Dead Island | PC

Dead Island شاید برای من یکی از بهترین FPS ـهایی باشه که منتظر انتشارش هستم ، خب چی لازم داریم ؟ یه عالمه زامبی برای از بین بردن ، یه گرافیک محشر ، یه سیستم تخریب چند لایه که به بهترین نحو ممکن بتونین دل و روده زامبیها رو بیرون بریزین !

Pawel Kopinski درباره داستان بازی میگه :
ما درباره زامبیها متعصب هستیم ، همه جور زامبی رو در فیلمها ، افسانه های محلی ، کتابهای کمیک بررسی کردیم ، بازیهای قبلی یا داستان رو جدی نمیگرفتند یا نمیدونستند زامبی واقعی چیه ... داستان درباره یک زوج جوانه که در طول تعطیلات به یک جزیره متروکه سقوط میکنند ، قهرمان ما وقتی به خودش میاد میبینه نه تنها همسرش گم شده ، بلکه جزیره اونقدرها هم متروکه نیست ، یک ویروس باعث شده تمام مردم تبدیل به میتهایی بشن که راه میرن !
وقتی از Kopinski درباره اینکه زامبیهای شما با زامبیهای George A. Romero یا هیولاهای RE4 چه فرقی دارن ، میگه :

زامبیهای ما زامبیهای کلاسیک Romero هستند ، شل وارفته ، فنا ناپذیر و بی مغز ... از نظر اینکه توسط یک ویروس/انگل تبدیل به موجوداتی وحشتناک شدند به RE شباهت داره.
Dead Island و ویژگیهای گیم پلی / داستانی بازی
از نظر سازنده بازی ، تحولی که این بازی در این دو ژانر ایجاد میکنه ( SH و FPS ) مربوط به داستان جالب و باورپذیر و بها دادن به Melee Weapons ـه. المانهای RPG که در بازی وجود داره ، مثل ساخت و ارتقاء کاراکتر ، ماموریتها و کوئستهای جانبی و آموختن روشهای جدید در بازی به جذابتر شدن بازی کمک میکنه ، در Dead Island همیشه چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن هست !

dead-island-20080319005702585-000.jpg

تصمیمات بازیکن در طول بازی نتیجه های طولانی مدت داره ، ارتباطات اون با بازمانده ها خیلی مهمه ، مثلا شما برای دست یافتن به یکسری اطلاعات ، باید یکسری وسائل برای اونها به کمپشون ببرید ، خب میتونید با خرابکاری در سیستم دفاعی اونها زامبیها رو وارد کمپشون کنید و اطلاعات رو بعد از کشتار مردم بدست بیارید ...
شما ممکنه اتفاقی یا از عمد شخصیت خیلی مهمی رو بکشید یا به کشتن بدید که همه اینها کم کم داستان بازی رو تغییر میده و پایانهای متفاوتی رو برای شما میاره.
یکی از نکات مثبت بازی هوش مصنوعی اون خواهد بود ، سازنده بازی درباره این میگه : ساختن زامبیهایی که هم ترسناک باشن هم خطرناک و هم گاگول خیلی سخت بود ، زامبیها بطور غریزی شکار میکنند و گروهی حرکت میکنند که شبیه سازی دقیق اینها برای ما خیلی سخت بود ، چیز زیادی رو نمیتونم فاش کنم اما میتونم بگم از هوش مصنوعی بازی لذت خواهید برد. بعلاوه ، انسانها هم در بازی حضور دارند ، چه دشمن چه دوست که میتونند مخفیانه حرکت کنند ، پناه بگیرند و دشمنان رو دور بزنند.

dead-island-20080319005335905.jpg

تمرکز بازی روی استفاده از اسلحه های سرد و Melee Weapons بوده ، سازنده بازی در این مورد میگه در دنیای واقعی پیدا کردن 1000 مدل اسلحه توی یک تعطیلات خوشحال واقعا تخیلی به نظر میرسه ، اکثر اسلحه های موجود توسط بازمانده ها برداشته شدند. پس شما باید خودتون از محیط بعنوان اسلحه استفاده کنید که این اتفاق توی FPS ـها خیلی کم افتاده ، هرکدوم از این اسلحه ها انیمیشنها و مدل نبرد خاص خودشونو دارند ، بین حمله کرد به یه زامبی با چاقو و پرت کردن یه LCD توی سرش خیلی تفاوت وجود داره.
سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی به ما کمک میکنه بدون آسیب زدن به لذت بازی ، دقتی باور نکردنی فراهم کنیم ، اشیا محکم و با سطح زیاد باعث شکستگی ، پرت شدن و خورد شدن زامبیها میشن در حالیکه اشیاء تیز گوشت و پوست اونها رو میبرند.

dead-island-20080319005722584-000.jpg
شما میتونید در جزیره برای زامبیها تله بزارید ، سازنده بازی میگه : من به دور و برم نگاه کردم و هرچیزی که دیدم میشه بعنوان اسلحه ازش استفاده کرد رو در بازی جای دادم ، تله ها خیلی وسیع هستند ، از برق ، نفت ، گاز ، دره ، جعبه های آویزون از سقف و ... بگیرید تا تله های بسیار ریزی که مو به تن شما سیخ میکنند. یکی از دم دستی ترین سلاح ها یک تکه آهنه که خیلی به کار میاد ....

dead-island-20080319005334577.jpg

Chrome Engine یکی از انعطاف پذیرترین موتورهای دنیاست ، سیستم آسیب پذیری چند لایه بازی با شبیه سازی دقیق پوست ، گوشت و استخوان و آسیبهایی که به اونها میرسه در عین جذابیت واقعیتی انکار ناپذیر به بازی اضافه میکنه.
ساخت بازی از نظر سازنده بازی یکی از سخت ترین کارهای عمرش بوده ، طراحی و برنامه نویسی یک سیستم گرافیکی به این قدرت در عین اینکه بازی به روونی اجرا بشه کار سختی بوده و تلاش زیادی طلب میکرده. بارها و بارها برنامه های بازی دوباره نوشته شدند تا اونچیزی که مطلوب هست به دست بیاد.
بازی حالت MP و Co-Op نخواهد داشت و یک زامبی هاروست کنی یک تنه رو در پیش داریم !


IGN

در مصاحبه دیگری ، درباره داستان بازی میگه این ایده که بهشت رو تبدیل به یک رستاخیز بکنیم پایه و اساس یک داستان عمیق و جذاب رو بنا میکنه. یه محیط آروم و دوست داشتنی که تبدیل به کشتارگاه میشه ... دیدن اینکه زامبیها با مردم درگیر بشن در فیلمها یا بازی کردن به جای یک شخصیت دیگه در بازیهای زامبی دار سوم شخص ، با اینکه خودت ، از زاویه دید چشمهای خودت برای زنده موندن تلاش کنی خیلی فرق داره !
زامبیهای بازی متفاوت هستند و توانایی خاصی دارند ، ولی از روی غریزه برای غذا شکار میکنند پس نمیشه حرکات اونها رو پیش بینی کرد ، ممکنه یکی بهتون حمله کنه ، ممکنه یک گروه 5 نفره ، ممکنه یه ارتش کامل از زامبی محل رو تصرف کنه ، فقط بستگی به این داره که تا چه حد توجهشون به شما جلب شده باشه.
Dead Island به داستانش تکیه کرده ، در ظاهر داستان فقط درباره اینه که زنده بمونید ، دوست دختر ( همسر بعضا گفته شده ) ـتون رو پیدا کنید ، بفهمید زامبیها از کجا اومدند و فرار کنید ، اما در واقع میشه گفت داستان بازی مثل یک زمین لرزه میمونه که از اول بازی تا آخر شروع به لرزیدنهای ناگهانی میکنه و Plot Twist های زیادی هستند که فضاهای بین این هدفهای اصلی رو پر میکنند.

dead_island_interview-01.jpg


ترس در این بازی ، ترس از مرگه ، شما شرایط فوق خطرناکی که بازیکن در اونها قرار میگیره رو حس خواهید کرد و با استرس اون همراه میشید ، محیط بازی هم یک نکته کلیدی در القای حس ترس مورد نیاز به بازیه ، دشمنان شما ترسناک هستند و محیط شما ترسناکتر ، هرجا لازم بوده اکشن رو با این ترس ادغام کردیم تا محصول مورد نظرمون رو بدست بیاریم.
یکی از ابزاری که کارگردان اونو سلاح مورد علاقه خودش توصیف میکنه : یه چکش بزرگه که کارگرای ساختمان ازش استفاده میکنند ،کمی کنده ولی وقتی کارشو بکنه ، زمین به گند کشیده میشه :دی در محیطهای داخلی هم از وسیله های تیز استفاده میکنم مثل دارت ، قیچی ، شیشه ، آسیب چندانی نمیزنند ولی دیدن اینکه زامبیها با 5 تا دارت فرو رفته توی کلشون به سمت شما میان باید جالب باشه.
شما میتونید به گروههای بازمانده بپیوندید و با اونها کار کنید ، در بازی شخصیتهای جدایی وجود داره هرکدوم با اهداف شخصی خودشون که در مقابل یا در کنار شما قرار خواهند گرفت. این بازی یک بازی Open-World خسته کننده نیست که بازیکن درش گم بشه و بی هدف بچرخه تا یه کوئست پیدا کنه ( Oblivion Anyone ؟ :دی )

dead_island_interview-02.jpg


سازنده بازی درباره ساعات گیم پلی چیزی نمیگه : الان خیلی زوده در این مورد قضاوت کنیم اما الان میتونم بگم "بقدر کافی برای لذت بردن از بازی" زمان دارید !
درباره سیستم Health و Healing تهیه کننده بازی میگه : در حال حاضر داریم روی این موضوع کار میکنیم ، هرکدوم از سیستم های regenerating health و health bar ( که اولی تازگی ها مد شده ) هرکدوم مزایای خودشون و معایب خودشون رو دارن ، البته regenerating health خیلی غیر واقعی به نظر میرسه ...
بازی برای X360 و PC منتشر میشه ، تهیه کننده بازی دلیل اینکه برای PS3 منتشر نمیشه رو اینجوری بیان میکنه : ما در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از PS3 به Chrome Engine هستیم و وقتی تموم بشه ، تصمیم با ناشر بازیه که روی PS3 هم منتشر بشه یا نه ! ( پس این بازی احتمال داره برای PS3 هم بیاد ، خوشحال بشید الان )

منبع

deadisland.jpg

چند تصویر جدید هم در سایت خود بازی گذاشته شده که به جز این یکی بقیشون قدیمی بودن !


 
  • Like
Reactions: MR TASH
یه سریع هم میان الکی بدون دلیل میخوان زوری بگن بازی خیلی خوبه بابا بیخیال این (نمیدونم اسمشو چی بذارم لج بازی تونو تموم کنید (اخه ربط DR2 به Dead Island چیه؟) اینم شد حرف پس چی به چی ربط داره
 
یه سریع هم میان الکی بدون دلیل میخوان زوری بگن بازی خیلی خوبه بابا بیخیال این (نمیدونم اسمشو چی بذارم لج بازی تونو تموم کنید (اخه ربط DR2 به Dead Island چیه؟) اینم شد حرف پس چی به چی ربط داره

شما کلا خوش باش!(سری منظورت بود ذیگه!!) چون تو اون بازی زامبی میکشی تو این هم زامبی میکشی پس به هم ریط دارن! اصلا شما Dead Island با PvZ مقایسه کن کی به کیه!
 
سلام دوست من چرا عصبانی میشی فقط یه سر برو به فروم های خارجی سر بزن ببین باچی مقایسه میشه بعد بیا اینطوری سر هیچی بامن بحث کن (چه سریع منظورم بود)
 
سلام دوست من چرا عصبانی میشی فقط یه سر برو به فروم های خارجی سر بزن ببین باچی مقایسه میشه بعد بیا اینطوری سر هیچی بامن بحث کن (چه سریع منظورم بود)
همچین میگی فروم های خارجی انگار اونا از یه کهکشان دیگه اومدن تو فروم های خارجی هم کاربرهای قیلسوف پیدا میشه! ژانز این 2 بازی کاملا با هم فرق داره هرکی هم بیاد این دو تا رو با هم مقایسه کنه چیزی از بازی و ژانر ها سرش نمیشه کجایی دنیا یه FPS با TPS مقایسه میکنن انگار الان من بیام Geow با Resistance مقایسه کنم چون تو هر دوتاشون باید با موجودات بیگانه مبارزه کنی! همیشه مقایسه دو بازی باید تو یه ژانر یاشه مثل مقایسه PES با FIFA یا BF3 با MW3 و.... خواهشا فکر کنید اطلاعات بدست بیارد بعد شروع کنید به پست دادن. (از اون په کاملا مشخصه!)
 
بچه ها چجوریه این هی باید بری تو این علامت تعجب ها (!) مرحله بگیری بری جلو نمی فهمم آخه داستان نداره .!!؟ یا اینکه این مراحل جدا از مراحل داستانی هست.؟ من تو این تریلر هایی که دیدم همش داستانی و پر از صحنه های اکشن و گروهی و از این چیزها بود..!:-/ اگه میشه یه توضیح بدید چجوری هاست.؟آخه اگه اینجوری باشه مثل فار کرای 2 اصلا جذابیت نداره.!
:(
 
بچه ها چجوریه این هی باید بری تو این علامت تعجب ها (!) مرحله بگیری بری جلو نمی فهمم آخه داستان نداره .!!؟ یا اینکه این مراحل جدا از مراحل داستانی هست.؟ من تو این تریلر هایی که دیدم همش داستانی و پر از صحنه های اکشن و گروهی و از این چیزها بود..!:-/ اگه میشه یه توضیح بدید چجوری هاست.؟آخه اگه اینجوری باشه مثل فار کرای 2 اصلا جذابیت نداره.!
:(

چی شد پس.؟:-/
 
هر کس بتونه Act I رو تحمل کنه با بقیش هم کنار میاد، خودم بشخصه ساعت ها تا الان بازی کردمه و میتونم بگم خیلی بازی بهتر شده منظورم گیم پلی هست، به Act II که رسیدم با اینکه فضاش محدود و بسته تر شده ولی بیشتر خوشم اومده، یجورایی به بازی عادت کردمه شماها هم عادت میکنید فقط نباید همون اول تا دید گیم پلی خسته کننده و سخته قیدشو بزنید دیگه بعدش راه میوفتید، هرچند که هنوزم که هنوزه مبارزه با تعداد زیاد زامبی مشکل دارم و درواقع همیشه این مشکل وجود داره چون بازی مثل L4D نیست که با یه گلوله شات گان 30 زامبیو تیکه تیکه کنید، برا مبارزه با هر کدوم از زامبیا باید وقت گذاشته بشه، بعضی مواقعم فرارکردن عاقلانه تر از ایستادنو جنگیدنه، حسابشو بکشید بخواید 500 متر تا محل ماموریت پیاده برید خوب در این بین با 50-60 زامبی هم طرف میشید که تنها راه رهایی از شرشون دویدن و جست و خیز به اطرافه، در کل با تمام مشکلاتی که داره ارزش وقت گذاشتنو داره چون یه همچین بازیایی خیلی کم گیر میاد لااقل حالا که اینجوریه بشینید و بازی کنید چون معلوم نیست تا کی بازیای این سبکی گیرتون بیاد.................
اصلا باورم نمیشد این بازی به این سبک باشه دقیقا تمام سبکها رو تو خودش داره FPS - SHOOTER - RPG - OPENWORLD من که به شخصه تا اینجا خیلی بهم حال داده ... چرا پیدا بری ، خوب با ماشین برو زامبیا رو زیر کن ... به نظر من این بازی خیلی نو آورانه هستش و تجربش حتما لازمه ... نمیدونم چرا در حین بازی احساس میکنم دارم انیمیشن میبینم نه بازی انگار همه چی از پیش رندر شدس ... البته همش تعریف نباشه نکات منفی هم تو بازی وجود داره از جمله خطی شدن ولی در کل بازی باحالیه ...
 
دیشب یه نیم ساعتی باهاش ور رفتم و بازی کردم .... بدک نمیزد ... محیط های بازی بسیار پر رنگ و لعاب هستن و یه حس کاملا Tropical به آدم میدن... موتور گرافیکی بازی بسیار کارآمد و به طرز وحشتناکی بهینه هست ... بازی از نظر ویژوالی چیزی کم و کسر نداره...
برام جالبه که چقدر تو این بازی از اسم Jesus Christ استفاده میکنن؟؟؟؟!
 
دیشب یه نیم ساعتی باهاش ور رفتم و بازی کردم .... بدک نمیزد ... محیط های بازی بسیار پر رنگ و لعاب هستن و یه حس کاملا Tropical به آدم میدن... موتور گرافیکی بازی بسیار کارآمد و به طرز وحشتناکی بهینه هست ... بازی از نظر ویژوالی چیزی کم و کسر نداره...
برام جالبه که چقدر تو این بازی از اسم Jesus Christ استفاده میکنن؟؟؟؟!
کلا تو بعضی‌ از بازی‌ها به یک چیز گیر میدن هی‌ از اون استفاده می‌کنن. :d
اخر بگيريم يا نگيريم؟
برادر دیگه دو تومن این حرفارو نداره که،بازی خیلی‌ سرگرم کنند هست، من پیشنهاد می‌کنم، با وجود گرافیک بالا اصلا سنگین نیست.
 
3 ساعت پشت هم بازی کردم و به تمامی طرفداران این سبک به شدت توصیه می کنم که تهیه کنند.

گرافیک بازی 3.5/5 براش خوبه. موتور بازی کاملاً بهینه شده ـست و با افت فریم مواجه نیستیم.

داستان بازی هم که چیز خاصی نیست. توی یک جزیره پر از زامبی گیر کردیم و یه سری که جون سالم به در بردند انواع و افسام Quest ها رو بهتون میدن. طرف اندازه تانک هم عضله داره ولی دو قدم راه نمیاد کمک آدم کنه این غیر طبیعی هست تو بازی ولی اصلاً لطمه ای وارد نمی کنه.

اسلحه های بازی هم تا اینجا که من رفتم، چکش و چوب بیس بال و پارو و چاقو و ساتور و از اینجور چیزا بوده. بعداً اسلحه هم میده که من نرسیدم.

یک سری میز های Workbench مثل Dead Rising 2 هم هست که اونجا وسایل رو تعمیر یا آپگرید می کنید. می تونید یک سری وسایل هم بسازید ولی اینجاش اصلاً مثل DR2 نیست. توی DR2 شما انواع و اقسام اسلحه ها رو به راحتی می تونستید بسازید. توی این بازی خیلی سخت میشه اسلحه ساخت. ابتدا باید Blue Printـش رو داشته باشید. (روش ساخت) که تا اینجا من 3 تا رو دارم. بعد باید وسایل مورد نیاز رو پیدا کنید (کمی مشکل). و بعد هم با مقدار نسبتاً قابل توجهی پول اون رو بسازید.

صدا گذاری انسان ها و شخصیت ها ضعیف کار شده ولی صداگذاری زامبی ها به شدت جذابه. وقتی دارید می دوید و پشت سرتون چنتا زامبی به سرعت دنبالتون می کنند، حس می کنید واقعاً خودتون دارید می دوید و اونا پشت سرتون جیغ می کشند و جرعت پشت سر نگاه کردن رو نخواهید داشت! (اممم..در واقع بعد از یه مدتی دارید چون بالاخره باید بکشیدشون)

هوش مصنوعی زامبی ها در حد همون زامبی اصیل هست. یعنی اگر توی یک استخر خالی گیر کنند، همینطور فقط به طرف شما می آیند ولی به لیه های استخر گیر می کنند و بالا نمیان.

رانندگی دورن بازی هم یه چیزی شبیه رانندگی های درون Far Cry 2 هست. اما کمی بهتر. تا الان نشده یه Horde در حد Horde های L4D به من حمله کنند و بیشترین تعداد 5 - 6 نفر بوده. در واقع اگه بیشتر بیاد احتمال مرگتون بالاست.

همچنین یک Rage Mode هم دارید که صحنه آهسته میشه و همه چیز سیاه و سفید میشه و زامبی ها با قرمز نمایش داده می شوند. توی اون حالت برای من با شخصیت Xian یک چاقو در می آورد و به سرعت می تونستم 5 - 6 زامبی رو سلاخی کنم و بکشم. امتحان نکردم اما احتمالاً بستگی به هر شخصیت ( که هر کدوم تخصص خودشون، مثل: تیراندازی، پرتاب اشیا، اسلحه های کند (مثل چکش و اینا)، اسلحه های تیز (چاقو و ...) ) قدرت Rage Modeـشون فرق کنه ولی در کل صحنه آهسته و سیاه و سفید شدن، مشترک هست.

شخصیت ها Backgroundـه خاصی ندارن. شخصیت پردازی خیلی کلیشه ای هست. شخصیت های زنی که پلیس بودن و می خوان خودشون رو ثابت کنن و مرد هایی که بازیگر بودن و حالا می خوان دوباره شغل از دست رفته ـشون رو زنده کنند.

بازی اتمسفر جالبی داره که حتماً دوست داران این سبک پیشنهاد می کنم از دست ندن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or