پیرو مطلبی که دیروز
PsychoX جان راجب به آپدیت امروز پست کردن , یه چندتا خبر ریز و درشت بگم و برم :
آپدیت 3.2 :
اول از اینکه تو این آپدیت اصلا نباید منتظر اتفاقات بزرگ و تاثییر گذاری بود . چیزی که مشخصه اینه که آپدیت با تمرکز بر روی فیکس کردن باگ ها و اجرای پایدار تر کلیت بازی تمرکز داره , مثلا :
- گیر کردن تو یک چرخه ی بی پایانِ ریوایو شدن
- وقتی پشت یا کنار هم تیمی هستید تیرها مشکل رجیستر شدن به حریف رو نداشته باشن
- جوین نشدن روی پارتی ها یا لفت خوردن های بی مورد
- مشکلات مربوط به لاگین شدن به سرور
برق زدن بیشتر اسکوپ اسنایپر ها و Soflam برای تیم حریف - کمتر کردن اسپرد موشک تانک ها یا باگ اینفینیت شدن مهمات زمانی که از سوپلای دراپ ها استفاده می شد ( یه باگی بود مثلا کل 5 - 6 تا خشابتون جمع می شد تو یک خشابه 150 تیره!) و ... .
اما در بخش دوم و همونطور که گفته شده بود , برای مد پرتال - روش جدیدی رو برای پیشرفت بازیکن اتخاذ کردن که به نظر عادلانه تر میرسه - چرا که من هنوز فکر میکنم این روش کافی نیست . (باز هم اشاره کردن که دارن رو این موضوع کار میکنن و به مرور زمان این اتفاق بهتر و بهتر اعمال خواهد شد )
* چیزی که خیلی مورد بحثِ کامیونیتی هست اینه که هیچ کس اهمیت نمیده اگر کسی بخواد از مد پرتال برای بوست شدن اکانتش استفاده کنه (گویا اکثرا اینطوری فکر میکنن) - مثلا یک نفر میخواد همه ی کاراکتر هارو T1 کنه ؟ اصلا مهم نیست - یک نفر میخواد لولش به بالاترین سطح برسه تا خودی نشون بده ؟ اصلا مهم نیست - مهم اینه که این بخش با لیمیت شدن امتیاز دهی در حال حاظر اهمیت خودش رو داره از دست میده (یا از دست داده) - اما برای کمپانی که منابع محدودی رو برای محتوای فصل بندی ها چیدمان میکنه - این بحث خیلی حائز اهمیته - فکر کنید فصل جدید شروع بشه و یک نفر بتونه به راحتی تمام لول های پتل پس رو تو یک روز انجام بده و جوایز رو دریافت کنه!
این بده و من فکر میکنم این حساسیت کمپانی رو این مسئله دلیلش همین باشه . کامیونیتی روش های خیلی جالبتی رو پیشنهاد داده که چندتاییش رو قبلا گفتم / یکی هم دیشب خوندم که میگفت هر 1Xp رو برای 1HP در نظر بگیرید - مثلا یک نفر میخواد یک لابی بسازه که HP بات ها 1 باشه و هزاران بات رو بکشه ؟ اشکال نداره - در نهایت میتونه هزار امتیاز بگیره . اما تو لابی که همه ی بازیکن ها و بات ها جون 100 دارن - برای هر کیل 100 واحد Xp رو در نظر بگیرید . جالب بود
+ اونطوری که من متوجه شدم آپدیت برای ساعت 19:30 دقیقه لایو خواهد شد
++ باز اونطوری که من متوجه شدم - این تغییراتی که تو 3.2 خواهیم دید - از قبل تعطیلات سال نو میلادی انجام شده بودن (تقریبا) - حاصل کار توسعه دهنده ها بعد از سال نو میلادی رو تو آپدیت بعدی بازی خواهیم دید
اما از آپدیت امروز که بگذریم که شماره ی 3.2 حساب میشه - می رسیم به آپدیت 3.3 که حسابی سر و صدا کرده :
گویا آپدیت برای نیمه ی سوم ماهِ میلادی بعد برنامه ریزی شده - یعنی ماهِ بعد رو نصف کنید - اون رو هم باز نصف کنید - اولین نیمه

(18 تا 25 Feb که مصادف میشه با 29 بهمن تا 6 اسفند!)
حالا چرا این زمان بندی اینقدر مهمه ؟! چون نشون میده که ما تا یک ماهِ آینده هیچ محتوای جدیدی رو در بازی نخواهیم دید! (بجز چالش های هفتگی و پریست های جدید پرتال) این یعنی به اون تاریخ لیک شده ماینر بازی برای فصل اول بیشتر نزدیک خواهیم شد و این اصلا خوب نیست!! فکر کن! یک ماهِ دیگه بدون هیچی ؟!!

این در حالیه که فصل اول ونگارد کمتر از یک ماه بعد از عرضه بازی شروع شد!! یا هیلو فصل اولش - اول عرضه شد! بعد بازی عرضه شد


فـــــــــــــــــــ*ک! اصلا بعید نیست تا زمان عرضه ی فصل اول بازی - بازی تو EA پلی عرضه نشده باشه! چقدر عجیب! چقدر بد! ... بگذریم .
حالا قراره تو آپدیت 3.3 چی ببینیم ؟
1 - اول و مهمتر از همه (بیسیک ترین ابزار یک بازی شوتینگ) قراره اسکوربورد بازی که شامل اسم و امتیاز دهی بازیکن هاست به بازی اضافی بشه - باز PsychoX جان دیروز زحمت آپلود عکس حدودی اسکوربرد بازی که رسمی معرفه شده رو کشیدن (با اجازه دوباره آپلود میکنم)
واقعا عجیبه و بحث بسیار بسیار زیاد! با اینکه خودشون گفتن این طرح نهایی نیست و فیدبک بدید راجب بهش تا تغییرات رو اعمال کنن / اما آخه کی براش اسیست اهمیت داره ؟! کی براش کپچر پوینت یا دیفند مهمه ؟! بعد اینها مهمه تعداد مرگ ها نیست ؟!! بابا مگه میشه!

به نظر من اسکوربرد فعلی بازی خیلی خیلی بهتر از این طرح نمایشیه که قراره انجام بدن - اون حداقل جای دفاع داره که تمرکز اسکواد باید روی تیم پلی باشه! اما این همون مسئله رو هم زیر سئوال میبره و به قول ما ترک ها - آرادا گالمیشه! - همون بین زمینُ هوا گیر کرده خودمون

نه تفکر قبلی رو داره - نه تفکر و احتیاج فعلی کاربرهارو .
تو همین 24 ساعت خیلی فیدبک زیاد گرفتن که ساده ترین اسکوربورد و کامل ترین رو ارائه بدین - مثل بتل 4 / مثل بتل 1 / من فکر میکنم قطعا این اتفاق خواهد افتاد .
2 - راجب به سیستم مچ میکینگ بازی در حد نیم خط صحبت شد که باز من فکر میکنم سرپوشیست بر آماده نبودن سرور بروزر (که مورد نیاز ترین اتفاق بازی برای ما خاورمیانه ی هاست) بازی - اصلا منظورشون رو نگفتن به چه صورت - اما میشه حدس زد که روتیشن مپ هارو فیکس کرده باشن (هی بعد از هر راند نپری بیرون و وارد سرور بعدی شی) یا در بهترین حالت انتخاب مپ به اختیار پلیرها ( مثل بتل 1)
3 - VOIP (یا همون صدای داخل بازی ) که باز در نیم بند اشاره کردن هر دوی این موضوعات تو صف اول رادار ما وجود داره و در تلاش برای حل موضوع هستیم .
و موضوع چهارم یا آخر - گفته شد در هر آپدیت روی مشکل پرفرمنسی بازی کار شده و خواهد شد - تیم ما به دنبال بهترین آپتیمایز هاست و در هر آپدیت مشکلات بزرگ و کوچکی رو در این موضوع حل خواهد کرد . وسلام این بود نکات راجب به آپدیت ها
* یک پست آموزشی نسبتا خوب هم دارم برای رفقایی که هنوز بازی رو ادامه میدن - یکم زیادی درگیرم این روزها - شرمنده همگی - حتما تو اولین فرصت براتون آمادش میکنم - آخر هفته ی خوبی داشته باشید رفقا