Call Of Duty : Modern Warfare 3 | First Look
|--------------------------------------|
نام بازي : Call Of Duty : Modern Warfare 3
سازنده بازي :[ Infinity Ward , Sledgehammer Games , Raven Software [ MultiPlayer
ناشر بازي : Activision
پلتفورم ها : Xbox 360 , PlayStation 3 , PC
تاريـخ عرضـه : 8,2011 November
ژانر :[ FPS [ First Person Shooter
درجه سني :[ RP [ Rating Pending
|------------------------------------|
" يكـ نفر ، اميدهاي دشمن براي پيروزي را نابود خواهد كرد . "
جمـله ي بالا معـرف نسخه ي جديد شوتر فوق محبوب Infinity Ward است ، جمله اي كه با صداي خشـن ولاديمير ماكاروف بيـان شـد و طرفداران بازي را بيش از پيش به سردرگمي انداخت .
در اينجـا سوالي پيـش مي آيد ، سازندگـان بازي ها در اين دوره دقيقاً هدفشان از ساخت يك بازي چيست ؟ رضـايت مشتـري ؟! مسلماً هدف تمام استوديوهاي بازي سازي و ناشران و بقيه عوامل ساخت يك بازي فـروش خوب و بالاي ساخته شان است . امـري كه براي Activision و Infinity Ward بسيـار طبيعي شده است ، سالانه يكـ نسخه از سري بازي هاي CoD عرضه مي شود كه معمولاً ركورد فروش را مي شكنند و خود را تا نسخه ي بعدي در 10 عنوان برتر از لحاظ فروش در جهان مي بينند ! حـال اگـر يكـ استوديو از موفقـيت تضميـن شده عنوانش مطمئن باشـد ، آيا باز هم ميخواهد بيش از حـَد براي ساخته اش زحمت بكشد و سطح آن را نسبت به نسخه ي قبلي تا حد زيادي بالا ببرد ؟ مسلماً خير . اين چيزي است كه ما در نمايش بازي در E3 ديديم ، بازي اي با مراحل كليشه اي و تكراري ، گرافيكـ نه چندان پيشرفت كرده ، گيم پلي فوق تكراري و زننده و و و ...
حـال ببينيم IW چه چيزي در چنته دارد و مي تواند خودش را از اتهامات وارده تبرئه كند يا خير .
طبق رسـم سنـتي اين سري ، به صورت يكي در ميان هر ساله به نوبت Tryarch و Infinity Ward نسخه اي از اين سري روانه بازار مي كنند ، و همانطور كه پيداست امسال نوبت به IW رسيده است . نكتـه اولي يا بهتر بگوييم ريسكـ اولي كه هم ناشر و هم سازنده بازي پذيرفته اند ، سـپردن بخش مولتي پلير يعني محبوب ترين بخش بازي به استوديو Raven Software است ، خالق بازي خوش ساخت Singularity ، كه البته هيچ وقت عنواني دست اول در كارنامه خود نديده است ، بهرحال انتظارات ميليون ها بازيكن مولتي پلير به شدت برروي شانه Raven سنگيني مي كند كه همه ي ما اميدواريم بتواند از پس آن بربيايد .
داستان بازي را مي توان دنباله ي نسخه ي قبل تلقي كرد ، Cpt Soap McTavish ، John Price و Nikolai پس از به قتل رساندن ژنرال ارتش آمريكـا Shepard از محل مي گريزند . ولاديمير ماكاروف ، يكـ وطن پرسـت روسي كه در نسخه هاي قبلي نيز وي را ملاقات كرديد نيز در بازي هست و همچنان بدنبال اهداف شوم خود مي باشد . روسيه به هجوم به سمت آمريكـا ادامه مي دهد و دامنه حملات خودش را به اروپا نيز رسانده و با انگلستان ، فرانسه و آلمان نيز وارد جنگـ شده است .
كاركترهاي جديدي نيز چندي پيش معرفي شدند كه بازيباز عمدتاً كنترل آنها را بر عهده خواهد داشت ، از جمله اين كاركترها مي توان به Derek " Frost " Westbrook و Sandman ، زوجي از نيرو هاي Delta Force نيويوركـ ، Marcus Burns گروهبان نيروي هوايي و Yuri يكـ مأمور فدرال امنيتي روسيه اشاره كرد .
شخصيت هاي غيرقابل كنترل ديگري كه معرفي شده اند Truck , Grunt مي باشند كه از اجزاي نيروي Delta Force و هم گروه Sandman و Frost هستند .
چندي پيش IW از وجود مـُد جديد Survival در بازي خبر داد ، اين مُد بصورت آفلاين و آنلاين قابل بازي است ، و ماننـد بخـش زامبي نسخه ي قبلي سري Black Ops مي باشد ، موج هايي از دشمنان در هر دور به بازيباز حمله مي كنند و همينطور قدرت و تنوع دشمنان سير سعودي مي گيرد . مپ ها در اين بخـش عمدتاً كوچكـ بوده و بازيباز را در راندهاي بالا با چالش هاي سختي روبرو مي سازد .
همانطور كه گفته شد مانند بخش زامبي BO ، گيمر در ابتدا تنها يكـ Pistol و چاقوي خود را در اختيار دارد و دشمنان به راحتي از بين مي روند اما تفاوتي كه اين مد با زامبي دارد اين است كه بازيباز تنها با يك مشت زامبي بدون اسلحه روبرو نيست ، بازيباز با دشمنان سرتاپا مسلح مبارزه مي كند كه در راندهاي بالا از انواع هليكوپترها ، سگـ ها ، اسلحه ها، Jaggernaut هاي مختلف استفاده كرده و هر بار بايد تاكتيكـ متفاوتي براي مقابله با آنها داشته باشيد .
ديگـر جزييات مربوط به بخـش Survival Mode عبارتند از :
نمايـشي كه بازي در E3 امسال داشت به نوعي نااميد كننده بود ، گيم پلي تكراري بازي را كه قبلاً هم گفته بودم همه ديديم ، حتي در مُد Survival با اينكـه دشمنان واقعي مي باشند اما باز هم تقليدهايي آشكار از نسخه Black Ops شده است ، كه حداقل اميدواريم اين تقليدها كوركورانه نباشند .
طي نمايش بازي در E3 گرافيكـ بازي نيز تعريف چنداني نداشت ، اشتباه نكنيد ، گرافيكـ بازي همچنان زيباست اما نسبت به نسخه ي قبل پيشرفتي ديده نشد ، بازي از همان انجين اختصاصي خود يعني IW 4.0 استفاده مي كند كه مي توان گفت انجين بسيار قدرتمندي است اما ظاهراً نهايت قدرتش را در MW2 ديديم و MW3 چيزي فراتر از آن نخواهد بود .
اميدواريم دست اندركاران IW همه چيز را فداي پول نكنند و اين IP بزرگـ را دچار افت نكنند ، مخصوصاً با نمايش خوب Battlefield 3 رقيب ديرينه بازي ، حال فشارها برروي IW بيشتر شده است و اميدواريم باز هم به همگـان ثابت كند كه بازار بازي هاي شوتـر اول شخص همچنان بر وفق مراد سري CoD مي گردد .
|---------------------------|
|--------------------------------------|
نام بازي : Call Of Duty : Modern Warfare 3
سازنده بازي :[ Infinity Ward , Sledgehammer Games , Raven Software [ MultiPlayer
ناشر بازي : Activision
پلتفورم ها : Xbox 360 , PlayStation 3 , PC
تاريـخ عرضـه : 8,2011 November
ژانر :[ FPS [ First Person Shooter
درجه سني :[ RP [ Rating Pending
|------------------------------------|
" يكـ نفر ، اميدهاي دشمن براي پيروزي را نابود خواهد كرد . "
جمـله ي بالا معـرف نسخه ي جديد شوتر فوق محبوب Infinity Ward است ، جمله اي كه با صداي خشـن ولاديمير ماكاروف بيـان شـد و طرفداران بازي را بيش از پيش به سردرگمي انداخت .
در اينجـا سوالي پيـش مي آيد ، سازندگـان بازي ها در اين دوره دقيقاً هدفشان از ساخت يك بازي چيست ؟ رضـايت مشتـري ؟! مسلماً هدف تمام استوديوهاي بازي سازي و ناشران و بقيه عوامل ساخت يك بازي فـروش خوب و بالاي ساخته شان است . امـري كه براي Activision و Infinity Ward بسيـار طبيعي شده است ، سالانه يكـ نسخه از سري بازي هاي CoD عرضه مي شود كه معمولاً ركورد فروش را مي شكنند و خود را تا نسخه ي بعدي در 10 عنوان برتر از لحاظ فروش در جهان مي بينند ! حـال اگـر يكـ استوديو از موفقـيت تضميـن شده عنوانش مطمئن باشـد ، آيا باز هم ميخواهد بيش از حـَد براي ساخته اش زحمت بكشد و سطح آن را نسبت به نسخه ي قبلي تا حد زيادي بالا ببرد ؟ مسلماً خير . اين چيزي است كه ما در نمايش بازي در E3 ديديم ، بازي اي با مراحل كليشه اي و تكراري ، گرافيكـ نه چندان پيشرفت كرده ، گيم پلي فوق تكراري و زننده و و و ...
حـال ببينيم IW چه چيزي در چنته دارد و مي تواند خودش را از اتهامات وارده تبرئه كند يا خير .
طبق رسـم سنـتي اين سري ، به صورت يكي در ميان هر ساله به نوبت Tryarch و Infinity Ward نسخه اي از اين سري روانه بازار مي كنند ، و همانطور كه پيداست امسال نوبت به IW رسيده است . نكتـه اولي يا بهتر بگوييم ريسكـ اولي كه هم ناشر و هم سازنده بازي پذيرفته اند ، سـپردن بخش مولتي پلير يعني محبوب ترين بخش بازي به استوديو Raven Software است ، خالق بازي خوش ساخت Singularity ، كه البته هيچ وقت عنواني دست اول در كارنامه خود نديده است ، بهرحال انتظارات ميليون ها بازيكن مولتي پلير به شدت برروي شانه Raven سنگيني مي كند كه همه ي ما اميدواريم بتواند از پس آن بربيايد .
داستان بازي را مي توان دنباله ي نسخه ي قبل تلقي كرد ، Cpt Soap McTavish ، John Price و Nikolai پس از به قتل رساندن ژنرال ارتش آمريكـا Shepard از محل مي گريزند . ولاديمير ماكاروف ، يكـ وطن پرسـت روسي كه در نسخه هاي قبلي نيز وي را ملاقات كرديد نيز در بازي هست و همچنان بدنبال اهداف شوم خود مي باشد . روسيه به هجوم به سمت آمريكـا ادامه مي دهد و دامنه حملات خودش را به اروپا نيز رسانده و با انگلستان ، فرانسه و آلمان نيز وارد جنگـ شده است .
كاركترهاي جديدي نيز چندي پيش معرفي شدند كه بازيباز عمدتاً كنترل آنها را بر عهده خواهد داشت ، از جمله اين كاركترها مي توان به Derek " Frost " Westbrook و Sandman ، زوجي از نيرو هاي Delta Force نيويوركـ ، Marcus Burns گروهبان نيروي هوايي و Yuri يكـ مأمور فدرال امنيتي روسيه اشاره كرد .
شخصيت هاي غيرقابل كنترل ديگري كه معرفي شده اند Truck , Grunt مي باشند كه از اجزاي نيروي Delta Force و هم گروه Sandman و Frost هستند .
چندي پيش IW از وجود مـُد جديد Survival در بازي خبر داد ، اين مُد بصورت آفلاين و آنلاين قابل بازي است ، و ماننـد بخـش زامبي نسخه ي قبلي سري Black Ops مي باشد ، موج هايي از دشمنان در هر دور به بازيباز حمله مي كنند و همينطور قدرت و تنوع دشمنان سير سعودي مي گيرد . مپ ها در اين بخـش عمدتاً كوچكـ بوده و بازيباز را در راندهاي بالا با چالش هاي سختي روبرو مي سازد .
همانطور كه گفته شد مانند بخش زامبي BO ، گيمر در ابتدا تنها يكـ Pistol و چاقوي خود را در اختيار دارد و دشمنان به راحتي از بين مي روند اما تفاوتي كه اين مد با زامبي دارد اين است كه بازيباز تنها با يك مشت زامبي بدون اسلحه روبرو نيست ، بازيباز با دشمنان سرتاپا مسلح مبارزه مي كند كه در راندهاي بالا از انواع هليكوپترها ، سگـ ها ، اسلحه ها، Jaggernaut هاي مختلف استفاده كرده و هر بار بايد تاكتيكـ متفاوتي براي مقابله با آنها داشته باشيد .
ديگـر جزييات مربوط به بخـش Survival Mode عبارتند از :
- مپ ها عمدتاً همانطور كه گفته شد كوچكـ هستند ، بيشتر برروي كار دفاعي تأكيد دارند تا حركت آزاد و تاكتيكي مانند زامبي .
- باز هم همانند بخش زامبي ، پول از كشتن دشمنان و گرفتن Kill Streak ها با كشتن چندين دشمن به طور پي در پي و نگرفتن Damage بدست مي آيد .
- اسلحه ها و تجهيزات از طريق سه كامپيوتري كه در سراسر مپ پراكنده شده اند قابل خريداري هستند . يكـي از اين سه بخـش اسلحه و مهمات را برعهده دارد و همچنين آپگريد همان اسلحه ها ، يكي ديگر از اين سه براي تجهيزات است مانند نارنجكـ ها و Turret هاي اتوماتيكـ ، و آخرين بخش عهده دار پشتيباني هوايي است مانند حمله هوايي , هليكوپتر ها و يكـ جوخه از نيروهاي Delta Force كه توسط هوش مصنوعي كنترل مي شوند به ياري بازيباز و هم تيمي هايش مي شتابند .
- با گذشت زمان دشمنان قويتر و متنوع تر مي شوند ، و طبيعتاً براي كشته شدن تعداد بيشتري گلوله مي طلبند . بازيباز همچنين با هليكوپترها و Jaggernaut ها نيز مبارزه مي كند ، همچنين دشمناني كه بعد از كشته شدن گازهاي سمي منفجر مي كنند ( بازهم همانند زامبي ) و يا دشمناني كه با كشته شدن خود بمب هاي C4 منفجر مي كنند . يكي از چالش برانگيز ترين دشمنان اين مد سگـ هايي هستند كه بر پشت خود بمب هاي C4 بسته و با نزديكـ شدن به بازيباز خود و بازيباز را به هوا مي فرستند .
- تقريباً به بازيباز 30 ثانيه ميان موج ها وقت براي تجديد قوا و تجهيزات داده مي شود ، اما خريد ها و آپگريدها هرزماني امكان پذير هستند .
- هم تيمي ها در صورت افتادن مي توانند Revive شوند ، اما هنگام افتادن همچنان به خونريزي و از دست دادن جان ادامه ميدهند ، Perk هايي نيز هستند كه ميتوانند بازيبازان را Revive كنند .
- اين بخـش هم ميتواند به صورت چندنفره و هم تك نفره بازي شود .
- بخش Spec Ops به كـُل Level هاي متفاوت و Leaderboard متفاوتي از بخش مولتي پلير بازي دارد ، پـس ركوردها و اعمالي كه در اين بخش ثبت مي شوند به هيچ عنوان ارتباطي با بخش مولتي پلير ندارند .
نمايـشي كه بازي در E3 امسال داشت به نوعي نااميد كننده بود ، گيم پلي تكراري بازي را كه قبلاً هم گفته بودم همه ديديم ، حتي در مُد Survival با اينكـه دشمنان واقعي مي باشند اما باز هم تقليدهايي آشكار از نسخه Black Ops شده است ، كه حداقل اميدواريم اين تقليدها كوركورانه نباشند .
طي نمايش بازي در E3 گرافيكـ بازي نيز تعريف چنداني نداشت ، اشتباه نكنيد ، گرافيكـ بازي همچنان زيباست اما نسبت به نسخه ي قبل پيشرفتي ديده نشد ، بازي از همان انجين اختصاصي خود يعني IW 4.0 استفاده مي كند كه مي توان گفت انجين بسيار قدرتمندي است اما ظاهراً نهايت قدرتش را در MW2 ديديم و MW3 چيزي فراتر از آن نخواهد بود .
اميدواريم دست اندركاران IW همه چيز را فداي پول نكنند و اين IP بزرگـ را دچار افت نكنند ، مخصوصاً با نمايش خوب Battlefield 3 رقيب ديرينه بازي ، حال فشارها برروي IW بيشتر شده است و اميدواريم باز هم به همگـان ثابت كند كه بازار بازي هاي شوتـر اول شخص همچنان بر وفق مراد سري CoD مي گردد .
|---------------------------|
آخرین ویرایش: