آقا به به به این رقابت . عجیــب به به , به این رقابتی که باعث میشه اینقدر یک کمپانی به حرف مخاطب هاش سریع واکنش نشون بده .
به به به این تشنگی پول کمپانی ها که باعث میشه اینقدر سریع , کمپانی که هر 6 ماه یکبار هم حرف کاربرهاش رو گوش نمیداد و فراموش میکرد مشکلاتشون رو, به جنب و جوش بندازه واسه بهتر کردن ساختار گیمش .
واقعا دمِ اپیک گیم گرم بخاطر ساپورت ساعت به ساعت فورتنایتش , فورتنایت اگر هیچی برای صنعت گیم نداشت! به باقی کمپانی ها نشون داد تعامل توسعه دهندگان با کاربرها و شنیدن حرفهاشون در سریع ترین فرصت , همیشه برندستُ بهترین اتفاقِ .
حالا میخواد بازی شما رایگان باشه , گرافیک هنری داشته باشه یا ... .
چقدر اون زمان که فورتنایت هفته به هفته آپدیت می داد , بالانس میکرد و محتوای اضافی ایجاد میکرد حسرت میخوردم به حالِ بازی هایی مثل بتلفیدُ , کال او دیوتی , دستینی , اورواچ , رینبو ... .
کنار تک تک این بازی ها همیشه یک ساپورت قوی و جانانه خالی بود که در اولین فرصت ممکنه صدای کاربرهاش رو بشنوه . حالا بازی هرچقدر هم میخواد قوی باشه! هرچقدر هم میخواد پرفکت باشه!
نمیخوام بگم فورتنایت یا اپیک گیم پرفکته ها! نه اونها هم نقض دارن . اما اگر اتفاقات پیرامون فورتنایت رو تو این سالها دیده باشین و مقایسه کنید با همین دایس . تفاوت بیش از حدی رو در بخش ساپورت جامعه کاربریش میبینیم .
کجا ما داشتیم دایس یا الکترونیک آرتز اینهمه تغییرات رو در این فاصله کوتاه اعمال کنه ؟ اونم تغییراتی که کاملا حرف کامیونیتی ارجینال بازی بودن . من میگم حتی اگر اینها ترسیده باشن از فروش روز اول بازی هم باز جای شکر گذاری داره .
من که کُلی حال کردم با اتفاقاتی که تو این ده روز از استدیو دیدم . باز میگم! این کافی و پرفکت نیست , چرا که اینها فقط میتونه برای تبلیغات و تاثیراتی باشه که قرار بوده به فروش روز اول بازی صدمه بزنه .امیدوارم بعد از عرضه بازی هم , همینقدر پیشرفت هفتگی یا حداقل ماهیانه رو در بازی شاهدش باشیم . اون دایسی که هر 6 ماه به 6 ماه یه بالانس گان رو عوض نمی کرد , یه نامرئی شدن سربازهارو 6 ماه طول داد تا فیکس کنه! یا آخرم میومد میگفت ما تکنولوژیش رو نداریم کجا!
این دایسُ ساپورت که این ماهها دیدیم کجا ... .
آقا مطلبم رو طولانی نکنم . بریم سر اصل مطلب . یه ویدئویی دوستمون از جک فرگ دوست داشتنی گذاشتن بالاتر که خیلی کافی و خوب بود . شاید بشه گفت اطلاعاتش از
بلاگ مخصوص بازی هم بیشتر و دقیق تر بود

جسارتا من دوباره لینکش رو میزارم که دوستانی که این مطلب رو میخونن بتونن راحت دسترسی داشته باشن
لینک ویدئو توضیحات کامل از Jackfrag
خوبی اخبار منتشر شده ی امروز این بود که موارد مهمتری که در طول این دو هفته شنیده بودیم رو جمع آوری کردن . مثلا نیومدن بگن خوب ما فلش زدن صفحه رو برطرف کردیم . بجاش خبر مهمتری از تغییرات UI بازی یا سرورها دادن .
پائین تر چندتائیش رو که ریز بودن اشاره میکنم , اما اگر نگرانی هایی از اتفاقات بتا داشتید (از اسپم کردن جامپ شات به سبک COD تا نگرانی خودم بابت سرنگ کاراکتر ماریا(مدیک)) , حتما متن بلاگ و ویدئو رو ببینید . قطعا که راجب نقطه نظرات شما صحبت شده . کاش میشد تمام این تغییرات رو ما تو پلی تستمون می دیدیم , یا بهتر بگم : یه بتای کاملتر رو تجربه میکردیم تا نگرانی ها کاملا برطرف بشن .
"دیگه خبر از چالش های عجیب غریب به سبک بتلفید 5 نیست , انجام چالش ها به اصل خودشون برگشته! کیل بیشتر , اتچمنت های بیشتر!"
" کیل فید بازی همونطور که انتظار میرفت به بهترین حالت خودش رسیده"
"به به آقا , به به به این همه دقت و جزئیات / کامندها حالا دارای دو صفحه و جملات بیشتری شدن"
"نوشته ها دقیقا شدن ترکیبی از بتلفید 3 و 4! بهترین حالتی که کاربرها میخواستن"
"آیکان نارنجک ها تو بازی وجود دارن"
---------------
"این خبر رسمی نیست , اما تو اخبار اشاره شده که دایس برنامه داره تعداد اسپشیالیست هارو تا دوبرابره روز عرضه, در آپدیت های فصلی افزایش بده"
اما اسپشیالیست ها . به نظرم که واقعا این همون لجنزاریه که دایس برای خودش ساخته و خیلی خیلی سخته ازش سالم بیرون بیاد .
هر کاراکتری رو نگاه کنی امکان قویتر و ضعیفتر شدن داره! هر کاراکتری رو نگاه میکنی یک سری جذابت و یک سری دلسردی نسبت به باقی کاراکتر ها داره .
هنوز چند ساعت از رونمایی کاراکتر ها نگذشته که همه عاشق کاراکتر Ji-Soo Paik شدن .
آقا یعنی چی پشت دیوارو اسپات کنی!

این حرکت رسما تو بازی های دیگه Wall-Hack حساب میشه! حالا آوردیش تو این شیر تو شیره All-out warfare ?! حتی تو Hazard zone هم OP ترین کاراکتره این خانوم .
یا نمیدونم دقت کردین به ویدئو جک فرگ یا نه . اون شیلدی که Santiago "Dozer" Espinoza داره . تیری که بهش شلیک بشه رو برمیگردونه!

فکر کن تو 64 - 64 بشینی یه گوشه شیلد رو بگیری دستت . هرکی بهت شلیک کرد خودش دمیج بخوره

نمی خوام تجربه نکرده زودتر قضاوت کنم ها , ولی آخه بعضی از امکانات بیش از حد قوین و بعضی های دیگه کاملا معمولین یا خوب .
مثلا انداختن لودت برای کاربر تو AOW جذاب تره یا تیر زدن به یک دشمن و اسپات شدن هم تیمی هاش ؟! اذیتم نکن تروخدا . گفتی AI آوردی که تجربه بهتری رو برای کاربرهای تازه وارد بسازی .قبول! اما نه اینکه جون مارو حلال کنی براشون

نمیدونم باید بازی کنم و ببینم قراره چه بلایی برای بالانس کردن کاراکتر ها سرمون بیاد . بریم سراغ معرفی حدودی کاراکتر های جدید :
اسم : Santiago "Dozer" Espinoza
محل تولد : مکزیک
کلاس : Assault
تخصص : SOB-8 Ballistic Shield (دارای سپری است که از شما در برابر تیرها (اتفاقاتی که به سلامتی شما آسیب میزنند) محافظت می کند)
ویژگی : مقاوم در برابر انفجار (آسیب کمتری به شما وارد می شود و سریعتر در آسیب های انفجاری, نوارسلامتیتان پُر میشود )
اسم : Emma "Sundance" Rosier
محل تولد : فرانسه
کلاس : Assault
تخصص : مواد منفجره هوشمند ( ضد زره ، EMP و نارنجک های پراکنده شونده)
ویژگی : Wingsuit (مسافتهای زیادی را پشت سر بگذارید و دشمن را غافلگیر کنید)
اسم : Navin Rao
محل تولد : هند
کلاس : Recon
تخصص: Cyber Warfare Suite (تجهیزات دشمن را هک کنید و اشیاء داخل مپ رو کنترل کنید)
ویژگی: شبکه تروجان (کشتن یک هدف هک شده باعث میشود هم تیمی های اطرافش برای شما نشان داده شود)
اسم : Constantin "Angel" Anghel
محل تولد : رومانی
کلاس : Support
تخصص: صندوق بار (ارائه زره ، مهمات و بارگیری جدید سلاح ها برای خود و متحدان)
ویژگی: متخصص تروما (متحدان را سریع احیا کنید و زره آنها رو را بازیابی کنید)
اسم : Ji-Soo Paik
محل تولد : کره جنوبی
کلاس : Recon
تخصص : اسکنر EMG-X (نمایش الکترومغناطیسی از دشمنان در اطراف شما)
ویژگی: درک تهدید (به طور خودکار دشمنانی را که به شما آسیب می رسانند تشخیص دهید)