Multi Platform Assassin's Creed: Odyssey

mvmn_ac_odysey_header.jpg

Title: Assassin's Creed Odyssey
Developer: Ubisoft Quebec
Publisher: Ubisoft
Platforms: PC - PS4- Xbox One
Release Date: 5 Oct 2019
Meta Score: TBD
System Requirements
Minimum Requirements

OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD FX 6300 @ 3.8 GHz, Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz, Ryzen 3 - 1200
Video: AMD Radeon R9 285 (2GB VRAM with Shader Model 5.0) or NVIDIA GeForce GTX 660
Memory: 8GB RAM
Resolution: 720p
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: Low
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers


Recommended Specification

OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD FX-8350 @ 4.0 GHz, Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz, Ryzen 5 - 1400
Video: AMD Radeon R9 290X (4GB VRAM or more with Shader Model 5.0) or better or NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) – See supported list*
Memory: 8GB RAM
Resolution: 1080p
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: High
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers


Recommended 4K Configuration

OS: Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD Ryzen 1700X @ 3.8 GHz, Intel Core i7 7700 @ 4.2 GHz
Video: AMD Vega 64, NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB VRAM with Shader Model 5.0)
Memory: 16GB RAM
Resolution: 4K
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: High
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
در سال 2017 پس از استراحت یک ساله سری محبوب Assassin's Creed شاهد بازگشت این سری با بازی Assassin's Creed Origins بودیم. بازی که بسیازی از المان های سری را دگرگون ساخت و مسیر جدیدی در پیش روی سری قرار داد. حال یکسال پس از عرضه موفق Origins مجدد عنوان جدیدی در سری با نام Assassin's Creed Odyssey معرفی شد، عنوانی که قرار است ما را به زمانی قبل از داستان Origins، یعنی حدود 400 الی 500 سال قبل از میلاد مسیح در سرزمین یونان ببرد. در نگاه اول این عنوان بسیار مشابه با Origins به نظر می رسد، اما آیا همه المان های آن اینطور است و تنها شاهد تغییر در مکان و زمان خواهیم بود؟! در جواب باید بگویم که خیر، بازی از لحاظ ظاهری از همان انجین و فرمول استفاده می کند، اما تک تک المان ها دچار تغییر و بهبود شده اند، از وجود Ability در مبارزات، تا مسیر RPG شدن به معنای واقعی. به منظور درک بهتر این تغییرات و اساس کلی بازی، اطلاعات مهم بازی را در بخش زیر مطالعه کنید.


اطلاعات بازی

  • دوره زمانی بازی حدود 400 الی 500 سال قبل از میلاد مسیح، در دوران طلایی یونان است.
  • نقشه بازی شامل کل کشور یونان خواهد بود که بسیار متنوع تر از مصر باستان است. از فضاهای سرسبز تا کوه های برفی و دریاهای پهناور. همچنین وسعت این نقشه دو برابر نقشه عظیم Origins خواد بود که در نوع خود بی نظیر است.
  • شخصیت اصلی بازی برای اولین بار در سری قابل انتخاب است. شخصیت مرد با نام Alexios و شخصیت زن با نام Kassandra از کارکترهای قابل انتخاب بازی هستند. با وجود این انتخاب، سیر داستانی دو شخصیت یکسان خواهد بود.
  • شخصیت بازی از خانواده Spartaهاست، اما در کودکی طی یک حادثه نامعلوم از خانواده ترد می شود و تنها چیزی که برای او باقی می ماند نیزه شکسته Leonidas، پادشاه Spartaها (که از اجداد شخصیت اصلی نیز است) خواهد بود.
  • خبری از Templarها نیست و به نظر شخصیت منفی بازی با نام Cultist شناخته می شود که گویا اشاره به گروه تندرو مذهبی خواهد داشت.
  • شخصیت بازی از یک Mercenary پایین رده شروع خواهد کرد و تا بالاترین رتبه های Spartanها پیش خواهد رفت.
  • در بازی به دنبال پیدا کردن قسمت تاریک گذشته و کودکی خود خواهید بود.
  • المان های RPG بازی نسبت به Origins یک و شاید چند پله ارتقا پیدا کرده اند. علاوه بر درخت مهارت، Loot و Level Up شخصیت و موارد دیگر که در بازی قبل وجود داشت، برای اولین بار شاهد وجود Abiltyها، قابلیت انتخاب در مکالمات و تاثیر بر روند داستان، ایجاد روابط احساسی بین شخصیت ها و ... خواهیم بود.
  • ماموریت ها مانند بازی قبل در کل نقشه بازی پراکنده شده اند و به ماموریت های اصلی و فرعی دسته بندی می شوند. به غیر از این دو دسته، فعالیت های جانبی دیگری نیز بنا به فضا در بازی وجود خواهند داشت.
  • همچنان Eagle Vision جای خود را به عقابی با نام Ikarus داده است که از لحاظ قابلیت ها به نظر فرق چندانی با Senu نخواهد داشت. همچنین نام Ikarus اشاره به فرزند یکی از خدایان باستان یونان دارد که آرزوی پرواز کردن داشت.
  • سیستم Navigation بازی ادامه راه Origins خواهد بود و خبری از Mini Map نیست.
  • همانطور که بالاتر ذکر شد، نقشه بازی کل کشور یونان را پوشش خواهد داد و شامل شهرهای بزرگ، روستاها، دریاهای وسیع، معبدهای مخفی و ... است
  • پوشش گیاهی با توجه به فضا در بازی قرار گرفته است. همچنین اکوسیستم جانوری نیز همچنان در بازی وجود خواهد داشت.
  • تا به حال تنها وسیله نقلیه نشان داده شده اسب است و معلوم نیست آیا خبری از سایر مرکب ها خواهد بود یا خیر!
  • اسلحه های بازی مانند Origins به دو دسته کلی Range و Melee دسته بندی می شوند. اما اینبار Abilityها (مانند Spartan Kick) بازیکن را در مبارزات همراهی می کنند.
  • مبارزات ادامه دهنده همان سیستم جدید پیاده شده در Origins خواهد بود، باز هم آزادانه می توانید سلاح خود را به حرکت در آورید و زمان بندی، فاصله، سرعت و قدرت سلاح از فاکتورهای مهم خواهند بود.
  • برخی از نمادهای بازی مانند Leap of Faith همچنان در بازی وجود دارند، اما برخی جای خود را به چیز دیگری داده اند که جلوتر اشاره خواهد شد.
  • بخش زمان حال در بازی وجود خواهد داشت و ادامه دهنده داستان Layla Hassan خواهد بود. از نظر وسعت، بزرگ تر از Origins خواهد بود، اما همچنان تمرکز اصلی بر روی داستان Alexios/Kassandra است. همچنین بازی قابلیتی را در اختیار بازیکن قرارخواهد داد تا هر زمان که خواست به زمان حال بیاید و بازی شما را مجبور به این کار نخواهد کرد.
  • هیچ گونه بخش Multiplayer در بازی وجود نخواهد داشت.
  • از قابلیت های مخفی کاری چیز زیادی گفته نشد، با این حال به نظر تغییرات چندانی در آن صورت نگرفته است.
  • از لحاظ افسانه ها، بسیار بیشتر از Origins به آن ها پرداخته خواهد شد و با موجودات گوناگونی روبرو خواهیم شد. دیدار و یا روبرو شدن با خدایان باستان نیز دو از انتظار نخواهد بود.

و اما مواردی که نسبت به شماره قبل و برخی در کل سری جدید خواهند بود.

  • تا به اینجا خبری از Hidden Blade نخواهد بود و جای خود را به نیزه شکسته Leonidas داده است. این نیزه علاوه بر ایفای نقش جایگزین Hidden Blade برای مخفیانه به قتل رساندن، در مبارزات بسیار کاربری است و بسیاری از Abilityهای موجود به آن مربوط می شوند.
  • لباس و Armor به بخش های جدا از هم تجزیه شده اند و بازیکن قابلیت انتخاب هر تکه از آن را خواهد داشت (مانند AC Unity)
  • Assassination در حال حرکت به بازی اضافه شد که در بازی Origins وجود نداشت.
  • برای اولین بار در سری قابلیت انتخاب در مکالمات و وجود پیش آمد ها را در سری خواهید داشت. البته مواردی که بر اساس تاریخ باشند تغییر نخواهند کرد، اما سرنوشت شخصیت ها توسط بازیکن رقم می خورد.
  • برای اولین بار در سری چندین پایان در بازی وجود خواهد داشت
  • برای اولین بار در سری امکان ایجاد روابط عاطفی بین شخصیت های مختلف وجود خواهد داشت و حتی محدود به روابط عادی و مستقیم نخواهد شد.
  • برای اولین بار در سری همه مکالمات به صورت Cut Scene خواهند بود و راهی مانند The Witcher 3 را طی خواهد کرد.
  • بیش از 30 ساعت Cut Scene در بازی وجود خواهد داشت
  • با وجود جملات مشابه دو شخصیت Alexios و Kassandra در شرایط یکسان، شاهد تفاوت در نحوه بیان و انیمیشن های صورت خواهیم بود.
  • Naval Combats نقش بسیار پررنگی در بازی خواهند داشت و تنها محدود به چند ماموریت نخواهد شد.
  • موجودات دریایی متنوعی وجود خواهند داشت و شنا کردن در آب با حضور کوسه ها اصلا امن نخواهد بود.
  • برای اولین بار در سری کشتن NPCها موجب Desync شدن شما از بازی نخواهد شد و به جای آن سیستمی مانند Wanted Level سری GTA در بازی پیاده ساری شده است.
  • برای اولین بار در سری شاهد مبارزات عظیم با وجود 300 نفر خواهیم بود.
Post Launch & Season Pass Content

d8n_zanrvdbo22m11.jpg


Story Arc 1: Legacy of the First Blade
This first episodic adventure will link Assassin’s Creed: Odyssey and Assassin’s Creed: Origins. Players will fight alongside the first hero to wield the iconic hidden blade while learning why the Assassins choose to fight from the shadows. Starting December 2018, episodes will be released approximately six weeks apart.

Story Arc 2: The Fate of Atlantis
In the second story arc, players will confront godly creatures and uncover the secrets of the legendary sunken city. In a surprising saga filled with twists and turns, players will get even closer to Greek mythology and the First Civilization. Coming spring 2019, episodes will be released approximately six weeks apart.

Assassin's Creed III Remastered
Ignite the American Revolution as Connor, the master assassin born of the beauty and the brutality of 18th century America

اگر علاقه مند به بازی هستید، حتما سایت رسمی بازی را هم چک کنید:
Assassin's Creed Odyssey on PS4, Xbox One, PC | Ubisoft (US)

همینطور اگر می خواهید در در مورد تنوع محیطی فوق العاده بازی بیشتر بدانید, حتما حتما لینک زیر را بررسی کنید:
Assassin's Creed Odyssey World Map - Ancient Greece | Ubisoft (US)

تصاویر بازی
odku_ac_odyssey_footer.jpg


 
آخرین ویرایش:

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
این بازیش انگار تموم شدنی نیست! ، بعد دو ماه تازه بخش داستانی تموم کردم (پایان خوب) هنوز اون اتلانتیس و نصف cult موندن
 

Subject 16

Only fools venture where them spirits tread
کاربر سایت
May 21, 2018
434
نام
Fazel
فروش کل سری به 140 میلیون نسخه رسید که واقعا فوق العادس.

اخرین امار فروشی که من یادمه سال 2014 قبل از ریلیز ACU بود که 73 میلیون بود.

ادسی هم فروش خوف و خفنی باید داشته باشه تا الان.
 

THE BEST BOY

کاربر سایت
Aug 14, 2011
802
نام
امير
دوستان تو Origins با آپدیتاش یه گزینه ای بهش اضافه شد که باعث میشد دشمنایی که لولشون از تو پایین تر بود هم اندازه لولت بشن و دشمنایی که لولشون از بازیکن بالاتر بود، همونجوری میموندن و خیلی مخصوصا تو درجه سختی نایت مر چالش برانگیزتر و بهتر میشد.

من میخوام تازه اودیسه را بخرم و فهمیدم خودش پیش فرض چنین گزینه ای را داره وظاهرا با آپدیتاش بهش یه جور خاصی از Level scaling هم اضافه شده. ولی نسبت به Origins یکم گیج کنندس. چون تو توضیحات سایت ها خوندم که چند گزینه ای هستش و اولیش اینه ظاهرا برمیداره همه دشمنا را هم لول بازیکن میکنه و یه گزینه دیگشم اینه که برمیداره لول دشمنا را نسبت به بازیکن حتی 4 عدد پایین تر میاره. این شامل دشمنایی که لولشون از تو بالاتر هست هم میشه؟ چون اگه اینجوری باشه به نظرم اصلا جالب نیست و آیا مثل Origins گزینه ای هست که فقط دشمنای لول کم را هم اندازت کنه و کاری به لول بالاها نداشته باشه؟

پیشاپیش ممنون از راهنمایی دوستان.
 
آخرین ویرایش:

max-pain

کاربر سایت
Oct 9, 2012
551
نام
کامران
دوستان تو Origins با آپدیتاش یه گزینه ای بهش اضافه شد که باعث میشد دشمنایی که لولشون از تو پایین تر بود هم اندازه لولت بشن و دشمنایی که لولشون از بازیکن بالاتر بود، همونجوری میموندن و خیلی مخصوصا تو درجه سختی نایت مر چالش برانگیزتر و بهتر میشد.

من میخوام تازه اودیسه را بخرم و فهمیدم اینم ظاهرا با آپدیتاش بهش Enemy Scaling اضافه شده. ولی نسبت به Origins یکم گیج کنندس. چون تو توضیحات سایت ها خوندم که چند گزینه ای هستش و اولیش اینه ظاهرا برمیداره همه دشمنا را هم لول بازیکن میکنه و یه گزینه دیگشم اینه که برمیداره لول دشمنا را نسبت به بازیکن حتی 4 عدد پایین تر میاره. این شامل دشمنایی که لولشون از تو بالاتر هست هم میشه؟ چون اگه اینجوری باشه به نظرم اصلا جالب نیست و آیا مثل Origins گزینه ای هست که فقط دشمنای لول کم را هم اندازت کنه و کاری به لول بالاها نداشته باشه؟

پیشاپیش ممنون از راهنمایی دوستان.
تو درجه سختی hard همه دشمنها لولشون ازت بالاتر و بازی خیلی سخت میکنه توی normal کمتر این حالت پیش میاد و بعضی از دشمن ها لولشون بالاتر و اکثرا با لولشون با لول خودت یکیه ولی کمتر خوت نیست
درجه سختی nightmare که دیگه واقعا سخته و پیشنهاد نمیکنم
میتونی رو درجه hard هم میتونی بازی بکنی ولی خیلی سخته
اگر تجربه خوب و راحتی میخوای همون Normal بهتره
توی بازی یه بخشی هم هست به نام mercenary که یک سری ادمکش هستند که با قابلیت های خاص تو بازی بت حمله میکنن این ها رو بزار وقتی لولت بالا شد مبارزه کن این ها حتی روی normal هم خیلی سختن
 
  • Like
Reactions: THE BEST BOY

THE BEST BOY

کاربر سایت
Aug 14, 2011
802
نام
امير
تو درجه سختی hard همه دشمنها لولشون ازت بالاتر و بازی خیلی سخت میکنه توی normal کمتر این حالت پیش میاد و بعضی از دشمن ها لولشون بالاتر و اکثرا با لولشون با لول خودت یکیه ولی کمتر خوت نیست
درجه سختی nightmare که دیگه واقعا سخته و پیشنهاد نمیکنم
میتونی رو درجه hard هم میتونی بازی بکنی ولی خیلی سخته
اگر تجربه خوب و راحتی میخوای همون Normal بهتره
توی بازی یه بخشی هم هست به نام mercenary که یک سری ادمکش هستند که با قابلیت های خاص تو بازی بت حمله میکنن این ها رو بزار وقتی لولت بالا شد مبارزه کن این ها حتی روی normal هم خیلی سختن

ممنون داداش. خیالم راحت شد. پس اینجور که مشخصه برخلاف اوریجینز ( قبل آپدیتش)، بازی به صورت خودکار لول دنیای بازی را با لول تو بالا میبره که به نظرم خبر خوبیه. چون من معمولا همه ماموریت فرعی های مناطق را یدفعه نمیرم و زیادم علاقه ای ندارم بعد یه مدت که لولم بالا رفت، یدفعه برگشتنی ببینم 20 لول ازشون بالاترم. همین که وحشتناک آسون نشه خوبه.

و ظاهرا اون گزینه ها هم که بهش اشاره کردم پس یه قابلیت جدیدی هست که محیط لولش همزمان با تو بالا نره.
 

aragorn

کاربر سایت
Dec 16, 2005
485
من یکی از cultistهارو کشتم و بعدی رو برام باز کرد ولی بعد که اومدم از منو بیرون و دوباره رفتم تو قسمت cultistها نشون داد که اون جدیده کشته شده!!
به نظرتون چه بر سر اون مرحوم افتاده؟! من قبلا کشته بودمش یا یه mercenary کشته؟ ( درجه mercenaryام ۳ بود)
 

max-pain

کاربر سایت
Oct 9, 2012
551
نام
کامران
من یکی از cultistهارو کشتم و بعدی رو برام باز کرد ولی بعد که اومدم از منو بیرون و دوباره رفتم تو قسمت cultistها نشون داد که اون جدیده کشته شده!!
به نظرتون چه بر سر اون مرحوم افتاده؟! من قبلا کشته بودمش یا یه mercenary کشته؟ ( درجه mercenaryام ۳ بود)
تا اونجایی که یادم بعضی هاشون قبل از این که منوی cultist حتی باز بشه میکشی یا شایدم mercenry بود یادم نیست ولی مهم این که کشتیش :-bd
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,035
نام
سهند
من باب مقایسه شما اون اتمسفر مرموز شهر رم تو ACB رو به یاد بیار که نشون دهنده اوج فساد و چند لایه بودن شهر رم تو اوایل قرن 16 بود همراه با اون موسیقی های خوفناک جسپر کید. من تا الان 60 ساعت ادسی رو بازی کردم هنوز کامل کردن مپ بازی و سایدکوئستا به نصف هم نرسیده ولی هیچ جا از این مپ واقعا بزرگ اون حسی که اتمسفر مپ ACB که در مقابل این یه نخود هست رو به من نداده.

یوبی سافت از نسخه سوم داشت به سمت واقع گرا کردن بازی پیش میرفت که تو یونیتی به اوج خودش رسید و الان میبینیم تو این نسخه برجک واقع گرایی رو اوردن پایین :|

تغییر خوبه ولی الان رسما تنها نشونه هایی که از یه گیم AC تو ادسی میبینیم یه Leap of faith هست بدون اغراق یعنی اگر این یدونه رو فاکتو بگیریم، گیمو بذاری جلو یکی بهش نگی ACیه اصلا متوجه نخواهد شد.
قربون دهنت با حرفات کاملا موافقم . اساسیز کرید بعدی هرچقدرم بخواد خواستنی باشه و تو بهترین اتمسفر ممکن باشه اما تو همین سبک و سیاق باشه عمرا برم طرفش . این اولین اساسینز کریدی بود که نصفه ولش کردم
 

max-pain

کاربر سایت
Oct 9, 2012
551
نام
کامران
قربون دهنت با حرفات کاملا موافقم . اساسیز کرید بعدی هرچقدرم بخواد خواستنی باشه و تو بهترین اتمسفر ممکن باشه اما تو همین سبک و سیاق باشه عمرا برم طرفش . این اولین اساسینز کریدی بود که نصفه ولش کردم
فکر نکنم این کارو بکنه چون یوبی سافت بعد از مدتی نوع بازی عوض میکنی مثل بلک فلگ که گیم پلی بازی عوض کرد و دوباره تو یونیتی و سیندکیت هم تو بازی تغیرات ایجاد کرد
احتملا با توجه به فاصله طولانی بین این نسخه و نسخه بعدی احتمالا تغییر زیادی بوجود بیاره
ولی امید وارم دوباره brotherhood تو بازی بیاره از یونان و مصر بیاد بیرون
 
  • Like
Reactions: king of north

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,035
نام
سهند
فکر نکنم این کارو بکنه چون یوبی سافت بعد از مدتی نوع بازی عوض میکنی مثل بلک فلگ که گیم پلی بازی عوض کرد و دوباره تو یونیتی و سیندکیت هم تو بازی تغیرات ایجاد کرد
احتملا با توجه به فاصله طولانی بین این نسخه و نسخه بعدی احتمالا تغییر زیادی بوجود بیاره
ولی امید وارم دوباره brotherhood تو بازی بیاره از یونان و مصر بیاد بیرون
فقط یه اکشن ادونچر نابی تو ژاپن فئودال میتونه اینارو بشوره و ببره و حال آدمو خوب کنه .
یه مولتی پلیر درست حسابیم عین قدیما بذارن کنارش که نور علی نوره
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
این نمایش سال 2010 شماره سوم رو میزارم اینجا واسه زجر دادن امیر @Akiba :D :



قشنگ پیداست اسکریپت شدست 90 درصدش ولی لامصب اگه روزی برسه یـ همچین چیزی رو بتونن در بیارن واقعا خیلی خفن میشه ....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر