Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
یونیتی که بهترین اساسین این نسل بود! بقیه اساسین ها جلوش نقش ملیجک دربار رو دارن!
ولی موسیقی متن نسخه های جدید اصلا پایداری قدیم رو نداشت به نظرم، حتی همون یونیتی هم که من خودم جز بهترین ها میدونم و حتی بعضی از آهنگ هاشو هزاران بار گوش دادم مثل 01 Rather Death Than Slavery رو، به نظرم اصلا در سطح و اندازه نسخه های پیشین ظاهر نشدن!
این جدیدا به خصوص ادیسه که واقعا یه چیز بیخود بود! حالا تو این نسخه با برگشت جسپر خیلی امید دارم باز اون تم درجه یک رو داشته باشه
بی‌خیال، تم اصلی ادیسه Legend of the Eagle Bearer واقعا خوبه. موسیقی کاملا serviceableای داره، شاید اینطوری نباشه که بگی وای چه عالی ولی بد نیست اصلا

یسپر کید کاری که با ساندترک AC کرد تلفیق موسیقی‌هایی با حال‌وهوای همون دوره بازی‌ها (جنگ‌های صلیبی، ایتالیای رنسانس و…) با موسیقی ماشینی/Sci-fi بود که خیلی خوب از آب درومد.

بعد از اون هم همین رویه رو کمابیش ادامه دادن بقیه؛ بعضی‌ها مثل آستین وینتوری سر سیندیکیت بیشتر به سمت سازها و موسیقی لندن ویکتوریایی رفتن تا تم Sci-fi، بعضی‌ها مثل کریس تیلتن و شکنر کمتر.

یونیتی هم فقط میگم خیلی حیف باشه و اینکه تیم طراح ماموریت‌هاش رو باید شلاق بزنن و رد میشم ?
 
بی‌خیال، تم اصلی ادیسه Legend of the Eagle Bearer واقعا خوبه. موسیقی کاملا serviceableای داره، شاید اینطوری نباشه که بگی وای چه عالی ولی بد نیست اصلا

یسپر کید کاری که با ساندترک AC کرد تلفیق موسیقی‌هایی با حال‌وهوای همون دوره بازی‌ها (جنگ‌های صلیبی، ایتالیای رنسانس و…) با موسیقی ماشینی/Sci-fi بود که خیلی خوب از آب درومد.

بعد از اون هم همین رویه رو کمابیش ادامه دادن بقیه؛ بعضی‌ها مثل آستین وینتوری سر سیندیکیت بیشتر به سمت سازها و موسیقی لندن ویکتوریایی رفتن تا تم Sci-fi، بعضی‌ها مثل کریس تیلتن و شکنر کمتر.

یونیتی هم فقط میگم خیلی حیف باشه و اینکه تیم طراح ماموریت‌هاش رو باید شلاق بزنن و رد میشم ?
متاسفانه دقیقا مشلکم با همون main theme ادیسه بود! قشنگ هست ولی وقتی میزاری کنار قسمت های قبل قشنگ یه سر و گردن عقب تره!
البته کلا ادیسه چیش اساسین بود که بخواد موسیقی متنش بخوره؟؟
هعییی یونیتی واقعا یه ری مستر میخواد تو این نسل حیف یوبی چنین کاریو کلا نمیکنه! یه کم دست سر و گوشش بکشن بروزش کنن چه چیز خفنی میشه : (
 
  • Like
Reactions: Akiba and Justiciar
متاسفانه دقیقا مشلکم با همون main theme ادیسه بود! قشنگ هست ولی وقتی میزاری کنار قسمت های قبل قشنگ یه سر و گردن عقب تره!
البته کلا ادیسه چیش اساسین بود که بخواد موسیقی متنش بخوره؟؟
هعییی یونیتی واقعا یه ری مستر میخواد تو این نسل حیف یوبی چنین کاریو کلا نمیکنه! یه کم دست سر و گوشش بکشن بروزش کنن چه چیز خفنی میشه : (

دیگه پس بحث سلیقه‌س راجع به موسیقی ?

یونیتی واقعا حقش نبود اینطوری بشه؛ و حاضرم شرط ببندم ۹۰ درصد مشکلات سری AC به همون یارو هسکات برمی‌گرده که خوشبختانه اخراج شد.

یچیزی هم که همیشه گفتم اینه که اشرف اسماعیل بدترین کارگردان سریه و واقعا خوشحالم که راهش جدا شده. برعکس آمانسیو، کارگردان AC:R و یونیتی جدای از این که بنظرم زیباترین صحنه کل سری رو کارگردانی کرد (اتزیو و جسد الطیر تو کتابخونه مصیف)، همیشه خواسته اون چیزی که بوده و هست رو بهتر کنه و ارتقا بده. اشرف فقط بلده صورت مسئله رو پاک کنه، یه بازی دیگه بسازه به اسم AC

من فکر کنم تو اقلیت مطلقی باشم که بهترین بازی سری برام Revelations و بدترین بازی سری Black Flagئه
 
این البوم از البوم قبلی هم بهتره. مخصوصا ترک های مربوط به جسپر کید و اینار سلویک رو تا الان بیشتر از ده بار گوش دادم. این بازی از اون بازی هایی میشه که اکثر ساندترک هاش به یادموندنی هستند.

یچیزی هم که همیشه گفتم اینه که اشرف اسماعیل بدترین کارگردان سریه و واقعا خوشحالم که راهش جدا شده.

البته راهش کاملا جدا نشده. صرفا بخاطر مشکلات شخصی که داشت خودش از کارگردانی این پروژه انصراف داد. به این معنی نیست نتونه دیر یا زود با یه پروژه دیگه به سری برگرده. مگر اینکه خب قاعدتا خودش دیگه نخواد روی سری کار کنه.
 
این البوم از البوم قبلی هم بهتره. مخصوصا ترک های مربوط به جسپر کید و اینار سلویک رو تا الان بیشتر از ده بار گوش دادم. این بازی از اون بازی هایی میشه که اکثر ساندترک هاش به یادموندنی هستند.



البته راهش کاملا جدا نشده. صرفا بخاطر مشکلات شخصی که داشت خودش از کارگردانی این پروژه انصراف داد. به این معنی نیست نتونه دیر یا زود با یه پروژه دیگه به سری برگرده. مگر اینکه خب قاعدتا خودش دیگه نخواد روی سری کار کنه.
آره در جریانم ولی دقیقا بعد خروجش تو کل یوبی‌سافت یک حالت پایش کارمندان راه افتاد که چندتا از مدیرهای رده بالا مثل همین هسکات هم خارج شدند.

بعید می‌دونم تو جو سیاسی-اجتماعی الان اجازه بدن راحت برگرده؛ مخصوصا که یوبی‌سافت بیشتر و بیشتر سعی میکنه تو صنعت یک تصویر inclusive و پروگرسیو از خودش ارائه بده.
 
در مورد تم اصلی اونهایی که اوریجنز رو بازی کردند، احتمالا متوجه شدند تم اصلی بازی شباهت زیادی به تم اصلی اوریجینز داره. علتش اینه که ظاهرا با وجود اینکه هر سه کامپوزر روی ترک کار کردند، کامپوزر اصلی ترک سارا شکنر بوده و یجورایی ترک کار اون محسوب میشه. میشه گفت ورژن وایکینگی تم اوریجینز رو اینجا تکرار یا بازسازی کرده.

من شخصا تم رو خیلی دوست دارم و بنظرم مثل اوریجینز خیلی خوب کار شده. هرچند قبول دارم کارهای جسپر بهتر هست. با اینکه بازی های قبلی سری به غیر از سندیکیت رو تجربه نکردم اما ساندترک های چندتاشون مثل AC2 و Brotherhood و Revelations رو که جسپر کار کرده گوش دادم و بنظرم ترک های خیلی خوب و با یادموندنی دارند. مخصوصا ezio family که فکر کنم معروف ترینشون باشه.
city of rome هم فوق العاده است که ترک اصلی برادرهود محسوب میشه
 
آره در جریانم ولی دقیقا بعد خروجش تو کل یوبی‌سافت یک حالت پایش کارمندان راه افتاد که چندتا از مدیرهای رده بالا مثل همین هسکات هم خارج شدند.

بعید می‌دونم تو جو سیاسی-اجتماعی الان اجازه بدن راحت برگرده؛ مخصوصا که یوبی‌سافت بیشتر و بیشتر سعی میکنه تو صنعت یک تصویر inclusive و پروگرسیو از خودش ارائه بده.

ماجرای هسکات فرق میکنه. طرف یه سایکوپث به تمام معنا بوده و با اون گند کاری هایی که کرده بود، به عنوان دست راست گیلموت و مقام رده بالا به وجه شرکت خیلی ضربه زده بود و طبیعتاً باید میرفت. هر چند اون هم بیشتر بخاطر فشار رسانه ها بود که مجبور شد استعفا بده، وگرنه گیلموت خودش تمام این سالها از گند کاری های این اقا خبر داشته و کاری نمیکرده. الان هم افراد جایگزین از خویشاوندان نزدیک گیلموت هستند و بعید میدونم تغییر خاصی صورت بگیره.

اشرف اسماعیل اولا نه اخراج شده و نه استعفا داده که بخواد برگرده و همونطور که گفتم فعلا فقط از سمت کارگردانی این بازی انصراف داده. بعد هم کاری که کرده شاید روی اینده شغلیش تاثیر بزاره اما بیشتر بخاطر اینکه زندگی شخصی خودش رو تحت تاثیر قرار میده تا شرکت و یه مشکل شخصی هست.
 
  • Like
Reactions: Justiciar
طرف از شهرتش واسه قرار گذاشتن با فن های AC استفاده میکرده اون وسط هم به بهانه اطلاعات از AC جدید مخشون رو میزده اینقدر هم تعدادشون زیاد بوده که اسم بعضیاشون رو حتی لو نداده اول خودش کنار کشیده بعد یوبیسافت تحقیق کرده و بعد هم دستش رو شده ، اخراج
 
Father of Understanding رو هزار مرتبه شکر

فعالیت کاریش به‌کنار که اون هم بنظر من مزخرف بوده، واقعا کثافت بوده این کارش

---

چی میشه با دزیله صحبت کنن، کدروت‌ها رو بذارن کنار با جید ریموند برگردن سر کار 8->
 
  • Like
Reactions: Subject 16
نگاه تو رو خدا :|
دیده بودیم از اسم بازی سو استفاده کنند و هر آشغالی به اسم بازی بدن بیرون! ولی سو استفاده اینجوری دیگه نوبره:|
چی میخواست از AC که اینجوری مثل زالو افتاد به جونش:((
و کاش چندین سال زودتر شوت میشد بیرون:(
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or