Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
کی گفته Xenos ساختارش به DX10 بیشتر شبیه هست !!!! :)

اولا معماری سایه زنی یکپارچه (Unified Shader) که در معماری Xenos استفاده شده هیچ ربطی به DX 10 و خصوصیاتش نداره ...
مهمترین ویژگی DX 10 همون Shader Model 4 هست که Xenos به هیچ عنوان ازش پشتیبانی نمی کنه ...
دوما درسته Xenos از یکسری توابع DX 10 بصورت مجزا پشتیبانی میکنه اما اگر فرض کنیم DX 10 ده تا ویژگی داشته باشه Xenos حداقل از 8 تاش پشتیبانی نمیکنه ... که این نشون میده از نظر خصوصیات Xenos بیشتر به DX 9 شبیه هست تا DX 10 ;)



در مورد AutoCAD 2007 من مطمعنم تا حالا باهاش حتی یکدونه مدل سه بعدی هم ترسیم نکردی مگر نه این حرف را نمی زدی ;)
AutoCad در ترسیم مدل های دو بعدی نیازی به پردازش زیادی نداره اما در مدل های سه بعدی مساله کاملا متفاوته بخصوص وقتی مذل پیچیده باشه ;)


شما كه اين همه مطمعن هستين كه xenos شباهت بيشتري داره به directx9 تا 10 ميشه يه توضيح بدين تا ما هم بفهميم . خوبه صد تا سايت تا حالا چه به صورت رسمي و چه به صورت غير رسمي اعلام كردن كه شباهت بيشتري داره به directx10 .همون سايتي هم كه خودتون داشتين با اقاي كيانوش بحث ميكردي همين مطلب را نوشته .

همين ساختار مشترك شادرها و تعداد زياد پايپ لاينها يه دليل محكم براي اثبات همين مسئله هست اگه ميخواي زياد زياد اطمينان داشته باشي فقط به من جواب بده چرا تا حالا nvidia نميتونست از directx10 استفاده كنه ولي از وقتي كه خواست از directx 10 استفاده كنه با معرفي كارت گرافيك جديد سري 8800 دقيقا از اين دو موردي كه من گفتم استفاده كرده يعني از تعداد پايپ لاينهاي بيشتر و شادرهاي مشترك كه قبلا استفاده نميكرد . پس اين ميتونه دليل محكمي باشه .
دومين سوال من اينه كه ميتوني جواب بدي چرا ساختار و معماري كارت گرافيكهاي ati در موقع همكاري با مايكروسافت براي ساختن xenos عوض شد .

البته من نميگم كه كلا ميتونه از directx10 استفاده كنه ولي مطمعن هستم كه تا 60 درصد توانايي هاي directx10 ميتونه استفاده كنه.

اگه خواستي به پست من جواب بدي لطفا تو تاپك مربوط بده تا اين تاپيك منحرف نشه .
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
یسری از پست ها رو باید همونجا پاسخ داد و من جواب فرزاد رو می دم!
خوبه صد تا سايت تا حالا چه به صورت رسمي و چه به صورت غير رسمي اعلام كردن كه شباهت بيشتري داره
اول اینکه تنها شباهتی که کارت xenos با کارت های DX10 داره استفاده از (Unified Shader) هست که اینو من 6 ماه پیش هم نوشته بودم و الانم فرزاد جان باز بیان کردن که این یک تکنولوژی جدید برای نمایش سایه زنی هاست و هیچ ربطی به قابلیت های DX10 نداره!
همين ساختار مشترك شادرها و تعداد زياد پايپ لاينها يه دليل محكم براي اثبات همين مسئله هست
در مورد ساختار مشترک که گفتم و در مورد تعداد پایپ لاین ها هم باید بگم که باز هیچ ربطی به DX10 نداره چون کارت X1900 هم از 48 پایپ لاین استفاده می کنه ولی همه می دونن که بر مبنای DX9 هست!
فقط به من جواب بده چرا تا حالا nvidia نميتونست از directx10 استفاده كنه ولي از وقتي كه خواست از directx 10 استفاده كنه با معرفي كارت گرافيك جديد سري 8800 دقيقا از اين دو موردي كه من گفتم استفاده كرده يعني از تعداد پايپ لاينهاي بيشتر و شادرهاي مشترك كه قبلا استفاده نميكرد .
این سوال جوابش کاملا مشخصه چون وقتی مایکروسافت هنوز چیزی از DX10 به شرکت nvidia ارائه نداده این شرکت باید از هوا به قابلیت های DX10 پی ببره و اونو بسازه؟ در مورد اینکه چرا استفاده کرده از این قابلیت ها باز جواب مشخصه چون در مورد پایپ لاین ها دیگه لازم هست تا از خط لوله های بیشتری برای سایه زنی های پیکسلی استفاده بشه. و در مورد استفاده از Unified Shader به خاطر اینکه این تکنلوژی به هر حال جدیده و یک تکنولوژی جدید حتی اگه در اوایل کار نتونه از تکنولوژی قبلی خود خیلی پیشه بگیره به مرور خود به خود جایگزین قبلی می شه!

البته من نميگم كه كلا ميتونه از directx10 استفاده كنه ولي مطمعن هستم كه تا 60 درصد توانايي هاي directx10 ميتونه استفاده كنه.
60% !!!!؟؟
خیلی زیادی خوش بینی. خیلی بخوایم ارفاق کنیم می تونیم بگیم که xenos با توجه به معماریش حدود 30-40% از کارت های DX9 قوی تر عمل می کنه. اصلا ما نمی تونیم حرفی در مورد DX10 بزنیم که تازه بیگم 60%!
 

Carbon

کاربر سایت
Aug 9, 2006
782
نام
مجتبی
اقا اين ويندوز ويستا كه سرزمين اورده چيه ميگه نسخه فاينالشه بريد تو سايتش نگاه كنيد
چرت پرت نيست؟؟
اقا نسخه unlimited ويستا چند دلاره خداييش ميخام به خرم وقتي اومد اگه كسي ميدونه بگه بيزحمت
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
یسری از پست ها رو باید همونجا پاسخ داد و من جواب فرزاد رو می دم!

اول اینکه تنها شباهتی که کارت xenos با کارت های DX10 داره استفاده از (Unified Shader) هست که اینو من 6 ماه پیش هم نوشته بودم و الانم فرزاد جان باز بیان کردن که این یک تکنولوژی جدید برای نمایش سایه زنی هاست و هیچ ربطی به قابلیت های DX10 نداره!

در مورد ساختار مشترک که گفتم و در مورد تعداد پایپ لاین ها هم باید بگم که باز هیچ ربطی به DX10 نداره چون کارت X1900 هم از 48 پایپ لاین استفاده می کنه ولی همه می دونن که بر مبنای DX9 هست!

این سوال جوابش کاملا مشخصه چون وقتی مایکروسافت هنوز چیزی از DX10 به شرکت nvidia ارائه نداده این شرکت باید از هوا به قابلیت های DX10 پی ببره و اونو بسازه؟ در مورد اینکه چرا استفاده کرده از این قابلیت ها باز جواب مشخصه چون در مورد پایپ لاین ها دیگه لازم هست تا از خط لوله های بیشتری برای سایه زنی های پیکسلی استفاده بشه. و در مورد استفاده از Unified Shader به خاطر اینکه این تکنلوژی به هر حال جدیده و یک تکنولوژی جدید حتی اگه در اوایل کار نتونه از تکنولوژی قبلی خود خیلی پیشه بگیره به مرور خود به خود جایگزین قبلی می شه!


60% !!!!؟؟
خیلی زیادی خوش بینی. خیلی بخوایم ارفاق کنیم می تونیم بگیم که xenos با توجه به معماریش حدود 30-40% از کارت های DX9 قوی تر عمل می کنه. اصلا ما نمی تونیم حرفی در مورد DX10 بزنیم که تازه بیگم 60%!

خوب با اينكه نميخوايي موضوع را در تاپيك مربوط ادامه بدين منم مجبور ميشم همينجا ادامه بدم .
خوبه تمام مطالب را به نفع خودتون تموم ميكنين و هيچ شباهتي به مطالب من نميدين .


خوب تو سوالهايي كه من پرسيدم ميتونه چندين جواب داشته باشه كه شما بي توجه ازش ميگذرين .
حرفهاي شما اينو ميرسونه كه ساختار مشترك سادرها فقط براي راختي كار هست و براي نمايش سايه زني ها خوب حرف شما را من قبول دارم ولي ميتونين بگين كه اصلا ربطي به directx10 نداره؟ يا ميشه اصلا كارت گرافيكي ساخت كه از ساختار مشترك شادرها استفاده نكنه ولي بتونه از directx10 استفاده كنه ؟:confused:

تا حالا از خودتون پرسيدين چرا nvidia تا حالا از شادرهاي مشترك استفاده نكرده ولي تو 8800 استفاده كرده ؟
مگه نميتونست تو سري هاي قبلي هم استفاده كنه چرا اصلا نميكنه؟


تا حالا از خودتون پرسيدين چرا nvidia در سري هاي قبل از تعداد پايپ لاينهاي زيادتر استفاده نكرده ولي در 8800 استفاده كرده . يعني نميتونسته استفاده كنه . اگه ميتونسته چرا استفاده نكرده؟

در ضمن تا حالا از خودتون پرسيدين كه چرا معماري كارت گرافيكهاي ati در موقع همكاري با مايكروسافت تغيير كرد؟

تا حالا از خودتون پرسيدين كه مايكروسافت علم اين را نداره كه بدونه كدوم سخت افزار ميتونه مناسب نرم افزار ساخت خودش يعني directx10 باشه ؟

اگه direcx10 زمان xbox360 اماده نبوده ولي مايكروسافت از طرح نهايي اون خبر داشته .

همين مجله ي بازي رايانه كه همه قبولش داريم مگه مصاحبه اي از مايكروسافت انجام نداده بودند كه مايكروسافت گفته بود يكي از راه حلهاي استفاده از directx10 استفاده كارت گرافيكها از شادرهاي مشترك و تعداد پايپ لاينهاي بيشتر هست .


من هيچ اسرارس براي اثبات گفته هام ندارم ولي اگه ميخواين حرفهاي خودتون را اثبات كنيد يه منبع و خبري از خود سايت مايكروسافت يا ati بزاريد كه گفته باشن xenos اصلا نميتونه از directx10 استفاده كنه .

اگه سايتهاي ديگه گفته باشن منم ميتونم خيلي از سايتها را پيدا كنم كه گفتن xenos ميتونه از directx10 استفاده كنه البته به صورت غير رسمي .

به هر حال بهترين و مطمعين تري منبع منبعي هست كه مربوط به سايت خود سازنده باشه كه كلا رد كرده باشن .
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
خوب اقا فرزاد به حرف من رسیدی؟؟؟ یکی میاد میگه که 360 خود DX 10هست..این حرف های من و شما
این بازی تازه سال دیگه (2007) قرار هست برای PC بیاد ... مطمعن باش تا بخوان یک نسخه از Crysis را هم برای کنسول ها بسازند (فرضا 2 سال دیگه بیاد) قدرت این کنسول ها هم در مقابل PC های اون زمان حرفی برای گفتن نخواهند داشت (تازه هیچکدام از دو کنسول PS3 و Xbox 360 از مهمترین مولفه ی Crysis یعنی DX10 پشتیبانی نمی کنند پس مطمعنا نسخه های کنسول متفاوت خواهد بود)


آقا فرزاد ...فردا پس فردا بیا اینجا ..نگاه کن همه fan boy های 360 میگن::: استغفرالله .....اصلا 360 خوده dx 10 هست.... البته به همشون برنخوره آدم های بسیار منطقی هم در بین طرفداران 360 پیدا میشه

شادرهاي مشترك

اول اینکه همین اول بسم الله بگم که اونی که شما میگی شادر نیست...اسمش pixel Shader هست.... که به فارسی میشه شیدر....
تا حالا از خودتون پرسيدين چرا nvidia تا حالا از شادرهاي مشترك استفاده نكرده ولي تو 8800 استفاده كرده ؟
مگه نميتونست تو سري هاي قبلي هم استفاده كنه چرا اصلا نميكنه؟
خوب ببخشید من وارد بحث میشم.... اولا فکر میکنم که unfiled Shader ابداع شرکت ATI بوده ... که روی چیپ 360 هم از تکنولوژی استفاده شده..... حالا nVidia اومده پس از دست یابی به این تکنو لوژی در کارت های سری 8XXX استفاده کرده... شما انتظار داری nVidia بیاد دوباره خط تولید سری 5000 راه بندازه و با Unfield Shader اون رو تولید کنه :eek:
خوب عزیز من اون موقع تکنولوژی نبوده استفاده نشده :cool:

تا حالا از خودتون پرسيدين چرا nvidia در سري هاي قبل از تعداد پايپ لاينهاي زيادتر استفاده نكرده ولي در 8800 استفاده كرده . يعني نميتونسته استفاده كنه . اگه ميتونسته چرا استفاده نكرده؟
اون موقع هم میشد از میشد از پایپ لاین های بیشتری استفاده کرد ...ولی حتما لازم نبوده که استفاده نشده :-" مثلا فکر میکنم پایپ لاین های 7800 نصف X1800 بوده...ولی در عمل X1800 در چندین تست مختلف کم آورده:cool:

در ضمن تا حالا از خودتون پرسيدين كه چرا معماري كارت گرافيكهاي ati در موقع همكاري با مايكروسافت تغيير كرد؟
جون هر کی دوست داری ما رو سره کار گذاشتی؟؟؟؟


تا حالا از خودتون پرسيدين كه مايكروسافت علم اين را نداره كه بدونه كدوم سخت افزار ميتونه مناسب نرم افزار ساخت خودش يعني directx10 باشه ؟
تجربه ثابت کرده تا چیزی ساخته نشه نمیشه ازش انتظار داشت که با فلان چیز match باشه...این قاعده برای dx10 و انواع کارت ها مصداق داره...

اگه direcx10 زمان xbox360 اماده نبوده ولي مايكروسافت از طرح نهايي اون خبر داشته .
چه ربطی به ATI داره؟؟؟ :biggrin1:

همين مجله ي بازي رايانه كه همه قبولش داريم
من هیچ مجله ای رو قبول ندارم تو ایران..... دیگه شما این مجله ها رو منبع قرار میدی مشکل من نیست... :biggrin1:

من هيچ اسرارس براي اثبات گفته هام ندارم ولي اگه ميخواين حرفهاي خودتون را اثبات كنيد يه منبع و خبري از خود سايت مايكروسافت يا ati بزاريد كه گفته باشن xenos اصلا نميتونه از directx10 استفاده كنه .
شما اصرار نداری برای ثابت کردن حرفت ما بیایم منبع بذاریم؟؟؟ :biggrin1: در ضمن شما یه منبع موثق بذار که xenos از DX10 به طور کامل پشتیبانی میکنه ;)


يكي از راه حلهاي استفاده از directx10 استفاده كارت گرافيكها از شادرهاي مشترك و تعداد پايپ لاينهاي بيشتر هست .
این یکی خیلی زور داشت :biggrin1:
بابا unfiled Shader یکی از ملزومات dx 10 نیست ;) به چه زبونی بگیم تا حالا این رو چند نفر گفتن ولی شما مثل اینکه اصلا نمیخونی.....
یکی از ملزومات کارت های DX 10 پشتیبانی کامل از PIXEL SHADER 4.0 میباشد... ;)
 
آخرین ویرایش:

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
اقا نسخه unlimited ويستا چند دلاره خداييش ميخام به خرم وقتي اومد اگه كسي ميدونه بگه بيزحمت
چه نسخه ای؟؟؟؟ من که تا حالا اسم اینو نشنیدم...اگه منظورت ultimate هست که اوریجینال فکر کنم 700 دلار باشه.....

اگه رمت 4 گیگ هم بود همونقدر بیشتر فریم نداشتی.البته رم تاثیر داره ولی نه اونقدر که مثلا فریم از 5 برسه به 15 یا بالاتر ! واسه بازیهای الان رم 1.5 از سرشم زیاده ! من خودم الان 1 گیگ رم روی سیستممه،حتی یکبار هم فکر اینکه ارتقاء بدم به سرم نزده چون لازم نبوده.
چرا علی آقا تاثیر داره...مگه رو oblivion مقدار رم رو تست نکردی؟؟؟ ولی میتونم بگم شاید مقدار کم فریم ریت شاید به خاطر نصب نبودن درایور vga برای vista هم باشه
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,803
نام
امین
در مورد AutoCAD 2007 من مطمعنم تا حالا باهاش حتی یکدونه مدل سه بعدی هم ترسیم نکردی مگر نه این حرف را نمی زدی ;)
AutoCad در ترسیم مدل های دو بعدی نیازی به پردازش زیادی نداره اما در مدل های سه بعدی مساله کاملا متفاوته بخصوص وقتی مذل پیچیده باشه ;)

درسته!
من تا حالا مدل سه بعدی ترسیم نکردم!
میگم عمران بودی شما هم؟
فرزاد فایل مدل سه بعدی حجمش چه قدره؟ یعنی میشه اپلود کردش؟؟
اقا اين ويندوز ويستا كه سرزمين اورده چيه ميگه نسخه فاينالشه بريد تو سايتش نگاه كنيد
چرت پرت نيست؟؟
اقا نسخه unlimited ويستا چند دلاره خداييش ميخام به خرم وقتي اومد اگه كسي ميدونه بگه بيزحمت

نسخه ی نهایی هست خالی هم نبسته:biggrin1:
 

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
سلام ...

من فقط اول بگم که از اینجور بحث ها اصلا خوشم نمیاد ... یکبار وارد از این قبیل بحثا شدم برای هفت پشتم بس بود

خوب تو سوالهايي كه من پرسيدم ميتونه چندين جواب داشته باشه كه شما بي توجه ازش ميگذرين .
حرفهاي شما اينو ميرسونه كه ساختار مشترك سادرها فقط براي راختي كار هست و براي نمايش سايه زني ها خوب حرف شما را من قبول دارم ولي ميتونين بگين كه اصلا ربطي به directx10 نداره؟

اولا سایه زنی یکپارچه هیچ ربطی به Shader Model 4 و یا geometry shader که از مولفه های اصلی DX10 هستند نداره ... هیچ ربطی ...
این تنها یک معماریه که جایگزین معماری پیشین شده ... در این معماری یونیت های سایه زنی راسی و پیکسلی یکی شده که هر یک بنا بر نیاز از این یونیت ها استفاده می کنند ...
بازم میگم DX10 هیچ ربطی به Unified Shader نداره ... حتی یک کارت گرافیک میتونه معماری Unified Shader نداشته باشه اما بطور کامل از DX 10 پشتیبانی کنه ...

يا ميشه اصلا كارت گرافيكي ساخت كه از ساختار مشترك شادرها استفاده نكنه ولي بتونه از directx10 استفاده كنه ؟

دقیقا این همون کاری بود که قبلا انویدیا میخواست توی سری 8800 انجام بده و این سری را با معماری هایبرید بسازه که بعدا پشیمان شد ... همانطوری که قبلا گفتم پشتیبانی از DX10 اصلا هیچ ارتباطی با معماری سایه زنی یکپارچه و تعداد پایپ لاین ها نداره ... هیچ ارتباطی ...اصلا کار سایه زنی یکپارچه یکچیز دیگست ...


تا حالا از خودتون پرسيدين چرا nvidia تا حالا از شادرهاي مشترك استفاده نكرده ولي تو 8800 استفاده كرده ؟
مگه نميتونست تو سري هاي قبلي هم استفاده كنه چرا اصلا نميكنه؟
کاملا داری اشتباه مبکنی
معماری سایه زنی یکپارچه اولین بار توسط ATI (با همکاری مایکروسافت) ابداع شد ... پس برای انویدیا زمان میبرد که این معماری را در کارت های گرافیک ساخت خودش پیاده کنه ... اصلا انویدیا قرار بود در سری کارت های 8800 هم از معماری قبلی استفاده کنه اما بعدا منصرف شد ... دیگه این مطلب در خیلی از مجله ها نوشته شده و نیازی به گفتن من نیست

این جوابی بود که سخنگوی ATi در سئوالی که ازش پرسیده شده بود که آیا Crysis میتونه بر روی Xbox 360 اجرا بشه داده بود

"Xbox360 cannot run DX10," said an ATI spokesperson. "The Xbox360 has unique features including memory export that can enable DX10-class functionality such as stream-out. From what we're hearing, Crysis will support DX9 with some sort of use for DX10 features. It's likely that those DX10 visuals can be replicated on the Xbox360, but it can't be properly called DX10."

در اینجا کاملا واضحه که این سخنگو گفته که Xbox 360 نمی تونه DX 10 را پشتیبانی کنه .. اما اضافه کرده که یکسری از توابع DX10 در Xenos وجود داره ...

Xenos نسبت به کارت های DX9 از ویژگی ها و خصوصیات بیشتری پشتیبانی میکنه شکی هم درش نیست اما برای بار آخر میگم پشیبانی Xbox 360 از DX10 تنها یک افسانست که متاسفانه هنوز بعد از یکسال از گذشت عرضه ی این کنسول به بازار شنیده میشه ...
هر کسی دوست داره قبول کنه و هر کسی هم دوست نداره قبول نکنه ... اما این موضوع یک حقیقته که بارها توسط مسئولان ATI تایید شده

درسته!
من تا حالا مدل سه بعدی ترسیم نکردم!
میگم عمران بودی شما هم؟
فرزاد فایل مدل سه بعدی حجمش چه قدره؟ یعنی میشه اپلود کردش؟؟
نه من عمران نیستم ... حجم فایل مدل سه بعدی هم در حدود یک مگابایت و یا بالاتر هست ... بستگی به حجم مدل داره ;)
 
آخرین ویرایش:

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
اقا فرزاد بیخیال...ادامه ندیم بهتره...دیگه با این همه دلیل و برهان کسی اگر متوجه نشه باید بهش شک کنیم :biggrin1: دستت هم درد نکنه که توضیحات دست و پا شکسته منو تکمیل کردی
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,803
نام
امین
نه من عمران نیستم ... حجم فایل مدل سه بعدی هم در حدود یک مگابایت و یا بالاتر هست ... بستگی به حجم مدل داره ;)

سلام.
ممنون
ببین اگه فایلی داری اپلود کن اگه هم نداری ولش!
ببخشید ربطی به تاپیک نداره:blushing:
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اقا كلا بيخيال اين حرفها بشين من يكي ديگه واقعا حوصله ندارم البته فكر نكنين نميتونم جواب بدم منم ميتونم اينجا صدتا دليل بيارم و سخنراني كنم ولي كلا ديگه بحثهايي كه هيچ سند و مدركي درش نيست و داريم از طرف خود كمپانيها نظر ميديم كلا اشتباه هست .

هركي يه جور فكر ميكنه و نظزش واسه ي خودش محترم هست . الان خيلي از سايتها چه رسمي و چه غير رسمي دارن يه جورايي اثبات ميكنن كه كنسول xbox360 ميتونه استفاده كنه و يا نميتونه بكنه .

شما فكر نكنين كه من صد در صد مطمعن هستم كه ميتونه استفاده كنه من تا حلا چند بار گفتم كه ميتونه از خيلي خصوصياتش استفاده كنه .

همين به قول بعضيها اگه xbox360 حتي بتونه از 40 درصد directx10 استفاده كنه همين هم براش بسته براي به تصوير كشيدن گرافيك بهتر نسبت به رقيب .ديگه اينو بايد قبول كنيد.

بالاخره زمان هرچي را مشخص ميكنه . شايد تو بروز رساني هاي ديگر مايكروسافت براي xbox360 در xboxlive يكي directx10 باشه:-" شايد اين بروز رساني هنگام عرضه ي بازي halo3 باشه !!!
لطفا گير ندين ها اين نظر شخصي خودم هست و فقط مربوط به خودم ميشه پس لازم نيست جوابي بدين .

باي باي .
 

poorna

کاربر سایت
Jul 13, 2006
1,166
نام
Vahid
شايد تو بروز رساني هاي ديگر مايكروسافت براي xbox360 در xboxlive يكي directx10 باش

اینجا منظور از پشتیبانی dX10 ، بصورت سخت افزاری هست ! :)
و اگر نه dX10 مثلا روی کارت های سری 6 هم نصب میشه ، ولی هیچکس نمیگه که کارتهای سری 6 میتونن از dX10 پشتیبانی کنن. ;)

نهایت کاری که مایکرو میتونه انجام بده اینه که به قول شما از لحاظ نرم افزاری Xenos آپدیت بشه (که در اون صورت هم نمی تونه به طور کامل از dX10 پشتیبانی کنه مثل کارتای سری 6 جیفورس) ;)
ولی مهم اینه که الان این قابلیت توی xenon نیست. ;)
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اینجا منظور از پشتیبانی dX10 ، بصورت سخت افزاری هست ! :)
و اگر نه dX10 مثلا روی کارت های سری 6 هم نصب میشه ، ولی هیچکس نمیگه که کارتهای سری 6 میتونن از dX10 پشتیبانی کنن. ;)

نهایت کاری که مایکرو میتونه انجام بده اینه که به قول شما از لحاظ نرم افزاری Xenos آپدیت بشه (که در اون صورت هم نمی تونه به طور کامل از dX10 پشتیبانی کنه مثل کارتای سری 6 جیفورس) ;)
ولی مهم اینه که الان این قابلیت توی xenon نیست. ;)


اقا ديدين مشكل از خودتون هست من تو پست قبليم گفتم اين نظر شخصي خودم هست و مربوط به خودم ميشه ولي باز دارين شروع ميكنين .

شما دارين دباره از صفر شروع ميكنين:biggrin1:

فكر كنم در اين مورد خيلي بحث شده و هيچ فايده اي نداره و نميشه كسي را از نظر خودش منتفي كرد .
 

poorna

کاربر سایت
Jul 13, 2006
1,166
نام
Vahid
اقا ديدين مشكل از خودتون هست من تو پست قبليم گفتم اين نظر شخصي خودم هست و مربوط به خودم ميشه ولي باز دارين شروع ميكنين .

شما دارين دباره از صفر شروع ميكنين

فكر كنم در اين مورد خيلي بحث شده و هيچ فايده اي نداره و نميشه كسي را از نظر خودش منتفي كرد

ببین اگه مثلا یکی بهت بگه از کدوم کنسول بیشتر خوشت میاد ، اون میشه نظر و سلیقه ای.
ولی اینجا دارید از پشتیبانی dX10 توسط xenos حرف میزنید که این اسمش نظر نیست ....

به هر حال دیگه ادامه نمیدیم...
 

ahmad_final

کاربر سایت
May 26, 2006
241
نام
Ahmad
بسه تمجید

بچه ها این همه از این بحران جان صحبت نکنید همه میدونن خوبه پس تمجید نکنید چون اولین بازی نسل بعد اول شخصه.تموم شد؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر