میدونم که باورش سخته، ولی واقعاً احتمال اینکه سونی هیچکاره باشه خیلی زیاده!

سونی سراغ انحصاری کردن هر اثری که میره، انقدر توی چشم ملت فرو میکنه که کور میشیم! بازی انحصاری که هیچی، حتی یه سری از بازیهای کاملاً مولتیپلتفرم رو هم صد بار توی State of Playها نشون میده. مثل Monster Hunter Wilds که توی سه تا SoP پشت سر هم بود. یا مثلاً Borderlands 4 که SoP اختصاصی داشت! بعد برای Wukong خجالت کشیده و حتی یه ثانیه هم چیزی توی SoPها پخش نکرده و تأکیدی روی انحصاری بودنش نکرده؟
اینجا باید سراغ تئوری توطئه بریم که سونی پول خرج کرده ولی چیزی نگفته و به جاش از استودیو خواسته که قدرت XSS رو زیر سوال ببره!

در درجه اول که تئوری خیلی عجیبیه و چرا بین دهها بازی انحصاری، فقط این یکی اینطوری شده؟ بعد هم اگه واقعاً همچین چیزی بود، در این حد شُلمغز بودن که دقیقاً یک سال بعد از نسخه PS5، بازی رو برای اکسباکس منتشر کنن که نقشه لو بره؟! خب وقتی سراغ این نقشه شیطانی و زشت رفتن، میتونستن مثلاً بازی رو ۱۰ یا ۱۴ ماه بعد از نسخه PS5 روی اکسباکس عرضه کنن که ملت نگن «بفرما، دقیقاً یک سال شد و ماجرا لو رفت!»
------------------
چرا تاریخ ۲۰ آگوست انتخاب شده؟
مهمترین علت برای انتشار بازی توی این تاریخ میتونه ارادت استودیو Game Science به این روز باشه که به دلایلی خیلی باهاش حال میکنه!

۲۰ آگوست ۲۰۲۰: معرفی بازی Black Myth: Wukong
۲۰ آگوست ۲۰۲۱: اعلام تغییر موتور بازی از آنریل ۴ به آنریل ۵
۲۰ آگوست ۲۰۲۲: انتشار تریلر جدید بازی
۲۰ آگوست ۲۰۲۳: انتشار اولین پیشنمایشهای بازی
۲۰ آگوست ۲۰۲۴: انتشار بازی برای PS5 و پیسی
۲۰ آگوست ۲۰۲۵: انتشار بازی برای اکسباکس
یعنی بعد از پنج سال پشت سر هم که توی ۲۰ آگوست یه اتفاقی در مورد بازی افتاده، این دفعه میشه ششمین بار! لزوماً به مفهوم انحصاری بودن بازی نیست و ممکنه نسخه اکسباکس از مدتی قبل هم آماده شده بوده و میتونستن منتشرش کنن، ولی گذاشتن برای ۲۰ آگوست که براشون یه حالت نمادین داره.
Wukong با اینکه بازی به شدت خوبیه و خودم عاشقش شدم، ولی سازندههاش یه ذره تنبل هستن و همین نسخه PS5 بعد از حدود یک سال همچنان در حد کمال نیست و یه سری مشکلات پرفورمنس داره و برای همین خیلی عجیب نیست که مراحل کار روی نسخه اکسباکس رو هم با آرامش جلو برده باشن و انقدر طول کشیده. نیاز فوری هم به پول این نسخه ندارن و در معرض ورشکستگی نیستن که بخوان برای انتشار این نسخه عجله کنن.
بازی فقط توی همون ماه اول عرضه ۲۰ میلیون نسخه فروخت و بعدش هم آمار بالاتر رفته. از اون طرف هم فروش بازیها روی اکسباکس خیلی نجومی نیست و با اینکه به هر حال سود داره، ولی جوری نیست که یه شبه ۵ میلیون نسخه روی اکسباکس به فروش برسه و شرکت عجله زیادی برای کسب این پول داشته باشه. باز اگه مثلاً سوئیچ ۲ بود، یه بحث دیگهای بود و میگفتیم به خاطر عرضه کنسول جدید، یه هایپی اطرافش هست و سر و صدایی میکنه، ولی برای اکسباکس همچین اتمسفری وجود نداره و یه ذره صبر و تحمل برای رسیدن به اون تاریخ نمادین، مشکلی برای شرکت ایجاد نمیکنه. اتفاقاً یه جور مارکتینگ مجانی هم به حساب میاد و باعث میشه جاهای مختلف تیتر بزنن که «بازی دقیقاً یک سال بعد از PS5 برای اکسباکس عرضه میشود» و کلی بحث و تئوری توطئه شکل بگیره و اسم بازی بعد از یک سال دوباره سر زبونها بیفته و سونی هم فحشش رو بخوره!
