Dead Island شاید برای من یکی از بهترین FPS ـهایی باشه که منتظر انتشارش هستم ، خب چی لازم داریم ؟ یه عالمه زامبی برای از بین بردن ، یه گرافیک محشر ، یه سیستم تخریب چند لایه که به بهترین نحو ممکن بتونین دل و روده زامبیها رو بیرون بریزین !
Pawel Kopinski درباره داستان بازی میگه :
ما درباره زامبیها متعصب هستیم ، همه جور زامبی رو در فیلمها ، افسانه های محلی ، کتابهای کمیک بررسی کردیم ، بازیهای قبلی یا داستان رو جدی نمیگرفتند یا نمیدونستند زامبی واقعی چیه ... داستان درباره یک زوج جوانه که در طول تعطیلات به یک جزیره متروکه سقوط میکنند ، قهرمان ما وقتی به خودش میاد میبینه نه تنها همسرش گم شده ، بلکه جزیره اونقدرها هم متروکه نیست ، یک ویروس باعث شده تمام مردم تبدیل به میتهایی بشن که راه میرن !
وقتی از Kopinski درباره اینکه زامبیهای شما با زامبیهای George A. Romero یا هیولاهای RE4 چه فرقی دارن ، میگه :
زامبیهای ما زامبیهای کلاسیک Romero هستند ، شل وارفته ، فنا ناپذیر و بی مغز ... از نظر اینکه توسط یک ویروس/انگل تبدیل به موجوداتی وحشتناک شدند به RE شباهت داره.
Dead Island و ویژگیهای گیم پلی / داستانی بازی
از نظر سازنده بازی ، تحولی که این بازی در این دو ژانر ایجاد میکنه ( SH و FPS ) مربوط به داستان جالب و باورپذیر و بها دادن به Melee Weapons ـه. المانهای RPG که در بازی وجود داره ، مثل ساخت و ارتقاء کاراکتر ، ماموریتها و کوئستهای جانبی و آموختن روشهای جدید در بازی به جذابتر شدن بازی کمک میکنه ، در Dead Island همیشه چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن هست !
تصمیمات بازیکن در طول بازی نتیجه های طولانی مدت داره ، ارتباطات اون با بازمانده ها خیلی مهمه ، مثلا شما برای دست یافتن به یکسری اطلاعات ، باید یکسری وسائل برای اونها به کمپشون ببرید ، خب میتونید با خرابکاری در سیستم دفاعی اونها زامبیها رو وارد کمپشون کنید و اطلاعات رو بعد از کشتار مردم بدست بیارید ...
شما ممکنه اتفاقی یا از عمد شخصیت خیلی مهمی رو بکشید یا به کشتن بدید که همه اینها کم کم داستان بازی رو تغییر میده و پایانهای متفاوتی رو برای شما میاره.
یکی از نکات مثبت بازی هوش مصنوعی اون خواهد بود ، سازنده بازی درباره این میگه : ساختن زامبیهایی که هم ترسناک باشن هم خطرناک و هم گاگول خیلی سخت بود ، زامبیها بطور غریزی شکار میکنند و گروهی حرکت میکنند که شبیه سازی دقیق اینها برای ما خیلی سخت بود ، چیز زیادی رو نمیتونم فاش کنم اما میتونم بگم از هوش مصنوعی بازی لذت خواهید برد. بعلاوه ، انسانها هم در بازی حضور دارند ، چه دشمن چه دوست که میتونند مخفیانه حرکت کنند ، پناه بگیرند و دشمنان رو دور بزنند.
تمرکز بازی روی استفاده از اسلحه های سرد و Melee Weapons بوده ، سازنده بازی در این مورد میگه در دنیای واقعی پیدا کردن 1000 مدل اسلحه توی یک تعطیلات خوشحال واقعا تخیلی به نظر میرسه ، اکثر اسلحه های موجود توسط بازمانده ها برداشته شدند. پس شما باید خودتون از محیط بعنوان اسلحه استفاده کنید که این اتفاق توی FPS ـها خیلی کم افتاده ، هرکدوم از این اسلحه ها انیمیشنها و مدل نبرد خاص خودشونو دارند ، بین حمله کرد به یه زامبی با چاقو و پرت کردن یه LCD توی سرش خیلی تفاوت وجود داره.
سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی به ما کمک میکنه بدون آسیب زدن به لذت بازی ، دقتی باور نکردنی فراهم کنیم ، اشیا محکم و با سطح زیاد باعث شکستگی ، پرت شدن و خورد شدن زامبیها میشن در حالیکه اشیاء تیز گوشت و پوست اونها رو میبرند.
شما میتونید در جزیره برای زامبیها تله بزارید ، سازنده بازی میگه : من به دور و برم نگاه کردم و هرچیزی که دیدم میشه بعنوان اسلحه ازش استفاده کرد رو در بازی جای دادم ، تله ها خیلی وسیع هستند ، از برق ، نفت ، گاز ، دره ، جعبه های آویزون از سقف و ... بگیرید تا تله های بسیار ریزی که مو به تن شما سیخ میکنند. یکی از دم دستی ترین سلاح ها یک تکه آهنه که خیلی به کار میاد ....
Chrome Engine یکی از انعطاف پذیرترین موتورهای دنیاست ، سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی با شبیه سازی دقیق پوست ، گوشت و استخوان و آسیبهایی که به اونها میرسه در عین جذابیت واقعیتی انکار ناپذیر به بازی اضافه میکنه.
ساخت بازی از نظر سازنده بازی یکی از سخت ترین کارهای عمرش بوده ، طراحی و برنامه نویسی یک سیستم گرافیکی به این قدرت در عین اینکه بازی به روونی اجرا بشه کار سختی بوده و تلاش زیادی طلب میکرده. بارها و بارها برنامه های بازی دوباره نوشته شدند تا اونچیزی که مطلوب هست به دست بیاد.
بازی حالت MP و Co-Op نخواهد داشت و یک زامبی هاروست کنی یک تنه رو در پیش داریم !
IGN
در مصاحبه دیگری ، درباره داستان بازی میگه این ایده که بهشت رو تبدیل به یک رستاخیز بکنیم پایه و اساس یک داستان عمیق و جذاب رو بنا میکنه. یه محیط آروم و دوست داشتنی که تبدیل به کشتارگاه میشه ... دیدن اینکه زامبیها با مردم درگیر بشن در فیلمها یا بازی کردن به جای یک شخصیت دیگه در بازیهای زامبی دار سوم شخص ، با اینکه خودت ، از زاویه دید چشمهای خودت برای زنده موندن تلاش کنی خیلی فرق داره !
زامبیهای بازی متفاوت هستند و توانایی خاصی دارند ، ولی از روی غریزه برای غذا شکار میکنند پس نمیشه حرکات اونها رو پیش بینی کرد ، ممکنه یکی بهتون حمله کنه ، ممکنه یک گروه 5 نفره ، ممکنه یه ارتش کامل از زامبی محل رو تصرف کنه ، فقط بستگی به این داره که تا چه حد توجهشون به شما جلب شده باشه.
Dead Island به داستانش تکیه کرده ، در ظاهر داستان فقط درباره اینه که زنده بمونید ، دوست دختر ( همسر بعضا گفته شده ) ـتون رو پیدا کنید ، بفهمید زامبیها از کجا اومدند و فرار کنید ، اما در واقع میشه گفت داستان بازی مثل یک زمین لرزه میمونه که از اول بازی تا آخر شروع به لرزیدنهای ناگهانی میکنه و Plot Twist های زیادی هستند که فضاهای بین این هدفهای اصلی رو پر میکنند.
ترس در این بازی ، ترس از مرگه ، شما شرایط فوق خطرناکی که بازیکن در اونها قرار میگیره رو حس خواهید کرد و با استرس اون همراه میشید ، محیط بازی هم یک نکته کلیدی در القای حس ترس مورد نیاز به بازیه ، دشمنان شما ترسناک هستند و محیط شما ترسناکتر ، هرجا لازم بوده اکشن رو با این ترس ادغام کردیم تا محصول مورد نظرمون رو بدست بیاریم.
یکی از ابزاری که کارگردان اونو سلاح مورد علاقه خودش توصیف میکنه : یه چکش بزرگه که کارگرای ساختمان ازش استفاده میکنند ،کمی کنده ولی وقتی کارشو بکنه ، زمین به گند کشیده میشه در محیطهای داخلی هم از وسیله های تیز استفاده میکنم مثل دارت ، قیچی ، شیشه ، آسیب چندانی نمیزنند ولی دیدن اینکه زامبیها با 5 تا دارت فرو رفته توی کلشون به سمت شما میان باید جالب باشه.
شما میتونید به گروههای بازمانده بپیوندید و با اونها کار کنید ، در بازی شخصیتهای جدایی وجود داره هرکدوم با اهداف شخصی خودشون که در مقابل یا در کنار شما قرار خواهند گرفت. این بازی یک بازی Open-World خسته کننده نیست که بازیکن درش گم بشه و بی هدف بچرخه تا یه کوئست پیدا کنه ( Oblivion Anyone ؟ )
سازنده بازی درباره ساعات گیم پلی چیزی نمیگه : الان خیلی زوده در این مورد قضاوت کنیم اما الان میتونم بگم "بقدر کافی برای لذت بردن از بازی" زمان دارید !
درباره سیستم Health و Healing تهیه کننده بازی میگه : در حال حاضر داریم روی این موضوع کار میکنیم ، هرکدوم از سیستم های regenerating health و health bar ( که اولی تازگی ها مد شده ) هرکدوم مزایای خودشون و معایب خودشون رو دارن ، البته regenerating health خیلی غیر واقعی به نظر میرسه ...
بازی برای X360 و PC منتشر میشه ، تهیه کننده بازی دلیل اینکه برای PS3 منتشر نمیشه رو اینجوری بیان میکنه : ما در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از PS3 به Chrome Engine هستیم و وقتی تموم بشه ، تصمیم با ناشر بازیه که روی PS3 هم منتشر بشه یا نه ! ( پس این بازی احتمال داره برای PS3 هم بیاد ، خوشحال بشید الان )
منبع
چند تصویر جدید هم در سایت خود بازی گذاشته شده که به جز این یکی بقیشون قدیمی بودن !
Pawel Kopinski درباره داستان بازی میگه :
ما درباره زامبیها متعصب هستیم ، همه جور زامبی رو در فیلمها ، افسانه های محلی ، کتابهای کمیک بررسی کردیم ، بازیهای قبلی یا داستان رو جدی نمیگرفتند یا نمیدونستند زامبی واقعی چیه ... داستان درباره یک زوج جوانه که در طول تعطیلات به یک جزیره متروکه سقوط میکنند ، قهرمان ما وقتی به خودش میاد میبینه نه تنها همسرش گم شده ، بلکه جزیره اونقدرها هم متروکه نیست ، یک ویروس باعث شده تمام مردم تبدیل به میتهایی بشن که راه میرن !
وقتی از Kopinski درباره اینکه زامبیهای شما با زامبیهای George A. Romero یا هیولاهای RE4 چه فرقی دارن ، میگه :
زامبیهای ما زامبیهای کلاسیک Romero هستند ، شل وارفته ، فنا ناپذیر و بی مغز ... از نظر اینکه توسط یک ویروس/انگل تبدیل به موجوداتی وحشتناک شدند به RE شباهت داره.
Dead Island و ویژگیهای گیم پلی / داستانی بازی
از نظر سازنده بازی ، تحولی که این بازی در این دو ژانر ایجاد میکنه ( SH و FPS ) مربوط به داستان جالب و باورپذیر و بها دادن به Melee Weapons ـه. المانهای RPG که در بازی وجود داره ، مثل ساخت و ارتقاء کاراکتر ، ماموریتها و کوئستهای جانبی و آموختن روشهای جدید در بازی به جذابتر شدن بازی کمک میکنه ، در Dead Island همیشه چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن هست !
تصمیمات بازیکن در طول بازی نتیجه های طولانی مدت داره ، ارتباطات اون با بازمانده ها خیلی مهمه ، مثلا شما برای دست یافتن به یکسری اطلاعات ، باید یکسری وسائل برای اونها به کمپشون ببرید ، خب میتونید با خرابکاری در سیستم دفاعی اونها زامبیها رو وارد کمپشون کنید و اطلاعات رو بعد از کشتار مردم بدست بیارید ...
شما ممکنه اتفاقی یا از عمد شخصیت خیلی مهمی رو بکشید یا به کشتن بدید که همه اینها کم کم داستان بازی رو تغییر میده و پایانهای متفاوتی رو برای شما میاره.
یکی از نکات مثبت بازی هوش مصنوعی اون خواهد بود ، سازنده بازی درباره این میگه : ساختن زامبیهایی که هم ترسناک باشن هم خطرناک و هم گاگول خیلی سخت بود ، زامبیها بطور غریزی شکار میکنند و گروهی حرکت میکنند که شبیه سازی دقیق اینها برای ما خیلی سخت بود ، چیز زیادی رو نمیتونم فاش کنم اما میتونم بگم از هوش مصنوعی بازی لذت خواهید برد. بعلاوه ، انسانها هم در بازی حضور دارند ، چه دشمن چه دوست که میتونند مخفیانه حرکت کنند ، پناه بگیرند و دشمنان رو دور بزنند.
تمرکز بازی روی استفاده از اسلحه های سرد و Melee Weapons بوده ، سازنده بازی در این مورد میگه در دنیای واقعی پیدا کردن 1000 مدل اسلحه توی یک تعطیلات خوشحال واقعا تخیلی به نظر میرسه ، اکثر اسلحه های موجود توسط بازمانده ها برداشته شدند. پس شما باید خودتون از محیط بعنوان اسلحه استفاده کنید که این اتفاق توی FPS ـها خیلی کم افتاده ، هرکدوم از این اسلحه ها انیمیشنها و مدل نبرد خاص خودشونو دارند ، بین حمله کرد به یه زامبی با چاقو و پرت کردن یه LCD توی سرش خیلی تفاوت وجود داره.
سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی به ما کمک میکنه بدون آسیب زدن به لذت بازی ، دقتی باور نکردنی فراهم کنیم ، اشیا محکم و با سطح زیاد باعث شکستگی ، پرت شدن و خورد شدن زامبیها میشن در حالیکه اشیاء تیز گوشت و پوست اونها رو میبرند.
Chrome Engine یکی از انعطاف پذیرترین موتورهای دنیاست ، سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی با شبیه سازی دقیق پوست ، گوشت و استخوان و آسیبهایی که به اونها میرسه در عین جذابیت واقعیتی انکار ناپذیر به بازی اضافه میکنه.
ساخت بازی از نظر سازنده بازی یکی از سخت ترین کارهای عمرش بوده ، طراحی و برنامه نویسی یک سیستم گرافیکی به این قدرت در عین اینکه بازی به روونی اجرا بشه کار سختی بوده و تلاش زیادی طلب میکرده. بارها و بارها برنامه های بازی دوباره نوشته شدند تا اونچیزی که مطلوب هست به دست بیاد.
بازی حالت MP و Co-Op نخواهد داشت و یک زامبی هاروست کنی یک تنه رو در پیش داریم !
IGN
در مصاحبه دیگری ، درباره داستان بازی میگه این ایده که بهشت رو تبدیل به یک رستاخیز بکنیم پایه و اساس یک داستان عمیق و جذاب رو بنا میکنه. یه محیط آروم و دوست داشتنی که تبدیل به کشتارگاه میشه ... دیدن اینکه زامبیها با مردم درگیر بشن در فیلمها یا بازی کردن به جای یک شخصیت دیگه در بازیهای زامبی دار سوم شخص ، با اینکه خودت ، از زاویه دید چشمهای خودت برای زنده موندن تلاش کنی خیلی فرق داره !
زامبیهای بازی متفاوت هستند و توانایی خاصی دارند ، ولی از روی غریزه برای غذا شکار میکنند پس نمیشه حرکات اونها رو پیش بینی کرد ، ممکنه یکی بهتون حمله کنه ، ممکنه یک گروه 5 نفره ، ممکنه یه ارتش کامل از زامبی محل رو تصرف کنه ، فقط بستگی به این داره که تا چه حد توجهشون به شما جلب شده باشه.
Dead Island به داستانش تکیه کرده ، در ظاهر داستان فقط درباره اینه که زنده بمونید ، دوست دختر ( همسر بعضا گفته شده ) ـتون رو پیدا کنید ، بفهمید زامبیها از کجا اومدند و فرار کنید ، اما در واقع میشه گفت داستان بازی مثل یک زمین لرزه میمونه که از اول بازی تا آخر شروع به لرزیدنهای ناگهانی میکنه و Plot Twist های زیادی هستند که فضاهای بین این هدفهای اصلی رو پر میکنند.
ترس در این بازی ، ترس از مرگه ، شما شرایط فوق خطرناکی که بازیکن در اونها قرار میگیره رو حس خواهید کرد و با استرس اون همراه میشید ، محیط بازی هم یک نکته کلیدی در القای حس ترس مورد نیاز به بازیه ، دشمنان شما ترسناک هستند و محیط شما ترسناکتر ، هرجا لازم بوده اکشن رو با این ترس ادغام کردیم تا محصول مورد نظرمون رو بدست بیاریم.
یکی از ابزاری که کارگردان اونو سلاح مورد علاقه خودش توصیف میکنه : یه چکش بزرگه که کارگرای ساختمان ازش استفاده میکنند ،کمی کنده ولی وقتی کارشو بکنه ، زمین به گند کشیده میشه در محیطهای داخلی هم از وسیله های تیز استفاده میکنم مثل دارت ، قیچی ، شیشه ، آسیب چندانی نمیزنند ولی دیدن اینکه زامبیها با 5 تا دارت فرو رفته توی کلشون به سمت شما میان باید جالب باشه.
شما میتونید به گروههای بازمانده بپیوندید و با اونها کار کنید ، در بازی شخصیتهای جدایی وجود داره هرکدوم با اهداف شخصی خودشون که در مقابل یا در کنار شما قرار خواهند گرفت. این بازی یک بازی Open-World خسته کننده نیست که بازیکن درش گم بشه و بی هدف بچرخه تا یه کوئست پیدا کنه ( Oblivion Anyone ؟ )
سازنده بازی درباره ساعات گیم پلی چیزی نمیگه : الان خیلی زوده در این مورد قضاوت کنیم اما الان میتونم بگم "بقدر کافی برای لذت بردن از بازی" زمان دارید !
درباره سیستم Health و Healing تهیه کننده بازی میگه : در حال حاضر داریم روی این موضوع کار میکنیم ، هرکدوم از سیستم های regenerating health و health bar ( که اولی تازگی ها مد شده ) هرکدوم مزایای خودشون و معایب خودشون رو دارن ، البته regenerating health خیلی غیر واقعی به نظر میرسه ...
بازی برای X360 و PC منتشر میشه ، تهیه کننده بازی دلیل اینکه برای PS3 منتشر نمیشه رو اینجوری بیان میکنه : ما در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از PS3 به Chrome Engine هستیم و وقتی تموم بشه ، تصمیم با ناشر بازیه که روی PS3 هم منتشر بشه یا نه ! ( پس این بازی احتمال داره برای PS3 هم بیاد ، خوشحال بشید الان )
منبع
چند تصویر جدید هم در سایت خود بازی گذاشته شده که به جز این یکی بقیشون قدیمی بودن !