
اگر شما هم جز از آن دسته افرادی هستید که فکر میکنید باید مدت زمان زیادی را به انتظار نسخه های جدید از فرنچایزهای بزرگ کمپانی Capcom، بنشینید، پس دوباره فکر کنید.
دسامبر سال 2010. آقای Christian Svensson از اعضای سابق بخش آمریکا کپکام، از مدت زمان لازم برای ساخت بازی ها سخن گفت.
وی گفت: " ساخت یک بازی، چندی سال به طول میانجامد. و این توضیح میدهد که چرا این کمپانی عناوین زیادی برای عرضه ندارد." اما به نظر میرسد که کپکام میخواهد این فاصله را کوتاهتر از قبل کند.
در بیانیه ای که اخیرا به سهام داران ابلاغ شده است، کپکام این سوال را مطرح کرد که چه رویه ای را باید به سمت ادامه فرنچایزهای بزرگ خود در پیش بگیرد.
در این بیانیه آمده است: " ما چیزی بالغ بر 30 سازنده کلیدی و مهم در اختیار داریم و قادر خواهیم بود که افراد بیشتری را در زمان مورد نیاز، به استخدام در آوریم. در حالت ایده آل، ما میخواهیم دوره های 1.5 ساله را به عنوان یک دوره همگانی و رسمی، به هر یک از این سازنده ها ابلاغ کنیم. هدف ما این است که این دوره را حتی کوتاهتر کنیم."
این بدان معناست که کپکام میخواهد دوره های ساخت بازی خود را از چند سال به دوره های 1.5 ساله تغییر دهد. این به معنی افت کیفیت بازی ها نخواهد بود چرا که این کمپانی پیشتر اعلام کرده بود که در طی 10 سال، چیزی بالغ بر 1000 سازنده جدید را به استخدام خود در خواهد آورد.
در رابطه با انجمن فایتینگ، اواخر سال 2013 آقای Yoshinori Ono از استخدام یک طراح و برنامه نویس برای ساخت یه عنوان فایتینگ جدید در استودیو توکیو یا اوساکا خبر داد.
پیشتر کپکام اعلام کرده بود که سال 2014، سال حضور مجدد این کمپانی در ژانر فایتینگ خواهد بود و چیزهای بیش از Ultra Street Fighter IV در چنته خواهد داشت.
منبع
! کپکام قبلا اعلام کرده بود که دوره ساخت ادامه فرنچایزهای بزرگش، 3 ساله خواهد بود اما با این بیانیه، اون رو به 1.5 سال کاهش داد.