PlayStation Concord

سازنده
Firewalk Studios
تاریخ انتشار
August 20, 2024
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
1720954732905.png


Concord ساخته‌ی استودیوی Firewalk در سبک آرنا شوتر 5v5 که برای PC و PS5 در تاریخ ۲۰ آگست منتشر خواهد شد. بازی در زمان لانچ دارای ۱۶ Freegunner، شش گیم مُد و ۱۲ مپ خواهد بود.

مُدهای مختلف شامل موارد زیر میشوند.

Takedown
هر تیمی زودتر تعداد مشخصی کیل بگیره برنده خواهد شد.

Trophy Hunt
در این مُد هر تیم علاوه بر کیل گرفتن باید کارتی که از حریف دراپ میشه رو برداره تا امتیاز کسب کنه. همینطور میتونه کارتی که از هم تیمی هم دراپ میشه رو برداره تا از امتیازگیری توسط تیم حریف جلوگیری کنه.

Area Control
سه منطقه داخل مپ هستن که هر دو تیم باید تلاش کنن اون مناطق رو به کنترل خودشون در بیارن و هر تیمی به امتیاز لازم برسه، برنده خواهد شد.

Clash Point
این مُد قابلیت ریسپان نداره و اگه بمیرید کار برای شما توی اون راند تموم خواهد شد. برای برنده شدن یا باید نقطه‌ی تعیین شده‌ی وسط مپ رو مال خودتون کنید یا تمام اعضای تیم حریف رو بکشید! هر مَچ شامل چند راند میشه و هر تیمی که تعداد راند مشخصی رو برنده بشه، پیروز مَچ خواهد بود.

Signal Hunt
چند ناحیه‌ی مشخص به صورت رندوم و با محدودیت زمانی توی مپ نمایان میشن که هر تیمی میتونه با کپچر کردنشون امتیاز بگیره.

Cargo Run
باید یه پکیجی رو به بیس خودتون برسونید. این مُد هم ریسپان نداره و باید تعداد راند مشخصی بود برنده بشید.

Freegunnerها هم شامل دوستان زیر میشوند.

1-OFF
IMG_20240716_231116_122.jpg


Bazz
IMG_20240716_231118_674.jpg


Daveers
IMG_20240716_231120_395.jpg


Daw
IMG_20240716_231121_668.jpg


Duchess
IMG_20240716_231123_818.jpg


Emari
IMG_20240716_231125_479.jpg


Haymar
IMG_20240716_231126_842.jpg


IT-Z
IMG_20240716_231129_530.jpg


Jabali
IMG_20240716_231130_440.jpg


Kyps
IMG_20240716_231131_898.jpg


Lark
IMG_20240716_231134_503.jpg


Lennox
IMG_20240716_231135_858.jpg


Roka
IMG_20240716_231136_938.jpg


Star-Child
IMG_20240716_231138_549.jpg


Teo
IMG_20240716_231140_135.jpg


Vale
IMG_20240716_231141_519.jpg



بازی یه قابلیت جالبی داره که هر فکشن یه Crew Bonus داره. شما یه کرکتر انتخاب میکنید وارد بازی میشید و کرو بونسش افزایش ریلود اسپید هستش. وقتی بمیرید، این Passive Skill با شما میمونه صرف نظر ازینکه سری بعد چه کرکتری بردارید. قابلیت خیلی جالب و کاربردی هستش خصوصا وقتی بازی سخت و طولانی میشه و زیاد پیش میاد که بمیرید. هم مجبور میشید از کرکترای مختلف استفاده کنید هم یه سری باف دائمی برای اون مچ بگیرید. میتونید تا ۶تا باف همزمان داشته باشید. عکسشو پایین میذارم که قشنگ متوجه داستان بشید.

20240713_175531.jpg
 
آخرین ویرایش:


Concord ساخته‌ی استودیوی Firewalk در سبک آرنا شوتر 5v5 که برای PC و PS5 در تاریخ ۲۰ آگست منتشر خواهد شد. بازی در زمان لانچ دارای ۱۶ Freegunner، شش گیم مُد و ۱۲ مپ خواهد بود.

مُدهای مختلف شامل موارد زیر میشوند.

Takedown
هر تیمی زودتر تعداد مشخصی کیل بگیره برنده خواهد شد.

Trophy Hunt
در این مُد هر تیم علاوه بر کیل گرفتن باید کارتی که از حریف دراپ میشه رو برداره تا امتیاز کسب کنه. همینطور میتونه کارتی که از هم تیمی هم دراپ میشه رو برداره تا از امتیازگیری توسط تیم حریف جلوگیری کنه.

Area Control
سه منطقه داخل مپ هستن که هر دو تیم باید تلاش کنن اون مناطق رو به کنترل خودشون در بیارن و هر تیمی به امتیاز لازم برسه، برنده خواهد شد.

Clash Point
این مُد قابلیت ریسپان نداره و اگه بمیرید کار برای شما توی اون راند تموم خواهد شد. برای برنده شدن یا باید نقطه‌ی تعیین شده‌ی وسط مپ رو مال خودتون کنید یا تمام اعضای تیم حریف رو بکشید! هر مَچ شامل چند راند میشه و هر تیمی که تعداد راند مشخصی رو برنده بشه، پیروز مَچ خواهد بود.

Signal Hunt
چند ناحیه‌ی مشخص به صورت رندوم و با محدودیت زمانی توی مپ نمایان میشن که هر تیمی میتونه با کپچر کردنشون امتیاز بگیره.

Cargo Run
باید یه پکیجی رو به بیس خودتون برسونید. این مُد هم ریسپان نداره و باید تعداد راند مشخصی بود برنده بشید.

Freegunnerها هم شامل دوستان زیر میشوند.

1-OFF
View attachment 343982


Bazz
View attachment 343983


Daveers
View attachment 343984


Daw
View attachment 343985


Duchess
View attachment 343986


Emari
View attachment 343987


Haymar
View attachment 343988


IT-Z
View attachment 343989


Jabali
View attachment 343990


Kyps
View attachment 343991


Lark
View attachment 343992


Lennox
View attachment 343993


Roka
View attachment 343994


Star-Child
View attachment 343995


Teo
View attachment 343996


Vale
View attachment 343997



بازی یه قابلیت جالبی داره که هر فکشن یه Crew Bonus داره. شما یه کرکتر انتخاب میکنید وارد بازی میشید و کرو بونسش افزایش ریلود اسپید هستش. وقتی بمیرید، این Passive Skill با شما میمونه صرف نظر ازینکه سری بعد چه کرکتری بردارید. قابلیت خیلی جالب و کاربردی هستش خصوصا وقتی بازی سخت و طولانی میشه و زیاد پیش میاد که بمیرید. هم مجبور میشید از کرکترای مختلف استفاده کنید هم یه سری باف دائمی برای اون مچ بگیرید. میتونید تا ۶تا باف همزمان داشته باشید. عکسشو پایین میذارم که قشنگ متوجه داستان بشید.

View attachment 343998
اصلا بازی هدف خاصی داره؟
 
بازی انگار تبدیل یه جور لجبازی گیمرها با خود بازی شده. حالا نمیدونم این لجبازی به خاطر مسائل ووک هست یا اصلا عصبانی هستند که سونی سراغ این جور بازی ها رفته. امتیاز الان استیم ۹ از ۱۰ هست ولی پلیر پایین. از اون طرف ملت تو گوگل زدن ۱۷ درصد از بازی خوششون اومده یعنی اصلا آمار و ارقام به هم نمیخونن.
Suicide Squad هم اون اول که منتشر شد تا مدتها میانگینش تو استیم very positive بود اما باید ببینی چقدر پلیر داره و نمره هاش رو کیا میدن.
کنکورد بدبخت که حتی 200 تا نقد هم نداره و پلیرهاش زیر 700 نفره.
یعنی فاجعه.
حتی خود جامعه بیشعورشون هم حمایت نکرده چه برسه به پلیرهای واقعی.
 
چیزی که می گم، شاید برای دوستان سونی فن خوش نیاد، ولی خوب درسته که تو هر ژانری بهترین بودن سخت هست!
ولی موضوع گس فراتر از بحث ژانری هست!
سخت ترین و به نوعی پیچیده تر از این حرفاست!

تو یک بازی داستانی، هر استدیو با رعایت یک استاندارد های خاص راحت می تونه متا +80 بگیره و فروشی تضمین شده هم داشته باشه!

ولی تو بحث گس هیچ استانداردی وجود نداره، بلکه هر گس باید خودش ابداع کننده استاندارد خودش باشه!!!

چرا؟!

چون تو گس همیشه عنوانی که موفق شده، در سریع ترین زمان بعد از موفقیت اولیه، میان برا اون پروژه پلن هایی برا نگه داری پلیر می چینن! یعنی چی؟! یعنی پلیر کاری کنیم زمان زیادی تو بازی ما باشه، کاری کنیم عادت به کامیونیتی ما کنه، دوره همی دوستانش تو بازی ما باشه، از اون مهم تر، خرج های مالی که تو بازی ما کرده!!!

حالا وقتی این اتفاق بیوفته چی میشه؟!
هیچ کلونی شانس موفقیت نداره دیگه! حتی اگه یک کلون بهتر باشه تو بخش هایی پلیر هایی که وارد تله سرمایه گزاری پروژه مطرح شدن، دیگه نمی تونن وارد بازی جدید بشن!

بحث هیرو شوتر شد! یاد بازی کلیف بی افتادم، بازیش که به اورواچ نمی رسید، ولی اصلا بازی بدی نبود، اتفاقا پر پتانسیل بود! تهش چی شد؟! اونایی که بازی کردن، می گفتن ما هرکاری می کردیم دوستامون نمومدن پای این بازی، دوستامون تو اورواچ بودن، نتیجه این شد که همون چند نفری هم که از بازی خوششون اومده بود، قید بازیو بزنن!

حالا با تمام این آزمون و خطاها، اینا باید همون 2020 می فهمیدن بازی کانسپتش مشکل داره! حالا اصلا بازیو می خواستی بدی، اومدی ووکنس رو تا انتها بردی بالا، که بدتر همون اندک پلیراتم نداشته باشی؟!

باز برگردیم به بحث اصلی، شاید با پول پاشی و تلاش زیاد بشه یک AAA داستانی خوب ساخت! ولی تو اکثر مواقع خلاقیت برا بازیت نداشته باشی، کارت تمومه! ترند گس هیچوقت تموم نمیشه! بلکه فقط بازی هایی که خلاقیت خودشون رو دارن بقا پیدا می کنند!

اکثر گس ها هم ایده تیم های کوچک و استدیو های ایندی بوده، حتی عنوانی مثل فورتنایتم! اول این نبود، دو نفر جدا کار می کردن و یهو این ایده رو مطرح کردن، یا حتی کانتر یا هر چیزی که فکرشو کنید! حتی کینگ که منابع عظیمی تو بخش موبایل داره، با پول زیاد نتونست خودش cod موبایل رو بده! بعدا مجبور شدن برن سمت چینی ها(که اینا هم داشتن رو یک پروژه شوتر دیگه کار می کردن، پروژه رو ریبوت می کنن، بر پایه همون بازی که داشتن می ساختن cod موبایل رو می سازن)

کلا گس بر پایه خلاقیت هست! درسته حضور یک استدیو مثل بانجی باز کمک می کنه! ولی ایده های ناب از تیم های کوچک و افراد خاص درمیاد! که باید بزاری جدا جدا کار کنن،تهش 50-50 موفق یا شکست می خورن، ولی وقتی یک ابر استدیو نزدیک 1000 نفر بالا سر باشه! پروژه ها به سمت تولید کارخونه ای می رن در نهایت خلاقیت کاهش پیدا می کنه
 
آخرین ویرایش:
View attachment 347462
چرا حالا در حال مفخی کردن نکته ای هست که خیلی بهش افتخار میکنه؟
یکسری رو فله ای میزنن

2024-08-24_13-41-35.jpg

مثلا تگ horror رو هم زدن و بعد حذف و اضاف میکنن، الان مثلا political رو برگردندن

2024-08-24_13-41-53.jpg

تاثیر خاصی نداره و بازی یه مخلوطی از چند بازیه و قیمت بالا در مقایسه با رقیبایی که مجانی هستن و همین پلیرها هم ممکنه وقتی حریف پیدا نکنن در جا ول کن برن و خیلیا هم که به دو ساعت نرسیدن،ریفاند کنن.
بازی باید f2p بشه و گر نه صرفه نداره با این حجم پلیر،محتوای پس از عرضه بسازی و سرورا رو روشن کنی.
 
اینهمه زحمت برا لور و کات سین کشیدن،
یه کو آپ تو همین نقشه ها با ماموریتهای داستانی یا مود هُرد میچپوندن تو بازی، اینها پولی و بخش مولتی فیری
قشنگ از آب و گل در میومد،
کُر بازی چیز تمیزیه انصافا
 
به نظرم اینا خودشون فهمیدن توانایی گس سازی ندارن... که بدو بدو رفتن با ncsoft قرارداد بستن... بعیده فقط برا یکی دو بازی باشه...احتمالا در آینده بخوان فرنچایزاشون رو بدن به همین چینی و کره ای ها تا براشون هم گس هم عناوین موبایل بسازن
 
بازی فقط از نظر طراحی شخصیت ها woke هست یا lore و تیم سازنده و این چیزهاشم اینفکتدن؟ :دی

ندید میگم سر تا پاش نکبت خالصه. کسی که امده همچین شخصیت های مشمئز کننده ای رو گذاشته تو بازی قطعا به همین راضی نمیشه و داستان هم باید یه چیز اساسی فاجعه ای باشه. کلا این بازی سر تا پاش متعفنه. من سابقه نداشته اینجور از یه بازی بدم بیاد. ووک هم نبود من حالم ازش بهم میخورد. بازی خوبی هم بود من باز ازش بدم میومد. با ماهیت وجودیش مشکل دارم اصلا:دی
 
بنظرم بزرگترین مشکل بازیش طراحی و دیزان کاراکترها هست
واقعا به طرز عجیبی تر زدن تو طراحی کاراکترها، عجیبه بعد اون همه نظر منفی بازم همین دیزاین زباله رو ادامه دادن و دادن بیرون
4 تا کاراکتر قشنگ داشت وضع بازی خیلی فرق میکرد
 
دوستان.
بازی بتل رویاله؟ یعنی مصل فورتنایته؟
یا از نظر گیم‌ پلی و سیستم, شبیه اورواچ هست؟
من بازی مولتی پلیری میخوام که شبیه اورواچ باشه. هر سری که میمیری سریع اسپاون بشی. این همونه؟ :دی
اگه چیز دیگه ای تو این سبک هست معرفیش کنین :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or