Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
زیبای و جذابیت بازی همینه که برای هر سلیقه یه بازی وجود داره تو ایران همه باید هر بازی میاد بازی کنند به خصوص اگر اسم در کنه اما اونور فقط بازی که باب میلشون بازی میکنن وقتی میبینی یه بازی باب میلت نیست لزومی نداره ادامه بدی این مزخرف که گفتین سلیقه شما بوده وگرنه این چیزهای که گفتین برای من جذاب شهامتم نمیخواد موندم شما که خوشت نیومد چرا گرفتی و ادامه دادی(بازم دمتون گرم که سم به مقصد رسوندین)
 
دوستانی که پرو دارن یکم درباره کیفیت بافتها و تکسچر های بازی و افکت برفش توضیح بدن
توی واکترو اول بازی کیفیت خزه ها و سنگ و کوه عجیب خوب بود ولی بعد از اپنینگ بازی حس میکنم کیفیت تکسچر ها اومدن پایین اگه اشتباهه بگید



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
من یه لیستی از موارد " مزخرف" رو در آوردم میذارم داخل اسپویل که دوستانی که بازی رو تموم کردن بتونن ببینن اصلا هم براش فلسفه نسازین که احتمالا دارین خودتونو گول میزنین حداقل من شهامتشو دارم اینجا نام ببرمشون:
من فکر کنم تا صد سال دیگه هم اینجا صحبت بشه فایده ای نداره. آقا این مواردی که برای شما مزخرفه برای یه عده دیگه ممکنه خیلی هم باحال باشه. سر جدتون بفهمید اینو. قرار نیست همه مثل شما فکر بکنن یا مثل شما به دنیای اطرافشون واکنش نشون بدن. نظر شما اینه که این مسائل مزخرفه؟ خب اوکی دمت گرم. برای بقیه ممکنه نباشه. انقد از جانب ماها حرف نزنید و انگ فلسفه سازی به بقیه نزنید اگه نمیتونید تفاوت داشتن انسانها با هم رو درک بکنید. تازه فکر میکنید خیلی هم با شهامتید!! شما اول یاد بگیر به بقیه به عنوان یک انسان این حق رو بدید که از چیزی که شما خوشت نمیاد خوششون بیاد، شهامت داشتنت پیشکش....
 
من فکر کنم تا صد سال دیگه هم اینجا صحبت بشه فایده ای نداره. آقا این مواردی که برای شما مزخرفه برای یه عده دیگه ممکنه خیلی هم باحال باشه. سر جدتون بفهمید اینو. قرار نیست همه مثل شما فکر بکنن یا مثل شما به دنیای اطرافشون واکنش نشون بدن. نظر شما اینه که این مسائل مزخرفه؟ خب اوکی دمت گرم. برای بقیه ممکنه نباشه. انقد از جانب ماها حرف نزنید و انگ فلسفه سازی به بقیه نزنید اگه نمیتونید تفاوت داشتن انسانها با هم رو درک بکنید. تازه فکر میکنید خیلی هم با شهامتید!! شما اول یاد بگیر به بقیه به عنوان یک انسان این حق رو بدید که از چیزی که شما خوشت نمیاد خوششون بیاد، شهامت داشتنت پیشکش....
سر جدتون زبان فارسی رو برین یاد بگیرین من نظر «خودم» رو بولت کردم برای جنابعالی !!!!
در ضمن احتمالا این شما هستین که با زور و فشار میخواهین دیگران مثل شما فکر کنند !!! چون اگه متن من رو با دقت بخونید ، البته درصورت داشتن سواد!! متوجه میشین که بنده گفتم حق دارم از طرف خودم وخودم اینجا نظر بدم نه شخص دیگه !!!

دوستانی که پرو دارن یکم درباره کیفیت بافتها و تکسچر های بازی و افکت برفش توضیح بدن
توی واکترو اول بازی کیفیت خزه ها و سنگ و کوه عجیب خوب بود ولی بعد از اپنینگ بازی حس میکنم کیفیت تکسچر ها اومدن پایین اگه اشتباهه بگید



Sent from my iPhone using Tapatalk
بله دوست عزیز دقیقا درسته تو پلان اول کیفیت فوق العاده هست ولی بعد خیلی افت میکنه ، در کل روی پرو hdr خیلی تو طبیعی شدن فضاها کمک میکنه در کل کیفیت بازی فوق العاده هست و همین مطلب بیشتر باعث ادامه بازی برای «من» شد تا آخر

زیبای و جذابیت بازی همینه که برای هر سلیقه یه بازی وجود داره تو ایران همه باید هر بازی میاد بازی کنند به خصوص اگر اسم در کنه اما اونور فقط بازی که باب میلشون بازی میکنن وقتی میبینی یه بازی باب میلت نیست لزومی نداره ادامه بدی این مزخرف که گفتین سلیقه شما بوده وگرنه این چیزهای که گفتین برای من جذاب شهامتم نمیخواد موندم شما که خوشت نیومد چرا گرفتی و ادامه دادی(بازم دمتون گرم که سم به مقصد رسوندین)
بسیار خوشحالم که شما تونستین لذت ببرین ،،اتفاقا من هر روز منتظر انتشار بازی بودم و بعد ده ساعت بازی میخواستم بذارم کنار ولی تعریف دوستان و البته موسیقی و گرافیک کاراکترها باعث شد ادامه بدم و منتظر اتفاقی!! باشم که نتیجه اش همین بود که عرض کردم
 
آخرین ویرایش:
سر جدتون زبان فارسی رو برین یاد بگیرین من نظر «خودم» رو بولت کردم برای جنابعالی !!!!
در ضمن احتمالا این شما هستین که با زور و فشار میخواهین دیگران مثل شما فکر کنند !!! چون اگه متن من رو با دقت بخونید ، البته درصورت داشتن سواد!! متوجه میشین که بنده گفتم حق دارم از طرف خودم وخودم اینجا نظر بدم نه شخص دیگه !!!
براش فلسفه نسازین که احتمالا دارین خودتونو گول میزنین
مثکه واقعا خودتون هم یادتون رفته چی نوشتید!!
شما به وضوح دارید از جانب بقیه نظر میدید و به بقیه انگ میزنید که دارن خودشون رو گول میزنن و فلسفه میبافن بعد دم از نظر شخصی میزنید! لول!!
این همه سفسطه نداره واقعا من در پست خودم گفتم هر چیزی که دوست دارید بگید در مورد بازی نظرتونه مبارکتون باشه هیچ مشکلی هم نداره ولی در مورد نظر دادن بقیه شرط و اصول قائل نشید دیگه.
 
مثکه واقعا خودتون هم یادتون رفته چی نوشتید!!
شما به وضوح دارید از جانب بقیه نظر میدید و به بقیه انگ میزنید که دارن خودشون رو گول میزنن و فلسفه میبافن بعد دم از نظر شخصی میزنید! لول!!
این همه سفسطه نداره واقعا من در پست خودم گفتم هر چیزی که دوست دارید بگید در مورد بازی نظرتونه مبارکتون باشه هیچ مشکلی هم نداره ولی در مورد نظر دادن بقیه شرط و اصول قائل نشید دیگه.
خییلی دارین تلاش میکنین یه مو از تو این ماست بیمزه در بیارین ،، من فکر میکنم کسی که از یه چیزی یا در اینجا از بازی لذت برده باشه اینقدر اینجا وقت نمیذاره که اشخاصی که دارن حقیقت رو‌میگن بکوبه ،، شما الان نباید در حال کنترل سم پورتر!!! باشین ؟؟؟! احتمالا برای بار چندم‌!!!!
 
خییلی دارین تلاش میکنین یه مو از تو این ماست بیمزه در بیارین ،، من فکر میکنم کسی که از یه چیزی یا در اینجا از بازی لذت برده باشه اینقدر اینجا وقت نمیذاره که اشخاصی که دارن حقیقت رو‌میگن بکوبه ،، شما الان نباید در حال کنترل سم پورتر!!! باشین ؟؟؟! احتمالا برای بار چندم‌!!!!
دیگه دیدی نمیتونی حرفت رو ماست مالی کنی زدی به صحرای کربلا:دی
آقا من Give up. کل این تاپیک هم با اون حقایقی که فقط نزد شما هست برای خودتون. موفق باشید.
 
دیگه دیدی نمیتونی حرفت رو ماست مالی کنی زدی به صحرای کربلا:D
آقا من Give up. کل این تاپیک هم با اون حقایقی که فقط نزد شما هست برای خودتون. موفق باشید.
ماست مالی نمیکنم اونجا رو بله حق با شماست من به اشتباه جمع بستم دیگران رو ولی در کل نظر شخصیم بوده البته فعلا دوستان به همراه سم پورتر در صحرا!! در حال حمل بار هستند نه بنده ! چند دقیقه پیش هم یه مشتری مادر مرده(اصطلاح، یعنی بیخبر از اینکه چه کلاهی سرش رفته ) اومدن و بازی رو خریدن رفتن ،، امیدوارم تو جمع دوست داران قرار بگیرند..
 
  • Like
Reactions: Sepi_60
مثکه واقعا خودتون هم یادتون رفته چی نوشتید!!
شما به وضوح دارید از جانب بقیه نظر میدید و به بقیه انگ میزنید که دارن خودشون رو گول میزنن و فلسفه میبافن بعد دم از نظر شخصی میزنید! لول!!
این همه سفسطه نداره واقعا من در پست خودم گفتم هر چیزی که دوست دارید بگید در مورد بازی نظرتونه مبارکتون باشه هیچ مشکلی هم نداره ولی در مورد نظر دادن بقیه شرط و اصول قائل نشید دیگه.
حق با شماست متنم رو اصلاح کردم ،،
 
  • Like
Reactions: Sepi_60
خدمت دوستان من دیشب بازی رو تموم کردم حداقل به عنوان یک گیمر که بیشتر از 30 ساله دارم گیم بازی میکنم و شوتر باز هم نیستم (نمیتونین بگین شعور و فهم گیم رو ندارم چون زمان زیادی رو تو این کار گذاشتم ) فکر میکنم حداقل این آزادی رو دارم نظر "خودم"
رو اینجا بیارم فقط میتونم بگم استاد کوجیما یه نابقه هست!!! چرا؟ چون فقط یه نابقه میتونه کاری کنه که من یه گیم " مزخرف!" رو تا آخر بازی کنم!
نمیگم " آشغال" چون واقعا آشغال نیست...! آقا من چرا باید یه فیلم سینمایی رو که دوساعت باید دسته بازی رو بذارم زمین بشینم ببینمش و تازه حتا نتونم بزنم جلو!!! رو 650 هزارتومن بخرم؟؟ اصلا مشکلم پول نیست این کار توهینیه به جامعه گیمرهای جهان که منم جزئشونم نظر من اینه گیمر میخواد گیم بازی کنه دوست دار فیلم میخواد فیلم ببینه !!!!دوستان حالا هرکدوم از شما میتونین بگیم من شعور و فهم یه گیم خوب یا یه قولی یه "سبک جدید" رو ندارم ، بابا هوی رین هم وقتی اومد یه سبک جدید بود ولی شاید همین الان هم بدن من بازیش کنم..
من عصبانی هستم احساس میکنم گول خوردم حیف زمانی که گذاشتم حیف انرژی که گذاشتم .. چرا باید برای دیدن یک فیلم 2 ساعته 20 ساعت حمالی کرد و بار برد دیگه حالم از کلمه " کارگو" و "دلیوری" " سم پورتر" بهم میخوره...
من یه لیستی از موارد " مزخرف" رو در آوردم میذارم داخل اسپویل که دوستانی که بازی رو تموم کردن بتونن ببینن اصلا هم براش فلسفه نسازین که احتمالا دارین خودتونو گول میزنین حداقل من شهامتشو دارم اینجا نام ببرمشون:
صدای گریه بچه و بچه داری (گوگوری گریه نکن!!!) تو وسط جنگ جهانی اول!!!
ملق زدن نهنگ تو آسمون !!!
باس فایتهایی که ابتدا(سر) و انتها(ته) شون مشخص نیست
باربری مثل بلانصبت " قاطر" برای هیچی !!!(پیتزا- دخترخانم!!!)
مبارزه تو میدان جنگ جهانی با سربازهای اسکلتی با تجیزات مدرن آینده
در اومدن قارچ از جای جیش کردن سم
مبارزه هیگز با سم به سبک مورتال کومبت و تیکن!!! دوتا نوار خون هم بالای سرشونه با مشت!!!!
دربدر شدن تو پایان بازی تو ساحل که حتا نمیدونی چکار باید بکنی تازه نمیشه کنسلشم کرد
دیدن فیلم سینمایی به زور در انتهای بازی که نمیشه ردش هم کرد ( البته توضیحات سوالات بی پایان گیمر ها بصورت فله ای در قالب فیلم هالیوودی!!!
بی تی های شبیه شلغم در انتهای بازی که میزنیشون دوتا میشن:))
و .... و ..... و
امیدوارم به دوستان برنخورده باشه این ها نظرات "بنده" بود خیلی شفاف و بدون تعارف (گذاشتم نصف قیمت که زود بره نبینمش...)
بنده حالا بعد از یکماه میتوانم با شما درست دیالوگ کنم . به عنوان کسی که عاشق و معتاد گیمپلی بازی هستم . اینکه نظر شما و دیگرانی چه در اکثریت یا اقلیت باشید مخالف نظر بنده است . امری است طبیعی و اینکه حتی با این بازی لذت نبردید و اذیت شدید هم امری است طبیعی . من فقط میخواستم شما به این نقطه برسی بر اساس تجربه شخصی خودت . بنده در پی تغییر نظر شما نیستم . ولی نکاتی را که گفتید نقطه عطف بازیسازی کوجیما بوده و در این عنوان هم است و یکی از دلایلی که بنده دنبال میکنم ساخته ایشان را همین پرداخت بیش از حد از دید برخی به روایت گری و میان پرده های طولانی و یکی از دلایلی که مدیوم گیم را برای من جادویی تر میکند همین میان پرده های طولانی است و ترجیح نمیدهم بشینم فقط بازی کنم و یک دقیقه کات سین ببینم . نسبت به اینکه شما این همه فیچر و مکانیک و ابزار داخل بازی که در خدمت جابجایی بار است رو نمیبینید چون از باربری بدتون میاد منصفانه نیست . شما میتونی از بازی و کاری که قراره بکنی داخلش خوشت نیاد ولی نگفتن واقعیت که چه میزان فیچر وجود داره برای همین عمل مضحک خودش نشون میده که درک اتون درست نبوده . مثلا من شوتر هم دوست دارم مثل بایوشاک اما دوست ندارم مدام تیر شلیک کنم برای رنک گرفتن در بازی . این مدل شوتر مناسب من نیست نه اینکه دستاورد سازنده آن رو با ادبیات باب خودم تفسیر کنم .
در پایان همین و بیش نیست ما تجربه میکنیم و زیستن ما تجربه زیستن مان است . امیدوارم در پیدا کردن محصولی مناسب سیلقه و لذت جویی تان در آینده پیروز باشید. اما کریر کسی را مورد هجمه قرار ندهیم . چرا که نقطه مقابل این رویه یادآوری همین کریر توسط دیگرانی خواهد بود که تجربه شان نسبی خوب بوده است . به جای شخصی سازی و ترور شخصی سازنده ایی و چیپ شمردن ارزش دیگران . سعی در برجسته سازی و حمایت از ارزش های مورد نظرمون باشیم . اینجوری همه حق زیستن و بودن دارند.
 
سر جدتون زبان فارسی رو برین یاد بگیرین من نظر «خودم» رو بولت کردم برای جنابعالی !!!!
در ضمن احتمالا این شما هستین که با زور و فشار میخواهین دیگران مثل شما فکر کنند !!! چون اگه متن من رو با دقت بخونید ، البته درصورت داشتن سواد!! متوجه میشین که بنده گفتم حق دارم از طرف خودم وخودم اینجا نظر بدم نه شخص دیگه !!!


بله دوست عزیز دقیقا درسته تو پلان اول کیفیت فوق العاده هست ولی بعد خیلی افت میکنه ، در کل روی پرو hdr خیلی تو طبیعی شدن فضاها کمک میکنه در کل کیفیت بازی فوق العاده هست و همین مطلب بیشتر باعث ادامه بازی برای «من» شد تا آخر


بسیار خوشحالم که شما تونستین لذت ببرین ،،اتفاقا من هر روز منتظر انتشار بازی بودم و بعد ده ساعت بازی میخواستم بذارم کنار ولی تعریف دوستان و البته موسیقی و گرافیک کاراکترها باعث شد ادامه بدم و منتظر اتفاقی!! باشم که نتیجه اش همین بود که عرض کردم
شما اگر سایت دیجیتال فاوندری را مرجع تخصصی بررسی فنی و سخت افزاری دارند قبول دارید . این سایت بررسی از بازی نمره میکس به بازی داده- در بررسی جداگانه ایی دث استرندینگ را دستاورد گرافیک نسل معرفی کرده است . بازی کات سین های ریل تایم رندرنیگ دارد و در بحث گرافیک فنی و هنری در اندازه دنیای خودش بالاترین کیفیت را دارد . اما بعضا فریم دراپ هم دارد در هنگام تردد پر سرعت در جاده ها و باران شدید . دلیل این امر هم محدودیت در پردازش توسط سخت افزار فعلی است .
 
  • Like
Reactions: mojahed25
شما اگر سایت دیجیتال فاوندری را مرجع تخصصی بررسی فنی و سخت افزاری دارند قبول دارید . این سایت بررسی از بازی نمره میکس به بازی داده- در بررسی جداگانه ایی دث استرندینگ را دستاورد گرافیک نسل معرفی کرده است . بازی کات سین های ریل تایم رندرنیگ دارد و در بحث گرافیک فنی و هنری در اندازه دنیای خودش بالاترین کیفیت را دارد . اما بعضا فریم دراپ هم دارد در هنگام تردد پر سرعت در جاده ها و باران شدید . دلیل این امر هم محدودیت در پردازش توسط سخت افزار فعلی است .
من فکر میکنم رو پلی ۵ یا نسل نهم یه ریمستر بدن و اونزمان این مشکلات هم حل میشه دقیق مشخصه که مشکل سخت افزاریه ،
 
بنده حالا بعد از یکماه میتوانم با شما درست دیالوگ کنم . به عنوان کسی که عاشق و معتاد گیمپلی بازی هستم . اینکه نظر شما و دیگرانی چه در اکثریت یا اقلیت باشید مخالف نظر بنده است . امری است طبیعی و اینکه حتی با این بازی لذت نبردید و اذیت شدید هم امری است طبیعی . من فقط میخواستم شما به این نقطه برسی بر اساس تجربه شخصی خودت . بنده در پی تغییر نظر شما نیستم . ولی نکاتی را که گفتید نقطه عطف بازیسازی کوجیما بوده و در این عنوان هم است و یکی از دلایلی که بنده دنبال میکنم ساخته ایشان را همین پرداخت بیش از حد از دید برخی به روایت گری و میان پرده های طولانی و یکی از دلایلی که مدیوم گیم را برای من جادویی تر میکند همین میان پرده های طولانی است و ترجیح نمیدهم بشینم فقط بازی کنم و یک دقیقه کات سین ببینم . نسبت به اینکه شما این همه فیچر و مکانیک و ابزار داخل بازی که در خدمت جابجایی بار است رو نمیبینید چون از باربری بدتون میاد منصفانه نیست . شما میتونی از بازی و کاری که قراره بکنی داخلش خوشت نیاد ولی نگفتن واقعیت که چه میزان فیچر وجود داره برای همین عمل مضحک خودش نشون میده که درک اتون درست نبوده . مثلا من شوتر هم دوست دارم مثل بایوشاک اما دوست ندارم مدام تیر شلیک کنم برای رنک گرفتن در بازی . این مدل شوتر مناسب من نیست نه اینکه دستاورد سازنده آن رو با ادبیات باب خودم تفسیر کنم .
در پایان همین و بیش نیست ما تجربه میکنیم و زیستن ما تجربه زیستن مان است . امیدوارم در پیدا کردن محصولی مناسب سیلقه و لذت جویی تان در آینده پیروز باشید. اما کریر کسی را مورد هجمه قرار ندهیم . چرا که نقطه مقابل این رویه یادآوری همین کریر توسط دیگرانی خواهد بود که تجربه شان نسبی خوب بوده است . به جای شخصی سازی و ترور شخصی سازنده ایی و چیپ شمردن ارزش دیگران . سعی در برجسته سازی و حمایت از ارزش های مورد نظرمون باشیم . اینجوری همه حق زیستن و بودن دارند.
من در بازی The order کاتسینها رو با دقت میدیدم و داستان رو دنبال میکردم ،، در مورد بازی شوتر من یه مدت فن دستینی بودم ... ولی متاسفانه نتونستم ارتباط برقرار کنم با این بازی ،، آخرین بازی ای که قبل دث رفتم هل بلید بود با اینکه دیالوگها زیاد و اکشن خیلی کم بود ولی برای من فوقالعاده بود ،، در هر صورت ممنون از توضیحاتتون
 
خوب من هم حدودا بازی رو تا 90%(100% داستانی) رفتم و مطمئنا دوباره میرم سمتش چون دوست دارم خیلی از مکانیک های بازی رو که در روند داستانی از دستشون دادم و میدونم هنوز وجود دارن رو بدست بیارم .
مثل زمانی که با کریتوس بعد تموم کردن داستان بازی دنبالِ کلاغا بودمُ در به دره صداهاشون ...
یا زمانی که دنبال باتری بودم برای باز کردن لباسِ ضد ضربه الویِ عزیز تر از جان ...
همیشه هم این مثال ها تو بازی های اُپن ورلد وجود داره که برای بعضی کاربرا مثل من جذابه :-bd
اول از همه بگم که واقعا تجربه کلی بازی چیزی فراتر از مدیوم صنعت گیم بود .هیچ عنوانِ دیگه ی رو ندیدم که اینقدر به جزئیاتِ ریزُ درشت بپردازه! پشت هر ساختار , فکری نشسته که به موقعش اگر دنبالِ جوابش برین , جوابتون رو میده .
کافیه ازش بخواین . بازی تا یک جایی از خوراک رو سر راحتون قرار میده . شما هم گشنه و تشنه یه نیم نگاهی بهش میکنین . خواستین میرین سمتش و بهش میرسین
نخواستین یا اون خوراک براتون جذاب نبود ؟ بیا این یکی دیگه! ولی نیای بگی چرا قبلی ترشُ تند بودا! تو دنبال جوابش نرفتی ...
داستان بازی هم به عقیده من همینه . تو زندگی هامون مسائلی رو میبینیم که نمیدونیم چیه و به سادگی ازش گذر میکنیم . روز ها و ماه ها که گذشت به یادش میوفتیم و حسرتش رو میخوریم .
گاهی اینقدر ساده میگیریم که باعث از دست رفتن ها میشیم . گاهی اینقدر جذبش میشیم که خودمون رو درش میبینیم .

اگر سَم اولین ماموریت رو انجام نمیداد ؟! اگر سم اول بازی سوار اون ماشین نمیشد ؟! اگر سم همون اول دست رد به تمام پیشنهاد ها زده بود حالا چی میشد ؟!
انتقاد زیاد از بازی دیدم که برخیش به حق و برخیش هم از نظر من نا به حق بوده .
اما خودمونیم! پایان بازی رو دیدید ؟ متوجه جواب ها و سئوال هاتون مو به مو شدید ؟ اگر نشدید شک نکنین جوابتون رو جایی تو بازی به سادگی رد کردین . اگر تشنه اید برگردید , بازی جوابتون رو همونطور که انتظار دارین گرمُ زیبا چیده .

با تمامِ این حرف ها , میبینید هدف بازی چقدر فراتر از ساختارِ نرمالِ دنیای گیمینگ بود ؟ چقدر متفاوت و ضدِ رودخانه ی جریان دار بود ؟
اینقدر فراتر که کاملا تو روند بازی گاهی حس می کنین این المان حتی میتونست بهتر هم ساخته بشه!!
اما متاسفانه چون تاحالا در یک ترکیب به این بزرگی ساختاری نبوده , شاهد بلوغ و شکوفایی در بعضی المان ها نیستیم .
مثال بزنم (شخصا) برام باور پذیر نبود که نحوه ی دید کاراکتر نسبت به بیگ باس ها چقدر بده! اصلا نمیتونستم باور کنم که تیمی که هورایزن رو با اون همه اکشن در صحنه های بیگ فایت چیدمان کرده بود! تو این بازی اینقدر سردرگمه!
باس فایت آخر بازی هرچقدر طراحی زیبا , دلربا و به قولی فک براندازی داشت! همون قدر هم بد ( شخصا برای من ) دید دوربین از پشت سر سَم , من رو گم میکرد تو محیط!
بالا رو میدیدی یکی زیر پاتو میکشید! پائینُ میدیدی یه چی از بالا میخورد تو سرت! میومدی بری عقب که دید بهتری داشته باشی به قضایا یهو گیر میکردی لا ماشینُ سنگُ... نگم از هوش مصنوعی x_x
متاسفانه این اتفاق ها به تجربه من تا حدودی ضربه زد و باعث شد من از صفت شاهکار برای این بازی فاصله بگیرم :sad:
بازی گاهی شمارو تو وقایعی قرار میده که میگی : وای خدای من! این یه شاهکاره تکرار نشدنیه! این المان بیاد موندنی ترین المان تجربه گیمینگ من حساب میشه! فلان بیسار ...
15 دقیقه بعد یه جوری از اون بالا مالاها پرت میشی که میگی شِت! چیکار داری میکنی با خودت داداچ؟ این همون شاهکاره ؟! تِیکن آخه لعنتی!! =))=))

دقت کنیم که برای صفت شاهکار یه بازی همه چیز اون حداقل باید از نصف بالاتر باشه . اما با تجربه حدودا 80 ساعته من المان های ضعیفی هم در بازی وجود دارن که دست بر قضا نمیتونیم اون هارو باگ یا گلیچ تلفظ کنیم .
اگر مجموع این بازی 1000 المان داشته باشه . 800 المان شاهکار . 100 المان نرمال و 100 المان نسبتا ضعیف رو هم تو خودش جا داده که فکر میکنم دلیل گفته اخیر کوجیما که برای نسخه دوم (اگر قرار باشه ساخته بشه ) همه چیز رو از صفر ایجاد میکنم هم همین هست .
--------
از بحث فیزیک و ساختار بخش گیمینگ که خارج بشیم تمام مسائل به نظرم شاهکار گونه اعمال شده! یا خیلی نزدیک به این هدف عمل کرده . از شروع روند داستانی , دسترسی بازیکن به تجهیزات و المان ها ... تا پایان بندی شاعرانه و صد البته ساختار موسیقی ها .
بگذریم از اینکه سه فایل موسیقی رو 90% از دست دادم! ( شاید باورتون نشه! اما میومدم میونبر بزنم , میرفتم میرفتم 20 ثانیه مونده بود برسم به مقصد موسیقی تازه شروع میشد! :(( , انگار اون محدوده رو من میونبر زده بودم و فقط 20 ثانیه تو مسیر بودم , حالا من مونده بودمُ مقصدی که 20 قدم جلوتر بودُ دلی که پیشه موسیقی جا گذاشتم =)) )
اما جدا تو بحث صداگذاری و موسیقی ها , حتی بیشتر از بخش داستانی بازی لذت بردم . انگار Ludvig Forssell میدونست کدوم سطح فرکانسی رو کدوم نوت بیشترین حس رو نسبت به کلمه ها القا میکنه . حس تنهایی , حس سردرگمی , عشق , انسانیت و ...
/ در کل هم پیشنهادم دقیقا مثل اوایل بازی به دوستانی که زندگیشون با صنعت گیم آمیخته شده اینه که حتما در بهترین شرایط زندگیتون سراغ این بازی برید . نه از فرارِ مشغله های زندگیتون . این بازی با تمام خوبی ها و بدی هاش تو خاطرات شما ثبت میشه
و برای کشتن زمان زندگیتون فورتنایتُ / کال آف دیوتی /بتلفید هنوز بهترین گزینست ( شوخی میکنم خودم کف خوابِ این بازیام :)) )
موفق باشید :Rose:
 
چقدر سخت میگیرین اگر از یه بازی خوشتون نمیاد ردش کنید بره منم اول زده شدم هی بار ببری نیفته جلوتر که رفتم فهمیدم بازی چیزی مفت نمیده باید براش تلاش کنی الان یکی از لذت های بازی برام ساخت و سازه به نظرم الان باید سر داستان بازی بحث کرد دیگه نه خوب و بد بودنش چون یکی که لذت برده بد بودنش قبول نداره و بالعکس دوستانی که نظرات میخونن به بهانه اینکه کوجیما ساخته بازی معروف نگیرن اگر با این کارگردان اشنا هستند که باید بگیرن اگرم که فقط بازیهای که دور تند دوست دارن کلا سمتش نیان
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or