Capcom: کاهش دوره ساخت بازی ها به یک سال و نیم و حتی کمتر

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
27_capcomsequels.jpg


اگر شما هم جز از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید باید مدت زمان زیادی را به انتظار نسخه های جدید از فرنچایزهای بزرگ کمپانی Capcom، بنشینید، پس دوباره فکر کنید.

دسامبر سال 2010. آقای Christian Svensson از اعضای سابق بخش آمریکا کپکام، از مدت زمان لازم برای ساخت بازی ها سخن گفت.

وی گفت: " ساخت یک بازی، چندی سال به طول می‌انجامد. و این توضیح می‌دهد که چرا این کمپانی عناوین زیادی برای عرضه ندارد." اما به نظر می‌رسد که کپکام میخواهد این فاصله را کوتاهتر از قبل کند.

در بیانیه ای که اخیرا به سهام داران ابلاغ شده است، کپکام این سوال را مطرح کرد که چه رویه ای را باید به سمت ادامه فرنچایزهای بزرگ خود در پیش بگیرد.

در این بیانیه آمده است: " ما چیزی بالغ بر 30 سازنده کلیدی و مهم در اختیار داریم و قادر خواهیم بود که افراد بیشتری را در زمان مورد نیاز، به استخدام در آوریم. در حالت ایده آل، ما می‌خواهیم دوره های 1.5 ساله را به عنوان یک دوره همگانی و رسمی، به هر یک از این سازنده ها ابلاغ کنیم. هدف ما این است که این دوره را حتی کوتاهتر کنیم."

این بدان معناست که کپکام میخواهد دوره های ساخت بازی خود را از چند سال به دوره های 1.5 ساله تغییر دهد. این به معنی افت کیفیت بازی ها نخواهد بود چرا که این کمپانی پیشتر اعلام کرده بود که در طی 10 سال، چیزی بالغ بر 1000 سازنده جدید را به استخدام خود در خواهد آورد.

در رابطه با انجمن فایتینگ، اواخر سال 2013 آقای Yoshinori Ono از استخدام یک طراح و برنامه نویس برای ساخت یه عنوان فایتینگ جدید در استودیو توکیو یا اوساکا خبر داد.

پیشتر کپکام اعلام کرده بود که سال 2014، سال حضور مجدد این کمپانی در ژانر فایتینگ خواهد بود و چیزهای بیش از Ultra Street Fighter IV در چنته خواهد داشت.

منبع

! کپکام قبلا اعلام کرده بود که دوره ساخت ادامه فرنچایزهای بزرگش، 3 ساله خواهد بود اما با این بیانیه، اون رو به 1.5 سال کاهش داد.
 
در حالت ایده آل، ما می‌خواهیم دوره های 1.5 ساله را به عنوان یک دوره همگانی و رسمی، به هر یک از این سازنده ها ابلاغ کنیم. هدف ما این است که این دوره را حتی کوتاهتر کنیم




a601f59ae3ddbf851.jpg
 
یکی نیست به این اقاهه بگه توی بازه ی طولانی میساختین بازیارو تونستین بازی رو بنیان گذار سبک Survival horror بودش رو تبدیلش کنین به یه کرپی که نشه بازیش کرد...الان سه سووته میخوای بازی تپل تحویل بدی؟؟؟
الان با نهایت تاسف ارزوی ورشکستیه کپکام رو دارم شاید ip هاش رو اونایی که لایقشونن بدست بیارن و بتونن زندشون کنن...
 
موتور های جدید خیلی بهینه شدن و خیلی افکتها رو از قبل دارن که زمان رو خیلی کاهش می ده
قبلا برای یک تکنیک بازی سازها مجبور بودن خودشون به اون تکنیک دست پیدا کنند اما الان همش داخل موتور ها هست
 
خوبه! هر سال به غیر از کال او دوتی ممکنه یه رزیدنت اویل هم داشته باشیم :d البته رزیدنت اویل با شماره 7 ش ظاهرا پروندش برای همیشه بسته خواهد شد. منم دیگه کلا کارم با کپکام تموم میشه :)
 
آخرین ویرایش:
موتور های جدید خیلی بهینه شدن و خیلی افکتها رو از قبل دارن که زمان رو خیلی کاهش می ده
قبلا برای یک تکنیک بازی سازها مجبور بودن خودشون به اون تکنیک دست پیدا کنند اما الان همش داخل موتور ها هست
What The Hell؟
یعنی چی انصافا؟ اینا رو از کجاتون در میارید؟ موتور رو که میسازن تکنیک هایی که میخوان رو ساپورت میکنه از همون اول:|
 
یکی نیست به این اقاهه بگه توی بازه ی طولانی میساختین بازیارو تونستین بازی رو بنیان گذار سبک Survival horror بودش رو تبدیلش کنین به یه کرپی که نشه بازیش کرد...الان سه سووته میخوای بازی تپل تحویل بدی؟؟؟
الان با نهایت تاسف ارزوی ورشکستیه کپکام رو دارم شاید ip هاش رو اونایی که لایقشونن بدست بیارن و بتونن زندشون کنن...
نه دوست عزیز این چه حرفی هست میزنی؟! رزیدنت را شینجی میکامی خراب کرد ، دویل را هم کامیا ، داینو کراسیس را هم میکامی و اینکه اونیموشا ساخته نمیشه تقصیر کامیا بود که بازی دویل را ساخت!:| برسد ان روز که رزیدنت را استاد میکامی بسازه. ولی حیف که داستان بازی با قسمت 5 و 6 خراب شد. ضربه ای که 5 بر پیکر سری زد به هیچ وجه نمیشه پاکش کنی! دیگه اگه قرار 7 همه چی را تموم کنه که واویلا! تو تمام بازیسازها ژاپنی کوجیما از همه زرنگ تر بود. اینکه حق ساخت بازی دست خودشه. وگرنه اونم به سرنوشت رزیدنت دچار میشد! نمیفهمم کپکام در بهترین استودیوش (clover ) بست تا سازندگان خارجی براش dark void بسازن! رفت دویل را داد به یک شرکت دیگه نفهمیدم این قسمت 5 چی بود! این لات چاله میدان را جا دانته جا زد تا بازی غرب پسندتر شود! هیچی بابا من بخوام بنویسم خیلی میشه.
چرا میکامی نباید رزیدنت بسازه را من نمیفهمم!
 
با افزایش زمان ساخت یه بازی هزینه های تولیدش به طرز فجیعی بالا میره! تو کشورهای پیشرفته استخدام کردن کارمند هزار و یک جور حقوق و مزایا و غیره و ذلک می طلبه و قانون کارشون سخت گیرانه است. طبیعیه که با افزایش زمان ساخت بازی در یک استودیوی شونصد نفره هزینه های ساخت بازی به فجیع ترین شکل ممکن میرن بالا. ناشرها هم با این وضعیت اقتصادی داغون بازی با زمان ساخت کم رو ترجیح میدن، ولو کیفیت پایین تری داشته باشه!

یاد Bioshock: Infinite افتادم که زمان ساختش طولانی بود و با اون همه فروش و عنوان GoTY و ... چند ماه بعد از عرضه استودیوش منحل شد.
sigh.gif
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or