Multi Platform Assassin's Creed: Origins

run_header_2.jpg

Title: Assassin's Creed Origins
Developer:
Ubisoft Montreal
Publisher: Ubisoft
Director: Ashraf Ismail
Release Date: October 27
MetaScore: N/A

MINIMUM CONFIGURATION
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
PROCESSOR: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz or AMD FX-6350 @ 3.9 GHz or equivalent
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD R9 270 (2048 MB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
SYSTEM RAM: 6GB
Resolution: 720p
Video Preset: Lowest

RECOMMENDED CONFIGURATION
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
PROCESSOR: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD R9 280X (3GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
SYSTEM RAM: 8GB
Resolution: 1080p
Video Preset: High


پس از شایعات فراوان در مورد نسخه بعدی Assassin's Creed، بالاخره یوبیسافت در 16 May تایید کرد که نسخه جدید این سری در سال جاری منتشر می شود. رونمایی کامل از بازی در همایش E3 2017 صورت گرفت و مهر تاییدی بر همه شایعات بود. بازی در مصر باستان جریان داشته و وسعت آن بسیار زیاد شده است. المان های RPG زیادی به بازی راه پیدا کرده و مبارزات کاملا از نوع بنا شده اند. در این شماره از بازی به مسائل بنیادی فرقه اساسین ها پاسخ داده می شود، چرا از کلاه استفاده می شود، Hidden Blade چطور طراحی شد، Eagle Vision چگونه پدید آمد و ... . تیم اصلی سازنده بازی، همان تیم سازنده Black Flag است که به عقیده بسیاری، یکی از پخته ترین گیم پلی ها را در سری داشت. باید دید آیا این باز هم می توانند موفقیت خود را تکرار کنند یا خیر!
به گفته سازنده این شماره مسیر کاملا جدیدی در سری است و آن را با شعار "A New Era Begins" معرفی کرده اند.


tlp5_aco_(2).png

  • دوره زمانی بازی از 49 سال پیش از میلاد صورت می گیرد، در این دوره 3000 سال از تمدن مصر گذشته است و اهرام مصر زمان زیادی است که ساخته شده اند.
  • شخصیت اصلی بازی Ba'Yek نام دارد. وی متولد یکی از روستاهای مصر بوده ولی به دلایلی در کودکی از شهر خود دور می شود و در نمایش بازی شاهد بازگشت او به شهرش هستیم.
  • المان های RPG بسیازی در بازی گنجانده شده اند. از Loot تا ارتقا سلاح و لباس، توانایی های مختلف شخصیت اصلی و ... . باید دید آیا در زمینه پیشبرد داستانی نیز چنین المان هایی در بازی وجود دارند با خیر.
  • ماموریت های بازی در سراسر نقشه پخش شده اند. علاوه بر ماموریت های اصلی، ماموریت های فرعی زیادی نیز وجود داردن که با گشت گذار می توانید به آن ها برسید، حتی ممکن است در خلال انجام یک ماموریت، ماموریت دیگری پیدا کنید و به دنبال آن بروید.
  • Eagle Vision در بازی جای خود را به عقابی همراه به نام Senu داده است، با این عقاب شما می توانید مناطق مختلف را شناسایی کنید، اطلاعات افراد و دشمنان را استخراج کنید. حتی گفته شده با این عقاب بدون محدودیت می توانید کل نقشه بازی را بگردید و از مناظر آن لذت ببرید و با یک دکمه به پیش شخصیت اصلی برگردید.
  • در مورد بسیاری از المان هایی که به نوعی نماد سری هستند پاسخی داده خواهد شد. نحوه شکل گرفتن Hidden Blade، کلاه یا Hood مخصوص و چرایی استفاده از آن و ...
  • نقشه بازی این بار به جای تمرکز بر یک شهر بزرگ، بر کل کشور مصر تمرکز دارد. طبق شنیده ها وسعت این نقشه در حدود 3 برابر نقشه بازی Black Flag است و دیده شده که مقایسه هایی با Skyrim نیز شده اند.
  • Mini Map دیگر در بازی حضور نخواهد داشت و جای خود را به راداری مشابه با چیزی که در Skyrim دیده ایم داده است. دلیل این کار تشویق بیشتر بازیکن به گشت و گذار و کاووش در محیط می باشد.
  • Tombها به بازی بازگشته اند و حاوی داستان های خود می باشند.
  • مناطق بازی از شهر های بزرگ، روستا ها، کویر، قسمت های ساحلی و حتی شهر های زیر آب تشکیل شده اند. معابد زیر آب به نظر بسیار جذاب می آیند.
  • این بار به صورت آزادانه می توانید در زیر آب به گشت و گذار بپردازید. به دنبال Loot بگردید یا مسیر ورودی معبد ها را پیدا کنید.
  • علاوه بر پوشش گیاهی متنوع در بازی، جانوران و حیات وحش کاملی نیز در بازی وجود دارد، از شیر، اسب آبی، تمساح گرفته تا گربه و مرغ!
  • در این بازی می توانید از اسب، شتر و ارابه برای رفت و آمد استفاده کنید. هم چنین امکان جنگیدن از روی آن ها نیز وجود دارد.
  • شخصیت اصلی هم می تواند از سلاح های Melee استفاده کند و هم Range . امکان استفاده از آن بر روی اسب و شتر نیز وجود دارد. در کل سلاح های Melee به 8 دسته و سلاح های دور برد به 4 دسته مختلف تقسیم می شوند. شمشیر، تبر، نیزه و ... همگی در بازی حضور دارند.
  • مبارزات بازی مجددا از پایه ساخته شده اند. در سری های پیشین شاهد این بودیم که وقتی دکمه حمله را می فشردیم، شخصیت به صورت خودکار به سمت یک دشمن حمله می کرد، اما این بار همه چی عوض شده است. شما با فشردن دکمه حمله، سلاح خود را به حرکت در می آورید، و اگر فاصله شما تنظیم نباشد، شمشیر شما از میان هوا رد می شود.
  • هر سلاح روش مبارزه مخصوص به خود را دارد. وزن و سایز اسلحه شما در شیوه مبارزه شما و حرکات شما تاثیر گذارند. مثلا چرخاندن یک تبر بزرگ، باعث می شود هر دشمنی که در محدوده چرخش بوده صدمه ببیند.
  • برای اولین بار در سری شاهد استفاده از Shield هستیم!
  • Adrenaline Bar نیز در بازی وجود دارد و پس از تعداد معینی حمله پر شده، سپس با استفاده از آن می توانید طی یک حمله قوی دشمن را یکسره از پای در آورید.
  • سلاح های بازی قابلیت تخریب ندارند، اما همه ی آن ها قابل ارتقا هستند. هم چنین درجه بندی های کیفی مختلفی نیز دارند.
  • همچنان در بازی Synchronization و Leap of Faith وجود دارند.
  • اطلاعاتی در مورد زمان حال بازی هنوز داده نشده، اما گفته شده به حرف طرفداران گوش دادیم و به موقع در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
  • بازی شامل بخش Multiplayer نمی شود، اما یک سری قابلیت های Online برای آن در نظر گرفته شده که اطلاعاتی هنوز در دسترس نیست.
  • مبارزات گلادیاتوری در بازی وجود دارند که هم به صورت ماموریت در طی بازی با آن مواجه می شوید، هم به صورت ماموریت های جانبی!
  • Boss Fight های بسیاری در بازی وجود دارد که باز هم یا در ماموریت ها به آن بر می خورید و یا به صورت تصادفی. گفته شده Boss های متنوعی برای بازی ساخته شده که هر کدام متفاوت از دیگریست. نکته جالب این است که Boss ها خودشان را با شیوه مبارزه شما وفق می دهدن.
  • در قسمت Gladiator Arena، برای سلاح ها Loadout های از پیش تعیین شده وجود دارد، هم چنین می توانید از تله های محیطی به نفع خود استفاده کنید.
  • قابلیت بخشیدن Boss ها در قسمت گلادیاتور نیز وجود دارد. در مورد داستان اصلی هنوز تایید نشده است و این اطلاعات از ویدیو های پخش شده به دست آمده.
  • قابلیت های مخفی کاری در سری پیشرفت های زیادی داشته اند. همچنین قابلیت جابجا کردن جنازه نیز در بازی وجود دارد.
  • گویا علاوه بر معابد باستانی، باید با افسانه ها نیز روبرو شویم، در قسمتی از نمایش ماری بسیار بزرگ دیده می شود که شخصیت اصلی به مبارزه با آن رفته است!
  • قابلیت تغییر زمان در بازی وجود دارد. مثلا می توانید ساعت روز را به شب تغییر دهید. در این صورت دوربین به بالا می آید و منظره و تغییرات آن در ساعت های طی شده را با سرعت زیاد نشان می دهد.
  • NPC ها فعالیت روزانه خود را دارند و در ساعات مختلف کارهای متفاوتی انجام می دهند. به نوعی زندگی در بازی جریان دارد.

اطلاعات منتشر شده از بازی بسیار جالب به نظر می آیند و اگر همه این ها به خوبی در کنار هم قرار بگیرند، شاهد شاهکاری در این سری خواهیم بود که می تواند بر ادامه سری و هم چنین سرنوشت سایر بازی های یوبیسافت تاثیر بگذارد.

yly3_aco1.png

*** عکس های قرار گرفته کیفیت بالا و حجم زیادی دارند، لطفا موقع باز کردن لینک توجه کنید.


h0lf_footer.jpg



 
آخرین ویرایش:
بازی ، بازی زیبایی هست ، گیم پلی تغییرات زیادی کرده که بیشتر نشات گرفته از سیستم Combat و Loot Box جدید هست که گیم پلی رو چالش برانگیز کرده ، بازی خیلی پیشرفت داشته نسبت به نمایش های اولیه ، طراحی و گرافیک هم خیلی خوب کار شده ، صرف بازی کاملا کار شده و زیباست و پلیر ازش لذت میبره ، در مورد این بحث قفل و DRM ـی هم که روی بازی هست نظر خاصی نمیدم چون بیشتر صحبت ها تو تاپیک مربوطه شد اما میشه گفت بازی مشکل فریم نداره ، اما اکثرا پردازنده روی 85-95% تقریبا Usage داره ، حالا شاید برای قفل ـه (تاحدی که هست قطعا) ، بخشی برای سیستم جدید AI ، شاید بخشی برای پردازش محیط و سیستم پویایی جدیدش که عالی بوده تا اینجا. در نهایت اتمسفر قابل تحسین و بازی درخور این فرانچایز هست. (باز هم میگم پرفورمنس و مشکلات CPU Usage رو اگر ازش فاکتور بگیریم)

 
یه 10 ساعتی بازی کردم. آفرین یوبی. بازی خیلی خوبی ساختن. هنگام بازی کردن اصلا احساس کامل کردن یه checklist طولانی رو بر خلاف اساسین های قبل ندارم. بازی بسیار اعتیاد آور و گشت و گذار و پیدا کردن سوراخ سمبه ها به شدت لذت بخشن. این قضیه رو لوت سیستم اصولی و بالانس کمک می کنه. به نظر من لوت سیستم خیلی مهمه و خیلی از بازی های RPG اخیرا نتونستن سیستم خوبی اجرا کنن. مثلا ویچر 3 لوت سیستمش مشکلات زیادی داره و اصلا rewarding نیست و یا هورایزن با لوت صرفا crafting material کاربر رو از اون حس خاص پیدا کردن یک سلاح خاص محروم می کنه. (البته هورایزن دلیلش واقع گرایی یه مقدار زیادی)

نکات دیگه بازی رو دوستان گفتن و من فقط یه مقدار کمبت سیستم رو می خوام بررسی کنم. به نظرم دولوپر های بازی 2 تا آپشن داشتن در این مورد. کمبت سیستم بازی رو شبیه shadow of war کنند یا به سمت دارک سولز برن. به شخصه این کمبت سیستم رو خیلی دوست دارم ولی یه سری نکات هست که باید توجه بشه.
1- کمبت سیستم سری سولز بر اساس طراحی دستی encounter هاس. یعنی چی؟ یعنی هر مبارزه که شما انجام میدین در مورد محیطش ، level سختیش ، تعداد دشمنان ، combination دشمنان و به طور کلی همه جزئیاتش فکر شده. ولی به خاطر ماهیت سندباکس assassin creed این قضیه آنچنان قابل کنترل نیست. این باعث میشه تو خیلی از موارد تعداد زیادی دشمن به شما حمله کنند از هر طرف و تعداد زیادی از دور با کمان به شما حمله کنند. و این بعضا بیشتر از چلنجینگ بودن عصبانی کنند.
2- سیستم مبارزه بازی حس خوبی داره. ضربات سنگینی خوبی دارن فیدبک بسیار راضی کنندن. ولی یه سری جزئیات خاص که همیشه سری سولز داشتن و باعث شدن که تبدیل به استاندارد بشن ، تو این بازی رعایت نشده. برای مثال dodge بایگ iframe نداره. و ضرباتی هستند که قابل دفاع نیستن و جاخالی دادن در مقابلشون هم بسیار مشکل. تو سری سولز هنگام مبارزه با تعداد زیاد دشمن ، افرادی که پشت سر قرار دارن و خارج از دید هستند agro کمتری دارن و کمتر پیش میاد که بیش از 2 دشمن همزمان حمله کنند و یه وقفه هر چند کوتاه بین حملا هست. در واقع gang up نداریم.
3- یه مشکل دیگه ای هم که دیدم و تو resetera هم دیدم اکثرا مواجهن در پاره ای از اوقات کنترل بازی هنگام مبارزه responsive نیست . یعنی خیلی اوقات زدن دکمه ها ریجستر نمی شن. و امیدوارم بایه پچ حل بشه.

در کل نتیجه تا حد زیادی راضی کنندس و در ادامه با بسط دادن این سیستم و حل یه سری از مشکلاتش تو قسمت های بعدی می شه یه کمبت سیستم استاندارد، challenging و لذت بخش در ادامه دید.
 
آقا من یک مشکلی با این بازی دارم، بازی رو gold edition پیش خرید کرده بودم، بازی رو میشه run کرد، ولی وقتی new game رو میزنم بازی crash میکنه به دسکتاپ، الان یک هفته هست با اینکه پیش خریدم کردم، نمیشه بازی کنم، مشکل از ضعف سیستم هم نیست. لطف کمک کنین.
 
دوستان من همون اوایل بازی هستم،ماموریت های اصلی بازی تکراری میشه؟مثل اساسین های قبلی حالت تکراری ویکنواخت پیدا میکنه؟
فکر کنم باز خودت بودی همین سوالو راجع به evil within2 هم پرسیدی.سعی کن هزینه ای برای هر بازی ای که میکنی نهایت لذتش رو ببری و اینقدر وسواس نشو و فکر خودتو درگیر مسال بیهوده نکن چون خودتی که ضرر میکنی.بازیش رو خودت جلو ببر و ببین جریانش چیه، هیچ تکراری ای نه در اصلی نه در فرعی نداره چون یه عنوان محبوب چندسال در دست ساخت نبوده که بخوان یه چیز سرهم بندی شده و الکی تکراری تحویل ما بدن.من 55 ساعت بازیش کردم تمام شد و چون مرحله ای نموند برام دیگه بازیش نمیکنم وگرنه اگر داشت بازم ادامه میدادم چون هنوز سیر نشدم ازش !
 
  • Like
Reactions: mikael1026
فکر کنم باز خودت بودی همین سوالو راجع به evil within2 هم پرسیدی.سعی کن هزینه ای برای هر بازی ای که میکنی نهایت لذتش رو ببری و اینقدر وسواس نشو و فکر خودتو درگیر مسال بیهوده نکن چون خودتی که ضرر میکنی.بازیش رو خودت جلو ببر و ببین جریانش چیه، هیچ تکراری ای نه در اصلی نه در فرعی نداره چون یه عنوان محبوب چندسال در دست ساخت نبوده که بخوان یه چیز سرهم بندی شده و الکی تکراری تحویل ما بدن.من 55 ساعت بازیش کردم تمام شد و چون مرحله ای نموند برام دیگه بازیش نمیکنم وگرنه اگر داشت بازم ادامه میدادم چون هنوز سیر نشدم ازش !
آقا دمت گرم خیالم راحت شد،دقیقا درست میگی همین سوال را برا evil within2پرسیدم از بس همه راجب جهان باز شدنش بد گفتن ،دیدم منفی شده بود ولی بازیا که شروع کردم واقعا محو اتمسفرش شدم تا الانم خوشم امده،این بازیم تازه شروع کردم با اینکه چندتا اساسین اخیر بازی نکردم ولی اینا که شروع کردم حس کردم اتمسفرش متفاوته وواقعا روش کار شده ولی گفتم نکنه اینم ماموریت هاش شبیه واچ داگز واساسین های اخیر تکراری بشه که شما خیالم راحت کردی،بازم ممنون
 
  • Like
Reactions: ps34
آقا دمت گرم خیالم راحت شد،دقیقا درست میگی همین سوال را برا evil within2پرسیدم از بس همه راجب جهان باز شدنش بد گفتن ،دیدم منفی شده بود ولی بازیا که شروع کردم واقعا محو اتمسفرش شدم تا الانم خوشم امده،این بازیم تازه شروع کردم با اینکه چندتا اساسین اخیر بازی نکردم ولی اینا که شروع کردم حس کردم اتمسفرش متفاوته وواقعا روش کار شده ولی گفتم نکنه اینم ماموریت هاش شبیه واچ داگز واساسین های اخیر تکراری بشه که شما خیالم راحت کردی،بازم ممنون
داداش فسلفه اویل ویتین 2 با این بازی فرق داره
اویل ویتین نسخه اولش یه عنوان کاملا خطی بود که اومدن تو نسخه بعدیش سندباکسش کردن که باعث واکنش های زیادی درمورد بازی شد که بنظر خیلی ها بد بوده و بنظر خیلی های دیگه هم خوب
اساسین از همون اولش جهان باز بوده و اینجا فقط با اضافه کردن المان های rpg باعث تنوع بیشتر در مراحل اصلی و فرعی شدن
 
برای بازی 600 مگ آپدیت عرضه شد :

en17_121.jpg


نمیدونم دقیقا همین 1.03 میشه یا خیر ، اما تغییرات 1.03 این هست :


  • Added parry ability to Aya playable character
  • Improved playable character, NPC's, and animal navigation
  • Balanced damages when executing an Overpower Chain Throw
  • Prevented sandstorm from appearing over water
  • Prevented playable character from changing stance during dialogue scenes
  • Fixed various issues with the playable character being stick in overheat stance, in haystack, or in the world geometry under certain circumstances
  • Fixed issue preventing players from picking up arrows in certain circumstances
  • Fixed issue preventing players from interacting with loot bags dropped inside cages
  • Fixed issue where screen would briefly turn black when entering plause menu in Stone Circle activity
  • Fixed issue where the thrown weapon could sometimes not hit the intended enemy when using the Overpower Chain Throw ability
  • Fixed issue with Critical attack ability where playable character could sometimes not reach his target
  • Fixed issue with caged lions attacks not dealing any damage
  • Fixed issue with Ledge assassination on sleeping enemies
  • Fixed issue with Sickle swords, heavy blunt & scepter classes not able transition from Charged heavy attack to Charged light attack
  • Fixed visual effect on Sickle sword's charged light attack
  • Fixed issue where arrows could sometimes not hit a moving enemy when locked on him
  • Fixed some inconsistencies when using the Parry ability with Sickle swords
  • Fixed weapon rotation when releasing a Charged heavy attack
  • Fixed camera movement when being on a to an enemy
  • Fixed issue where the playable character could lost health when parrying
  • Fixed issue with Captains throwing knives not dealing damage
Quest


  • Improved various cinematic transitions
  • Improved level of detail during several cinematic sequences
  • Fixed issue with the interaction with NPC's the Cat and Mouse quest
  • Fixed out bound issues in Present Day


Advertisement

User interface


  • Added back button icon to locked menu pages
  • Added category filters in the gear page of the store
  • Added a completed activity panel to some activity location
  • Added indication of the currently equipped gear in the shop upgrade menu
  • Added a hold gauge to Follow Road input representation
  • Improved Photo mode grid to follow Rule of Thirds principle
  • Improved the loot icon when purchasing a Heka Chest
  • Reduced text size in Arena wave display to prevent display issues in some languages
  • Disabled photo mode when in Stone Circles
  • Disabled critical messages when in Photo mode
  • Fixed some critical messages from appearing even if HUD is set to minimal
  • Fixed health bar display when aiming at Ptolemaic Champions
  • Fixed mission Quest icon in Daily Quest
  • Fixed issue preventing research folders from opening in Present Day menu
  • Fixed material icons display when deploying Senu
  • Fixed ellipsis glyph in Japanese, Korean, and Traditional Chinese fonts
  • Fixed various visual and functionality, menu issues
Graphics & Audio


  • Added HDR TV Support
System


  • Improved stability and performance

 
اینطور که بنظر میرسه بازی با اپدیت خیلی بهتر شده و یخورده از بار CPU کم شده.
بچه هایی که دارن تست کنن ببینن چقد بهبود فریم میگیرن.
 
آخرین ویرایش:
اینطور که بنظر میرسه بازی با اپدیت خیلی بهتر شده و یخورده از باز CPU کم شده.
بچه هایی که دارن تست کنن ببینن چقد بهبود فریم میگیرن.
من با فریم مشکلی اصلا ندارم (البته خوب GPU نباید مشکلی هم داشته باشه) ، اما باری از پردازنده بعد آپدیت کم نشده به نظرم اصلا.
 
  • Like
Reactions: rockstar 69
اینطور که بنظر میرسه بازی با اپدیت خیلی بهتر شده و یخورده از بار CPU کم شده.
بچه هایی که دارن تست کنن ببینن چقد بهبود فریم میگیرن.
برای من که فرقی نکرده. البته قبل از آپدیت هم مشکلی نداشتم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: rockstar 69
ازونجایی که دارید توی مصر باستان سیرو سیاحت میکنید و اگر از فضای اون موقع ، دیدن اهرام ثلاثه و رازی که ممکنه پشت این سازه بزرگ وجود داشته باشه به وجد میاید شاید این خبر اشتیاقتون رو بیشتر کنه:D ( زیاد تو بازی پیشروی نداشتم و نمیدونم چقدر بازی به تئوری های اهرام ها پرداخته باشه و اصلا ربطی داده این اهرام ها رو به داستان بازی یا نه) بهرحال خبر از این قراره که تازگی ها دانشمندان دو حفره درون هرم بزرگ مصر (هرم خوفو) در Giza کشف کردند! هنوز راهی برای ورود به این فضای خالی پیدا نکردند(احتمالا به apple of eaden ای چیزی نیاز دارند!:D) و نمیدونند هدف از ساخت این فضاهای بزرگ چی بوده.(کسایی که بازی رو تموم کردند بنظرتون میتونه به اساسینزها ربط داشته باشه؟:D)این دو فضای خالی بزرگترین سازه ای هستند که بعد از قرن وسطی توی هرم خوفو کشف شدند! این حفره های بزرگ بنظر نمیرسن که تالار بوده باشند. این فضاهای خالی بر روی گذرگاه اصلی و بزرگ هرم قرار گرفتند. در نتیجه اگر وارد هرم خوفو شدید و بدنبال مقبره ها میگشتید حواستون به این نکته باشه.:D
03D55385-FB86-4EF5-A442-0C0F3D870DDD.png
 
آخرین ویرایش:
بازیو تموم کردم ، داستان بازی واقعا در حد شلغم بود . طوری که اصلا نمیتونستم کاتسین هارو تحمل کنم و اسکیپ میزدم..
به جز این مورد راضی بودم از بقیه چیزا ،همون متای 82 اینا کافیشه .
حدود 60 تا کوئست و ساید کوئست رفتم : دی
 
  • Like
Reactions: mohsen2012 and WCW
یه 10 ساعتی بازی کردم. آفرین یوبی. بازی خیلی خوبی ساختن. هنگام بازی کردن اصلا احساس کامل کردن یه checklist طولانی رو بر خلاف اساسین های قبل ندارم. بازی بسیار اعتیاد آور و گشت و گذار و پیدا کردن سوراخ سمبه ها به شدت لذت بخشن. این قضیه رو لوت سیستم اصولی و بالانس کمک می کنه. به نظر من لوت سیستم خیلی مهمه و خیلی از بازی های RPG اخیرا نتونستن سیستم خوبی اجرا کنن. مثلا ویچر 3 لوت سیستمش مشکلات زیادی داره و اصلا rewarding نیست و یا هورایزن با لوت صرفا crafting material کاربر رو از اون حس خاص پیدا کردن یک سلاح خاص محروم می کنه. (البته هورایزن دلیلش واقع گرایی یه مقدار زیادی)

نکات دیگه بازی رو دوستان گفتن و من فقط یه مقدار کمبت سیستم رو می خوام بررسی کنم. به نظرم دولوپر های بازی 2 تا آپشن داشتن در این مورد. کمبت سیستم بازی رو شبیه shadow of war کنند یا به سمت دارک سولز برن. به شخصه این کمبت سیستم رو خیلی دوست دارم ولی یه سری نکات هست که باید توجه بشه.
1- کمبت سیستم سری سولز بر اساس طراحی دستی encounter هاس. یعنی چی؟ یعنی هر مبارزه که شما انجام میدین در مورد محیطش ، level سختیش ، تعداد دشمنان ، combination دشمنان و به طور کلی همه جزئیاتش فکر شده. ولی به خاطر ماهیت سندباکس assassin creed این قضیه آنچنان قابل کنترل نیست. این باعث میشه تو خیلی از موارد تعداد زیادی دشمن به شما حمله کنند از هر طرف و تعداد زیادی از دور با کمان به شما حمله کنند. و این بعضا بیشتر از چلنجینگ بودن عصبانی کنند.
2- سیستم مبارزه بازی حس خوبی داره. ضربات سنگینی خوبی دارن فیدبک بسیار راضی کنندن. ولی یه سری جزئیات خاص که همیشه سری سولز داشتن و باعث شدن که تبدیل به استاندارد بشن ، تو این بازی رعایت نشده. برای مثال dodge بایگ iframe نداره. و ضرباتی هستند که قابل دفاع نیستن و جاخالی دادن در مقابلشون هم بسیار مشکل. تو سری سولز هنگام مبارزه با تعداد زیاد دشمن ، افرادی که پشت سر قرار دارن و خارج از دید هستند agro کمتری دارن و کمتر پیش میاد که بیش از 2 دشمن همزمان حمله کنند و یه وقفه هر چند کوتاه بین حملا هست. در واقع gang up نداریم.
3- یه مشکل دیگه ای هم که دیدم و تو resetera هم دیدم اکثرا مواجهن در پاره ای از اوقات کنترل بازی هنگام مبارزه responsive نیست . یعنی خیلی اوقات زدن دکمه ها ریجستر نمی شن. و امیدوارم بایه پچ حل بشه.

در کل نتیجه تا حد زیادی راضی کنندس و در ادامه با بسط دادن این سیستم و حل یه سری از مشکلاتش تو قسمت های بعدی می شه یه کمبت سیستم استاندارد، challenging و لذت بخش در ادامه دید.
عزیز من واقعا علاقه زیادی به نظراتت درباره این کمبت سیستم ها دارم و به نطرم شما میتونی یک مقاله خوب بنویسی برای بازیسنتر و درباره تفاوت ها سبک ها و ویچر و دارک سولز یا H&S ها توصیحات خوبی بدین
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or