OXM اطلاعات جدیدی از SSX: Deadly Descent در آخرین نسخه خود قرار داده است.
- این دنباله شامل شخصیتهای عالی، فنّ و فوتهای عالی، محیط عالی، موسیقی عالی، کنترل سفت و گیمپلی بسیار احمقانه و لذتبخش میباشد.
- همانند نسخههای قبلی، SSX: Deadly Descent شامل میان بر و دراز بر (longcut) میباشد.
- یکی از taglineهای بازی به عنوان “Race It, Trick It, Survive It” میباشد که یکی از هدفهای آن، زنده ماندن در کوه، در حین مسابقه است.
- EA همچنین در مورد چگونگی Survival Challenges در Deadly Descent چند مثال زد که بدین گونه میباشند " فرار کردن و پیشی گرفتن از بهمن، پرهیز کردن از نقاط سایه دار که منجب به یخزدگی کشنده و مهلک میشوند، گذشتن از میان مناطق کم اکسیژن هیمالیا قبل از تلف شدن".
- در مجله نیز اشاره شده بود که EA Canada شاید سیستم اجتماعی (social System) همانند Autolog در NFS, پس از موفقیت این سیستم در Hot Pursuit, در SSX, قرار دهند.
- تیم سازنده همچنین اظهار کرد که تیم سازنده The Skate در حال کار برروی این عنوان نیستند، اما کارگردان SSX, این بازی را عنوانی دیگر از EA مقایسه کرد و گفت که "SSX: Deadly Descent را میتوان Burnout در برف نامید."