Bungie: نقد بازی های همیشه آنلاین بسیار سخت است

  • Thread starter Thread starter Red Ѵ
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
destiny_group.jpg


Pete Parsons معاون ارشد استدیو بازیسازی Bungie طی یک مصاحبه با سایت GamesIndustry عنوان کرد که بازی های تمام آنلاین مثل Destiny برای نقد کردن بسیار سخت هستند.


بازی Destiny نقد های نسبتا خوبی دریافت کرد اما با اینحال نقد‌های بسیار پایین و بدی را نیز دریافت کرد که مطمئنا از یک عنوان بزرگ و پرخرجی مثل این بازی انتظار نمی‌رفت.


با وجود نقد های نه چندان عالی و نظرات بسیار بدی که در اکثر سایتها در مورد این بازی وجود داشت، Destiny تا 3 ماه بعد از عرضه نیز فروش بسیار فوق العاده و چشمگیری را داشت.


Pete Parsons در ادامه گفت:
"این کاملا واقعیت دارد که افرادی که بسیار سخت گیر و نکته سنج در رابطه با بازی بودند ولی هنوز هم در حال انجام بازی هستند و از آن لذت میبرند. هستند بازی هایی به مانند Destiny که اخیرا معرفی و عرضه شده‌اند و واقعا سخت است که بطور مداوم ساعت‌ها به انجام بازی بپردازید و بخواهید یک نقد جامع از این مدل بازی ها بنویسید، درست است؟"


او عنوان کرد:

"اگر به شخصه خودم یک منتقد بودم واقعا بسیار سخت و طاقت فرسا بود که این کار را انجام دهم و راه دیگری نیز وجود ندارد. شما به سختی می‌توانید در مدت زمان کم تمامی تجربه های فوق العاده بازی را کسب کنید، از مراحل اصلی گرفته تا مراحل PvP (بازیکن بر علیه بازیکن) و گشت و گذار در نقشه های بزرگ بازی و... . پس من می‌خواهم که یک سوال بزرگ بپرسم و آن هم این است که بازی‌هایی به مانند Destiny در آینده چگونه قرار است مورد نقد و بررسی گیرند؟"


این سوال بسیار جالبی است به‌ عنوان مثال می‌توان شرکت Ubisoft را مثال زد که چند روز پیش اعلام کرد که تا روز عرضه نسخه ای از بازی The Crew را به منتقدان نمی‌دهد که این بازی هم یک عنوان تمام آنلاین است. با این وجود Ubisoft یک نسخه Beta را بصورت عمومی برای تمامی پلتفرم ها منتشر کرد تا مشتاقان بازی قبل از عرضه رسمی تصمیم خود را بگیرند.


آیا شما موافق حرف های Pete Parsons هستید؟ بنظر شما نقد این گونه بازی‌ها غیرممکن است؟ راهکار نقد بازی های تمام آنلاین چیست؟


 
Last edited by a moderator:
منظورتون اینه که منتقد باید دو هفته صبر می کرد؟:-/
شاید برای بازی‌های MMO باید همچین قانونی تعبیه بشه... بزرگایی مثل GTA V و Diablo III هم اسیر همین منتقدای عجول شدن و امتیاز ازشون کم شد. حالا بماند که Destiny ابدا مشکل سرور نداشت و فقط محتواش موقع عرضه کم بود.
پس از این به بعد منتقدا یک سال صبر کنن بزارن تمام DLC ها و مد های بازی ها بیاد بعد برن نقد کنن
همین اضافه نکردن مد از همون اول به نظرم یک نقیصه هست البته مد اگر دائمی باشه نه مثل dota 2 باشه که بعد چند روز برش میدارن
در کل قرار نیست فقط اون کسانی که از یک سبک بازی خوششون میاد برن بازی رو نقد کنن حتی کسی که از یک سبک بازی خوشش نمیاد هم میتونه نقدش کنه
مثلا من از سبک مخفی کاری اصلا خوشم نمیاد اما متالگیر عنوانی بود که تونست نظر من رو کلا نسبت به این سبک عوض کنه
پس اگر یک عنوان خیلی خوب و خوش ساخت باشه حتی نظر منتقد رو هم میتونه عوض میکنه
این دلایلی هم که بانجی آورده خیلی مسخره هستش میتونیم تایتان فال رو مثال بزنیم با اینکه کاملا آنلاینه اما هم متاش خوب بود هم عنوان فوق العاده خوش ساختی بود اگر قرار بود متا همیشه انلاین ها کم بشه برای اون هم باید کم میشد
جواب شما تو این جمله من داده شده:
کسی که بازی کاملا آفلاین و کاملا آنلاین رو با یه چوب میسنجه معلومه صلاحیت اینکار رو نداره.
بازی وقتی که ریلیز شده از دیدگاه خریدار یعنی به صورت کامل آماده بوده ، خیلی بازی ها بودن که در زمان ریلیز مشکل و یا کمبود داشتن مشکلشون بعدا برطرف شده اما قرار نیست صبر کنن تا سازنده بازی هرچند تا پچ دلش خواست بده بعد شروع کنن نقد کردنش ;)
منظور پچ نیست! محتوای آنلاین هست و این دوتا زمین تا آسمون با هم فرق دارن. وقتی کسی نیست بازیش کنه چرا باید موقع عرضه بازی فعال باشه؟!
اگر از همون اول هم تو بازی قرار داشت منتقدین میگفتن "این بخش از بازی هم خلوته و به درد نمی‌خوره" و راحت 1 نمره کم میکردن.
 
کسی که از بازی MMO خوشش نمیاد نباید به بازی نمره کم بده، چون در وهله اول صلاحیت اینکار رو نداره. کسی که بازی کاملا آفلاین و کاملا آنلاین رو با یه چوب میسنجه معلومه صلاحیت اینکار رو نداره. کسی که یک بازی MMO رو چهار ساعت بازی کنه و نظر بده نظرش به هیچ دردی نمیخوره.

نزدیک به 5، 6 مد آنلاین بعد از هفته‌‌ی دوم به بازی اضافه شدن که خودشون میتونستن کلی در جلب نظر مثبت منتقیدن تاثیر داشته باشن. برای همین اظهار نظر در هفته‌های اول و دوم و نقدهاش از لحاظ منطقی ناقص و بی‌جا بودن. کسانی که بازی رو خریدن و برای مدت معقولی تجربه کرده باشن منظور من رو کاملا درک میکنن. که باتوجه به پلتفرم شما، اصلا جای تعجب داره که درباره بازی که نه بازیش کردید و نه اخبارش رو دنبال میکنید. چرا وقت تلف میکنید و طومار به این درازی دربارش مینویسید؟!

هایپ منفی که بنده عرض میکنم منبع اصلیش همین فروم و نظرات عجولانه‌ای بود که با اولین نمره کم، جرئت عرض اندام و شیوع پیدا کردن. فروش بازی رو پلتفرم‌های مختلف ربطی به اپیدمی اعداد سایت متا در این فروم نداره.

شما بعد از گذشت این همه وقت باید بدونید که Destiny یک بازی MMO نیست (چه از دیدن سبک و سیاق خود بازی و چه از مصاحبه‌های مکرر خود بانجی و اصرارش به گفتن اینکه بازی MMO نیست). اینکه تمام محتوای بازی دیده بشه یا نشه هم باز ربطی به آنلاین یا آفلاین بودن بازیها نداره و اینکه در طی انجام یک بازی مجبور بشید چندین و چند بار به اسمهای مختلف مأموریتها رو در یسری مپهای تکراری انجام بدید هم باز ربطی به تعداد ساعات بازی نداره (هر چند این اتفاق هم خیلی به تعداد ساعت بازی بالایی نیاز نداشته در خصوص Destiny) که خیلی ها رو دیدم که بازی رو از این نظر با Spartan Opsـه هیلو 4 مقایسه کردن.

غیر از اون باید این رو هم بدونید که خیلی از بازیها هستن که خیلی از مدها/کانتنتها رو چند هفته بعد از ریلیز بازی منتشر میکنن (Forza 5 ،Driveclub و خیلی بازیهای دیگه). یا خیلی بازیها هستن که هنگام عرضه مشکل تکنیکی دارن (مشکل سرور، مشکل باگ و ...) که بعد از چند وقت این مشکلها رو حل میکنن اما کمتر منتقدی پیدا میشه که بخواد برای دیدن حل/اضافه شدن تک تک این مشکلات/اضافات صبر کنه و یا بعد از دیدن اونها نقدش در مورد بازی رو عوض کنه یا اینکه بخواد منتظر بمونه که آیا شاید بعداً چه اتفاقی ممکنه بیافته. در ثانی پلتفرمی که زیر آواتار بنده اومده هیچ ربطی به اینکه من چقدر از بانجی و بازیهاش و سابقش و Destiny شناخت دارم، نداره.

در انتها هم مسأله مهم این هست که نظر دادن جرئت نمیخواد، نظر دادن اطلاعات میخواد که تا قبل از اومدن نقدها کسی اطلاعات لازم رو برای نظر دادن نداشت (شما هم اطلاعات کافی نداشتی)، بعد هم که نقدها اومد یه عده نظرشون رو در مورد بازی دادن که چون نظرشون با شما فرق داره شما اسمش رو گذاشتی عرض اندام و شیوع پیدا کردن هایپ منفی (که انگار بیماری‌ای چیزی هست). یک عده هم بعد از خوندن نقدها و بدست آوردن تجربه شخصی از بازی نظر دادن که باز اونها هم نظرات مختلف داشتن و دارن و شما نمیتونی بینشون مرز تعیین کنی و بگی اونهایی که اونور هستن نظرشون درست هست و اینهایی که اینورن نظرشون غلط.
 
شاید برای بازی‌های MMO باید همچین قانونی تعبیه بشه... بزرگایی مثل GTA V و Diablo III هم اسیر همین منتقدای عجول شدن و امتیاز ازشون کم شد. حالا بماند که Destiny ابدا مشکل سرور نداشت و فقط محتواش موقع عرضه کم بود.

جواب شما تو این جمله من داده شده:

منظور پچ نیست! محتوای آنلاین هست و این دوتا زمین تا آسمون با هم فرق دارن. وقتی کسی نیست بازیش کنه چرا باید موقع عرضه بازی فعال باشه؟!
اگر از همون اول هم تو بازی قرار داشت منتقدین میگفتن "این بخش از بازی هم خلوته و به درد نمی‌خوره" و راحت 1 نمره کم میکردن
.

این حرف شما خیلی غیر منطقیه
بازی ای که چنین حجم تبلیفاتی داره و روز اول چنین فروشی می کنه ، دلیل پلیر نداشتن براش خیلی خنده داره ، Destiny عنوانی بود که تبلیغاتش رکورد زن بود در نوع خودش ، چه طور چنین بازی ای می خواد مد هایی داشته باشه که پلیر نداشته باشن و بعد 2 هفته یهو پلیر دار بشن!!! قاعدتا پلیر به اندازه کافی بوده ;)
 
تک تک کسایی که میگن نمرات درست بوده معلومه اصلا هیچ اطلاعی از این سبک بازی ندارند و کاملا فکرشون از این سبک اشتباس.هیچوقت تو اینجور بازی ها تمام قابلیت بازی از ابتدا باز نیست و به مرور باید پیشرفت کنی تا قابلیت های تاکیید میکنم "اصلی"باز بشن.حتی ممکنه 50 ساعت طول بکشه تا به یه پیشرفتی برسید که قابلیت های جدید باز شه.مثل لول آپ تو بازی های MMO.
 
همین نقدها یکی از عواملی بودن که باعث شدن یوبی سافت سر AC: U اون بلا سرش بیاد و مجبور بشه از فن های بازی معذرت خواهی کنه. نقد رو نباید به صرف نمره ـش نگاه کرد فقط، ولی مجموعه ای از منتقدها وقتی یه حرف ثابت بزنن قطعا یه چیزی هست که اون حرف رو میزنن. البته همیشه 5-4 تا آدم دیوونه تو هر صنعتی وجود دارن که خب نمیشه کاری هم کرد ولی بازم مجموع امتیازات 80 تا منتقد رو نمیشه نادیده گرفت :دی
 
تک تک کسایی که میگن نمرات درست بوده معلومه اصلا هیچ اطلاعی از این سبک بازی ندارند و کاملا فکرشون از این سبک اشتباس.هیچوقت تو اینجور بازی ها تمام قابلیت بازی از ابتدا باز نیست و به مرور باید پیشرفت کنی تا قابلیت های تاکیید میکنم "اصلی"باز بشن.حتی ممکنه 50 ساعت طول بکشه تا به یه پیشرفتی برسید که قابلیت های جدید باز شه.مثل لول آپ تو بازی های MMO.
برای اینجور بازی ها شما 60 دلار پول نمی دی! شما ها دارید دستنی رو با بازی های MMOی F2P مقایسه می کنید!
 
برای اینجور بازی ها شما 60 دلار پول نمی دی! شما ها دارید دستنی رو با بازی های MMOی F2P مقایسه می کنید!
چرا باید با f2p مقایسه کرد؟من هم elder scrolls online هم wow هم wildstar بازی میکنم که شارژ ماهیانه هم دارن.دستنی هم از اینجور بازی هاس که همه قابلیت هاش رو عمرا بشه تو چندروز امتحان کرد.
 
منم بازی رو بالای 100 ساعت بازی کردم و از طرفدارای بازی هم هستم.
این بازی خصوصیاتی داره که حداقل برای من خیلی جذاب بود و تونست مدت زیادی سرگرم کننده باشه ولی این خصوصیاتش اکثرا نقض های زیادی هم داشت که ادامه دادن و لول آپ کردن رو بعضی وقتا شدیدا اعصاب خورد کن میکرد بطوری که ما توی پارتی هممون با لولهای 26 تا 30 خودمونم بحث میکردیم که چرا با وجود این نواقص هنوز داریم بازیش میکنیم.:d

هرچی هم بیشتر بازیش میکنی از یه طرف بهش عادت میکنی و خیلی از راههای سریع آپگرید کردن رو یاد میگیری و از طرف دیگه تازه میفهمی خوب بازی کردن توی coop یا crucible به هیچ دردی نمیخوره و کافیه بری داخل و دسته رو بزاری زمین و بری دور کارای دیگت تا جایزه هایی بگیری که حتی نفر اولم گیرش نمیاد!!! پس فقط کافیه شما کنسولتون به مدت زیادی روشن باشه و مدام کارای تکراری و مراحل تکراری برید تا به ریت 28-29 برسید.

تمام اینها رو بزارید کنار سرورهای فوق العاده بازی که با کوچکترین اختلال و با کمال شگفتی شما رو به صفحه اول بازی میفرسته و هرچی بازی کردید پر !!!

من به عیب های بازی اشاره کردم چون گفتنشون راحتتر بود و مزیت اصلی بازی که اعتیاد آور بودنشه چیزیه که گفتنی نیست و باید تجربه کرد و هر کس با توجه به سلیقش باهاش برخورد میکنه (نمرات بازیم بد نیست و با توجه به نقص های بازی بنظرم در همون حده و فکر کنم منتقدا اگه میخواستن دیرتر نمره بدن و مثلا خودشون رو به ریت های بالا برسونن نمره به مراتب کمتری هم میدادن:d)
فکر کنم نسخه بعدی بازی با این فیدبک هایی که گرفته بتونه خیلی بهتر ظاهر بشه و پایه و اساس بازی از نظر من توان تبدیل شدن به فرانچایزی عظیم رو داره
 
شما بعد از گذشت این همه وقت باید بدونید که Destiny یک بازی MMO نیست (چه از دیدن سبک و سیاق خود بازی و چه از مصاحبه‌های مکرر خود بانجی و اصرارش به گفتن اینکه بازی MMO نیست). اینکه تمام محتوای بازی دیده بشه یا نشه هم باز ربطی به آنلاین یا آفلاین بودن بازیها نداره و اینکه در طی انجام یک بازی مجبور بشید چندین و چند بار به اسمهای مختلف مأموریتها رو در یسری مپهای تکراری انجام بدید هم باز ربطی به تعداد ساعات بازی نداره (هر چند این اتفاق هم خیلی به تعداد ساعت بازی بالایی نیاز نداشته در خصوص Destiny) که خیلی ها رو دیدم که بازی رو از این نظر با Spartan Opsـه هیلو 4 مقایسه کردن.

غیر از اون باید این رو هم بدونید که خیلی از بازیها هستن که خیلی از مدها/کانتنتها رو چند هفته بعد از ریلیز بازی منتشر میکنن (Forza 5 ،Driveclub و خیلی بازیهای دیگه). یا خیلی بازیها هستن که هنگام عرضه مشکل تکنیکی دارن (مشکل سرور، مشکل باگ و ...) که بعد از چند وقت این مشکلها رو حل میکنن اما کمتر منتقدی پیدا میشه که بخواد برای دیدن حل/اضافه شدن تک تک این مشکلات/اضافات صبر کنه و یا بعد از دیدن اونها نقدش در مورد بازی رو عوض کنه یا اینکه بخواد منتظر بمونه که آیا شاید بعداً چه اتفاقی ممکنه بیافته. در ثانی پلتفرمی که زیر آواتار بنده اومده هیچ ربطی به اینکه من چقدر از بانجی و بازیهاش و سابقش و Destiny شناخت دارم، نداره.

در انتها هم مسأله مهم این هست که نظر دادن جرئت نمیخواد، نظر دادن اطلاعات میخواد که تا قبل از اومدن نقدها کسی اطلاعات لازم رو برای نظر دادن نداشت (شما هم اطلاعات کافی نداشتی)، بعد هم که نقدها اومد یه عده نظرشون رو در مورد بازی دادن که چون نظرشون با شما فرق داره شما اسمش رو گذاشتی عرض اندام و شیوع پیدا کردن هایپ منفی (که انگار بیماری‌ای چیزی هست). یک عده هم بعد از خوندن نقدها و بدست آوردن تجربه شخصی از بازی نظر دادن که باز اونها هم نظرات مختلف داشتن و دارن و شما نمیتونی بینشون مرز تعیین کنی و بگی اونهایی که اونور هستن نظرشون درست هست و اینهایی که اینورن نظرشون غلط.
در ابتدا اینکه شما این متن رو بخونید تا در مورد MMO بودن بازی ابهامات‌تون برطرف بشه، بانجی گفته Destiny یک MMO سنتی نیست و این با عبارت "MMO نیست" زمین تا آسمون فرق داره.
Destiny '​s style has been described as a first-person shooter that incorporates role-playing and massively multiplayer online game (MMO) elements, but Bungie has avoided defining Destiny as a traditional MMO game.[SUP][10][/SUP] Instead, the game has been referred to as a "shared-world shooter,"[SUP][11][/SUP] as it lacks many of the characteristics of a traditional MMO game. For instance, rather than players being able to see and interact with all other players in the game or on a particular server—as is the case in many conventional MMO games—Destiny includes on-the-fly matchmaking that allows players to see and interact only with other players with whom they are "matched" by the game.[SUP][10][/SUP] Events may happen in-game that are not necessarily controlled or planned by the developer, which will help to create a dynamic developing experience for Bungie and a dynamic playing experience for gamers.
درثانی باید بگم یه مد نبوده و دوباره تکرار میکنم چندین مد آنلاین به بازی اضافه شده و اگر این مدها از تکراری بودن بازی کم کنه که میکنه، ارزش نگه داشتن نقد و تاخیر و یا حتی بروز رسانیش رو داره. حالا اگه شما عادت داری همون روز اول نمره بازی جلوتون باشه تا بتونید تصمیم بگیرید از چی باید خوشتون بیاد و از چی بدتون بیاد سلیقه شخصی شماست و و درحالتی که به عنوان فکت به خورد ملت داده نشه، جای احترام داره.
در انتها من هم معتقدم منی که حدود دو ماه پیگیر جدی اخبار و پای ثابت بازی بودم اطلاعات شما رو برگفته از صحبت های تکراری میبینم که بدون توجه به خود بازی و تجربه شخصی بدست اومده. اگر مثال و برهان عملی و شخصی از تجربه‌تون دارید بحث رو ادامه میدیم. اگر هم که نه لازم نیست متد نقد نوشتن یا شیوه ارائه نظرات رو برای من توضیح بدید. چون به حد کفایت با این موضوع‌ها آشنایی دارم.
 
درثانی باید بگم یه مد نبوده و دوباره تکرار میکنم چندین مد آنلاین به بازی اضافه شده و اگر این مدها از تکراری بودن بازی کم کنه که میکنه، ارزش نگه داشتن نقد و تاخیر و یا حتی بروز رسانیش رو داره.

شما می فرمائید که این مدها تکراری بودن بازی را برطرف کردن. (بازی را تجربه نکردم ولی با توجه به صحبت هاتون برداشت کردم که مشکل بازی تکراری شدن اون بوده)
با عرض پوزش که سوال می پرسم. مثلا بازی ای مثل AC هم که مشکل عمده اش افت فریم و باگهاش هست، اگه تو آپدیت هاش بتونه این مشکل را برطرف کنه، آیا ارزش نقد مجدد را داره یا نه!؟
حقیقتش دوست ندارم ناشر بیاد بازیش را به صورت غیرکامل منتشر کنه و بعدا بازی را تکمیل کنه (حتی به صورت رایگان)! حالا یه بازی کمبود محتوا داشته باشه! یکی پر از باگ باشه!
به عنوان مثال همین دستینی را دو هفته بعد منتشر می کردن و همرا با مدهاش منتشر می کردن!

پ.ن : AC را مثال زدم چون تازه منتشر شده و سریع به ذهنم خطور کرده. خواهشا دوستانی که نوشته را می خونن مطلب را به آواتار و امضا من نچسبونن! می تونید به جای AC هر بازی دیگه ای را قرار بدید!
 
sad but true ،


اصولا بحثی که منبع و معیارش برهان عملی و شخصی باشه نتیجه ای در پی نخواهد داشت . فرقی هم نمی کنه موضوع بحث چیه ، شما وقتی نتونی یک منبع و مکتب معتبر رو معیار سنجش قرار بدی و یک میزان واحد مشخص کنی و بر اساس سلایق تصمیم گیری کنی هیچ چوره نمی تونی پاسخ قانع کننده ای بشنوی ! چون فرد پاسخ دهنده باید وارد معادلات و علایق ذهنی شما بشه و نهایتا هر پاسخی هم بده در دادگاهی که شما در ذهن خودتون ایجاد می کنید محکوم می شه . بحثم فقط در رابطه با گیم و متا و این صحبت ها نیست . ملموس ترین و عامیانه ترین مثالی که در این مورد می تونم بزنم اینه که شما اگه ذاتا یه دروازه بان فوتبال باشی و عاشق هر چی گلر تو دنیا باشی که صبح تا شب با دستکش های گلری سر می کنی ! کسی نمی تونه شما رو قانع کنه که چرا رونالدو شایسته تر از مانوئل نوئر برای کسب توپ طلا هست ! زیر سوال بردن 70 ، 80 نفر منتقد معتبر و صحبت از علایق و تجربیات شخصی هم دقیقا مصداق همین جریان هست .
 
درثانی باید بگم یه مد نبوده و دوباره تکرار میکنم چندین مد آنلاین به بازی اضافه شده و اگر این مدها از تکراری بودن بازی کم کنه که میکنه، ارزش نگه داشتن نقد و تاخیر و یا حتی بروز رسانیش رو داره. حالا اگه شما عادت داری همون روز اول نمره بازی جلوتون باشه تا بتونید تصمیم بگیرید از چی باید خوشتون بیاد و از چی بدتون بیاد سلیقه شخصی شماست و و درحالتی که به عنوان فکت به خورد ملت داده نشه، جای احترام داره.

اين چيزى كه شما ميفرمايين به نظر من سليقه ى شخصى شماست نه ديگران ، اينكه نقدها نگه داشته بشه و تمام جزييات بازى نقد بشه و دو ماه بعدش بياد ، يا اينكه يه نمره ى سمبليك اول داده بشه و بعد از مدتى كه همه ى قسمت ها تست شد امتياز بروزرسانى بشه كل سيستم نقد و امتياز دهى به زباله دان تاريخ مى پيونده !
ساز و كار نقد ها همين هست و شما و بانجى نظرتون نظر شخصيه !
بانجى هم چون در شرايط ضعف قرار داره اينگونه عنوان ميكنه و گرنه نسل قبل هم بازى هيلو از لحاظ آنلاين كم محتوا نداشت و ميتونست اون موقع هم از منتقدا كه بازى رو زود نقد ميكردن شاكى باشه كه نبود چون بازياش با استقبال عمومى و استقبال منتقدا ميشد ! بنابراين بانجى از نظر من تو موضع ضعف اين صحبت رو كردن ... ماسماليزيشن
 
آیا شما بازی بر مبنای نقد میخرین ؟ اگه بله پس نباید مشکلی باشه اگه نقد 2 هفته یا الی 3 هفته بعد عرضه بازی بیاد شما بعدم بخر مشکلی پیش نمیاد اگه قراره بازی به درستی مو از ماستش کشیده بشه معنی نداره نقد سریع بدی چون بازی عرضه میشه سریع بیای نظر بدی بازی کامل انجام ندادی که چی بشه ؟

به شخصه نقد به عنوان یه نظر کلی میخوندم اما اصلا برام مهم نیست اینکه یکی گفت اگه بازی به صورت کامل تست بشه بعد نقد بشه نقد به زباله دان تاریخ فرستاده میشه مثل این میمونه شما بخوای برای یه بازی 80-90 ساعته شاید هم بیشتر زمان بازی 6-7 ساعته بزاری که مشخصا نظر شما سلقیه خود شماست بعدش یکی گفت هیلو نمیدونم آیا هیلو به بزرگی Destiny بوده ؟ حتما من یه بازی دیگه به اسم HALO بازی کرده بودم حتما HALO فارمینگ و Raid و ... Level Up تاثیر در گیم پلی باس زدن و ... هم داشته ما خبر نداشتیم HALO یه بازی جز FPS بوده ما خبر نداشتیم .

بعضی ها فقط بلدن این بازی بکوبن بازی به اندازه کافی مشکل داره اما دیگه اینکه یکی بیاد مقایسه HALO با Destiny راه بندازه دیگه از اون حرف ها بود .
شما می فرمائید که این مدها تکراری بودن بازی را برطرف کردن. (بازی را تجربه نکردم ولی با توجه به صحبت هاتون برداشت کردم که مشکل بازی تکراری شدن اون بوده)
متاسفانه به هیچ وجه اینجوری نیست تا الان 4 تا گاردین آپ کردم به نظرم اصلا هم اینجوری نیست .:d بازی مشکل داره

الان سوالی هم که برای من پیش امده آیا طرف که بازی نقد کرده لول خودش به حدی رسونده بوده که لذت Raid HARD ببره ؟ (به خاطر اینکه Raid normal شاید با Hard یکی باشه اما وقتی بازی میکنی اصلا احساس یکی بودن بهت نمیده البته باگ های زیادی داره HARD که بیشتر از Normal خودش نشون میده اما خودش یه دنیای دیگه هستش همین الان ملتی در کف رد کردن Raid HARD هستن از اون طرف بچه های کلن ما راند اول آتون تیکه تیکش میکنن ببین لذت بازی گروهی ببرن که ما سر همین سختی کشیدن بازی کردن میبرم تو یه هفته 3 دفعه HARD رد میکنیم مشخصا منقد این لذت نبرده وقتی نقد میکرده ) یا منتقد IRON BANNER بازی کرده ؟ مشخصا نه QUEEN چطور؟ نه آیا به اسلحه های بازی تماما دسترسی داشته مشخصا نه تو یه هفته شما مثل بچه ای میمیونی که تازه داری تاتی تاتی میکنی تو این بازی اونم کی زمانی که هنوز بازی عرضه نشده و سرور های بازی پر نشدن بازی یک دست مشکل داره اونم داستان بازی و یکم به نظرم میتونست بازی بزرگتر باشه اما الان که من بازی خوردم به این نتیجه رسیدم نه زمانی که بازی شروع کرده بودم .


کلا منتقد باید برای بازی ها که اینجورین مثل WOW یا دیابلو یا ... بیشتر وقت بزاره این بازی های AC یا بازی های ... نیستن که شما بتونی با یک هفته نقد کنی حتی اگه 2 هفته هم بهت وقت بدن وقتی سرور های بازی خلوت شما بازی دستت رسیده اینجوری بازی ها حال زمانی که میای میبینی هر دقیقه یکی از کنارت رد میشه نمیده .
 
آخرین ویرایش:
در ابتدا اینکه شما این متن رو بخونید تا در مورد MMO بودن بازی ابهامات‌تون برطرف بشه، بانجی گفته Destiny یک MMO سنتی نیست و این با عبارت "MMO نیست" زمین تا آسمون فرق داره.
Destiny '​s style has been described as a first-person shooter that incorporates role-playing and massively multiplayer online game (MMO) elements, but Bungie has avoided defining Destiny as a traditional MMO game.[SUP][10][/SUP] Instead, the game has been referred to as a "shared-world shooter,"[SUP][11][/SUP] as it lacks many of the characteristics of a traditional MMO game. For instance, rather than players being able to see and interact with all other players in the game or on a particular server—as is the case in many conventional MMO games—Destiny includes on-the-fly matchmaking that allows players to see and interact only with other players with whom they are "matched" by the game.[SUP][10][/SUP] Events may happen in-game that are not necessarily controlled or planned by the developer, which will help to create a dynamic developing experience for Bungie and a dynamic playing experience for gamers.

چیزی که بانجی گفته و مستقیماً از دهن سازندگان Destiny اومده بیرون این هست:

[LTR]
Not at all. Do you guys ever get tired of us insisting it's not an MMO?
[/LTR]
Is Destiny an MMO? Bungie weighs in - GameSpot

من به تأویل و تفسیرهای سایرینی که بازی رو دیدن کاری ندارم. بگذریم که خصوصیت همیشه آنلاین بودن بازی رو هم دلیلی موجهی برای قبول کردن اینکه منتقدها کوتاهی کردن نمیدونم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or