Call Of Duty : Modern Warfare 3 | Preview

WhyAlwaysMe

Started from the bottom now we're here
کاربر سایت
Jan 4, 2011
165
نام
Amirreza
Call Of Duty : Modern Warfare 3 | First Look

26541913555097994094.jpg


|--------------------------------------|
نام بازي : Call Of Duty : Modern Warfare 3
سازنده بازي :[ Infinity Ward , Sledgehammer Games , Raven Software [ MultiPlayer
ناشر بازي : Activision
پلتفورم ها : Xbox 360 , PlayStation 3 , PC
تاريـخ عرضـه : 8,2011 November
ژانر :[ FPS [ First Person Shooter
درجه سني :[ RP [ Rating Pending

|------------------------------------|
" يكـ نفر ، اميدهاي دشمن براي پيروزي را نابود خواهد كرد . "

جمـله ي بالا معـرف نسخه ي جديد شوتر فوق محبوب Infinity Ward است ، جمله اي كه با صداي خشـن ولاديمير ماكاروف بيـان شـد و طرفداران بازي را بيش از پيش به سردرگمي انداخت .

در اينجـا سوالي پيـش مي آيد ، سازندگـان بازي ها در اين دوره دقيقاً هدفشان از ساخت يك بازي چيست ؟ رضـايت مشتـري ؟! مسلماً هدف تمام استوديوهاي بازي سازي و ناشران و بقيه عوامل ساخت يك بازي فـروش خوب و بالاي ساخته شان است . امـري كه براي Activision و Infinity Ward بسيـار طبيعي شده است ، سالانه يكـ نسخه از سري بازي هاي CoD عرضه مي شود كه معمولاً ركورد فروش را مي شكنند و خود را تا نسخه ي بعدي در 10 عنوان برتر از لحاظ فروش در جهان مي بينند ! حـال اگـر يكـ استوديو از موفقـيت تضميـن شده عنوانش مطمئن باشـد ، آيا باز هم ميخواهد بيش از حـَد براي ساخته اش زحمت بكشد و سطح آن را نسبت به نسخه ي قبلي تا حد زيادي بالا ببرد ؟ مسلماً خير . اين چيزي است كه ما در نمايش بازي در E3 ديديم ، بازي اي با مراحل كليشه اي و تكراري ، گرافيكـ نه چندان پيشرفت كرده ، گيم پلي فوق تكراري و زننده و و و ...

حـال ببينيم IW چه چيزي در چنته دارد و مي تواند خودش را از اتهامات وارده تبرئه كند يا خير .

طبق رسـم سنـتي اين سري ، به صورت يكي در ميان هر ساله به نوبت Tryarch و Infinity Ward نسخه اي از اين سري روانه بازار مي كنند ، و همانطور كه پيداست امسال نوبت به IW رسيده است . نكتـه اولي يا بهتر بگوييم ريسكـ اولي كه هم ناشر و هم سازنده بازي پذيرفته اند ، سـپردن بخش مولتي پلير يعني محبوب ترين بخش بازي به استوديو Raven Software است ، خالق بازي خوش ساخت Singularity ، كه البته هيچ وقت عنواني دست اول در كارنامه خود نديده است ، بهرحال انتظارات ميليون ها بازيكن مولتي پلير به شدت برروي شانه Raven سنگيني مي كند كه همه ي ما اميدواريم بتواند از پس آن بربيايد .

داستان بازي را مي توان دنباله ي نسخه ي قبل تلقي كرد ، Cpt Soap McTavish ، John Price و Nikolai پس از به قتل رساندن ژنرال ارتش آمريكـا Shepard از محل مي گريزند . ولاديمير ماكاروف ، يكـ وطن پرسـت روسي كه در نسخه هاي قبلي نيز وي را ملاقات كرديد نيز در بازي هست و همچنان بدنبال اهداف شوم خود مي باشد . روسيه به هجوم به سمت آمريكـا ادامه مي دهد و دامنه حملات خودش را به اروپا نيز رسانده و با انگلستان ، فرانسه و آلمان نيز وارد جنگـ شده است .
كاركترهاي جديدي نيز چندي پيش معرفي شدند كه بازيباز عمدتاً كنترل آنها را بر عهده خواهد داشت ، از جمله اين كاركترها مي توان به Derek " Frost " Westbrook و Sandman ، زوجي از نيرو هاي Delta Force نيويوركـ ، Marcus Burns گروهبان نيروي هوايي و Yuri يكـ مأمور فدرال امنيتي روسيه اشاره كرد .
شخصيت هاي غيرقابل كنترل ديگري كه معرفي شده اند Truck , Grunt مي باشند كه از اجزاي نيروي Delta Force و هم گروه Sandman و Frost هستند .

MW3_2.jpg


چندي پيش IW از وجود مـُد جديد Survival در بازي خبر داد ، اين مُد بصورت آفلاين و آنلاين قابل بازي است ، و ماننـد بخـش زامبي نسخه ي قبلي سري Black Ops مي باشد ، موج هايي از دشمنان در هر دور به بازيباز حمله مي كنند و همينطور قدرت و تنوع دشمنان سير سعودي مي گيرد . مپ ها در اين بخـش عمدتاً كوچكـ بوده و بازيباز را در راندهاي بالا با چالش هاي سختي روبرو مي سازد .
همانطور كه گفته شد مانند بخش زامبي BO ، گيمر در ابتدا تنها يكـ Pistol و چاقوي خود را در اختيار دارد و دشمنان به راحتي از بين مي روند اما تفاوتي كه اين مد با زامبي دارد اين است كه بازيباز تنها با يك مشت زامبي بدون اسلحه روبرو نيست ، بازيباز با دشمنان سرتاپا مسلح مبارزه مي كند كه در راندهاي بالا از انواع هليكوپترها ، سگـ ها ، اسلحه ها، Jaggernaut هاي مختلف استفاده كرده و هر بار بايد تاكتيكـ متفاوتي براي مقابله با آنها داشته باشيد .

ديگـر جزييات مربوط به بخـش Survival Mode عبارتند از :

  • مپ ها عمدتاً همانطور كه گفته شد كوچكـ هستند ، بيشتر برروي كار دفاعي تأكيد دارند تا حركت آزاد و تاكتيكي مانند زامبي .
  • باز هم همانند بخش زامبي ، پول از كشتن دشمنان و گرفتن Kill Streak ها با كشتن چندين دشمن به طور پي در پي و نگرفتن Damage بدست مي آيد .
  • اسلحه ها و تجهيزات از طريق سه كامپيوتري كه در سراسر مپ پراكنده شده اند قابل خريداري هستند . يكـي از اين سه بخـش اسلحه و مهمات را برعهده دارد و همچنين آپگريد همان اسلحه ها ، يكي ديگر از اين سه براي تجهيزات است مانند نارنجكـ ها و Turret هاي اتوماتيكـ ، و آخرين بخش عهده دار پشتيباني هوايي است مانند حمله هوايي , هليكوپتر ها و يكـ جوخه از نيروهاي Delta Force كه توسط هوش مصنوعي كنترل مي شوند به ياري بازيباز و هم تيمي هايش مي شتابند .
  • با گذشت زمان دشمنان قويتر و متنوع تر مي شوند ، و طبيعتاً براي كشته شدن تعداد بيشتري گلوله مي طلبند . بازيباز همچنين با هليكوپترها و Jaggernaut ها نيز مبارزه مي كند ، همچنين دشمناني كه بعد از كشته شدن گازهاي سمي منفجر مي كنند ( بازهم همانند زامبي ) و يا دشمناني كه با كشته شدن خود بمب هاي C4 منفجر مي كنند . يكي از چالش برانگيز ترين دشمنان اين مد سگـ هايي هستند كه بر پشت خود بمب هاي C4 بسته و با نزديكـ شدن به بازيباز خود و بازيباز را به هوا مي فرستند .
  • تقريباً به بازيباز 30 ثانيه ميان موج ها وقت براي تجديد قوا و تجهيزات داده مي شود ، اما خريد ها و آپگريدها هرزماني امكان پذير هستند .
  • هم تيمي ها در صورت افتادن مي توانند Revive شوند ، اما هنگام افتادن همچنان به خونريزي و از دست دادن جان ادامه ميدهند ، Perk هايي نيز هستند كه ميتوانند بازيبازان را Revive كنند .
  • اين بخـش هم ميتواند به صورت چندنفره و هم تك نفره بازي شود .
  • بخش Spec Ops به كـُل Level هاي متفاوت و Leaderboard متفاوتي از بخش مولتي پلير بازي دارد ، پـس ركوردها و اعمالي كه در اين بخش ثبت مي شوند به هيچ عنوان ارتباطي با بخش مولتي پلير ندارند .
mw3-trailer-2.jpg


نمايـشي كه بازي در E3 امسال داشت به نوعي نااميد كننده بود ، گيم پلي تكراري بازي را كه قبلاً هم گفته بودم همه ديديم ، حتي در مُد Survival با اينكـه دشمنان واقعي مي باشند اما باز هم تقليدهايي آشكار از نسخه Black Ops شده است ، كه حداقل اميدواريم اين تقليدها كوركورانه نباشند .
طي نمايش بازي در E3 گرافيكـ بازي نيز تعريف چنداني نداشت ، اشتباه نكنيد ، گرافيكـ بازي همچنان زيباست اما نسبت به نسخه ي قبل پيشرفتي ديده نشد ، بازي از همان انجين اختصاصي خود يعني IW 4.0 استفاده مي كند كه مي توان گفت انجين بسيار قدرتمندي است اما ظاهراً نهايت قدرتش را در MW2 ديديم و MW3 چيزي فراتر از آن نخواهد بود .

اميدواريم دست اندركاران IW همه چيز را فداي پول نكنند و اين IP بزرگـ را دچار افت نكنند ، مخصوصاً با نمايش خوب Battlefield 3 رقيب ديرينه بازي ، حال فشارها برروي IW بيشتر شده است و اميدواريم باز هم به همگـان ثابت كند كه بازار بازي هاي شوتـر اول شخص همچنان بر وفق مراد سري CoD مي گردد .

|---------------------------|
 
آخرین ویرایش:

b3da

کاربر سایت
May 20, 2009
703
نام
عـلیـــــرضــا


گرافيكـ بازي همچنان زيباست اما نسبت به نسخه ي قبل پيشرفتي ديده نشد ، ظاهراً نهايت قدرتش را در MW2 ديديم و MW3 چيزي فراتر از آن نخواهد بود .




ببخشید این دو جمله خنده دار نیست ؟ :))
منتقد عزیز تا به حال تریلر این بازی رو دیده؟
روی چه حسابی این حرفو میزنی شما؟ )x
 

WhyAlwaysMe

Started from the bottom now we're here
کاربر سایت
Jan 4, 2011
165
نام
Amirreza
ببخشید این دو جمله خنده دار نیست ؟ :))
منتقد عزیز تا به حال تریلر این بازی رو دیده؟
روی چه حسابی این حرفو میزنی شما؟ )x
بـله عزيز تريلر رو ديدم ، بنظرم گرافيكي كه توي تريلر نشون داده شد تفاوت خاصي با نسخه ي قبل نداشت .
 

b3da

کاربر سایت
May 20, 2009
703
نام
عـلیـــــرضــا
آقا مزاحم خوابتون نمیشم :))
وقتی بازی اومد خودتون بیدار میشید
حرف امروز من رو یادتون باشه
:>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر