CYBER SHADOW | PC

exrn_picture8-min.png


RELEASE DATE: 26 Jan, 2021
DEVELOPER

Aarne "MekaSkull" Hunziker
PUBLISHER

Yacht Club Games

در افسانه ها و باور مردمان کهن ، چنین آمده است که در سالی نامعلوم ,آن هنگام که زندگی مصنوعی و فلز سرد ،
جهان را در تاریکی فرو برد ،سایه نینجایی از میان ویرانه های Mekacity پدیدار خواهد شد..
که کایاکو جوتسو هایش یادآور ، هنر آتش و انفجار بزرگ مردیست از دل تاریخ ویدئو گیم ...
مهارتش در تای جوتسو وامدار حرکات او ...، و راه و رسم شمشیرزنیش مرهون ضربات اوست...
به مدد ثروتی انبوه که سال ها قبل ، شوالیه ای با بیلش بر فراز تپه ای برایش به ارمغان آورده ,
و یاری L-Gion تنها ربات مورد وثوقش ...برای نجات و پرده برداشتن از راز قدرت باستانی سر به مهر قبیله اش....
راهی نبرد با Dr. Progen و نیروهای حق التخریبی بی رحم و سایبرنتیک تحت سلطه اش خواهد شد ...
او را سایه نامند ....


0or6_600x200.jpg


همونطور که مستحضرید بازی cyber shadow با گرفتن الهامات شدیدی از یکی از کالت ترین و خاطره ساز ترین و زیباترین مجموعه های ویدئو گیم یعنی ninja gaiden nes( دامت برکاته) ، در حال ساخته یا بهتره بگم دیگه ساخته شده...
براساس گزارشات رسیده از یک منبع ناآگاه، این بازی تا مدت مدیدی توسط یک نفر به نام آقای Aarne Hunziker توسعه داده میشده ..
به این صورت که این آقا ، اول مینشسته بازی های قدیمی رو هک میکرده و تغییر در ویژوالشون میداده بعد از یک مدت دیده این کارا آخر عاقبت نداره و خدا رو خوش نمیاد و تصمیم گرفته بازی خودش رو بسازه.. اون هم با الهام از طراحی مراحل ماریو ، مهارت ها و اکشن نینجا گایدن ، طراحی دشمنان کنترا و ویژوال تاریک بتمن NES ...
تهش نیم نگاهی به شادو آو د نینجا هم داشته ...خدا بخیر کنه..!!...

خلاصه تا اینکه استودیو Yacht Club Games، سازنده بازی Shovel Knight ...توی توییتر مخشو زده و با تزریق نیرو های جدید مشتمل بر یک دیزاینر کور و سگ پیرش به نام اریک به عنوان تِستر ...! و همینطور قرار دادن یک دستگاه وندور دست دوم به عنوان آبدارچی.. استدیو Mechanical Head Studio رو پدید آوردن ....!!

داستان بازی در مورد یک دکتره بد و بی تربیت هست به نام Dr. Progen ..که رئیس مکا خودرو دیزل شهر مکاسیتی هست..!! که سابق بر این مدتی در ماشین سازی لین کویی فعالیت داشته و از محضر اساتیدی چون دکتر نفاریوس و دکتر پروتون...!! بهره برده...و بعدها با سرقت اسناد و فرمول های مهمی از اونجا متواری شده .. حالا بعد از یک انفجار بزرگ که احتمالا یاد و خاطره جاجمِنت دِی رو برای شما زنده میکنه.. حیات موجودات زنده رو تحت و شعاع قرار میده و با ایجاد ارتشی سرسخت و مکانیکی .., شهر مکاسیتی و روستاهای همجوار رو در تسخیر خودش در میاره ...ا
این وسط تنها اشتباهی که کرد این بود که اعضای قبیله نینجای ما رو یا کشت یا اسیر کرد و باعث شد ما به عنوان سایه براش شاخ بشیم....
اینم بگم روزگار نامروت برای این نینجا همون سرنوشتی رو رقم زد که نصیب اسموک و سایرکس بنده خدا کرد ...هِــــیع...
روایت داستان قراره با استفاده از کات سین های 8 میلیمتری...!! به سبک سه گانه نینجا گایدن فامیکام صورت بگیره....

0qd_picture2-min.png


اما شاید بشه گفت بعد از محیط های تیره و تار که مستقیما از بتمن فامیکام گرفته شده بیشترین تاثیر از بازی نینجا گایدن رو، در گیمپلی پذیرفته،کافیه چند تا گیمپلی ببینید و تا به کُنه موضوع واقف بشید...
امکان استفاده از شمشیر به علاوه قدرت پرتاب ستاره های مرگ یا همون شوریکن از ابتدا در اختیار Shadow هست از این نظر بازی خیلی لارجه برخلاف نینجا گایدن قدیمی که حساب تک تک ستاره ها رو داشت .. به علاوه استفاده از قدرت های نینجایی آتش و ... که اینجا ظاهر سایبری هم به خودشون گرفتند ، اما دیگه از لارج بازی خبری نیست و از خط sp کم میکنه...
ببخشید اشتباه شد.. گویا استفاده از شوریکن هم از Sp کم می کنه..لعنت به این روزگار که همه چی پولی شدد..خوشبختانه استفاده از شمشیر رایگانه...
همینطور اینجا میشه رد پای سونیک رو هم مشاهده کرد چون 7 الماس آشوب ...ببخشید 7 نینپوی رنگی در بازی وجود داره که قدرت های جدید مثل اسلاید روی دیوار برای پشت سر گذاشتن موانع و تحریم های محیطی در اختیار شادو قرار میدند....
یک سکانس موتور سواری هم گویا در بازی وجود داره که نمی دونم دقیقا الهامو از کدوم بازی مادر مرده گرفتند....!!

مراحل بازی هم به واسطه داستان و تم انتخاب شده برای اون عموما در کارخانه ها و پشت بام ها و آزمایشگاه های فیزیک 1و 2 و...در جریانه...و چیزی که گشت و گذار در این محیط ها رو لذت بخش تر میکنه گرافیک 8 بیتی خوش رنگ و لعاب بازی هست که به مدد تکنولوژی های جدید روی هر پیکسل اون ری تریسینگ بکار رفته...
کامپوزیت موسیقی با برادر Enrique Martin بوده و ساختش بوسیله برادر خوش ذوق دیگرمون Jake Kaufman ، که نگم براتون از کنترا 4 و سَنت رو 3 بگیر بیا تا شاول نایت و شانتی ...همه کار خوده ناکِسش بوده...
بازی در pax east 2019 معرفی و همونجا هم قابل بازی بوده و قرار بود 2020 عرضه بشه ...
منتها نمی دونم چی شد که کارگردان و عمله جات سازنده و هیئت همراه ، راه برون رفت از مرحله QA رو فراموش کردند و یک سال تمام مارو الاف کردند....
راستی بازی از اول روی گیم پس هم میاد البته اگر از پیروان مکتب " کریم گیم شو " هستید و معتقدید که" بنابراین ،گیم پس دشمن صنعته گیمه " لطفا آب به آسیاب این دشمن خونخار نریزید...!!


2bys_picture3-min.png



prrr_picture4-min.png

1 (2).jpg 1 (7).jpg 123.png r43.jpg
1 (6).jpg 1 (1).png 2.png 1 (1).jpg


سیستم مورد نیاز ;))

9vl_picture7.jpg
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,164
نام
آریا
بعد از یک ساعت بازی کردن Cyber Shadow می‌تونم بگم از اون چیزهایی هست که اگه اهل دل باشین، به شدت باهاش حال می‌کنین! از اون بازی‌هایی که جون میدن برای پیرمردها و پیرزن‌هایی که دهه ۶۰ و ۷۰ با NES دوران پرشکوهی داشتن و می‌خوان یاد و خاطره اون روزها رو زنده کنن. :D
این Yacht Club Games با Shovel Knight جایگاه خیلی خوبی توی قلب بنده پیدا کرد و الآن هم با انتشار این بازی، یه بار دیگه نشون داد که این کاره هست و ایشالا از این به بعد هم بتونیم چیزهای جالب دیگه‌ای از ببینیم، هم به عنوان سازنده و هم ناشر.
با تشکر از این تاپیک خفن که عطش بنده رو برای تجربه این بازی چند برابر کرد! :D
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
746
نام
سعید
awa8_345-min.png



با تشکر از آقای دایناسور...ببخشید آریای عزیز ?.. که با قدوم همایونی تاپیک رو منور کردند...

استاد خیلی خوش تشریف آوردید و خوشحالمون کردید ... سپاسگزارم از حضور ارزشمند و مهر آمیزشما ...^:)^^:)^^:)^


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

من هم 3 مرحله بازی رو انجام دادم و همین جا اعتراف می کنم بازی هیچ ربطی به نینجا گایدن نداره و راه مرام خودشو طی میکنه...![-x

یعنی داره ها، ولی کم... تیپ و استیل ظاهری و دست به تیغ نینجامون که کپی هایاته از شادوآف نینجا هست که از همون اول با دیدن تصاویر می شد بهش پی برد...

ولی از اون بهتر، خیلی خوشحالم که سازنده یکی یدونه ما سر الهامشو بیشتر گرفته سمت بتمن .. نه تنها در بگ گراند بلکه در گیمپلی...
یعنی این جوری نیست سرت رو مثل چیز بندازی پایین بری جلو ..همه چیز روی حسابه...درسته شما نینجا هستی ولی عقل هم خوب کوفتیه.. بعضی وقت ها بهتر هیچ حرکتی نکنید ...
بازی اصلا عجله بردار نیست فعلا ... میشه برای تک تک دشمن ها و موانع استراتژی های بخصوص کشف کرد... دمیج بوست و اینا خبری نیست زارپ میمیرید ..بهتره مثل مرد مبارزه کنید....هنوز برای اسپیدران زوده...البته اینا نظر شخصی من هست ...ممکنه شما از همون اول گازش رو بگیرید بازی رو تموم کنید...

اوایل بازی شاید یک مقدار سخت به نظر بیاد، چون هیچ قدرتی ندارید و صرفا یک نینجا خشک و خالی هستید ...ولی چک پوینت هاش تا اینجا که مناسب بوده , من خودم بیشتر از ناک بک افتادم تو خندق بلا و جَوون مرگ شدم.. هواستون نباشه یدون خر مگس هم میتونه کلک شما رو بکنه و راهی تون کنه اون دنیا...

با زدن هر باس اصلی یکی از افراد قبیله تون رو از توی این محفظه ها که زامبی توش نگه میدارن آزاد میکنید اون بنده خدا هم تالاپی می افته بیرون و جا درجا جلوتون سَقَط میشه و شما کلی خوشحال میشید!! چون یکی از قدرت هاتون رو بدست میارید ...

بازی مترویدوانیا نیست یعنی یک جورایی هست ولی از نوع مگامن...یعنی نقشه پیوسته ندارید ولی مرحله ها کلی دوراهی و مانع وجود داره که بعدا باید با قدرت های جدید برگردید... راه مخفی گُرپ گُرپ ریخته.. برای آپگرید های Sp و HP ...
دیوارها این قدر سسته به هر در و دیواری تقه بزنید میریزه پایین و یک راه باز میشه میرید داخل تازه میبینید یک چیزی فعلا کمه برای جلو رفتن که باید بعدا برگردید...درصد تکمیل نشون میده که حالاحالا ها تو هر مرحله کارتون گیره...

کنترل نرم و لطیف، پیکسل آرت عالی ...اینقدر از این پیکسل ها که اون دور ها خاموش روشن میشن و مثلا چراغ هستند دوست دارم که نگو....وای رعد و برق می زنه من پشت مانیتور غش می کنم...

لول دیزاین عالی هست بدون اینکه خسته بشم یا به ساعت نگاه کنم 2 ساعت درگیر بودم ..یکی از منتقد ها تو نقدش گفته بود 12 ساعت بازی کردم تا تموم بشه ولی هنوز کلی چیز میز مونده که پیدا نکردم...
موسیقی بازی به بتمن نمیرسه ولی محشره...

از بس Skul بازی کردم تو این چند روز ،گیم پدم رو به قبله است و دکمه ها بگیر نگیر داره ، برای همین یک بغض NES ای غریبی گلومو گرفته.... ولی این نصیحت رو از من داشته باشید ...

مرحله دوم توی مرکز بازیافت زباله هست بعد اونجا مگس زیاده، لارو شون زیادتر.. تو رو خدا جون هر کسی دوست دارید...!! دست بهشون نزنید کثیفی میشینه به جونتون... از اون گذشته می دونید کشتن توله مگس با کاتانا چقدر سخته...!!
بیشترین مرگم رو اونجا تجربه کردم از بس مگس نشست رو سک وصورتم ....

سونی فن هستید، ماکرو فن ، نینتندو، چمیدونم پاناسونیک ..صنام.. هرچی ..این بازی رو از دست ندید...!!
 
آخرین ویرایش:

DFSHINNOK7

کاربر سایت
Dec 20, 2018
1,102
بازی رو تازه شروع کردم. نمیدونم چی بگم، اولا اون چیزی که فکر میکردم نیست هنوز، واقعا تو دزاین مراحل و باس ها و سیستم کنترل مشکلاتی داره. جاهایی دشمن هست که نباید باشه، از اون بازیهاییه که برای انجام attackهای خیلی ساده باید از دکمه های پالا و پایین و.. استفاده بشه. اصلا نیازی به پرش variable نبود چون با این لول دزاین فقط باعث کلافه شدن میشه.
خیلی از انیمیشن های دشمنا و باس ها گنگ و غیر قابل تشخیصه، بگذریم که شکل انیمیشن ها هم کیفیت یکسانی نداره. سیستم چک پوینت بد نیست ولی انگار بی برنامه چک پوینت ها رو گذاشته و جاهایی که باید باشه نیست و برعکس بعضی جاها با فاصله ی کم دو تا چک پوینت میده.
شاید در ادامه بهتر بشه ولی این ایراداتی که گرفتم واقعا فکر نمیکنم ربطی به dash و حرکات دیگه ای که هنوز بهشون نرسیدم داشته باشه. به dash اشاره کردم... چرا مهمترین ویژگی باید بره واسه نیمه ی دوم بازی؟ این همه تو تریلرا دیدیم که چقدر میتونه لذت بخش باشه ولی نبودش بعد از 4 تا باس فایت واقعا ضربه میزنه.
حالا تمومش کنم ببینم چی میشه :|

:(
 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,186
نام
Alireza
بازی رو تازه شروع کردم. نمیدونم چی بگم، اولا اون چیزی که فکر میکردم نیست هنوز، واقعا تو دزاین مراحل و باس ها و سیستم کنترل مشکلاتی داره. جاهایی دشمن هست که نباید باشه، از اون بازیهاییه که برای انجام attackهای خیلی ساده باید از دکمه های پالا و پایین و.. استفاده بشه. اصلا نیازی به پرش variable نبود چون با این لول دزاین فقط باعث کلافه شدن میشه.
خیلی از انیمیشن های دشمنا و باس ها گنگ و غیر قابل تشخیصه، بگذریم که شکل انیمیشن ها هم کیفیت یکسانی نداره. سیستم چک پوینت بد نیست ولی انگار بی برنامه چک پوینت ها رو گذاشته و جاهایی که باید باشه نیست و برعکس بعضی جاها با فاصله ی کم دو تا چک پوینت میده.
شاید در ادامه بهتر بشه ولی این ایراداتی که گرفتم واقعا فکر نمیکنم ربطی به dash و حرکات دیگه ای که هنوز بهشون نرسیدم داشته باشه. به dash اشاره کردم... چرا مهمترین ویژگی باید بره واسه نیمه ی دوم بازی؟ این همه تو تریلرا دیدیم که چقدر میتونه لذت بخش باشه ولی نبودش بعد از 4 تا باس فایت واقعا ضربه میزنه.
حالا تمومش کنم ببینم چی میشه :|

:(
بیخیال! چطور میتونی از بازی بدت بیاد؟ :D
من که شخصا با سیستم چک پوینت و جاگیری دشمنا و لول دیزاین مشکلی نداشتم و کلا نمی‌فهمم منظورت چیه :D البته میدونم سلیقه‌ای هست...مخصوصا پرش متغیر.
باس‌های بازی رو خیلی دوست دارم واقعا...هر کدومشون یه چیزی برای سوپرایز کردن دارن. از همون باس اول که اگه از پشت بهش ضربه بزنی، تحقیرت می‌کنه تا باس‌هایی که فازهای سوپرایزکننده دارن و غیرمنتظره میزنن نابودت میکنن :D
از نظر کنترلی هم تمرکزشون این بوده که همه چیز رو ساده نگه دارن و مثل NES برای اکشن فقط از دو تا دکمه استفاده بشه. جزو مارکتینگ بازی هم بوده :D :

193444

دَش هم قابلیت خفنیه ولی فک نکنم بشه گفت مهمترین ویژگی بازیه...یعنی فعلا نیازی بهش توی بازی حس نکردم و شکست دادن دشمنایی که توی مراحل اولیه داریم، نیازی به دش نداره. اگه از همون اول همه‌ی قابلیت‌ها در دسترس بود، خیلی پیچیده میشد قضیه و شاید یه سری قابلیت‌ها تا وقتی که زمانش برسه بلااستفاده می‌موند که واسه خودش یه مشکل دیگه‌ای میشد.
کلا کفر نگو :D اگه میتونی با یه دید جدید برو سراغ ادامه بازی...امیدوارم در ادامه بیشتر خوشت بیاد <:-P
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
746
نام
سعید
آقا من اومدم تکذیبیه بدم...

اول اینکه جلوتر که تشریف ببرید چک پوینت ها نه تنها مناسب نیستند بلکه بس ناجوانمردانه دورند...!! ?
دوم هم اینکه نامردا از مرحله چهارم برداشتن همه دیوارها رو سیمانی کردند ! ? هر چی خودمو به در ودیوار مالیدم و کوفیدم! یدونه آجرش هم ترک برنداشت ...راه ها رو خیلی مخفی کردند عوضی ها...!!

اما ببینید چی براتون آوردم ...قبلش شاید اینا اسپویل باشه، چون من درک درستی از مرز بین اسپویل شدن و نشدن ندارم به علاوه حال استفاده از اسپویلر ... پس خواهشا اگه اسپویل براتون مهم هست ، نازنینم چشم های زیبایت رو درویش کن..
1i5i_picture1-min.png

سر راه هم مدوساهای کسلوانیا رو هم دیدم ، سلام مخصوص رسوندند...

برای اونایی که احساس میکنند اوایل بازی شادو از قدرت ها و کالا های اساسی! محروم هست عرض کنم نه تنها در یکی از مکاشفه ها و سیر و سلوکی که شادو در گذشته انجام میده ، زنگار از تیغ او زدوده میشه و شمشیرش حال میاد بلکه همینکه شما هفت الماس آشوب ! رو بگیرید شرفیاب می شوید به حضور انور اژدها..
اونجا به شما میگه که سنگ هاتو بده ببینم کوچولو...البته من دستش ندادم گفتم توی دست خودم از دور..!! اونم گفت باشه...
و یک حال اساسی به شما میده و ضربه شارژی فعال میشه اون هم روی همه هفت قدرت شما ..بدون هزینه اضافه یا اینکه خدایی ناکرده کوچکترین فشاری روی خط Sp شما وارد بشه...!
مثلا شوریکن رو نگه دارید ول بدید میشه کونای.. یا دابل جامب شادو یهویی از بصل النخاعش میزنه بیرون ..!!
خلاصه اون آقایی که اول بازی بودید دیگه نیستید ..حالا می تونید به اسپیدران فکر کنید و برای حضور در GDQ ثبت نام کنید....!!

udsx_picture2-min.png
تقدس این مکان مقدس و روحانی رو ، فقط خوره های سوپر ماریو درک می کنند...مرحله دوم ..اون پشت مشت ها...یادتون اومد ...!!

وای رسیدم یک جایی توی غاره ، فاضلابه.. نمی دونم هر چی هست جای کثیفی هست دوباره استیج پر شده از مگس به علاوه میعانات گازی بدبو و سمی ... با اینکه مگس ها همیشه حیوانات خانگی مورد علاقه ام بودند! و در طول زندگی ام چندتا از اونها رو پت کردم و غذا دادم... ولی این بازی کاری با من کرد که از هرچی مگسه متنفر بشم ...اَه...

این ایستر اگ رو هم هنوز منابع رسمی تایید نکردن ولی من زودتر منتشر می کنم...!! نهایتش دوباره تکذیبیه می دم...

j6qs_picture4-min.png
 
آخرین ویرایش:

DFSHINNOK7

کاربر سایت
Dec 20, 2018
1,102
کسی این بازی رو تا آخر برده؟ تو مراحل بالاتر dash باگ داره. گاهی اوقات درست کار میکرد و بیشتر مواقع مشکل داشت، کلا ولش کردم تا آپدیت بدن واسش.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,186
نام
Alireza
کسی این بازی رو تا آخر برده؟ تو مراحل بالاتر dash باگ داره. گاهی اوقات درست کار میکرد و بیشتر مواقع مشکل داشت، کلا ولش کردم تا آپدیت بدن واسش.
آره اتفاقا تازه تمومش کردم اومدم تو تاپیک ببینم چه خبره...
Dash کلا مکانیک بی‌نقصی نیست تو بازی...واسه من باگ نداشت ولی چون فاصله زدن دو تا دکمه خیلی کمه و میلی ثانیه‌ایه، بعضی مواقع سخت میشه. از چه کنترلری استفاده میکنی؟ حتما واسه حرکت به جای آنالوگ از D-Pad استفاده کن چون Dash کردن خیلی راحت‌تر میشه.
 

DFSHINNOK7

کاربر سایت
Dec 20, 2018
1,102
آره اتفاقا تازه تمومش کردم اومدم تو تاپیک ببینم چه خبره...
Dash کلا مکانیک بی‌نقصی نیست تو بازی...واسه من باگ نداشت ولی چون فاصله زدن دو تا دکمه خیلی کمه و میلی ثانیه‌ایه، بعضی مواقع سخت میشه. از چه کنترلری استفاده میکنی؟ حتما واسه حرکت به جای آنالوگ از D-Pad استفاده کن چون Dash کردن خیلی راحت‌تر میشه.
آره پلتفرمر و فایتینگ فقط با d-pad.
مشکلم با dash این بود که مقداری که باید dash بزنه همیشه مشخص نبود، مثلا دو بار 10 سانت dash میزد ولی dash بعدش نصف اون فاصله بود. نمیدونم شاید یه meter یا مکانیزمی داره که من ندیدم. هر چی جلوتر میرم بیشتر احساس میکنم یه آدم کم تجربه لول ها رو دزاین کرده.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,186
نام
Alireza
آره پلتفرمر و فایتینگ فقط با d-pad.
مشکلم با dash این بود که مقداری که باید dash بزنه همیشه مشخص نبود، مثلا دو بار 10 سانت dash میزد ولی dash بعدش نصف اون فاصله بود. نمیدونم شاید یه meter یا مکانیزمی داره که من ندیدم. هر چی جلوتر میرم بیشتر احساس میکنم یه آدم کم تجربه لول ها رو دزاین کرده.
به Dash اعتماد نکن کلا...من همیشه بعد از دش محل فرود کرکتر رو با دابل جامپ تصحیح میکردم واسه همین این مورد رو متوجه نشدم. بعید میدونم واسه این مورد آپدیتی بدن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر