Dark Messiah: Might and Magic

206c48y.jpg

همان طور که میدانید امسال با بازی های زیاد نقش آفرینی مواجه شدیم که بهنرین آنها را میتوان ابلیوین دانست البطه اگر بتوانیم ابلیوین را در دسته ی بازی های سبک RPG قرار دهیم.بازی Dark Messiah: Might & Magic نیز یک بازی تمام عیار هست که سبک نقش افرینی و اکشن را یدک میکشد.در واقع از جهاتی به سبک نقش آفرینی شباهت دارد و از جهاتی به اکشن مثلآ شما میتوانید چهره و تمام خصوصیات بازیکن خود را بسازی و یا از جادوهایی در بازی استفاده کنید که اینها همگی از خصوصیات سبک نقش افرینی هست اما گیم پلی بازی چیز دیگری را میگود.
بازی Dark Messiah: Might & Magic را میتوان رقیبی سرسخت برای Oblivion دانست همان طور که میدانید ابلیوین در دنیایی به نام ترمینال به وقوع میپیوست و حالا شما باید در دنیایی به مراتب وحشی تر و وحشتناک تراز ترمینال به نام آشن (ASHAN) بازی کنید.
206c3gn.jpg

داستان بازی را میتوان کلیشه ای ترین قسمت بازی دانست درواقع شما در نقش یک جوان به نام سارس باید جهان را از فساد و تباهی ای که گرفتارش شده است را نجات داده و از تحول بیش از حد جهان جلوگیری کنید.
بهتره بریم به سراغ گرافیک بازی:گرافیک بازی بسیار عالی کار شده و تحول جهان زنده به مرده را بطور واضحی به شما مینمایاند بطوریکه شما در این بازی رنگ و بویی از زندگی را نخواهید دید تمام پنجره ها عنکبوتو شده هستند دیوار ها ترک برداشته و درها پوسیده شده اند در هر خانه ارک های خونخوار وجود دارند.یکی از زیبا ترین جلو های گرافیکی بازی افکت های تصویری امواج دریا و همچنین سایه های بازیست بطوریکه شما را غرق بازی میکند.
چهره ی شخصیت ها بسیار خوب کار شده است و تمام ریزه کاری های یک چهره ی طبیعی را دارا میباشد. در واقع هر چه از این گرافیک فوق الاعاده ی بازی بگوییم کم گفتیم.
206c4sk.jpg

فیزیک بازی باور نکردنی هست مثلآ شما میتوانید پل های چوبی بازی را بشکنید و دشمنانی را که بر روی آن قرار دارند را درون دریا بریزید.همچنین شما میتوانید از ساختمان های بلند مانند بازی پرنس بر روی دشمنان خود پریده و با یک ضربه ی جانانه دخل دشمنان را بیاورید و یا مانند بازی تام رایدر از طناب های موجود در بازی آویزان شده و از یک مکان با پرشی بلند به مکانی دیگر بروید! در واقع شما از این جهت هیچ محدودیتی ندارید و بازی انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد همچنین شما میتوانید تمام قسمت های پای خود را نیز ببینید که این امر امروزه در بعضی از بازیها رعایت نمیشود و هنگامی که موس را به طرف پایینگرفته میشود پای بازیکن دیده نمیشودانگار که بازیکن در هوا معلق است ولی این مهم در این بازی به خوبی رعایت شده است. ولی از آنجایی که از اخبار بازی بر میآی شما آنچنان هم آزاد نیستی چوند بازی بصورت مرحله ای هست ومراحل بازی نیز بسیار بزرگ و گسترده هستند.( البطه به نظر بنده بازیهایی که مرحله ای باشند باعث گیجی و سردرگمی در بازیکن نمیشوند)
206c3rd.jpg

گیم پلی بازی واقعآ عالیست. بازی بصورت اول شخص روایت میشود و تمام حرکات بازیکن بسیار نرم و حساب شده هست همچنین شما در طول بازی میتواند از تمام اسلحه های خود به بهترین وجه استفاده کنید مثلآ شما میتوانید علاوه بر شمشیر زدن همان شمشیر را مانند تیر کمان به طرف دشمن پرتاب کنید یا شمشیر خود را بصورت عمود درون شکم دشمنان فرو بکنید و کار آن را تمام کنید و یا اگر بصورت مخفیانه به پشت سر دشمن بروید میتوانید با یک ضربه ی چاقو به گردن دشمن مانند بازی Thief - Deadly Shadows کار آن را بسازید.
همانند بسیاری از بازیهای سبک نقش افرینی شما میتوانید از جادوهایی در بازی بهره ببرید که بسیاری از آنها را در بازی ابلیوین دیده اید مثل آتش وجرقه وبسیاری دیگر ولی یکی از جادوهای تازه ی بازی یخ زدن دشمنان هست که شما بدین ترتیب میتوانید با یک ضربه دشمن را بشکنید یا از پیشروی ان جلوگیری کنید.
206c410.jpg

هوش مصنوعی بازی فوق العاده هست مثلآ در بعضی از تریلرهای بازی دیده میشد که دو ارک به طرف شما میآیند که بلافاصله یکی از آنها به پشت شما حرکت میکند و به یکباره هر دو به سمت شما حمله ور میشوند و وقتی تعدادشان اندک میشوند یا یارانشان کشته میشوند فرار را بر قرار ترجیه میدهند.و یا در بعضی از صحنه ها ی بازی آنها پل را میشکنند تا شما در دره بیفتید بطوریکه شما فکر میکنید که انها دارای قوه ی تفکر هستند.
هنوز اطلاعت زیاد از موسیقی بازی در دست نیست ولی همانگونه که از تریلر های بازی بر میآید مشخص هست که عالی کار شده اند و بازیکن را در حال و هوای محیط بازی قرار میدهد مثلآ در مکان هایی که شما باید با مخفیکاری جلو بروید موسیقی بسیار آرام و در مواقع درگیری موسیقی تند و دلهره آو رپخش میشود همچنین صدای بهم خوردن شمشیرها و سپر ها و صدای جادوهای مختلف هم بسیار طبیعی هستند و هیچگونه باگی ندارند.
206c41h.jpg

همان طور که در اوایل گفتم بازیهای زیاد هم سبک وجود دارند و حتی خواهند آمد ولی به نظر بنده بازی Dark Messiah: Might & Magic یک سر و گردن از هر لحاظ از بازیهای موجود بهتر است البطه باید به انتظار بازی زیبای هم سبک یعنی Gothic 3 هم بود.
بازی Dark Messiah: Might & Magic بوسیله ی یکی از زیرمجموعه های فرانسوی شرکت یوبی یعنی Arkane Studios در سپتامبر سال 2006 به بازار عرضه خواهد شد و علاقمندان تقریبآ باید 2 ماهه دیگر یعنی تا شهریور ماه به انتظار این بازی خوش ساخت بنشینند.
206c6qc.jpg

این هم تریلرهای بازی در ضمن تمام تربیلر های بازی کم حجم هستند و اگر دانلود کنید واقعآ لذت خواهید برد
دريافت تریلرگیم پلی بازی
دريافت تریلر E3
دريافت تریلر 1
دريافت تریلر 2
دريافت تریلر 3
هر گونه کپی برداری از این اثر با ذکر نام بازیسنتر و نویسنده (علی کریمی) بلامانع است.

در ضمن ما میتوانیم اخبار و بحث و تبادل نظر در مورد این بازی را در همین تایپیک ادامه دهیم البطه با همکاری دوستان.
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,986
نام
محمود
سلام بر و بچ.
با عرض معذرت از طرفدارهای دو آتشه این گیم، همونطور که می دونید این گیم به هیچ وجه اون گیم خوبی که همه انتظار داشتند از آب در نیومد و در واقع یکی از بزرگترین ناامیدی های سال 2006 بود.
تعداد باگهای این گیم انقدر زیاد از آب در اومد که حتی سایتهایی که اون رو توی E3 به عنوان بهترین گیم معرفی کرده بودند به دادن یه نمره متوسط بسنده کردند.
حیف، واقعا حیف...
 

tv47

کاربر سایت
Dec 2, 2005
290
نام
amir
سلام بر و بچ.
با عرض معذرت از طرفدارهای دو آتشه این گیم، همونطور که می دونید این گیم به هیچ وجه اون گیم خوبی که همه انتظار داشتند از آب در نیومد و در واقع یکی از بزرگترین ناامیدی های سال 2006 بود.
تعداد باگهای این گیم انقدر زیاد از آب در اومد که حتی سایتهایی که اون رو توی E3 به عنوان بهترین گیم معرفی کرده بودند به دادن یه نمره متوسط بسنده کردند.
حیف، واقعا حیف...
این گیم فوق العاده بود وبدون باگ تنها گیمی که من دوبار رفتمش(غیر از هاف لایف-فیر و10 15 تا دیگه!!) .مبارزه های بدون نقص وعالی گیم پلی روان ....دوست عزیز یک پک سالمش رو بگیر بازی کن (بدون استفاده از جادوها)خیلی رئال وجذاب هست (البته سلیقه ها متفاوته...)

در واقع یکی از بزرگترین ناامیدی های سال 2006 بود.
یکی از امیدهای 2006 بود....
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
موافقم عزیز . مخصوصا با اون مبارزه های جذاب و جالبش . خیلی ها اعتقاد دارن که مبارزه هاش خطی بود اما به نظر من اصلا این طور نبود .خیلی هم باهاش حال کردم . شاید چون اولین بازی Rpg-action ای بود که بازی می کردم ولی ته گیم بود
 

aragorn

کاربر سایت
Dec 16, 2005
485
کمک plz

سلام دوستان.من تو این بازی یک جاش بدجور گیر کردم.اون جایی که باید 3تا الماس پیدا کنیم و بگذاریم روی یه مجسمه عنکبوت.2تا الماس رو پیدا کردم.مونده یکیش.هر چی میگردم پیدا نمی کنم
:(
منتها یه سالن هست وسطش یه جعبه سنگیه.درشم قفله.توشم حتما یه چیزی هست. اگه میگید اون الماسه اون توهه پس بگید کلیدش کجاست؟
لطفا کمکم کنید
ممنون
 

alikarimi

کاربر سایت
Apr 14, 2006
356
نام
علی
فکر کنم الماس زرده را ور نداشتی
اون به یک دیوار چسبیده که بعضی ها فکر میکنن شمع هستش اون:eek: ولی در اصل همون الماس هستش و باید با اون تیر کمونه که تناب بهش آویزون هست به سقف چوبی بزنی تا بهش نزدیک بشی و به راحتی برش داری همین
 

aragorn

کاربر سایت
Dec 16, 2005
485
دوستان من بازی رو تا آخر رفتم.به این صورت که اون زنه رو که فکر کنم اسمش xana بود رو از وجودم پاک نکردم و اون دختر بنده خدا رو هم کشتم! کسی می تونه لطف کنه save ای اگه از اونجایی داره که باید با اون آبه زنه رو پاک کنم رو بفرسه برام.خیلی دوست دارم بدونم اونجوری تهش چی میشه و متاسفانه حوصله از اول رفتن رو اصلا ندارم.ممنون میشم.
 

poorna

کاربر سایت
Jul 13, 2006
1,166
نام
Vahid
دوستان من بازی رو تا آخر رفتم.به این صورت که اون زنه رو که فکر کنم اسمش xana بود رو از وجودم پاک نکردم و اون دختر بنده خدا رو هم کشتم! کسی می تونه لطف کنه save ای اگه از اونجایی داره که باید با اون آبه زنه رو پاک کنم رو بفرسه برام.خیلی دوست دارم بدونم اونجوری تهش چی میشه و متاسفانه حوصله از اول رفتن رو اصلا ندارم.ممنون میشم.

فرق خاصی نداره ! :)
فقط چند مرحله باید از زنه مواظبت کنی.
آخرش هم تنها فرقش اینه که بجای اینکه با Xana از پله ها بری بالا و اون اتفاق بیفته ، با اون زنه میری بالا و همون اتفاق ها میفته . ;)
 

aragorn

کاربر سایت
Dec 16, 2005
485
ولی انتظار نداشتم که دموی آخر همچین بازی خوبی انقدر مختصر باشه.در این حد که فکر کردم هنوز آخرش نیست و باید بازم بازی کنم!!!
 

IGI

کاربر سایت
Jul 14, 2006
127
نام
morteza
من در اون قسمت که یه دیوار پشت سرت خراب میشه و راه بسته میشه و در جلو یه کرم بزرگ است نمی دونم باید چطوری باید اون کرم را کشت
 

MAXXX

کاربر سایت
Jul 19, 2006
265
سلام میگم دمویی که از بازی دیدم مثل oblivion بود ولی یکم گرافیکش فرق میرد نه بهتر نه بدتر سبک دیگه بود
چرا گرافیکش که بهتر از ابلیویونه و سیستم مبارزاتش هم خیلی سرتر از ابلیوین ولی جذابیت و گستردگی ابلوین رو نداره و البته سیستم بازی خطیه
راستی شما امیر نیستی؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر