AMD APU Kaveri دوبرابر Intel i7-4770K در BF4 قدرت دارد!

لطفا قبل از این که رو هوا حرف بزنی یه کم فکر کن اطلاعات جمع کن بعد، Crysis 3 و BF4 حداکثر از 4 هسته استفاده میکنن هنوز هیچ بازی نیومده که از همه 8 هسته استفاده کنه، حالا حالا ها هم نخواهد اومد. خواهشا هم این فن بازی های ضایع رو برو تو تاپیک های کنسولی دربیار کسی به ساحت مقدس اینتل توهین نکرد اینجوری داری حرف می زنی.
Crysis 3 is an example of how well AMD CPUs perform with well optimized engines - GameSpot
Battlefield 4 Retail GPU and CPU Benchmarks

اگه رو هوا حرف زدم لطف کن به نمودار ها نگاه کن.هر دو بازی از 8 هسته ی fx استفاده میکنن. بازدهش خیلی بهتر از پردازنده های اینتل هست

در ضمن بنده عاشق چشم و ابروی اینتل نشدم از پردازنده هر دو شرکت هم استفاده کردم بیشتر برام پولی که میدم ارزش داره تا فن بازی.اگه واقعا amd بتونه خاطره ی athlon64 رو تکرار کنه میرم طرفش .
فقط لطف کن زود قضاوت نکن.
 
Crysis 3 is an example of how well AMD CPUs perform with well optimized engines - GameSpot
Battlefield 4 Retail GPU and CPU Benchmarks

اگه رو هوا حرف زدم لطف کن به نمودار ها نگاه کن.هر دو بازی از 8 هسته ی fx استفاده میکنن. بازدهش خیلی بهتر از پردازنده های اینتل هست

در ضمن بنده عاشق چشم و ابروی اینتل نشدم از پردازنده هر دو شرکت هم استفاده کردم بیشتر برام پولی که میدم ارزش داره تا فن بازی.اگه واقعا amd بتونه خاطره ی athlon64 رو تکرار کنه میرم طرفش .
فقط لطف کن زود قضاوت نکن.
Crysis 3 رو که من خودم با یه 6 و 8 هسته ای با معماری کاملا متفاوت(8350 و 6200) در چند صحنه سنگین چمنزار تست کردم تفاوت چندانی ندیدم(خیالتون راحت در هیچ کدوم گرافیک گلوگاه نشده بود)....اون یه ذره اختلاف هم معلوم بود بیشتر به خاطر برتری معماری piledriver بر bulldozer بود!!(اگه خواستید عکس هم میگذارم)...البته با توجه به فریم ریت بسیار نزدیک سری i5 به i7 فکر کنم از همون 4 هسته هم بیشتر استفاده نمیکرد!!!
BT4 هم با توجه از چیزی که از بنچمارکها برمیاد حداکثر از 6 هسته cpu استفاده میکنه چون واقعا بین سری 6000 و 8000 با معماری یکسان تفاوت فقط در حد همون اختلاف فرکانس هست!!
البته فریم توی این بازی ناپایدارتر از اون هست که بشه محاسبه حداکثر و حداقلی فریم ریت رو بر اساس میزان فشاری که بر cpu یا gpu میاره رو دقیق محاسبه کرد!!
+++
ولی کلا با اومدن کنسولها جدید که هر کدوم 8 هسته کاملا متقارن که بر پایه معماری x86 هستند(نه چیزی که توی ps3 شاهد بودیم)به نظر میاد از حالا به بعد cpu_های چند هسته ای خیلی بهتر خودشون رو نشون بدن!
 
آخرین ویرایش:
حرارت تولیدی و مصرف انرژی مهم هست. اگر این دو فاکتور رو درست کرده باشه نسبت به سی پی یو های اینتل خیلی خوب هست. من میخواستم یه i5 بخرم صبر می کنم نتایج اون دو فاکتور بیاد مشخص بشه ارزش خرید دارن یا نه ؟
 
Crysis 3 is an example of how well AMD CPUs perform with well optimized engines - GameSpot
Battlefield 4 Retail GPU and CPU Benchmarks

اگه رو هوا حرف زدم لطف کن به نمودار ها نگاه کن.هر دو بازی از 8 هسته ی fx استفاده میکنن. بازدهش خیلی بهتر از پردازنده های اینتل هست

در ضمن بنده عاشق چشم و ابروی اینتل نشدم از پردازنده هر دو شرکت هم استفاده کردم بیشتر برام پولی که میدم ارزش داره تا فن بازی.اگه واقعا amd بتونه خاطره ی athlon64 رو تکرار کنه میرم طرفش .
فقط لطف کن زود قضاوت نکن.

اون دوستمون که گفتن، چیزی که شما داری دقت نکردی به thread ها ربط داره، اگر اشتباه نکنم بازی مثل Crysis 3 حداکثر کاری که کنه اینه که مثلا روی یکی از core ها 90% بار بذاره بقیه مثلا 15%...این رو نمیشه گفت داره از همه core ها استفاده میکنه. فعلا داریم تا developer ها به خودشون زحمت بدن خوب برای multi core بازی رو optimize کنن. البته Crysis 3 اصلا به خوبی این کار رو نکرد، بهترین بازی که تونست به خوبی از multi core استفاده کنه Far Cry 3 بود:
Far Cry 3 Is The Most Optimized PC Game Of 2012 – PC Performance Analysis | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming
واقعا حسرت آوره که سازنده ها به خودشون زحمت optimize کردن رو نمیدن و فقط از قدرت خام استفاده میکنن برای بازی ها. همون کاری که emulator ها میکنن!
 
تاپیک مربوط تر پیدا نکردم:
تو سی پی یو های چند هسته ای فرکانس عملیاتی که معرفی میشه آیا برای کل سی پی یو هست یا برای هر هسته؟
چون شرکت میگه کلا فرکانس عملیاتی پردازنده مثلا 2.5 گیگا هرتز است ولی در دیوایس منیجر جلو هر هسته سی پی یو جداگانه این عدد ذکر شده.
یعنی در عکس زیر اگر یک بازی از چهار هسته استفاده بکنه آیا داره از 12 گیگا هرتز سی پو یو استفاده میکنه یا کلا چهارتاش میشه 3 گیگا هرتز یعنی هر هسته 0.75 گیگاهرتز؟
لطفا با منبع و علمی جواب بدید نه شایعه یا حدس.
14313289639639775923.jpg
 
آخرین ویرایش:
تاپیک مربوط تر پیدا نکردم:
تو سی پی یو های چند هسته ای فرکانس عملیاتی که معرفی میشه آیا برای کل سی پی یو هست یا برای هر هسته؟
چون شرکت میگه کلا فرکانس عملیاتی پردازنده مثلا 2.5 گیگا هرتز است ولی در دیوایس منیجر جلو هر هسته سی پی یو جداگانه این عدد ذکر شده.
یعنی در عکس زیر اگر یک بازی از چهار هسته استفاده بکنه آیا داره از 12 گیگا هرتز سی پو یو استفاده میکنه یا کلا چهارتاش میشه 3 گیگا هرتز یعنی هر هسته 0.75 گیگاهرتز؟
لطفا با منبع و علمی جواب بدید نه شایعه یا حدس.
14313289639639775923.jpg


هر هسته 3 گیگاهرتز اینطوری بگیم بهتر هست تو بازیها هم هنوز از قدرت همه ی هسته ها به خوبی استفاده نمیشه ( البته الان خیلی بهتر شده )
 
من یه بار سمت amd رفتم از کرده ی خودم به شدت پشیمون شدم تازه cpu که من داشتم فرکانس 4.3 هم با فن خودش زدم به جای 3.8 که معمولش بود اما اینتل یه چیز دیگس همون طوری که NVidia یه چیز دیگه هست(هم توان هم کیفیت)
 
بله ولی باید از مادربوردهای جدید استفاده کنید
آموزش این کارو میزارید با نرم افزارهای مورد نیاز.
من سی پی یوم گرافیک داره
مادر بردم گرافیک آنبورد داره
کارت گرافیک nvidia جدا هم دارم
میشه پردازش گرافیکی همه اینا رو با هم استفاده کرد؟
 
آموزش این کارو میزارید با نرم افزارهای مورد نیاز.
من سی پی یوم گرافیک داره
مادر بردم گرافیک آنبورد داره
کارت گرافیک nvidia جدا هم دارم
میشه پردازش گرافیکی همه اینا رو با هم استفاده کرد؟
تا اونجا که من میدونم این APU ها گرافیک داخلشون فقط با کارتهای خود AMD (نمیدونم معماری یکی باشه یا نه) stack میشه.
 
به نظر من یکی از احمقانه ترین کارهای ممکن اینه که کسی بره یه APU بخره و بعد با یک کارت گرافیک مجزا اون رو Dual GPU کنه یعنی کاری کنه که هسته های گرافیکی روی APU و کارت گرافیک با هم به صورت موازی کار کنن ، متاسفانه من اینکارو کردم و چشمتون روز بد نبینه !!!! تو بازیها لگهای وحشتناک دیده میشه که فریم ریت پایین رو حلوا حلوا میکنید میزارین روی سرتون ، APU ها (تا به این لحظه البته) فقط به درد سیستمهای ارزون قیمت میخورن که کسی گیمر حرفه ای نباشه و بخواد یه سیستم ارزون قیمت بدون کارت گرافیک جمع کنه.
متاسفانه GPU ای که روی APU ها هست به هیچ وجه با یه کارت گرافیک مجزا درست و بدون مشکل کار نمیکنن ... فریم ریت توی بازی نسبت به زمانی که خود APU یا کارت گرافیک به تنهایی بازی رو رندر میکنن بالا تر میره ولی تو بازی Micro stutter یا وقفه های ممتد ریز و پشت سر هم اینقدر به وجود میاد که قید بازی رو میزنید چون بعضی جاها واقعا غیر قابل تحمل میشه البته بعضی بازیها هستن که موقع کد نویسی سازنده اونهارو برای اجرا روی دوتا پردازنده گرافیکی Scale کرده و اینجور مشکلات روی اونها کمتره (مثلا کارت گرافیک اصلی کل بازی رو رندر میکنه و هسته های گرافیکی روی APU سایه هارو رندر میکنن یا کار اعمال AA رو انجام میدن یا مثلا SSAO) ولی به هر حال من اصلا توصیه نمیکنم چون به جز پشیمونی سودی نداره.
 
حیف پول بدی مین و سی پی یو FM ای ام دی
مقایسه سری اکستریم INTELبا سری ضعیف AMD اشتباه هست
من از سری FX اخرین سریشو برای کسی بستم .بازم در مقابل همون CPUهای 1155اینتل حرفی نداره چه برسه به2011
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or