Dead Island | PC

Dead Island شاید برای من یکی از بهترین FPS ـهایی باشه که منتظر انتشارش هستم ، خب چی لازم داریم ؟ یه عالمه زامبی برای از بین بردن ، یه گرافیک محشر ، یه سیستم تخریب چند لایه که به بهترین نحو ممکن بتونین دل و روده زامبیها رو بیرون بریزین !

Pawel Kopinski درباره داستان بازی میگه :
ما درباره زامبیها متعصب هستیم ، همه جور زامبی رو در فیلمها ، افسانه های محلی ، کتابهای کمیک بررسی کردیم ، بازیهای قبلی یا داستان رو جدی نمیگرفتند یا نمیدونستند زامبی واقعی چیه ... داستان درباره یک زوج جوانه که در طول تعطیلات به یک جزیره متروکه سقوط میکنند ، قهرمان ما وقتی به خودش میاد میبینه نه تنها همسرش گم شده ، بلکه جزیره اونقدرها هم متروکه نیست ، یک ویروس باعث شده تمام مردم تبدیل به میتهایی بشن که راه میرن !
وقتی از Kopinski درباره اینکه زامبیهای شما با زامبیهای George A. Romero یا هیولاهای RE4 چه فرقی دارن ، میگه :

زامبیهای ما زامبیهای کلاسیک Romero هستند ، شل وارفته ، فنا ناپذیر و بی مغز ... از نظر اینکه توسط یک ویروس/انگل تبدیل به موجوداتی وحشتناک شدند به RE شباهت داره.
Dead Island و ویژگیهای گیم پلی / داستانی بازی
از نظر سازنده بازی ، تحولی که این بازی در این دو ژانر ایجاد میکنه ( SH و FPS ) مربوط به داستان جالب و باورپذیر و بها دادن به Melee Weapons ـه. المانهای RPG که در بازی وجود داره ، مثل ساخت و ارتقاء کاراکتر ، ماموریتها و کوئستهای جانبی و آموختن روشهای جدید در بازی به جذابتر شدن بازی کمک میکنه ، در Dead Island همیشه چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن هست !

dead-island-20080319005702585-000.jpg

تصمیمات بازیکن در طول بازی نتیجه های طولانی مدت داره ، ارتباطات اون با بازمانده ها خیلی مهمه ، مثلا شما برای دست یافتن به یکسری اطلاعات ، باید یکسری وسائل برای اونها به کمپشون ببرید ، خب میتونید با خرابکاری در سیستم دفاعی اونها زامبیها رو وارد کمپشون کنید و اطلاعات رو بعد از کشتار مردم بدست بیارید ...
شما ممکنه اتفاقی یا از عمد شخصیت خیلی مهمی رو بکشید یا به کشتن بدید که همه اینها کم کم داستان بازی رو تغییر میده و پایانهای متفاوتی رو برای شما میاره.
یکی از نکات مثبت بازی هوش مصنوعی اون خواهد بود ، سازنده بازی درباره این میگه : ساختن زامبیهایی که هم ترسناک باشن هم خطرناک و هم گاگول خیلی سخت بود ، زامبیها بطور غریزی شکار میکنند و گروهی حرکت میکنند که شبیه سازی دقیق اینها برای ما خیلی سخت بود ، چیز زیادی رو نمیتونم فاش کنم اما میتونم بگم از هوش مصنوعی بازی لذت خواهید برد. بعلاوه ، انسانها هم در بازی حضور دارند ، چه دشمن چه دوست که میتونند مخفیانه حرکت کنند ، پناه بگیرند و دشمنان رو دور بزنند.

dead-island-20080319005335905.jpg

تمرکز بازی روی استفاده از اسلحه های سرد و Melee Weapons بوده ، سازنده بازی در این مورد میگه در دنیای واقعی پیدا کردن 1000 مدل اسلحه توی یک تعطیلات خوشحال واقعا تخیلی به نظر میرسه ، اکثر اسلحه های موجود توسط بازمانده ها برداشته شدند. پس شما باید خودتون از محیط بعنوان اسلحه استفاده کنید که این اتفاق توی FPS ـها خیلی کم افتاده ، هرکدوم از این اسلحه ها انیمیشنها و مدل نبرد خاص خودشونو دارند ، بین حمله کرد به یه زامبی با چاقو و پرت کردن یه LCD توی سرش خیلی تفاوت وجود داره.
سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی به ما کمک میکنه بدون آسیب زدن به لذت بازی ، دقتی باور نکردنی فراهم کنیم ، اشیا محکم و با سطح زیاد باعث شکستگی ، پرت شدن و خورد شدن زامبیها میشن در حالیکه اشیاء تیز گوشت و پوست اونها رو میبرند.

dead-island-20080319005722584-000.jpg
شما میتونید در جزیره برای زامبیها تله بزارید ، سازنده بازی میگه : من به دور و برم نگاه کردم و هرچیزی که دیدم میشه بعنوان اسلحه ازش استفاده کرد رو در بازی جای دادم ، تله ها خیلی وسیع هستند ، از برق ، نفت ، گاز ، دره ، جعبه های آویزون از سقف و ... بگیرید تا تله های بسیار ریزی که مو به تن شما سیخ میکنند. یکی از دم دستی ترین سلاح ها یک تکه آهنه که خیلی به کار میاد ....

dead-island-20080319005334577.jpg

Chrome Engine یکی از انعطاف پذیرترین موتورهای دنیاست ، سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی با شبیه سازی دقیق پوست ، گوشت و استخوان و آسیبهایی که به اونها میرسه در عین جذابیت واقعیتی انکار ناپذیر به بازی اضافه میکنه.
ساخت بازی از نظر سازنده بازی یکی از سخت ترین کارهای عمرش بوده ، طراحی و برنامه نویسی یک سیستم گرافیکی به این قدرت در عین اینکه بازی به روونی اجرا بشه کار سختی بوده و تلاش زیادی طلب میکرده. بارها و بارها برنامه های بازی دوباره نوشته شدند تا اونچیزی که مطلوب هست به دست بیاد.
بازی حالت MP و Co-Op نخواهد داشت و یک زامبی هاروست کنی یک تنه رو در پیش داریم !


IGN

در مصاحبه دیگری ، درباره داستان بازی میگه این ایده که بهشت رو تبدیل به یک رستاخیز بکنیم پایه و اساس یک داستان عمیق و جذاب رو بنا میکنه. یه محیط آروم و دوست داشتنی که تبدیل به کشتارگاه میشه ... دیدن اینکه زامبیها با مردم درگیر بشن در فیلمها یا بازی کردن به جای یک شخصیت دیگه در بازیهای زامبی دار سوم شخص ، با اینکه خودت ، از زاویه دید چشمهای خودت برای زنده موندن تلاش کنی خیلی فرق داره !
زامبیهای بازی متفاوت هستند و توانایی خاصی دارند ، ولی از روی غریزه برای غذا شکار میکنند پس نمیشه حرکات اونها رو پیش بینی کرد ، ممکنه یکی بهتون حمله کنه ، ممکنه یک گروه 5 نفره ، ممکنه یه ارتش کامل از زامبی محل رو تصرف کنه ، فقط بستگی به این داره که تا چه حد توجهشون به شما جلب شده باشه.
Dead Island به داستانش تکیه کرده ، در ظاهر داستان فقط درباره اینه که زنده بمونید ، دوست دختر ( همسر بعضا گفته شده ) ـتون رو پیدا کنید ، بفهمید زامبیها از کجا اومدند و فرار کنید ، اما در واقع میشه گفت داستان بازی مثل یک زمین لرزه میمونه که از اول بازی تا آخر شروع به لرزیدنهای ناگهانی میکنه و Plot Twist های زیادی هستند که فضاهای بین این هدفهای اصلی رو پر میکنند.

dead_island_interview-01.jpg


ترس در این بازی ، ترس از مرگه ، شما شرایط فوق خطرناکی که بازیکن در اونها قرار میگیره رو حس خواهید کرد و با استرس اون همراه میشید ، محیط بازی هم یک نکته کلیدی در القای حس ترس مورد نیاز به بازیه ، دشمنان شما ترسناک هستند و محیط شما ترسناکتر ، هرجا لازم بوده اکشن رو با این ترس ادغام کردیم تا محصول مورد نظرمون رو بدست بیاریم.
یکی از ابزاری که کارگردان اونو سلاح مورد علاقه خودش توصیف میکنه : یه چکش بزرگه که کارگرای ساختمان ازش استفاده میکنند ،کمی کنده ولی وقتی کارشو بکنه ، زمین به گند کشیده میشه :D در محیطهای داخلی هم از وسیله های تیز استفاده میکنم مثل دارت ، قیچی ، شیشه ، آسیب چندانی نمیزنند ولی دیدن اینکه زامبیها با 5 تا دارت فرو رفته توی کلشون به سمت شما میان باید جالب باشه.
شما میتونید به گروههای بازمانده بپیوندید و با اونها کار کنید ، در بازی شخصیتهای جدایی وجود داره هرکدوم با اهداف شخصی خودشون که در مقابل یا در کنار شما قرار خواهند گرفت. این بازی یک بازی Open-World خسته کننده نیست که بازیکن درش گم بشه و بی هدف بچرخه تا یه کوئست پیدا کنه ( Oblivion Anyone ؟ :D )

dead_island_interview-02.jpg


سازنده بازی درباره ساعات گیم پلی چیزی نمیگه : الان خیلی زوده در این مورد قضاوت کنیم اما الان میتونم بگم "بقدر کافی برای لذت بردن از بازی" زمان دارید !
درباره سیستم Health و Healing تهیه کننده بازی میگه : در حال حاضر داریم روی این موضوع کار میکنیم ، هرکدوم از سیستم های regenerating health و health bar ( که اولی تازگی ها مد شده ) هرکدوم مزایای خودشون و معایب خودشون رو دارن ، البته regenerating health خیلی غیر واقعی به نظر میرسه ...
بازی برای X360 و PC منتشر میشه ، تهیه کننده بازی دلیل اینکه برای PS3 منتشر نمیشه رو اینجوری بیان میکنه : ما در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از PS3 به Chrome Engine هستیم و وقتی تموم بشه ، تصمیم با ناشر بازیه که روی PS3 هم منتشر بشه یا نه ! ( پس این بازی احتمال داره برای PS3 هم بیاد ، خوشحال بشید الان )

منبع

deadisland.jpg

چند تصویر جدید هم در سایت خود بازی گذاشته شده که به جز این یکی بقیشون قدیمی بودن !


 
  • Like
Reactions: MR TASH

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
بچه ها داشتم بازی میکردم دیدم بوی حرارت میاد (میدونید که اون بوی به خصوص رو میگم)
اومدم بیرون دیدم دمای گرافیک رسیده به 80 !!!!!! :d
سریع خنکش کردم با شسشوار !
ولی عجیبه ..
کسی این مشکل رو نداشته ؟
اولین باره میبینم توی یه گیم اینطوری میره بالا !!!
اونم این بازی که زیاد کار نمیکشه از جی پی یو !!
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
بچه ها داشتم بازی میکردم دیدم بوی حرارت میاد (میدونید که اون بوی به خصوص رو میگم)
اومدم بیرون دیدم دمای گرافیک رسیده به 80 !!!!!! :d
سریع خنکش کردم با شسشوار !
ولی عجیبه ..
کسی این مشکل رو نداشته ؟
اولین باره میبینم توی یه گیم اینطوری میره بالا !!!
اونم این بازی که زیاد کار نمیکشه از جی پی یو !!
برای کارت هایی کولینگ دیفالت دارند . 80 طبیعی محسوب میشه . مشکل محسوب نمیشه. البته دمای محیط و داخل کیس هم بی تاثیر نیستش
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,465
نام
Nimo
حهان سومی ها به جای این که وکیل مدافع داشته باشن بیشتز آدم های سطحی نگر و خود خواهی دارن که بازی که میانگین امتیازش بالای 80 هست و سبک خاص و کم یاب تو دنیای گم داره رو بسی آشغال خطاب میکنه! حالا اگه به صورت نظر شخصی بیان میشد یه چیزی نه این که از بازی خوشت نیمده بیای بازی آشغال خطاب کنی.
در مورد گرافیک هم من منظورم شخص شما نبود به صورت کلی گفتم که کسی که واقعا گیمر باشه تمام فاکتورهای یه بازی به صورت مساوی میبنه و شروع به بازی میکنه و کسی که فقط و فقط گرافیک براش مهمه هر چقدر هم بازی خوب باشه چرت میدونتش دیکه جلوی یه بچه 5 ساله Dead Island بذارن میفهمی که از نظر گیم پلی تو سطح خوبی فرار داره لذت بخشه و کمبوذی نداره! حالا شاید شما از صدا گذاری خوشت نیمده!
ذز ضمن آدم اگه یکم شعور داشته باشه و وقتی با کسی بحث میکنه بتونه از کلمات مناسب استفاده کنه ید نیست نه ای که بیاد بگه ببند.

مشکل اینجاست که این بازی اصلا جزاب نیست یعنی farcry 2 جزاب بشه اینم جزاب میشه چی این بازی جزاب هست ؟ ما که هر کاری کردیم فقط بیشتر حوصله سر برد.
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
برای کارت هایی کولینگ دیفالت دارند . 80 طبیعی محسوب میشه . مشکل محسوب نمیشه. البته دمای محیط و داخل کیس هم بی تاثیر نیستش
اخه بوش بلند شد !!!
من بدترین بازی که دیدم کرایسیس2 بود اونم دماش به 75 نمیرسید !!!
خیلی عجیب بود ..
مامانم تو سالن بوش رو فهمید :d
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
اخه بوش بلند شد !!!
من بدترین بازی که دیدم کرایسیس2 بود اونم دماش به 75 نمیرسید !!!
خیلی عجیب بود ..
مامانم تو سالن بوش رو فهمید :d
اگه بوی خاصی بلند شده که بحثش جداست . وگرنه کارتت به 85 هم برسه نیاید مشکلی براش پیش بیاد یا بوی خاصی بده
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
اگه بوی خاصی بلند شده که بحثش جداست . وگرنه کارتت به 85 هم برسه نیاید مشکلی براش پیش بیاد یا بوی خاصی بده
ببین میدونی کدوم بو رو میگم؟
مثلا تو بذار ایکس باکست دو ساعت کار کنه بعد برو پشتش رو بو کن ...
اون بو
بوی گرما :d
میدونم تحمل مکینه، میگم غیر طبیعی نیست یهویی سره این بازی انقدر بره بالا ؟
 

PayableOnDeath

کاربر سایت
May 20, 2008
311
نام
Hooman
ببین میدونی کدوم بو رو میگم؟
مثلا تو بذار ایکس باکست دو ساعت کار کنه بعد برو پشتش رو بو کن ...
اون بو
بوی گرما :d
میدونم تحمل مکینه، میگم غیر طبیعی نیست یهویی سره این بازی انقدر بره بالا ؟
چه جالب! اتفاقا منم 5850 دارم زیر فشار furmark هیچیش نشد ولی توی این بازی چند دفعه صفحه آبی رستگاری اومد و سیستم ریستارت شد که ماله گرافیکمه به یقین.
 

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
خب اقا ما هم بازی رو رفتیم ، حدود نیم ساعت بازی کردیم
گرافیک چشم نواز و جو جالبی داره - گیم پلیش هم قابل قبوله ( میتونست بهتر باشه )
ولی از نظر کارگردانی مخصوصا از نظر داستانی ایرادات زیادی داره
به درد کسایی میخوره که عشق زامبی کشتن هستن
 

sycho

کاربر سایت
Oct 30, 2008
205
بازی بدی نیست ولی هیچ جدابیت خاصیم نداره گرافیکشم از دور که نگاه میکنی خوبه نزدیک که میشی آشغاله.
فکر کنم چند بار کلا کنسل شد ساخت این بازی از آخر هم یه چیزی سرهم کردن دادن بیرون
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
انجین بازی همون انجیج کارتل نیست ؟؟؟ :-/
-----------------------------------------------------
به توصیه دوستان یکم پیشروی کردم در بازی !!
گرافیک کلی بازی خوبه، یه سری مشکلات داره از جمله اب ..
هیچ رکشنی در مقابل شلیک یا حرکت زامبی ها توش نداره !!

اما گیم پلی ..
گیم پلیش دقیقا مثل دد رایزینگه ...
از اینور برو اونور ماموریت بگیر برگرد اینور، بین راه هم دوتا ماموریت اتفاقی انجام بده ، دوتا هم ساید کوئست انجام بده و برگرد ماموریت بعدی !
یک روند تکراری ....
البته تنوع ماموریت هاش خوبه که همین باعث میشه زیاد به ادم فشار نیاد !
--------------
با ماشین زامبی زیر گرفتن خیلی حال میده :d
کلا مبارزاتش جالبه
در کل متوسطه
 

Insomniac

کاربر سایت
Sep 5, 2007
1,397
نام
امیر حسین
به توصیه دوستان یکم پیشروی کردم در بازی !!
گرافیک کلی بازی خوبه، یه سری مشکلات داره از جمله اب ..
هیچ رکشنی در مقابل شلیک یا حرکت زامبی ها توش نداره !!

اما گیم پلی ..
گیم پلیش دقیقا مثل دد رایزینگه ...
از اینور برو اونور ماموریت بگیر برگرد اینور، بین راه هم دوتا ماموریت اتفاقی انجام بده ، دوتا هم ساید کوئست انجام بده و برگرد ماموریت بعدی !
یک روند تکراری ....
البته تنوع ماموریت هاش خوبه که همین باعث میشه زیاد به ادم فشار نیاد !
--------------
با ماشین زامبی زیر گرفتن خیلی حال میده :d
کلا مبارزاتش جالبه
در کل متوسطه
گرافیک بازی God نیست ولی برای این بازی به نظر من خیلی خوبه. مناسبه.
عکس العمل زامبی ها هم وجود داره. وقتی شلیک می کنید چند ثانیه توقف میکنه. بعضی وقتا هم HeadShot کنی، Knockdown میشن.

گیم پلی DR اینه که بری وسط یه مشت زامبی فقط Mash Button بکنی هر چی دور و برته نصف بکنی. اون گیم پلی کاملاً فانی داره. اینکی حالت Survival هم داره. باید بدونی بری وسط 4 - 5 تا زامبی دووم میاری یا نه. اسلحه هات رو در تاپ ترین حالات نگه داری. بعضی جاها هم بهتره فقط بدویی و پشتت رو نگاه نکنی.

روند بازی هم دقیقاً کلیشه ی ترسناک هست. داستان خاصی نداره ولی مناسبه. بری توی آپارتمان بدون برق. بری سلاخ خونه. بری توی فاضلاب و ...

من الان 11 ساعت بازی کردم 41% رفتم جلو (البته من Side Quest ها رو میرم).

به هر کسی که طرفدار این سبک هست توصیه می کنم. همون طور که توی پستای قبلیم گفتم. اگر کلاً این سبک بازی نمی کنید نیایید بگید این بازی آشغاله چون کاملاً مناسب سبکش هست.

فضای ACT II هم کاملاً تاریک میشه. شب و بارونی هم میشه. شهر مخروبه و ...
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,834
نام
علی متالیکا
سلام ..
دوستان من حدود 2 ساعت بازی کردم بعد از بازی خارج شدم بعدا که اومدم دیدم اصلا بازی Save نکرده و گزینه ی Continue کلا کمرنگ هست و کار نمیکنه مجبور شدم از اول بازی رو شروع کنم !
حالا باید چیکار کنم تا درست شه ؟
 

a.b

کاربر سایت
Sep 17, 2011
7
بازی بسی زیباتر شده ....
اکت 3 هستم !!
فقط یه کم ماموریت ها اذیت میکنه ..
باید فواصل زیادتری رو طی کنی برای رسیدن به هدف و برگشتن
این fast rtavel ـش هم که خیلی ابکی و بیخوده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر