شما با آن آشنایی همان حسی را به شما میدهد که وقتی که بر روی پدال گاز یا ترمز میفشارید. همین ماشین باعث میشود بدون استرس رانندگی کنید و همین ارامش باعث میشود که سریع تغییرات جزیی را متوجه شوید، ما میخواهیم چنین بازی بسازیم. ( تا حد امکان ساده کردن مثال رو، بهرحال جاپونی جماعت هست و مثال های باحال :D)

6/9

Kobo Abe یکی از نویسندگان مورد علاقه من است که یک رمان به نام «Rope» نوشت که من آن را در زمان دبیرستان مطالعه کردم. این کتاب درباره اولین اختراع های نسل بشریت توضیح می‌دهد، چوب دستی و طناب.

7/9

چوب دستی به انسان کمک میکرد که از خطرات دور بماند. چوب دستی به انسان کمک کرد که چیزی فرای یک میمون باشداز طرف دیگری طناب باعث شد که انسان چیز های مهمی را بگیرد و یا قطعات مهمی را در کنار یکدیگر قرار دهد. اکثر بازی های آنلاین شما را مجبور میکنند که با یک چوب دستی مبارزه کنید ( اینجا فکر کنم منظور از چوب دستی یه وسیله و قطعه از جمله شمشیر یا تفنگ و هرچیزی هست ) حتی میشود همین حرف رو هم در مورد شبکه های اجتماعی زد ( باز هم منظور از چوب دستی میتونه تبلت ها و گوشی ها و کامپیوتر باشه )

8/9

چوب دستی و طناب دوتا از مهمترین کلمه های این بازی هستند. شما از همین چوب دستی در بازی ما نیز استفاده خواهید کرد ( منظور همون تفنگ و شمشیر و ... دیگه توضیح نمیدم :D) اما این همه چیز نخواهد بود. چگوه میخواهید با طناب تمامی مردم در سراسر جهان را بهم متصل کنید.
ایا شما میتوانید از هردو چیز با هم استفاده کنید؟ این بازی باعث میشود که شما با این ابزار کار کنید و در رابطه با این موارد تفکر کنید

9/9

با وجود پیشرفت شگرف تکنولوژی دیگر لازم نیست بازی ها را در ژانر های مختلف به مانند «اکشن» و «نقش آفرینی» از یکدیگر جدا کنیم ( حرف بسیار عالی هست، از اونجایی که عملا همه بازیا دارن جهان باز میشن به نحوی ). با این وجود Death Stranding یک ژانر جدید را خواهد آورد
 
1/9

در این تیزر ما شما شاهد هر دو رشته های بهم متصل دستنبد و ان بند اتصال به ناف بودیم و هم آن خودکشی وال ها. صد البته دیگر سرنخ هایی نیز وجود دارد. «داگ تگ» ها نیز از همین سرنخ ها هستند. بازی ما فاصله بسیار زیادی تا عرضه دارد اما شروع سخت مطمئنا آغاز شده و کلید خورده است. شما چه چیز هایی متوجه شدید؟

2/9

در مدت کوتاهی که KojiPro ( همون استدیو کوجیما) شکل گرفت ما توانستیم افراد را جذب کنیم، محیط کار مناسبی را فراهم کنیم، نیم نگاهی به تکنولوژی های اخیر داشته باشیم، شروع یک پروژه را آغاز کنیم و در نهایت این تیزر را بسازیم
بعد از 30 سال تجربه ساختن بازی ها من کوچکترین نگرانی ندارم و همچنین برای پشتیبانی ما Marc Cerny و Kyle Cooper و تمامی شرکت سونی وجود داشتند. (از نظر من انحصاری مطلق بودنش قطعیه)

3/9

صد البته، همین روابط ما با سونی باعث ارتباط ما با «نورمن ریدیوس» شد. با تشکر از این مور باعث شد که که ما این تیزر رو در 2 ماه و نیم کوتاه آماده کنیم. او به اندازه کافی مهربان بود که به ما کمک کند و عضوی از این کار پر حرارت و جذاب باشد.

4/9

از زمان های قدیم تا بحال بازی ها به این شکل بوده اند که اگر در ماموریت خود ناموفق بودید آن مرحله دوباره را دوباره باید شروع میکردید یا از همان نقطه، همچنین عدم موفقیت در یک ماموریت به معنای مرگ کاراکتر شما نیز بود. بهرحال در این بازی «مرگ» معنای دیگری خواهد داشت.

5/9

با این وجود کلیت بازی و بازی کردن تغییر نخواهد کرد، بگذارید با رانندگی مقایسه کنیم که همیشه رانندگی کردن در یک ماشین که شما با آن آشنایی همان حسی را به شما میدهد که وقتی که بر روی پدال گاز یا ترمز میفشارید. همین ماشین باعث میشود بدون استرس رانندگی کنید و همین ارامش باعث میشود که سریع تغییرات جزیی را متوجه شوید، ما میخواهیم چنین بازی بسازیم. ( تا حد امکان ساده کردن مثال رو، بهرحال جاپونی جماعت هست و مثال های باحال :D)

6/9

Kobo Abe یکی از نویسندگان مورد علاقه من است که یک رمان به نام «Rope» نوشت که من آن را در زمان دبیرستان مطالعه کردم. این کتاب درباره اولین اختراع های نسل بشریت توضیح می‌دهد، چوب دستی و طناب.

7/9

چوب دستی به انسان کمک میکرد که از خطرات دور بماند. چوب دستی به انسان کمک کرد که چیزی فرای یک میمون باشداز طرف دیگری طناب باعث شد که انسان چیز های مهمی را بگیرد و یا قطعات مهمی را در کنار یکدیگر قرار دهد. اکثر بازی های آنلاین شما را مجبور میکنند که با یک چوب دستی مبارزه کنید ( اینجا فکر کنم منظور از چوب دستی یه وسیله و قطعه از جمله شمشیر یا تفنگ و هرچیزی هست ) حتی میشود همین حرف رو هم در مورد شبکه های اجتماعی زد ( باز هم منظور از چوب دستی میتونه تبلت ها و گوشی ها و کامپیوتر باشه )

8/9

چوب دستی و طناب دوتا از مهمترین کلمه های این بازی هستند. شما از همین چوب دستی در بازی ما نیز استفاده خواهید کرد ( منظور همون تفنگ و شمشیر و ... دیگه توضیح نمیدم :D) اما این همه چیز نخواهد بود. چگوه میخواهید با طناب تمامی مردم در سراسر جهان را بهم متصل کنید.
ایا شما میتوانید از هردو چیز با هم استفاده کنید؟ این بازی باعث میشود که شما با این ابزار کار کنید و در رابطه با این موارد تفکر کنید

9/9

با وجود پیشرفت شگرف تکنولوژی دیگر لازم نیست بازی ها را در ژانر های مختلف به مانند «اکشن» و «نقش آفرینی» از یکدیگر جدا کنیم ( حرف بسیار عالی هست، از اونجایی که عملا همه بازیا دارن جهان باز میشن به نحوی ). با این وجود Death Stranding یک ژانر جدید را خواهد آورد
دمت گرم، دمن واقعا D:

اقا اينو ببينين چطوري مردم كف كردن!!!
watch?v=fgPAWUO0464
 
  • Like
Reactions: Ali Venom
نميدونم اشاره كردن بچه ها در صفحات قبل يا نه ولي تو تريلر نوزاد بند نافش به كاراكتر بازي متصل بود يعني ايشون بچه رو بدنيا اورده بعلاوه زخم روي شكم هم شايد نشون ي سزارين باشه.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
نميدونم اشاره كردن بچه ها در صفحات قبل يا نه ولي تو تريلر نوزاد بند نافش به كاراكتر بازي متصل بود يعني ايشون بچه رو بدنيا اورده بعلاوه زخم روي شكم هم شايد نشون ي سزارين باشه.

من تو اولین پست به این مورد اشاره کردم!:دی ضمن اینکه جای زخم یه صلیبه! دقت کردی؟
 
  • Like
Reactions: benjohn
نميدونم اشاره كردن بچه ها در صفحات قبل يا نه ولي تو تريلر نوزاد بند نافش به كاراكتر بازي متصل بود يعني ايشون بچه رو بدنيا اورده بعلاوه زخم روي شكم هم شايد نشون ي سزارين باشه.
فکر نکنم مسئله به این سادگیا باشه :دی اصولا این تریلر یا تیزر چیزی نبود که بخواد بازی و کلیت اش رو نشون بده که ما اینجوری سریع نتیجه گیری کنیم :دی

این تیزر بیشتر هدفش رو معما و نشانه گذاری و استعاره و بازی با علائم هست. ممکنه تو بازی نهایی حتی بچه و نهنگ و دستنبد و داگ تگی اصلا نباشه :دی

نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه :دی
 
من تو اولین پست به این مورد اشاره کردم!:D ضمن اینکه جای زخم یه صلیبه! دقت کردی؟
بجون ماكان الانم گشتم پيدا نكردم. البته با ترديد كفتم چون بنظرم اين قضيه خيلي تابلوعه بعيده كسي اشاره نكرده باشه.
دقت كردم بله صليبه بنظرت چه معنايي داره؟
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
منم احساس میکنم این تریلر میخواد مفهوم کلی بازی رو برسونه و تو بازی اصلی هیچ کدوم از این صحنه ها و عناصر مثل نهنگ مرده و بچه و ... رو نمیبینیم. در واقع بنظرم کوجیما میخواد با این تریلر عجیب غریب و البته زیبا به مرور زمان که بازی در حال ساخته رو معرفی کنه و بعد از این که اطلاعات به یه حدی برسه که گیمرها متوجه سبک بازی و هدفش بشن اونوقت تریلر اصلی بازی رو بده که شاید گیم پلی رو هم نشون بده. خلاصه با این معمابازی های کوجیما حالا حالاها کار داریم تا بدونیم دقیقا با چه بازی مواجه ایم.

پ ن: هزارمین پستم تو فروم شد اولین پستم تو تاپیک بازی جدید کوجیما :D
 
  • Like
Reactions: MOHSEN 007
بجون ماكان الانم گشتم پيدا نكردم. البته با ترديد كفتم چون بنظرم اين قضيه خيلي تابلوعه بعيده كسي اشاره نكرده باشه.
دقت كردم بله صليبه بنظرت چه معنايي داره؟

خوب تفسیر این به نظرم یکم سخته، از این جهت که میشه برداشت های مختلفی داشت.

مثلا یکی از نمادها و معانی صلیب رنج و زجر انسانیه. چون در افسانه مسیح گفته میشه که در عوض انسان ها به مصلوب شد و رنج کشید. در نتیجه این زخم، به همراه کلا وضعیت رقت باری که شخصت داره و نیز اشک ریختنش، یه بار معنی خاصی رو القا میکنه، اینکه آدم زجر کشیده و ضررمندی هست. و این نتیجه فقدانه. فقدان یک چیز. چون خصوصا بچه رو هم از دست میده.

تا اینجای کار میشه رفت جلو، اما اینکه خوب این نمادها میتونن معرف و نماینده چی باشن یکم جای تامل داره. مثلا میشه این پلان رو بر اساس شعری که اول نمایش میاد تفسیر کرد. تو بند اول میگه برای دیدن دنیا در یک دانه شن. به معنی یافتن مفاهیم بزرگ، در دل چیزهای ساده و پیش افتاده. انسان آگاه همیشه حقیقت رو در دل مفاهیم ساده و جزییات کوچک پیدا می‌کنه. در نتیجه اگه با همین ابعاد فلسفی به قضیه نگاه کنیم، بچه میتونه به عنوان یک دانه شن، تصور بشه و از دست دادنش، از بین رفتن آگاهی و درک انسانی.

میشه بچه رو به عنوان یک نماد در نظر گرفت. یعنی الزاما یک انسان نباشه، بلکه مخلوق شخصیت باشه. که میتونه هرچیزی باشه. بچه با یه لوله که شبیه بند ناف هست به خود شخصیت وصله. یعنی که مشخصا از اون تغذیه کرده و وابسته بهش هست. (بند نفاه م مشکی رنگه، یعنی خون همون جوهر مشکیه) و جای زخم زایمان، یه صلیبه، یعنی دردها و رنج هایی که برای خلق این مفهوم تحمل کرده. و حالا توسط یک عده گرفته میشه ازش. و این غم و اندوه و گریه در فراق از دست دادن حاصل این زحماته. حالا یکی امده گفته با تفسیر مشابه بچه سری MGS هست و شخصیت خود کوجیما و اون 5 تا جسم تو هوا هم سران کونامی! اما این میتونه یه تصویر استعاره آمیز برای داستان خود بازی باشه.

یا حتی میشه با اشاره به نمادهای دیگه، به تفسیر متفاوت تری رسید. شخصیت، علاوه بر اینکه متحمل رنج و غم زیاد شده، (گریه هایی که موقع بقل ردن بچه میکنه و بعد رنج از دست دادنش. انگار حالا که بچه رو میبینه داره نتیجه دردها و رنج هاش رو لمس میکنه.) انگار تازه از اسارت آزاد شده. اول از همه یه دست بند بهش وصله که یکی باز شده. یعنی به یه شخص دیگه وصل بوده و اون شخص اینو اینجا رها کرده و رفته. گردنبندش هم یه سری قفله. باز این میتونه نمادی از یوقی که به گردن اسرا میندازن باشه. و همه اینها در کنار هم یه موجود برده وار رو در ذهن تداعی میکنه. و برهنه بودن به نظر من نمادی از شرم نیست، بلکه باز تصویری از فقدان و از دست دادنه. یعنی تو این جزیره مرده رها شده، همه چیز مادی رو از دست داده، جز نمادهایی که حاکی از اسارت بودن، و حتی میتونه مثل یه موجود تازه متولد شده هم باشه. مثل بچه برهنه.

و از کنار هم گذاشتن این ها هم میشه به دو معنی متفاوت رسید که من خودم نظرم به یکیشون نزدیک تره!:دی اول اینکه شخصیت زندانی یه عده ای بوده - اون 5 تا چیز تو آسمون - که اون رو برای بدنیا آوردن بچه میخواستن. توضیح دادم بچه میتونه نمادی از یک مخلوق باشه نه صرفا انسان. بعد که بچش رو دنیا میاره، همه چیز رو ازش میگیرن و اونجا رها میکننش. حالا همه چیزش رو از دست داده.

دوم اینکه اصلا اون جزیره مرموز نمادی از جهان بعد از مرگه. آزاد شدن از اسارت میتونه اسارت معنوی و رها شدن از بند تعلقات دنیوی باشه. و بچه ای که ازش میگیرن خود زندگی باشه. و برهنگی هم نمادی از مرگه، تولد در یک دنیای دیگه. و تو این جزیره همه مردن، همه خودکشی کردن و حیاتی وجود نداره. رنگ های سرد و مرده، این هم میتونه باز به مفهوم مرگ اشاره کنه. و اون موجودات پرنده هم نمادی از الوهیت.


اما با این حال باز یه سری نمادها بی تفسیر باقی میمونه. اول اون جوهر مشکی رنگ و اینکه چرا روی اثر دست پر میشد، و دوم خون قرمز رنگی که کنار جسد یکی از نهنگ ها وجود داره و تنها رنگ غیر سردی هست که تو کل نمایش دیده میشه. معنی این ها چیه؟

و دقیقا به این علت هست که میگم نمیشه نظر قطعی درباری تفسیر این نمایش داشت!:دی میشه برداشت های متفاوتی رو ارایه کرد.
 
11492490982164506058.jpg


اقا من یه چیزی بگم اینکه کوجیما اومده گفته این لوگو این چیزا ربطی به بازی ندارن طبق معمول یکی از سرکار گذاشتناشه
چشمای این شخصیت رو نگاه کنید چشمای نورمن رو هم ببینید دقیقا عین همونه اون ریزی چشماش و شکل کشیدگی چشم و اون حالت پیری زیر چشماش همه و همه
دقیقا عین نورمن هستش و این ادمم همون نورمنه
 
هیدئو کوجیما در مصاحبه با وب‌سایت Gameblog دلیل انتخاب سونی به عنوان ناشر و حامی بازی بعدی خود را شرح می‌دهد.

پیشنهاد های زیادی از طرف ناشران دریافت می‌کردم اما برای ساخت اولین بازی تیم مستقل خود بهترین شرایط ممکن را می‌خواستم و سونی می‌توانست این را به من بدهد. اگر ناشر دیگری را انتخاب کرده بودم، زمان من برای بستن قرارداد و کار های دیگر گرفته می‌شد و همچنین به احتمال زیاد بودجه کافی برای ساخت آنچه در ذهنم بود به من داده نمی‌شد.
از طرفی، هنگامی که ایده خود را به آن‌ها (Sony) شرح دادم، بلافاصله جواب دادند: هر چه در ذهن داری انجام بده. و این پشتیبانی و آزادی را هر ناشری به شما نمی‌دهد.
منبع
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or