Multi Platform Battlefield 2042

سازنده
Dice
ناشر
EA
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
2.png

سازنده: DICE
ناشر: EA
پلتفرم: پلتفرم های نسل 8 و 9 و PC
تاریخ انتشار: 22 اکتبر
پس از مدت ها انتظار, عنوان جدیدی از سری محبوب بتلفیلد با نام Battelefiled 2042 معرفی شد, تا تجربه ای تمام آنلاین, به همرا مپ ها و مدهای جدید و کلاسیک به شما ارائه دهد.

آپدیت: پس از لانچ فاجعه و ناامیدی طرفداران, دایس بالاخره بازگشت کلاس های قدیمی سری و جایگزینی اپراتور ه را در سیزن 3 معرفی کرد.


اطلاعات داده شده:

1. KINGSTON رمز نام بازی هست

2. در دنیایی جدید و دگرگون شده قرار داره

3. آمریکا و روسیه در آستانه جنگ قرار دارند که نتیجه اش پرورش جنگ جویانی با تجربه اما آواره است. این جنگ جویان حرفه ای از توانایی های خود استفاده میکنند تا آینده را بسازند
آینده ای که ارزش مبارزه را دارد.

4. Battlefield 2042 شامل 7 نقشه وسیع از شهر سئول تا صحرای مصر به همراه 128 پلیر میشه. هرنقشه براساس محیط طبیعی اش تجربه ای خاص را به همرا داره

5. میانید اسلحه و پجت ها را براساس سلیقه خود شخصی سازی کنید, سگی روباتی را خبر کنید, از قلاب استفاده کرده و لباس بال دار بپوشید

6. بازی شامل Specialist system جدیدی میشه که شامل 10 کلاس خواد شد. هر Specialist توانایی های خاص خودش را دارد

7. بازی شامل سه ادیشن: استاندارد , Gold و Ultimate خواهد شد

8. open beta برای بازی در نظر گرفته شده

9. بازی بخش کمپین نداشته اما المان های داستانی در هر نقشه وجود دارد

 
آخرین ویرایش:
این آخرین اپراتور که رومانیایی بود قشنگ لودآت فرستاد پایین خود وارزون بود دیگه :D
Supply drop تو بتل 4 هم بود فک میکنم چیز جدیدی نیس.

در کل خیلی لطف کردن 😁 خیلی مخصوصا UX و UI بازی رو تویک کردن. تو ویدیو jackfrags کامل توضیح داده بود

فقط امیدوارم بهینه سازی بازی هم خوب پیش رفته باشه
بقیش با خدا و دایس. بالانس میکنن اسپشالیستا رو ایشالا 🤣
نکته جالب falck بود که با پیستولش دقیق نمیخواد بزنی به هم تیمی خودش یه حالت مگنت داره مثل bandage pouch تو bf1 و bfv که میرفت سمت هم تیمی
 
آقا به به به این رقابت . عجیــب به به , به این رقابتی که باعث میشه اینقدر یک کمپانی به حرف مخاطب هاش سریع واکنش نشون بده .
به به به این تشنگی پول کمپانی ها که باعث میشه اینقدر سریع , کمپانی که هر 6 ماه یکبار هم حرف کاربرهاش رو گوش نمیداد و فراموش میکرد مشکلاتشون رو, به جنب و جوش بندازه واسه بهتر کردن ساختار گیمش .
واقعا دمِ اپیک گیم گرم بخاطر ساپورت ساعت به ساعت فورتنایتش , فورتنایت اگر هیچی برای صنعت گیم نداشت! به باقی کمپانی ها نشون داد تعامل توسعه دهندگان با کاربرها و شنیدن حرفهاشون در سریع ترین فرصت , همیشه برندستُ بهترین اتفاقِ .
حالا میخواد بازی شما رایگان باشه , گرافیک هنری داشته باشه یا ... .
چقدر اون زمان که فورتنایت هفته به هفته آپدیت می داد , بالانس میکرد و محتوای اضافی ایجاد میکرد حسرت میخوردم به حالِ بازی هایی مثل بتلفیدُ , کال او دیوتی , دستینی , اورواچ , رینبو ... .
کنار تک تک این بازی ها همیشه یک ساپورت قوی و جانانه خالی بود که در اولین فرصت ممکنه صدای کاربرهاش رو بشنوه . حالا بازی هرچقدر هم میخواد قوی باشه! هرچقدر هم میخواد پرفکت باشه!
نمیخوام بگم فورتنایت یا اپیک گیم پرفکته ها! نه اونها هم نقض دارن . اما اگر اتفاقات پیرامون فورتنایت رو تو این سالها دیده باشین و مقایسه کنید با همین دایس . تفاوت بیش از حدی رو در بخش ساپورت جامعه کاربریش میبینیم .
کجا ما داشتیم دایس یا الکترونیک آرتز اینهمه تغییرات رو در این فاصله کوتاه اعمال کنه ؟ اونم تغییراتی که کاملا حرف کامیونیتی ارجینال بازی بودن . من میگم حتی اگر اینها ترسیده باشن از فروش روز اول بازی هم باز جای شکر گذاری داره .
من که کُلی حال کردم با اتفاقاتی که تو این ده روز از استدیو دیدم . باز میگم! این کافی و پرفکت نیست , چرا که اینها فقط میتونه برای تبلیغات و تاثیراتی باشه که قرار بوده به فروش روز اول بازی صدمه بزنه .امیدوارم بعد از عرضه بازی هم , همینقدر پیشرفت هفتگی یا حداقل ماهیانه رو در بازی شاهدش باشیم . اون دایسی که هر 6 ماه به 6 ماه یه بالانس گان رو عوض نمی کرد , یه نامرئی شدن سربازهارو 6 ماه طول داد تا فیکس کنه! یا آخرم میومد میگفت ما تکنولوژیش رو نداریم کجا!
این دایسُ ساپورت که این ماهها دیدیم کجا ... .

آقا مطلبم رو طولانی نکنم . بریم سر اصل مطلب . یه ویدئویی دوستمون از جک فرگ دوست داشتنی گذاشتن بالاتر که خیلی کافی و خوب بود . شاید بشه گفت اطلاعاتش از بلاگ مخصوص بازی هم بیشتر و دقیق تر بود :D
جسارتا من دوباره لینکش رو میزارم که دوستانی که این مطلب رو میخونن بتونن راحت دسترسی داشته باشن لینک ویدئو توضیحات کامل از Jackfrag
خوبی اخبار منتشر شده ی امروز این بود که موارد مهمتری که در طول این دو هفته شنیده بودیم رو جمع آوری کردن . مثلا نیومدن بگن خوب ما فلش زدن صفحه رو برطرف کردیم . بجاش خبر مهمتری از تغییرات UI بازی یا سرورها دادن .
پائین تر چندتائیش رو که ریز بودن اشاره میکنم , اما اگر نگرانی هایی از اتفاقات بتا داشتید (از اسپم کردن جامپ شات به سبک COD تا نگرانی خودم بابت سرنگ کاراکتر ماریا(مدیک)) , حتما متن بلاگ و ویدئو رو ببینید . قطعا که راجب نقطه نظرات شما صحبت شده . کاش میشد تمام این تغییرات رو ما تو پلی تستمون می دیدیم , یا بهتر بگم : یه بتای کاملتر رو تجربه میکردیم تا نگرانی ها کاملا برطرف بشن .

2.jpg
"دیگه خبر از چالش های عجیب غریب به سبک بتلفید 5 نیست , انجام چالش ها به اصل خودشون برگشته! کیل بیشتر , اتچمنت های بیشتر!"

3.jpg
" کیل فید بازی همونطور که انتظار میرفت به بهترین حالت خودش رسیده"

t332rgvmjtu71.jpg
"به به آقا , به به به این همه دقت و جزئیات / کامندها حالا دارای دو صفحه و جملات بیشتری شدن"

tce5icbaltu71.jpg

"نوشته ها دقیقا شدن ترکیبی از بتلفید 3 و 4! بهترین حالتی که کاربرها میخواستن"

ph2vt8lcjtu71.jpg
"آیکان نارنجک ها تو بازی وجود دارن"

---------------


1.jpg
"این خبر رسمی نیست , اما تو اخبار اشاره شده که دایس برنامه داره تعداد اسپشیالیست هارو تا دوبرابره روز عرضه, در آپدیت های فصلی افزایش بده"​

اما اسپشیالیست ها . به نظرم که واقعا این همون لجنزاریه که دایس برای خودش ساخته و خیلی خیلی سخته ازش سالم بیرون بیاد .
هر کاراکتری رو نگاه کنی امکان قویتر و ضعیفتر شدن داره! هر کاراکتری رو نگاه میکنی یک سری جذابت و یک سری دلسردی نسبت به باقی کاراکتر ها داره .
هنوز چند ساعت از رونمایی کاراکتر ها نگذشته که همه عاشق کاراکتر Ji-Soo Paik شدن .
آقا یعنی چی پشت دیوارو اسپات کنی! =)) این حرکت رسما تو بازی های دیگه Wall-Hack حساب میشه! حالا آوردیش تو این شیر تو شیره All-out warfare ?! حتی تو Hazard zone هم OP ترین کاراکتره این خانوم .
یا نمیدونم دقت کردین به ویدئو جک فرگ یا نه . اون شیلدی که Santiago "Dozer" Espinoza داره . تیری که بهش شلیک بشه رو برمیگردونه! =)) =))
فکر کن تو 64 - 64 بشینی یه گوشه شیلد رو بگیری دستت . هرکی بهت شلیک کرد خودش دمیج بخوره :)) نمی خوام تجربه نکرده زودتر قضاوت کنم ها , ولی آخه بعضی از امکانات بیش از حد قوین و بعضی های دیگه کاملا معمولین یا خوب .
مثلا انداختن لودت برای کاربر تو AOW جذاب تره یا تیر زدن به یک دشمن و اسپات شدن هم تیمی هاش ؟! اذیتم نکن تروخدا . گفتی AI آوردی که تجربه بهتری رو برای کاربرهای تازه وارد بسازی .قبول! اما نه اینکه جون مارو حلال کنی براشون :D
نمیدونم باید بازی کنم و ببینم قراره چه بلایی برای بالانس کردن کاراکتر ها سرمون بیاد . بریم سراغ معرفی حدودی کاراکتر های جدید :


z1.jpg
اسم : Santiago "Dozer" Espinoza
محل تولد : مکزیک
کلاس : Assault
تخصص : SOB-8 Ballistic Shield (دارای سپری است که از شما در برابر تیرها (اتفاقاتی که به سلامتی شما آسیب میزنند) محافظت می کند)
ویژگی : مقاوم در برابر انفجار (آسیب کمتری به شما وارد می شود و سریعتر در آسیب های انفجاری, نوارسلامتیتان پُر میشود )

z2.jpg
اسم : Emma "Sundance" Rosier
محل تولد : فرانسه
کلاس : Assault
تخصص : مواد منفجره هوشمند ( ضد زره ، EMP و نارنجک های پراکنده شونده)
ویژگی : Wingsuit (مسافتهای زیادی را پشت سر بگذارید و دشمن را غافلگیر کنید)

z3.jpg
اسم : Navin Rao
محل تولد : هند
کلاس : Recon
تخصص: Cyber Warfare Suite (تجهیزات دشمن را هک کنید و اشیاء داخل مپ رو کنترل کنید)
ویژگی: شبکه تروجان (کشتن یک هدف هک شده باعث میشود هم تیمی های اطرافش برای شما نشان داده شود)

z5.jpg
اسم : Constantin "Angel" Anghel
محل تولد : رومانی
کلاس : Support
تخصص: صندوق بار (ارائه زره ، مهمات و بارگیری جدید سلاح ها برای خود و متحدان)
ویژگی: متخصص تروما (متحدان را سریع احیا کنید و زره آنها رو را بازیابی کنید)

z4.jpg
اسم : Ji-Soo Paik
محل تولد : کره جنوبی
کلاس : Recon
تخصص : اسکنر EMG-X (نمایش الکترومغناطیسی از دشمنان در اطراف شما)
ویژگی: درک تهدید (به طور خودکار دشمنانی را که به شما آسیب می رسانند تشخیص دهید)​
 
این داوشمون dozer که شیلد داره منو‌ شدیدا یاد اپریتور clash توی رینبو انداخت، اونو برا زدنش،تیم باید ۵ نفری همکاری میکردن آخرم همرو شتک میکرد، اینم حس میکنم کل ۶۴ نفر تیم + تانک و جت و نوک باید همکاری کنن تا بزننش
موقع معرفی آنی چیت هم دایس گفت داره روی dice solution کار میکنه نگو منظورش این‌ بود برای پلیرای عادی هم چیت آورده، اون از وال هک اونم از مگنت که برا اسپشیالیست ها اضافه کرده که جلو چیترا حرف برا گفتن داشته باشیم، دمشم گرم :)) کی فکرشو میکرد این سولوشن اینقدر فکر شده باشه :))
------------
@ps34 این دوستمون هنوز مشغول تجربه ی بتان که خبری نیس ازشون؟
 
آخرین ویرایش:
اقایون یک سوال فنی، الان مثلا EA PLAY Origin Access بخریم، اون 10 ساعت که میگه میشه یعنی کلا بتل 2045 میشه 10 ساعت بازی کرد؟ یا اینکه توی اون Early access اش 10 ساعته؟
بعد انتشار با EA PLAY Origin Access میشه قشنگ بازی کرد؟
 
نمیدونم فقط من این حسو دارم یا نه.. اما برخلاف Bf 3 و 4 ، ازین نسخه حس جنگ کلاسیک رو نمیگیرم اصلا (چیزی که بخاطرش عاشق بتلفیلد شدم) بیشتر هم به گمونم بخاطر این سیستم specialist ها هست. ترجیح میدادم همون کلاس بندیهای همیشگی سر جاش میبود. اینجا تبدیل شده به یه نبرد فانتزی و نامأنوس تا یه Conventional warfare درگیر کننده.
 
اقایون یک سوال فنی، الان مثلا EA PLAY Origin Access بخریم، اون 10 ساعت که میگه میشه یعنی کلا بتل 2045 میشه 10 ساعت بازی کرد؟ یا اینکه توی اون Early access اش 10 ساعته؟
بعد انتشار با EA PLAY Origin Access میشه قشنگ بازی کرد؟
نه کلا ۱۰ ساعت میتونی بازی کنی تا موقعی که خود بازی بیاد روی سرویس ،حالا میتونه ۲ ماه بعد باشه میتونه ۱ سال بعد،بستگی به خود ea داره ولی بازه زمانیش ۶ ماهس معمولا
 
جالبه دایس تقریبا کل چیزایی که توی بتا مشکل داشت رو حل کرده، بعد حضرت هندرسون معتقد بود که بازی با بتا هیچ تفاوتی نداره و وقت نمیکنن چیزیشو تغییر بدن
مطمئنم این قضیه شیلد dozer و وال هک ji soo هم نرف میشه
یه چیز جالب دیگه هم برام همون انتخاب گجت و گذاشتنش توی اون quick selector بود که توی نسخه نهایی اضافه شده
@PsychoX خوب شد نتونستم ریفاند بزنم برم فیفا بگیرم :))
 
نمیدونم فقط من این حسو دارم یا نه.. اما برخلاف Bf 3 و 4 ، ازین نسخه حس جنگ کلاسیک رو نمیگیرم اصلا (چیزی که بخاطرش عاشق بتلفیلد شدم) بیشتر هم به گمونم بخاطر این سیستم specialist ها هست. ترجیح میدادم همون کلاس بندیهای همیشگی سر جاش میبود. اینجا تبدیل شده به یه نبرد فانتزی و نامأنوس تا یه Conventional warfare درگیر کننده.
میدونی رفیق . من فکر میکنم این خوش نیومدن شما از اسپشیالیست ها بر میگرده به یک حس غریزیه انسانی و کاملا طبیعی . منظورم حس ترس از عدم تغییر یا اعتراض به رونده تغییره . هر انسانی قطعا که دوست داره تمام حس های خوب گذشتش رو دوباره تجربه کنه , اما به نظرت اگر دایس میومد برای 2042 همون کلاس بندی , همون موومنت , همون اتفاقات رو کاملا 0 تا 100 رغم میزد . به این مورد متهم نمیشد که همون بازی های قبلیش رو پالیش کرده و داره دوباره بهمون به قیمت نو میفروشه ؟!
میدونی دیگه حرف کامیونیتی و صنعت اونموقع چی میشد : وای این الکترونیک آرتز خون خوار از جون ما پلیرها چی میخواد! یعنی چی همون بازی رو داری بهمون با همون کلاس بندی ها و گانها میدی ؟! ما خیلی باهوش تر از الکترونیک آرتزیم . وقتی بتلفید 4 رو داریم و راضیمون میکنه , میریم همون رو میزنیم... برای چی پول اضافی بریزیم تو جیب ... و و و .
فکر میکنی الان بیشتر بهشون اعتراض میشه (با ترکیبی از اتفاقات جدید و قدیم ) یا اگر میومدن همون کارارو میکردن ؟ باز این رو در نظر بگیر که پیشفرض همه تو ذهنشون از الکترونیک آرتز یک خون خواره :D
سر بتلفید V قشنگ یادمه... یه تِم مپ ها اونم فقط تو رنگ بندی شبیه به بتلفید 1 بود! همه دادُ بیداد که آقا این همونه , اینا میخوان دوباره ازمون پول بگیرن... تو دور اطراف خودم هم همین الان دارم که طرف هنوز میره بتل 1 میزنه . و میگه بتل V همون بتل وانه! :-?? حالا یه راند بتل V رو پلی داده باشی (کلی میگم , منظورم شما نیستید) میفهمی اصلا هسته ی گیم پلی این دوتا بازی زمین تا آسمون با هم فرق دارن! اصلا در یک دنیا نمیگنجن....

من نمیخوام و نمیتونم در یک جمله بگم بتلفید 2042 اثر خوب یا بدیه . نه , این کاملا یک مسیر ذهنی و سلیقه ی شخصیه برای هرکسی . یک کسی کلاسیک بودن رو بیشتر میپسنده / یک نفر تغییر در کنار وفادار بودن به اصل رو / یک نفر هم نه کلا دوست داره یک دنیای جدید رو ببینه . میگم کاش تمام نقدهای که به 2042 رو می دیدید . بازی همه جوره نقد شده :
اینکه اپکسه / اینکه مدرن وارفره / اینکه بتلفید نیست , حالا برعکسش هم هست : اینکه همون فرمول تکراری و قدیمی بتلفیده (منظورم هسته ی گیم پلیه) / این که شبیه هیچ بازی ی نیست و ... .
یه مورد خیلی جالبی رو دیدم تو ردیت , که بحث سر این بود قبول شما اسپشیالیست هارو دوست ندارید . اعتراضتون به جا , اما برای اعتراضتون پرتال وجود داره دیگه . برین تو پرتال همون طور که دوست دارید تیم بندی کنید . کلاس بندی کنید . چه اشکالی داره ؟ حالا جواب چی بود : نه! ما میخوایم کل موارد جدید رو در کنار همون کلاس بندی و فکشن ها بازی کنیم , اصلا اینطوری نمیشه و نداشتیم که هرکی هرچی دلش خواست برداره و بازی کنه . ما الان از کجا بفهمیم کی آرمور اضافی داره ؟ کی ار پی جی داره ؟ کی اسنایپ داره ؟ و ... باز بگی بابا اینا 90% تو پرتال قابل شخصی سازیه! میگه اگر میخواستیم همون موارد قدیمی رو بازی کنیم که میرفتیم بتلفید 4 (مثلا) .
یعنی تو همین راهِ چاره هم باز اون غریزه انسانی که از ناشناخته ها میترسه وجود داره و میخواد همه چیز همون چیزی باشه که دوست داره . و من فکر میکنم با این طرز فکر که وارد یک لوپ تکراری بشیم تا همون لذت قدیمی رو بچشیم .
هیچ محصولی پیشرفت نمیکنه . هیچ محصولی شاخُ برگ اضافی به خودش نمیگیره و در بهترین حالت کلونی میشه از خودش! تغییر همیشه سخت بوده و راه کارش هم کلنجار رفتن باهاشه . حتی من میگم امکان داره تغییر در نهایت نتیجه ی مثبتی هم نداشته باشه ها! هیچ تضمینی در اون هم وجود نداره . ولی من امیدوارم بازی در روند توسعه خودش اینقدری موفق عمل کنه که حس رضایت شما و باقی دوستان ناراضی رو هم جلب کنه . حیفِ این حس جدید بودن رو از خودمون بگیریم که مبادا دچاره مشکل و ارتباط گیری با محصول بشیم :x
جالبه دایس تقریبا کل چیزایی که توی بتا مشکل داشت رو حل کرده، بعد حضرت هندرسون معتقد بود که بازی با بتا هیچ تفاوتی نداره و وقت نمیکنن چیزیشو تغییر بدن
مطمئنم این قضیه شیلد dozer و وال هک ji soo هم نرف میشه
یه چیز جالب دیگه هم برام همون انتخاب گجت و گذاشتنش توی اون quick selector بود که توی نسخه نهایی اضافه شده
@PsychoX خوب شد نتونستم ریفاند بزنم برم فیفا بگیرم :))
دیشب اتفاقا کلی به تام هندرسون تیکه پرونی شد بابات همین موضوع! که چی بود تو میگفتی روند توسعه به مشکل خورده , استدیو دروغ گفته بابات بیلد بازی و تغییری رو نمیبینیم . بنده خدا ساکت شد و گفت بیاین دیسکوردم صحبت کنیم :))
راجب به Dozer امیدوارم کاملا اون ابیلیتی برگشت تیر هارو بردارن! درسته به قول یکی از دوستان که همینجا بودن , خیلی خوبه که بازی به واقعیت نزدیک شه!(واقعیت هم همینطوره دیگه...) اما نه دیگه اینطوری که بزنی طرف رو با تیر خودش بکشی .
حداقل کریتیک چنس بدن بهش . 10% تیرها برمیگرده و میتونه دمیج بده... . Ji Soo هم ابیلیتیش بد نیست ها! خیلی آینده نگرانه و باحاله اتفاقا , اما خیلی تو ساختار بازی تاثیر میذاره و این بازی رو از بالانس خارج میکنه . مثلا مثل بلاد هانت ایپکسش کنن عالی میشه . کلا چند ثانیه باشه , و سیگنال نقطه به نقطه بفرسته .اینکه کامل برای چند ثانیه اسپات کنه و ... خیلی نسبت به باقی کاراکتر ها قویتر میشه و خوب نیست .

بریم سراغ یه سئوال جواب دیگه , دوستایی که دوست دارن حتما نظرشون رو بگن که تعامل کنیم \m/ :
با توجه به سبک بازیتون , جذاب ترین اسپشیالیست برای شما کدومه ؟ و اگر قرار باشه تو مُد هازارد زون یک اسکواد رو بچینین , چه ترکیبی رو انتخاب میکنید ؟


من خودم Angel رو خیلی دوست داشتم و فکر میکنم بهترین گزینه برای سبک بازیمه . اون حس ریوایو سرعتی و ساپورتی که میتونه به هم تیمی هاش بده رو واقعا میپسندم . درسته یکم اون دراپش تو All-Out warfare ضعیف و وقت گیره , اما فکر میکنم عادت بهش خیلی برای هازارد زون میتونه مفید باشه + کلیتش اصلا برای AOW ضعیف نیست .

ترکیبم هم برای هازارد زون : Angel / Casper / Sundance و Paik (اگر نرف شد Falck :)) )
یه تیم خوف و خطرناک که هرکدوم میتونن در کنار مفید بودن در کار تیمی , شخصی هم گیم چنجر باشن .
 
سر BF V و اون جریانات احمقانه و خارج از عرف تاریخی که شد , حضرات دایس خیلی شیک اومدن گفتن دوست ندارید نخرید و کلی سر همون جریان ضرر کردن و ملت مسخره شون کردن و اخر بعد مدت ها به غلط کردن افتادن و عقب نشینی نصفه نیمه کردن اخر هم بازی رو نابود کردن

حالا وقتی که داشتن سر جریان specialist ها حرف می زدن من قشنگ یاد همون افتادم
میگن ما دیدم و فهمیدیم که سیستم رو دوست نداشتید و مشکل داره و ... ولی همینه که هست ما اینجوری میتونیم جیب یه مشت رو بزنیم
شاید حتی دلیل قرار دادن portal همین بوده که اون عده ای رو که بیس بازی رو دوست ندارن برن سراغ گذشته ولی تا روز ریلیز مشخص نمیشه چی کار کردن بعد خیلی زور داره از ۲۴ نفر نسل هفت و ۶۴ نفر PC برسی به ۳۲ نفر

در مورد یه تعدادی از specialist ها فقط باید گفت meh ! نمیتونست قشنگ تر از این تر بزنه تو بازی ! محدود نکردن گجت ها به کلاس خاص کم بود حالا بیا با انواع نارنجک های هوشمند و قدرت های معنوی دیداری و افتادنی و ... رو به رو شیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or