Cloud در Xbox One مانند یک ابزار در جعبه ابزار است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
xbox-one-amd.jpg


صحبت های زیادی تا کنون پیرامون نحوه پیشتیبانی سیستم Cloud در Xbox One به میان آمده است. اما شاید مهم ترین سوال این باشد: آیا تمامی بازی ها از سرورهای جداگانه بهره می برند یا اینکه Cloud به صورت پایه صرفا در بازی ها کاربرد دارد؟
معمار ارشد کنسول Xbox One آقای Marc Whitten در مصاحبه خود با OXM پیرامون این موضوع صحبت کرده اند و گفته اند:
هر عنوانی می تواند از مزایای Cloud بهره ببرد. Cloud برای سازندگان ما مانند یک ابزار در جعبه ابزار است تا ایده ها و اهداف خود را به راحتی عملی کنند.
مدیر ارشد محصولات شرکت مایکروسافت آقای Mike Lavin نیز درباره Cloud گفته اند:
سیستم رایگان Cloud در Xbox One مزیت های ناعدالانه در بخش چندنفره را از بین می برد. ما به دلیل ارائه این همه قدرت پردازش رایگان به سازندگان، از میزبانی مبتی بر سرورها دفاع می کنیم. شما بخش کثیری از آن در Forza Motorsport 5 خواهید f,n. این بازی بر اساس کار با سرورها ساخته شده است. با این وجود مشکلات شما با روتر و سود بردن دیگران از موقعیت، حذف می شود. زمانی که بازیکن ها از cloud بهره ببرند شاهد افت چشم گیری در به وجود آمدن مشکلات خواهیم بود.
Xbox One برای 13 کشور در تاریخ 22 نوامبر عرضه خواهد شد.
GB
 
این سیستم Cloud میتونه یه پیشرفت و تحول عظیم واسه کنسولا باشه و نحوه ی بازی کردن رو ارتقاء بده هرچند خیلیا الان از درکش عاجزن ولی خوب کاراییش مشخص میشه بعدا همین FMS5 هم میتونه تا حدودی مزیتای این سیستم انقلابی رو نشون بده
 
فوق العادس ، فیل هریسون هم تو کنفرانس مایکروسافت تو یورو گیمر تایید کرد این سیستم میتونه باعث بالا رفتن گرافیک بازیا هم بشه (Fact) و 100 درصد در آینده چیزای فوق العاده ای باهاش نمایش میدن البته ممکنه به درد کشورای جهان سوم نخوره ولی کلا تکنولوژی عالی ای هست.
 
این سیستم Cloud میتونه یه پیشرفت و تحول عظیم واسه کنسولا باشه و نحوه ی بازی کردن رو ارتقاء بده هرچند خیلیا الان از درکش عاجزن ولی خوب کاراییش مشخص میشه بعدا همین FMS5 هم میتونه تا حدودی مزیتای این سیستم انقلابی رو نشون بده

شما که عاجز نیستی واسه من عاجز یه توضیح بده ببینم چجوری قراره تو بازی کمک کنه.
 
همه کارشناس ها می گفتن نسل بعد کنسولها عمر بسیار کمتری داره چون وسیله های مثل تبلت ها و اسمارت فونها روز به روز قوی تر می شن و جای اونها رو می گیرن و کنسولها چون نمی تونن خودشون رو ارتقا بدن کم میارن
ولی ماکروسافت با این حرکت هوشمندانه Cloud رو وارد کنسولها کرد که در آینده به نحوی کنسول رو ارتقا بدن

به نظر من نباید سالهای اول انتظار استفاده از تمام جنبه های Cloud رو داشت و در آینده این سیستم قطعا نقش تعیین کننده ای رو ایفا می کنه
 
شما که عاجز نیستی واسه من عاجز یه توضیح بده ببینم چجوری قراره تو بازی کمک کنه.

یعنی هر شرکتی نمیاد برای خودش سرورای آنلاین بخره ، بعضی از شرکتا هم چون هزینه نگهداری سرورا سنگینه نمیتونن سرور با کیفیتی بخرن ولی Cloud ماکروسافت فوق العاده قوی هست و رایگان و میشه با پینگ های ما خیلی راحت بازی کرد.
توی بازی FMS 5 از این قابلیت برای PD استفاده میشه که طرز بازی کردن شما رو تو Cloud ذخیره میکنه و حتی وقتی انلاین نیستید آواتارتون مسابقه میده و شما امتیاز کسب میکنید.

دقیقا اگه این قابلیت مال Sony بود همه میومدن میگفتن دیدید به بازی سازها سرور رایگان میده!! مشتری مداره دیگه:d
 
یعنی هر شرکتی نمیاد برای خودش سرورای آنلاین بخره ، بعضی از شرکتا هم چون هزینه نگهداری سرورا سنگینه نمیتونن سرور با کیفیتی بخرن ولی Cloud ماکروسافت فوق العاده قوی هست و رایگان و میشه با پینگ های ما خیلی راحت بازی کرد.
توی بازی FMS 5 از این قابلیت برای PD استفاده میشه که طرز بازی کردن شما رو تو Cloud ذخیره میکنه و حتی وقتی انلاین نیستید آواتارتون مسابقه میده و شما امتیاز کسب میکنید.

دقیقا اگه این قابلیت مال Sony بود همه میومدن میگفتن دیدید به بازی سازها سرور رایگان میده!! مشتری مداره دیگه:d

اینکه به بازی ساز ها اجازه میده از سرورها استفاده کنن، خوبه! سونی هم واسه بازی هاش سرورهای زیادی رو در نظر گرفته و این یک چیز عادی توی گیمینگ حال حاظره!
شرکت هایی مثل EA و Ubisoft چون درامدهای بالایی دارن، اکثرا سرورهای خیلی خوبی رو ارائه میدن از خودشون ولی بازی ساز های کوچیک از این مساله رنج میبرن که با ساپورت شرکت ارائه کننده ی سخت افزار میتونن ایده های مولتی پلیر خوبی رو به واقعیت تبدیل کنند.

ولی اینکه با کلود بخوان روی گرافیک و چیزای دیگه تاثیر بزارن دور از ذهنه! یعنی یه بازی ساخته میشه که برای پردازش های گرافیکی به کلود احتیاج داره، از سویی یک سری توی کشور هایی مثل ایران زندگی میکنن و یا حتی عده ای کلا آفلاین بازی میکنن، اینها دو راه جلو روشونه! یا اون بازی رو نمیتونن کلا بازی کنن و یا اون بازی رو با گرافیک پایین تر و بطور مثال هوش مصنوعی پایین تر بازی میکنند. که بازم جور در نمیاد!

حالا شاید من متوجه نشدم کلا این سیستم کلودی که روی XB One هست رو!
 
اینکه به بازی ساز ها اجازه میده از سرورها استفاده کنن، خوبه! سونی هم واسه بازی هاش سرورهای زیادی رو در نظر گرفته و این یک چیز عادی توی گیمینگ حال حاظره!
شرکت هایی مثل EA و Ubisoft چون درامدهای بالایی دارن، اکثرا سرورهای خیلی خوبی رو ارائه میدن از خودشون ولی بازی ساز های کوچیک از این مساله رنج میبرن که با ساپورت شرکت ارائه کننده ی سخت افزار میتونن ایده های مولتی پلیر خوبی رو به واقعیت تبدیل کنند.

ولی اینکه با کلود بخوان روی گرافیک و چیزای دیگه تاثیر بزارن دور از ذهنه! یعنی یه بازی ساخته میشه که برای پردازش های گرافیکی به کلود احتیاج داره، از سویی یک سری توی کشور هایی مثل ایران زندگی میکنن و یا حتی عده ای کلا آفلاین بازی میکنن، اینها دو راه جلو روشونه! یا اون بازی رو نمیتونن کلا بازی کنن و یا اون بازی رو با گرافیک پایین تر و بطور مثال هوش مصنوعی پایین تر بازی میکنند. که بازم جور در نمیاد!

حالا شاید من متوجه نشدم کلا این سیستم کلودی که روی XB One هست رو!

برای شما دور از ذهن هست وقتی ماکروسافت تونسته بازی عظیم Halo4 رو روی یک گوشی بسیار ضعیف مثل لومیا 520 با همین تکنولوژی کلود اجرا کنه اون وقت ذهنها باز میشه
این کلود که اجباری نیست مثلا اونهای که اینترنت قوی دارن اون رو فعال میکنن و مثلا از فریم و تکستچرهای بالاتری بهره میبرن اونهای هم که اینترنت قوی ندارن این قسمت رو فعال نمی کنن و فریم و تکستچر استاندار بهره میبرن

مشکلیه الان..؟
 
برای شما دور از ذهن هست وقتی ماکروسافت تونسته بازی عظیم Halo4 رو روی یک گوشی بسیار ضعیف مثل لومیا 520 با همین تکنولوژی کلود اجرا کنه اون وقت ذهنها باز میشه
این کلود که اجباری نیست مثلا اونهای که اینترنت قوی دارن اون رو فعال میکنن و مثلا از فریم و تکستچرهای بالاتری بهره میبرن اونهای هم که اینترنت قوی ندارن این قسمت رو فعال نمی کنن و فریم و تکستچر استاندار بهره میبرن

مشکلیه الان..؟

پردازش یک بازی توسط کلود غیر ممکن نیست، همون طور Gaikai قراره برای سونی همین کارو با بازی های 3 نسل گذشته بکنه، ولی این تجربه ی بدیه که یه عده یجور بازی رو ببینن و یه عده یه جوره دیگه! این میشه مثل PC، فرق کنسول با PC تو همینه! هر جای دنیا که باشی باید بازی رو یکسان تجربه کنی! حالا نمیدونم دیگه شاید اشتباه میکنم!
 
شما که عاجز نیستی واسه من عاجز یه توضیح بده ببینم چجوری قراره تو بازی کمک کنه.
من توضیح میدم. ایشالا که هدفت فقط جواب گرفتن باشه
همینجور که میدونی تمام سایت ها روی هاست قرار گرفتن. هاست هایی که فقط محل ذخیره سازی داده هستن. هر چیزی که قرار دادی همون رو نمایش میدن. اما هاست کلود ماکروسافت میشه برنامه ریزیش کرد که هر نوع پر دازش رو انجام بده
یه مثال ساده میزنم.
هاست کلود رو برای اعمال ضرب برنامه ریزی میکنن
تو هاست معمولی اگر ورودی 2*2 باشه. همون 2*2 نمایش داده میشه
اما توی هاست کلود 4 نمایش داده میشه
خوبجالاوقتی که ایکس باکس به کلود وصل میشه . قسمتی از ورودی ها رو به کلود میفرسته و اونجا پردازش میشه و خروجی رو میفرسته واسه کنسول. یه جورتی مثل یار کمکی
دوستان اگر جای اشتبا گفتم بگید اصلاح کنم

- - -ویرایش - - -

پردازش یک بازی توسط کلود غیر ممکن نیست، همون طور Gaikai قراره برای سونی همین کارو با بازی های 3 نسل گذشته بکنه، ولی این تجربه ی بدیه که یه عده یجور بازی رو ببینن و یه عده یه جوره دیگه! این میشه مثل PC، فرق کنسول با PC تو همینه! هر جای دنیا که باشی باید بازی رو یکسان تجربه کنی! حالا نمیدونم دیگه شاید اشتباه میکنم!

داداش عزیز والا من نمیخوام فن بازی در بیارم اما gaikai. قدرت پردازش نداره
 
داداش عزیز والا من نمیخوام فن بازی در بیارم اما gaikai. قدرت پردازش نداره

از کجا میدونی؟ پس قدرت چه کاری رو داره؟

برای شما دور از ذهن هست وقتی ماکروسافت تونسته بازی عظیم Halo4 رو روی یک گوشی بسیار ضعیف مثل لومیا 520 با همین تکنولوژی کلود اجرا کنه اون وقت ذهنها باز میشه
این کلود که اجباری نیست مثلا اونهای که اینترنت قوی دارن اون رو فعال میکنن و مثلا از فریم و تکستچرهای بالاتری بهره میبرن اونهای هم که اینترنت قوی ندارن این قسمت رو فعال نمی کنن و فریم و تکستچر استاندار بهره میبرن

داداش همین که تو واقعا فکر میکنی بازی اجرا شده نشون میده که اصلا از cloud و نحوه کارکرد اون سر در نمیاری.
 
از کجا میدونی؟ پس قدرت چه کاری رو داره؟
ی.
شما یه سوال کردی من جواب شما رو دادم
اول جواب اون سوال رو بخون بعد یه سوال دیگه کن
تا اونجایی که من میدونم gaikai یه هاست هست که بازی های نسل قبل رو میریزی روش. بعد هر وقت عشقت کشید بازی میکنی. یعنی به جای دیسک و هارد ps4 از هاست استفاده میکنه
پردازش ها داخل کنسول انجام میشه
 
شما که عاجز نیستی واسه من عاجز یه توضیح بده ببینم چجوری قراره تو بازی کمک کنه.

چه شما چه هر کس دیگه که عاجزه بره سرچ بزنه

جناب DieDie این که شما همواره پاسخ دوستان رو می دید لطف شماست اما به نظرم یک سری دارن از خوش برخوردی شما سو استفاده می کنند






Cloud تکتولوژی ای هست که دنیا داره به سمتش حرکت می کنه و شما (منظور اندک کاربرانی هست که نیاز به گفتن نداره) محلی از اعراب ندارید ، پس بهتره یکمی در مورد مطالعه کنید و ببینید شرکتی مثل Adobe میاد مجموعه نرم افزارش رو تحت cloud با عنوان CC عرضه می کنه ، الان شرکت های Hosting رفتند سراغ Cloud Hosting ، شرکت Square Enix اومده سیستم رایگان بازی اش رو تحت Cloud راه انداخته (گیریم Onlive به جهنم) ، Gmail تحت Cloud کار می کنه و ...

اگر شما (منظور اندک کاربرانی هست) نمی فهمی یا نمی خوای بفهمی مشکل از شماست نه Cloud
 
شما یه سوال کردی من جواب شما رو دادم
اول جواب اون سوال رو بخون بعد یه سوال دیگه کن
تا اونجایی که من میدونم gaikai یه هاست هست که بازی های نسل قبل رو میریزی روش. بعد هر وقت عشقت کشید بازی میکنی. یعنی به جای دیسک و هارد ps4 از هاست استفاده میکنه
پردازش ها داخل کنسول انجام میشه
تاجاییکه من میدونم نحوه کارکردن gaikai دقیقا مثل cloud هست یعنی بازی رویه سرور دیگه پردازش میشه وشما فقط خروجی رو دریافت میکنید یه چیزی مثل netflix در مورد فیلمها فقط باپردازش بسیار بالاتر.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or