Baldur's Gate 3 تقریبا توسط Obsidian ساخته شده بود.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی

Feargus Urquhart مدیر عامل Obsidian درباره برنامه آنان ها با Atari و توسط آن بهم خورد.

BaldursGate_GameBoxArt.jpg


Feargus Urquhart مدیر عامل Obsidian در مصاحبه ای با Kotaku بازگو کرد که استدیو آنان و Atari در اواخر 2008 و اوایل 2009 در حال آغاز توسعه Baldur's Gate 3 بوده اند.

بر اساس آنچه که Urquhart گفته است قردادی مبنی بر ساخت ادامه ای برای یک بازی role-playing که آماده امضا شده بود ولی در آخرین لحظات Atari کنار کشید.

Urquhart افزود:" تمام این کارها انجام شده. ما یک قرار داد کامل را طرح ریزی و به بحث در مورد آن پرداخته بودیم. سال هایی با ارزش کار بسیار ولی نتیجه آن این بود که مشخص شد آنان هزینه کافی برای ساخت این بازی ندارند."

Baldur's Gate بازی بر مبنا و اصل Dungeons & Dragons و با سبک role-playing که در اصل متعلق به سازنده آن BioWare است. اولین عنوان این بازی در سال 1998 برای PC منتشر گردید و ادامه آن Shadows of Amn در سال 2000 منتشر شد. نسخه Enhanced Edition بازی اولین عنوان از Baldur's Gate بود که توسط Beamdog عرضه می گشت.Beamdog به تازگی اعلام کرده است یکی از هدف های آنان شروع به ساخت Baldur's Gate 3 است.

Obsidian در حال کار بر روی South Park: The Stick of Truth و Project Eternity که یک پروژه کمک های مردمی است و در سبک role-playing است که بر گرفته از Infinite Engine که RPG هایی شبیه Baldur's Gate و Icewind Dale با آن ساخته شده اند.

 
آخرین ویرایش:

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
دوست عزیز تخصص ببایوور داستان و شخصیت پردازیهای فوق العاده است که متاسفانه اعضای استدیوی from software بویی از این قضیه نبردن!!
هرچند در ضمینه گیم پلی موفق عمل کردن ولی به نظر من شرط اول یه بازی RPG خوب داستان و شخصیت پردازی مناسب هست!!
عزيزم شما كه بازي هاي from soft ware رو تموم نكرديد وبعضا شايد چند ساعت بازي كرديد چطور ميگيد fromsoftware بويي از اين قضيه نبرده اتفاقا داستان بازي عالي بود درسته در حد داستان هاي بايوور نيست ولي در نوع خودش بي نظير بود داستان دارك سولز بيشتر در descrption ها واز زبان npc هاي موجود در بازي روايت ميشه وبه قولي سازندگان از قصد اين كارو انجام دادن تا بازيكن خودش داستان بازي رو كشف كنه وبه حقايق مهم بازي پي ببره اگه دقت كرده باشي دارك سولز جو و اتمسفر مبهم و گمي داره وهمچنين داستان بازي هم به همين شكل طراحي شده كه كاملا با جو وسبك بازي هم خوني داره تا بازيكن رو غرق در اين دنياي مبهم كنه وهمه چيز به دست بازيكن سپرده شده تا خودش با اتكا به هوش وذكاوتش حقايق بازيرو كشف كنه و پي به نكات مخفي بازي ببره.
به عبارتي داستان بازي سرراست نيست اما بسيار غني و درگيركننده است.
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
والا ما که افتی تو بازیهای بایوور ندیدیم در ضمن ارزش یک استدیو رو بازیهایی که میسازه مشخص میکنه نه سابقه افراد تشکیل دهندش!!!
خب این چه ربطی داره که شما میگی کسی دیگه طرفدار اون سبکا نیست,یه جوری میگی انگار این استدیو چنتا بازی تو این سبک ساخته که همه عالی بودن ولی فروش نکردن!!
این Obsidian حتی یه بازی در خور توجه هم نداره آخه!!
سری مس افکت هیچ وقت قرار نبود یه RPG پیچیده باشه که میگی ساده سازی شده,حتی همون شماره اول هم بیشتر مایه های اکشن داشت تا RPG!!این سری روی داستان و شخصیت پردازیش میچرخه نه قوانین RPG!!
پایان بازی هم هیچ ربطی به بحث ما نداره و دلیلش اصلا ساده سازی نیست!!

شما درست میگین. نه جدا درست میگین. با تمام دلایلی که آوردم بازم نمیشه از این حقیقت گذشت که Obsidian کلا بازی شاهکار بیرون نداد. هرچند که Fallout New Vegas و NeverWinter Nights 2 بازی‌های عالی‌ای بودند و به نوعی طرفداران کلاسیک رو حفظ کردند، ولی بازم نتونستن شاهکار‌های Black Isle رو تکرار کنند.
اما در مورد Mass Effect و Bioware بگم که هنوز سر حرفم هستم و دوران افت Bioware شروع شده. Drew Karpyshyn که رفت (نویسنده‌ی Mass Effect 1 و 2 و همچنین خالق Commander Shepard) بعدش هم Ray Muzyka و Greg Zeschuk این استودیو رو ترک کردن (بزرگترین افراد این استودیو) . کم مونده David Gaider هم بره که کلا جمع رفتگان جمع بشه! (یکی دیگر از نویسندگان معروف استودیو) بازی‌های Bioware هم از اون خلاقیت و از اون شاهکار بودن دارن کم کم تبدیل میشن به چندتا بازی خوب. همین Star Wars هم یک بازی خیلی خوب در اومد. نمیدونم چرا Bioware وقتی تو MMORPG سررشته قوی‌ای نداره اومد این بازی رو MMO کرد. یک زمانی Star Wars Knight of the Old Republic میدیدیم ازش. اصلا Bioware یک استودیویی هست که نباید کم‌تر از شاهکار بزنه. 90٪ بازی‌های این استودیو تا قبل DA2 شاهکار بودن. فوق‌العاده بودند. اصلا Bioware یک بازی RPG میداد کی اون زمان میتونست باش رقابت کنه؟
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
اگه ادامه ای هم در کار باشه باید خود بایوور بسازه,حتی Obsidian هم از پس این کار بر نمیاد!!

obsidian جز بهترین rpg سازهای تاریخ هست. به alpja protocol و dungeon siege 3 نگاه نکن. تو این نسل اونها بدجوری ضربه خوردن. من به obsidian ایمان دارم.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
عزيزم شما كه بازي هاي from soft ware رو تموم نكرديد وبعضا شايد چند ساعت بازي كرديد چطور ميگيد fromsoftware بويي از اين قضيه نبرده اتفاقا داستان بازي عالي بود درسته در حد داستان هاي بايوور نيست ولي در نوع خودش بي نظير بود داستان دارك سولز بيشتر در descrption ها واز زبان npc هاي موجود در بازي روايت ميشه وبه قولي سازندگان از قصد اين كارو انجام دادن تا بازيكن خودش داستان بازي رو كشف كنه وبه حقايق مهم بازي پي ببره اگه دقت كرده باشي دارك سولز جو و اتمسفر مبهم و گمي داره وهمچنين داستان بازي هم به همين شكل طراحي شده كه كاملا با جو وسبك بازي هم خوني داره تا بازيكن رو غرق در اين دنياي مبهم كنه وهمه چيز به دست بازيكن سپرده شده تا خودش با اتكا به هوش وذكاوتش حقايق بازيرو كشف كنه و پي به نكات مخفي بازي ببره.
به عبارتي داستان بازي سرراست نيست اما بسيار غني و درگيركننده است.
یه بازی RPG باید از همون ابتدا داستانش درگیر کننده باشه و من نوعی که مهمترین جنبه یه بازی واسم داستانشه این بازی از این جنبه منو جذب نمیکنه!!
درسته اتمسفر گیرایی داره و اصلا خبری از شخصیت پردازی و داستان منسجم نیست!!
توجه کن من اصلا نمیگم که بازی بزرگی نیست این بازی ولی جنبه های داستانی یه بازی RPG توش فراموش شده!!!

شما درست میگین. نه جدا درست میگین. با تمام دلایلی که آوردم بازم نمیشه از این حقیقت گذشت که Obsidian کلا بازی شاهکار بیرون نداد. هرچند که Fallout New Vegas و NeverWinter Nights 2 بازی‌های عالی‌ای بودند و به نوعی طرفداران کلاسیک رو حفظ کردند، ولی بازم نتونستن شاهکار‌های Black Isle رو تکرار کنند.
اما در مورد Mass Effect و Bioware بگم که هنوز سر حرفم هستم و دوران افت Bioware شروع شده. Drew Karpyshyn که رفت (نویسنده‌ی Mass Effect 1 و 2 و همچنین خالق Commander Shepard) بعدش هم Ray Muzyka و Greg Zeschuk این استودیو رو ترک کردن (بزرگترین افراد این استودیو) . کم مونده David Gaider هم بره که کلا جمع رفتگان جمع بشه! (یکی دیگر از نویسندگان معروف استودیو) بازی‌های Bioware هم از اون خلاقیت و از اون شاهکار بودن دارن کم کم تبدیل میشن به چندتا بازی خوب. همین Star Wars هم یک بازی خیلی خوب در اومد. نمیدونم چرا Bioware وقتی تو MMORPG سررشته قوی‌ای نداره اومد این بازی رو MMO کرد. یک زمانی Star Wars Knight of the Old Republic میدیدیم ازش. اصلا Bioware یک استودیویی هست که نباید کم‌تر از شاهکار بزنه. 90٪ بازی‌های این استودیو تا قبل DA2 شاهکار بودن. فوق‌العاده بودند. اصلا Bioware یک بازی RPG میداد کی اون زمان میتونست باش رقابت کنه؟

دوست عزیز با یه بازی (DA 2) که خوب هم بود ولی در حد انتظار نبود که نمیشه گفت افت استدیو شروع شده!!
بایوور بهترین استدیوی RPG ساز هست,تا وقتی بازیهای بعدی و DA 3 نیاد نمیشه قضاوت کرد که رفتن این افراد چه تاثیری داشته و کلا که افت کرده یا نه!!
ولی در حال حاضر بایوور بی رقیبه!!
obsidian جز بهترین rpg سازهای تاریخ هست. به alpja protocol و dungeon siege 3 نگاه نکن. تو این نسل اونها بدجوری ضربه خوردن. من به obsidian ایمان دارم.
وقتی حتی یه بازی شاهکار نساخته چجوری میگین که جز بهترین RPGسازهای تاریخ هست؟؟؟
البته منم خوشحال میشم که بازی عالی بسازن ولی هر وقت ساختن اونوقت میشه ازشون دفاع کرد!!
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
یه بازی RPG باید از همون ابتدا داستانش درگیر کننده باشه و من نوعی که مهمترین جنبه یه بازی واسم داستانشه این بازی از این جنبه منو جذب نمیکنه!!
درسته اتمسفر گیرایی داره و اصلا خبری از شخصیت پردازی و داستان منسجم نیست!!
توجه کن من اصلا نمیگم که بازی بزرگی نیست این بازی ولی جنبه های داستانی یه بازی RPG توش فراموش شده!!!
مجتبي جان شما كه نا آخر بازي نكردي چطور به اين حقيقت رسيدي جنبه هاي داستاني بازي هاي آرپي جي به وفور در اين بازي يافت ميشه وشخصيت پردازي خيلي خوبي هم داره ولي خوب چون داستان منسجم نيست نميشه بهش ايراد گرفت چون يكي از اركان داستان هاي بازي آرپي جي غني بودن داستانه نه منسجم بودنش كه از اين حيث بسيار غني و داستان بازي هم از ابتدا درگيركننده هست ولي نحوه روايت بازي گنگه كه مابايد خودمون با اتكا به ديسكريپشن هاي بازي و اكتشافات خودمون از دنياي واقع در بازي بهش پي ببريم .
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
مجتبي جان شما كه نا آخر بازي نكردي چطور به اين حقيقت رسيدي جنبه هاي داستاني بازي هاي آرپي جي به وفور در اين بازي يافت ميشه وشخصيت پردازي خيلي خوبي هم داره ولي خوب چون داستان منسجم نيست نميشه بهش ايراد گرفت چون يكي از اركان داستان هاي بازي آرپي جي غني بودن داستانه نه منسجم بودنش كه از اين حيث بسيار غني و داستان بازي هم از ابتدا درگيركننده هست ولي نحوه روايت بازي گنگه كه مابايد خودمون با اتكا به ديسكريپشن هاي بازي و اكتشافات خودمون از دنياي واقع در بازي بهش پي ببريم .

خب الان این ضعف بازی نیست که من RPGباز :d که داستان واسم مهمترین بخشه رو به سمت خودش نمکشونه؟:d
به نظر من داستان از همون ابتدا باید جذاب باشه,من تقریبا اوایل بازی هم که بهت گفتم رفتم ولی غیر از یه کات سین ابتدایی و چند خط دیالوگ محدود مگه چیز دیگه از داستان هم مشخص میشه؟همین گنگ بودن که میگی یه ضعفه!!
نمیدونم شاید جلوتر خیلی بهتر بشه ولی شروع کارش جالب نیست,همین شخصیت پردازی هم که میگم چنتا کاراکتر هستن که دیالوگ بیشتر از دو خط دارن؟؟:d
از خود شخصیت اول هم که کلا چیزی نمیگه!!!
تا اونجا که من بازی کردم این ویژگیهاش آزارم میداد و واسه همین گذاشتمش کنار,میگم شاید بعدا بهتر میشد!!
 
آخرین ویرایش:

mehrannz

کاربر سایت
Sep 9, 2006
25
خب الان این ضعف بازی نیست که من RPGباز :d که داستان واسم مهمترین بخشه رو به سمت خودش نمکشونه؟:d
به نظر من داستان از همون ابتدا باید جذاب باشه,من تقریبا اوایل بازی هم که بهت گفتم رفتم ولی غیر از یه کات سین ابتدایی و چند خط دیالوگ محدود مگه چیز دیگه از داستان هم مشخص میشه؟همین گنگ بودن که میگی یه ضعفه!!
نمیدونم شاید جلوتر خیلی بهتر بشه ولی شروع کارش جالب نیست,همین شخصیت پردازی هم که میگم چنتا کاراکتر هستن که دیالوگ بیشتر از دو خط دارن؟؟:d
از خود شخصیت اول هم که کلا چیزی نمیگه!!!
تا اونجا که من بازی کردم این ویژگیهاش آزارم میداد و واسه همین گذاشتمش کنار,میگم شاید بعدا بهتر میشد!!
به هیچ وجه داستانش ضعیف نبود این حرف شما مثل اینه که یک نفر بگه چرا دکتر فریمن رو نشون نمیدن در حالیکه کل قدرت شخصیت پردازی دکتر فریمن به همون نشون ندادن و فضای خاصی که بوجود آورده خلاصه می شه! dark souls هم دقیقا همچین حالتی داره شما وقتی که اولین مرحله رو میری و یک کلاغ شما رو می بره در اون نقطه و احتمالا کلی ذوق می کنی و انتظار یک چیز حماسی رو داری اگه مثلا بازیهای بایوور بود الان کلی آدم اونجا بودن و شما رو تشویق می کردن و راه رو نشون میدادن و غیره ولی در دارک سولز به هیچ وجه اینطور نبود و این موضوع و نوع پیاده سازی و دید این بازی من رو شکه کرد یعنی هیچ کسی اونجا نبود بجز یک نفر که فقط من رو مسخره کرد و حتی بلند هم نشد و کوچکترین اهمیتی براش نداشتم و این موضوع تا اونجایی که من بازی کردم -البته با ترینر ^^- همینطور ادامه داشت و می تونم بگم تاریکی و تنهایی رو به بهترین شکل ممکن تونستن نشون بدن! فقط حیف که بخاطر سختی زیاد خیلیها سراغش نمی رن و این دنیای خارق العاده رو نتونستن تجربه کنن!
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
خب الان این ضعف بازی نیست که من RPGباز :d که داستان واسم مهمترین بخشه رو به سمت خودش نمکشونه؟:d
به نظر من داستان از همون ابتدا باید جذاب باشه,من تقریبا اوایل بازی هم که بهت گفتم رفتم ولی غیر از یه کات سین ابتدایی و چند خط دیالوگ محدود مگه چیز دیگه از داستان هم مشخص میشه؟همین گنگ بودن که میگی یه ضعفه!!
نمیدونم شاید جلوتر خیلی بهتر بشه ولی شروع کارش جالب نیست,همین شخصیت پردازی هم که میگم چنتا کاراکتر هستن که دیالوگ بیشتر از دو خط دارن؟؟:d
از خود شخصیت اول هم که کلا چیزی نمیگه!!!
تا اونجا که من بازی کردم این ویژگیهاش آزارم میداد و واسه همین گذاشتمش کنار,میگم شاید بعدا بهتر میشد!!

دوست عزیز شما از این مدل روایت خوشتون نیومده، مقصر بازی نیست. خیلی‌ها از این سبک خوششون میاد. اصلا ممکنه یک نفر با Dark Fantasy حال نکنه! بنده هم RPGباز هستم و Universe این بازی من رو به شدت به خودش جذب کرده. + شخصیت‌پردازی هیچ ربطی به تعداد دیالوگ‌ها نداره! وگرنه Legend Of Zelda الان اینجوری نبود!! گنگ بودن هم یک سبک داستان پردازی هست و چون سازنده‌ی بازی ژاپنی هست اینجور چیزا ممکنه برای شما نا آشنا باشه. + بازی اینقدر یونیک هست که همه چیزش رو خودش تعیین میکنه، یعنی اینکه سبک داستان پردازی، شخصیت پردازی (من هنوز بازی رو تموم نکردم این رو بگم) و Universe بازی و آزادی عمل خاص شما، همه چی توی بازی یونیک هست برای همین باید یکم بیشتر از چند ساعت اول بازی، بازی کنید!!
+ این بازی جزو معدود بازی‌هایی بود که توش با طراحی هنری و نکات هنری، سعی می‌کرد تا Universe بازی رو به شما القا کنه و همون 3 خط دیالوگ رو، به اندازه‌ی 10 12 خط برای شما معنی ساز کنه.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
به هیچ وجه داستانش ضعیف نبود این حرف شما مثل اینه که یک نفر بگه چرا دکتر فریمن رو نشون نمیدن در حالیکه کل قدرت شخصیت پردازی دکتر فریمن به همون نشون ندادن و فضای خاصی که بوجود آورده خلاصه می شه! dark souls هم دقیقا همچین حالتی داره شما وقتی که اولین مرحله رو میری و یک کلاغ شما رو می بره در اون نقطه و احتمالا کلی ذوق می کنی و انتظار یک چیز حماسی رو داری اگه مثلا بازیهای بایوور بود الان کلی آدم اونجا بودن و شما رو تشویق می کردن و راه رو نشون میدادن و غیره ولی در دارک سولز به هیچ وجه اینطور نبود و این موضوع و نوع پیاده سازی و دید این بازی من رو شکه کرد یعنی هیچ کسی اونجا نبود بجز یک نفر که فقط من رو مسخره کرد و حتی بلند هم نشد و کوچکترین اهمیتی براش نداشتم و این موضوع تا اونجایی که من بازی کردم -البته با ترینر ^^- همینطور ادامه داشت و می تونم بگم تاریکی و تنهایی رو به بهترین شکل ممکن تونستن نشون بدن! فقط حیف که بخاطر سختی زیاد خیلیها سراغش نمی رن و این دنیای خارق العاده رو نتونستن تجربه کنن!

همه حرفایی که شما زدی ربطی به داستان نداره,به فضاسازی بازی برمیگرده,شما هم شیفته فضاسازی و اتمسفر بازی شدی نه داستانش!!

دوست عزیز شما از این مدل روایت خوشتون نیومده، مقصر بازی نیست. خیلی‌ها از این سبک خوششون میاد. اصلا ممکنه یک نفر با Dark Fantasy حال نکنه! بنده هم RPGباز هستم و Universe این بازی من رو به شدت به خودش جذب کرده. + شخصیت‌پردازی هیچ ربطی به تعداد دیالوگ‌ها نداره! وگرنه Legend Of Zelda الان اینجوری نبود!! گنگ بودن هم یک سبک داستان پردازی هست و چون سازنده‌ی بازی ژاپنی هست اینجور چیزا ممکنه برای شما نا آشنا باشه. + بازی اینقدر یونیک هست که همه چیزش رو خودش تعیین میکنه، یعنی اینکه سبک داستان پردازی، شخصیت پردازی (من هنوز بازی رو تموم نکردم این رو بگم) و Universe بازی و آزادی عمل خاص شما، همه چی توی بازی یونیک هست برای همین باید یکم بیشتر از چند ساعت اول بازی، بازی کنید!!
+ این بازی جزو معدود بازی‌هایی بود که توش با طراحی هنری و نکات هنری، سعی می‌کرد تا Universe بازی رو به شما القا کنه و همون 3 خط دیالوگ رو، به اندازه‌ی 10 12 خط برای شما معنی ساز کنه.

من نگفتم با کل بازی حال نکردم گفتم داستانش گیرایی لازم رو نداره چون به نظرم روایتش مشکل داره,گنگ بودن داستان هم باید جوری باشه که باعث دلزدگی مخاطب نشه!!
هر داستان گنگی هم با پیشرفت در اون کم کم باید گره هاش باز بشه در ضمن باید همون شروع بازی مخاطب رو با سوالالت زیادی روبرو کنه که کم کم جوابشو بده ولی تو این بازی اصلا در شروع بازی هیچ سرنخی بهت داده نمیشه و در پیشرفت در اون هم اصلا سوالی واست مطرح نمیکنه که بخواد جوابشو بده,تا اواسط بازی که تجربش رو داشتم هنوز تو کف همون سوالات ابتدایی هستی در حالی که بازی باید با جواب دادن به سوالات و ایجاد سوالات جدید تو ذهن مخاطب داستان رو پیش ببره!
همه این حرفایی که شما هم زدی به فضاسازی برمیگرده,یه جوری این دوتا معقوله داستان و فضاسازی رو با هم ترکیب میکنین شما و یکی میدونین!!
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
همه حرفایی که شما زدی ربطی به داستان نداره,به فضاسازی بازی برمیگرده,شما هم شیفته فضاسازی و اتمسفر بازی شدی نه داستانش!!



من نگفتم با کل بازی حال نکردم گفتم داستانش گیرایی لازم رو نداره چون به نظرم روایتش مشکل داره,گنگ بودن داستان هم باید جوری باشه که باعث دلزدگی مخاطب نشه!!
هر داستان گنگی هم با پیشرفت در اون کم کم باید گره هاش باز بشه در ضمن باید همون شروع بازی مخاطب رو با سوالالت زیادی روبرو کنه که کم کم جوابشو بده ولی تو این بازی اصلا در شروع بازی هیچ سرنخی بهت داده نمیشه و در پیشرفت در اون هم اصلا سوالی واست مطرح نمیکنه که بخواد جوابشو بده,تا اواسط بازی که تجربش رو داشتم هنوز تو کف همون سوالات ابتدایی هستی در حالی که بازی باید با جواب دادن به سوالات و ایجاد سوالات جدید تو ذهن مخاطب داستان رو پیش ببره!
همه این حرفایی که شما هم زدی به فضاسازی برمیگرده,یه جوری این دوتا معقوله داستان و فضاسازی رو با هم ترکیب میکنین شما و یکی میدونین!!

کل بازی از همون ابتدا سوال بود، چجوری شما هیچی نفهمیدین ؟:D گفتم که سلیقه‌ی شما این بازی رو نپسندیده، وگرنه نمرات بازی و دوستانی که توی همین بازیسنتر هستند عاشق داستان و داستان پردازی بازی‌اند. فضاسازی هم رابطه‌ی کاملا مستقیم به داستان داره و حتی بعضی مواقع نقش داستان رو اجرا میکنه و کامل کننده‌ی اون هست. شما یا کلا با سبک بازی حال نکردی و یا همون مشکلات سختی و ... نزاشته جلوتر برین، وگرنه اکثر RPG بازها عاشق Fantasy هستند و این بازی هم شاهکاری توی این سبک هست. در هر صورت من توی این بازی هیچ اطلاعاتی ندارم و هنوز حتی تمومش هم نکردم، ولی از سبک داستان پردازی خاص بازی و رابطه‌ی کاملا به جای اون با هنری که توی بازی به کار رفته، به شدت خوشم میاد. به نظرم دوستانی که توی این بازی تبحر دارن بیشتر میتونند کمکتون کنند.
+ در داستان‌های Bioware هم هیچ شکی نیست که شاهکارند، اما تنها RPG ساز شاهکار نیست که توی این چند سال RPG فوق‌العاده بیرون داده.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
کل بازی از همون ابتدا سوال بود، چجوری شما هیچی نفهمیدین ؟:D گفتم که سلیقه‌ی شما این بازی رو نپسندیده، وگرنه نمرات بازی و دوستانی که توی همین بازیسنتر هستند عاشق داستان و داستان پردازی بازی‌اند. فضاسازی هم رابطه‌ی کاملا مستقیم به داستان داره و حتی بعضی مواقع نقش داستان رو اجرا میکنه و کامل کننده‌ی اون هست. شما یا کلا با سبک بازی حال نکردی و یا همون مشکلات سختی و ... نزاشته جلوتر برین، وگرنه اکثر RPG بازها عاشق Fantasy هستند و این بازی هم شاهکاری توی این سبک هست. در هر صورت من توی این بازی هیچ اطلاعاتی ندارم و هنوز حتی تمومش هم نکردم، ولی از سبک داستان پردازی خاص بازی و رابطه‌ی کاملا به جای اون با هنری که توی بازی به کار رفته، به شدت خوشم میاد. به نظرم دوستانی که توی این بازی تبحر دارن بیشتر میتونند کمکتون کنند.
+ در داستان‌های Bioware هم هیچ شکی نیست که شاهکارند، اما تنها RPG ساز شاهکار نیست که توی این چند سال RPG فوق‌العاده بیرون داده.

خب آخه هیچ کی میاد همچین چیزی رو به عنوان سوال مطرح کنه؟؟؟؟:d
عزیز من هیچ جا منکر بزرگی بازی و عالی بودن اون نشدم,میدونم شیفتگان مخصوص به خودشم داره ولی حرف من یه چیز دیگست!!
احتمالا هم حرف شما درسته و سلیقه من باهاش جور نیست ولی خودم به شخصه داستان رو با فضاسازی دو جنبه جدا میدونم!
وقتی هم میگم داستان قوی منظورم یه بازی مثل سری دراگن ایجه که نحوه روایتش و اصل داستانش نظیر نداره,به هرحال این دیگه تفاوت سلیقه هاست!
در ضمن درسته من بایوور رو بهترین RPGساز میدونم ولی اینجوری نیست که براش رقیب ندونم,یه رقیب گردن کلفت داره به نام :xCD Projeck Red!!!:d
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
همه حرفایی که شما زدی ربطی به داستان نداره,به فضاسازی بازی برمیگرده,شما هم شیفته فضاسازی و اتمسفر بازی شدی نه داستانش!!



من نگفتم با کل بازی حال نکردم گفتم داستانش گیرایی لازم رو نداره چون به نظرم روایتش مشکل داره,گنگ بودن داستان هم باید جوری باشه که باعث دلزدگی مخاطب نشه!!
هر داستان گنگی هم با پیشرفت در اون کم کم باید گره هاش باز بشه در ضمن باید همون شروع بازی مخاطب رو با سوالالت زیادی روبرو کنه که کم کم جوابشو بده ولی تو این بازی اصلا در شروع بازی هیچ سرنخی بهت داده نمیشه و در پیشرفت در اون هم اصلا سوالی واست مطرح نمیکنه که بخواد جوابشو بده,تا اواسط بازی که تجربش رو داشتم هنوز تو کف همون سوالات ابتدایی هستی در حالی که بازی باید با جواب دادن به سوالات و ایجاد سوالات جدید تو ذهن مخاطب داستان رو پیش ببره!
همه این حرفایی که شما هم زدی به فضاسازی برمیگرده,یه جوری این دوتا معقوله داستان و فضاسازی رو با هم ترکیب میکنین شما و یکی میدونین!!
رفيق دقيقا همه اين چيزايي كه شما ميگي در بازي رعايت شده اول اينكه با ديدن cg اول بازي با صدها سوال روبه رو ميشيم وحتي از خلاصه اي از داستان هم روايت ميشه مثلا اين جمله ها در انيميشن اول بازي از زبان راوي گفته ميشه:
داستان بازی را میتوان مبارزه‌ی تاریکی و روشنایی نامید. در گذشته‌ی دور که هنوز نظمی در جهان وجود نداشت. با این حال آتشی بود جدا کننده سرما از گرما، مرگ و زندگی و روشنایی و تاریکی بود. از این آتش 4 لرد بوجود آمدند و با قدرتی که داشتند آژدهایانی که در آن زمان حکومت میکردند را شکست دادند. اما پس از مدتی آتش از میان رفت و تاریکی باقی ماند. این سخنانی است که راوی داستان برای شما میگوید. بعد از اینکه تاریکی همه جا را فرا میگیرد با انتشار یک تلسمی با نام Darksign، انسان‌ها به شکل Undeadهای جاویدان در می‌آیند. کارکتر شما نیز جزو یکی از همین ‌Undeadها میباشد. با این حال شرایط بازگشت به یک انسان در او نهفته است.
GWYNپادشاه اخگر ,او يك جنگجوي بزرگ و خداوند بود كه با نام پادشاه (روشنايي)خورشيد هم شناخته ميشه كسي كه به عصر باستاني دراگن ها پايان داد زماني كه او به همراه GRAVE LORD NITO , IZALITH ,SEATH THE SCALESS, گورزاد نهاني و شواليه هايه وفادارش با دراگن ها جنگيد. او به دليل نزاع هايي كه پبش اومد خودش رو بوسيله وصل شدن به نخستين آتش قرباني كرد حداقل هزاران سال قبل از وقايع بازي.
وبدين ترتيب عصر آتش شروع شد.
GWYN بسيار قدرتمند بود وبه همين خاطر قسمت هايي از روحش را براي پادشاهان FOUR KINGS, SEATH THE SCALESS به ميراث گذاشت اما هنوز روح او باقي مانده بود و واقعا قويترين نيرو به حساب ميومد.

خوب به نظرات اين اطلاعاتي كه در اول بازي گفته ميشه سرنخ نيست كه ما بايد چيكار كنيم وهدفمون چيه؟
اين هم سرنخي كه با مكالمه اولين npc واقع در fire link shrine بدست مياريم...
There are actually two Bells of Awakening
One's up above, in the Undead Church. The other is far, far below, in the ruins at the base of Blighttown
Ring them both, and something happens
اتفاقا اين نوع روايت داستان يكي از بهترين نوع روايت هاست و براي خلق اتمسفري مبهم و دگيركننده از اين نوع روايت استفاده ميشه.
به عبارتي در اين نوع روايت, داستان بازي با اتمسفر پيوند ميخوره.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
رفيق دقيقا همه اين چيزايي كه شما ميگي در بازي رعايت شده اول اينكه با ديدن cg اول بازي با صدها سوال روبه رو ميشيم وحتي از خلاصه اي از داستان هم روايت ميشه مثلا اين جمله ها در انيميشن اول بازي از زبان راوي گفته ميشه:
داستان بازی را میتوان مبارزه‌ی تاریکی و روشنایی نامید. در گذشته‌ی دور که هنوز نظمی در جهان وجود نداشت. با این حال آتشی بود جدا کننده سرما از گرما، مرگ و زندگی و روشنایی و تاریکی بود. از این آتش 4 لرد بوجود آمدند و با قدرتی که داشتند آژدهایانی که در آن زمان حکومت میکردند را شکست دادند. اما پس از مدتی آتش از میان رفت و تاریکی باقی ماند. این سخنانی است که راوی داستان برای شما میگوید. بعد از اینکه تاریکی همه جا را فرا میگیرد با انتشار یک تلسمی با نام Darksign، انسان‌ها به شکل Undeadهای جاویدان در می‌آیند. کارکتر شما نیز جزو یکی از همین ‌Undeadها میباشد. با این حال شرایط بازگشت به یک انسان در او نهفته است.
GWYNپادشاه اخگر ,او يك جنگجوي بزرگ و خداوند بود كه با نام پادشاه (روشنايي)خورشيد هم شناخته ميشه كسي كه به عصر باستاني دراگن ها پايان داد زماني كه او به همراه GRAVE LORD NITO , IZALITH ,SEATH THE SCALESS, گورزاد نهاني و شواليه هايه وفادارش با دراگن ها جنگيد. او به دليل نزاع هايي كه پبش اومد خودش رو بوسيله وصل شدن به نخستين آتش قرباني كرد حداقل هزاران سال قبل از وقايع بازي.
وبدين ترتيب عصر آتش شروع شد.
GWYN بسيار قدرتمند بود وبه همين خاطر قسمت هايي از روحش را براي پادشاهان FOUR KINGS, SEATH THE SCALESS به ميراث گذاشت اما هنوز روح او باقي مانده بود و واقعا قويترين نيرو به حساب ميومد.

خوب به نظرات اين اطلاعاتي كه در اول بازي گفته ميشه سرنخ نيست كه ما بايد چيكار كنيم وهدفمون چيه؟
اين هم سرنخي كه با مكالمه اولين npc واقع در fire link shrine بدست مياريم...
There are actually two Bells of Awakening
One's up above, in the Undead Church. The other is far, far below, in the ruins at the base of Blighttown
Ring them both, and something happens
اتفاقا اين نوع روايت داستان يكي از بهترين نوع روايت هاست و براي خلق اتمسفري مبهم و دگيركننده از اين نوع روايت استفاده ميشه.
به عبارتي در اين نوع روايت, داستان بازي با اتمسفر پيوند ميخوره.

گفتم رضا جان,بحث سلیقه هست,من اینجور روایتی رو نمیپسندم!!
به هر حال ممنون از اطلاع رسانیت!!:)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر