PlayStation Death Stranding 2: On The Beach

سازنده
Kojima Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
ds2_keyimage_withoutreleasedate_16x9.png

سازنده: Kojima Production
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PS5
تاریخ عرضه: 26 ژوئن 2025

"دث استرندیگ 2 ژانر استرند را بازنگری خواهد کرد."
استاد هیدئو کوجیما B-)

سم و یارانش سفری فراتر از UCA را برای وصل کردن آدمها به یکدیگر آغاز میکند تا نسل انسان را از خطر انقراض نجات دهند, و در طول این سفر با موانع زیادی همچون دشمنان فراطبیعی و سوال های سختی همچون "آیا ما باید به یکدیگر وصل میشدیم؟" رو به رو میشوند.
photo_2024-02-06_18-21-04.png
اطلاعات داستانی:

1. نام کامل بازی Death Stranding 2: On The Beach است.

2. علاوه بر بازگشت سه شخصیت سم, فرجایل و هیگز , دو شخصیت جدید به نام Tomorrow و Rainy با هنرپیشگی Elle Fanning و Shioli Kutsuna به مجموعه دث استرندینگ اضافه خواهند شد.
مدل کارگردان معروف جورج میلر, در نقش شخصیتی به نام Tarman در بازی وجود دارد که گربه روی دوشش از شخصیت کاپیتان هارلاک ایده برداری شده.

3. کوجیما پس از وقوع کرونا مجبور به بازنویسی قسمت دوم شده.

4. براساس گفته این بازیساز بزرگ, اگر الی فنینگ پیشنهاد همکاری اش را قبول نمیکرد, او مجبور به بازنویسی بخشی از بازی میشد, شخصیت فنینگ در بازی مرموزه و ممکنه دوست یا دشمن شما باشه.

5. مدل کارگردان معروف جورج میلر, در بازی وجود دارد که گربه روی دوشش از شخصیت کاپیتان هارلاک ایده برداری شده.

6. مدل کارگردانی دیگری به نام فیف آکین در بازی است که نقش عروسکی کوچک شبیه عروسک های ژاپنی bunraku را ایفا میکند, او سم را در سفر هایش همراهی میکند و میتواند با او درباره بارهایش صحبت کند, اینکه چرا او به شکل مترسک درآمده در طی داستان مشخص میشود.

7. شخصیت هیگز زنده شده و بار دیگر شخصیت منفی است, همچنین گفته شده که او ممکن است در قسمتی از داستان به شما علیه روبات های سامورایی کمک کند.

8. شخصیتی با لباس نینجای سایبورگی, مشابه گری فاکس از متال گیر در این بازی وجود دارد.

9. "فرجایل گروه جدیدی به نام Drawbridge را تشکیل داده تا مناطق بیرون از UCA را بهم متصل کند. او رهبر این گروه بوده" و دیگر مثل گذشته خودش ضعیف نیست, دست دوم فرجایل نقش بزرگی در بازی دارد.

10. سفینه ای که در تریلر دیدیم ماگلان یا ماژلان نام دارد. این سفینه یک پایگاه متحرک است که سم را در باربری هایش همراهی میکند. همینطور به زیر زمین هم میرود.

11. بازی در قاره ای متفاوت از آمریکا جریان داره, جایی که سم برای وصل کردن Chiral Network بهش سفر میکنه. برای متصل شدن مناطق خارج یک گروه خصوصی باید وارد عمل شود چرا که اگر UCA دست بکار شود عملش به عنوان یک حمله شناسایی میگردد.

12. حظور بازی سازانی همچون سم لیک و نیل دراکمن به عنوان بازیگر مهمان در بازی تایید شده.

13. شخصیتی مشابه سالید اسنیک با هنرپیشگی لوکا مارینلی معرفی شد. کوجیما در گذشته گفته بود که او گزینه مناسبی برای اسنیک در یک اقتباس سینمایی از متال گیر است.
نقش این شخصیت به کلیف در قسمت اول شباهت دارد. مردی که گذشته مجبور به انجام کارهای کثیف شده است.

ds2_sxsw2025_screenshots013.jpg

اطلاعات گیم پلی:

1. تریلر روی PS5 اجرا میشده, کوجیما فکر میکنه که گرافیک بازی بهتر هم میشه. به گفته کوجیما "است های بازی آماده اند و فقط باید بسازیمشون." دوبله ژاپنی بازی امسال شروع میشه تا به عرضه بازی در 2025 برسه.

3. سم حالا میتونه کیفش رو برای راحت تر حرکت کردن و مبارزه دربیاره.

4. محیط بازی بصورت ریل تایم میتونه تغییر فرم بده. جاده ها میتونن توسط زمین لرزه نصف بشن, جتگل ها بسوزن, سیل بیاد و...

ds2_sxsw2025_screenshots005.jpg

5. وقتی که سم شبکه کایرال را وصل میکند, سفینه ماژلان میتواند آزادانه به این مناطق سفر کند. همچنین میتوانید سفینه را خبر کنید که به دنبالتان بی آید.

ds2_sxsw2025_screenshots002.jpg

6. بازی تعداد زیادی وسایل نقلیه داره.

ds2_sxsw2025_screenshots006.jpg

7.دشمنان جدید همچون سگ های رباتی در تریلر دیده میشود.

ds2_sxsw2025_screenshots009.jpg

8. فوتومد تایید شده است.

ds2.jpg

----------------------------------------------------------------------

7. طبق گفته کوجیما موشن کپچر و صداپیشگی بازی به پایان رسیده.

8. دث استرندیگ 2 در سال تاریخ 26 ژوئن 2025 عرضه خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
چند اپیزود هم رد کردم و خب بازی در حد معمولی هستش.
ایرادات مختلفی در بخش های مختلف داره که شاید جزئی باشن ولی کنار هم به بازی آسیب زدن و دیگه مثل نسخه یک قابل بخشش نیستن.
داستان معمولی رو به پایین تا اینجا.
شخصیت ها زورکی، رویایی، انگار نه انگار دنیا به آخر رسیده و همه شاد و شنگول و با عشق و لب خندون صحبت میکنن.

همچنان بی تی ها ضعیف و بدون چالش و راحت، باس فایت ها راحت ساده و با قلیج بسیار افتضاح.
مهم ترین عنصر بازی که پیاده روی باشه جوهر اصلی و حس اصلی خودشو از دست داده و عملا کل بازی شده ماشین بازی.
و مهم‌تر اون حس همکاری برای ساخت و ساز و کمک به دیگران و این چیزا هم به کل نابود شده.
یه ذره گیم پلی در اکشن بهتر شده که اونم باز در شیوه برخورد با دشمنان ناقص و کم رمقه
 
بعد 100 ساعت بازی کردن اومدم بگم دم کوجیما گرم یه چیز متفاوت ساخته.
گیم پلی بازی به نظرم خیلی قوی تر از نسخه 1 شده و پیشرفت کرده واقعا.


ولی از اون اول یه چیز فکرمو درگیر کرده اونم اینه که چقدر بودجه ساخت بازی بوده؟:-? خیلی همه چیز لاکچری به نظر میاد و معلوم برای کوچک ترین چیز ها هم وقت و هزینه گذاشته شده یعنی بازی AAA غولی هستش💣

تنها ایراد بازی به نظرم به تکرار افتادن فرمول ها و تکنیک های کوجیماست،حتی در زمینه داستان
به نظرم یه چیز هایی که ازش جواب میگیره رو بیش از حد استفاده می کنه.
در نهایت بازی واقعا کوجیمایی بود طوریکه برخی اتفاقات مسخره هم اگر داخل بازی دیگه بود کرینج می شد اما اینجا میگیم کوجیماست دیگه:D
 
بعد 100 ساعت بازی کردن اومدم بگم دم کوجیما گرم یه چیز متفاوت ساخته.
گیم پلی بازی به نظرم خیلی قوی تر از نسخه 1 شده و پیشرفت کرده واقعا.


ولی از اون اول یه چیز فکرمو درگیر کرده اونم اینه که چقدر بودجه ساخت بازی بوده؟:-? خیلی همه چیز لاکچری به نظر میاد و معلوم برای کوچک ترین چیز ها هم وقت و هزینه گذاشته شده یعنی بازی AAA غولی هستش💣

تنها ایراد بازی به نظرم به تکرار افتادن فرمول ها و تکنیک های کوجیماست،حتی در زمینه داستان
به نظرم یه چیز هایی که ازش جواب میگیره رو بیش از حد استفاده می کنه.
در نهایت بازی واقعا کوجیمایی بود طوریکه برخی اتفاقات مسخره هم اگر داخل بازی دیگه بود کرینج می شد اما اینجا میگیم کوجیماست دیگه:D
یه درصد فکر کن کوجیما پای پروژه ای باشه و پول آتیش نزنه.
یکی از مشکلات کونامی باهاش همین ولخرجیش بود و اینکه به صراطی مستقیم نبود که این البته به نفع ما گیمر ها بود.
 
یه درصد فکر کن کوجیما پای پروژه ای باشه و پول آتیش نزنه.
یکی از مشکلات کونامی باهاش همین ولخرجیش بود و اینکه به صراطی مستقیم نبود که این البته به نفع ما گیمر ها بود.
با چیزی به نام صرفه جویی که هیچ با بهینه هزینه کردن هم آشنا نیست
ولی واقعا خوشبحال ما
این بازیگرا :x
این گرافیک فک برانداز
این جزئیات
 
داستان اصلی رو تموم کردم و واقعا لذت بردم
گرافیک، فیزیک و آهنگ های بازی فک براندازه و اصلا جای هیچ بحثی نداره و همه 10/10 هستن
بخصوص آهنگ ها که یکی از اصلی ترین ستون های برقراری اتمسفر خاص و فوق العاده بازی هستن

یکی از اصلی ترین ویژگی های دث استرندینگ اینه شاید اون لحظه که داری بازیش میکنی قدرش رو ندونی
اما بعد از اینکه تمومش کردی و مدتی ازش دور شدی خیلی دلت برای اون فضاسازی فوق العادش تنگ میشه
و تازه میفهمی که چه اثر هنری رو داشتی تجربه میکردی
الانم میدونم که اتمسفر خاص و لحظاتی که با این بازی گذروندم
تا سالهای آینده در خاطرم خواهد موند همانطور که نسخه اول این بازی موند ..

تنها ایرادات بازی که به نظرم میاد:
- شاید بعضی از المان ها یه خرده برای کسی که نسخه اول رو بازی کرده تکراری بود اما خب من مشکلی نداشتم باهاش
- یه خورده تقابل با بی تی ها بخاطر دیدنشون از فاصله دور راحت تر شده بود که دوست نداشتم و اون حس ترس شدیدش کم شده بود
- استفاده نکردن سلاح های ضد BT از خون سم هم از چالش Encounter ها کم کرده بود که برای من لذت بخش نبود
همینا هم باعث شد درجه سختی ببازی رو بزارم روی آخرین درجه تا یکم بتونه در طی گیم برام چالش ایجاد کنه

در پایان هم خداروشاکرم که بزرگانی چون کوجیما رو در صنعت گیم سازی داریم که صرفا یک بازی نمیسازند، بلکه تجربه زندگی میسازند..

و اینم ساند ترک انتخابی من که واقعا دوستش دارم چون با روح آدم بازی میکنه:

View attachment Story of Rainy.mp4
 
چند اپیزود هم رد کردم و خب بازی در حد معمولی هستش.
ایرادات مختلفی در بخش های مختلف داره که شاید جزئی باشن ولی کنار هم به بازی آسیب زدن و دیگه مثل نسخه یک قابل بخشش نیستن.
داستان معمولی رو به پایین تا اینجا.
شخصیت ها زورکی، رویایی، انگار نه انگار دنیا به آخر رسیده و همه شاد و شنگول و با عشق و لب خندون صحبت میکنن.

همچنان بی تی ها ضعیف و بدون چالش و راحت، باس فایت ها راحت ساده و با قلیج بسیار افتضاح.
مهم ترین عنصر بازی که پیاده روی باشه جوهر اصلی و حس اصلی خودشو از دست داده و عملا کل بازی شده ماشین بازی.
و مهم‌تر اون حس همکاری برای ساخت و ساز و کمک به دیگران و این چیزا هم به کل نابود شده.
یه ذره گیم پلی در اکشن بهتر شده که اونم باز در شیوه برخورد با دشمنان ناقص و کم رمقه
گیم پلی نظری ندارم . چون سلیقه ای هست

اما داستان واقعا درجه یک و درام قوی . لو به شدت دوست داشتنی. اتمسفر عالی . اوایل چه حرصی خوردم سر داستان
 
موندم این اضافه کردن زلزله چه تاثیری روی گیم پلی داشته

یه سری نردبون تو مسیر رودخونه ها رو خراب میکنه، یه سری جاها سطح آب بعدش بالاتر میره. در کل هیچی. تاثیرش در حد چند ثانیه از دست دادن تعادله. تو منطقه کوهستانی چالش بیشتری ایجاد میکنه. اونم در حد پنج شش ثانیه.

بازی در همین نسخه ی دوم پرونده اش بسته میشه و کشش داستانی و گیم‌پلی لازم برای ادامه دادن رو نداره که متاسفانه خوندم کوجیما کانسپت نسخه سوم رو هم نوشته. اون پیغامی که باید میرسید رسید و داستانی که باید روایت میشد، شد. مگر اینکه آنتاگونیست های جدید بخوان وارد داستان بشن که باز هم اگر بخوان اثرگذاری ای بر جهان بازی داشته باشن باید روی کایرال نتورک اثر بزارن که اونم در نسخه دوم به پختگی لازم رسید و در صورت ادامه دار بودن، صرفا تکرار مکررات خواهد بود.
 
یه سری نردبون تو مسیر رودخونه ها رو خراب میکنه، یه سری جاها سطح آب بعدش بالاتر میره. در کل هیچی. تاثیرش در حد چند ثانیه از دست دادن تعادله. تو منطقه کوهستانی چالش بیشتری ایجاد میکنه. اونم در حد پنج شش ثانیه.

بازی در همین نسخه ی دوم پرونده اش بسته میشه و کشش داستانی و گیم‌پلی لازم برای ادامه دادن رو نداره که متاسفانه خوندم کوجیما کانسپت نسخه سوم رو هم نوشته. اون پیغامی که باید میرسید رسید و داستانی که باید روایت میشد، شد. مگر اینکه آنتاگونیست های جدید بخوان وارد داستان بشن که باز هم اگر بخوان اثرگذاری ای بر جهان بازی داشته باشن باید روی کایرال نتورک اثر بزارن که اونم در نسخه دوم به پختگی لازم رسید و در صورت ادامه دار بودن، صرفا تکرار مکررات خواهد بود.
تو همین نسخه دوم هم پتانسیل خودشو از دست داده.
تنها چیزی که بازی رو زنده نگه داشته خلاقیت های کوجیما در کارگردانی و روایت داستانه.
یعنی اگه مراحل نیل نبود، بازی هیچی برای ارائه نداشت
 
تو همین نسخه دوم هم پتانسیل خودشو از دست داده.
تنها چیزی که بازی رو زنده نگه داشته خلاقیت های کوجیما در کارگردانی و روایت داستانه.
یعنی اگه مراحل نیل نبود، بازی هیچی برای ارائه نداشت
کلا اساس گیم پلی بازی بر رساندن بسته (کولبری خودمون) هست حالا این وسط بی تی و باس فایت هم وجود داره و راهزن . حالا مگه این موضوع چقدر دیگه عمق و جزئیات می تونه داشته باشه که انتظار جهش انقلابی برای شماره دوم داشتید .

من که درک نمی کنم سطح انتظارات رو ....

خلاصه کوجیما از یک چیز ساده ، تونسته یک موضوع قوی دربیاره . تهش اینه دیگه
 
کلا اساس گیم پلی بازی بر رساندن بسته (کولبری خودمون) هست حالا این وسط بی تی و باس فایت هم وجود داره و راهزن . حالا مگه این موضوع چقدر دیگه عمق و جزئیات می تونه داشته باشه که انتظار جهش انقلابی برای شماره دوم داشتید .

من که درک نمی کنم سطح انتظارات رو ....

خلاصه کوجیما از یک چیز ساده ، تونسته یک موضوع قوی دربیاره . تهش اینه دیگه
موافقم خودمم به این فکر میکنم.
اما ما این اساس رو در قسمت اول تجربه کردیم و به کمال رسیدیم.
اگر قرار بود همون روند تکرار بشه پس این دث 2 نیست دث 1.5 هستش
 
  • Sad
Reactions: Thundersky
تموم شد.
قبل از این که یک نقد ریز از بازی برم می خوام بگم که کوجیما همچنان به مانند گذشته از نظر کارگردانی چند قدم از همه کارگردانان دنیا جلوتره و استانداردهای جدیدی به سینما ارائه میده.
 
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or