Chris Roberts: کیفیت 4K بر روی PC سودمند تر است

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,411
نام
مسعود
Star-Citizen-feature-672x372.jpg


اخیرا زیاد در مورد رزولوشن ها و عدم توانایی گیمر های کنسولی در مورد پی بردن به کیفیت 720p و 1080p می‌شنویم. و با این حال که اکثریت شما خواهید گفت که به راحتی قادر به تشخیص این دو استاندارد های رزولوشن هستید، Chris Roberts از Star Citizen ادعا کرده که موقع بازی بر روی تلویزیون های HD، رزولوشن های بالا، قابل ارزیابی نیست.


آقای Chris Roberts، در جریان AMD’s Developer Summit 2013 اذعان داشته، با این وجود که ارزیابی رزولوشن های 4K موقع بازی بر روی PC کار آسانی است، تشخیص این رزولوشن های واقعا بالا، بر روی تلویزیون های ،HD آن هم زمانی که چندین متر از تلویزیون فاصله دارید، کار واقعا دشواری است.


Chris Roberts: "خیلی از افراد قادر به تشخیص تفاوت بین 720p و 1080p بر روی یک دستگاه یا تلویزیون HD نیستند، چرا که تا یک فاصله معین، شما واقعا قادر به ارزیابی رزولوشن نخواهید بود. حال اگر درست به نزدیک دستگاه یا تلویزیون بروید رزولوشن واقعی را خواهید دید (این یکی از دلایلی بود که چرا حتی روی دستگاه Rift 1080p شما پیکسل ها را خواهید دید. چون دستگاه درست جلوی چشم شماست). این قضیه [ارزیابی رزولوشن] در مورد PC که مانیتور آن تقریبا نزدیک به چشم هاست، نسبت به تلویزیونی که در اتاق نشیمن قرار دارد، بهتر جواب می‌دهد. بنابراین، من تصور می‌کنم کیفیت 4K برای PC، بسیار جالب تر و قابل قبول تر از دستگاه یا تلویزیون درون اتاق نشیمن خواهد بود."


در واقع، نظر آقای Roberts در این مورد درست است. این هم تست کوتاهی است که می‌توانید امتحان کنید: یک ویدئو کم کیفیت را پلی کنید و از مانیتور خود فاصله بگیرید. با انجام این کار، پی خواهید برد که تا یک فاصله مشخص، همان ویدئو کم کیفیت، واقعا خوب به نظر می‌رسد. البته مطمئنا به خوبی کیفیت HD نخواهد بود، اما تا زمانی که به مانیتور نزدیک نشوید، متوجه پیکسل هایی که در نزدیکی مانیتور به راحتی تشخیص می‌دادید، نخواهید شد. مورد مشابه، کم و بیش در مورد aliasing نیز صدق می‌کند.

منبع
 

shooshcity

کاربر سایت
Jan 3, 2011
448
اخه مشکل اینجاست که اگر سونی هم بره سراغ 720 بازهم اختلاف نه تنها کم نمیشه بلکه شاید با افکت های بیشتر و فریم ریت بالاتر و با فرض درست بودن این فرضیه اوضاع خیلی بدتر بشه.البته خوب ممکنه ممکنه علما با تبدیل فاصله از 2 متر به 4 متر این رو هم خنثی کنند...
درسته ولی مشکل xbo در esram هست که اندازش برای 1080 کمه ونیاز به برنامه نویسی خاصی داره ومطمئن باشیدکه 100درصد بازی های آینده برای هردوپلتفرم 1080 هست واحتمالا برتری گرافیکی ps4 مشهودتر میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر