Children of Morta، بازی جدید سازندگان گرشاسپ، در کمپین کیک‌استارتر به موفقیت دست یافت

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
bdt0jn005aolk3kc4pm9.jpg


Children of Morta، جدیدترین عنوان استودیو Dead Mage که شعبه خارجی فن‌افزار شریف محسوب می‌شود توانست در کمپین کیک‌استارتر با موفقیت به هدف مالی تعیین شده خود و حتی فراتر از آن نیز دست یابد.

Children of Morta عنوانی hack’n slash با سبک گرافیکی پیکسل‌آرت بوده که روایت‌گر ماجراجویی‌های خانواده Bergson است.

داستان بازی از این قرار است که از زمان تباه شدن خدای کوه Morta، خشم و عصبانیت او تمامی موجودات را به هیولاهایی ویران‌گر و وحشی تبدیل کرده است. خانواده Bergson که نگهبانان کوه Mortaهستند، در خانه خود که در بخش کوهپایه واقع شده، سکونت دارند. آنان تلاش می‌کنند، خود را به قله این کوهستان نفرین شده رسانده تا بفهمند چه بلایی به سر خدای این کوه آمده و چگونه می‌توانند این سرنوشت نفرین‌شده را تغییر دهند.

شخصیت‌های قابل بازی، اعضای خانواده Bergson خواهند بود که هر کدام حرکات و سبک خاص خود را دارا هستند. علاوه بر این، Children of Morta دارای بخش چندنفره به صورت Local Co-op خواهد بود.

جالب است بدانید که آقای یوشیدا، رئیس Sony نیز در توئیتر خود اذعان کرده بود که از بازی حمایت کرده و امیدوار است شاهد عرضه آن بر روی پلتفرم‌های Sony باشد.

Child of Morta قرار است برای PC ،PS4 ،PS Vita ،Xbox One و Wii U عرضه شود.

وبسایت رسمی بازی
صفحه کیک‌استارتر
[video=aparat;znhR5]http://www.aparat.com/v/znhR5[/video]
 
هدف بازار جهانیه. طبیعیه که اسامی هم خارجی باشه. Deadmage رو هم فکر کنم ثبت کردن که اونطرف بتونن راحت بازی رو منتشر کنن. یعنی صرفا یه اسمه. و الا همه کاره فن افزار هست.
تازه با این اوصاف من کاملا رگه های ایرانی بازی رو میبینم.
ضمنا منظورتون از سبک خارجی چیه ؟ :d



نه. تو سایتش زده با تشکر از Ed Kelly که راوی داستانه.



تجربه نشون داده اول میگن تورو خدا بیا بازی ما رو بازی کن، بعد شناخته شدن میگن بخر بازی کن، بعد میگن سهمیه ای بازی کردن، بعد میگن اولویت با غربه اگه پینگ نخورد باید برید ته صف در انتها هم که میری میبینی تو سایتش زده کشور شما تحریم میباشد!!! این road map پیشرفت خیلی از دانشمندان ایرانیه البته به همه توهین و تهمت نمیزنم امیدوارم این یکی به اثالتش پایبند باشه و ما مثل کسایی نباشیم که کمک میکنیم یکی بپره بعد که رفت بالا بگه ریز میبینمت:-/ البته اینم بگم من بازی بسازم مثلا ریسینگ باشه حتی احتمال داره ماشین ایرانی توش نزارم تا بازیم ظاهرش صدمه نبینه!! اما به عنوان یه گیمر دوست دارم محیط های توایران ببینم یه حس و حال دیگه دارند چند تا نمونه دیدم
 
آخرین ویرایش:
تجربه نشون داده اول میگن تورو خدا بیا بازی ما رو بازی کن، بعد شناخته شدن میگن بخر بازی کن، بعد میگن سهمیه ای بازی کردن، بعد میگن اولویت با غربه اگه پینگ نخورد باید برید ته صف در انتها هم که میری میبینی تو سایتش زده کشور شما تحریم میباشد!!! این road map پیشرفت خیلی از دانشمندان ایرانیه البته به همه توهین و تهمت نمیزنم امیدوارم این یکی به اثالتش پایبند باشه و ما مثل کسایی نباشیم که کمک میکنیم یکی بپره بعد که رفت بالا بگه ریز میبینمت:-/ البته اینم بگم من بازی بسازم مثلا ریسینگ باشه حتی احتمال داره ماشین ایرانی توش نزارم تا بازیم ظاهرش صدمه نبینه!! اما به عنوان یه گیمر دوست دارم محیط های توایران ببینم یه حس و حال دیگه دارند چند تا نمونه دیدم
بدیهتا کسی واسه رضای خدا بازی نمیسازه یا نمیره دانش مند بشه... بازی ساز وقتیمیبینه بازیش وقتی تو ایران منتشر میشه نصف فروض خارج از ایرانم نداره و تازه همشم کپی میشه خب میاد اول خارج منتشر میکنه و سود رو که کرد بعدش میاد سراغ بازار خودمون...
درباره اسم و تم داستان که میگن باید کاملا ایرانی بشه مخالفم، چون اولا دست و پای بازی ساز رو میبنده و دوما درآینده هم مشکل میخوره، استدیو های همه جای دنیا اینطوری هستن اما ملتشون نه تنها اعتراضی ندارن بلکه حمایت هم می کنند واسه مثال:
4A games سازنده سری بازی های metro تو اوکراینه اما داره یک بازی با پایه و اساس روسی میسازه
Cd project red سازنده witcher تو لهستانه اما بازیشون خیلی دخلی به فرهنگشون نداره
Quantic dreams تو فرانسست اما بازیاش همه آمریکایی هستن
نکته ای که هست اینه که سازنده باید سعی کنه تقلید نکنه و در صورت امکان ردپاهایی از فرهنگ و افسانه های ملت هم توش باشه...
 
آخرین ویرایش:
^
البته witcher رو یه استدیو توی لهستان داره میسازه و بازیشون هم کلی ارتباط با فرهنگ slavic داره. ولی بقیه حرفات تایید میشه :d

ممنون، موقع نوشتن حس میکردم یچیزیش مشکل داره :d
درسته، witcher با پایه فرهنگی اون نواحی مربوطه اما منظور این که مثلا نیومدن رو طرف اسم لهستانی بزارن و افسانه های خود ملتشون رو بازسازی کنند( اگر هم هست طوری نیستش که یک شخص خارجی مثل من که آشنایی زیادی نداره با افسانه هاشون متوجه بشه).
درکل باید دید جزییات داستانی این بازی چطوریه، شخصا بدم نمیاد یک رگه های ایرانی داشته باشه...
 
به امید پیشرفت روز افزون بازیهای ایرانی و داخلی
ممنون بابت خبر
اما تاجایی که میدونم تایید نشده برای xbox one بیاد (در صفحه ی kickstarter ببینید)

سازنده‌ها توی NeoGaf گفتن که برای X1 هم عرضه میشه. چون به بودجه مورد نیاز برای ساخت نسخه X1 رسیده.

ببخشید نمیدونستم اینو
 
آخرین ویرایش:
خوب از بازی تا وقتی خبر رو دیدم چیزی نمیدونستم :d
واقعا بازی خیلی خیلی خوبی به نظر میرسه و توی توضیحات و صفحه کیک استارتر هم واقعا خوب بازی و تیم رو معرفی کردن :)
10/10 بیاد روی استیم ساپورتش میکنیم :d
 
بدیهتا کسی واسه رضای خدا بازی نمیسازه یا نمیره دانش مند بشه... بازی ساز وقتیمیبینه بازیش وقتی تو ایران منتشر میشه نصف فروض خارج از ایرانم نداره و تازه همشم کپی میشه خب میاد اول خارج منتشر میکنه و سود رو که کرد بعدش میاد سراغ بازار خودمون...
درباره اسم و تم داستان که میگن باید کاملا ایرانی بشه مخالفم، چون اولا دست و پای بازی ساز رو میبنده و دوما درآینده هم مشکل میخوره، استدیو های همه جای دنیا اینطوری هستن اما ملتشون نه تنها اعتراضی ندارن بلکه حمایت هم می کنند واسه مثال:
4A games سازنده سری بازی های metro تو اوکراینه اما داره یک بازی با پایه و اساس روسی میسازه
Cd project red سازنده witcher تو لهستانه اما بازیشون خیلی دخلی به فرهنگشون نداره
Quantic dreams تو فرانسست اما بازیاش همه آمریکایی هستن
نکته ای که هست اینه که سازنده باید سعی کنه تقلید نکنه و در صورت امکان ردپاهایی از فرهنگ و افسانه های ملت هم توش باشه...

نه ! این حرفو نزن داداش ! اصن این حرفت اشتباه که هست هیچ ! مفهوم کاملا اشتباهی هم گرفتی !
اینک بازی بطور Universal و جهانی عرضه بشه که مشکلی نداره ، ما که دنبال بازی انحصاری مکانی (!) نیستیم که این حرفو میزنی .
و بازم یعنی چی اول تو خارج منتشر کنه سود کنه بعد اینجا ؟ یعنی خود شما هم میخوای بگی ما جزوی از دنیا نیستیم ؟ یعنی اگه بازی همزمان عرضه بشه ، اونوقت فروشش تو خارج کم میشه ؟
من که متوجه صحبت هاتون نمیشم . منطقی نیستند .
 
به امید پیشرفت روز افزون بازیهای ایرانی و داخلی
ممنون بابت خبر
اما تاجایی که میدونم تایید نشده برای xbox one بیاد (در صفحه ی kickstarter ببینید)

سازنده‌ها توی NeoGaf گفتن که برای X1 هم عرضه میشه. چون به بودجه مورد نیاز برای ساخت نسخه X1 رسیده.
 
نه ! این حرفو نزن داداش ! اصن این حرفت اشتباه که هست هیچ ! مفهوم کاملا اشتباهی هم گرفتی !
اینک بازی بطور Universal و جهانی عرضه بشه که مشکلی نداره ، ما که دنبال بازی انحصاری مکانی (!) نیستیم که این حرفو میزنی .
و بازم یعنی چی اول تو خارج منتشر کنه سود کنه بعد اینجا ؟ یعنی خود شما هم میخوای بگی ما جزوی از دنیا نیستیم ؟ یعنی اگه بازی همزمان عرضه بشه ، اونوقت فروشش تو خارج کم میشه ؟
من که متوجه صحبت هاتون نمیشم . منطقی نیستند .
خق با شماست شاید بد منظورمو گفتم...
منظور این که عرضه یک بازی تو تر بازاری یک هزینه مالی و یک هزینه انسانی داره، حالا شما همین بازی رو در نظر بگیر، یک ناشر جهانی میاد با یک شرایط عالی (و اکثرا با هزینه خودش) بازی رو تو مثلا ۱۰ تا کشور یا بازار های اینترنتی منتشر میکنه.
حالا فرض بگیریم که استدیو بخواد با عرضه ی جهانی تو ایران هم منتشر کنه بازی رو، اولا باید بیاد از ارشاد مجوز بگیره که خدا داند چه مراحلی باید رد شه (یحتمل از لحاظ ساختاری هم به بازی گیر بدن) بعدش باید حالا بیان یک ناشر پیدا کنند، ناشر ها هم که دیگه معلوم الحال هستند و شرایطشون خیلی بده و تقریبا هزینه رو از استدیو میگیرند. حالا بگیم بالاخره منتشر بشه، سوال من اینه که کسایی که می خوان این بازی رو بخرن چند نفر و چه شرایطی دارند؟ از نظر من ۳ دسته میشن:
۱. کسایی که بخوان بازی اصل رو بخرن، این جور اشخاص اکثرا گیمر های حرفه ای هستند و همه به steam دسترسی دارند و اصلا بدون نیاز به انتشار تو ایران تهیش می کنند.
۲. کسایی که می خوان بازی اصل رو بخرن اما تو خود ایران (چه دیجیتالی چه فیزیکی) که خود ورژن فیزیکی هم با توجه به قیمت دیسک و هزینه انتشار سود خاصی به استدیو نمیرسه)
۳. بقیه هم که اصلا اصل نمی خرند

بحث من این نیست که اگه همزمان تو ایران منتشر بشه فروش جهانی کم میشه، من میگم نسبت به زحمتی که داره سود مورد نظر رو تولید نمی کنه.
 
خارج از همه ابنا باید بگم سبک فکر این استدیو قابل تحسینه در ابران .
من خودم دانشجوی سال اخر نرم افزارم و الان برای اندروید دارم برنامه می سازم ، نمونه کارم یه برنامه هست به اسم nested در گوگل که سایت می سازه .
تبلیغات !
ولی یادمه سال اول برای اقای فصیحی میل زدم گفتم دوست دارم وارد بازی سازی بشم . حدود سه سال پیس خیلی برام حالب بود برام قرار ملاقات ترتیب دادن من رفتم به استذیو در سهرودی شمالی .
گرچه من اون زمان به دلیل ضعف دانش خودم نتونستم وارد کارشون بشم ولی رفتار واقعا خوب و این که کلی انگیزه دادن که می تونید پیشرفت کنید و اینده به ما اضافه بشید رو از یادم نمی برم .
و این که شخص اقا فصیحی وقت گزاشتن و حدود یک ساعت صحبت کردیم برای من اون زمان ارزش داشت .
در کل حرفم اینه اگه قرار باشه یک استدیو نام ببرم که واقعا ارزش قائل هست برای مخاطباش و وقت می زاره تا پیشرفت کنه واقعا به بازی سازی علاقه داره ، همین استدیو هست .
برای این که زیاد اف تاپیک نباشه . بازیش خیلی جالب به نظر می اومد مخصوصا انمیشن ها خیلی عالی بود و شخصیت ها هر کدوم انیمیشن متناسب داشتن . واقعا جالب بود و اگه بتونن گیم پلی رو تقویت کنن واقعا پتانسیل عالی داره . امیذوارم موفق باشن .
 
باید گرافیک بازی رو بالاتر ببرند انصافا هیچیش معلوم نیست

"Children of Morta عنوانی hack’n slash با سبک گرافیکی پیکسل‌آرت بوده که روایت‌گر ماجراجویی‌های خانواده Bergson است....."
یه نوع سبک گرافیکی هست مثل سل شید و .....
اتفاقا الان بین کاربر ها و بازیساز ها خیلی معروف هم هست و اکثرا ازش استقبال میکنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or