Castlevania: Lords of Shadow 2 | Xbox360

ar2012

کاربر سایت
Oct 7, 2012
459
نام
آرمین
دوستان اگه دمو رو دانلود کنم بعد بریزم رو کنسول ، بعد از تموم کردنش و حذف اون از روی هارد دستگاه ، به لایو وصل شم بن نمیشم؟
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
بالاخره امروز موفق شدم دمو رو تجربه کنم. تا الان دوبار تمومش کردم، گفتم یه بررسی کوتاهی برای دوستانی که به بازی علاقه دارن ولی به هر دلیلی نتونستن دمو رو تجربه کنند انجام بدم. اصولا توی بازی های HnS گیم پلی برای من مهمترین بخشه پس بیشتر در مورد گیم پلی صحبت میکنم.

خب بریم سر اصل مطلب. بعد از اجرای دمو اولین چیزی که توجه ـم رو به خودش جلب کرد طراحی زیبای بازی برای شروع منو بود. ظاهرا بازی اون حالت کتاب مانند نسخه قبلی رو حفظ کرده (هرچند منوی اصلی رو توی دمو نمیبینیم ولی خب اینطوری به نظر میاد)

بهرحال از بحث منو بکشیم بیرون و بریم سروقت خود بازی. به محض اینکه بازی رو شروع کردم 2 موضوع بشدت توجه ام رو به خودشون جلب کردن. اولی طراحی فوق العاده و Art Direction بی نظیر بازی بود. یعنی هرچی از این بخش بگم کم گفتم. اینقدر محیط های بازی زیبا طراحی شدن که ساعت ها دوست دارید فقط همینطوری به دور و برتون نگاه کرده و شاهکار Mercury Steam رو تحسین کنید. بشخصه اینقدر از اتاق دراکولا خوشم اومده بود که اصلا نمیخواستم اونجا رو ترک کنم.

دومین مورد که برای خیلی ها از جمله خودم از اهمیت بالایی برخورداره فریم ریت و عملکرد کلی بازیه. خوشبختانه توی دمو من کوچیکترین افت فریمی رو مشاهده نکردم. (این رو کسی میگه که به افت فریم نسخه PS3 DmC گیر میداد) دمو در همه لحظات (چه گیم پلی و چه کات سین) فریم خودش رو حفظ میکرد و خوشبختانه هیچگونه افت فریم واضح و آزار دهنده ای نداشت. در کنار این مورد جا داره از گرافیک تکنیکی و خصوصا انیمیشن های بازی هم یادی بکنم که برای یه HnS با محیط های باز و دوربین متحرک فوق العاده به نظر میومدن. تنها مورد منفی توی بخش گرافیک اشکالات جزیی در سایه زنی بود که امیدوارم توی نسخه نهایی برطرف بشن.

خب از همه اینا که بگذریم میرسیم به گیم پلی. گیم پلی بازی تقریبا همون فرمول قبلیه که یه سری پیشرفت هایی درش صورت گرفته. گبریل هنوز قابلیت های صلیب که توی نسخه قبلی سلاح اصلی بود رو داره (هرچند اینجا با شلاق از اون حرکات استفاده میکنه) و در کنار این قابلیت ها دوتا سلاح جدید هم به بازی اضافه شدن که هر کدوم حرکات و کمبوهای مخصوص خودشون رو دارن. سلاح های جدید بین دو قابلیت Dark و Light (اسماشون اینجا تغییر کرده ولی همون کارایی رو دارن)تقسیم شدن. قابلیت Dark - که فکر کنم اینجا بهش میگن Blood - بهتون اجازه استفاده از دو مشت آتشین رو میده و استفاده از قابلیت Light - اگه اشتباه نکنم اینجا اسمش Void ـه- شمشیر آبی و نورانی رو برای گبریل فعال میکنه.

برای استفاده از هر کدوم از این قابلیت ها/سلاح ها تنها کافیه یکبار دکمه های R1/RB یا L1/LB رو فشار بدید. اما خب این جزییات رو که بزاریم کنار به نظرم سیستم مبارزات بازی هنوز جای کار زیادی داره. خوشبختانه توی این نسخه قابلیت تعویض سلاح ها در حین مبارزه و حتی در هوا وجود داره پس مبارزات تنوع بیشتری پیدا کردن. ولی خب یه سری موارد هست که به نظرم ممکنه برای گیم پلی بازی مشکل ایجاد کنه. مثلا اینکه سلاح های بازی به یه قابلیت خاص وصل شدن، چه اتفاقی میوفته اگه شما اون Blood Bar ـتون تموم شده باشه !؟ یعنی تا وقتی که پرش نکنید نمیتونید از مشت های آتشین استفاده کنید ؟! این مورد میتونه تاثیر بسیار منفی روی بازی بزاره، خصوصا که بعضی دشمن ها فقط با یک سلاح خاص آسیب میبینند (برای شکستن سپرها باید از مشت آتشین استفاده کنید) اگر بازیکن با یه دشمن سپری روبرو بشه و هیچ Blood ـی هم نداشته باشه تکلیف چیه ؟! در ضمن محدود کردن یک دشمن به یک سلاح باعث میشه اون روونی مبارزات از بین بره، چون اگر شما در حال اجرای کمبو با شلاق باشید و یه سپری در مقابلتون قرار بگیره ضربه شما برگشت داده میشه و کمبوتون از بین میره.

متاسفانه توی دمو Bar های دو طرف به صورت خود به خود پر میشدن و فرصت نشد این مورد رو که آیا میشه بدون داشتن هیچگونه خونی از مشت های آتشین استفاده کرد یا نه رو تست کنم.

ایراد دیگه ای که توی مبارزات بازی وجود داشت این بود که وقتی در حال ضربه زدن به یه دشمن هستی، دشمن مورد نظر Stun نمیشه و هر موقع که دلش بخواد میتونه بهت حمله کنه. این مورد برای سلاحی مثل شمشیر که افکت آبی رنگ پشت سر خودش به جا میزاره خیلی بده چون اصلا حمله دشمن رو ندیده و یه دفعه ضربه میخوردید. به نظرم این مورد رو باید اصلاح کنند چون توی نسخه نهایی میتونه باعث ناکارآمدی شمشیر بشه.

این ایراداتی که گفتم به کنار به طور کلی گیم پلی بازی و مبارزاتش واقعا لذت بخش بوده و یه پیشرفت خیلی خوب نسبت به نسخه قبلی به حساب میاد. راستی متاسفانه به دلیل کمبود کمبوها در دمو نتونستم تست کنم که آیا کمبو ها بین سلاح های مختلف جابجا میشن (DmC و Darksiders) یا با تعویض هر سلاح کمبو از اول ریست میشه. امیدوارم که قابلیت ادامه کمبو پس از تعویض سلاح در بازی وجود داشته باشه ولی خب بعید میدونم این اتفاق بیوفته.

جا داره در پایان از موسیقی شاهکار بازی هم یادی بکنم که واقعا آدم رو به هیجان میندازه و حس مبارزه در بازیکن ایجاد میکنه. آها داشت یادم میرفت، پلتفرمینگ بازی هم پیشرفت خیلی خیلی خوبی داشته (یه چیزی شده بین نسخه اول و Uncharted) ولی خب الان دیگه حوصله ندارم بیشتر از این در موردش توضیح بدم
biggrin1.gif


دوستان اگر سوالی در مورد گیم پلی یا بخش های دیگه بازی دارید بپرسید، سعی میکنم تا جایی که بشه به صورت ساده و در عین حال جامع سوالتون رو جواب بدم.

پ.ن: میشه QTE ها رو غیرفعال کرد.
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
Dante Never Cry

قربون دستت . میگفتم چرا چند وقتی ـه خبری نیست از بازی که یهو دمو رو دادن بیرون . میخام به زودی دانلودش کنم . امیدوارم این نسخه هم مثل قبلی تبدیل به یکی از به یاد موندنی ترین عناوین این نسل بشه واسه من . خیلی دوس دارم این بازی رو .

فقط این دمو رو یخورده زود ندادن ؟ بازی چند ماه دیگه میاد :D
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
LoS2 کی میاد ؟!!!!!!!! الان صد قرنه منتظریم! ما که وسعمون به دانلود دمو نمی رسه :D خودِ بازی رو می خوایم!!!
دوستان تاریخ عرضه ی بازی کِی میشه ؟
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
Dante Never Cry

قربون دستت . میگفتم چرا چند وقتی ـه خبری نیست از بازی که یهو دمو رو دادن بیرون . میخام به زودی دانلودش کنم . امیدوارم این نسخه هم مثل قبلی تبدیل به یکی از به یاد موندنی ترین عناوین این نسل بشه واسه من . خیلی دوس دارم این بازی رو .

فقط این دمو رو یخورده زود ندادن ؟ بازی چند ماه دیگه میاد :D
این دمو برای کسایی که Castlevania Lords of Shadow Mirror of Fate HD رو بخرن فعال میشه و یه جور Early Access به حساب میاد. وگرنه برا عموم که فکر کنم همون یکی دو هفته مونده به عرضه بازی دمو رو منتشر میکنند :D
LoS2 کی میاد ؟!!!!!!!! الان صد قرنه منتظریم! ما که وسعمون به دانلود دمو نمی رسه :D خودِ بازی رو می خوایم!!!
دوستان تاریخ عرضه ی بازی کِی میشه ؟
27 فبریه یعنی 110 روز دیگه.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آقا یه سوال این نسخه نسبت به اولی به کسلوانیا های قدیمی (منظورم مترویدوانیا ها ) نزدیک شده؟؟ ار پی جی تر شده؟؟
از روی دمو نمیشه درست نظر داد ولی خب تا اونجایی که من دیدم، نه.

بازی هنوز از همون فرمول نسخه قبلی استفاده میکنه، پس باید انتظار یه نسخه جدید Lords of Shadow رو داشته باشید نه کسلوینیاهای کلاسیک.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
بالاخره امروز موفق شدم دمو رو تجربه کنم. تا الان دوبار تمومش کردم، گفتم یه بررسی کوتاهی برای دوستانی که به بازی علاقه دارن ولی به هر دلیلی نتونستن دمو رو تجربه کنند انجام بدم. اصولا توی بازی های HnS گیم پلی برای من مهمترین بخشه پس بیشتر در مورد گیم پلی صحبت میکنم.

خب بریم سر اصل مطلب. بعد از اجرای دمو اولین چیزی که توجه ـم رو به خودش جلب کرد طراحی زیبای بازی برای شروع منو بود. ظاهرا بازی اون حالت کتاب مانند نسخه قبلی رو حفظ کرده (هرچند منوی اصلی رو توی دمو نمیبینیم ولی خب اینطوری به نظر میاد)

بهرحال از بحث منو بکشیم بیرون و بریم سروقت خود بازی. به محض اینکه بازی رو شروع کردم 2 موضوع بشدت توجه ام رو به خودشون جلب کردن. اولی طراحی فوق العاده و Art Direction بی نظیر بازی بود. یعنی هرچی از این بخش بگم کم گفتم. اینقدر محیط های بازی زیبا طراحی شدن که ساعت ها دوست دارید فقط همینطوری به دور و برتون نگاه کرده و شاهکار Mercury Steam رو تحسین کنید. بشخصه اینقدر از اتاق دراکولا خوشم اومده بود که اصلا نمیخواستم اونجا رو ترک کنم.

دومین مورد که برای خیلی ها از جمله خودم از اهمیت بالایی برخورداره فریم ریت و عملکرد کلی بازیه. خوشبختانه توی دمو من کوچیکترین افت فریمی رو مشاهده نکردم. (این رو کسی میگه که به افت فریم نسخه PS3 DmC گیر میداد) دمو در همه لحظات (چه گیم پلی و چه کات سین) فریم خودش رو حفظ میکرد و خوشبختانه هیچگونه افت فریم واضح و آزار دهنده ای نداشت. در کنار این مورد جا داره از گرافیک تکنیکی و خصوصا انیمیشن های بازی هم یادی بکنم که برای یه HnS با محیط های باز و دوربین متحرک فوق العاده به نظر میومدن. تنها مورد منفی توی بخش گرافیک اشکالات جزیی در سایه زنی بود که امیدوارم توی نسخه نهایی برطرف بشن.

خب از همه اینا که بگذریم میرسیم به گیم پلی. گیم پلی بازی تقریبا همون فرمول قبلیه که یه سری پیشرفت هایی درش صورت گرفته. گبریل هنوز قابلیت های صلیب که توی نسخه قبلی سلاح اصلی بود رو داره (هرچند اینجا با شلاق از اون حرکات استفاده میکنه) و در کنار این قابلیت ها دوتا سلاح جدید هم به بازی اضافه شدن که هر کدوم حرکات و کمبوهای مخصوص خودشون رو دارن. سلاح های جدید بین دو قابلیت Dark و Light (اسماشون اینجا تغییر کرده ولی همون کارایی رو دارن)تقسیم شدن. قابلیت Dark - که فکر کنم اینجا بهش میگن Blood - بهتون اجازه استفاده از دو مشت آتشین رو میده و استفاده از قابلیت Light - اگه اشتباه نکنم اینجا اسمش Void ـه- شمشیر آبی و نورانی رو برای گبریل فعال میکنه.

برای استفاده از هر کدوم از این قابلیت ها/سلاح ها تنها کافیه یکبار دکمه های R1/RB یا L1/LB رو فشار بدید. اما خب این جزییات رو که بزاریم کنار به نظرم سیستم مبارزات بازی هنوز جای کار زیادی داره. خوشبختانه توی این نسخه قابلیت تعویض سلاح ها در حین مبارزه و حتی در هوا وجود داره پس مبارزات تنوع بیشتری پیدا کردن. ولی خب یه سری موارد هست که به نظرم ممکنه برای گیم پلی بازی مشکل ایجاد کنه. مثلا اینکه سلاح های بازی به یه قابلیت خاص وصل شدن، چه اتفاقی میوفته اگه شما اون Blood Bar ـتون تموم شده باشه !؟ یعنی تا وقتی که پرش نکنید نمیتونید از مشت های آتشین استفاده کنید ؟! این مورد میتونه تاثیر بسیار منفی روی بازی بزاره، خصوصا که بعضی دشمن ها فقط با یک سلاح خاص آسیب میبینند (برای شکستن سپرها باید از مشت آتشین استفاده کنید) اگر بازیکن با یه دشمن سپری روبرو بشه و هیچ Blood ـی هم نداشته باشه تکلیف چیه ؟! در ضمن محدود کردن یک دشمن به یک سلاح باعث میشه اون روونی مبارزات از بین بره، چون اگر شما در حال اجرای کمبو با شلاق باشید و یه سپری در مقابلتون قرار بگیره ضربه شما برگشت داده میشه و کمبوتون از بین میره.

متاسفانه توی دمو Bar های دو طرف به صورت خود به خود پر میشدن و فرصت نشد این مورد رو که آیا میشه بدون داشتن هیچگونه خونی از مشت های آتشین استفاده کرد یا نه رو تست کنم.

ایراد دیگه ای که توی مبارزات بازی وجود داشت این بود که وقتی در حال ضربه زدن به یه دشمن هستی، دشمن مورد نظر Stun نمیشه و هر موقع که دلش بخواد میتونه بهت حمله کنه. این مورد برای سلاحی مثل شمشیر که افکت آبی رنگ پشت سر خودش به جا میزاره خیلی بده چون اصلا حمله دشمن رو ندیده و یه دفعه ضربه میخوردید. به نظرم این مورد رو باید اصلاح کنند چون توی نسخه نهایی میتونه باعث ناکارآمدی شمشیر بشه.

این ایراداتی که گفتم به کنار به طور کلی گیم پلی بازی و مبارزاتش واقعا لذت بخش بوده و یه پیشرفت خیلی خوب نسبت به نسخه قبلی به حساب میاد. راستی متاسفانه به دلیل کمبود کمبوها در دمو نتونستم تست کنم که آیا کمبو ها بین سلاح های مختلف جابجا میشن (DmC و Darksiders) یا با تعویض هر سلاح کمبو از اول ریست میشه. امیدوارم که قابلیت ادامه کمبو پس از تعویض سلاح در بازی وجود داشته باشه ولی خب بعید میدونم این اتفاق بیوفته.

جا داره در پایان از موسیقی شاهکار بازی هم یادی بکنم که واقعا آدم رو به هیجان میندازه و حس مبارزه در بازیکن ایجاد میکنه. آها داشت یادم میرفت، پلتفرمینگ بازی هم پیشرفت خیلی خیلی خوبی داشته (یه چیزی شده بین نسخه اول و Uncharted) ولی خب الان دیگه حوصله ندارم بیشتر از این در موردش توضیح بدم :biggrin1:

دوستان اگر سوالی در مورد گیم پلی یا بخش های دیگه بازی دارید بپرسید، سعی میکنم تا جایی که بشه به صورت ساده و در عین حال جامع سوالتون رو جواب بدم.

پ.ن: میشه QTE ها رو غیرفعال کرد.



علی دموی چه نسخه ای رو دانلود کردی ؟ کنسول ؟
تاریخ دقیق انتشار بازی کی هست ؟

==============

یه سوا هم داشتم . کستلوانیا قبلی ، بعد از اتمام بازی اگه اشتباه نکرده باشم ، نشون میده که دراکولا هنوز زنده هست و از بالای پنجره میپرید بیرون و .... . این قضیه اش دقیقا چه طور درمیاد ؟ یعنی میخوام اون بخش و یه مقدار تحلیل کنی بفهمیم چی شد کلا !؟ اصلا به نسخه جدید ربط داره ؟ نداره ؟! اون دراکولا چی میشه !؟ کلا یه تحلیلی رو پایان بازی قبل بزن بفهمیم چه خبره !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر