Multi Platform Assassin's Creed Shadows

Screenshot 2025-03-15 233529.png
عنوان جدیدی از سری Assassin's Creed در شوکیس این عنوان معرفی شد. این بازی بخشی از پروژه Assassin's Creed Infinity است که در همین شوکیس معرفی شد.
تاپیک جامع اینفینتی: Assassin's Creed Infinity
--------------------------------------------
سازنده: Ubisoft Quebec
ناشر: Ubisoft
تاریخ عرضه: 18 مارس 2025 (30 اسفند 1403)
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • در این نسخه سری به ژاپن فئودال سفر خواهد کرد.
  • بازی 2 شخصیت اصلی به نامهای Yasuke و Naoe خواهد داشت که به دلخواه خود میتوانید بین آنها سوئیچ کنید.
  • با پیشرفت در داستان بازی شاهد تغییر فصل خواهیم بود و بازی هر چهار فصل وجود دارد.
  • نائویی دارای یک قلاب است که می‌تواند آن را به لبه سقف‌های خانه‌های بازی و همچنین نقاط مختلف دیگر پرتاب کند و از آن برای بالا رفتن از اجسام استفاده کند.
  • تقریبا تمام آیتم های درون بازی می‌توانند به صورت پویا توسط سلاح های شما آسیب ببینند. به عنوان مثال کاتانا ها می‌توانند بوته ها و سبد ها را برش بزنند و علائم دقیق تیغه خود را بر جای بگذارند.
  • سیستم مبارزه سلاح های متنوعی از جمله کاتانا و Kanabo و نیزه Yari و Kunai و Kusarigama را در اختیار شما می‌گذارد.
  • دو شخصیت بازی دارای درخت های مهارت کاملا جدا از یک دیگر هستند ولی میتوانید از XP و منابع و سلاح های جمع آوری شده برای هر دو آنها استفاده کنید.
  • سیستم فصول همچنین بر روی رفتار NPCهای بازی تأثیر می‌گذارند. در تابستان سامورایی‌ها به جستجوی بازیکن بوته‌ها را از بین می‌برند، در زمستان آن‌ها به دور آتش و مکان‌های گرم تجمع می‌کنند و مسیر‌های جدید و سردتری رویت می‌شود.
  • اندازه نقشه بازی شبیه به نقشه‌ AC Origins خواهد بود و منطقه مرکزی ژاپن را به تصویر خواهد کشید.
  • بازی بخشی از پروژه اینفینیتی میباشد.
  • این نسخه توسط تیم و کارگردان پروژه‌های AC Odyssey و Immortals Fenix Rising ساخته میشود.
  • سبک بازی همچون نسخه‌های اریجینز، ادیسی و والهالا RPG خواهد بود.
تریلرها
-------------


تصاویر
-------------
 
آخرین ویرایش:
بعد ۴۰ ساعت بازی کردن بخش داستانی بازی تموم شد.البته یه قسمتی از بخش های فرعی رو رفتم
در یک کلام واقعا برام بازی لذت بخشی بود و بهترین تجربه نسخه این سری بعد از یونیتی برای من بود.
اول از همه گرافیک بازی یه جهش کامل محسوب میشد و این جهش کاملا ملموس بود.
فضاسازی بازی بدون هیچ شکی فوق العاده بود.ژاپن رو به خوبی توانسته بودن ترسیم کنن.محیط های جنگلی ژاپن و زمین های برنج واقعا طبیعی بودن.
تغییر فصل ها صرفا اسم نبود و کاملا حس میشد و پاییز بازی به طرز عجیبی زیبا بود👏👏
گیم پلی بازی نائوئه عالی.قطعا بهترین و نزدیک ترین فرد به یک اساسین بعد یونیتی.
استفاده از کاتانا کوتاه لذت بخش بود ولی سلاحی که فکر نمی‌کردم ازش خوشم بیاد و من رو جذب کرد کوساریگاما بود.
خیلی استفاده ازش لذت بخش بود.
نکته منفی بازی اولیش اجبار به استفاده از یاسوکه بود.مراحلی که باهاش بازی می‌کردم واقعا زجرآور بود.
داستان بازی هم کم و کاستی های داشت تو بعضی جاها و زیاد پیچش خاصی نداشت و ساده بود.
در کل برای من یه پکیج ارزشمند بود.
 
جدیدا مد شده همه واسه بازی های یوبیسافت گارد میگیرن انگار هر سال کلی عناوین شاهکار منتشر میشه
کلی از ip های قدیمی dead شدن خیلی از developer ها کم کار شدن ناشر ها ریسک پذیری و خلاقیت رو نادیده گرفتن و گذاشتن کنار بازی های داستانی کم اهمیت تر شدن
بیخیال این حاشیه ها و رسانه ها بشین و از بازی کردن لذت ببرین ، یوبیسافت تا الان پستی و بلندی زیاد داشته مثل همه شرکت ها اما تو هدفش که سرگرم کردن هست از اول تا الان موفق بوده
 
اما تو هدفش که سرگرم کردن هست از اول تا الان موفق بوده

دقیقا مشکل همینجاست!
اکثر کسانی که خرده میگیرن به یوبی سافت (کاری با تنفر ورز ها ندارم که اونها خودشونم نمیدونن دقیقا چی میخوان) معتقدن جهان بازهای یوبی, غالبا بعد از گذشت چند الی چندین ساعت به ورطه تکرار میفتن.. خب یه بازی با تکرار مکررات چطور میتونه همچنان سرگرم کننده باشه؟
و البته که همه چنین حسی بهشون پیدا نمیکنن. (مثل خودتون بنظر)

من بشخصه سر Odyssey عصبی شدم دیگه از حجم دهها ساعت تکرار.
 
جدیدا مد شده همه واسه بازی های یوبیسافت گارد میگیرن انگار هر سال کلی عناوین شاهکار منتشر میشه
کلی از ip های قدیمی dead شدن خیلی از developer ها کم کار شدن ناشر ها ریسک پذیری و خلاقیت رو نادیده گرفتن و گذاشتن کنار بازی های داستانی کم اهمیت تر شدن
بیخیال این حاشیه ها و رسانه ها بشین و از بازی کردن لذت ببرین ، یوبیسافت تا الان پستی و بلندی زیاد داشته مثل همه شرکت ها اما تو هدفش که سرگرم کردن هست از اول تا الان موفق بوده
یوبی فعلا فقط پستی بوده

من خودم قدیم آرم یوبی که می دیدم سریع بازیش رو تهیه می کردم ولی الان رغبت ندارم از بس که به تایم گیم پلی شلنگ آتش نشانی می بنده
 
فعلاً حدود 7 ساعتی رفتمش و به نظرم شروع و روند ساعت های اولیه بازی و هم چنین assassination ها که کلیشه حتی در قیاس با نسخه های قبلی سری بوده. کوئست ها ولی جالب بوده تا الان اما اکتیویتی های زیادی نرفتم فعلاً
انیمیشن های بازی خیلی نرم و کامبت و مخفی کاری هم متنوع و عمیق تر از میراژه اما بازم این هوش مصنوعی تو stealth یجوریه و فکر کنم دیگه ته زور و زحمت یوبیسافت همینه :D با پارکورش هم خیلی ارتباط نگرفتم هنوز
گرافیک و طراحی محیط (بخصوص با وجود تغییر فصل) و گشت و گذار داخلش هم که عالیه و بعضی قسمت های مپ خیلی حس بلک فلگ میده

ولی در کل من خیلی با ایده اسسین داخل ژاپن موافق نبودم بخصوص بعد لانچ شاهکار گوست که خب الهامات زیادی از ac گرفته بود. بعد گوست هم که همین امسال جدیدش میاد و یه لول پایین تر از اون رونین هم بود دیگه، نیازی به AC داخل ژاپن نبود به نظر من و شاید یه ایده متفاوت مثل همین AC Nebula که خبرش تازگی درز کرده گزینه بهتری بود.
 
شاید یه ایده متفاوت مثل همین AC Nebula که خبرش تازگی درز کرده گزینه بهتری بود.
Nebula که بهرحال دیر یا زود اتفاق افتادنش قطعیه..
ستینگ های زیادی باقی نمونده که یوبی بهش سرک نکشیده باشه. خیلی هم Overused بنظرم نمیاد. آخرین بار با Shadow Of Tomb Raider تجربه ش کردم اما خب همونم خیلی ها بازی نکردند!

thegeek-assassins-creed-nebula.jpg
 
آخرین ویرایش:
۲،۳ هفته‌ای بود که بازی داشت روی کنسولم خاک می‌خورد و به جز بخش‌های اول آموزشی‌طور، چیزی بازی نکرده بودم. چون سوگند یاد کرده بودم که تا وقتی Cyberpunk 2077 تموم نشه، سراغ بازی‌های بزرگ دیگه نرم! :دی
بالاخره Cyberpunk بعد از ۱۰۵ ساعت تموم شد (عجب چیزی هم بود) و کم‌کم باید ‌AC Shadows رو به طور جدی شروع کنم.
این قضیه همزمان شد با اومدن یه آپدیت بزرگ که گویا یه سری چیزهای خوب داره که من در جریانش نیستم و ملت استقبال کردن، ولی یه موردی که قبل از آپدیت خیلی عجیب بود و درست شد، 30fps بودنِ بخش Hideout بود! یعنی از محیط‌های دیگه که می‌رفتی اونجا، یه دفعه از 60fps به 30fps می‌رسید و مغز تبخیر می‌شد که الان خوشبختانه روبراه شده! :D
یه موضوع نه‌چندان مهم دیگه هم اینکه تروفی‌ها قبلا توی حالت آفلاین باز نمی‌شدن، ولی الان ۳ تا تروفی آفلاین گرفتم.
فعلا زیاد بازی نکردم و مخصوصا در مورد غول مهربون که نمی‌تونم نظر بدم و فقط چند دقیقه اول بازی رو باهاش رفتم، ولی دخترک چه گیم‌پلی نرم و لطیفی داره! هم نحوه حرکات و گشت و گذار توی محیط و قابلیت‌هایی مثل قلاب انداختن خیلی خوبه، هم سیستم مبارزاتش جذاب‌تر از قبل شده و حس بهتری می‌ده و پری و حمله خیلی لذت‌بخشه.
اون‌هایی که می‌گفتن بازی تکرار مکررات هست و تغییر خاصی نکرده، به نظرم یا نسخه‌های قبلی رو با دقت بازی نکردن یا شوخی می‌کنن. :دی درسته که شباهت‌هایی با نسخه‌های قبلی داره که خب طبیعی هم هست، ولی بهبودها هم کاملا به چشم میان و گیم‌پلی خیلی روون‌تر از قبل شده.
راستی این افکت‌های آب و هوایی هم خیلی خوب هستن و یه جایی وسط بازی حالت طوفان و بارون شدید اومد و کل منظره عوض شد و حرکت درخت‌ها و گیاه‌ها در اثر باد واقعا زیبا بود.
در مورد صداگذاری بازی هم انتقاد زیاد دیدم، ولی روی حالت ژاپنی مشکلی نداره و در حد خوبیه. کلا چند سالی هست که بازی‌هایی که حال و هوای ژاپنی دارن رو با صداگذاری ژاپنی می‌رم (حتی بازی‌های غربی مثل Ghost of Tsushima) و AC Shadows هم به نظرم بهترین حالت تجربه‌ش همینه.
فعلا فقط یه مشکل دارم: بخش‌هایی که به گذشته برمی‌گردن، به نظرم بعضی جاها نحوه روایتشون خوب نیست. مثلا من رفتم صد تا دشمن رو ترکوندم و قلعه‌شون رو فتح کردم، ولی ۱۰ دقیقه بعدش می‌رم سراغ یکی از اون بخش‌های قدیمی و استاد برام توضیح می‌ده که چطوری باید دشمن‌ها رو از راه دور رصد کرد! :دی البته این قضیه شاید به نحوه بازی کردن هم مربوط بشه و من یه مرضی دارم که دوست دارم سریع بخش‌های مختلف نقشه رو پاکسازی کنم و این قضیه باعث می‌شه ریتم بعضی از بازی‌ها به هم بخوره! :-"
ولی در مجموع ۴،۵ ساعت اول بازی خیلی خوب بوده و به عنوان طرفدار سه تا نسخه عظیم قبلی، خیلی خوشحالم که همون حال و هوا با بهبودهای مختلف و گیم‌پلی لذت‌بخش‌تر همراه شده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or