Castlevania: Lords of Shadow 2 | PS3

سلام دوستان
خب دمو رو بازی کردم
ایول قشنگ بود گرافیکش که بهتر از نسخه 1 بود
افکت خون خیلی خوب بود
اصلا" یه ابهتی داره این بشر
موزیک بازی عالی بود
فضای بازی خیلی خوب کار شده
کلا" من که راضی بودم ازش
دمشون گرم 2014 میاد دمو رو الان دادن بیرون
 
خدا کنه داستان و خراب نکنن! 1 اش عالی بود اما گیم پلی خوبی نداشت...خیلی خشک بود

بازی پیشرفت های زیادی داره.نسبت به نسخه 1 احساس میکنم آپگرید های زیاد تری داشته باشه.گرافیک بازی خیل زیبا طراحی شده.اتمسفر و پارتیکل کوآلیتی بازی خیلی قابل قبول بود.یه احساس سنگینی بازی بهت دست میده.منظورم اینه احساس میکنی که بازی حجم و وزن داره.موسیقی در نوع خودش عالی .نسبت به نسخه 1 گیم پلی خیلی بهتر تر شده مخصوصا در کامبت ،ولی باز گیم پلی دویدن یه مقدار رضایت بخش نیست
در کل میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه
 
بالاخره امروز موفق شدم دمو رو تجربه کنم. تا الان دوبار تمومش کردم، گفتم یه بررسی کوتاهی برای دوستانی که به بازی علاقه دارن ولی به هر دلیلی نتونستن دمو رو تجربه کنند انجام بدم. اصولا توی بازی های HnS گیم پلی برای من مهمترین بخشه پس بیشتر در مورد گیم پلی صحبت میکنم.

خب بریم سر اصل مطلب. بعد از اجرای دمو اولین چیزی که توجه ـم رو به خودش جلب کرد طراحی زیبای بازی برای شروع منو بود. ظاهرا بازی اون حالت کتاب مانند نسخه قبلی رو حفظ کرده (هرچند منوی اصلی رو توی دمو نمیبینیم ولی خب اینطوری به نظر میاد)

بهرحال از بحث منو بکشیم بیرون و بریم سروقت خود بازی. به محض اینکه بازی رو شروع کردم 2 موضوع بشدت توجه ام رو به خودشون جلب کردن. اولی طراحی فوق العاده و Art Direction بی نظیر بازی بود. یعنی هرچی از این بخش بگم کم گفتم. اینقدر محیط های بازی زیبا طراحی شدن که ساعت ها دوست دارید فقط همینطوری به دور و برتون نگاه کرده و شاهکار Mercury Steam رو تحسین کنید. بشخصه اینقدر از اتاق دراکولا خوشم اومده بود که اصلا نمیخواستم اونجا رو ترک کنم.

دومین مورد که برای خیلی ها از جمله خودم از اهمیت بالایی برخورداره فریم ریت و عملکرد کلی بازیه. خوشبختانه توی دمو من کوچیکترین افت فریمی رو مشاهده نکردم. (این رو کسی میگه که به افت فریم نسخه PS3 DmC گیر میداد) دمو در همه لحظات (چه گیم پلی و چه کات سین) فریم خودش رو حفظ میکرد و خوشبختانه هیچگونه افت فریم واضح و آزار دهنده ای نداشت. در کنار این مورد جا داره از گرافیک تکنیکی و خصوصا انیمیشن های بازی هم یادی بکنم که برای یه HnS با محیط های باز و دوربین متحرک فوق العاده به نظر میومدن. تنها مورد منفی توی بخش گرافیک اشکالات جزیی در سایه زنی بود که امیدوارم توی نسخه نهایی برطرف بشن.

خب از همه اینا که بگذریم میرسیم به گیم پلی. گیم پلی بازی تقریبا همون فرمول قبلیه که یه سری پیشرفت هایی درش صورت گرفته. گبریل هنوز قابلیت های صلیب که توی نسخه قبلی سلاح اصلی بود رو داره (هرچند اینجا با شلاق از اون حرکات استفاده میکنه) و در کنار این قابلیت ها دوتا سلاح جدید هم به بازی اضافه شدن که هر کدوم حرکات و کمبوهای مخصوص خودشون رو دارن. سلاح های جدید بین دو قابلیت Dark و Light (اسماشون اینجا تغییر کرده ولی همون کارایی رو دارن)تقسیم شدن. قابلیت Dark - که فکر کنم اینجا بهش میگن Blood - بهتون اجازه استفاده از دو مشت آتشین رو میده و استفاده از قابلیت Light - اگه اشتباه نکنم اینجا اسمش Void ـه- شمشیر آبی و نورانی رو برای گبریل فعال میکنه.

برای استفاده از هر کدوم از این قابلیت ها/سلاح ها تنها کافیه یکبار دکمه های R1/RB یا L1/LB رو فشار بدید. اما خب این جزییات رو که بزاریم کنار به نظرم سیستم مبارزات بازی هنوز جای کار زیادی داره. خوشبختانه توی این نسخه قابلیت تعویض سلاح ها در حین مبارزه و حتی در هوا وجود داره پس مبارزات تنوع بیشتری پیدا کردن. ولی خب یه سری موارد هست که به نظرم ممکنه برای گیم پلی بازی مشکل ایجاد کنه. مثلا اینکه سلاح های بازی به یه قابلیت خاص وصل شدن، چه اتفاقی میوفته اگه شما اون Blood Bar ـتون تموم شده باشه !؟ یعنی تا وقتی که پرش نکنید نمیتونید از مشت های آتشین استفاده کنید ؟! این مورد میتونه تاثیر بسیار منفی روی بازی بزاره، خصوصا که بعضی دشمن ها فقط با یک سلاح خاص آسیب میبینند (برای شکستن سپرها باید از مشت آتشین استفاده کنید) اگر بازیکن با یه دشمن سپری روبرو بشه و هیچ Blood ـی هم نداشته باشه تکلیف چیه ؟! در ضمن محدود کردن یک دشمن به یک سلاح باعث میشه اون روونی مبارزات از بین بره، چون اگر شما در حال اجرای کمبو با شلاق باشید و یه سپری در مقابلتون قرار بگیره ضربه شما برگشت داده میشه و کمبوتون از بین میره.

متاسفانه توی دمو Bar های دو طرف به صورت خود به خود پر میشدن و فرصت نشد این مورد رو که آیا میشه بدون داشتن هیچگونه خونی از مشت های آتشین استفاده کرد یا نه رو تست کنم.

ایراد دیگه ای که توی مبارزات بازی وجود داشت این بود که وقتی در حال ضربه زدن به یه دشمن هستی، دشمن مورد نظر Stun نمیشه و هر موقع که دلش بخواد میتونه بهت حمله کنه. این مورد برای سلاحی مثل شمشیر که افکت آبی رنگ پشت سر خودش به جا میزاره خیلی بده چون اصلا حمله دشمن رو ندیده و یه دفعه ضربه میخوردید. به نظرم این مورد رو باید اصلاح کنند چون توی نسخه نهایی میتونه باعث ناکارآمدی شمشیر بشه.

این ایراداتی که گفتم به کنار به طور کلی گیم پلی بازی و مبارزاتش واقعا لذت بخش بوده و یه پیشرفت خیلی خوب نسبت به نسخه قبلی به حساب میاد. راستی متاسفانه به دلیل کمبود کمبوها در دمو نتونستم تست کنم که آیا کمبو ها بین سلاح های مختلف جابجا میشن (DmC و Darksiders) یا با تعویض هر سلاح کمبو از اول ریست میشه. امیدوارم که قابلیت ادامه کمبو پس از تعویض سلاح در بازی وجود داشته باشه ولی خب بعید میدونم این اتفاق بیوفته.

جا داره در پایان از موسیقی شاهکار بازی هم یادی بکنم که واقعا آدم رو به هیجان میندازه و حس مبارزه در بازیکن ایجاد میکنه. آها داشت یادم میرفت، پلتفرمینگ بازی هم پیشرفت خیلی خیلی خوبی داشته (یه چیزی شده بین نسخه اول و Uncharted) ولی خب الان دیگه حوصله ندارم بیشتر از این در موردش توضیح بدم
biggrin1.gif


دوستان اگر سوالی در مورد گیم پلی یا بخش های دیگه بازی دارید بپرسید، سعی میکنم تا جایی که بشه به صورت ساده و در عین حال جامع سوالتون رو جواب بدم.

پ.ن: میشه QTE ها رو غیرفعال کرد.
 
آخرین ویرایش:
منم دمو را بازی کردم نتها مشکلی که دیدم اینکه بعضی وقتها که درگیری شلوغ می شد نمی شد بعضی وقتها دید کی داره حمله می کنه و گرنه همه چیز همونطور که گفتند بهتر شده. در مورد Blood Focus زمانی که Blood تموم میشه دقیقا عین شماره قبل باید با Blood Whip بدون صدمه دیدن بزنی تا Focus Bar پر شه و دشمنان Blood Orb رها کنند و با R3 یا L3 برای هر کدوم از Void Sword یا Chaos Claws را جذب می کنی. اینطور که معلوم بود تو همه درگیری های آینده در یکی از Trailer ها فرصت پر کردن Bar هارو خواهیم داشت یعنی دشمنان اگر از نوعی باشند که Void Sword برای کشتنشون لازم است می شود با Blood Whip اونارو یا دشمنان همراه زد تا Blood Orb از خودشون بریزن. در کل خیلی خوشم اومد و منتظرشم.
 
دمو رو چجوری دان کردین ؟ تو استور ریجن 1 و 2 رفتم نبود .
من Castlevania Mirror of Fate HD را خریدم و دانلود کردم بعد دوباره به همون قسمت Castlevania Mirror of Fate HD تو Store رفتم و گزینه دانلود LoS 2 توی Store اضافه شده بود. حجمشم حدود 750MB بود.
خود بازی هم 26 Feb میاد فکر کنم حدود 3 - 4 ماه دیگه.
 
دمو رو چجوری دان کردین ؟ تو استور ریجن 1 و 2 رفتم نبود .

کسانی که اوریجینال باز هستن همونطوری که دوستمون گفت باید MoF رو خریداری کنند و بعد از خریدن بازی توی منو براتون گزینه دانلود دمو فعال میشه.
برای کسانی هم که از CFW استفاده میکنند میتونند دمو رو از سایت های مختلف دانلود و همراه Fix ـش روی دستگاهشون نصب و اجرا کنند.
 
@ علی:
نسخه ای که تو بازی کردی رو من هم بازی کردم، پچ شدست! یعنی جادوی نور و جادوی شیطانی ـت بینهایت بود و اصلا کم نمی شد! یه مدل دیگش هم اومده که خود به خود پر می شد در جا!
به این چیزایی که تو گفتی، چون همه چیز این دموی قابل بازی نوید یه شاهکار رو می ده و باید بگردیم ببینیم چیش بده، من یه چیزیش که یکم برام ناخوشآیند بود این افکت بیش از اندازه و کور کننده بعد از ضربه زدنش بود. بخصوص وقتی با شمشیرش (جادوی نور) ضربه می زد نور آبی زیادو توی چشم بود، یه هاله ی خیلی پر رنگ و اذیت کننده.
 
@ علی:
نسخه ای که تو بازی کردی رو من هم بازی کردم، پچ شدست! یعنی جادوی نور و جادوی شیطانی ـت بینهایت بود و اصلا کم نمی شد! یه مدل دیگش هم اومده که خود به خود پر می شد در جا!
به این چیزایی که تو گفتی، چون همه چیز این دموی قابل بازی نوید یه شاهکار رو می ده و باید بگردیم ببینیم چیش بده، من یه چیزیش که یکم برام ناخوشآیند بود این افکت بیش از اندازه و کور کننده بعد از ضربه زدنش بود. بخصوص وقتی با شمشیرش (جادوی نور) ضربه می زد نور آبی زیادو توی چشم بود، یه هاله ی خیلی پر رنگ و اذیت کننده.

آره در جریان هستم. خود Cox توی مصاحبه اش با Gamespot میگفت که فقط توی دمو این بار ها پر میشن و در بازی اصلی خود بازیکن باید پرشون کنه.
والا چیزایی که برای من ناخوشایند بود بدترینشون همین دشمنای سپری بودن که حتما برای از بین بردن سپرشون باید از Chaos Claws (از این به بعد بهش میگم CC) استفاده کنی. متاسفانه توی DmC هم NT اومد یه همچین حرکت احمقانه ای انجام داد (دشمنای قرمز و آبی) که روونی مبارزات رو به طور کامل از بین برد. امیدوارم تا زمان عرضه این مورد رو اصلاح کنند و حداقل Damage سلاح های دیگه رو در مقابل سپر صفر کنند تا بشه کمبو رو ادامه داد، نه اینکه کلا ضربات برگرده.

ایراد دیگه هم همین افکت ها که گفتی ممکنه بعدا مشکل ایجاد کنند. باز اگه دشمن ها موقع ضربه خوردن Stun میشدن یه چیزی ولی اینکه میتونند در حین ضربه خوردن بهت حمله کنند خیلی کار رو برای استفاده از شمشیر سخت میکنه. به طور کلی من با خود افکت مشکلی ندارم، مشکل من با سو استفاده ایی که دشمن ها میتونند از این افکت بکنند.

راستی دقت کردی توی دمو 3 تا درجه سختی وجود داره ؟! از من میشنوی یه بار با درجه سختی Lords of Shadow هم بازیش کن.

آها توی پست اصلیم وقت نشد به این مورد بپردازم ولی پلتفرمینگ بازی واقعا سورپرایزم کرد. اصلا توقع نداشتم پلتفرمینگ رو اینقدر خوب در بیارن. خصوصا اون بخش بالا رفتن از Titan و اینکه همزمان باید از حملات اون شوالیه جاخالی میدادی و بعضی از گیره ها رو با ضرباتش میشکستی ........ واقعا این بخش رو عالی در آورده بودن.

پ.ن: راستی میدونستی دو حالت برای خوردن خون دشمنا وجود داره ؟! حالت اول خون طرف رو میخوری و بعد نابودش میکنی و حالت دوم هم بعد از خوردن خون گردنش رو میشکنی و میندازیش یه طرف (این دومی خیلی باحاله)
 
من روی Lords of Shadow بازیش کردم و به نظر من یکم Damage خوردنش نسبت به شماره اول کمتر شده حالا باید دید در نسخه نهایی چطور میشه. همه چیزش که خوبه تنها مشکل صبر کردن براشه ...
 
دمو رو بازی کردم ... فقط یک کلام برازنده این بازیه : شاهکار
گرافیک،گیمپلی،فریم ریت،زاویه دوربین و شخصیت پردازی گابریل (درکیول فعلی!) دست کم 2 برابر نسخه قبلی بود ... بینظیر بود ... بد جور تو کفش موندم.:x
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or