Multi Platform Call of Duty Black Ops: Cold War

سازنده
Treyarch
تاریخ انتشار
November 2020
ناشر
Activision
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
163693

Platforms Xbox Series S|X, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, PC
Developers Raven Software, Treyarch
Publishers Activision
Release Date November 13, 2020





@saeed_sg از Call of Duty : Black Ops Cold War چه می‌دانیم ؟ - بازی سنتر


بر اساس اطلاعات منتشر شده در جریان پخش زنده افتتاحیه گیمزگام امسال و دیگر اطلاعاتی که پیش تر از محتوای بازیِ Call of Duty : Black Ops Cold War بدست آمده است. این نسخه یک دنباله مستقیم از نسخه اول Black Ops و در دوران جنگ سرد خواهد بود.
بی شک عنوان Call of duty Black Ops یکی از نسخه های موفق و برجسته از مجموعه Call of duty بخصوص از منظر داستانی بوده است، جالب است بدانید David S. Goyer مشاور فیلمنامه نسخه اول Black Ops و همینطور نویسنده فیلم تحسین شده The Dark Knight (2008)، نویسندگی این نسخه را نیز برعهده خواهد داشت.

برای مشاهده آیتم ویدیویی از Call of Duty : Black Ops Cold War چه می‌دانیم؟ در یوتوب کلیک کنید

در Black Ops Cold War بار دیگر با شخصیت های دوست داشتنی Mason ، Woods و Hudson از نسخه اول و همینطور شخصیت کاریزماتیک جدید Russel Adler بعنوان یکی از ماموران مخفیِ کارکشته CIA روبرو خواهیم بود . Adler یکی از شخصیت های کلیدی داستان و با پیشینه حضور در ویتنام است که مسائل را شخصی می‌کند و هر آنچه که بخواهد بدست می آورد. در تریلرهای منتشر شده شاهد حضور ریگان رییس جمهور وقت آمریکا در جلسه هستیم. اگرچه عمده اتفافات و شخصیت های بازی فیکشنال و غیرواقعی هستند اما در بستر رویدادهای واقعی رخ میدهند. حتی برخی از متریال داستانی از اسنادی که به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شده اند برداشت شده است.

Call of Duty Cold War Reveal “Mason , Hudson , Woods”
Call of Duty Cold War Reveal
Russel Adler
COD-CW-Reveal-Crew-01
Lawrence Sims
COD-CW-Reveal-Crew-02
Helen Park
COD-CW-Reveal-Crew-04
Lazar Azoulay
COD-CW-Reveal-President-01
Ronald Reagan
داستان
داستان بازی در دوران اوج جنگ سرد در اوایل دهه هشتاد میلادی در سال 1981 روی میدهد. البته اشاره شده است که بازی دارای خط زمانی چندگانه خواهد بود . پارانویا، تئوری توطئه و سایه وحشت از جنگ جهانی سوم تم و فضای بازی را تشکیل میدهد. داستان بازی از آنجایی آغاز میشود که طبق اطلاعات بدست آمده یک جاسوس شوروی با اسم رمز Perseus پس از سیزده سال سکوت دوباره به فعالیت پرداخته است ، Perseus که سابقه سرقت اطلاعاتِ پروژه منهتن از نیومکزیوی آمریکا در 1943 و حضور خرابکارانه در ویتنام سال 1968 را دارد، بار دگیر در صدد صدمه به غرب و برهم زدن نظم برقرار بر جنگ سرد است و ماموریت جدید Adler دستگیری Perseus است .
همچنین برخی شایعات و ‌گمانه‌زنی‌ها از احتمال بازگشت شخصیت Viktor Reznov این شخصیت فراموش نشدنی از Call of Duty Black Ops حکایت دارند، از آنجایی که مرگ Reznov بصورت مستقیم در آن نسخه نمایش داده نشد ، حضور وی در این قسمت محتمل خواهد بود.

COD-CW-Reveal-Perseus-01 “Perseus”گیم‌پلی و مراحل
قابلیت ساخت کارکتر و انتخاب جنسیت ، رنگ پوست، پیشینه نظامی ،محل تولد و ویژگی های رفتاری که برخی از آنها منجر به تغییر برخی قابلیت های گیم پلی از جمله سرعت تعویض خشاب ، نشانه گیری و دیگر ویژگی ها می شود، در بازی وجود خواهند داشت.
مراحل black ops cold war دارای ماموریت های جانبی خواهد بود که با بدست آوردن intel ها از گوشه و کنار نقشه در جریان بازی آنلاک می شوند. اگرچه همچنان بعضی ماموریت ها در بازی خطی خواهند ماند اما در برخی از آنها شاهد ویژگی هایی هستیم که پیش ازین در گیم پلی مجموعه کالاف دیوتی دیده نشده یا کمتر دیده شده اند از جمله اینکه پلیرها در جریان برخی ماموریت های بازی قابلیت انتخاب نحوه انجام مرحله از جمله مخفی کاری، تهاجمی و دیگر روش ها و همینطور قابلیت انتخاب دیالوگ های تعاملی در روند بازی را خواهند داشت و در نهایت این نسخه دارای چند پایان خواهد بود. توسعه دهندگان بازی فلش بک های روانشناسه ی سری بلک اوپس را فراموش نکرده اند و در جریان بازی سری به جنگ ویتنام خواهید زد. این فلش بک قرار است چندین مرتبه با تغییرات مختلف تکرار شود.

COD-CW-Reveal-01 “Vietnam”
COD-CW-Reveal-woods-02
Call of Duty Cold War Reveal
COD-CW-Reveal-woods-01
COD-CW-Reveal-04
COD-CW-Reveal-woods-03
COD-CW-Reveal-03
آسیا ، اروپا ، آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین ، شوروی ، ترکیه و ویتنام از جمله مکان هایی هستند که توسعه دهندگان اعلام کرده اند در آنها به انجام ماموریت خواهید پرداخت ، از جمله مکان های مشهوری که در بازی خواهیم دید، ساختمان Lubyanka مقر فرماندهی KGB خواهد بود که بعنوان یک مامور دو جانبه به آن وارد خواهید شد. انتخاب چگونگی پیش برد این مرحله بر عهده پلیر است.

Call of Duty Cold War Reveal
“Russel Adler”
همچنین در اطلاعات منتشر شده به انجام ماموریت نفوذ به ساختمان اصلی یک مرکز آموزشی واقع در اوکراین پشت مرز فرضی Iron Curtain اشاره شده است که از معماری تیپیکال شهر های آمریکایی در ساختمان های ساختگی در داخل آن مرکز آموزشی برای آشنایی ماموران شوروی بکار رفته که شامل سینما ، رستوران ، مرکز آرکید و موارد دیگر است. از جمله سلاح ها و تجهیزاتی که در بازی دیده شده و گمان می‌رود در نسخه نهایی بازی وجود داشته باشند M16-A1 ، MP5 ، AKS74u ، Type 63، CAR-15، Ak-5C، AK-47، SPAS 12، RPD، G3 ، 77E ، BOW ، M1911، Tomahawk Axe ، C4 و Body Armor .

Call of Duty Cold War Reveal

در اطلاعات منتشر شده به انجام ماموریت نفوذ به ساختمان اصلی یک مرکز آموزشی واقع در اوکراین پشت مرز فرضی Iron Curtain اشاره شده است که از معماری تیپیکال شهر های آمریکایی در ساختمان های ساختگی در داخل آن مرکز آموزشی برای آشنایی ماموران شوروی بکار رفته که شامل سینما ، رستوران ، مرکز آرکید و موارد دیگر است.
مولتی‌پلیر
بخش مولتی پلیر و زامبی ها برای Black Ops Cold War تایید شده است و همانند Modern Warfare دارای بتل پس خواهد بود و خبری از لوت باکس و سیزن پس نیست.
طبق اعلام توسعه دهندگان Warzone و بخش مولتی پلیرِ Black Ops Cold War باهم در ارتباط خواهند بود و آیتم های Inventory شما در وارزون از جمله اپراتور ها و Blue Print هایی که آنلاک شده باشند همچنان قابل استفاده خواهند بود.
در انتهای تریلری که چندی پیش برای معرفی بازی منتشر شده تصاویری از یک درگیری در منطقه بیابانی به همراه چند خودرو باگی ، تعدادی هلی کوپتر و بمباران هوایی را نمایش می دهد که می‌تواند مربوط به مد های مولتی پلیر باشد.

Call of Duty Cold War Reveal

تاریخ عرضه بتا مولتی پلیر بازی تصادفاً در پیغام پیشفروش Black Ops Cold War در منوی بازی Call of Duty World War II (COD:WWII) روز هشتم اکتبر قید شده بود که بعداً همین تاریخ در تریلری که در تاریخ نهم سپتامبر از بازی پخش گردید تایید شد . بنابراین روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ بازیکنانی که این عنوان را بر روی ps4 پیش‌خرید کرده اند و کمی بعد از آن سایر پلتفرم ها قادر خواهند بود به تجربه نسخه بتا بازی Black Ops Cold War بپردازند.

ظاهراً مولتی پلیر cold war توجه ویژه ای به وسایل نقلیه دارد ، در تریلر منتشر شده برای بخش مولتی پلیر بازی انواع وسایل نقلیه از جمله قایق ها ، جت اسکی ، هلی کوپتر ، تانک ، خودرو و حتی موتورسیکلت دیده میشوند که انتظار میرود لحظات هیجان انگیزی را رقم بزند. همچنین محیطهای متنوعی از نظر جغرافیایی و آب و هوایی نمایش داده شد : شهر میامی، ازبکستان ، آنگولا ، آتلانتیک شمالی (اقیانوس اطلس شمالی) و کوه های اورال (Ural Mountains) واقع در سرزمین روسیه از جمله مکان هایی خواهد بود که در بخش چند نفره Call of Duty Black Ops Cold War تجربه مبارزه در آنها را خواهید داشت.

دیگر جزییات
لازم به ذکر است مولتی پلیر این عنوان بصورت بین نسلی (Cross-Gen) و کراس پلی (Cross-Play) قابل بازی است، یعنی شما می‌توانید فارق از پلتفرمی که در آن قرار دارید با دوستان خود به انجام بازی بپردازید. اطلاعات بیشتر از مولتی پلیر Call of Duty : Black Ops Cold War در تاریخ نهم سپتامبر (19 شهریور) منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار این عنوان برای کامپیوتر، اکس باکس وان و ps4 بیست و سوم آبان ماه (13 نوامبر) اعلام شده است ، توسعه این عنوان را استدیو های Raven و Treyarch بر عهده دارند ، استدیو Raven توسعه بخش داستانی را برعهده داشته و استدیو Treyarch جهت توسعه این نسخه برای نسل آینده کنسول ها و مولتی پلیر به Raven ملحق شده است ، بهینه سازی موتور بازی بخصوص در بخش نورپردازی و سایه ها برای پشتیبانی از Ray Tracing و همینطور نرخ فریم بالاتر و لودینگ سریع برای کنسول های نسل بعدی را تایید کرده اند. این عنوان در تعطیلات پایان 2020 برای کنسول های نسل بعدی در دسترس خواهد بود.

قیمت این عنوان برای کامپیوتر و کنسول های PS4 و ایکس باکس وان 60 دلار و برای PS5 و Xbox Series X برابر با 70 دلار و شامل بهینه سازی های سخت افزاری که پیش تر ذکر شد خواهد بود. توجه داشته باشید که شما قادر هستید از ابتدا نسخه دیجیتال قابل ارتقا به نسل بعدی تحت عنوان Cross-Gen Bundle را روی استور کنسول نسل فعلی خریداری کنید. نسخه های فیزیکی نسل فعلی به واسطه امکان Backward Compatibility روی نسل بعد قابل اجرا هستند ولی ویژگی های سخت افزاری نسل بعدی را ندارند. اگرچه امکان خریداری پک آپگرید 10 دلاری برای نسخه Playstation فراهم خواهد بود.
 
منم آلفا رو تست کردم گیم پلی جالبی داره ولی باب میل من نیست خیلی سریع و آرکید طوریه همشم بپر بپره من فیزیک سنگینتره مدرن رو بیشتر میپسندم. طراحی مپ سیاتل جالب بود ولی بقیشون جای کار دارن گان ها خیلی سبکن اصلا وزن ندارن اسنایپرا خیلی باگن گرافیکم یه حالت ماتی داشت تو دوییدن اذیت میکنه کلا این آلفا رو واسه تست تی وی جدیدم که اینپوت لگ پایینی داره تست کردم چون مدرن رو فروخته بودم سر همین فریمش دست های اول حال کردم وگرنه چیز جالب و خفنی نداشت واسم تا ببینیم بتا چه میکنه ولی کمپین جذابی باید داشته باشه نمایش های خفنی داشته واسه اون هایپم.
 
خب دیشب چند دست زدم نظر کلیم اینه که یه داون گرید اساسی نسبت به مدرنه.
بازی خیلی خیلی کزوال شده جوری که دست هفتم هشتم 50 کیل با 8 تا دث داشتم که چنین چیزیو تو مدرن به خوابم هم نمیدیدم :D
در ادامه حرفهات این یک مورد خاص یعنی تعداد کیل بالا تو دوره بتا اصلا حساب نکن، بتای MW هم همین بود، چون خیلی تازه وارد میریزن تو بازی، نتیجه آرکید شدن نیست که اگه باشه برای همه همینطور هست و یکسان.
==============
من و یک جمعیت 10 نفره از دوستهام بعد سالها (خودم بعد نزدیک به 12-10 سال از MW اورجینال ) برگشتیم به COD و از دوره بتا بازی کردیم تا 8-7 ماه بعد.
کامنتهام تو تاپیک MW هست که چقدر انیمیشن ها خوب کار شده، صداگذاری و... در کل از بازی واقعا راضی بودم و هستم.

اما حالا که کلی از اوایل انتشار فاصله گرفتیم، تجربه خودم از بازی این بود که مثل همیشه (روال عادی نسخه های مختلف COD) بعد 3-2 ماه بازی برام خسته کننده شد، با اینکه چندماه دیگه هم به اصرار بچه ها بازی کردم.
ولی فروردین اردیبهشت از روی هارد پاک کردم و دیگه هم سمتش نرفتم، کلا فکر نکنم حالا حالاها سمت هیچ یک از نسخه های دیگش برم.
این گیم پلی هم که من از Cold War دیدم، کمتر بیشتر همون COD هست، حالا Time to kill بیشتر شده، سریعتر شده یا هرچی، کلیت همونه، بعد 2ماه روزی چندساعت بازی دیگه قابل بازی نیست.
خود MW هم اگه وارزون نبود خیلی قبل تر ازش دست میکشیدم.
خواستم بگم برای بچه هایی که فکر میکنن چیزخاصی ازدست دادن با بازی نکردن MW یا احیانا همین Black Ops، هیچ چیز خاصی ازدست ندادن و نمیدن.
حتی بخش کمپین بازی هم الان هیچی چیزی که برجسته باشه ازش تو خاطرم نیست و واقعا تجربه یکبار مصرفی بود و ارزش تکرار نداشت.
بخش مولتی پلیر هم مثل همیشه یک بازی جذاب با طول عمر پلی دادن کم، که بدلیل نبود یک سیستم Ranked پرجزییات، که نه چالشی برات ایجاد میکنه و نه احساس میکنی که یک مسیر پیشرفت درش طی کردی.
اینهمه بازی کردی آخرش که چی؟
گیم پلی وابسته به کیل استریک که هرکاری کنی نمیتونی ازش خلاص بشی حتی تو بخش مثلا رنکد، بالاخره این لعنتی هست.
اولش همه این موارد جذاب هست ولی بعد یک مدت واقعا فرسایشی میشه و احساس من این بود که با بازی کردن دارم گل لگد میکنم، هیچ پاداشی تهش نداره که بگی خب برم رنکد بازی کنم خودم بکشم بالا.
اصلا بازی روی اون قسمت تمرکز نداره، این بچه هایی که به شوتر رقابتی مثل R6 علاقه دارن بهتر درک میکنن.
سیستم رده بندی اصلا عمق کافی نداره.
میکس صداها مخصوصا تو مدهایی که کیل استریک پشت به پشت میزنن واقعا بده و اعصاب خورد کن.
تو دوره کورونا یکی 2ماهی که خونه موندم، یکی 2هفته آخرش واقعا از آنلاین شدن میترسیدم که بچه ها نگن بیا بازی کنیم.
بعد 3-2 راند واقعا خسته کننده میشد و سردردبیار، حالا ما که اکثرا رنکد بازی میکردیم یا کاستوم مچ میزدیم و کیل استریک و... خاموش بود.
خدا به داد مدهای پابلیک برسه.

البته یکسری پلیر بخاطر همین مسایل این بازی دوست دارن ولی خب باید دید چندسال دیگه میتونن از این نوع گیم پلی خوششون بیاد؟
مخصوصا بعد تجربه یک شوتر رقابتی استاندارد و عادت کردن به یک سیستم رنکد استاندارد.

ازاونطرف یک بازی مثل R6 (با تمام ضعفهاش،'گیلیچ، چیترهاش، باگهاش و...) 180 درجه طراحی بخش رنکدش تفاوت داره و هنوز بعد 5-4 سال نمیتونم بزارمش کنار.
 
بنظر میرسد توسعه دهندگان قصد داشته اند حال و هوای نسخه های کلاسیک بازی را حفظ کرده و نیم نگاهی هم به برخی ویژگی های جدید داشته باشند ، گیم پلی Cold War در مقایسه با نسخه Modern Warfare شاهد تغییرات مختلفی است. از ویژگی هایی که در گیم پلی Cold War وجود دارد میتوان به لیز خوردن، شنا کردن و استفاده از زیپ لاین ها اشاره کرد. توسعه دهندگان همچنین وجود قابلیت Finishing Moves در نسخه نهایی را تایید کرده اند. اما در این میان Tactical Sprint ، قابلیت Mount کردن سلاح ها و امکان باز و بسته کردن درها در خلال ساده سازی برخی مکانیزم های گیم پلی در این نسخه وجود نخواهند داشت.

میزان سلامتی هر بازیکن کمی افزایش داشته و میتوان آن را معادل داشتن یک Armor Plate در کنار نوار سلامت از بازی وارزون دانست. مقدار Time to Kill این نسخه نسبت به مولتی پلیر مدرن وارفر افزایش 1.5 برابری را نشان میدهد، اگرچه این مقدار همچنان از Black Ops 4 پایین تر است. زمان Aim Down Sight نیز نسبت به Modern Warfare کاهش یافته است. بطور معمول برای از پا درآوردن دشمنان از فاصله نزدیک به 4 تا 5 گلوله نیاز خواهید داشت ، این عدد در MW حدود 3 تا 4 گلوله است. از دیگر ویژگی های این نسخه می توان به نمایش نوار سلامتی بالای سر دشمنان اشاره کرد ، همچنین می توانید میزان صدمه ای که به دشمنان وارد کرده اید را بر حسب درصد در پایین تصویر مشاهده کنید. ضمناً در این نسخه Aim شما هنگام دمیج خوردن بهم نمیخورد.


 
خب یه ساعتی بازی کردم بتا کلا یه بازی دیگه شده نسبت به آلفا
حتما تجربش کنید از گرافیک و گان پلی تاصدا گذاری خیلی پیشرفت داشت نسبت به آلفا..
بهتر شده ولی خیلی هنوز با مدرن فاصله داره احساس می کنم ttkیکم کمتر کردن همچنان بعضی اسلحه ها تقریبا ریکویل ندارن!!
 
  • Like
Reactions: gladiator12

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or