PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Delux1

کاربر سایت
Nov 18, 2014
864
نام
رضا
یوشیدا درباره‌ی اینکه چه قدر از Death Stranding را تجربه کرده و چه احساسی در مورد آن داشته صحبت کرد:

"در مجموع من حدود 10 ساعت از Death Stranding را از شروع آن تجربه کردم، اما به نظر می‌رسید که هنوز هم بازی در حال آغاز شدن می‌باشد. افراد دیگری نیز آنجا بودند و به صورت همزمان بازی را امتحان می‌کردند. همچنین، کارگردان بازی "هیدئو کوجیما" نیز راه‌های بسیاری را برای استفاده از ابزار سم(شخصیت اصلی Death Stranding) به من نشان می‌داد؛ راه‌هایی که حتی به ذهن من نیز نرسیده بود."
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
مثل اینکه تو بازی کلی ایستراگ از نورمن ریداس هست (نمونه عکس رو توالت :D) و خیلی از جاها سم حس ریداس رو میده
Death Stranding's Main Character Will Act Like Norman Reedus to Make Him More Relatable
In Death Stranding, you'll play as Sam Porter Bridges as you deliver goods across a ruined world. However, it seems that Hideo Kojima is keen for players to relate as much to Norman Reedus, the actor who brings Sam to life, as they do the character.
به جای اینکه شاهد خلق یه شخصیت یونیک باشیم، قراره با خالکوبی‌ها و ایستراگ‌های نورمن توی توالت حال کنیم و اگه به اونجاش زوم کردیم، کتک بخوریم...عالیه! >:)
وقتی بازیگر میاری توی بازی اگه بطور کامل از مهارت‌هاش برای خلق یه شخصیت جدید استفاده نکنی، چه فایده‌ای داره؟ اینکه Sam قراره بشدت نورمن باشه اصلا خوب نیست...یه جورایی یاد این بازیهای تبلیغاتی و فن سرویس میوفتم که بازیگرا و خواننده‌های مشهور واسه خودشون میسازن! :D
مثل همون قضیه استفاده از قیافه کارگردانا (نه چیزی که داخلش مهارت دارن) توی بازیه...کاملا بیهوده و فقط برای جلب توجه...چیزی که حتی میتونه تجربه رو هم خراب کنه.
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
به جای اینکه شاهد خلق یه شخصیت یونیک باشیم، قراره با خالکوبی‌ها و ایستراگ‌های نورمن توی توالت حال کنیم و اگه به اونجاش زوم کردیم، کتک بخوریم...عالیه! >:)
وقتی بازیگر میاری توی بازی اگه بطور کامل از مهارت‌هاش برای خلق یه شخصیت جدید استفاده نکنی، چه فایده‌ای داره؟ اینکه Sam قراره بشدت نورمن باشه اصلا خوب نیست...یه جورایی یاد این بازیهای تبلیغاتی و فن سرویس میوفتم که بازیگرا و خواننده‌های مشهور واسه خودشون میسازن! :D
مثل همون قضیه استفاده از قیافه کارگردانا (نه چیزی که داخلش مهارت دارن) توی بازیه...کاملا بیهوده و فقط برای جلب توجه...چیزی که حتی میتونه تجربه رو هم خراب کنه.
کاملا موافقم و بنظرم استفاده از چهره بازیگر بیخود ترین عمل ممکنه هم کرکتر مخصوصا تو DS چیز جدیدی از خودش نداره و هم هزینش الکی بالا! چی میشد طراحی کرکتر و کاور بده دست همون شینکاوا عملا ازش شاهکار درمیاورد الان مشکل این طراحی چیه انصافا یونیک که هست خفن که هست خاص که هست حتی طراحی های dsش هم فوق العاده بنظرم کوجیما قدر این طراح نمیدونه! از طفی بنظرم جای david hayter تو این بازی خالیه و مسخره بود که کوجیما از زمان mgs3 دنبال یک جایگزین سلبرتی براش بوده مثلا میخواسته صدای big boss رو کورت راسل بازیگر snake plissken شخصیتی که اصلا بیگ باس و اسنیک از روش خلق شدن رو دربیاره که همون اول رد کرد!
119278
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: FUTURE

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
به نظرم استفاده از بازیگر به عنوان شخصیت اصلی یه بازی پوینت های منفی داره و نقد بهش واردِ اما محاسنیم داره، به نظرم از اونجایی که به گفته کوجیما توُ این بازی خیلی تنهایی انتخاب این بازیگر کار درستی بوده

اگه مجموعه واکینگ دد رو دیده باشید فضا و اتمسفر سریالش خلوت و بیشتر موقع ها همون حس تنهایی رو داره که کوجیما اشاره کرده، بودن بازیگر روند خو گرفتن با شخصیت بازی رو سریع تر شکل میده (با ذهنیت قبلی که وجود داره نسبت بهش) و زیادی نو و دست نخورده نیست..

همچنین استفاده از یه بازیگر حرفه ای باعث میشه حالت های صورت و حتی صدابرداری ها خیلی حرفه ای تر باشه (از اونجایی که کارهای کوجیما کات سین های بلند و سینمایی زیاد داره و توجه زیادی به مقوله ی داستان پردازی میشه)

احتمال میدم شخصیت سم بسیار کم حرف و درونگرا باشه دقیقا چیزی شبیه به دریل در سریال واکینگ دد، میشه با توجه به شخصیت نورمن ریدس چیزهای زیادی در مورد کارکتر سم فهمید چون مطمئناً پشت این انتخاب کوجیما فکر بوده.
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
یه وبسایت استرالیایی برای بازی پیش نمایش نوشته و گفته که یه بخشی از بازی رو توی ایونت PAX Australia تجربه کردن. انقد هم طرف هایپ بوده گفته قطعا گوتیو میگیره بازی. :)) یه بخشی از پیش نمایش رو همراه لینک میذارم توی اسپویلر، اگه خواستید برید کاملش رو بخونید:
You are wondering a almost barren alien planet with no knowledge of what kind of life it harbours. It’s a massive open world with wide open spaces and you are completely exposed. As night falls you begin to hear creepy sounds but you have no idea what they are. You try to look around for signs of danger but a thick mist slowly begins to suffocate your site. The sound gets louder and you strain your eyes to see if you can see something and, lo and behold, there seems to be something floating in the mist, and towards you, I might add. I don’t know what this is, I don’t know what to do, I just freak out and toss the controller over to my friend. That’s my experience in a nutshell.

Death Stranding's environments are nightmare inducing | Sausage Roll
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,318
اساتید موتور ساخت بازی چیه؟
چون امروز گیم پلی ۴۰ دقیقه رو دیدم
گرافیک عالی ولی
خیلی شبیه متال گیر ۵نبود ؟ ازلحاظ گرافیک میگم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر