Multi Platform Battlefield 1

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Dice
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
EA
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. Xbox One
header.jpg
gameinform.jpg
سازنده: EA DICE
ناشر: Electronic Arts
کارگردان: Lars Gustavsson
تهیه کننده: Aleksander Grondal
طراح ارشد: Daniel Berlin
موتور: Frostbite
پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One
تاریخ انتشار: 21 اکتبر 2016 مصادف با 30 مهر ماه 1395
سبک: شوتر اول شخص
مودهای بازی: تک نفره و چند نفره

بازی طی یک کنفرانس کوچک معرفی شد. برای اولین بار در تاریخ این سری و تقریبا بازی های AAA شاهد بازگشت به جنگ جهانی اول خواهیم بود. مبارزات تن به تن، اسب سواری و جنگ های هوایی و کامیکازه، از چیزهایی است که در این بازی خواهیم دید. دایس سعی کرده بخش کمپین را بیشتر به سبک sand box نزدیک کند. به نظر میرسد به جنگ های تن به تن توجه زیادی شده. جنگ هایی با شمشیر را تجربه خواهیم کرد! به مکان هایی مثل بریلن، ایتالیا و صحراهای عربی اشاره شد.

MULTIPLAYER.jpg
یک سری اطلاعات از کلوزد آلفای بازی ترجمه شده توسط کاربران:
نکاتی در مورد بازی که در Closed-Alpha دیده شده و ممکنه در نسخه ی نهایی تغییر کنه :

- تیکت ها در Conquest مثل قدیم نیست.هر دو تیم با 0 امتیاز شروع میکنن و با Capture کردن امتیاز میره بالا.( با کشته و Spawn شدن از تیکت ها کم نمیشه )
- تغییرات منوی Customize در که اون BulletوDamage Drop به صورت نمودار نشون داده میشه(توی این بیلد از بازی منوی Modification اسلحه غیرفعال بوده) =>
- میشه رفت روی تانک دشمن و اونو از بین برد.(البته توی سینگل پلیر و فعلا تایید نشده که توی مولتی پلیر باشه )
- خبری از Commander Mode نیست
- ملت آتیش میگیرن
- Airship در شرایط خاصی توی مپ ظاهر میشه. مثلا وقتی یه تیم خیلی عقب هست.
- Airship فقط افقی کنترل میشه.میشه روش حرکت کرد.بمب افکن و چندتایی مسلسل روش داره.مسلسل های زیرش در صورت دمیج دیدن خراب میشن و از Airship میفتن!
- Airship به صورت دینامیک میفته پایین و اسکلت آهنیش باقی میمونه.
- توی مپ AA های ثابت هست.
- اسلحه کلاس اسنایپر با توجه به مسافت دمیج متفاوتی داره.
- همه ماسک خواهند داشت
- توی مینی مپ جهت نشونه گیری دشمن مشخص نمیشه
- سیم خاردار آسیب میزنه و البته قابلیت کاملا تخریب شدن رو داره.
- سوار شدن به وسائل نقلیه و همچنین تعویض جا توی وسیله با یه انیمیشن انجام میشه. حین این انیمیشن میتونه حریف شما رو بزنه.
- Squat Leader مثل قبلا دیگه نیاز نیست به طرف Flag باشه تا دستور بده.از یه منوی کوچیک میتونه انتخاب کنه. همچنین دستوراتی که میده زمان 1 دقیقه ای داره =>
- منوی Squad =>
- وقتی دشمن رو میزنین مثل بتلفرانت Health ـش رو هم میبینین.
- صفحه Deploy مپ 3D و Real time هست.
- آب و هوای دینامیک : آفتابی ، بارانی ، مه
- وسائل نقلیه جاهای مختلف برای تخریب شدن دارن.
- Counter نداریم! ( برای Melee )

سرورهای اختصاصی و سرور Browser برای بازی تایید شدند!
بخش چند نفره بصورت 64 نفره خواهد بود شرکت دایس بیشترین تعداد وسایل نقلیه تا کنون را برای این بازی طراحی کرده است. در بخش مولتی پلیر گفته می شود با آخرین و متفاوت ترین تکنولوژی دایس مواجه خواهید شد!

سلاح هایی که تا کنون تایید شده اند:

Spiked mace
Trench spade
Bolo knife: available in the Harlem Hellfighter pre-order pack in the Deluxe Edition
Jambiya dagger: available in the Lawrence of Arabia pack in the Deluxe Edition
Scimitar
Bayonet
Trench shotgun: available in the Harlem Hellfighter pre-order pack
Colt M1911 semi-automatic pistol: available in the Harlem Hellfighter pre-order pack
Lee Enfield SMLE bolt-action rifle: a different skin is available in the Lawrence of Arabia pack
P08 Luger pistol: available in the Red Baron Deluxe Edition
Mauser C96 semi-automatic pistol
MG08 machine gun: mounted and load-out weapon will be available
Mauser 1918 T-Gewehr anti-tank rifle
Mauser Gewehr 98 bolt-action rifle with side-mounted scope
Springfield M1903 bolt-action rifle with side mounted scope
MP 18 SMG
Lewis Gun LMG
Lifebuoy M1 flamethrower
Anti-tank grenade
Smoke grenade
Mustard gas grenade
Gas mask
Dynamite
بازی پشت درهای بسته نمایش داشته. چیزهایی که مینویسم گفته هایی هست که کانال Jackfrags ارائه دادن.

ایشون میگن که حتی بازی رو انجام دادن و یه سری feedback خواستن ازشون. بازی رو تو دوران جنگ جهانی اول دیوانه وار توصیف میکنه. بازی دارای 4 کلاس بندی هست. Assault, Medic, Support و Scout. میگه که به توجه به فیدبک های ملت، کلاس اسالت و مدیک رو جدا کردن مثل قدیم. یعنی مثل بتلفیلد 3 شده الان.
میگه توی بازی دینامیت داشتن که مثل C4 بوده تقریبا.

میگه که الان برای وسایل نقلیه هم کلاس جداگانه در نظر گرفته شده. یعنی اگه بخواید تانک برونید باید کلاس راننده تانک باشید و اگر بخواید سوار هواپیما بشید باید کلاس اون رو انتخاب کنید.

بازی بسیار سینمایی کار شده و همه جا انفجارهای مهیب خواهید دید. یعنی چیزی که توی تریلر دیدید رو میتونید به عینه تجربه کنید. تخریب پذیری بازی رو غیرقابل توصیف میدونه و میگه که خیلی بهتر از بتلفیلد 3 و 4 کار شده. ساختمان و دیوار ها و تقریبا همه چی تخریب میشده و میگه تو خیلی جاها میشه به بدکمپانی 2 شبیهش کرد.

همونطور که حدس زده میشد سلاح های بازی همگی آنالوگ هستن و به نظر میرسه با یه بازی سخت طرف هستیم. سلاح برای شما کاری انجام نخواهد داد و حالا این به مهارت بازیکن بستگی داره که چطور بازی کنه. سلاح های مختلفی از کلاس های مختلف تو بازی هستن. رایفل ها، SMG ها، شاتگان، اسنایپ ها و ... و اینکه باید یه سلاح مبارزه نزدیک هم انتخاب کنید که بسته به سلیقه و سبک بازیتون فرق دارن. سرنیزه ها هم توی بازی ها هستن و میتونید به سر اسلحتون ببندینش.

زپلین ها رو ندیدن اما به نظر میرسن که کنترلشون رو در دست میگیریم. حتی اگر خودمون کنترل نکنیم، مثل AC-130 میتونیم آتش ببارونیم روی زمین.

در مورد شخصی سازی سلاح میگه که سازنده ها بهشون گفتن با توجه به این که جنگ جهانی اول هست، چیز زیادی نبوده اون موقع اما یه سری تجهیزات گذاشتن توی بازی که بعد از جنگ جهانی استفاده میشدن، اما... تو همون جنگ جهانی هم وجود خارجی داشتن و فقط به مرحله عمل و استفاده نرسیده بودن، اما اینا برای جذابیت به بازی اضافشون کردن.

از کمپین بازی چیزی ندیدن اما یه سری اطلاعات گرفتن. اینکه ظاهرا سرگذشت چندین نفر رو خواهیم دید و اینکه چطور این جنگ روشون تاثیر میذاره.

در آخر میگه به علت کمبود وقت نمیتونم بیشتر ادامه بدم. به خونه که برگشتم سعی میکنم بیشتر توضیح بدم و در آخر باز هم بازی رو دیوانه وار توصیف کرده.
TRAILERS.jpg
79423614490634402120.jpg

Battlefield 1 Official Reveal Trailer
720p || 1080p
SCREENS.jpg
واپیپرهای بازی:





 

Attachments

  • gameplay.jpg
    gameplay.jpg
    30.8 KB · مشاهده: 460
نسخه معمولی
پس برم پلاس بخرم
برگدم به سال 2016
واقعا با این عاشق بتلفید شدم
مود اوپریشن فعاله ؟
اره ولی بیشتر کانکوئست فعاله
باید بری تو کاستوم گیمز اونجا تغییرات بدی
بتل وی رو دارم ولی ۱۰ بار بیشتر پلی ندادم
 
اره ولی بیشتر کانکوئست فعاله
باید بری تو کاستوم گیمز اونجا تغییرات بدی
بتل وی رو دارم ولی ۱۰ بار بیشتر پلی ندادم
واسه بالا بردن 1 به V هیت ندید!
V نسخه ی کامل و بالانسی از همه جهات هستش ، کلاس های استاندارد ، تنوع گان و سیستم تیم ورک فوق العاده ،
1 نسبت به V از فضا سازی و موسیقی و رفرنس های تاریخی بهتری برخورداره و یه حس نوستالژی داره ،
حالا ۲۰۴۲ رو بگی افتضاح باشه یه چی تازه اونم اوایل لانچش ، بعد از چند ماه خیلی بهتر شد.
 
واسه بالا بردن 1 به V هیت ندید!
V نسخه ی کامل و بالانسی از همه جهات هستش ، کلاس های استاندارد ، تنوع گان و سیستم تیم ورک فوق العاده ،
1 نسبت به V از فضا سازی و موسیقی و رفرنس های تاریخی بهتری برخورداره و یه حس نوستالژی داره ،
حالا ۲۰۴۲ رو بگی افتضاح باشه یه چی تازه اونم اوایل لانچش ، بعد از چند ماه خیلی بهتر شد.
"خب، همه چیز که بالانس و گیم‌پلی نیست! جو جنگ جهانی اول، موسیقی، اتمسفر و اون حس تاریخی که بتلفیلد 1 می‌ده، توی V اصلاً قابل مقایسه نیست. V شاید از نظر فنی بهتر باشه، ولی اون روح و حس نوستالژی رو نداره.
باشه قبول، V از نظر گیم‌پلی بالانس‌تره، ولی بتلفیلد 1 اون حس جنگ واقعی رو داره، نه یه شوتر استاندارد! دیگه یه اسب با شمشیر کجا توی V پیدا می‌کنی؟"
 
"خب، همه چیز که بالانس و گیم‌پلی نیست! جو جنگ جهانی اول، موسیقی، اتمسفر و اون حس تاریخی که بتلفیلد 1 می‌ده، توی V اصلاً قابل مقایسه نیست. V شاید از نظر فنی بهتر باشه، ولی اون روح و حس نوستالژی رو نداره.
باشه قبول، V از نظر گیم‌پلی بالانس‌تره، ولی بتلفیلد 1 اون حس جنگ واقعی رو داره، نه یه شوتر استاندارد! دیگه یه اسب با شمشیر کجا توی V پیدا می‌کنی؟"

این وزن دهی به جنبه های مختلف بازی بنظرم سلیقه ای هست کاملا..
برای من هم بازسازی تجربه خارق العاده حضور در WW1 با BF1 در برابر روایت ضعیفی که از WW2 توی BFV ارایه شد باعث میشه این دو تا بازی رو توی دوتا سطح جداگانه ببینم اصلا!
اما خب.. همون زمان 1 هم بودن کسانی که توی مپهای زیبا, اتمسفریک و البته تاریک prise de tahure و Nivelle Nights برمیداشتن Brightness رو تا ته زیاد میکردن که بهتر ببین انمی رو (و این یک مثال بود صرفا) و عملا پشم هم نبود براشون اتمسفر بازی. بلکه صرفا جنبه رقابت!
 
این وزن دهی به جنبه های مختلف بازی بنظرم سلیقه ای هست کاملا..
برای من هم بازسازی تجربه خارق العاده حضور در WW1 با BF1 در برابر روایت ضعیفی که از WW2 توی BFV ارایه شد باعث میشه این دو تا بازی رو توی دوتا سطح جداگانه ببینم اصلا!
اما خب.. همون زمان 1 هم بودن کسانی که توی مپهای زیبا, اتمسفریک و البته تاریک prise de tahure و Nivelle Nights برمیداشتن Brightness رو تا ته زیاد میکردن که بهتر ببین انمی رو (و این یک مثال بود صرفا) و عملا پشم هم نبود براشون اتمسفر بازی. بلکه صرفا جنبه رقابت!
"دقیقاً! یه عده با Brightness تا ته، کل اون حس و حال رو از بین می‌بردن، در حالی که برای من و خیلیای دیگه، فضاسازی و روایت BF1 بخش اصلی تجربه بود. البته کسی که صرفاً برای رقابت بازی می‌کنه، طبیعیه که این چیزا براش مهم نباشه، ولی خب اینجاست که سلیقه‌ها واقعاً تفاوت پیدا می‌کنن!
اینم اضافه کنم برای یه عده فقط K/D و رقابت مهمه، برای یه عده دیگه تجربه‌ی واقعی و جو بازی! و خب وقتی یه بازی مثل BF1 اون‌قدر روی اتمسفرش کار کرده، حیفه که اینا نادیده گرفته بشه. حالا برعکسش رو هم داریم، توی BFV که بالانس گیم‌پلی و رقابت بیشتره، یه عده از نبود اون حس و حال جنگ جهانی دوم ناامید شدن!"
 
"خب، همه چیز که بالانس و گیم‌پلی نیست! جو جنگ جهانی اول، موسیقی، اتمسفر و اون حس تاریخی که بتلفیلد 1 می‌ده، توی V اصلاً قابل مقایسه نیست. V شاید از نظر فنی بهتر باشه، ولی اون روح و حس نوستالژی رو نداره.
باشه قبول، V از نظر گیم‌پلی بالانس‌تره، ولی بتلفیلد 1 اون حس جنگ واقعی رو داره، نه یه شوتر استاندارد! دیگه یه اسب با شمشیر کجا توی V پیدا می‌کنی؟"
بازی ای Gameتره که اِلِمان playable بودن بیشتری داشته باشه ، توی BF1 وقتی Sector رو میگه حضور دشمن پاک کن و قطعه ی The Ambush داره نواخته میشه و صدای سوت اتک شنیده میشه مو به تنت سیخ میشه و تو دنبال اینی که با کشتن دشمن های جا مونده از retreat اونا ، تیکت بیشتری کسب کنی واسه اتک بعدی که شانس برنده شدنت رو بیشتر کنی ، این حس تا یه جایی کشش داره ، عادی میشه بعد یه مدت ، مگه اینکه چند سال پلی ندی دوباره برگردی به بازی تا یادآور این قطعات خفن موزیک سمفونی بیوفتی یا یاد فرندهایی بیوفتی که باهاشون هم اسکوادی بودی ولی الان ازشون خبری نداری!
ولی توی V حداقل واسه من و تجربه ی ۱۰۰۰ ساعته ای که از پلی دادنش دارم موزیک خاصی جز موزیک منوش تو ذهنم‌نیست ، این حس حمله ی خاص هم بهم دست نمیده ، البته wow مومنت کم نداره مثل درخواست JB2 یا V1 دادن ها و غیره ، ولی بهترین چیزی که ازش یادمه تیم ورک خفن و اصطلاحا اون بیشتر playable بودنه بازی هستش ، از بازی خسته نمیشی ، مدام در حال تگ کردن مپ و حرکات تاکتیکال تیمی هستی ، توی 1 اصلا تگ‌کردن نداره! فقط 3D Spoting داره ! تند تند تپ‌ تپ بزن رو R1 از ۵۰۰‌ متری دشمن قرمز میشه!
دوتا مولفه اصلی این دو بازی یعنی بالانس گیم‌پلی و اتمسفر ضد همن ، نمیشه جفتش توی بهترین سطح خودش باشه .
واسه حظ بردن صوتی و بصری 1 رو پیشنهاد میدم ، ولی واسه یه نبرد تاکتیکال قطعا V گزینه بهتریه.
 
بازی ای Gameتره که اِلِمان playable بودن بیشتری داشته باشه ، توی BF1 وقتی Sector رو میگه حضور دشمن پاک کن و قطعه ی The Ambush داره نواخته میشه و صدای سوت اتک شنیده میشه مو به تنت سیخ میشه و تو دنبال اینی که با کشتن دشمن های جا مونده از retreat اونا ، تیکت بیشتری کسب کنی واسه اتک بعدی که شانس برنده شدنت رو بیشتر کنی ، این حس تا یه جایی کشش داره ، عادی میشه بعد یه مدت ، مگه اینکه چند سال پلی ندی دوباره برگردی به بازی تا یادآور این قطعات خفن موزیک سمفونی بیوفتی یا یاد فرندهایی بیوفتی که باهاشون هم اسکوادی بودی ولی الان ازشون خبری نداری!
ولی توی V حداقل واسه من و تجربه ی ۱۰۰۰ ساعته ای که از پلی دادنش دارم موزیک خاصی جز موزیک منوش تو ذهنم‌نیست ، این حس حمله ی خاص هم بهم دست نمیده ، البته wow مومنت کم نداره مثل درخواست JB2 یا V1 دادن ها و غیره ، ولی بهترین چیزی که ازش یادمه تیم ورک خفن و اصطلاحا اون بیشتر playable بودنه بازی هستش ، از بازی خسته نمیشی ، مدام در حال تگ کردن مپ و حرکات تاکتیکال تیمی هستی ، توی 1 اصلا تگ‌کردن نداره! فقط 3D Spoting داره ! تند تند تپ‌ تپ بزن رو R1 از ۵۰۰‌ متری دشمن قرمز میشه!
دوتا مولفه اصلی این دو بازی یعنی بالانس گیم‌پلی و اتمسفر ضد همن ، نمیشه جفتش توی بهترین سطح خودش باشه .
واسه حظ بردن صوتی و بصری 1 رو پیشنهاد میدم ، ولی واسه یه نبرد تاکتیکال قطعا V گزینه بهتریه.
حرفات منطقیه و به نظرم یکی از بهترین مقایسه‌هایی بود که توی کامیونیتی بتلفیلد دیدم. درسته که بالانس گیم‌پلی و اتمسفر ضد هم هستن و معمولاً نمیشه هر دو رو توی بهترین سطح داشت، ولی چیزی که برای من BF1 رو خاص می‌کنه، اینه که تجربه‌ی جنگ جهانی اول رو به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده.
اون لحظه‌هایی که بازی ازت می‌خواد دشمن‌های باقی‌مونده رو پاکسازی کنی، موسیقی The Ambush پخش می‌شه و صدای سوت حمله رو می‌شنوی، باعث می‌شه حس کنی واقعاً وسط یه نبرد تاریخی هستی. این ترکیب فضاسازی، موسیقی و طراحی صحنه یه تجربه‌ی احساسی و سینمایی می‌سازه که کمتر بازی‌ای تونسته بهش نزدیک بشه. درست می‌گی که این حس بعد از یه مدت ممکنه عادی بشه، ولی دقیقاً به خاطر همینه که وقتی بعد از سال‌ها برمی‌گردی بهش، دوباره اون حس رو زنده می‌کنه و خاطره‌های بازی برات تازه می‌شه. این خودش یه ویژگی خاصه که هر بازی‌ای نداره.
در مقابل، BFV از نظر گیم‌پلی خیلی استانداردتر و بالانس‌تره و روی تیم‌ورک تمرکز داره. تجربه‌ای که توصیف کردی از اینکه مدام در حال تگ کردن مپ و کار تیمی هستی، نشون می‌ده که چقدر گیم‌پلی توی این نسخه عمیق‌تر شده. ولی به نظرم این تمرکز روی مکانیک‌های رقابتی باعث شده اون حس سینمایی و دراماتیک کمرنگ بشه. توی BF1 حتی وقتی وارد یه نقشه می‌شی، طراحی هنری، نورپردازی و موسیقی یه حس خاص بهت می‌ده که انگار توی یه فیلم جنگی هستی. اما توی BFV بیشتر از اینکه حس حضور توی جنگ جهانی دوم رو بگیری، درگیر مکانیک‌های گیم‌پلی و تاکتیک‌های تیمی هستی.
شاید یه راه بهتر برای مقایسه این دو این باشه که بگیم: BF1 یه تجربه‌ی احساسی، تاریخی و سینماییه که حتی سال‌ها بعد هم وقتی برمی‌گردی، اون حس رو دوباره بهت می‌ده، ولی BFV یه شوتر تاکتیکال بالانس‌تره که برای رقابتی بازی کردن و کار تیمی طراحی شده. اینکه کدوم بهتره، به این بستگی داره که از بتلفیلد چی بخوای. من شخصاً اون روایت و فضاسازی سینمایی BF1 رو بیشتر می‌پسندم، ولی کاملاً درک می‌کنم که چرا برای یه نفر دیگه، مکانیک‌های گیم‌پلی و تیم‌ورک BFV جذاب‌تر باشه.
 
حرفات منطقیه و به نظرم یکی از بهترین مقایسه‌هایی بود که توی کامیونیتی بتلفیلد دیدم. درسته که بالانس گیم‌پلی و اتمسفر ضد هم هستن و معمولاً نمیشه هر دو رو توی بهترین سطح داشت، ولی چیزی که برای من BF1 رو خاص می‌کنه، اینه که تجربه‌ی جنگ جهانی اول رو به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده.
اون لحظه‌هایی که بازی ازت می‌خواد دشمن‌های باقی‌مونده رو پاکسازی کنی، موسیقی The Ambush پخش می‌شه و صدای سوت حمله رو می‌شنوی، باعث می‌شه حس کنی واقعاً وسط یه نبرد تاریخی هستی. این ترکیب فضاسازی، موسیقی و طراحی صحنه یه تجربه‌ی احساسی و سینمایی می‌سازه که کمتر بازی‌ای تونسته بهش نزدیک بشه. درست می‌گی که این حس بعد از یه مدت ممکنه عادی بشه، ولی دقیقاً به خاطر همینه که وقتی بعد از سال‌ها برمی‌گردی بهش، دوباره اون حس رو زنده می‌کنه و خاطره‌های بازی برات تازه می‌شه. این خودش یه ویژگی خاصه که هر بازی‌ای نداره.
در مقابل، BFV از نظر گیم‌پلی خیلی استانداردتر و بالانس‌تره و روی تیم‌ورک تمرکز داره. تجربه‌ای که توصیف کردی از اینکه مدام در حال تگ کردن مپ و کار تیمی هستی، نشون می‌ده که چقدر گیم‌پلی توی این نسخه عمیق‌تر شده. ولی به نظرم این تمرکز روی مکانیک‌های رقابتی باعث شده اون حس سینمایی و دراماتیک کمرنگ بشه. توی BF1 حتی وقتی وارد یه نقشه می‌شی، طراحی هنری، نورپردازی و موسیقی یه حس خاص بهت می‌ده که انگار توی یه فیلم جنگی هستی. اما توی BFV بیشتر از اینکه حس حضور توی جنگ جهانی دوم رو بگیری، درگیر مکانیک‌های گیم‌پلی و تاکتیک‌های تیمی هستی.
شاید یه راه بهتر برای مقایسه این دو این باشه که بگیم: BF1 یه تجربه‌ی احساسی، تاریخی و سینماییه که حتی سال‌ها بعد هم وقتی برمی‌گردی، اون حس رو دوباره بهت می‌ده، ولی BFV یه شوتر تاکتیکال بالانس‌تره که برای رقابتی بازی کردن و کار تیمی طراحی شده. اینکه کدوم بهتره، به این بستگی داره که از بتلفیلد چی بخوای. من شخصاً اون روایت و فضاسازی سینمایی BF1 رو بیشتر می‌پسندم، ولی کاملاً درک می‌کنم که چرا برای یه نفر دیگه، مکانیک‌های گیم‌پلی و تیم‌ورک BFV جذاب‌تر باشه.
خوشحالم که درک خوبی از نظرم داری و چون شاید فرضا 1 رو به V ترجیح بدی یا کششت بیشتر به 1 باشه ، ولی این باعث نمیشه از منطق خارج بشی یا بخوای هِیت بدی به کامنتم!
توی تایید حرفت ، زمانی که V پلی میدادم ، خانومم رغبتی به دیدنش نداشت :دی ولی وقتی 1 پلی میدم ، انگار اومده سینما داره یه فیلم جنگ جهانی اول میبینه ! مثلا وقتی توی مُد Operation جمله we lost میاد جلو جلو جمله ی we have reinforced with an air ship/dreadnought رو میگه! :دی
20250111_064441.jpg
واسه من V توی ذهنم یه تجربه‌ی رنگارنگ بود ولی 1 دارک تره.
البته V هم سعی کرده نزدیک اتمسفر باشه مثلا مپ Devastation روتردام، واقعا حس روتردام نابود شده رو میده ، ولی واقعا بعضی جاهاش مشکل visibility دشمن رو داره!
ea-dice-bfv-davidkarlstrand-31.jpg
بحث قطعه موسیقی شد Haunted آلبوم بتل وان یاد آور همه جون کندن های توی مپ های بازیه!
 
خوشحالم که درک خوبی از نظرم داری و چون شاید فرضا 1 رو به V ترجیح بدی یا کششت بیشتر به 1 باشه ، ولی این باعث نمیشه از منطق خارج بشی یا بخوای هِیت بدی به کامنتم!
توی تایید حرفت ، زمانی که V پلی میدادم ، خانومم رغبتی به دیدنش نداشت :دی ولی وقتی 1 پلی میدم ، انگار اومده سینما داره یه فیلم جنگ جهانی اول میبینه ! مثلا وقتی توی مُد Operation جمله we lost میاد جلو جلو جمله ی we have reinforced with an air ship/dreadnought رو میگه! :دی
View attachment 363336
واسه من V توی ذهنم یه تجربه‌ی رنگارنگ بود ولی 1 دارک تره.
البته V هم سعی کرده نزدیک اتمسفر باشه مثلا مپ Devastation روتردام، واقعا حس روتردام نابود شده رو میده ، ولی واقعا بعضی جاهاش مشکل visibility دشمن رو داره!
View attachment 363335
بحث قطعه موسیقی شد Haunted آلبوم بتل وان یاد آور همه جون کندن های توی مپ های بازیه!
دقیقاً همینه! BF1 یه جو کاملاً متفاوت داره، یه چیزی بین مستند جنگی و یه فیلم سینمایی از جنگ جهانی اول. همون‌طور که گفتی، وقتی بازی می‌کنی، انگار داری توی یه محیط واقعی جنگی نفس می‌کشی. چیزی که BF1 رو خاص می‌کنه، اون تاریکی، فضای سنگین و واقع‌گرایی غم‌انگیزشه. از طراحی صدا بگیر تا افکت‌های محیطی مثل خاک و دود و اون صدای دلخراش زجه سربازا. حتی وقتی We Lost یا We Have Reinforced With an Airship رو می‌شنوی، حس یک نبرد پرهزینه و خسته‌کننده بهت منتقل می‌شه، انگار واقعاً توی یه میدان جنگ گیر افتادی.
ولی BFV یه چیز دیگه‌ست. درسته که اتمسفر جنگ رو سعی کرده القا کنه، مخصوصاً مپ Devastation که حس یه شهر ویران‌شده رو داره، ولی همچنان یه جورایی رنگارنگ‌تر و شلوغ‌تر به نظر می‌رسه. چیزی که باعث می‌شه BF1 حس منحصربه‌فردی داشته باشه، همین تاریکی و غم خاصیه که توی گرافیک و موسیقی هم مشهوده. مثلاً آهنگ 'Haunted' یه شاهکاره! اون تم حزن‌انگیز که با صداهای جنگ ترکیب شده، دقیقاً حس جون کندن توی مپ‌های بازی رو زنده می‌کنه.
از نظر گیم‌پلی، BFV یه مقدار سریع‌تر و روان‌تره، ولی BF1 اون سنگینی خاصی رو داره که انگار هر حرکتت معنی داره. توی BF1، حتی یه پیروزی هم همیشه با یه حس تلخ همراهه، چون اون حال و هوای جنگ جهانی اول رو طوری نشون می‌ده که انگار توی یه کابوس تاریخی گیر افتادی.

به نظرت چرا BF1 با وجود این همه سال هنوز برای خیلیا یه تجربه فراموش‌نشدنیه، ولی BFV اون‌طور که باید، توی ذهن‌ها موندگار نشد؟
 
  • Like
Reactions: mohsen2019 and AM!R
دقیقاً همینه! BF1 یه جو کاملاً متفاوت داره، یه چیزی بین مستند جنگی و یه فیلم سینمایی از جنگ جهانی اول. همون‌طور که گفتی، وقتی بازی می‌کنی، انگار داری توی یه محیط واقعی جنگی نفس می‌کشی. چیزی که BF1 رو خاص می‌کنه، اون تاریکی، فضای سنگین و واقع‌گرایی غم‌انگیزشه. از طراحی صدا بگیر تا افکت‌های محیطی مثل خاک و دود و اون صدای دلخراش زجه سربازا. حتی وقتی We Lost یا We Have Reinforced With an Airship رو می‌شنوی، حس یک نبرد پرهزینه و خسته‌کننده بهت منتقل می‌شه، انگار واقعاً توی یه میدان جنگ گیر افتادی.
ولی BFV یه چیز دیگه‌ست. درسته که اتمسفر جنگ رو سعی کرده القا کنه، مخصوصاً مپ Devastation که حس یه شهر ویران‌شده رو داره، ولی همچنان یه جورایی رنگارنگ‌تر و شلوغ‌تر به نظر می‌رسه. چیزی که باعث می‌شه BF1 حس منحصربه‌فردی داشته باشه، همین تاریکی و غم خاصیه که توی گرافیک و موسیقی هم مشهوده. مثلاً آهنگ 'Haunted' یه شاهکاره! اون تم حزن‌انگیز که با صداهای جنگ ترکیب شده، دقیقاً حس جون کندن توی مپ‌های بازی رو زنده می‌کنه.
از نظر گیم‌پلی، BFV یه مقدار سریع‌تر و روان‌تره، ولی BF1 اون سنگینی خاصی رو داره که انگار هر حرکتت معنی داره. توی BF1، حتی یه پیروزی هم همیشه با یه حس تلخ همراهه، چون اون حال و هوای جنگ جهانی اول رو طوری نشون می‌ده که انگار توی یه کابوس تاریخی گیر افتادی.

به نظرت چرا BF1 با وجود این همه سال هنوز برای خیلیا یه تجربه فراموش‌نشدنیه، ولی BFV اون‌طور که باید، توی ذهن‌ها موندگار نشد؟

واقعا منظور بدی ندارم و از سر کنجکاوی میپرسم.. 🌹
اما این متن ها به شکل عجیبی منو یاد اپروچ و رفرنس و انتخاب جملات ChatGPT میندازه.
مردد بودم که بگم یا نه, اما بعد از متن اخیرت توی تاپیک Cyberpunk 2077 دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم..

آیا هوش مصنوعی هستی؟ :D
 
  • Smile
Reactions: AM!R

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or