چند ساعت پیش تام هندرسون از محتوا ساز ها و یوتیوبر (یا استریمر)هایی که دسترسی زودهنگام به بازی داشتن خواست که نظراتشون رو راجب به بازی باهاش بیان کنن . این نظرها کاملا شخصیه و هیچ اسمی از فردی برده نشده
++ تمام این گزارشات از اجرای بازی روی پی سی برداشت شده (لینک نهایی رو آخر این پست میزارم که اگردوستان خواستند , به منبع رجوع کنند)
تام گزارشات رو در این مطلب به سه دسته ی
خوب ,
بد ,
زشت تقسیم کرده که خیلی کوتاه کوتاه من بهشون اشاره میکنم ,
++ خوبها عموماً چیزهایی هستند که مردم معتقد بودند خوب هستند و نیازی به تغییر ندارند ، بد چیزهایی هستند که باید تغییر کنند و زشت چیزهایی هستند که به احتمال زیاد نمی توان به آنها رسیدگی کرد(رفع و رجوعشون در این بازه زمانی,امکان پذیر نیست) :
بخش خوب :
1 - بخش گرافیک
به طور کلی همه کسانی که با آنها صحبت کردم نظرشون راجب به گرافیک بازی مثبت بوده ، اما همانطور که انتظار می رفت ، تقریباً همه گفتند که این بازی ارتقاء گرافیکی گسترده ای نسبت به عناوین قبلی Battlefield ندارد.
با دو برابر شدن تعداد بازیکنان و بزرگتر شدن ابعاد نقشه ها ، واضح است که برای عملکرد بهتر بازی , باید گرافیک درون بازی تعدیل شود.
لازم به ذکر است که اگرچه گرافیک بازی "خوب" در نظر گرفته شده ، اما این می تواند به دلیل محدودیت های سخت افزاری برخی از نسخه های رایانه شخصی باشد .(یعنی امکان داره واژه ی بهتر از "خوب" رو به نسبت سخت افزار شخصیتون ببینید (وبلعکس)) .
2 - گردبادها
به نظر می رسد گردبادها برای مخاطبین بسیاری نقطه ی اوج و برجسته بازی بوده ، زیرا همه گزارش می دهند که این یک رویداد فوق العاده در بازی است که هر بار به طور تصادفی و با شدت های مختلف اتفاق می افتد.
با توجه به این که این یک رویداد رسانه ای و محدود شده بوده ، همه پلیرها به گردبادها می روند (احتمالاً برای ضبط تصویر) ++ چند نگرانی هم وجود داشت که می تواند به تجربه کلی بازی ضربه بزند.
3 - تخریب پذیری
تخریب پذیری همواره دغدغه من در مورد Battlefield 2042 بود و اگرچه تخریب پذیری آن چیزی نیست که من در ابتدا به آن طعنه می زدم ، اما هنوز وجود دارد.
این شبیه به عناوین قبلی Battlefield است ، با یک "رویداد اصلی" مانند تخریب راکت , ویرانی گسترده ای برای یک منطقه ایجاد می شود.
گردباد همچنین با بلند کردن وسایل نقلیه ، آوار و بازیکنان و پرتاب آنها بر روی نقشه از هر جهت باعث خرابی می شود.
ساختمانها را می توان ویران کرد ، اما اسکلت اصلی آنها هنوز به همان شکل باقی می ماند - ما باید منتظر بمانیم تا نقشه های دیگر را بازی کنیم تا ببینیم تخریب تا کجا پیش می رود.
بخش بد :
1 - سفارشی سازی
ویژگی سفارشی سازی جدید در طول مدت کوتاهی که بازی می کردند مطابق میل همه نبوده ، زیرا بسیاری گزینه تغییر پیوست درون بازی را یک ترفند تلقی می کردند.(فکر میکنم اینجا منظورش به سیستم پلاس اسلحه ها باشه ,همون که خیلی سریع میتونین اتچمنت هارو جابجا کنید)
هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا اکثر محتوا سازها چنین احساسی داشتند ، زیرا ممکن است به سادگی به تغییرات عادت کنند ، اما این نکته ای بود که باید به آن توجه کرد.
2 - عمودی بودن
همانطور که با عنوان مدرن Battlefield ، عمودی نیز می آید.(منظورش طراحی مپ هاست که بخاطر تم بازی(مدرن بودن) , به نظر میاد طراحی های مپ , بیشتر عمودی باشند )
اگرچه من شخصاً Orbital را به عنوان "نقشه عمودی" در نظر نمی گیرم ، اما چندین نفر گزارش کردند که نگاه کردن به بالای ساختمان ها و پشت بام ها یک امر ضروری است.
حتی با وجود تعداد زیادی از وسایل نقلیه هوایی در آسمان ، قلاب دستگیره(گرپلر) باعث می شود تا بازیکنان بتوانند از مزیت عمودی استفاده کنند.
جالب است که ببینیم چگونه عمودی بودن نقشه های دیگر با آسمان خراش ها و دیگر ساختمانهای بلند , در بازی نقش ایفا می کند.
3 - تراز سلاح (بالانس اسلحه ها)
هیچ یک از سلاح ها عقب نشینی(لگد یا ریکویل) قابل توجهی ندارند.
چندین نفر گزارش کردند که می توانند به راحتی (همانند) یک تفنگ از کلاس اسالت رایفل ها , از تفنگ های کلاس تک تیرانداز (که دارای یک درخشش عظیم هستند) استفاده کنند . (منظور اینجا راحتی کنترل یک اسنایپر در فاصله, به حد و اندازه یک اسالت رایفله)
بسیاری از سلاح های اتوماتیک دارای عقب نشینی کمی هستند که از نظر طراحی تغییر بزرگی در مقایسه با عناوین قبلی Battlefield می باشد.
4 - طراحی صدا
به نظر می رسد اکثر بازی های بتا این روزها دارای اشکالاتی در طراحی صدا هستند ، اما این نیز مشکلی بود که توسط چندین نفر گزارش شد.
من نمی خواستم این را "زشت" در نظر بگیرم ، زیرا بازیکنان فقط چهار ساعت برای بخش بتا وقت داشتند ، بنابراین عادت به طراحی صدا ممکن است کمی طول بکشد.
بخش زشت :
1 - اندازه ی نقشه ها
Orbital یک نقشه با اندازه متوسط برای Battlefield 2042 محسوب می شود ، با این حال ، همه افراد متوجه شدند که نقشه حتی برای 128 بازیکن بسیار بزرگ است.
بازخورد اصلی روی نقشه این است که فضاهای باز زیادی وجود دارد و هیچ پوششی وجود ندارد ، که باعث می شود مبارزه پیاده نظام برای حالت هایی مانند Conquest خسته کننده باشد.
حتی برخی از مردم تا آنجا پیش رفتند که می گفتند نقشه ها اساساً Open World هستند.
این می تواند به این دلیل باشد که طبق اطلاعات استخراج شده از داده کاوی Temporyal(ماینر فایل های بازی) ، نقشه های All-Out-War نیز دارای Hazard Zone خواهند بود.
کاملاً مشخص نیست که چگونه DICE می تواند این مشکل را برطرف کند و می تواند در حالت بازی دیگری بهتر باشد ، اما برای ماد Conquest ، برای خیلی ها بزرگ به نظر می رسید. (کاملا مشخص بود این مورد)
2 - هوش مصنوعی بازیکنان (AI)
هوش مصنوعی ها همواره در طول Battlefield 2042 Beta فعال هستند و حتی پس از تجربه اولیه خودم ، وحشتناک هستند.
من ربات ها را با نوب های کریسمس مقایسه می کنم که همه ما در زمان بازی های ویدیویی خود در زمان خاصی تجربه کرده ایم ، زیرا به نظر می رسد آنها واقعاً نمی دانند که چه کار می کنند.
نکته جانبی: هنگامی که یک بازیکن واقعی به لابی می پیوندد و جایگزین می شود ، یک بازیکن با هوش مصنوعی به طور خودکار می میرد.
3 - بهینه سازی
اگرچه باید مسائل (مشکلات) مربوط به بهینه سازی را برای نسخه بتا انتظار داشت ، اما نظراتی وجود داشت که بسیاری از مردم نیاز داشتند که تنظیمات گرافیکی خود را تغییر داده یا از نرخ فریم ضعیف رنج می برند.
دو محتوا سازی که هر دو از 2080Ti استفاده می کردند ، گزارش دادند که بسته به عملکرد روی صفحه در 1080p ، فقط می توانند 80-90 FPS دریافت کنند.
جایی که یک کاربر با یک رایانه شخصی مشابه توانست در Battlefield V به طور متوسط 200 FPS بدست آورد.
یکی دیگر از بازیکنان که با 3080 بازی رو تجربه میکرد و گفت که احساس می کنند بازی بسیار لکنت زبان(لگ ؟!) دارد , آنقدری که انتظار یک FPS بالا از یک پردازنده گرافیکی رده بالا (CPU Ryzen 9 3950x 16 هسته ای) رو داشته ، دریافت نکرده است.
این بازیکن مجبور شد که همه تنظیمات خود را به تنظیمات متوسط تبدیل کند و فقط در 120 فریم بر ثانیه در 1440p به این نتیجه رسید.
نتیجه گیری
به طور کلی ، به نظر می رسد که اکثر نظرات در مورد بتا Battlefield 2042 مثبت است ، اما چندین نفر نگران بودند که این بازی می تواند راه اندازی(شروع) سختی داشته باشد.
با توجه به اینکه بهینه سازی ضعیف بازی هنوز بر روی رایانه های شخصی سطح بالا آزار دهنده است ، درک دلیل نگرانی مردم دشوار نیست.
اما به نظر می رسد که ما با عنوان Battlefield 2042 شروع به تجربه ی عنوانی سرگرم کننده می کنیم ، اما DICE باید عناصر بد و زشت را به موقع برطرف کند.
تقریباً همه تولید کنندگان محتوا می گویند بازی بسیار خوب به نظر می رسد و با وجود بتا Battlefield 2042 Early Access Beta در فاصله یک روز دیگر ، ما به زودی قادر به تجربه آن خواهیم بود.
لینک اصلی گزارش
-----------------------------
شرمنده اگر جمله بندی ها و ترجمه لغات (املایی) غلط بود