هرچـــند FIFA11 در نمایشگاهِ E3 نمایش رسمی نداشت ، اما David Rutter تولید کننده ی خوش ذوق ِ FIFA در گوشه و کنار نمایشگاه و به طور پراکنده مصاحبه هایی انجام داد و در مورد FIFA11 صحبت هایی کرد !
به طور خلاصه به مهم ترین نکاتی که وی در مورد نسخه ی جدید فیفا اعلام کرد ، اشاره ای میکنیم.
- برای اولین بار در سری بازی های FIFA بر روی کنسول امکان ذخیره ی گل ها بر روی HDD ِ کنسول وجود خواهد داشت و خبر خوشحال کننده تر اینکه امکان ذخیره ی گل ها و Highlightها در بازی های آنلاین نیز وجود خواهد داشت. تاکنون نه تنها امکان ذخیره ی گل ها در حالت آنلاین وجود نداشت بلکه گل های آفلاین رو هم باید مستقیماً بر روی سرور EA آپلود میکردید و در صورت عدم دسترسی به اینترنت امکان ذخیره کردن وجود نداشت ! البته قابلیت آپلود مستقیم برای روی سرور همچنان در بازی وجود دارد و شما میتواند گل های آپلود شده ی خود را از طریق سایتِ EASportsFootball.com مشاهده کنید.
- دومین موردی که وی به آن اشاره کرد مشکل پاس های PingPongای در فیفا 10 بود که بنا به گفته ی وی این مشکل برطرف شده و امکان مانور بیشتری بر روی پاسکاری ها وجود خواهد داشت. به طوری که اگر بازیکن حاملِ توپ تحتِ فشار قرار نداشته باشه میتواند پاس های خود را به دقت بیشتری ارسال کند. همچنین با بهبود کیفیت پاس ها امکان ارسال پاس های بلندِ زمینی و هوایی با دقت بسیار بیشتر از گذشته نیز وحود خواهد داشت.
- در مورد Customization نیز وی گفت : شما میتوانید با استفاده از آهنگ هایی که بر روی هارد کنسول خود دارید ، یا CD که در درایو کنسول است و ... برای خود Playlist هایی درست کرده و در بازی از آن استفاده کنید. مثلا قرار دادن موزیکی خاص برای صحنه ی ورود بازیکنان به زمین و ... . امکان ِ ذخیره ی جداگانه و خاص این Playlistها برای تیم های مختلف نیز وجود خواهد داشت.
- مشکل ِ بسیار بسیار بزرگی که در فیفا 10 وجود داشت ، چیپ های وحشتناکی بود که دروازه بان ها میخوردند ! وی گفت با تلاش های بسیار تیم سازنده این مشکل به طور کامل برطرف شده و دیگر شاهد گل های بسیار از ای طریق نخواهیم بود و برای چیپ زدن باید دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید. دروازه بان ها نیز پیشرفت کرده و در صورت امکان به عقب باز خواهند گشت و نهایت خود را برای گرفتن توپ انجام خواهند داد.
- در مورد گرافیک که بسیاری به او گفته بودند تفاوت چندانی بین 09 و 10 نبود وی گفت ، گرافیک بازی بسیار نسبت به 10 پیشرفت کرده و بدن بازیکنان دارای طراحی های جدیدی خواهند بود. همچنین انیمیشن های جدیدی نیزبه بازی اضافه شده. ( از عکس هایی که از صورت بازیکنان منتشر شده این مطلب کاملاً قابل تشخیصِ ِ)
- بعضی از بازیکنان دارای توانایی های منحصر به فرد خود در فوتبال واقعی خواهند بود . این موضوع قبلاً نیز گفته شده بود.
- در مورد تعداد لیگ ها و تیم های موجود در بازی وی گفت امکان ِ پاسخ به این سوالات را ندارد ، ولی در پاسخ به سوالِ یکی از fan ها گفت که لیگ آرژانتین در بازی وجود نخواهد داشت.
- استادیوم جدیدی به بازی اضافه نخواهد شد و همان استادیوم های فیفا 10 عیناً در 11 نیز وجود خواهند داشت.
- زبان های جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد که البته این مورد توفیق چندانی هم برای ما نخواهد داشت.
- نسخه ی PC بازی همانند سال های گذشته نیز منتشر خواهد شد.
- در ماه های جولای و آگوست اطلاعات بیشتری از بازی منتشر خواهد شد.
- FIFA11 یک نمایش پشتِ درهای بسته هم در E3 امسال داشت که ما فقط موفق به دیدنِ منوی بازی شدیم !
- در بازی هندبال هم وجود خواهد داشت ! البته من منظورش رو درست نفهمیدم ! ولی گفت گزینه ای در تنظیمات بازی وجود داره که میتونید از آنجا هندبال رو فعال کنید ! احتملاً به این معنی که میتونید در بازی با دست هم به توپ ضربه بزنید.
- Creative Director ِ بازی ( اقای Gary peterson) امروز یه مصاحبه کرد و راجبِ سیستم Pro passing توضیح داد ! منظورشون از Pin Pong Passing رو هم گفت : " اینکه شما میتونید پشت سر هم پاس بدین و برای خودتون موقعیت گل ایجاد کنید ، بدون اینکه توپ رو از دست بدین ! ولی گفت در 11 شما نیاز به مهارت و تمرکز بیشتری برای پاسکاری دارین ."
در پایان نیز وی گفت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق Facebook و Forum ِ بازی در اختیار ما قرار دهید تا آن ها را بررسی کنیم.
منابع: برای دیدن ویدیوی مصاحبه هایی که این مطالب از آن ها تهیه شد به لینک های زیر که از سایت فیس بوک هست مراجعه کنید ، متاسفانه به دلیل حجم بالا امکان آپلود آن ها در سایت دیگری رو ندارم.
ویدیوی 1
ویدیوی 2
ویدیوی3
ویدیوی 4 ( توی این ویدیو میتونید تصاویری از Arena ـای بازی و ویژگی های منحصر به فرد بازیکنان رو هم ببینید)
ویدیوی 5 ( در مورد سیستم جدید کنترل در بازی ، این ویدیو از فیس بوک نیست ! )
به طور خلاصه به مهم ترین نکاتی که وی در مورد نسخه ی جدید فیفا اعلام کرد ، اشاره ای میکنیم.
- برای اولین بار در سری بازی های FIFA بر روی کنسول امکان ذخیره ی گل ها بر روی HDD ِ کنسول وجود خواهد داشت و خبر خوشحال کننده تر اینکه امکان ذخیره ی گل ها و Highlightها در بازی های آنلاین نیز وجود خواهد داشت. تاکنون نه تنها امکان ذخیره ی گل ها در حالت آنلاین وجود نداشت بلکه گل های آفلاین رو هم باید مستقیماً بر روی سرور EA آپلود میکردید و در صورت عدم دسترسی به اینترنت امکان ذخیره کردن وجود نداشت ! البته قابلیت آپلود مستقیم برای روی سرور همچنان در بازی وجود دارد و شما میتواند گل های آپلود شده ی خود را از طریق سایتِ EASportsFootball.com مشاهده کنید.
- دومین موردی که وی به آن اشاره کرد مشکل پاس های PingPongای در فیفا 10 بود که بنا به گفته ی وی این مشکل برطرف شده و امکان مانور بیشتری بر روی پاسکاری ها وجود خواهد داشت. به طوری که اگر بازیکن حاملِ توپ تحتِ فشار قرار نداشته باشه میتواند پاس های خود را به دقت بیشتری ارسال کند. همچنین با بهبود کیفیت پاس ها امکان ارسال پاس های بلندِ زمینی و هوایی با دقت بسیار بیشتر از گذشته نیز وحود خواهد داشت.
- در مورد Customization نیز وی گفت : شما میتوانید با استفاده از آهنگ هایی که بر روی هارد کنسول خود دارید ، یا CD که در درایو کنسول است و ... برای خود Playlist هایی درست کرده و در بازی از آن استفاده کنید. مثلا قرار دادن موزیکی خاص برای صحنه ی ورود بازیکنان به زمین و ... . امکان ِ ذخیره ی جداگانه و خاص این Playlistها برای تیم های مختلف نیز وجود خواهد داشت.
- مشکل ِ بسیار بسیار بزرگی که در فیفا 10 وجود داشت ، چیپ های وحشتناکی بود که دروازه بان ها میخوردند ! وی گفت با تلاش های بسیار تیم سازنده این مشکل به طور کامل برطرف شده و دیگر شاهد گل های بسیار از ای طریق نخواهیم بود و برای چیپ زدن باید دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید. دروازه بان ها نیز پیشرفت کرده و در صورت امکان به عقب باز خواهند گشت و نهایت خود را برای گرفتن توپ انجام خواهند داد.
- در مورد گرافیک که بسیاری به او گفته بودند تفاوت چندانی بین 09 و 10 نبود وی گفت ، گرافیک بازی بسیار نسبت به 10 پیشرفت کرده و بدن بازیکنان دارای طراحی های جدیدی خواهند بود. همچنین انیمیشن های جدیدی نیزبه بازی اضافه شده. ( از عکس هایی که از صورت بازیکنان منتشر شده این مطلب کاملاً قابل تشخیصِ ِ)
- بعضی از بازیکنان دارای توانایی های منحصر به فرد خود در فوتبال واقعی خواهند بود . این موضوع قبلاً نیز گفته شده بود.
- در مورد تعداد لیگ ها و تیم های موجود در بازی وی گفت امکان ِ پاسخ به این سوالات را ندارد ، ولی در پاسخ به سوالِ یکی از fan ها گفت که لیگ آرژانتین در بازی وجود نخواهد داشت.
- استادیوم جدیدی به بازی اضافه نخواهد شد و همان استادیوم های فیفا 10 عیناً در 11 نیز وجود خواهند داشت.
- زبان های جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد که البته این مورد توفیق چندانی هم برای ما نخواهد داشت.
- نسخه ی PC بازی همانند سال های گذشته نیز منتشر خواهد شد.
- در ماه های جولای و آگوست اطلاعات بیشتری از بازی منتشر خواهد شد.
- FIFA11 یک نمایش پشتِ درهای بسته هم در E3 امسال داشت که ما فقط موفق به دیدنِ منوی بازی شدیم !
- در بازی هندبال هم وجود خواهد داشت ! البته من منظورش رو درست نفهمیدم ! ولی گفت گزینه ای در تنظیمات بازی وجود داره که میتونید از آنجا هندبال رو فعال کنید ! احتملاً به این معنی که میتونید در بازی با دست هم به توپ ضربه بزنید.
- Creative Director ِ بازی ( اقای Gary peterson) امروز یه مصاحبه کرد و راجبِ سیستم Pro passing توضیح داد ! منظورشون از Pin Pong Passing رو هم گفت : " اینکه شما میتونید پشت سر هم پاس بدین و برای خودتون موقعیت گل ایجاد کنید ، بدون اینکه توپ رو از دست بدین ! ولی گفت در 11 شما نیاز به مهارت و تمرکز بیشتری برای پاسکاری دارین ."
در پایان نیز وی گفت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق Facebook و Forum ِ بازی در اختیار ما قرار دهید تا آن ها را بررسی کنیم.
منابع: برای دیدن ویدیوی مصاحبه هایی که این مطالب از آن ها تهیه شد به لینک های زیر که از سایت فیس بوک هست مراجعه کنید ، متاسفانه به دلیل حجم بالا امکان آپلود آن ها در سایت دیگری رو ندارم.
ویدیوی 1
ویدیوی 2
ویدیوی3
ویدیوی 4 ( توی این ویدیو میتونید تصاویری از Arena ـای بازی و ویژگی های منحصر به فرد بازیکنان رو هم ببینید)
ویدیوی 5 ( در مورد سیستم جدید کنترل در بازی ، این ویدیو از فیس بوک نیست ! )
آخرین ویرایش: