PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
این بازی مث مهمونی شامیه که همه دارن از غذا تعریف میکنن ولی تو هرکاری میکنی میبینی غذا بینمک و بوی جوراب ! میده ولی بخاطر اینکه انگشت نما نشی یا احتمالا برای اومدن هزینه کردی مجبودی آبروداری بکنی و لبخند بزنی:|:-?
یعنی چون شما این احساس داری به بازی باید تعمیمش بدی به کل کسائی که از بازی تعریف میکنن؟

سلیقه زمانی مطرح که مشکلی از لحاظ تکنیکی و معیار های زیبایی شناختی به بازی نباشه. این که بیای بگی من نمیفهمم چرا تاکید داره رو باربری یعنی با هسته گیم پلی مشکل داری بنابر این بهتر نظرتون رو شخصی بگید.
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
دو مدل ماشین داریم ماشین اسپورت و ماشین معمولی و خانواده هر دو هم خوب هستن انتخابش بسته به سلیقه و نیاز فرد داره :D
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
این بازی مث مهمونی شامیه که همه دارن از غذا تعریف میکنن ولی تو هرکاری میکنی میبینی غذا بینمک و بوی جوراب ! میده ولی بخاطر اینکه انگشت نما نشی یا احتمالا برای اومدن هزینه کردی مجبودی آبروداری بکنی و لبخند بزنی:|:-?
کلا تا موقعی که نظرات فردیمونو به عنوان فکت همگانی مطرح نکنیم ، محترم و با ارزشن . ولی وقتی همون نظرات فردی رو به بقیه هم تعمیم میدیم یه موقعهایی مثل الان حالت توهین به دیگران پیدا میکنن . پس کلا فکر نکنیم همه هم مثل ما هستن و چشم و گوش بسته از غذایی که به قول شما بوی جوراب میده تعریف میکنن . موفق باشیم .

Sent from my SM-T715 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: king of north

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
یعنی چون شما این احساس داری به بازی باید تعمیمش بدی به کل کسائی که از بازی تعریف میکنن؟

سلیقه زمانی مطرح که مشکلی از لحاظ تکنیکی و معیار های زیبایی شناختی به بازی نباشه. این که بیای بگی من نمیفهمم چرا تاکید داره رو باربری یعنی با هسته گیم پلی مشکل داری بنابر این بهتر نظرتون رو شخصی بگید.
نه به هیچ وجه گفتم که خیلی ها دارن از اون شام لذت میبرن! من خودم رو گفتم و احساس کردم بعضی ها هم همین حالت رو دارند
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
نه به هیچ وجه گفتم که خیلی ها دارن از اون شام لذت میبرن! من خودم رو گفتم و احساس کردم بعضی ها هم همین حالت رو دارند
اینجا همه دوستانه دارن نظرشون رو میدن. شما هم اگه به نظرتون این شام بوی جوراب میده با دلیل توضیح بدید و از نظرتون دفاع کنید. بحث که هدف این فروم همینجوری شکل میگیره.
 
  • Like
Reactions: killzone1988

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
نه به هیچ وجه گفتم که خیلی ها دارن از اون شام لذت میبرن! من خودم رو گفتم و احساس کردم بعضی ها هم همین حالت رو دارند


بببن من الان دارم ویچر بازی میکنم و دارم خدا خدا میکنم زود تموم بشه شایدم همینجا ولش کنم
حالم داره بهم میخوره ولی این سلیقه من هست و ربطی به بازی نداره

برای من یه شام آشغال بیش نیست.
15753654904667900793813177303666.jpg



ولی همین دث رو ۵ بار تموم کردم و از نظر من گوتی ۲۰۱۹

الانم بار ششم دارم میرم فقط برای هموار کردن مسیر با زیپ لاین و جاده
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
اینجا همه دوستانه دارن نظرشون رو میدن. شما هم اگه به نظرتون این شام بوی جوراب میده با دلیل توضیح بدید و از نظرتون دفاع کنید. بحث که هدف این فروم همینجوری شکل میگیره.
من به عنوان شخصی با سن بالای 50 که از زمان کومودور دارم گیم بازی میکنم و از اون گیمرهایی هم نیستم که یه اسلحه بخوام با یه سری هدف بزنم و برم جلو!! همیشه گیمهای باارزشی که داستانسرایی غنی و گیم پلی درخور توجه داشتن رو تحسین کردم فکر میکنم اینقدر فهم داشته باشم تو زمینه گیم که فرق گیم آبکی با یه گیم خوب رو بتونم تشخیص بدم و شاید نظر من هم با موارد گفته شده حداقل ارزش شنیدن رو داشته باشه..
مشکلی که تو این بحث ها دیدم تفاوت گیم خوب با قضیه "سلیقه" هستش که متاسفانه تو این گیم معنی نمیده بطور مثال بازی فیفا 2019 بسیار عالی هست و درمجامع گیمینگ هم مشکلی نداره (به فرض مثال) ولی به هیچ عنوان در سلایق من گنجونده نمیشه و قطعا من در تاپیک این بازی نمیام بگم این گیم فالان هست و بیسار
در مورد DS هم سازنده واقعا زحمت زیادی کشیده هم از نظر داستان و کراکتر ها و فضا سازی ها ولی وجدانا اگر این گیم با همین فرمت نه کم نه زیاد اگر مثلا ساخته بایوور بود آیا بازخوردها تفاوت نمیکرد؟
پیشینه ذهنی یک گیمر خیلی در همان مسئله لبخند زدن به شام تاثیر داره هم سازنده هم تریلرها و... و اینکه من این مثال رو زدم بخاطر خواندن خیلی از ارسالهای دوستان بود که هم به راحتی از گیم بدشون اومده بود و هم اینکه من این حس روداشتم که سعی داشتن که خوششون بیاد من هم به عنوان کسی که حداقل دوسوم بازی رو تموم کرده ام دارم میگم نیازی به اینهمه رفت و آمد در فضاهای بازی نبود حالا به هر دلیل و منطق موجه و مطمعن هم هستم که بسیاری از دوستان در حین بازی نمیگن " آخ جون یه محموله دیگه!!!" بلکه این مراحل رو دارن تموم میکنن به امید اینکه به بخشهای بهتری برسن که بتونن اذت ببرن واقعا آیا شما اینطور نبوده اید؟؟؟ این تعمیم دادن به دیگران نیست یک واقعیت انکار ناپذیره .. امیدوارم تونسته باشم منظورم رو از مثالی که زدم عنوان کنم..
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
بببن من الان دارم ویچر بازی میکنم و دارم خدا خدا میکنم زود تموم بشه شایدم همینجا ولش کنم
حالم داره بهم میخوره ولی این سلیقه من هست و ربطی به بازی نداره

برای من یه شام آشغال بیش نیست.
View attachment 123698



ولی همین دث رو ۵ بار تموم کردم و از نظر من گوتی ۲۰۱۹

الانم بار ششم دارم میرم فقط برای هموار کردن مسیر با زیپ لاین و جاده
جالبه داستان ویچر و گفتین من یه تجربه مشابه داشتم اینقدر هرکی رو میدیم میگفت ویچر خداست و فلان و بیسار بلاخره رفتم گرفتمش نمیدونم چی شد که اصلا نتونستم حتا دوساعت از بازی رو ادامه بدم کراکتر بود! گیم پلی بود مکانیک حرکتها بود گرافیک بود! خلاصه سریع دادم رفت برام جالبه که تو اینهمه نظر مثبت یکی هم حالت من رو پیدا کرده موقع این بازی!!
 
  • Like
Reactions: sepehr_100

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
کلا تا موقعی که نظرات فردیمونو به عنوان فکت همگانی مطرح نکنیم ، محترم و با ارزشن . ولی وقتی همون نظرات فردی رو به بقیه هم تعمیم میدیم یه موقعهایی مثل الان حالت توهین به دیگران پیدا میکنن . پس کلا فکر نکنیم همه هم مثل ما هستن و چشم و گوش بسته از غذایی که به قول شما بوی جوراب میده تعریف میکنن . موفق باشیم .

Sent from my SM-T715 using Tapatalk
اصلا شما تو متنی که من ارسال کردم مسئله همگانی میبینید؟؟!!! من اومدم مثال خودم رو به عنوان بازیکن به این صورت عنوان کردم و شامل خود من میشه نه شخص دیگه حالا پست خودم رو اصلاح کردم که سو تفاهم نباشه
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
خب من فعلاً چند ساعتی بازی کردم و به شدت از چیزی که فکر می‌کردم اعتیادآورتر هست! :D از قبل هم احتمال می‌دادم خیلی باهاش حال کنم، ولی فکر نمی‌کردم پروسه‌ی زیبای حمالی و باربری در این حد جذاب باشه دیگه!
برخلاف بعضی صحبت‌ها که در مورد بازی میشه، واقعاً در اون حد ساده و پیش پا افتاده نیست گیم‌پلیش و اتفاقاً مکانیزم‌هایی داره که از خیلی بازی‌های دیگه با گیم‌پلی‌های استاندارد سخت‌تره و آدم باید حواسش بیشتر جمع باشه تا خیلی از بازی‌های معروف و با کیفیتی که گیم‌پلی‌هاشون مثل همدیگه هست. حالا اینکه یه عده از این مدل گیم‌پلی خوششون نمیاد بحث دیگه‌ای هست و سلیقه‌ها متفاوته، ولی اینکه بگیم فقط یه پیاده‌روی و باربری خشک و خالی هست، به شدت اشتباهه! همون باری که حمل می‌کنیم، خودش کلی قضایا داره و باید نحوه‌ی چینش و وزن و تعادل رو در نظر بگیریم و هر لحظه حواسمون باشه که کج و کوله نشه و زمین نخوره و فاسد(!) نشه. بعد وسط راه می‌رسیم به BTها و تازه اونجا باید در کنار نگهداری از بارهای نازنین، به این بروبچ عصبانی هم توجه کنیم و از یه طرف محیط رو اسکن کنیم که بهشون نزدیک نشیم و از اون طرف آروم و خمیده(!) راه بریم و نفسمون رو هم نگاه داریم و بعد یه دفعه می‌رسیم به یه رودخونه‌ی عمیق و در حالی که دیگه توانی برامون باقی نمونده و محیط هم زیر سلطه‌ی دوستان سیاه‌رنگمون هست، جریان شدید آب بهمون برخورد می‌کنه و کل زحماتی که کشیدیم می‌افته توی جوب و در حالی که داریم توی سرمون می‌زنیم، باید با بدبختی دنبال بارها بدوئیم تا حداقل یه چیزی رو نجات بدیم! :D بعد هم تازه نوبت نوزاد دلبند می‌رسه که توی این گشت و گذار دچار ترس و شوک شده و با گریه و زاری میگه داداش بیا آرومم کن! آرومش می‌کنی و یه کم جلوتر میری و دیگه خود طرف نای راه رفتن نداره و در مرز شهادت هست و باید یه ذره استراحت کنی تا جون بگیره و... حالا مکانیزم‌های دیگه مثل ساخت و ساز و استفاده از نردبون و چنگک و چیزهایی که هنوز بهشون نرسیدم به کنار.
همچین چیزی برای خیلی‌ها اعصاب‌خوردکنه و الآن که بازی می‌کنم، خیلی هم تعجب نمی‌کنم که یه عده بهش امتیاز کم دادن. ولی از اون طرف دقیقاً همین چیزها برای خیلی‌های دیگه هم به شدت جذاب و اعتیادآوره و باز تعجب نمی‌کنم از بعضی امتیازهای بالای بازی. نتیجه هم میشه میانگین ۸۲، در حالی که بیشتر از ۵۰تا امتیاز عالی و ۹ به بالا داره. من یه نگاه کوچیکی به بقیه بازی‌های اون محدوده کردم. نه فقط ۸۲، که تا ۸۳ و ۸۴ هم رفتم و چیز خاصی پیدا نکردم که همچین وضعیتی داشته باشه و انقدر نمره‌ی عالی. نمیگم اصلاً نیست، ولی من پیدا نکردم و کلاً Death Stranding از نظر مدل میانگینی که گرفته، یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این سال‌ها محسوب میشه! :D البته از قبل هم می‌شد همچین چیزی رو حدس زد و سلیقه‌ای بودن بازی به شدت مشخص بود و نتیجه این میشه که EGM به بازی ۱۰ میده و GameSpot هم ۹ و از اون طرف Giant Bomb هم ۴!‌
تا یک بازی تموم نکردید یا اواخرش نبودیم نمیشه واقعا خیلی نتیجه گیری کرد یاد ماکان می‌افتم اونم تقریبا دو ساعت اول گرز ۵ رفته بود دیگه در حد عرش اعلی بازی برد بالا ما گفتیم کفر نباشه بازی دیگه خداست! ولی بعدش نظرات متعادل شد فعلا بوده نتیجه گیری برای بازی که بیش از ۴۰ ساعت گیم پلی داره
 

sepehr_100

کاربر سایت
Mar 16, 2017
111
جالبه داستان ویچر و گفتین من یه تجربه مشابه داشتم اینقدر هرکی رو میدیم میگفت ویچر خداست و فلان و بیسار بلاخره رفتم گرفتمش نمیدونم چی شد که اصلا نتونستم حتا دوساعت از بازی رو ادامه بدم کراکتر بود! گیم پلی بود مکانیک حرکتها بود گرافیک بود! خلاصه سریع دادم رفت برام جالبه که تو اینهمه نظر مثبت یکی هم حالت من رو پیدا کرده موقع این بازی!!
ویچرو همون سال انتشارش تجربه کردم.منم باهاش اصلا حال نکردم به ویژه در زمینه کرکترها و مبارزاتشون.نمونه دیگش RDR 2 با اینکه بیشترین نمرات 10/10 در تاریخ متاکریتیک و بالاترین متای این نسل رو داره حاضر نیستم دوباره تجربش کنم چون همون یه بارم به زور تا انتهاش رفتم, دلایلشم کسی خواست میتونیم گفتگو کنیم.کلا تجربه شخصی ورای دیدگاه های دیگران و متاست و دوست داشتن یا نداشتن یه بازی فرمول ثابتی نداره چون فلان شُمار منتقد نمره کامل دادن یا خیلی از گیمرها دارن ازش تعریف میکنن پس تو هم باید خوشت بیاد.در مورد DS هم نمیتونم دیدگاهی بدم چون هنوز تجربش نکردم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mojahed25

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
ویچرو همون سال انتشارش تجربه کردم.منم باهاش اصلا حال نکردم به ویژه در زمینه کرکترها و مبارزاتشون.نمونه دیگش RDR 2 با اینکه بیشترین نمرات 10/10 در تاریخ متاکریتیک و بالاترین متای این نسل رو داره حاضر نیستم دوباره تجربش کنم چون همون یه بارم به زور تا انتهاش رفتم, دلایلشم کسی خواست میتونیم گفتگو کنیم.کلا تجربه شخصی ورای دیدگاه های دیگران و متاست و دوست داشتن یا نداشتن یه بازی فرمول ثابتی نداره چون فلان شُمار منتقد نمره کامل دادن یا خیلی از گیمرها دارن ازش تعریف میکنن پس تو هم باید خوشت بیاد.در مورد DS هم نمیتونم دیدگاهی بدم چون هنوز تجربش نکردم.
وات؟! شخصیت پردازی و مبارزات ویچر خوب نبود؟! دیگه نطرات استادانه هم میشنویم از بعضیا 8-| فقط کسی از ویچر خوشش نمیاد که بلد نباشه بخونه لول :))
 
  • Like
Reactions: Homi-Fatal

Michael Sykes

کاربر سایت
Mar 2, 2009
628
نام
صالح
]دوستان متن حاوی اسپویله
من یه تیکه داستانو نفهمیدم هرچیم فکر میکنم به نتیجه نمیرسم
[SPOILER]کلیف دنبال بی بی سم بود چون معلوم شد اون بی بی پسرشه و زنشم مرگ مغزی شده بود که زنشو میکشه و با بی بی فرار میکنه و گیر میوفته حالا کلیفو و اتفاقی بیبی رو دای هارد من به دستور بریجت میکشه و بچه به بیچ میره اوکی؟ امیلی بچه رو داخل بیچ دوباره زنده میکنه و خط بخیه ای رو شیکم بچه شکل میگیره و بچه رو میفرسته دنیای واقعی اونجا متوجه میشیم که همون خط بخیه رو سم داره پس معلوم میشه اون بچه همون سمه و باباش کلیفه و مادر ناتنیش بریجت یا همون امیلی ( پشمام)!!! تا اینجام اوکی پس چرا اخر بازی متوجه میشه بچه دختره و اسمشو میزاره لویس اگه اشتباه نکنم؟ مگه بی بی هموم سم نیست ؟ اگه نیست پس چرا کلیف دنبالشه اصن؟خط بخیه چی میگه؟ اگه هست پس چرا دختر میشه اصن چجوری بی بی رسید به سم یا داستان چیز شره یا من یجاشو نفهمیدم دارم چرت میگم یکی اصن امیلی رو توضیح بده[/ISPOILER][/SPOILER]
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر