نمایشگاه/رویداد Bethesda E3 2018 Press Conference

امتیاز شما به کنفرانس چند خواهد بود

  • 10

  • 9

  • 8

  • 7

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3

  • 2

  • 1


Results are only viewable after voting.

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
لینک های استریم کنفرانس

Twitch | Mixer | YouTube | Twitter | Facebook |
Bethesda.net
sorp_dcsxyvbw4ao_8gr1.jpg

درود . این روز رو یادتون باشه ....
خوب سال جدید , E3 جدید و بالطبع کنفرانس جدید Bethesda :-bd امسال هم قرار Bethesda برای چهارمین سال پیاپی توی E3 کنفرانس برگزار کنه زمان دقیقش به وقت ما میشه دوشنبه 21 خرداد ساعت 06:00 صبح امسال درصد این که عنوان جدید BGS معرفی بشه 50 50 ـه پس خودوتون رو واسه هرچیزی اماده کنید Creating Something Special :">....


9d4y_logo-1.jpg

عنوان جدید
Bethesda Game Studios
گل سر سبد Bethesda Softworks حضورش توی کنفرانس امسال هنوز تایید نشده ولی گمانه زنی و شایعات مختلفی پیرامون بازی جدیدشون ایجاد شده که درصد حضور تیم تاد هاوارد رو توی این E3 واسه نمایش بازی جدیدشون زیاد میکنه اگه شایعات رو در نظر نگیریم از طرفی بتزدا هایپ زیادی رو دور بر کنفرانس امسالش داره ایجاد میکنه که به گفته اقای پیت هاینس قراره برا همه کس و همه نوع سلیقه ای چیزی رو نمایش بدن و همینطور قرار بزرگترین E3 رو از نظر مدت زمان برگزاری رو داشته باشن از یـ طرف دیگه ای هم که BGS بیشتر از همه ی استدیو های بتزدا تا الان استراحت کرده همه اینا باعث میشه که احتمال اینکه بمب مگاتونیشون رو وسط E3 امسال منفجر کنه زیاده بمبی که تا الان Starfield نام گرفته ترد مارکی که زنیمکس مالک بتزدا دائم داره تمدیدش میکنه و احتمال میره که این ترد مارک مربوط به BGS و اسم بازی جدیدشون باشه . بازیی که به گفته تاد هاوراد تو مصاحبه اخیرش سبکش علمی تخیلیه و افراد زیادی (چیزی بالغ بر 300 نفر) دارن روش کار میکنن و طبق شایعات منتشر شده اخیر قراره خیلی بزرگ باشه خیلی و که خوب ظاهرا نمیخوان به این راحتیا قبل E3 معرفیش کنن ! فعلا باید صبر کرد و دید ایا قصد منفجر کردن این بمب رو تو E3 امسال دارن یا موکولش میکنن به E3 بعدی​

Fallout 3 Anniversary Edition/Collection
بتزدا زیاد علاقه ای به Remaster کردن عناوینش نشون نداده تا الان (البته که Skyrim رو همین چند وقت پیش ریمستر کرد) ولی خوب گفتن که زیاد علاقه ای به این کار ندارن با این حال چیزی که ذهن ها رو میتونه سمت چنین ایده ای بکشونه اینه که امسال سالگرد 10 سالگی Fallout 3 محسوب میشه یکی از موفق ترین بازی های بتزدا واسه همین انتظار میره یـ حرکتی سر این عناون واسه ریمستر کردنش یا حتی یـ کالکشن ازش به همراه نسخه ی نیو وگاس واسه کنسولای نسل هشت بزنه​


y6en_logo-2.jpg

DLC داستانی برا The Evil Within 2
Tango Gameworks
پارسال تونسنت با نسخه ی دوم The Evil Within به موفقیت خوبی دست پیدا کنه البته که زیاد نتونست از نظر تجاری بازیش رو به موفقیت برسونه با این حال ظاهرا بتزدا نمیخواد بیخیال این عنوان بشه طبق یـ سری شایعات ظاهرا قراره واسه TEW 2 یـ DLC داستانی منتشر کنه که خوب دور از ذهن نیست چون واسه نسخه ی اول هم همین کار رو کردن باید منتظر بود و دید

87pf_logo-3.jpg

به احتمال زیاد حضور نخواهد داشت
Zenimax Online
توی این چند سال اخیر همیشه نقل مجلس هر ساله بتزدا تو کنفرانس های E3 بوده ولی خوب چیزی که باعث میشه حضورش رو توی کنفرانس امسال تقریبا منتفی بدونیم اینه که بسته گسترش دهنده جدید بازیش به نام Summerset امروز ینی 21 May منتشر میشه و هیچ دلیل برا حضور پیدا کردن در E3 امسال نخواهد داشت مگر اینکه بتزدا به بخواد به رسم هر ساله و به اجبار برا پر کردن زمان کنفرانسش دوباره نمایش داشته باشه که به شخصه احتمالش رو خیلی کم میدونم البته اگه همه چیز طبق برنامه مورد نظرمون پیش بره قطعا نباید حضور پررنگی داشته باشه

8ixs_logo-4.jpg

DLC جدید و به احتمال زیاد Stand Alone برای عنوان Prey (استدیو شهر آستین تگزاس)
Arkane Studios
شامل دوتا استدیو میشه استدیوی واقع در شهر استین ایالت تگزاس پارسال عناون Prey رو منتشر کرد و به موفقیت نسبتا خوبی دست پیدا کرد . میشه گفت DLC داستانی Prey کاملا حتمی ـه چون خودشون چندین بار به صورت مخفی بهش اشاره کردن به تازگی تصویری از لیست اچیومنت بازی منتشر شده که اشاره به این DLC داره که قرار روی کره ماه اتفاق بیوفته یـ گیف هم منتشر کردن با مضمون Resetting Simulation که احتمال Stand Alone بودن این DLC رو زیاد میکنه

عنوان جدید (استدیو شهر لیون فرانسه)
تیم اصلی ارکین در شهر لیون فرانسه واقع شده که سال 2016 عنوان Dishonored 2 منتشر کرد و پارسال هم DLC مستقل Dishonored: Death of the Outsider رو منتشر کردن یک سری شایعات دور و برش ایجاد شده که داره روی عنوانی با کمپین افلان و بخش رقابتی انلاین کار میکنه با این حال طبق چیزی که از این استدیوی سراغ داریم باید حداقل تا E3 سال دیگه صبر کنیم شایدم هم سال بعدش و احتمالش خیلی کمه که در E3 امسال حضور داشته باشه

bir1_logo-5.jpg

به احتمال زیاد حضور نخواهد داشت
MachineGames
اکتبر سال گذشته عناون Wolfenstein II: The New Colossus رو منتشر کرد و بالا فاصله DLC های بازیش رو با فاصله از هم منتشر کرد به خاطر همین حضورش تا حدودی منتفی خواهد بود

cefm_logo-6.jpg
DOOM 2
دو سال از زمانی که id Software عنوان DOOM رو منتشر کرد میگذره . عنوانی که موفقیت های زیادی رو برای بتزدا به ارمغان اورد از فروش گرفته تا نمرات همه و همه بازی رو تبدیل کرد به یکی از موفق ترین بازی های سال 2016 و بهترین شوتر اون سال . به خاطر همین باید 100 درصد منتظر ادامه این عناون باشیم فعلا هیچ شایعه ای دور و بر این عنوان برای حضور در E3 امسال نیست از طرفی هم حضور RAGE 2 در E3 امسال حتمیه که خوب احتمال حضور این عنوان رو در E3 به شدت پایین میاره مگه اینکه بتزدا بخواد دوتا شوتر بزرگ رو همزمان یـ جا نشون بده که دور از ذهنه




طرح امضا :

qsra_save-the-date-for-the-bethesda-e3-2018-showcase.mp4_20180307_002026.gif


iyej_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls VI – Official E3 Announcement Teaser

2160

yt1b_mqdefault.jpg

Starfield – Official E3 Announcement Teaser

2160

z5vn_mqdefault.jpg

Fallout 76 – E3 2018 Power Armor Edition Trailer

1080


nky2_mqdefault.jpg

Fallout 76 – Official E3 Trailer

1080

00yt_mqdefault.jpg

Skyrim: Very Special Edition – Official E3 2018 Trailer

1080

1vp_mqdefault.jpg

Prey: Mooncrash – Official E3 Launch Trailer

1080

quwn_mqdefault.jpg

Quake Champions E3 2018 – Play free for a limited time!

1080

3elx_mqdefault.jpg

DOOM Eternal – Official E3 Teaser

1080

udqb_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls Online - Official E3 2018 Trailer

1080

xpz8_mqdefault.jpg

The Elder Scrolls: Legends - E3 2018 Official Trailer

1080

vcwd_mqdefault.jpg

RAGE 2 – Official E3 Gameplay Feature

1080
 
آخرین ویرایش:
اون استودیویی که نیو وگاس رو ساخت چی؟الان دارن چی میسازن؟
Obsidian الان دارن روی بازی خودشون Pillars of Eternity II کار میکنن و علاوه بر این حداقل یه پروزه دیگه هم در دست ساخت دارن. (اگه درست یادم باشه توی توییتر teaseـش کرده بودن :D )
 
دوستان احتمالش هست که fallout 5 یا fallout new vegas 2 معرفی بشن؟
من پیش‌بینی می‌کنم که اسم Fallout رو توی کنفرانس می‌شنویم...ولی نمیدونم در قالب چه فرمتی :D شاید اومدن واسه Fallout Shelter آپدیت دادن :D
در کل Fallout 5 امکان نداره (ایشالا اواخر نسل بعد روی انجین جدید :D ) ولی نسخه‌ی فرعی بنظرم امکانش هست چون New Vegas هم 2 سال بعد از F3 اومد و امسال از F4 سه سال می‌گذره :-" البته Obsidian سرش شلوغه و شاید یه استدیوی دیگه زحمتشو بکشه...
یه نکته‌ای هم هستش که اگه بتزدا مثل پارسال هر چی معرفی می‌کنه رو همون سال عرضه کنه، پس فاصله‌ی زیادی با تجربه‌ی بازی(های) جدیدشون نداریم <:-P فقط منتظرم ببینم که جرئتشو دارن مثل پارسال توی اکتبر چیزی عرضه کنن یا نه :D 12 اکتبر COD عرضه میشه، 26 اکتبر هم RDR2...ببینم حماسه‌ی پارسال واسه نابود کردن فروش بازیا (ولف + AC + ماریو توی یه روز :|) رو می‌تونن به مرحله‌ی جدیدی برسونن یا نه :D:|
 
من تنها چیزی که می خوام یک بازی جدید از BGS... بعد از 2015 این سومین E3 میاد و جدا اگه این دفعه خبری از بازی جدید BGS نشه باید یک mini nuke خوشگل زد وسط بتسدا :D :)] تا پارسال رو میگیم منطقی بود خبری نباشه.. امسال هم در مقابل منطقیه که خبر هااا باشه :D

Fallout رو بعید میدونم. Fallout 4 هنوزم داره میفروشه. این همه DLC از اونور نسخه VR . نمیدونم والا اخه کی از Fallout جدید بدش میاد ؟ :D اما به نظرم بعیده چون شرایط با نسل قبل خیلی فرق داره. Fallout در هر صورت بازی بزرگیه حتی اگه خود BGS نسازه. یعنی معرفی Fallout جدید قبل از هر چیزی رو بازی جدید BGS تاثیر میزاره و یا حتی شایدم ازش تاثیر بگیره (فروش). می خوام بگم سالی که بازی جدید BGS معرفی میشه نمیتونه سال Fallout هم باشه. Fallout اگه قرار بود بیاد پارسال بهترین وقت بود مثل نیو وگاس که 2 سال تقریبا بعد از F3 اومد.

در مورد BGS.. بخوایم کلی در نظر بگیریم اینا برای هر بازی سه الی چهار سال وقت صرف میکنند. از fallout 4 تا e3 هم حدود 3 سال گذشته. یعنی کاملا محتمله که خود BGS تو بازه 2018/19 یک بازی جدید برای عرضه داشته باشه. حالا الدراسکرولز نبودم نبود. یک RPG بتسدایی باشه فقط .
TES هرچی دیرتر بیاد بهتره(مجبوریم اینطوری نگاه کنیم =P~) مثلا اگه بین Skyrim و Next TES ده سال فاصله بیفته تفاوت و تکامل سری به شدت به چشم میرسه و این در هر صورت خوبه. از اونجایی که بهترین حالت از عمر مفید x1/PS4(نسل هشت اصلی) 2/3 سال مونده, احتمالا TES میشه ته دیگ نسل هشت و به صورت مشترک رو نسل بعد هم میاد :D
مسئله اصلی به نظرم فقط اینه که ما یک بازی از BGS تو این کنفرانس ببینیم :| 2019 اومدم اشکال نداره حتی میشه گفت بهتر! بین معرفی و عرضه Skyrim هم حدود 1 سال فاصله وجود داشت. پس حتی اگه بازی به 2018 نرسه و بره برای 2019 هم به نظرم میتونه و باید امسال معرفی شه. همچنین کمک میکنه تا صدای ملت رو زودتر بشنوند و ایرادات فنی احتمالی بازی رو قبل از عرضه بگیرند نه مثل F4 بعد از عرضه.
و اینکه با توجه به زنده بودن Fallout4 و وجود TES Online دیدن IP جدید از خود BGS فکر کنم قطعی شده :D یک فایده بزرگ هم داره اونم این که بتسدا تبدیل نمیشه به The Elder Fallout Maker :D:-"

در نهایت احتمال حضور CDPR امسال خیلی پر رنگه همه جا روش مانور دادن. پس دیگه واقعا وقت دیدن دوباره BGS و یک تریلر مخوف و اینترنت منفجر کن هم هست :D یعنی به نظرم BGS بیاد وسط اینطوری میشه که E3 یه طرف BGS یه طرف :D حتی با وجود رقبای گردن کلفتی که امسال تو صحنه وجود داره :D
من در حال حاضر از ساخت یه IP فضایی بیشتر از فالوت و TES استقبال میکنم حقیقتا. :D از زمان سقوط مس افکت (:D) دیگه نقش آفرینی فضایی بزرگ نداریم و حداقل برا من جای خالیش شدیدا احساس میشه، در حالی که آثار فانتزی و قرون وسطایی بیشتر هستن.
واقعا خوشحال میشم اگه Starfield واقعا IP بعدی BGS باشه اونم در فرمت دیگر بازی های AAA بتزدا. :D
 
@Destruction
دست رو دلم نزار که خونه :(( واقعا EA بزرگترین خیانت رو در حق گیمرا کرد بابت گند زدن به فرانچایز Mass Effect وقتی بازیش میکنم با یـ نگاه حسرت امیز به مانیتور نگاه میکنم میگم که ای وای چرا اینجاش اینجوره چرا اونجاش اونجوره هیییییی از طرف دیگه فکر اینکه بتزدا امکان داره بیاد سمت چنین فضا و ستتینگی رسما دیونم میکنه :-?? فکرش رو بکن کاری که اون فلجای مغزی میخواستن تو چنین ستینگی پیاده کنن و تا نصفه تلاش کرده بودن و بقیش رو به امان خدا ول کرده بودن رو قرار بتزدا تکمیلش کنه اونم با سبک منحصر به فرد خودش یـ محیط نا آشنا تو یـ جای خیلی دور in a galaxy far, far away :D بتزدا قرار یـ محیط Open World غنی تحویلمون بده واییی =P~:D
 
یه چیزی بیام بگم تا تنور Fallout داغه:D
این New Vegas به جرعت میتونم بگم اگه نگم بهترین جزو 5 بازی underrated تمام تاریخه ویدئو گیمه:D الان که دارم دوباره بازی اش میکنم و نسخه کاملشو دارم میرم ، عمق شاهکار بودن بازی مشخص میشه. مگه میشه آخه همچین کوئست هایی یه بازی داشته باشه؟:| من نمیدونم این آبسیدین چه غلطی کرده که این طوری با روح و روان آدم بازی میکنه. دیگه از dlc هاش نگم که صحرای محشر میشه. فقط اوف:D
چند وقته اصلا خواب و خوراک درست حسابی ندارم از دستش:|
و قطعا لعنت به موتور بازی که همش crash میکنه:|:D
 
یه چیزی بیام بگم تا تنور Fallout داغه:D
این New Vegas به جرعت میتونم بگم اگه نگم بهترین جزو 5 بازی underrated تمام تاریخه ویدئو گیمه:D الان که دارم دوباره بازی اش میکنم و نسخه کاملشو دارم میرم ، عمق شاهکار بودن بازی مشخص میشه. مگه میشه آخه همچین کوئست هایی یه بازی داشته باشه؟:| من نمیدونم این آبسیدین چه غلطی کرده که این طوری با روح و روان آدم بازی میکنه. دیگه از dlc هاش نگم که صحرای محشر میشه. فقط اوف:D
چند وقته اصلا خواب و خوراک درست حسابی ندارم از دستش:|
و قطعا لعنت به موتور بازی که همش crash میکنه:|:D
لعنتی اصن یه حس و حال خاصی داره از خود شهر گرفت تا بیابوناش :D. من عشقم اینکه همش بچرخم تو بازی از رادیوش لذت ببرم :))
 
یه چیزی بیام بگم تا تنور Fallout داغه:D
این New Vegas به جرعت میتونم بگم اگه نگم بهترین جزو 5 بازی underrated تمام تاریخه ویدئو گیمه:D الان که دارم دوباره بازی اش میکنم و نسخه کاملشو دارم میرم ، عمق شاهکار بودن بازی مشخص میشه. مگه میشه آخه همچین کوئست هایی یه بازی داشته باشه؟:| من نمیدونم این آبسیدین چه غلطی کرده که این طوری با روح و روان آدم بازی میکنه. دیگه از dlc هاش نگم که صحرای محشر میشه. فقط اوف:D
چند وقته اصلا خواب و خوراک درست حسابی ندارم از دستش:|
و قطعا لعنت به موتور بازی که همش crash میکنه:|:D
اگه رو پی سی هستی ماد های فیکس و و آپدیت رو نصب کن. قریب به تمام مشکلات فنی رو حل میکنن. :دی
 
یه چیزی بیام بگم تا تنور Fallout داغه:D
این New Vegas به جرعت میتونم بگم اگه نگم بهترین جزو 5 بازی underrated تمام تاریخه ویدئو گیمه:D الان که دارم دوباره بازی اش میکنم و نسخه کاملشو دارم میرم ، عمق شاهکار بودن بازی مشخص میشه. مگه میشه آخه همچین کوئست هایی یه بازی داشته باشه؟:| من نمیدونم این آبسیدین چه غلطی کرده که این طوری با روح و روان آدم بازی میکنه. دیگه از dlc هاش نگم که صحرای محشر میشه. فقط اوف:D
چند وقته اصلا خواب و خوراک درست حسابی ندارم از دستش:|
و قطعا لعنت به موتور بازی که همش crash میکنه:|:D
اگه انجین گرافیک درست حسابی داشت خیلی خوب میشد واسه همین انیمیشناش بود که دوساعتم نتونستم تحملش کنم
ولی اتمسفرش واقعا عالی بود8-> چی میشه اینا از همون انجین id استفاده کنن
 
  • Like
Reactions: Ehsan95_76
چند ساعت پیش یه مصاحبه و گفت‌وگوی خفن از Todd Howard که در مراسم DICE ضبط شده بوده، منتشر شده که خیلی نکات جالبی داره...از اونجایی که معمولا مصاحبه‌های اینجوری یهویی و بدون اطلاع قبلی منتشر میشه، توی رسانه‌ها بازتاب نشده و به قول معروف Under the Radar هستش :D من یکی دو ساعت وقت گذاشتم کل مصاحبه رو بخاطر علاقه‌ی شخصی خودم گوش دادم و اینجا سعی می‌کنم که نکات مهم رو براتون بگم...مصاحبه‌‌کننده هم مدیر عامل Insomniac Games یعنی "تد پرایس" هستش و حرف همدیگه رو می‌فهمن و گفت‌وگوی خیلی جالبی از آب دراومده <:-P
با توجه به تعداد نکات ریز و درشتی که از توی صحبتای Todd بیرون کشیدم، میدونم که قراره متن نسبتا طولانی بشه، پس میزارمش توی اسپویلر که صفحه کش نیاد...چندتا نکته‌ی خیلی مهم در مورد پروژه‌های آینده و بازیهای گذشته توی متن هستش و همینطور چنتا هم نکته‌ی عجیب‌غریب که واسه خودم جالب بوده رو هم گفتم...پس اگه دیدید مطلب بعضی جاها خیلی nerdy شد و چندان واستون مهم نیست، به بزرگی خودتون ببخشید :D:
1. Bethesda و تیم تاد هاوارد قبلا سابقه‌ی چندتیمی شدن رو داشتن و اصلا نتیجه‌ی خوبی نداشته...بعد از عرضه‌ی TES II: Daggerfall و قبل از اینکه Morrowind رو عرضه کنن، چندتیمی شدنشون باعث شده که کلا وضعیت خیلی پیچیده‌ای تو استدیو به وجود بیاد و انقدر مشکل‌زا بوده که حتی ممکن بوده کلا استدیو به فنا بره! واسه همین تاد اصلا به چندتیمی شدن و کار همزمان روی چنتا پروژه علاقه‌ای نداره و همیشه یه پروژه‌ی اصلی هستش که همیشه تمرکزشون روی اونه و چنتا هم پروژه‌ توی پیش تولید دارن که حتی ممکنه چند سال توی وضعیت پیش‌تولید بمونه و بعدش بصورت کامل برن سراغش.

2. تد پرایس همینطوری یهویی در مورد مینی‌گیم‌های بازیای BGS سوال میپرسه...مخصوص Lock Picking و علاقه‌ای که توی بازیای BGS به این کار داره. تاد هم میگه که سیستم باز کردن در یا هک کردن که توی Fallout 3 و 4 بود، استفاده ازشون خیلی جذاب و فان هستش و واسه همین توی همه‌ی بازیامون ازشون استفاده می‌کنیم!! جالبم اینه که روی سیستم‌های جدیدی در مورد Lock Picking کار کردن اما هیچکدومشون به این اندازه خوب نبوده و همه رو خیلی راحت انداختن دور! :D

3. به عقیده‌ی Todd، کار کردن روی Fallout خیلی فان‌تر و راحت‌تر از TES هستش...چون هر ماموریت عجیب‌غریبی که میخوای رو بخاطر تم آخرالزمانی Fallout میتونی توی دنیاش توجیه کنی (مثلا همون قضیه‌ی مربوط به Alien‌ها و اسلحه‌ی که توی F4 پیدا می‌کنی) ولی TES واسه خودش زمینه‌ و دنیای تعریف شده‌ای داره که سخته هر چیزی رو بهش اضافه کرد.

4. یکی از مهم‌ترین نکته‌‌های مصاحبه : در حال حاضر BGS داره روی تغییر سیستم انیمیشن‌هاش کار می‌کنه (توی مراحل پایانیه!) ولی این سیستم قراره روی یه پروژه‌‌ بعدی این استدیو که الان در مرحله‌ی پیش‌تولید هستش اعمال بشه و پروژه‌ی اصلی که الان در حال تولید هستش، از همون سیستم قبلی استفاده می‌کنه :| مثل اینکه انیمیشن‌های جدید هم خیلی خفن هستش و Todd میگه که وقتی اعضای تیم پیشرفت رو می‌بینن خیلی هیجان‌زده میشن و نمی‌تونن صبر کنن که توی پروژه‌ی بعدی ازشون استفاده کنن.

5. در حال حاضر بیشتر از 300 نفر توی استدیو‌(های) BGS (توجه کنید این Bethseda Softworks نیست!) بصورت تمام وقت در حال کار هستن.

6. BGS با استدیوهای دیگه‌ی بتزدا شدیدا در حال همکاری هستش. یکی از استدیوهایی که تاد مستقیما اشاره کرد، Escalation Studios هستش که پارسال همین موقع‌ها Zenimax (کمپانی مادر بتزدا) استدیو رو خریده. یکی از استدیوهای دیگه‌ای که مستقیما اشاره شد بهش MachineGames هستش...حالا نمیدونم قضیه چیه ولی شاید این بار به جای id، گان‌پلی رو داده باشن به جادوگرای MG :D

7. از اون جایی که تیم خیلی بزرگ شده، یه جورایی هماهنگی و ارتباط توی BGS، تبدیل به یه چالش شده براشون و مشکلاتی توی این زمینه داشتن. ولی جلسات ماهانه‌‌ی یکی دو ساعته و Live برگزار میشه که توش از دستاوردای جدید و اهداف همدیگه باخبر میشن.

8. یه نکته‌ی جالب اینکه که کلا تا یه سیستم یا بخشی از بازی به کیفیت عالی نرسه به استدیوهای خارجی (بقیه‌ی استدیوهای Bethesda) نشونش نمی‌دن! یه مثال جالبی که تاد زد، اینه که مثلا یه سیستمی که قبلا داغون بوده رو بهبودش می‌دی و خیلی خوشحالی و فکر می‌کنی که عالی شده...ولی وقتی یهو به یه استدیوی دیگه نشونش می‌دی، مثلا بهت می‌گه که این اصلا خوب نیست...ولی قضیه اینه که اونا ورژن داغون این بخش از بازی رو ندیدن و نمیدونن که قبلا چی بوده و الان به چه چیزی تبدیل شده! :D

9. توی یه بخش دیگه از مصاحبه دوباره صحبت از همکاری با بقیه‌ی استدیوها میاد وسط و دوباره تاد از id Software، MachineGames و Zenimax Online نام می‌بره...بعدشم میگه که کل استدیوهای بتزدا حدود 600-700 نفر هستن. (البته اینجا فک کنم بعضی از استدیوها مثل Tango که توی ژاپن هستش رو حساب نکرده و بیشتر به اونایی که خیلی با استدیو ارتباط دارن، اشاره داشته :-")

10. تاد می‌گه که اواخر هر سال توی ماه دسامبر، یه مینی E3 توی بتزدا واسه خودمون داریم :D<:-P همه‌ی استدیوها جمع میشن و بازیای جدید خودشون رو به همدیگه نشون میدن و فیدبک می‌گیرن. استدیوهایی که مستقیما توی این بخش بهشون اشاره شد: Arkane، MG و Zenimax (اینو مستقیما گفت که "مثلا چیزای جدیدی که قراره به TES Online اضافه بشه رو به ما نمایش میدن"...پس احتمالا باید دوباره منتظر آپدیت‌های دیگه واسه TES Online باشیم!)

11. توی مصاحبه اعلام شد که خیلی راحت اگه چیزی جواب نده، کلا می‌ریزیمش دور و بدترین منتقدامون هم خودمونیم! اعضای استدیو خیلی قاطعانه‌تر از فن‌ها رفتار می‌کنن و مثل اینکه هر انتقادی که طرفدارا دارن رو با شدت صدبرابر بیشتر توی خود استدیو می‌شون :D اوج صراحت تاد (:D) : " خودمون می‌دونیم که کلا اسب‌ها توی بازیامون خوب نیستن! واسه همین سعی می‌کنیم استفاده از اسب رو محدود کنیم یا کاری کنیم که توی مرکز توجه بازی نباشن و به یه حاشیه کشونده بشن!" بعدش خیلی راحت هم می‌گه که اسب‌هایی که توی بازیای دیگه هستش خیلی بهتر هستن! :D (حالا نمیدونم اون زمانی که زره طلایی رو واسه اسب توی Oblivion به عنوان یه DLC گرون، به فروش گذاشتن هم می‌خواستن روی اسب‌ها تمرکز نکنن یا اون موقع فرق داشته! :|:D)

12. تاد یه لیست از مشکلاتی که معمولا بازیکنا با بازیهای BGS دارن، همراهش هست و همیشه به اعضای تیم اونارو گوشزد می‌کنه. مثلا وقتی یه نفر روی یه جزئیات خیلی کوچیک تمرکز می‌کنه، تاد میاد می‌گه که بزرگترین مشکل و درخواست طرفدرا اینه که سیو‌هاشون Corrupt نشه، تمرکزتون روی این باشه! :D و اینکه طرفدارا ترجیح می‌دن بازیشون مدام کرش کنه ولی سیوشون نپره...

13. یه سوال شخصی هم در مورد شوخ بودن Todd پرسیده شد که گفت، همیشه همه بهم می‌گن که اصلا سمت فضای مجازی و اکانت توییتر و ... نرو چون به شوخی یه چیزایی می‌گفتی که کلا حرفه و شهرتت نابود میشد :D

14. تد پرسید که "اگه روی Fallout و Skyrim کار نمی‌کردی، چه بازیه جدیدی دوست داشتی بسازی؟" جالب اینه که اولین جوابش این بود که نمی‌تونم بگم! (قشنگ معلوم بود می‌خواد بگه علمی‌تخیلی ولی الان نمی‌تونست :D) ولی بعدش بحثو عوض کردن به طور کلی گفت بازیایی که توی زمان حال و واقعیت نیستن و عناصر تخیلی توش دارن...مثل زمینه‌های تاریخی و علمی‌تخیلی.

15. مثل اینکه قبلا واسه ساخت یه IP کاملا جدید اقدام کردن و جواب نداده و عقب‌نشینی کردن.

16. یه سوال جالب دیگه این بود که "اگه قرار بود کلا دیگه RPG نسازی، دوست داشتی بری توی ژانر دیگه‌ای بازی بسازی؟" و جواب قاطعانه این بود: "نه!" :D

خیلی نکات دیگه‌ای بود که میخواستم بگم ولی دیگه خیلی طولانی و خسته‌کننده میشد متن! واسه همین اگه دوست دارید، خودتون از این لینک پایین برید مصاحبه رو گوش بدید...شاید یه چیز مهمی شنیدید که من از قلم انداختم <:-P
http://interactive.libsyn.com/todd-howard
 
در کنار نکاتی که علیرضا @FUTURE گفت، باید به اینم اشاره کنم که مصاحبه یه سری اطلاعات خیلی ارزشمند در مورد پروسه بازی سازی و اینکه چطور یه پروژه آغاز و پیاده سازی میشه داره. جدا از طرفدارای خود بتزدا و Godd Howard (:دی)، در این مورد برای افرادی که علاقه به بازی سازی دارن هم خیلی مفید هست.
 
با تشکر از @FUTURE که اینقدر پیگیره اخبار بازیه ....

300 نفر دارن رو پروژه جدید BGS کار میکنن از چیزی که فکرش رو میکردم خیلی بیشرن ینی حدود 120 نفر افزایش نفر نسبت به قبل ینی حدود 3 برابر نیروی بیشتر نسبت به F4 ینی انتظار یـ AAA به تمام معنا ! Escalation Studios اگه یادتون باشه روی پروژه ی SnapMap بازی DOOM کار کرده بود پس احتمالا ساخت ساز پروژه بعدی بتزدا رو بدن دست همین استدیو بتزدا الان میتونه هر قسمت از بازی رو بده دست یـ استدیو مونترال چون زود تر از همه بهشون ملحق شده بعد پورت Skyrim SE احتمالا رو بخش ارتقای سطح فنی بازی دارن کار میکنند استدیوی آستین بعد کنسل شدن پروژه BattleCry و تموم شدن کارشون تو ساخت محتویات و DLC های بازی DOOM به همراه نفرات جدید بی سر و صدا از پارسال به تیم اصلی ملحق شدن اینا بر عکس مونترال یـ تیم بزرگترن خودشون رو پروژه ساخت BttleCry کار میکردن و تیمشون نسبتا تکمیله احتمالا دارن روی بخش انیمیشن و طراحی و Level Design ور دست تیم اصلی کار میکنند Escalation Studios هم رو بخش ساخت ساز و کرفتینگ و هر چیزی که به گیم پلی مربوطه میشه داره کار میکنه MachineGames هم احتمالا نقش همون id رو برای بتزدا بازی کنه در آخر هم که استدیوی مادر ینی استدیوی مریلند به رهبری تاد هاوارد طبق معمول روی بیس اصلی بازی لول دیزاین داستان , صدا گذاری و ... کار میکنه و رو بقیه استدیو ها نظارت میکنه . در کل باید منتظر یـ چیز خیلی خفن و بزرگ باشیم O:-)
 
آخرین ویرایش:
چند ساعت پیش یه مصاحبه و گفت‌وگوی خفن از Todd Howard که در مراسم DICE ضبط شده بوده، منتشر شده که خیلی نکات جالبی داره...از اونجایی که معمولا مصاحبه‌های اینجوری یهویی و بدون اطلاع قبلی منتشر میشه، توی رسانه‌ها بازتاب نشده و به قول معروف Under the Radar هستش :D من یکی دو ساعت وقت گذاشتم کل مصاحبه رو بخاطر علاقه‌ی شخصی خودم گوش دادم و اینجا سعی می‌کنم که نکات مهم رو براتون بگم...مصاحبه‌‌کننده هم مدیر عامل Insomniac Games یعنی "تد پرایس" هستش و حرف همدیگه رو می‌فهمن و گفت‌وگوی خیلی جالبی از آب دراومده <:-P
با توجه به تعداد نکات ریز و درشتی که از توی صحبتای Todd بیرون کشیدم، میدونم که قراره متن نسبتا طولانی بشه، پس میزارمش توی اسپویلر که صفحه کش نیاد...چندتا نکته‌ی خیلی مهم در مورد پروژه‌های آینده و بازیهای گذشته توی متن هستش و همینطور چنتا هم نکته‌ی عجیب‌غریب که واسه خودم جالب بوده رو هم گفتم...پس اگه دیدید مطلب بعضی جاها خیلی nerdy شد و چندان واستون مهم نیست، به بزرگی خودتون ببخشید :D:
1. Bethesda و تیم تاد هاوارد قبلا سابقه‌ی چندتیمی شدن رو داشتن و اصلا نتیجه‌ی خوبی نداشته...بعد از عرضه‌ی TES II: Daggerfall و قبل از اینکه Morrowind رو عرضه کنن، چندتیمی شدنشون باعث شده که کلا وضعیت خیلی پیچیده‌ای تو استدیو به وجود بیاد و انقدر مشکل‌زا بوده که حتی ممکن بوده کلا استدیو به فنا بره! واسه همین تاد اصلا به چندتیمی شدن و کار همزمان روی چنتا پروژه علاقه‌ای نداره و همیشه یه پروژه‌ی اصلی هستش که همیشه تمرکزشون روی اونه و چنتا هم پروژه‌ توی پیش تولید دارن که حتی ممکنه چند سال توی وضعیت پیش‌تولید بمونه و بعدش بصورت کامل برن سراغش.

2. تد پرایس همینطوری یهویی در مورد مینی‌گیم‌های بازیای BGS سوال میپرسه...مخصوص Lock Picking و علاقه‌ای که توی بازیای BGS به این کار داره. تاد هم میگه که سیستم باز کردن در یا هک کردن که توی Fallout 3 و 4 بود، استفاده ازشون خیلی جذاب و فان هستش و واسه همین توی همه‌ی بازیامون ازشون استفاده می‌کنیم!! جالبم اینه که روی سیستم‌های جدیدی در مورد Lock Picking کار کردن اما هیچکدومشون به این اندازه خوب نبوده و همه رو خیلی راحت انداختن دور! :D

3. به عقیده‌ی Todd، کار کردن روی Fallout خیلی فان‌تر و راحت‌تر از TES هستش...چون هر ماموریت عجیب‌غریبی که میخوای رو بخاطر تم آخرالزمانی Fallout میتونی توی دنیاش توجیه کنی (مثلا همون قضیه‌ی مربوط به Alien‌ها و اسلحه‌ی که توی F4 پیدا می‌کنی) ولی TES واسه خودش زمینه‌ و دنیای تعریف شده‌ای داره که سخته هر چیزی رو بهش اضافه کرد.

4. یکی از مهم‌ترین نکته‌‌های مصاحبه : در حال حاضر BGS داره روی تغییر سیستم انیمیشن‌هاش کار می‌کنه (توی مراحل پایانیه!) ولی این سیستم قراره روی یه پروژه‌‌ بعدی این استدیو که الان در مرحله‌ی پیش‌تولید هستش اعمال بشه و پروژه‌ی اصلی که الان در حال تولید هستش، از همون سیستم قبلی استفاده می‌کنه :| مثل اینکه انیمیشن‌های جدید هم خیلی خفن هستش و Todd میگه که وقتی اعضای تیم پیشرفت رو می‌بینن خیلی هیجان‌زده میشن و نمی‌تونن صبر کنن که توی پروژه‌ی بعدی ازشون استفاده کنن.

5. در حال حاضر بیشتر از 300 نفر توی استدیو‌(های) BGS (توجه کنید این Bethseda Softworks نیست!) بصورت تمام وقت در حال کار هستن.

6. BGS با استدیوهای دیگه‌ی بتزدا شدیدا در حال همکاری هستش. یکی از استدیوهایی که تاد مستقیما اشاره کرد، Escalation Studios هستش که پارسال همین موقع‌ها Zenimax (کمپانی مادر بتزدا) استدیو رو خریده. یکی از استدیوهای دیگه‌ای که مستقیما اشاره شد بهش MachineGames هستش...حالا نمیدونم قضیه چیه ولی شاید این بار به جای id، گان‌پلی رو داده باشن به جادوگرای MG :D

7. از اون جایی که تیم خیلی بزرگ شده، یه جورایی هماهنگی و ارتباط توی BGS، تبدیل به یه چالش شده براشون و مشکلاتی توی این زمینه داشتن. ولی جلسات ماهانه‌‌ی یکی دو ساعته و Live برگزار میشه که توش از دستاوردای جدید و اهداف همدیگه باخبر میشن.

8. یه نکته‌ی جالب اینکه که کلا تا یه سیستم یا بخشی از بازی به کیفیت عالی نرسه به استدیوهای خارجی (بقیه‌ی استدیوهای Bethesda) نشونش نمی‌دن! یه مثال جالبی که تاد زد، اینه که مثلا یه سیستمی که قبلا داغون بوده رو بهبودش می‌دی و خیلی خوشحالی و فکر می‌کنی که عالی شده...ولی وقتی یهو به یه استدیوی دیگه نشونش می‌دی، مثلا بهت می‌گه که این اصلا خوب نیست...ولی قضیه اینه که اونا ورژن داغون این بخش از بازی رو ندیدن و نمیدونن که قبلا چی بوده و الان به چه چیزی تبدیل شده! :D

9. توی یه بخش دیگه از مصاحبه دوباره صحبت از همکاری با بقیه‌ی استدیوها میاد وسط و دوباره تاد از id Software، MachineGames و Zenimax Online نام می‌بره...بعدشم میگه که کل استدیوهای بتزدا حدود 600-700 نفر هستن. (البته اینجا فک کنم بعضی از استدیوها مثل Tango که توی ژاپن هستش رو حساب نکرده و بیشتر به اونایی که خیلی با استدیو ارتباط دارن، اشاره داشته :-")

10. تاد می‌گه که اواخر هر سال توی ماه دسامبر، یه مینی E3 توی بتزدا واسه خودمون داریم :D<:-P همه‌ی استدیوها جمع میشن و بازیای جدید خودشون رو به همدیگه نشون میدن و فیدبک می‌گیرن. استدیوهایی که مستقیما توی این بخش بهشون اشاره شد: Arkane، MG و Zenimax (اینو مستقیما گفت که "مثلا چیزای جدیدی که قراره به TES Online اضافه بشه رو به ما نمایش میدن"...پس احتمالا باید دوباره منتظر آپدیت‌های دیگه واسه TES Online باشیم!)

11. توی مصاحبه اعلام شد که خیلی راحت اگه چیزی جواب نده، کلا می‌ریزیمش دور و بدترین منتقدامون هم خودمونیم! اعضای استدیو خیلی قاطعانه‌تر از فن‌ها رفتار می‌کنن و مثل اینکه هر انتقادی که طرفدارا دارن رو با شدت صدبرابر بیشتر توی خود استدیو می‌شون :D اوج صراحت تاد (:D) : " خودمون می‌دونیم که کلا اسب‌ها توی بازیامون خوب نیستن! واسه همین سعی می‌کنیم استفاده از اسب رو محدود کنیم یا کاری کنیم که توی مرکز توجه بازی نباشن و به یه حاشیه کشونده بشن!" بعدش خیلی راحت هم می‌گه که اسب‌هایی که توی بازیای دیگه هستش خیلی بهتر هستن! :D (حالا نمیدونم اون زمانی که زره طلایی رو واسه اسب توی Oblivion به عنوان یه DLC گرون، به فروش گذاشتن هم می‌خواستن روی اسب‌ها تمرکز نکنن یا اون موقع فرق داشته! :|:D)

12. تاد یه لیست از مشکلاتی که معمولا بازیکنا با بازیهای BGS دارن، همراهش هست و همیشه به اعضای تیم اونارو گوشزد می‌کنه. مثلا وقتی یه نفر روی یه جزئیات خیلی کوچیک تمرکز می‌کنه، تاد میاد می‌گه که بزرگترین مشکل و درخواست طرفدرا اینه که سیو‌هاشون Corrupt نشه، تمرکزتون روی این باشه! :D و اینکه طرفدارا ترجیح می‌دن بازیشون مدام کرش کنه ولی سیوشون نپره...

13. یه سوال شخصی هم در مورد شوخ بودن Todd پرسیده شد که گفت، همیشه همه بهم می‌گن که اصلا سمت فضای مجازی و اکانت توییتر و ... نرو چون به شوخی یه چیزایی می‌گفتی که کلا حرفه و شهرتت نابود میشد :D

14. تد پرسید که "اگه روی Fallout و Skyrim کار نمی‌کردی، چه بازیه جدیدی دوست داشتی بسازی؟" جالب اینه که اولین جوابش این بود که نمی‌تونم بگم! (قشنگ معلوم بود می‌خواد بگه علمی‌تخیلی ولی الان نمی‌تونست :D) ولی بعدش بحثو عوض کردن به طور کلی گفت بازیایی که توی زمان حال و واقعیت نیستن و عناصر تخیلی توش دارن...مثل زمینه‌های تاریخی و علمی‌تخیلی.

15. مثل اینکه قبلا واسه ساخت یه IP کاملا جدید اقدام کردن و جواب نداده و عقب‌نشینی کردن.

16. یه سوال جالب دیگه این بود که "اگه قرار بود کلا دیگه RPG نسازی، دوست داشتی بری توی ژانر دیگه‌ای بازی بسازی؟" و جواب قاطعانه این بود: "نه!" :D

خیلی نکات دیگه‌ای بود که میخواستم بگم ولی دیگه خیلی طولانی و خسته‌کننده میشد متن! واسه همین اگه دوست دارید، خودتون از این لینک پایین برید مصاحبه رو گوش بدید...شاید یه چیز مهمی شنیدید که من از قلم انداختم <:-P
http://interactive.libsyn.com/todd-howard
مصاحبه رو خوندم شدیدا هایپ بازی جدیدشون شدم :دی چقدر خوبه این Godd howard:x:D
 
  • Like
Reactions: FUTURE

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or